Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

I går fik jeg en ganske solid omgang pump, som dog ikke kunne måle sig med, at en hvis herre kørte skrå bænk lige ved siden af, og reppede med 100 kg på stangen.

Nå, men jeg skal jo heller ikke sammenligne mig med eliten.

Men mine rows var gode nok, og heller ikke meget lavere, end hvad indtil flere større gutter tager.

Der blev også kørt benpres, med 100 kg på, og med betydelig ROM. Den gik lige i ballemusklerne (eller hvad musklerne i røven nu hedder - Glutes?).

Triceps push-downs var denne dag udelukkende med 20 kg. De 25 vil formentlig snart være indenfor rækkevidde.

I dagligdagen mærkes det, at styrken tiltager. Tunge indkøbskurve, vasketøjsposer osv. bliver lettere at slæbe. Min balance udfordres mindre, fordi jeg bliver stærkere.

I dag har jeg været til fys, så det er kun levet til lidt COC-leg.

I morgen skulle det gere blive til enten pump eler cyklads.

Jeg tørner ind. Skal jo kunne tage min tørn i morgne igen.

Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg en ganske solid omgang pump, som dog ikke kunne måle sig med, at en hvis herre kørte skrå bænk lige ved siden af, og reppede med 100 kg på stangen.

Nå, men jeg skal jo heller ikke sammenligne mig med eliten.

Men mine rows var gode nok, og heller ikke meget lavere, end hvad indtil flere større gutter tager.

Der blev også kørt benpres, med 100 kg på, og med betydelig ROM. Den gik lige i ballemusklerne (eller hvad musklerne i røven nu hedder - Glutes?).

Triceps push-downs var denne dag udelukkende med 20 kg. De 25 vil formentlig snart være indenfor rækkevidde.

I dagligdagen mærkes det, at styrken tiltager. Tunge indkøbskurve, vasketøjsposer osv. bliver lettere at slæbe. Min balance udfordres mindre, fordi jeg bliver stærkere.

I dag har jeg været til fys, så det er kun levet til lidt COC-leg.

I morgen skulle det gere blive til enten pump eler cyklads.

Jeg tørner ind. Skal jo kunne tage min tørn i morgen igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lagde mærke til dig forleden. Hold da kæft, hvor din overkrop vokser! Bare hæng i, unge mand!, grinede styrkeløfter V, og boksede mig venskabeligt i brystet.

Jo tak, da! Man bliver jo helt genert af sådan en ros, og især, når den kommer fra en så erfaren gut (V har virkelig en beundringsværdig form, hans alder taget i betragtning. Og udover det er han også en ganske awesome person).

Efter den lovprisning er det klart, at jeg kunne træne som en vild. Mine rows (i maskine) lå på solide 60 kg, og i leg extension var jeg oppe på 80. Også bisps blev straffet ganske godt, gennem cable curls, hvor jeg var oppe på 25 kg med min stærke højre. Den venstre kan tage 20 kg. I pecdec lå jeg på 55/60 kg, hvilket er OK.

På jobbet tager jeg `one for the team´ lige for tiden. Så kan jeg nemlig smutte hjem før frokost på fredag.

I morgen skal jeg have fisk til aften. Det er nemlig godt.

Link to comment
Share on other sites

Hvad sker der lige???

Italiensk mad, som i øvrigt koster en formue, til julefrokosten på jobbet???

Nixen bixen, Karen Blixen! Ikke med gamle Ox som deltager!

Jeg ved godt, at det er pga. stedets internationale præg osv., men den fastlagte menu er simpelthen for tøset for mig.

Jeg takker høfligst nej, og håber i stedet på at kunne komme med til MOL-julefrokost dagen efter.

Nå, men dagens træning var god, omend med moderat tonnage.

Nu tager jeg lige en aftentur på en halv times tid, og så skal der spises og drikkes.

Link to comment
Share on other sites

Haha jeg hader sådan noget så ubegribeligt meget. Hvad er det, der får folk til at tro, at man kan spise andet end traditionel dansk mad til en julefrokost?!

Du har ganske ret. Hvis de vil have italiensk, kan de lave en tema-aften på et andet tidspunkt. Men hvis man kalder det en julefrokost, kan man ikke spise vikinger af med pasta, spinat og mærkelige oste.

WE WANT MEAT BACK ON TEH MENU!

Link to comment
Share on other sites

I dag skal jeg have kylling og ris. Har ikke spist ris i flere år, men nu skal det prøves.

Jeg må prise mig lykkelig for, at jeg, modsat mange andre handicappede, ikke er nødt til at benytte den kommunale mad-ordning. Masse-fremstillet, opvarmet mad ville næppe kunne leve op til, hvad rimeligt seriøs træning kræver af prots osv.

Dog må jeg tilstå, at jeg til tider synes, at det er hårdt at skulle bakse med at lave mad, vaske op osv. Tit tænker jeg over, hvordan de atleter, som lever af styrke-betonet sport, får passet alt det med deres måltider. Forklaringen er jo nok, at de har folk til en del af disse gøremål, om det så er en ægte-fælle/samlever eller en betalt hjælper. Og så er det jo også noget andet, når man lever af sin sport. Så skal man ikke passe et job ved siden af træning og konkurrencer. Men besværligt må det alligevel være.

Nå, men jeg skal jo heller ikke stille op i nogen som helst konkurrencer. Men derfor vil jeg stadig gøre tingene så effektivt som muligt.

Nu har jeg jo sådan set allerede tjent en halv månedsløn på mit nye job. Det bliver en god fornemmelse, når pengene går ind på kontoen. Mad-budgettet er også vokset, og jeg er blevet bedre til selv at lave mad, simpelthen fordi jeg er blevet mere OBS på mine behov. Jeg drikker ikke vildt mange shakes, men bruger dem som det supplement, de skal være.

Jeg kan nok lige så godt tage en tur i Ny Helse i dag. Så går tiden. Søndagen kan godt blive lang, når man er alene.

Link to comment
Share on other sites

Dog må jeg tilstå, at jeg til tider synes, at det er hårdt at skulle bakse med at lave mad, vaske op osv. Tit tænker jeg over, hvordan de atleter, som lever af styrke-betonet sport, får passet alt det med deres måltider. Forklaringen er jo nok, at de har folk til en del af disse gøremål, om det så er en ægte-fælle/samlever eller en betalt hjælper.

Nah. Så svært er det nu heller ikke.

Du laver bare din mad i bulk. Ris og kylling kogt i bulk til dage frem.

Faktisk temmelig nemt.

Link to comment
Share on other sites

Nah. Så svært er det nu heller ikke.

Du laver bare din mad i bulk. Ris og kylling kogt i bulk til dage frem.

Faktisk temmelig nemt.

Det skulle man måske prøve.

I dag var træningen helt fin.

I rowing maskine var jeg oppe på 65 kg (halv stack). Det må siges at være OK.

I pecdec ligger jeg lunt på 55-60 kg. 50 er i hvert for nemt nu.

Mine triceps push-downs bliver også bedre.

Cable curls er ikke så nemme, men jeg ligger da lunt på de 20 kg, selv med min `dårlige´ venstre.

Der er flere og flere folk i centret, som begyder at hilse på mig osv. De slags ting tager jo sin tid, ikke mindst når man, som jeg, er en anelse tilbageholden.

I morgen får jeg travlt, men kan forhåbentlig klare 10-12 km på cyklen.

Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt så sparker vilde ris max azz :).. Undskyld jeg spørger igen, men hva består dit handicap ?..hvor meget føler du dig hæmmet af det i hverdagen??.. Tager stadig hatten af for dit gåpåmod og engagement.. Gi gas minister..

Jeg PM´er dig lige, når jeg får tid. Det er lidt af en standard-forklaring, som hurtigt kunne komme til at stå i snesevis af tråde på MOL. Og det er HELT i orden, at du spørger.

Mht. COC, så har jeg i dag været under 1 cm fra at lukke 2´eren med højre hånd. Min venstre arm er ikke fuldt funktionsdygtig, og har aldrig været det, så her nøjes jeg med 1´eren.

Link to comment
Share on other sites

Go stil med coc!!! Du er stærkere end størstedelen a mine homies!!

Tak for komplimenten.

Tit har jeg en tendens til at tro, at de andre kan meget mere, end de fleste af dem måske rent faktisk kan. Men bevares, jeg har aldrig næret nogen intentioner om, at jeg skulle være i stand til at komme over det middelmådige plan.

I går tvang jeg mig selv til at cykle 12 km, selv om det holdt hårdt. Lidt COC og håndvægt-træning blev det også til.

Pga. meget trætte ben venter jeg til fredag med at styrketræne igen. I morgen er der fys-behandling.

Link to comment
Share on other sites

Så kan jeg notere en PR i `low row´ maskinen:

2x10@70 kg! YEAH! OG DET BLYWER MØJ VÆRRE!

En dag kommer jeg til at køre med full stack i den. Det er 130 kg. Jeg ville gerne prøve sådan en disc loaded (må det vel hedde?) rowing maskine (man sætter kiks på ude på siderne, i stedet for at benytte sig af kabeltræk), som linis engang postede en video med, fra det der center i Malmø.

Cable curls var også ganske gode i dag, og i leg extension var jeg oppe på 85 kg. Det er nok ikke så sært, at mine lår og glutes fylder en del.

Jeg skal vist snart til at køre noget mere habil skulderpres. Måske kan jeg også lave db military press. Det tror jeg nok.

Jeg bliver tit spurgt, om det ikke er dyrt at træne. Jeg plejer at svare (med et smil) Nej, men det er dyrt at holde en BB´er med mad!

Seriøst: 232 kr. om måneden er ikke overvældende for at træne i et af DK´s tungeste centre. Og jeg ryger ikke, og går meget sjældent i byen. Og noget må jeg jo tage mig til i fritiden.

God fredag aften.

Link to comment
Share on other sites

Cool med pr skipper.. Jeg må prøve de leg ext næste gang jeg er i gym.. Godt og høre du får banket noget kød på kroppen, og ja det koster.. Både blod, sved og penge :)..

Ja, jeg synes bestemt, at du skal prøve leg extensions. Jeg har oplevet en fin styrke-fremgang, siden jeg begyndte på det. Mine ben har nu heller aldrig været disco-agtige, fordi de jo er blevet trænet og trænet, lige siden barndommen. Der er nogen, der tror, at jeg slet ikke kan træne ben. Det er langt fra sandheden. Til tider synes jeg, at det er nemmere at træne leg extensions end benpres.

Men det var nu rart, at gårsdagens cykling gik så fint. Deraf kan man vel så lære noget om betydningen af at få restitueret.

Jeg vil i øvrigt asnbefale de gutter, der interesserer sig for sådan noget, at læse artiklen `Just say NO til Testosterone´ (der er dybt ironisk) i de nyeste udgave af Muscle & Fitness Magazine. Det er god griner, selv om man måske ikke lærer så meget nyt.

Link to comment
Share on other sites

Udmærket træning i dag, selv om det ikke var max tungt.

Cable curls er ganske gode. Med venstre behøver jeg nu ikke gå under 20 kg, og med højre kan jeg liiiige tage 5 reps @30. Ellers er det 25 kg med højre.

Triceps push-down går også fremad. Jeg tror ikke, at jeg kommer til at gå under 25 kg i fremtiden.

I morgen er der fys, og jeg er nødt til at køre derned direkte fra arbejde. Men pyt, så får jeg da i det mindste noget restitution.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share