Cat's log


Cat
 Share

Recommended Posts

Hola :cheer:

Der sker ikke så meget her i loggen i disse dage... Er nemlig begyndt at få lidt travlt med eksamenslæsningen :blush: - så tider er der ikke rigtig til at få logført træningerne og kosten... Især fordi man jo altid lige også skal læse det ene og det andet :blush::innocent::tongue: ...

Men kosten :4mewantfood: kører bare derudaf... Ingen problemer der.. Heller ikke til trods for at jeg har været ude både fredag og lørdag i weekenden... :bigsmile: .. Så er rimelig tilfreds på det område...

Træningen er en lidt anden historie... Har ikke fået lavet det store... men i går havde jeg en super træning - eller rettere genoptræning - og squattede både med 30kg :w00t: og med pause i bunden :4thumbup: .. Desuden prøvede jeg også at bænke med 30 kg og skulderen klagede ikke.. Så nu begynder det endelig at gå lidt fremad igen :superman: .. Så nu skal der stille og roligt bygges på...

Denne uge:

Mandag: Fullbody Styrke

Tirsdag: Basket

Onsdag: Fullbody Styrke (hvis der bliver tid til det på arbejdet :wink: )

Torsdag: Basket

Fredag: Hurtig gang styrketræning

Lørdag: evt Løbetur eller powerwalk :walking: - er ikke i kbh

Søndag: Kamp

NU: På biblioteket for at aflevere bøger, så et par timers læsning og basket i aften...

God dag til jer :firebounce:

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Men kosten :4mewantfood: kører bare derudaf... Ingen problemer der.. Heller ikke til trods for at jeg har været ude både fredag og lørdag i weekenden... :bigsmile: .. Så er rimelig tilfreds på det område...

/Cat :yo:

Sådan Cat!!! :4thumbup: kan bestemt ikke sige det samme, men det er bare dejligt at det kører for dig :heartpump:

Knus

GD :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Sådan Cat!!! :4thumbup: kan bestemt ikke sige det samme, men det er bare dejligt at det kører for dig :heartpump:

Knus

GD :elvis:

Tak ska du ha :superman::bigsmile: .. Er bare ked af at høre at det ikke er gengældt :unhappy::wink: ... Men så er der jo plads til at ku forbedre sig :cheer: :4thumbup: .. Hvilket også er værd at ha' med i tankerne :innocent::w00t::firebounce::yahoo:

Knus

Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Hello :cheer:

Lige en hurtig træningsopdatering....

Mandag: Blev til en rigtig god fullbody træning... kom godt igennem det hele og var godt brugt i dagene efter :blush: ... Eneste der var værd at bemærke var squat med 30 kg og BP med samme vægt (som jeg også skrev sidst)...

Tirsdag: Basketball... en super træning med god intensitet og relativt højt tempo... Kan desværre mærke at jeg mangler noget energi er.. Så overvejer ret kraftigt snart at ta en carb-up dag så jeg kan få fyldt depoterne (ikke ædedag, men blot tage en dag med højt kulhydratindtag)... Var ikke rigtig træt, men var bare helt tappet for energi...

Onsdag: Her blev det kun til en hurtig overkropstræning... Droppede benene pga DOMS og tidsmangel - og tænkte jeg lige ville gi dem en pause inden basketball'en i dag da de var ret brugte... Blev til BP, OA DB Press på bold, Flyers :superman: (smertrefrit :4thumbup: ), Lat pull down, BO DB Rows, MP, Kragelaterals + noget mere jeg har glemt... Eneste gode var smertefri flyers og kragelaterals :innocent: ....

Torsdag (I dag): Planen er en gang basket, men vi bliver vist ikke så mange i dag, så nu må vi se hvad det bliver til :wink: ... Hvis det bliver aflyst passer det mig egentlig ok, for jeg har desværre en masse læsning der skal klares :dry: ... Selvom jeg ærligt ville foretrække at spille og gi' den gaaaaas :superman::devil: (bare svært rigtig at fyre den af hvis vi kun møder 4 op til træning :tongue: )....

Kosten kører stadig som planlagt, dog lidt i den lavere ende... Så skal til at ha' opreguleret :4whip: især nu hvor jeg allerede begynder at få problemer med energien på basketbanen... Så i dag prøver jeg med lidt pasta nogle timer inden træning for at se effekten af dette...

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Halløjsa :cheer:

I aftes endte det med at baskettræningen blev aflyst - vi var kun 4 der ku komme :nonono: ... I stedet besluttede jeg så at invitere kæresten ud at spise :wub: ... Så en super hyggelig aften, men kosten var ikke helt god og der var ingen træning :innocent::w00t: ... Men sådan ska' det jo være engang imellem :tongue: ....

I dag er jeg netop blevet færdig med en gang styrketræning :4flex:

Blev til:

Squat:

en masse

+ lidt flere

bl.a. 20 kg helt i bund med pause op til 20sek.

og 2x10x30 samt 3x10x40 til box lidt under parallel...

DL

3x10x40

Rumænsk DL

3x10x10

Yates Rows

3x10x30

Træk til bryst

4x10x40

Lunges

3x8xmig

MP

3x10x20

Straight Arm Lat Pulldown

3x10x15

DB Press

1x10x11

1x6x13,5

1x5x13,5

2x10x11

Mave

1 sæt :laugh:

Det var hvad det blev til i dag :bigsmile: ... Nu læsning en time eller to inde turen går hjem til svigerfamilien :bigsmile: hvor jeg skal være til søndag :w00t: ....

Rigtig god fredag aften :firebounce::yahoo:

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

:Mrs_Claus: Hejsa :Mrs_Claus:

I weekenden er det ikke blevet til den store træning :blush: ... Lørdag stod mest på afslapning og søndag stod på en basketkamp :xmas: ... Så søndagen var helt fin hvad angår træning :nissetunge: ... Kosten har tilgengæld ikke været optimal, men tror alligevel jeg har holdt kcal'erne... Dog med lidt for lidt protein... Men sådan går det engang imellem når man ikke er hjemme :wink: .....

I dag er jeg så tilbage på rette snor :devil: - så det skal nok gå alligevel.... Kosten er ok :4mewantfood: og træningen har været en gang styrke:

Squat

2x12xmig

2x12x20 nogle med pause i bunden

2x10x40 til kasse

2x10x50 til kasse

1x10x30 til lavere kasse

1x10x20 nogle med pause i bunden

Step-ups:

1x8x20

2x8x30

3x8x40

Rumænsk DL

1x10x20

4x10x40

Træk til bryst

4x8x40

supersættet med

Mave

4x10xmig

Ro-træk

3x8x40

supersættet med

Straight Arm Lat pulldown

3x10x15

Pullover

3x10x16

Incline Flyers

1x10x6

3x10x7

MP

2x8

Flyers

3x8x6

BP

2x12x20

1x10x30

4x6x40

og det var vist det :bigsmile:

God aften til jer alle

/Cat :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Hey Cathrine (Katrine?)

Det går sgu da fremad nu - 10 X 50kg squat og 6 X 40kg BP er da godt deroppe af. Sideglidninger is da shiat! :nissetunge:

Og skulderen er også med på BP ?

De kg er jo et godt stykke mere end hvad din kæreste ligger og roder med. :nissetunge:

Hej Lau :bigsmile: ..

Super hyggeligt med besøg fra dig i loggen :xmas: ...

Jeps :devil: .. Er også glad for at det går fremad, men tager det stadig stille og roligt, også selvom jeg ikke synes det er tungt og bare har lyst til at smide noget mere på så man også føler at man får trænet lidt :blush: :4whistling: ....

Og yeah - Sideglidninger er absolut da shiatttttt :yo::cool: ... Det er virkelig super lækkert :bigsmile: ....

Jeps - skulderen klager hverken over BP, DB Press, MP eller Flyers... Så jeg kører bare på og forsøger at bygge det stille og roligt op så den ikke bliver provokeret igen :innocent: ... Og efterhånden som jeg forsøger mig med andre øvelser bliver de også flettet ind :wink: ....

Ja - Jeg er også ved at være i tvivl om, om kæresten overhovedet kan huske hvad styrketræning er :nissetunge::nissegrin: ???

/Cat (Cathrine) :cheer:

- og god fornøjelse i weekenden hvis vi ikke snakkes inden :bigsmile: og sørg nu for at blive rigtig rigtig klååååååååååååååve :4whip:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Og yeah - Sideglidninger er absolut da shiatttttt :yo::cool: ... Det er virkelig super lækkert :bigsmile: ....

Jeps - skulderen klager hverken over BP, DB Press, MP eller Flyers... Så jeg kører bare på og forsøger at bygge det stille og roligt op så den ikke bliver provokeret igen :innocent: ... Og efterhånden som jeg forsøger mig med andre øvelser bliver de også flettet ind :wink: ....

Ja - Jeg er også ved at være i tvivl om, om kæresten overhovedet kan huske hvad styrketræning er :nissetunge::nissegrin: ???

/Cat (Cathrine) :cheer:

- og god fornøjelse i weekenden hvis vi ikke snakkes inden :bigsmile: og sørg nu for at blive rigtig rigtig klååååååååååååååve :4whip:

Du kan da ikke længere bare kalde din træning "at du bare for lavet lidt". Der var da godt med kilo på idag.

Og jo tak mht weekenden - glæder mig til at manipulere os naviculare op til den mediale menisc! :crazy::nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Og jo tak mht weekenden - glæder mig til at manipulere os naviculare op til den mediale menisc! :crazy::nissetunge:

Any time :xmas:

LOL - hvis det er tilfældet er jeg ret så glad for at jeg ikke skal agere forsøgsperson :crazy: :annoyed: :nissegrin: ...

Link to comment
Share on other sites

Forresten har jeg helt glemt at sige at det går fremad med kroppen :santa2: ... Begynder efterhånden at se bedre ud, og har smidt en hel del væske :blink: (går lidt og overvejer om jeg egentlig har tendes til at binde meget væske :unsure: )... Men kan så også se at mine skuldre desværre mangler en hel del for at følge med resten (især arme) :crazy: ... Såe det er i hvert fald en ting der skal arbejdes med - også selvom jeg egentlig synes jeg er bredskuldret nok i forvejen :innocent: (hvilket nok også er en af grundene til at jeg aldrig rigtig har gjort det store ud af skuldertræningen :wink: )... Ellers vil jeg vurdere min mave som værende et andet svagt punkt :crazy: - så den skal der også arbejdes lidt extra med :bigsmile: :xmas: ...

:nissecool: Så det bliver sjovt at se hvad tallene siger på onsdag :cool: ....

/Cat :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Hey Catten :santa2:

Jeg sværger at du er blevet endnu mere pisselækker - og ja, dine definitioner træder efterhånden lækkert frem :inlove: :santa2:

Det er supercool at det går fremad og lækkert at se dig i godt humør efter træning :bigsmile: De kilo skal, som vi snakkede om, bare deropad i fornuftigt tempi (og dybde :wink: ) Så skal du bare have bygget nogle NASTY delts - så bliver du rigtig eeeeeevviiiiiiillll :devil::nissecool:

WALLA - LAUSH!!! Jeg smadrer din os naviculare med mine fucking næver i den kommende weekend - og jeg manipulerer dit fucking knæ helt tilbage til stenalderen på onsdag!!!! :devil::devil:

Jeg sværger at jeg stadig træner - f.eks. idag havde jeg både et ryghold og et golfhold.. ehm.. ehm.. I DIT FJÆS DIN USLE HEDNING!! :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Hey Catten :santa2:

Jeg sværger at du er blevet endnu mere pisselækker - og ja, dine definitioner træder efterhånden lækkert frem :inlove: :santa2:

Det er supercool at det går fremad og lækkert at se dig i godt humør efter træning :bigsmile: De kilo skal, som vi snakkede om, bare deropad i fornuftigt tempi (og dybde :wink: ) Så skal du bare have bygget nogle NASTY delts - så bliver du rigtig eeeeeevviiiiiiillll :devil::nissecool:

Hey Kauf'en :rudolph:

Taaaaaaaaaaark :blush: ... Det var et lækkert indlæg at få smidt i hovedet :4winkkiss::flowers::kiss2: .... And I must admit that I kinda like the definition :wub: ...

Ja - jeg er også glad for at der endelig sker lidt rent træningsmæssigt :yahoo::cheer: :4flex: ... Og jeg prøver virkelig at beherske mig :innocent: - de 50kg var jo kun til boksen :nissetunge: .... Og så prøvede jeg med 30 lidt lavere... Ku' mærke at bækkenet kippede, men ikke noget der generede på nogen måde :bigsmile: ....

Yeah :yo: - Delts og Abs - så er jeg kørende :nissetunge: ... og så skal jeg også bare lige i gang med de der kattens chins :blush::crazy: ... Dips må vente lidt endnu pga skulderen :annoyed: - tror jeg så småt begynder i det nye år hvis alt går vel indtil da :devil:

:4winkkiss: Cat

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

:rudolph: G'formiddag :bigsmile:

I aftes blev det til en baskettræning... Faktisk en rigtig god en af slagsen hvor jeg følte jeg havde større overskud end jeg har haft siden diætstart :blush: ...

Så tænkte jeg lidt over det og er kommet frem til at jeg måske har ligget lige lavt nok i kcal indtag.. Så der skruer jeg op til at ramme mellem 1700 og 1900 daglig - hvilket også var den oprindelige plan, men har ligget lidt lavere på det sidste :annoyed: :crazy: .... Kosten i går var også præget af at der var lidt flele kulhydrater end ellers hvilket jeg vil forsøge at eksperimentere lidt med... For hvis det er det som virker for mig vil jeg nok også ændre lidt på sammensætningen så jeg ca kommer til at ligge på 30-40-30... I hver fald på mine basketball og kampdage :devil: ...

Så det næste stykke tid vil jeg eksperimentere lidt dels med kostsammensætning og dels med kcal-tallet... Regner også med at jeg kan skrue lidt op og stadig være i underskud - men nu prøver jeg først at ramme de 1800 i en periode og se hvad det gør ved mit energiniveau (har nemlig ikke været det største på det sidste) :wink:

God dag til jer

/Cat :xmas:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

:rudolph: Bum bum :rudolph:

Jeg er ret så forvirret lige nu :unsure: ... Er jo som den opmærksomme læser nok har bemærket på diæt i øjeblikket :xmas: ... I dag var det så tid til en vejning, og jeg fatter det simpelt ikke... Sidste vejning var helt perfekt og gav mening... denne gang har jeg tabt mig yderligere - men til gengæld var fedtprocenten steget :blink::crazy: ??? Hvad kan være forklaringen på det???? Møg maskine??? eller kan ens kost forud for vejningen have så stor betydning??? (her mener jeg at jeg vejer mig eftermiddag/aften og ikke morgen).... og for god ordens skyld skal det lige nævnes at det ikke er det tidspunkt på måneden :nissetunge: .....

Jeg er klar over at mit kcal indtag har været al for lavt den sidste uges tid og er i fuld gang med at opjustere igen - kan dette ha' indflydelse???

/En forvirret Cat :blink:

Link to comment
Share on other sites

Så nåede jeg en hurtig træning på jobbet :santa2: :

Squat

1x10xmig

1x12x12,5

1x10x22x5

1x10x32,5 til boks

3x8x52,5 til boks

DL

1x12x32,5

4x10x42,5

Lunges

3x8xmig

BP

1x12x12,5

1x10x22x5

1x10x32x5

4x8x42,5

1x10x32,5

Skulderpress

1x10x9

3x10x10

Front raise

2x10x5

Lat. Raise

2x10x4

OA DB Press

2x8x12

OA Træk lige tilbage

2x10x10

Chins - fra squatrack

4x8xmig

ku' simpelthen ikke træne mave pga DOMS :inlove: ....

og så blev det ikke til mere - udover de 2 x 30mins transportcykling :bigsmile:

:rudolph:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

G'eftermiddag :rudolph:

I går blev det ikke til noget træning - men en tur i teatret med nogle venner fra skolen i stedet :bigsmile: :xmas: ... Var inde og se nøddeknækkeren - og jeg er altså glad for den forestilling :nissegrin::bigsmile::cheer::yahoo: .... Den er så feeeeeeeeeeeeeee' :superman: ....

Kosten var til gengæld lige som den sku være :4mewantfood: :xmas: - Så det var godt....

Dagens træning:

Squat & Lateralglidninger:

nogle stykker bare lige for at komme i gang... men squatten var uden vægt...

DL

1x10x20

2x10x40

4x10x50

Stepups

4x10x40

Yates Rows

4x10x30 - lænden klagede lidt :nonono:

Træk til Bryst

4x10x40 - meget nem i dag :bigsmile:

Pullover:

3x10x16 - og meget let

BP

1x10x20 - føltes tung :blink:

1x10x30

4x8x40 - ku mærke jeg bare ikke var klar efter onsdag endnu :blush:

OA DB Press

2x8x11

Skuldersyreøvelse (lat. raise, front raise, skulderpres)

2x30x3

Skulderpres

2x8x9

Mave - lige

3x10xmig

Jeg sad i går og rodede med at lave en program... Ku nemlig mærke at mit højre knæ så småt begyndte at brokke sig ved al squatterriet - så for ikke at blive overbelastet har jeg nu lavet 2 fullbody programmer som jeg skiftes til at køre...

I dag droppede jeg en extra benøvelse som jeg ellers har lagt ind som måske'er - men jeg skal spille kamp i morgen så tænkte at jeg godt ville være frisk i benene :devil: :inlove: :xmas: :bigsmile: ....

Nu står den på noget læsning

:rudolph: Cat

Link to comment
Share on other sites

:rudolph: Bum bum :rudolph:

Jeg er ret så forvirret lige nu :unsure: ... Er jo som den opmærksomme læser nok har bemærket på diæt i øjeblikket :xmas: ... I dag var det så tid til en vejning, og jeg fatter det simpelt ikke... Sidste vejning var helt perfekt og gav mening... denne gang har jeg tabt mig yderligere - men til gengæld var fedtprocenten steget :blink::crazy: ??? Hvad kan være forklaringen på det???? Møg maskine??? eller kan ens kost forud for vejningen have så stor betydning??? (her mener jeg at jeg vejer mig eftermiddag/aften og ikke morgen).... og for god ordens skyld skal det lige nævnes at det ikke er det tidspunkt på måneden :nissetunge: .....

Jeg er klar over at mit kcal indtag har været al for lavt den sidste uges tid og er i fuld gang med at opjustere igen - kan dette ha' indflydelse???

/En forvirret Cat :blink:

Altså det er lige nøjagtig det samme jeg oplever, så mit svar vil være JA det betyder meget hvad man har indtaget f.eks. dagen før - det er ihvertfald min erfaring... skide ufedt, men sådan er det - nok også derfor jeg vælger at tage den fedt% som en rettesnor og ikke et endegyldigt mantra :xmas:

Op i r.... med fedt%'en og fremad Cat, den er sikkert anderledes i næste uge! :yo:

Knus

GD :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Altså det er lige nøjagtig det samme jeg oplever, så mit svar vil være JA det betyder meget hvad man har indtaget f.eks. dagen før - det er ihvertfald min erfaring... skide ufedt, men sådan er det - nok også derfor jeg vælger at tage den fedt% som en rettesnor og ikke et endegyldigt mantra :xmas:

Op i r.... med fedt%'en og fremad Cat, den er sikkert anderledes i næste uge! :yo:

Knus

GD :elvis:

Det er jeg også sikker på det gør :bigsmile: .. Er også kommet i tanke om at jeg inden den foregående måling havde trænet - hvilket jeg ikke havde i onsdags... Det kan nok også ha betydning når det bliver målt med den der vægttingest :blink: ... Så nu har jeg besluttet at jeg skal ha' mig en fedttang i julegave fra mig selv :xmas: ... Lækkert :santa2: .... Så kan jeg brude de tal som retningslinie i stedet for en vægt :bigsmile: ....

Hehe - tak for støtten :superman::cheer::yahoo:

:rudolph: Cat

Link to comment
Share on other sites

:4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Dagens kost:

Samlet kcal: 1777

Fordeling 35/35/30

:4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hey Cathrine

Jeg har lavet et del fedt% målinger med Omron håndholdte fedt% målere og synes ikke de virker specielt valide. Nogen gange oplevede jeg at selv om folk havde tabt cm om taljen og hoften havde de en højere bf% hvilket ikke holder!. Stubbe skrev at hvis retningslinierne for bf% målerne blev overholdt var de gode nok. Nu har jeg ikke læst manualen til Omron'en, så ved ikke om der er specielle retninglinier man skal tage højde for.

Min anbefaling:

Brug spejlet som nr et

Tag evt. hofte, talje og lårmål. Disse kan dog snyde når nu du er en styrketræningstøs der måske adderer lidt cm i lean body (booty!) MAASSS YEAH! :nissetunge:

Og vidste du at navicularis bevæger sig i ext. rot. og dorsalt samt int. rot og plantart ? :blink: Damn osteopati biomekanikken er hardcore.

Link to comment
Share on other sites

Hey Cathrine

Jeg har lavet et del fedt% målinger med Omron håndholdte fedt% målere og synes ikke de virker specielt valide. Nogen gange oplevede jeg at selv om folk havde tabt cm om taljen og hoften havde de en højere bf% hvilket ikke holder!. Stubbe skrev at hvis retningslinierne for bf% målerne blev overholdt var de gode nok. Nu har jeg ikke læst manualen til Omron'en, så ved ikke om der er specielle retninglinier man skal tage højde for.

Min anbefaling:

Brug spejlet som nr et

Tag evt. hofte, talje og lårmål. Disse kan dog snyde når nu du er en styrketræningstøs der måske adderer lidt cm i lean body (booty!) MAASSS YEAH! :nissetunge:

Og vidste du at navicularis bevæger sig i ext. rot. og dorsalt samt int. rot og plantart ? :blink: Damn osteopati biomekanikken er hardcore.

DAMN - havde lige lavet er laaaaaaaaaangt indlæg - men kom til at slette det da jeg sku sende :annoyed: ... Så jeg prøver igen i en lidt kortere version ....

Hey LauSSSSSSSSSSHHHHHHHHHHHHHH

Mine erfaringer er også at diverse fedt% målingsmaskiner ikke er specielt valide, dog troede jeg at man ku bruge dem som retningssnor - for at følge en udvikling - selvom de ikke viste den egentlige fedt%, men det er hermed modbevist :devil: ... Det er jo netop det med at tabe cm fra taljen samtidig med en BF%stigning som jeg har oplevet - og nej, DET HOLDER ALTSÅ OVERHOVEDET IKKE :nonono: ... Jeg kender ikke selv OMRONen - så den kan jeg ikke udtale mig om :blush: ... Men jeg tror bare at jeg vil ty til de gamle metoder med fedttang og målebånd igen :xmas: ...

Jeg er meget beæret over at du tror jeg faktisk kan hypertrofiere og opbygge BOOTYMASS til trods for at jeg er i kcal underskud :nissetunge::devil: - det ville være nice :superman: - men selv hvis det var tilfældet tror jeg næppe det ville vise sig ved en måling (læs; det lille hypertrofisvar der ville komme, ville langt fra opveje de cm der kan taber fra fedtet :blush: - man har jo lidt extra på r**** :nissetunge::4winkkiss: ) ...

Hvis jeg skal tro på spejlet - og Kauf'en :inlove: - så går det i hvert fald fremad :cheer::yahoo: .... Så jeg er skam helt tilfreds :santa2: ... Men derfor synes jeg stadig det ku være sjovt at se hvad min egentlige fedt% er - især fordi jeg har planer om at sku ret langt ned :cool: ... Men lad os nu se hvad det bliver til når brysterne begynder at forsvinde :innocent: ....

Ærligt - Så NEJ - det vidste jeg ikke... Men det første Niko sagde da han kom hjem var netop at osteopatibiomekanikken var VANVITTIG :bigsmile: - Så der er i vist enige :nissetunge: ... Og jeg synes det er helt fantastisk at I bliver KLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅVE :xmas: - så kan jeg jo altid udnytte jeres viden bagefter :santa2::cool::nissetunge: ...

:rudolph: Cat

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Hey Cathrine

Jeg har lavet et del fedt% målinger med Omron håndholdte fedt% målere og synes ikke de virker specielt valide. Nogen gange oplevede jeg at selv om folk havde tabt cm om taljen og hoften havde de en højere bf% hvilket ikke holder!. Stubbe skrev at hvis retningslinierne for bf% målerne blev overholdt var de gode nok. Nu har jeg ikke læst manualen til Omron'en, så ved ikke om der er specielle retninglinier man skal tage højde for.

Min anbefaling:

Brug spejlet som nr et

Tag evt. hofte, talje og lårmål. Disse kan dog snyde når nu du er en styrketræningstøs der måske adderer lidt cm i lean body (booty!) MAASSS YEAH! :nissetunge:

Og vidste du at navicularis bevæger sig i ext. rot. og dorsalt samt int. rot og plantart ? :blink: Damn osteopati biomekanikken er hardcore.

Altså Laush, jeg kan sgu ikke helt se, hvad der er nyt under solen i det du skriver - jeg har ihvertfald hørt det et eller andet sted før... :nissetunge:

Vidste du forresten, at en endorotation og ekstention af tibia vil medføre at den laterale menisk vil blive skubbet maximalt anteriort, samt en evt. valgusstilling kan medføre en varus stilling af talus. Evt. kan vi i denne stilling også se en exo rotation og dorsal translation af naviculare, samt en endo rotation og plantart translation af cuboideum? - det burde jo ikke være så fandens besværligt.. Jeg gider ikke engang komme ind på cuneiforme og Metatarsalerne.. det er jo barnemad :nissecool:

Til gengæld skal jeg fandme manipulere din saaaadans larmende hulfod helt ind i næste uge, så snart jeg får chancen :nissetunge:

PS: (Du gik glip af alletiders Kebab i aften :4mewantfood: :4mewantfood: )

Link to comment
Share on other sites

:rudolph:

Netop hjemvendt fra dagens træning - stod på en basketkamp :devil: .... Må mildest talt sige at jeg er ret bumpet nu :inlove: .... Fuldstændig færdig... Men energien var god i kampen - og jeg kan mærke at jeg er blevet lettere :superman: .... I hvert fald bliver jeg ikke ligeså træt og tror næppe det er på grund af min ikke eksisterende cardiotræning i øjeblikket :blush::wink: ....

:xmas: Cat

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share