Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Ja, det skal vi naturligvis ikke begynde at strides om. Ingen grund til det. Jeg er vokset op i en kultur, hvor INTET blev smidt ud, før man havde gjort sit yderste for at reparere det. Det er jo nok det, der hænger ved. Med Shu-bi-dua´s ord: Selv en donkeyman går ikke i land, fordi han får en traktor.

Det er sq også en svær een. Nu er jeg modsat vokset op med "vi køber bare en ny" men i et omfang, at jeg selv nødigt kasserer ting der virker eller nogenlunde let kan laves. Dog ikke fanatisk, men har flere gange oplevet at blive skuffet over nyindkøbet - ja enddog lagt det nye væk for fortsat at bruge det gamle.

Men når jag så rammer plet, så er det en super nydelse med nyt grej.

Link to comment
Share on other sites

18 kilometers god cykling i dag.

Det var egentlig udmærket. Jeg fik da i hvert fald dampen op. Og cyklen virker stadig.

Skæbnen har valgt at prøve mig ved at lade elevatoren på min arbejdsplads bryde godt og grundigt sammen. Min boss sagde, at jeg var i min gode ret til at holde det par dage fri, men da jeg fik tænkt nærmere over det, fandt jeg ud af, at jeg godt troede, at jeg kunne klare bagtrappen. Så jeg knokler pligtskyldigt op på 2. sal hver morgen, og bliver eskorteret ned igen ved fyraften.

Det er lidt hårdt, men det kan lade sig gøre. I hvert fald skal det være kendt, både blandt kolleger og i ledelsen, at den dag, jeg forsømmer mit arbejde, så er der sateme en vægtig grund til det!

Jeg takker for den gode grebsstyrke, der sætter mig i stand til at hive mig op ved gelænderet.

Link to comment
Share on other sites

I går cyklede jeg 12 km. Et mindre problem forhindrede mig i at komme ned i træningscentret. Men da det problem nu er løst, så lad os ikke gå i detaljer.

I dag fik jeg en udmærket gang træning, og jeg er dødtræt nu. Kæft, hvor skal det blive herligt at kokse ud i aften.

På arbejdet har der været lidt bøvl, men det går.Jeg har knoklet op ad trappen.

Og nede i træningscentret har et par BBros også været gode til at tilbyde deres hjælp.

Link to comment
Share on other sites

Havde sengetøjet fået pletter efter damebesøg? shades.gif

Haha!

Nææ, den slags ting har jeg droppet. Det bliver der nok ikke mere af i min tid. Det går alligevel bare galt.

I dag har jeg brugt COC´erne en del. Jeg er MEEEEGET tæt på at kunne lukke 2´eren. det kommer. Stol på det!

Cykling skal det nok også blive til i dag.

Nu vil jeg lige have lidt mad, og glo på doping-temaet på DR2.

Link to comment
Share on other sites

Haha!

Nææ, den slags ting har jeg droppet. Det bliver der nok ikke mere af i min tid. Det går alligevel bare galt.

I dag har jeg brugt COC´erne en del. Jeg er MEEEEGET tæt på at kunne lukke 2´eren. det kommer. Stol på det!

Cykling skal det nok også blive til i dag.

Nu vil jeg lige have lidt mad, og glo på doping-temaet på DR2.

Så køb dog nogle prosties engang imellem, i det mindste :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Undvære kvinder og sex :blink: - det er et radikalt valg...!

Enig. Men jeg har faktisk aldrig rigtig forventet, at det var noget, der skulle fylde ret meget i mit liv. Naturligvis har jeg prøvet både det ene og det andet, men der var mange andre ting, jeg ville prioritere højere, hvis jeg skulle vælge. Det er mindstlige så tit, at jeg afviser en dame, som at det modsatte sker. Plejer at sige, at hun jo kan få så manger, der er meget bedre, i enhver henseende, så hun skal ikke nøjes med mig.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I second that. Bor du ikke ret tæt på http://www.aarhusbabes.dk/ ?

BIGTITS @ Denise!

Det er mindstlige så tit, at jeg afviser en dame, som at det modsatte sker. Plejer at sige, at hun jo kan få så manger, der er meget bedre, i enhver henseende, så hun skal ikke nøjes med mig.

Hvis damen vil knalde så giv hende da for fanden alt det pibe hun kan tage!

Link to comment
Share on other sites

Efter en lang søndag med huslige gøremål var det tæt på at glippe med cykladsen.

Men SÅ blev jeg rasende som en tasmansk djævel. Imens jeg hvæsede eder og forbandelser mod alt og alle (som ikke var til stede), sprang jeg op på stålhesten, og trampede løs, som om det gjaldt både mit eget liv og flere andres.

Når man først sidder i sadlen, så går det. Det kender vi jo. Og det endte da med en nogenlunde habil etape på 17 km.

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag bød på en lille PR:

5 reps @35 kg i cable curls! BOOOM!

Det giver håb om, at jeg kan nå det erklærede mål på 40 kg her i 2010.

I DB skulderpres kan jeg forhåbentligt snart øge til 14 kg.

I det hele taget føler jeg, at der er ved at vise sig en mærkbar styrke-fremgang.

Det var ren disko-træning i dag, da mine ben var trætte efter de sidste dages megen cykling.

På jobbet er der nogen, der plager mig for, om jeg ikke skal gå til alt muligt holdtræning. Jeg ved jo, at de ikke siger det for at genere mig, men de evner åbenbart ikke at indse, at det, jeg træner, ikke er træning for handicappede. Det, jeg træner, er BB with a twist! Og derfor kan det kun trænes i et BB/SL-center. Norsk sekvenstrening (sådan staver de blåøjede olie-magnater i vort nordlige broderland det) kan sikkert være udmærket, men jeg ville nok ikke kunne blive tilfreds med det.

Nej, tider skifter og sæder milnes, men kunst og kamp kræver stadig stål, som der står i sangen. Her vil jeg så tilføje, at BB stadig kræver jern! Ikke om jeg gider rende ned på fys-klinikken, for at føle, at jeg spilder min tid med de samme ovelser, som jeg lavede, da jeg var 10-12 år. Den individuelle fys-behandling er jeg glad for, og kan heller ikke undvære. Men deres holdtræning kan jeg ikke bruge.

Nå, men jeg vil i seng, inden klokken bliver for mange.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Bevar mig vel, hvor har jeg cyklet i dag.

Ganske vist blev jeg afbrudt af telefonen, men jeg endte da på 22 Km!

Etaper af den længde er ikke så hyppige, men de giver et godt boost til moralen. Det var nok godt det samme, at jeg havde fået en del carbs ind i dag.

Vi tager lige en sang, og det bliver med `The gentle giant of country music´, nemlig Don Williams. Jeg så hm live første gang i 1996, og det var uden tvivl den største koncert-oplevelse, jeg har haft. ALDRIG har jeg oplevet 3000 fulde rednecks være SÅ stille. Don tryllebandt virkelig sit publikum.

Link to comment
Share on other sites

Det blev en god, lang omgang træning i dag.

Der var mange mennesker i centret, og jeg pumpede godt igennem.

Mit næste mål bliver at øge vægtene i DB skulderpres. 14 kg skal jeg sgu kunne klare.

Mine pecs ser ud til at have det godt. Måske er det ikke lige der, jeg skal fokusere mest i de kommende måneder.

Hvad mit problem-område, maven, angår, så er det tydeligt, at jeg har tabt mig en del siden jul. Hvor meget ved jeg ikke. Men der er stadig plads til forbedringer. Der skal fortsat cykles en del.

Mht. COC: Jeg kæmper bravt med 2´eren, og det skal nok lykkes. Men som en del sikkert ved, så er det den sidste cm, der er virkeligt hård.

Jeg beder til, at elevatoren på jobbet virker i morgen. Er virkelig træt af det slid og slæb (som også indebærer en vis risiko for mig), med at knokle op ad trapperne. Men stadigvæk: Jeg kunne have fulgt bossens råd, og have holdt fri i de to uger. Gjorde jeg det? HELL, NO!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, at der er fremtid i at træne med en leverage bar. Jeg lavede én af mit gamle håndvægtsæt (en stang med en 1,5-kilos skive, plus låseskrue á 250 gram, i den ene ende). Det pudsige er, at jeg på det sidste har haft lidt ondt i håndleddet, efter at have kørt cable curls lidt for tungt. Disse gener synes træningen med leverage bar at hjælpe på.

Lur mig, om det ikke også forebygger museskader og lign. I hvert fald skal der kigges nærmere på mulighederne i forhold til leverage bars. Inspirationen hertil skal bl.a. hentes på MOL. Fysioterapeuter skal man næppe vente ret megen bistand fra i denne henseende. Det er simpelthen ikke noget, de fleste af dem lærer ret meget om.

Nå, men cyklads skulle der også gerne blive mulighed for i dag. Satser på 12-15 km.

Link to comment
Share on other sites

Det lykkedes mig at cykle 18 km. Det var ok. Havde regnet med en del mindre.

Mht. i morgen ved jeg ikke helt, hvad planerne er. Vi må se, hvad jeg har energi til.

Billeder tror jeg næppe, der kommer i denne log. Jeg er ikke så teknisk anlagt. Og billeder af mig selv er nok desværre out of the question. Det er mit selvværd ikke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share