Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

God log du har gang i her!

Sjovt - har aldrig læst om Jens Lapidus (hans efternavn lyder som noget der kunne betyde en "olfert" på svensk... Ska' du hå en lapidus, poyke :-)

Efter dit lyn-resumé vil jeg gå på jagt efter bogen, lyder ret interessant.

**

Tak, og velkommen i loggen.

I går blev der trænet vildt igennem i Ny Helse. Jeg var lidt presset pga. overarbejde, men havde taget trænings-grejet med, så jeg ikke skulle hjem og hente det, inden jeg kørte til træning. Som noget ekstra-ordinært købte jeg en enkelt, stærkt overpriced, Red Bull, lige til at give mig et kick at komme i gang på.

Gode db skulderpres, med 13 kg i hver hånd. 3x12 reps.

Pecdec´en lå på 2x10x60 kg, og så 10@55.

Leg extensions:

2x10@65

10@70

Kunne godt klare den lidt tungere, men vil hellere bruge energien på nogle af de ting, som jeg ikke synes, er nemme. At jeg så, i mit stille sind, trækker på smilebåndet, når gutter, der er større end mig, kæmper med 50 kg, er en anden snak. Man kan ikke være lige god til alt.

Low row maskine:

2x10@60.

10@65

Abd. crunch maskine efter behag @30/35 kg. Flest reps @35. Mine abs, som er et af mine svagere områder, synes at være i bedring.

Leg curls: 3x10@30 kg. Besværlig, og ikke særligt sjov øvelse. Skulle bare overstås.

Triceps pushdowns:

3x15@21 kg.

Biceps cable curls:

3x15@25 med højre arm.

Samme antal @20 med venstre arm.

Brystpres:

3x10@45 kg.

Jeg ville gerne have været til træning igen i dag, men valgte at tænke på restitueringen. Så det bliver i morgen efter arbejde.

Jeg glæder mig til at få en nu kondicykel, så jeg liiiige kan cutte lidt mere ned.

I dag har jeg heldigvis fået gjort rent, så jeg ikke skal spilde weekende på såda noget kedeligt noget.

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg en tur i Ny Helse, hvor en del gode gym-bros var til stede.

Stats var ikke så afvigende fra, hvad de plejer at være. Dog måtte jeg lave mine curls med en 9-kilos håndvægt, idet kabel-tårnet næsten konstant var optaget. Men skidt, man må jo se at klare sig.

I low row var jeg oppe på 70 kg, hvilket ikke er en PR, men dog ganske habilt.

Det kan ikke vare længe, før jeg skal til at tage 14 kg i db skulderpres.

Desuden var der to, som uafhængigt af hinanden sagde, at de kunne se, at mit cut havde virket. Det skal også nok blive mere, når jeg får gang i cykladsen igen.

Jeg tager nok en gang træning igen i morgen. Så har jeg været der 4 gange i denne uge.

Nå, ja. Manden med leen har snuppet endnu én af mine gamle bekendte derhjemmefra. Lymfekræft. RIP, gamle dreng!

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg, for the first time ever, oppe på at tage 25 kg i cable curls med venstre arm. Det er nok én af de største glæder, jeg har oplevet i forbindelse med styrketræning. For år tilbage var der mere end én overlæge, der ville have sat sin faglige stolthed ind på, at min venstre arm aldrig ville blive så stærk.

I low row maskinen var jeg ikke under de 70 kg. Det er ganske ok.

Leg curl ville jeg køre let, men de 60 kg blev alt for lette og kedelige, så jeg måtte have et afsluttende sæt @75 kg. :devil:

Jo, styrkemæssigt går det nogenlunde. Jeg må bare ikke træne uden at have fået nogle carbs ind i forvejen. Gør jeg det, går energien i bund.

For tiden har jeg travlt på jobbet, og den kommende uges træning afhænger også af, om vi drukner i sne.

For tiden læser jeg Jens Lapidus´ anden bog `Cash´. Selv om det bliver en spoiler, vil jeg lige gengive en passage (frit efter min egen måde at formulere det på):

Vi skal forestille os et virkelig hardcore, meget nedslidt center, stort set udelukkende befolket med diverse gangsta-typer. De fleste af dem godt juiced up.

Serberen Mrado kommer ind i omklædningsrummet.

Mrado: Hey, gutter. Jeg skal bruge nogle folk til et (inkasso)job i aften. Nogen, der vil være med?

Et par stykker melder sig. Én har andre planer for aftenen.

En ny fyr (i bogen bare kaldet kæmpe-fyren) er til stede. Han er VIRKELIG stor og swole.

Kæmpe-fyren, henvendt til Mrado: Ja, så lille og tynd, som du er, har du vel brug for en hel hær! (Mrado er 140 kg tung, og over 1.85).

Mrado: Ja, stor er du godt nok. Men vi styrer dette center, og du er ny. Det ville være klogt af dig at holde lidt lav profil i starten.

Kæmpe-fyren: Nå, må man nu ikke lave lidt sjov?

Mrado: Joooo, du må godt lave sjov, men...

Kæmpe-fyren afbryder ham: FUCK DIG! Jeg tager pis på hvem som helst, når som helst, det passer mig!

Senere, da kæmpe-fyren er i gang med træningen, går Mrado hen ved siden af ham. Mrado tager en 45-kilos håndvægt. Curler lidt med den, og.....BAM! Mrado lader håndvægten falde på kæmpe-fyrens fod. Imens kæmpe-fyren hopper rundt og holder på si sårede fod, river Mrado ham omkring på gulvet, og sætter sin gun i panden på ham.

Mrado: Now, listen, BITCH! Navnet er Mrado Slovovic, og det her er vores center! Du skal ikke vise dig her igen. Forstået? Og skrub så af! Mrado slutter af med at trampe på fyrens allerede smadrede fod. :devil: .

Jeg kan kun sige: Hvis man kan tåle at læse om rå vold, så er den bog alt, alt for fed! Men den er ikke noget for pædagokker eller pascifister. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg, for the first time ever, oppe på at tage 25 kg i cable curls med venstre arm. Det er nok én af de største glæder, jeg har oplevet i forbindelse med styrketræning. For år tilbage var der mere end én overlæge, der ville have sat sin faglige stolthed ind på, at min venstre arm aldrig ville blive så stærk.

I low row maskinen var jeg ikke under de 70 kg. Det er ganske ok.

Leg curl ville jeg køre let, men de 60 kg blev alt for lette og kedelige, så jeg måtte have et afsluttende sæt @75 kg. :devil:

Jo, styrkemæssigt går det nogenlunde. Jeg må bare ikke træne uden at have fået nogle carbs ind i forvejen. Gør jeg det, går energien i bund.

For tiden har jeg travlt på jobbet, og den kommende uges træning afhænger også af, om vi drukner i sne.

For tiden læser jeg Jens Lapidus´ anden bog `Cash´. Selv om det bliver en spoiler, vil jeg lige gengive en passage (frit efter min egen måde at formulere det på):

Vi skal forestille os et virkelig hardcore, meget nedslidt center, stort set udelukkende befolket med diverse gangsta-typer. De fleste af dem godt juiced up.

Serberen Mrado kommer ind i omklædningsrummet.

Mrado: Hey, gutter. Jeg skal bruge nogle folk til et (inkasso)job i aften. Nogen, der vil være med?

Et par stykker melder sig. Én har andre planer for aftenen.

En ny fyr (i bogen bare kaldet kæmpe-fyren) er til stede. Han er VIRKELIG stor og swole.

Kæmpe-fyren, henvendt til Mrado: Ja, så lille og tynd, som du er, har du vel brug for en hel hær! (Mrado er 140 kg tung, og over 1.85).

Mrado: Ja, stor er du godt nok. Men vi styrer dette center, og du er ny. Det ville være klogt af dig at holde lidt lav profil i starten.

Kæmpe-fyren: Nå, må man nu ikke lave lidt sjov?

Mrado: Joooo, du må godt lave sjov, men...

Kæmpe-fyren afbryder ham: FUCK DIG! Jeg tager pis på hvem som helst, når som helst, det passer mig!

Senere, da kæmpe-fyren er i gang med træningen, går Mrado hen ved siden af ham. Mrado tager en 45-kilos håndvægt. Curler lidt med den, og.....BAM! Mrado lader håndvægten falde på kæmpe-fyrens fod. Imens kæmpe-fyren hopper rundt og holder på si sårede fod, river Mrado ham omkring på gulvet, og sætter sin gun i panden på ham.

Mrado: Now, listen, BITCH! Navnet er Mrado Slovovic, og det her er vores center! Du skal ikke vise dig her igen. Forstået? Og skrub så af! Mrado slutter af med at trampe på fyrens allerede smadrede fod. :devil: .

Jeg kan kun sige: Hvis man kan tåle at læse om rå vold, så er den bog alt, alt for fed! Men den er ikke noget for pædagokker eller pascifister. :laugh:

Korrektion: `Cash´ er Lapidus´ debut-bog. Jeg har bare læst hans to bøger i omvendt rækkefølge. Det kan man nemt.

Link to comment
Share on other sites

Kære MOLboer!

Da min far havde skilt min gamle kondicykel ad, tog han den defekte pedalarm med ned til Karl´s Motorservice (hvor de bl.a. repper cykler og scootere). Der kunne man fortælle, at det, efter alt at dømme, drejede sig om, at pedalarmen var slidt. Det havde de set masser af gange på alm. cykler, og systemet er det samme på min kondicykel.

Vi valgte derfor at anskaffe og montere en ny pedalarm. Pris: 100 kr. Og det synes umiddelbart at fungere. Vi regner bestemt med, at det kan holde et stykke tid.

Så foreløbig ingen ny cykel til mig. I morgen tager jeg en tur, der er mindst 12 km. Så vil det vise sig, om det kan holde. Med modsat med den defekte pedalarm, så sad den nye 100 % fast efter 3 km prøve-tur. Jeg er derfor fortrøstningsfuld.

Vel havde jeg glædet mig til at skulle ud at handle cykel, men min gamle stålhest sksl så sandelig ikke sendes til huggeren, hvis en dims til 100 kr. kan føre til, at der kan presses endnu et par 1000 km ud af den.

Link to comment
Share on other sites

Let omgang træning i dag.

Gårsdagens cykling havde slugt megen energi. Ville heller ikke have cyklet så langt, hvis det ikke havde været for at teste kvaliteten af den udførte reparation.

Noget sært (og det er ikke for at bebrejde nogen noget): Der er MANGE, der tror, at fordi jeg er dårligt gående, så er min kondicykel, og måske også mit medlemskab i Ny Helse, betalt af det offentlige. Jeg bliver ikke sur over, at nogen måske tror det, men lad mig slå fast: Ingen af delene har på noget tidspunkt været tilfældet, og ej heller har jeg bedt om noget sådant!

Må hellere snart tørne ind. Er dødtræt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en nedtur for tiden.

Vil ikke gå i detaljer, men bare nævne det, så folk er klar over, hvorfor der måske ikke kommer så megen log-aktivitet.

Måske fortæller jeg mere om årsagen senere.

Tak til alle, der før har været der for mig. Det bliver værdsat, kan jeg love.

Jeg evner ikke at skrive noget mere fyldestgørende lige nu, og jeg skal også undlade at dramatisere for meget, så jeg vil blot igen sige tak. Hvad der end sker, så vil jeg altid mindes mange af jer med glæde. Også selv om MOL måske ikke er, hvad det var for 4 år siden.

Mine tårer er brugt op for mange år siden, men min sjæl græder.

I håbet om bedre tider.

Ox.

Link to comment
Share on other sites

Undlade at dramatisere for meget??! Du lyder som et højstemt selvmordsafskedsbrev fra et melodramatisk teaterstykke. Med al respekt, hvorfor vælger du at skrive den slags cliff hangers? Skal det forstås som et seriøst råb om hjælp, eller er det blot endnu en af Oksens humørsvingninger? Fisker du efter et kor af velmenende ytringer fra dine såkaldte 'støtter', og har du brug for endnu et sådant, eller vil du bare have opmærksomhed? I begge tilfælde synes jeg faktisk, du burde veje dine ord med lidt omhu. Man kan ikke råbe ulv et ubegrænset antal gange.

Link to comment
Share on other sites

Nå, men foreløbig består denne log i hvert fald. Det skal diverse haters ikke få held til at lave om på.

I morgen får jeg forhåbentlig mulighed for lidt cykling. Det bliver styrketræningen, som måske kommer til at stå lidt i bero. Men så må jeg jo bruge tiden til at forsøge at cutte lidt. Og så må jeg jo komme igen efter en dekon.

De er jeg jo nødt yil, for at inge skal tro, at det er lykkedes at drive mig væk, hverken fra træninge eller fra MOL. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Wtf? Du er jo blevet en parodi på dig selv. Lad os lige resumere:

1 - Okse-Maude laver en exit-scene og går op og lægger sig

2 - Sina spørger, om det var en rigtig exit og advarer mod at lave for mange scener

3 - Okse-Maude antyder, at Sina og lignende haters prøver at drive ham væk fra Mol.

Dit virkelighedsbillede skrider og skrider, Okse...

Link to comment
Share on other sites

I går cyklede jeg 16 km. Cyklen synes fortsat at fungere. Jeg begynder at tro på, at problemet er løst.

I forgårs fik jeg en udmærket gang pump i Ny Helse, hvor jeg også regner med at skulle ned i dag. Skal bare lige have lidt mad først.

Det ER nu godt at opleve, at der stadig kan forekomme tøvejr her i landet.

Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg cyklet 18 sveddryppende km.

Det var lidt tungt i starten, men på ca. halvvejen begyndte det at køre deruda´!

Der er fortsat ingen tekniske problemer med cyklen. Det var da godt, at den ikke uden videre røg til storskrald.

Den kommende tid kommer sikkert mest til at handle om cykling, og så bliver styrketræningen på et vedligeholdelses-niveau. Jeg trænger til at få min cardio-form til at spille ordentligt igen. Men tro ikke, at jeg opgiver BB-træningen! Sandt at sige er det noget af en kunst, både at være god til at løfte tunge ting, OG have en god cardio-form.

Nu tager jeg lige lidt natmad og en pils, og så er det godnat.

Link to comment
Share on other sites

Du er snart klar til race across America med alt den cykling :p..!!

Så vidt kommer det nu næppe. Hvis jeg skulle tværs over Guds og Obamas eget land, skulle det være i en truck, med en pumpgun bag sædet, og med Buck Owens på CD-afspilleren.

Men ja, det er rart at få cyklet noget. Det er ren terapi, fordi der ganske enkelt ikke er plads til tunge tanker, når cyklingen fylder hele ens verden.

Hvad styrketræning angår, skal jeg også nok komme STÆRKT igen. Stol på det. Denne vinter har bare taget lidt hårdt på mig. Men nu går det da den rette vej.

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg nøjedes med COC´er, og lidt DB curls.

Cykling har jeg ikke haft energi til, fordi der var en masse huslige ting, som skulle ordnes i dag. Bl.a. skulle jeg have vasket gulv, og slæbe en masse vasketøj til/fra vaskekælderen.

I morgen er jeg formentlig på cyklen igen, og hvis det går efter planen, bliver der en tur ned i jernhulen på tirsdag.

Når sandheden skal frem, så følte jeg et stænk af skuffelse over, at jeg ikke fik en ny cykel i denne omgang (selv om jeg ikke var decideret ked af at have pengene i behold). Det var med lidt blandede følelser. Men til syvende og sidst er jeg dog glad for, at min gamle stålhest fortsat sluger kilometer i samme hastige tempo, som en jetset-bitch sniffer coke. Det kunne aldrig falde mig ind at kassere en cykel, som kunne repareres for en hund. Men så har jeg jo de oplevelse til gode (at få en ny cykel).

Link to comment
Share on other sites

Hvis det betyder så meget for dig, og du har pengene til det, ser jeg ikke hvorfor du ikke skulle købe en ny?

Nej, det kan man godt sige. Jeg ved heller ikke, om det betyder vanvittigt meget. Men om jeg så havde 30 millioner i banken, så kasserede jeg ikke en cykel, der kunne repareres for 100 bobs.

Planerne for i dag er ændret: Da vejret er så godt, kører jeg ned i træningscentret. Så bliver cyklingen senere.

Link to comment
Share on other sites

Nej, det kan man godt sige. Jeg ved heller ikke, om det betyder vanvittigt meget. Men om jeg så havde 30 millioner i banken, så kasserede jeg ikke en cykel, der kunne repareres for 100 bobs.

Sådan er vi så forskellige. Jeg ved bare fra mig selv, ting jeg ønsker mig meget forbedrer min livskvalitet :-)

Link to comment
Share on other sites

Sådan er vi så forskellige. Jeg ved bare fra mig selv, ting jeg ønsker mig meget forbedrer min livskvalitet :-)

Ja, det skal vi naturligvis ikke begynde at strides om. Ingen grund til det. Jeg er vokset op i en kultur, hvor INTET blev smidt ud, før man havde gjort sit yderste for at reparere det. Det er jo nok det, der hænger ved. Med Shu-bi-dua´s ord: Selv en donkeyman går ikke i land, fordi han får en traktor.

Med det var nu ellers en god omgang træning i dag, med en række af de gamle gutter til stede i jernhulen.

Her er de væsentligste stats:

Leg extensions:

3x10@70

Pecdec:

2x10@60

2x10@60

Brystpres:

3x10@45

DB skulderpres:

3x10@13 kg.

Cable curls efter BBehag, med 20/25 kg til venstre arm, og 25/30 til højre.

Desuden lidt rowing, abd. crunches osv.

I morgen: Fys-dag!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share