Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

Hmm ja jeg var ikke så heldig at komme derud, før centret var proppet med mennesker...øv at jeg ikke lige kunne se vivse... :blush:

:laugh: jeg synes, der var mange mennesker ret tidligt :dry: Vi må mødes andre steder end i shoppingcenter :tongue::poking:

11-12-07 - del 1

Sted: fit.dk Østerbro

Træninger: tempoløb

Distance: 5 k (3 k roligt joggetempo) + 2 k "tempo" )

Hastighed: 5,4 min/k (snit)

Puls max: 173

Puls avg: 155

Temmelig hård tur (hvilket også var meningen), men havde ikke lige regnet med at pulsen skulle op i det leje på en tempotur :blink: - indeholdt et par gåture for at få puls og hjerte lidt med i legen igen :blink: Målte peakflow før og efter turen, og viste stort set det samme (dårlige) resultat...

Efterfulgt af udstræk - incl stræk for lysken denne gang (har tendens til at glemme den del....:innocent: )

Senere idag spin-teknik-event + elitespin på ABC :smile:

- men nu først hen til en mediciner......Krydser fingre for at han makker ret, så ikke supersilden behøves at fare i blækhuset :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

11-12-07 - del 2

Sted: fit.dk ABC

Træninger: spinning-teknik-event m/KG + Thomas-Martin + spinning elite m/Thomas-Martin

Puls max: 168

Puls avg: 155

(for begge timer i "een lang samlet træning"!!)

Suveræn ide med spinningteknik :4thumbup: især med de to cykelnørder, aka KG og TM - det blir vist ikke meget bedre (efter min mening i hvertfald :tongue: - mine 2 spinningguruer i samme lokale samtidig :tongue::bigsmile: )

Jeg havde lokket Signe til at holde "min hest" (TAK FOR DET!!) da der var venteliste så lang forud for timen... og på "min hest" kan det ikke gå helt galt. Jeg indstillede cyklen ganske som jeg plejer - for det plejer at virke, men der gik ikke mange sekunder ind i opvarmningen, før mr. Greisen fandt min cykel for lille.... og modvilligt satte jeg styret længere væk fra mig, men hold da :blink: en forandring af de større ! TAK for den !! det virkede !!!!

Og nej, sådan som jeg har siddet hidtil sidder jeg jo heller ikke på raceren :blush:

Een af de gode ting ved igår var, at begge instruktører kommer fra landevejen og bruger spinning som træning forud for deres ræs på landevej - ligesom jeg selv skal til - og at de ved, at jeg bruger min træning hos dem som forberedelser til mine ræs på landevejen. En anden god ting var selvfølgelig de flittige roser, som il grande coach overøsede mig med :blush: :blush: - og en mindre god ting at TM hele 2 gange skruede NED for min belastning for at jeg havde en lille chance for at kunne følge med i stående mellemtakt..... men stående mellemtakt og krampe i tæerne (har jeg oplevet før) passer ikke særlig godt sammen ! hvorefter jeg døde i front, de sidste 5 min. - men det er jo ingen skam!

Smerte sidder i hovedet, siger de to herrer, hmmm ja - det er også korrekt (de har altid ret :tongue: ) - men jeg magtede ikke at gennemføre de sidste 5 min som anvist af instruktøren, fordi jeg vidste, at jeg flere dage i træk ville døje med ømme tæer. Jeg har nogen lange løbepas i denne uge, og dem tog jeg hensyn til :smile:

Spørgsmål afsendt om hva dælen der kan være grund til at alle 3 gange jeg har kørt dobbeltpas med mine nye specialized cykelsko, men kaster det også ud her:

Alle øvrige cykelsko jeg har og har haft (det ene par er flyttet hjemmefra ud til Signe :tongue: ) - har været liiiige en tand for små, hvilket også har givet mig lidt forkrampede fødder i min træning. Derfor købte jeg i samråd med ekspedienten i Heino mine specialized i et nr. større, da min sædvanlige str. virkede lidt for små.

Anyways, så går der ca 1 time og 10 min, så begynder jeg at få ondt på trædepuden lige bag tæerne, og inden der er gået 20 min mere, så har jeg så ondt i tæerne at jeg føler de er ved at falde af :blink: - og efterfølgende kramper jeg så i lår og lægge i timevis bagefter.

???? Er de alligevel så "for store" at jeg sidder og krøller tæerne sammen ? eller ? nogen, der har nogen erfaring ?

Nå, men jeg sluttede som sagt timen (ihvertfald pulskurvemæssigt) 5 min før tid, som skulle gennemføres i stående mellemtakt, og jeg gennemførte - på samme pulsniveau iflg det andet ur.. men siddende, og så var jeg til sidst så forkrampet, at de sidste 45 sek opgav jeg ganske enkelt. Ture omkring Vidauban og Lensahn hjalp ikke meget, men jeg var måske bare gedigen træt efter dagens træning ?

Besøget hos medicineren tidligere på dagen gik som planlagt, ønsket og håbet, og grrrr tigeren i Århus slap denne gang for at gå til angreb. Min vejrtrækning var så dårlig, og min sirligt ajourførte "astmadagbog" blev læst med kommenteren "det er sq ikke imponerende det her, det er absolut ikke tilfredsstillende" - lytte til lunger igenigen, og kommenteren på "dagens vejrtrækning" - og så kom der vupti ud af printeren en recept på langtidsvirkende medicin Seretider, som supersilden har insisteret på var det rigtige for mig. Det får jo så tiden vise. Igår efter træning måtte jeg anyways tage en "akut" Ventoline så umiddelbart var der bare intet der hjalp igår ! hverken Seretider, eller Ventoline :unhappy: Det går noget bedre her til morgen.

Det var det - to cut a long story short :tongue:

Ønsker mine læsere en dejlig dag !

post-3751-1197439887_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Alle øvrige cykelsko jeg har og har haft (det ene par er flyttet hjemmefra ud til Signe :tongue: ) - har været liiiige en tand for små, hvilket også har givet mig lidt forkrampede fødder i min træning. Derfor købte jeg i samråd med ekspedienten i Heino mine specialized i et nr. større, da min sædvanlige str. virkede lidt for små.

Ja det bor nu på Amager :wink: , skal bare lige have sat klamper på så bliver de nok prøve kørt snart :xmas: De virker rigtig gode så glæder mig til det :nissecool:

Anyways, så går der ca 1 time og 10 min, så begynder jeg at få ondt på trædepuden lige bag tæerne, og inden der er gået 20 min mere, så har jeg så ondt i tæerne at jeg føler de er ved at falde af :blink: - og efterfølgende kramper jeg så i lår og lægge i timevis bagefter.

???? Er de alligevel så "for store" at jeg sidder og krøller tæerne sammen ? eller ? nogen, der har nogen erfaring ?

Nogle begynder at få krampe i fødderne eller sovende fødder, hvis de ikke kører med flad fod nok. Prøv næste spinning time at fokusere meget på at træde med hælen. Det er ikke altid at man selv har opdaget at foden ikke er flad nok :xmas: .

Det kunne være det, men ellers skal jeg gerne spørge nogle om de har erfaringer med det. :wink:

God onsdag til dig kære Vivspost-15167-1197442245.gif

Link to comment
Share on other sites

11-12-07 - del 2

Alle øvrige cykelsko jeg har og har haft (det ene par er flyttet hjemmefra ud til Signe :tongue: ) - har været liiiige en tand for små, hvilket også har givet mig lidt forkrampede fødder i min træning. Derfor købte jeg i samråd med ekspedienten i Heino mine specialized i et nr. større, da min sædvanlige str. virkede lidt for små.

Anyways, så går der ca 1 time og 10 min, så begynder jeg at få ondt på trædepuden lige bag tæerne, og inden der er gået 20 min mere, så har jeg så ondt i tæerne at jeg føler de er ved at falde af :blink: - og efterfølgende kramper jeg så i lår og lægge i timevis bagefter.

???? Er de alligevel så "for store" at jeg sidder og krøller tæerne sammen ? eller ? nogen, der har nogen erfaring ?

Et lile pip heroppe nordfra ....

Overvej om selve klampe positionen under skoen er for langt fremme. Er den det får man en tendens til at træde med tæerne. Det kan godt passe med at du har fået større sko at klamperne er rykket længere frem ifht din fod selvom de umiddelbart sidder samme sted under skoen.

Fortsat god trænings lyst!!

Link to comment
Share on other sites

Et lile pip heroppe nordfra ....

Overvej om selve klampe positionen under skoen er for langt fremme. Er den det får man en tendens til at træde med tæerne. Det kan godt passe med at du har fået større sko at klamperne er rykket længere frem ifht din fod selvom de umiddelbart sidder samme sted under skoen.

Fortsat god trænings lyst!!

Erklærer mig enig i dette :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Nogle begynder at få krampe i fødderne eller sovende fødder, hvis de ikke kører med flad fod nok. Prøv næste spinning time at fokusere meget på at træde med hælen. Det er ikke altid at man selv har opdaget at foden ikke er flad nok :xmas: .

Det kunne være det, men ellers skal jeg gerne spørge nogle om de har erfaringer med det. :wink:

Hæy søde a070.gif

- tak for indlægget :shades: Vil jeg forsøge at fokusere på næste gang (i morgen aften :tongue: )

Et lile pip heroppe nordfra ....

Overvej om selve klampe positionen under skoen er for langt fremme. Er den det får man en tendens til at træde med tæerne. Det kan godt passe med at du har fået større sko at klamperne er rykket længere frem ifht din fod selvom de umiddelbart sidder samme sted under skoen.

Fortsat god trænings lyst!!

Hej der oppe nordfra ! Godt at høre fra dig igen :bigsmile:

Ja, det kan du jo så godt ha' ret i.... for vi placerede vist bare klampen samme sted på skoen som den sad på den gamle............. må jeg lige prøve at få flyttet lidt på.. Tak for input :bigsmile:

Erklærer mig enig i dette :xmas:

Hej Metski :bigsmile:

Still counting down ??? :tongue: varer ikke mange dage mere, hva !?! f040.gif

/ Vivs, counting down to vacation ... k040.gif

ps og til - du ved selv hvem du er... :heartpump::flowers::4winkkiss::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeps, kommer jo nærmere for hver dag :nissecool:

:cheer: yes yes yes !!

14-12-07 - del 1

Sted: fit.dk - Adelgade

Træning: løb på bånd

Distance: 6,1 k

Tidsforbrug: 30 min straight (incl 3 min gå/opvarmning :tongue: )

Puls max: 153 a040.gif

Puls avg: 148

Forsøgte en ny model idag i forsøg på at motivere mig selv.. Har en blokering når jeg skal over 6 k på løbebånd, så istedet for at fokusere på det, så forsøgte jeg at fokusere på hvor langt jeg kunne nå på LSD-pas på en given tid.

Indstilte båndet til at løbe 30 min og aftalte med mig selv at stoppe, når tiden var gået. Også selvom jeg ikke ville have nået en distance, der var tilfredsstillende. Og med grumme's spinningmusik i ørerne endte det med at blive purely :hippy: flow hele vejen.

Overtrækstrøje hen over skærmen, så jeg ikke kunne interessere mig for hverken tid, distance eller pulsdata - så måtte finde noget andet at interessere mig for, og det blev først at se (misundelsesværdigt) til, da KG f.eks. gik ind mod spinningsalen.... :unhappy: oss mig, oss mig ! råbte det inden i - Ergo måtte jeg meget hurtigt finde noget alternativt at gå op i - og det blev ingenting ! Fuldstændig tom hjerne, løbesko i 5. gear og så ud over stepperne :inlove: mere af det, meget mere af det :cool:

Efterfulgt af "glute" 3x8 á whatever + biceps + triceps håndvægte samt mave, planke og udstræk.

Senere får jeg nok stillet trang til spinning på Royal til 90 min elite - og der skal den ha' gaz :devil:

God fredag til mine læsere :bigsmile:

/ a040.gif

Link to comment
Share on other sites

Forsøgte en ny model idag i forsøg på at motivere mig selv.. Har en blokering når jeg skal over 6 k på løbebånd, så istedet for at fokusere på det, så forsøgte jeg at fokusere på hvor langt jeg kunne nå på LSD-pas på en given tid.

Vivs, du er da ikke begyndt på narko igen??? :raisebrow::nahnah:

Link to comment
Share on other sites

Vivs, du er da ikke begyndt på narko igen??? :raisebrow::nahnah:

:blush:

:laugh: nahhhhhh .... kuren holder :tongue:

14-12-07 - del 2

Sted: fit.dk - Royal

Træning: spinning elite 90 min m/KG, feat :inlove: , Arne, Rytter, Tanja m.fl.

Puls max: 167

Puls avg: 154

Welcome to hell :devil: Kunne godt mærke stængerne var lidt slidte efter morgenens "drugpas" - men der er ingen formildende omstændigheder, bare fordi nogen passer sin morgentræning :devil: Røg i hegnet som det ses ca. 1.18 inde i timen, hvor jeg lige måtte ned og hente den sidste energireserve. Godt man kan restituere ca 12 timer før næste pas :shades:

Klamper blev flyttet inden timen, og sammen med tå-gymnastik i hver 2 mins pause hjalp det mig igennem timen uden ondt i tæerne og kramper diverse steder. Men har osse passet væskeindtag meget nøje gennem dagen, og havde bevæbnet mig med lidt energidrik til aftenens træningspas.

Nu....sovepas :blink:

/V

post-3751-1197670249_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

14-12-07 - del 2

Godt man kan restituere ca 12 timer før næste pas :shades:

For lige at starte med at quote mig selv - så var 12 timer ikke nok i denne omgang - alt for lidt nattesøvn (3½ time) og den der var, var meget urolig og præget af at vågne adskillige gange. Følte mig utilpas og orkede hverken en eller 2 timers spinning som planlagt, orkede faktisk ikke spinning eller cykling overhovedet ! Gad ikke - væk !

Passede dog "den 3. sportsgren" - og gik en tur på ca. 10 km i solskinnet, det var totalt balsam for sjælen :4heart:

Sov til middag i fifaen om aftenen et par timer, før jeg blev sparket i seng og sov 9 timer mere

16-12-07 del 1

- ordnede løbeturen inden folk fik øjne på min sædvanlige udendørs rute. Men der var ikke meget at hente, så jeg vil kun kort omtale den her, så jeg kan huske den har været der. Distance ca. 4 k (meget gå)

16-12-07 del 2

Jeg var "forudseende nok" til lørdag at melde fra de hold søndag, jeg havde meldt mig til - og planen var faktisk at sidde og ynke mig selv hele eftermiddagen og tænke mine tanker færdig. Men en temmeligt (meget) insisterende Signe fik givet mig et tilpas stort los i røven (sikkert efter hun var kommet sig over at jeg skrev direkte at jeg ikke GAD spinning) og pludselig fandt jeg mig selv i cykeltøjet og med pakket taske. Da jeg ikke havde nået hele løbedistancen i denne uge, kunne jeg passende se om jeg kunne klemme lidt mere ind. Det gik også fint 1 km på 5 min - men hvis jeg gik i spinningsalen på det tidspunkt ville jeg blive kold, og indledte et angreb på "et bakkeinterval" på løbebåndet. 15 min - med hastighed mellem 5 km/t og 9 km/t og increase mellem 2-8% (når hastigheden var højest, var increasen højest...)

Det medførte omgående krampe i lægge og ømme baller - og jeg bad til en eller anden om at vise nåde...

16-12-07 - del 3

Men der er ingen nåde, på KG's timer - og jeg er helt overbevist om, når han har set mig lave bakketræning på løbebåndet, så kommer bjerg-enkeltstarter i spinningtimen -am I right, grumme ?

Well - til gengæld var der lytterønsker mht musik - og endelig kom der 2x Rammstein på :inlove: Nu mangler bare lytterønske depeche mode/personal jesus, når vi nu alligevel kører tung bjergtræning :poking: :poking:

Timen får topkarakter fra mig - men det kommer vel ikke bag på nogen :tongue:

Træning de næste 2 uger kommer til at køre som "rolige uger" - i denne arbejdsuge hvor jeg arbejder 3½ dag er der årsafslutning :dry:

I indeværende uge, vil den primære træning derfor blive løbeturene - som stadig ikke forlænges mht distancen - men forhåbentlig med tid til en gang total affyring på ABC i morgen aften hos KG :4winkkiss: Det kræver focus & speed i dagligdagen - men det gør jeg gerne. Især fordi der ligger en dejlig dejlig dejlig julegave fra min chef og venter :inlove: :4heart: :4heart: og som jeg glæder mig RIGTIG meget til at pakke ud i formiddag :bigsmile:

post-3751-1197873098_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

der ligger en dejlig dejlig dejlig julegave fra min chef og venter :inlove: :4heart: :4heart: og som jeg glæder mig RIGTIG meget til at pakke ud i formiddag :bigsmile:

Sikke en god gave, sådan en ønsker jeg mig også :xmas:

men det ser desværre ud til at jeg får det stik modsatte :4ranting:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg var "forudseende nok" til lørdag at melde fra de hold søndag, jeg havde meldt mig til - og planen var faktisk at sidde og ynke mig selv hele eftermiddagen og tænke mine tanker færdig. Men en temmeligt (meget) insisterende Signe fik givet mig et tilpas stort los i røven (sikkert efter hun var kommet sig over at jeg skrev direkte at jeg ikke GAD spinning) og pludselig fandt jeg mig selv i cykeltøjet og med pakket taske.

Hej Vivs :bigsmile:

Det var super cool at du kom aftsted igår :nissecool: , og så godt at du fik dig selv sparket afsted selvom du ikke gad. :wink: Du kan godt være godt tilfreds med dig selv :xmas:

Signe :4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

Sikke en god gave, sådan en ønsker jeg mig også :xmas:

men det ser desværre ud til at jeg får det stik modsatte :4ranting:

Hej søde :bigsmile:

ja, det var i sandhed dejligt - mere følger !

Hej Vivs :bigsmile:

Det var super cool at du kom aftsted igår :nissecool: , og så godt at du fik dig selv sparket afsted selvom du ikke gad. :wink: Du kan godt være godt tilfreds med dig selv :xmas:

Signe :4winkkiss:

Også hej til dig - mit reservehjul (håber ræserlillen arter sig :santa2: )

Ja havde det ikke været for dine kærlige små spark, var der nok ikke sket yderligere - men det var jo godt, da man først kom ud af røret ...

Og så er det nu officielt - Jeg bliver aflastet arbejdsmæssigt :bigsmile::bigsmile::bigsmile: Og det sker med næsten omgående virkning.. 2. januar :cool: Selvklart følger der noget overdragelse + overtid med, meeeeeeen :heartpump: det er til at leve med.. Til gengæld skal jeg til at :devil: sælge sand i sahara :devil:

Og som svar til de mails og pm's jeg modtog efter morgenens indlæg - nej, jeg er ikke ved at opgive mine planer - tværtimod :devil: men presset har været kolo-enormt de sidste par mdr (jfr ovenstående aflastning) og det har mere været "pligt" at slæbe mig til træning end glæde ved det.

Jeg har stadig som mål at stille til konkurrence -og der blir adskillige af dem i 2008 - og det skal ikke være som sidstemand m/k over målstregen. Jeg har ikke købt - en for mig - forholdsvis dyr racer for at sidde med hænderne i skødet, så .. Fokus skal naturligvis være på mine svage sider (pt løb - hvor jeg har søgt og fået input fra mol's ultramaratonløber - tak søde :heartpump: - skal du snart med til svøm ???? :tongue:) - men jeg skal heller ikke glemme min stærke side, som bringer min kondition godt op. Og det er en af grundene til,at jeg i august besluttede mig for at træne med bl.a. en verdensmester på ol-distancen i triathlon - coming up om meget kort tid ! Og min primære konditionstræning bliver fortsat forlagt indendøre til spinning hos primært 2 udvalgte instruktører. Forventer at hente fskIII ud af vinterhi primo marts, da årets første konkurrence ligger midt april. Og regner med at følge enten fit.dks udendørs cykelhold og ellers må jeg igang med triklubbens outdoor-træning . den ide skal bare liige "vokse sig stor og stærk" (ja, blokade!!!!)

I modsætning til tidligere hvor alting handlede om duathlon blir det fremover tre sportsgrene - triathlon, duathlon og udendørs cykel-konkurrencer.. Bl.a. venter maratonsøsteren på svar om jeg stiller op i tøserunden... og selvom distancen er mega skræmmende pt - så... er jeg mega fristet! Og året bliver uden medvirken i styregrupper eller andre planlægningsorganer - jeg har lovet mig selv - og visse andre - at 2008 blir MIT år ! et fucking sej' kællinge år ! og jeg ser frem til det med en blanding af stor dyb respekt og barnlig glæde ! Og jeg er sikker på at III også glæder sig til at komme en smule mere på landevejen end tilfældet har været i 2007... så må vi tage rengøring med som ekstra bonus. Kursus i cykelteknik er bestilt :blush: så jeg forhåbentlig bliver ferm til at skifte slange og skifte en dims undervejs :innocent::blush:

Det var så det - nu er det ude - ikke som nytårsfortsæt, men som løfte til mig selv :bigsmile:

God aften til mine læsere

Link to comment
Share on other sites

Det var så det - nu er det ude - ikke som nytårsfortsæt, men som løfte til mig selv :bigsmile:

God aften til mine læsere

HEEEEELLLLL YEEEEAAAHHHH - YOU GOOOOO GRRRRRLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:smilerock:

Jeg hepper HEEEELE VEJEN!!!!!!!!!!!!!! :cheer::wootdance:

:4heart: :4winkkiss:

M :elvis:

Edited by Goldendreams
Link to comment
Share on other sites

HEEEEELLLLL YEEEEAAAHHHH - YOU GOOOOO GRRRRRLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:smilerock:

Jeg hepper HEEEELE VEJEN!!!!!!!!!!!!!! :cheer::wootdance:

:4heart: :4winkkiss:

M :elvis:

TAAAAAK søde :blush:

Stort STORT tillykke med aflastningen. Den er dig vel ondt.

Hvad du finder på af træningsmængder når det er ført ud i livet tør jeg næsten ikke tænke på - men det du lige har beskrevet ser fornuftigt ud. Især det med at det nu er din tid og din tur.

Hej Gregers :smile:

tak for det ! ja, det er høje tid, vil nogen måske sige, men bedre sent end aldrig !!!

Mine træningsmængder blir sådan set ikke meget anderledes, end hvad der står i ugeplanen pt - det bliver bare anderledes fordelt, når vi kommer hen mod sæsonstart ! og så bliver ugeplanen overholdt når vi kommer så langt ! Men den tid, den glæde ! nu skal vi lige til Florida først :tongue::nahnah: Fra 3. februar - eller deromkring - kører MIT tog :laugh:

Ses d. 31. :smile:

/ b038.gif

Link to comment
Share on other sites

18-12-07

Sted: fit.dk - ABC,

Træning: x-træning

Del 1 - spinning øvet m/KG - feat. Arne, Signe, :4heart: , Rytter ....

Puls max 168

Puls avg 154

Del 2 - løb på bånd

Distance: 2 k

Hastighed: 6 min/k

Puls max: 155 :4thumbup:

Puls avg: 154 :4thumbup:

DAAAAAAAAAM jeg var slidt, da jeg chekkede ind til spinning og trak derfor kun billet til første time - selvom jeg var mega fristet til 2.. men krydstræning skal igen i højsæde, og har jeg lært igen idag - løb EFTER spin/cykling..

Sætter min lid til at Arne eller Signe kan præstere at gengive programmet fra spinning - for jeg kan ikke :tongue: Jeg havde travlt med at få styr på luft og vejrtrækning i de første 12 min - og siden kørte jeg bare ind i mig selv og sidenhen gevaldigt i hegnet ..Det gjorde fantastisk ondt at forlade spinningtimen, for jeg havde på fornemmelsen at den lå liiiige til min smag, men med faste planer og mål for den kommende sæson, må man æde det i sig og lade som om man bare er glad... Derfor hurtig exit fra spinlokalet og downunder...

Løbeturen til gengæld .... Fik trods alt lidt for lang tid i transit zone, så jeg nåede at komme lidt ned i puls - men satte mig igang på under 8 km/t - men da pulsen ikke reagerede sønderligt på det, måtte jeg jo op, så jeg lå omkring "cruise control" zonen.. og dermed endte jeg altså på den sædvanlige "længere turs" hastighed.. men een ting er jo puls og sådan, en anden ting er hvor ømme fødder og hvor forkrampet man pludselig bliver når man stiger om fra cykel til løb.. og jeg ved det! derfor - ingen tvivl om at jeg har gjort rigtigt i min disposition mht dagens træning... meget mere af det !

Efter lidt udstræk - og tiltrængt bad - op og fandt Arne sidde henslængt i lædersofaerne - hyggeligt at have selskab mens jeg ventede på min bedre halvdel :bigsmile: Men hårdt at overvære de faste udråb som "hold kæden stram" :tongue:, høre min! musik (havde dog lige selv hørt den i ipotten på løbebåndet :innocent: ) og se den tunge tuuuuuunge kørsel.. uhhhhhhhwww!!! ondt ondt !!!

Nu skal der spises - "lykkepillen" (=en banan) er tæt på at slutte sin virkning, såeh......

God aften til dig!!

/ Vivs

post-3751-1198007625_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

:blink: pyyyyyha hvor tiden dog iler afsted s025.gif

Snart står den første ferie af 3 i nær fremtid for døren - meget præcist om 6 timer a050.gif og så skal der hygges igennem med familie og venner fra nær og fjern.

Jeg vil derfor benytte lejligheden til at ønske mine læsere en rigtig glædelig jul a020.gifa070.gif og et godt og lykkebringende, succesrigt 2008 z010.gif

/ w015.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej Vivian :Mrs_Claus:

Rigtig god julpost-15167-1198178859.gif Hvor har det været dejligt at lære dig at kende. :bigsmile: Jeg håber vi ser mere til hinanden i det nye år, og så skal vi ud at ræse på cykler sammenpost-15167-1198178945.gif. Kan det forår så snart komme :smilerock:

Jeg håber du får nydt din ferie rigtig meget :santa2: , selvom der jo ikke er så længe før du skal på ferie igen. :yo:

Signepost-15167-1198179064.gif

Link to comment
Share on other sites

Hej Signe :bigsmile:

tusind tak - og i lige måde !! Jeg er sikker på at vi nok skal finde ud af at ses lidt oftere end den ene gang på bildækket og i svingdøren mellem 2 spinningtimer :smile: og ja, om ikke andet, når stålhestene skal ud og have frisk luft ... III står her og ser mig lidt støvet ud :blush:

Og jo tak- jeg er sikker på at jeg kommer til at nyde ferien nu - alt er klart så nu skal familien bare lande :tongue:

Nu jeg er her - så kommer her en lille helbreds -update:

Skiftede jo til Seretide som behandling for astma for lidt over 1 uge siden og siden da er peakflowet steget "gevaldigt" (citat lægen). Kontrollen igår gik over al forventning, og det er altså dejligt at kunne trække vejret uden at det piver.... :blink:

Ved forrige kontrol, hvor jeg fik ny medicin, fik jeg også lige lavet lidt sundhedstest, og fik igår resultaterne. Der er lidt at arbejde med - og som rent faktisk havde startskud 1. december 2007 og det gik helt som planlagt :bigsmile: Fedtafhøvling :tongue: og jeg ved jo hvordan man gør, så det er bare at holde kæden stram .. MEN mit samlede vægttab fra "dengang" er stadig i 40kgs klassen !! Så helt galt er det ikke :tongue: Ved kontrollen igår mente min søde læge at det nu var på tide at jeg fik trænet lidt mere :tongue:

Værktøjskassen er fyldt op og klar til at blive taget i brug - og det begynder jeg så på 1. januar 2008, hvor jeg har gunstart til MIT år ! og med alle mine guru'er ved min side kan det ikke gå galt :tongue:

Og det var så sidste indlæg fra mig en rum tid - pas godt på jer selv - og hinanden !

/ Vivs

ps listepas rulez !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hey Mette :bigsmile:

Jow tak, vi havde det ganske hyggeligt ! jeg er glad for at aftenen havde været alkoholfri (pånær 1½ glas vin) for pludselig sad der to ens klædte mænd i sofaen overfor mig.. begge iført DSB-tøj :blink: og de glædede sig sindsygt meget til de skulle drible på job der kl 0.29 ... NOT !!

Og tak for de lykkebringende gode hilsner - ja, mit år er startet, og jeg lagde hårdt fra land :superman::devil:

Træningplan er flækket sammen for de næste ca. 5-6 uger - hvoraf den ene jo foregår i Florida (=at cykle rundt outdoor i korte bukser, løbe rundt outdoor i korte ærmer (uden at få forfrysninger i fødder) og svømme i havvand ..

Træning 1. januar 2008¨

forsøgte mig om formiddagen med en løbetur outdoor, men mine fødder frøs så meget, at jeg valgte at vende om et efter par km - men tog revance om eftermiddagen:

Sted: fit.dk - Østerbro

Træning: duathlon

Del 1 - løb - 4 k - hastighed 6 min/k, puls max 157, avg 151 :smile:

Del 2 - spinning øvet m/Henrik Withen, feat. M, Arne, Candygirl, Kasper-regnvejr og manden i mit liv, puls max 157 :unhappy: avg 147

Del 3 - løb - 1 k - hastighed 4 min/k, puls max 157, avg 156 (temmelig lige pulskurve :smile: )

Efterfulgt af :blahblah: med M :smile:

Og da træningsplan ikke må afviges, kommer den her for denne uge:

Tirsdag: duathlon (4+spin+1) (gennemført)

onsdag: træningsfri :smile:

torsdag: morgenløb + eftermiddagsspin m/Thomas

fredag: morgenløb + eftermiddags-90 min elitespin m/KG

lørdag: spinningevent m/KG

søndag: x-træning (eftermiddagsspin m/KG)

Og nu kalder årsafslutningen :devil:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Man græmmes jo over sin egen log, når man besøger vivses....Der sker bare SÅ MAJE MAJE herinde...pyhh :blink:

Et forsinket Godt NYTÅÅÅÅÅR skal der lyde til dig. Rigtig god vind fremover..

Jules

en, der lige har været i nørrejydeland ??? :tongue:

Argh, jullepige, hvis du opdaterede for hvert pas som os andre, sker der vist mere i din verden end hos os andre :smile: - eller i hvertfald ligeså MAJE !! :tongue:

Godt nytår til dig også!

03-01-08 - del 1

Sted: fit.dk - Østerbro

Træning: løb - feat. løbeguru :bigsmile:

Distance: 5,2 k

Hastighed: 6,2 min/k

Puls max: 156

Puls avg: 148

Helt vidunderlig :hippy:-tur her til morgen med bl.a. "Loneliness", "High on you" "Bakerman", "Pussycat" og "Galaxy" (KG-hits - i mangel af the real thing!!) i ørerne - bortset lige fra de ca 7 min., hvor jeg tog musikken ud, og løb uden "baggrundsstøj" SAMTIDIG med at jeg formåede at tale med sidemanden :smile: - og dermed også kunne høre min egen vejrtrækning (begge dele en del af mine hjemmeopgaver :dry: )

Denne uge står den på 5% udvidelse af distancen, derfor skal alle ture være i "tilladt pulsområde" - og idag var det ikke særlig svært :yahoo: :yahoo:

Del 2 følger senere :bigsmile:

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share