b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

er det ikke kun fem deciderede skulderøvelser - der er jo en forside og en bagside og en yderside på sådan nogle skuldre...

Det var en overvejelse af, hvad der gjorde ondt i måsen - jeg skal helst have øvelser, hvor jeg står op og hvor det ikke er for svært at holde balancen og hvor jeg ikke skal spænde for meget op i bugregionen... glemte i øvrigt at jeg også lavede shrugs - skriver dem straks på...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

dagens træning:

25 minutters brystsvømning med ømme pecs fra i går, av, klor, av, klor, av, klor - en lang eftermiddag og minimal indsats fra sparkeapparatet pga mås-ømhed...

herefter 40 minutter i det varme varme varmvandbassin. :swim:

1 x :banana: , men sgu da lidt cool at jeg kom afsted.

Har desuden været medie til massageeksamen, hvor eksaminanten var oppe i albueleddet og jeg sad og flexede min biceps som siiiiiiiindsyg, så hun rigtig kunne tænke, at der havde hun nok været heldig...men hun var lidt ligeglad... og lidt nervøs...Men vi fik 9 (min albue og hende), så det var fint nok.

Link to comment
Share on other sites

tulle, selv tak

snoopy og niske, tak skal I have...

Dagens fingertræning: 30 minutters massage af Tulles stakkels skuldre

Gå-tur 20 minutter, ok med måsen...

Styrketræning:

Bænk:

10 x 20 kg

3 x 8 x 30 kg

Flyes:

3 x 10 x 10 kg

Træk til bryst:

3 x 8 x 30 kg

Bent-Åge:

4 x 10 x 20 kg

Hjemmestyrketræning:

Lateral raises:

3 x 8 x 5 kg

Shoulder press:

3 x 8 x 5 kg

Hammercurls:

10 x 10 x 5 kg ;) , så kan de lære det.

Og nu: Flæskestegs-sandwich med hjemmelavet flæskesteg :w00t:

3 x :banana: for en god varieret skåne-træning.

God weekend til alle

Link to comment
Share on other sites

hej maxp

ja, gunnars show off er vist mest en undskyldning for at flexe foran spejlet - hvis man har ordenlige kilo på, er det næsten umuligt at holde skuldrene stille og så begynder det at være en bryst-biceps-combo.... det er jo også ok :)

Kollegiet.... tja, jeg overlever, det er faktisk ikke så slemt og nu har jeg nappet to hylder i køleskabet og så er livet meget nemmere :lol:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning: 1 times gåtur i Viborg

Søndagstræning:

Bænk:

10 x 20kg

3 x 8 x 30kg

Incline DB press:

3 x 8 x 10 kg

Cable Flyes:

3 x 8 x 10kg

Træk til bryst:

3 x 8 x 30 kg

Seated rowing:

3 x 8 x 25 kg (nas i mås)

Bent Åge:

3 x 8 x 20 kg

Bagskulder froggy style:

3 x 8 x 3 kg

Military press:

3 x 8 x 17kg

Triceps push down:

3 x 8 x 30 kg

Triceps med tov i kabel:

3 x 8 x 20 kg

Triceps øh bøh cable extension over hovedet med tov:

3 x 8 x 25 kg

Hjemme:

Lateral raises:

3 x 8 x 5 kg

Hammercurls:

6 x 8 x 5 kg

3 x :banana: til mig for det.

I næste uge skal jeg i fys-praktik på et daghus i Viborg til psykiatriske patienter. Bliver nok vældig spændende.... De skal bare lave nogle hammer curls, skal de, så går det nok alt sammen....

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
tulle, selv tak

snoopy og niske, tak skal I have...

Dagens fingertræning: 30 minutters massage af Tulles stakkels skuldre

Gå-tur 20 minutter, ok med måsen...

Styrketræning:

Bænk:

10 x 20 kg

3 x 8 x 30 kg

Flyes:

3 x 10 x 10 kg

Træk til bryst:

3 x 8 x 30 kg

Bent-Åge:

4 x 10 x 20 kg

Hjemmestyrketræning:

Lateral raises:

3 x 8 x 5 kg

Shoulder press:

3 x 8 x 5 kg

Hammercurls:

10 x 10 x 5 kg ;) , så kan de lære det.

Og nu: Flæskestegs-sandwich med hjemmelavet flæskesteg :w00t:

3 x :banana: for en god varieret skåne-træning.

God weekend til alle

Feeedt mand!.. 10 sæt curls :D

Super DIFD stil, du bringer logen stor ære :)

Har forresten lige chekket dig i fjerneren, du ser da ud til at være en sød pige/dame :tongue:

Link to comment
Share on other sites

hej svesker... Tak for de søde bemærkninger om min optræden igen-igen.

efter en uge i praktik, uden træning af andet end de små grå (BIG TIME) og så lige en surprise weekend i kbh (JUHU..... B) ) med dejlig mad dagen lang, var det skønt at komme ud og undervise og knokle igennem.

Dagens træning: 1½ times træning, meget grundtræningsagtigt - 2 styrkeøvelser, 3 minutters kondi, 2 styrkeøvelser, 3 minutters kondi - i halvanden time - det var bare dejligt.

4 x :banana:, kunne give 5, men jeg havde liiiiidt bøvl med måsen, så jeg holdt en smule igen. Men aaaalt for fedt at kunne give den gaaaaas og hoppe og løbe og danse. RET fedt.

Og apropos fedt, så har jeg ikke vejet mig i 1½ uges tid. Jeg fik lidt en forskrækkelse med en veninde, der har fulgt lidt i mine sko med kalorietælling og kalkun og cheasy og vægttab, der egentlig ikke var streng nødvendigt, men mere bare for at få detaljerne lidt på plads. Hun gik fuldstændig ned i panik efter at have spist en kvart pakke mariekiks og var skrækslagen ved tanken om at slippe kontrollen og tage på. Det sammen med en sød og betænksom bemærkning fra den gode Klaus J, fik mig til at slappe lidt af med hele konceptet - bare for at være sikker på at jeg gør det hele ordentligt - ikke kun med kroppen, men med også med hjertet.

Og som jeg sagde til mine jyske aerobic-tøser mens de elastik-curlede for deres liv: Det er intet til at tage fokus fra en stor røv, som et par ordentlige overarme og et par svulmende skuldre... Timeglas rocks, pære sucks! :devil:

Link to comment
Share on other sites

vejede ind på 62, 4kg i morges, det er lidt vildt egentlig efter så lang tid uden at tænke på vægt eller mad. Meget tilfreds med min egen regulering...

dagens træning:

1 time 15 minutter med rygholdet. Var sinddsygt domset efter i går, men fik rigtigt meget ud af mave og lændetræningen, jeg må få 2 x :banana: for det.

Nedtælling til anatomi-eksamen er begyndt, fredag morgen kl 9.00 skal jeg ind og fyre den af. Er allerede begyndt at fantasere om al det sodavand og slik og og og og... jeg skal have med. Gode ideer modtages - jeg tænker noget i retning af cola fed, djungelvrål, labre larver, vingummisutter, drømmekage, chokoladekage, twix, æblejuice, skipperskrå, piratos, lakridsbogstaver.... bumbum.... :drool:

hov, glemte lige:

5 x 10 x 5 kg hammercurl hjemme på kollegiet... YEAH ;)

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

Hehe held og lykke Mette... kan selv huske da jeg var til eksamen i anatomi sidste år på idræt... ved du egentlig om jeres er sværre eller om niveauet er nogenlunde det samme?? hvis den er i stil med vores skal du ikke frygte det store... den var ikke særlig svær... dog kan det variere meget fra år til år siger de lærde :unsure: kan du dine tværsnit osv... det er en stor hjælp :)

Link to comment
Share on other sites

Nedtælling til anatomi-eksamen er begyndt, fredag morgen kl 9.00 skal jeg ind og fyre den af. Er allerede begyndt at fantasere om al det sodavand og slik og og og og... jeg skal have med. Gode ideer modtages - jeg tænker noget i retning af cola fed, djungelvrål, labre larver, vingummisutter, drømmekage, chokoladekage, twix, æblejuice, skipperskrå, piratos, lakridsbogstaver.... bumbum.... :drool:

Hov hov :o

Mine tænder løber også i vand nu... Og jeg skal sidde og læse...

Pas på du ikke bliver syg og må forlade eksamen - held og lykke i øvrigt! :kickass:

P.S. Hvad med nogen af de der tygge-ting fra Haribo, der smager af citrus, og man kan også få en mere caramel/chokolade version, og de findes også stærke... Det er ikke andet end sukker, smag og farve... Øj, hvor kunne jeg godt spise sådan en lige nu. Kan ikke huske hvad de hedder, de har form som æg, men er større end lakridsæg... :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Nedtælling til anatomi-eksamen er begyndt, fredag morgen kl 9.00 skal jeg ind og fyre den af. Er allerede begyndt at fantasere om al det sodavand og slik og og og og... jeg skal have med. Gode ideer modtages - jeg tænker noget i retning af cola fed, djungelvrål, labre larver, vingummisutter, drømmekage, chokoladekage, twix, æblejuice, skipperskrå, piratos, lakridsbogstaver.... bumbum.... :drool:

Hæhæ så får karbonade-Karin (var det ikke det du kaldte hende?) :lol: da noget at gå op i ;)

Link to comment
Share on other sites

Zoa, jeg ved ikke, hvordan niveauet ligger i forhold til jeres, jeg kan tage en eksamen med til træffet, hvis du vil se en. Det er 10-18 sider med spørgsmål i truncus, UE, OE, indre organer og blandede bolcher. Meget funktionelt orienteret, hurra...Jeg frygter det ikke - men der er lidt ekstra pres fordi jeg skal bruge en høj karakter til at imponere overflytningsfolkene i Kbh.

Meadow-sveske, sorry, jeg tænkte godt over, at det måske var lige frækt nok at skrive så mange gode ting på en gang. Jeg kan ikke lige huske det slik du nævner.

Tulle, ja det tror jeg på: Til almindelig orientering, så er Karbonade-Karin en pige fra min klasse med begge ben MEGET tungt plantet i jorden, som altid skal kommentere min mad. Fx mente hun i julemåneden at jeg måtte have bulimi - fordi jeg spiste en portion ris a la mande.... Meget spændende pige med spændende tankegang!!!

Håndbold styrer, kom så Danmark! Lad mig i flæng nævne: Lars Kroghs nye hår, indskiftning af Claus Møller J..... bumbum....

Link to comment
Share on other sites

Held og lykke med eksamen på fredag. Al den slik og mad lyder som de rigtige varer :lol: , men mængden taget i betragtning, så vil du ikke få skrevet ret meget, for du har travlt med at spise :lol: :lol: .

hmmm, Karbonade Karin...hvordan gør man sig fortjent til sådan et flatterende navn?? :tongue:

Ja, hun lyder godt nok som interessant selskab.

Link to comment
Share on other sites

KAN IKKE TRO DET - er som nummer 2 i min læsegruppe på 3 gået ned med ondt i halsen - HALLO immunforsvar, hvad laver du??? :thumb_down:

Dagens træning samlet 2,5 times kondi og elastikstyrketræning (2 timers kondi, ½ styrke) 5 x :banana: det va pisse effektivt, men også 5 x :smashtard: fordi jeg burde blive hjemme...

Link to comment
Share on other sites

Hej BaggårdsP.

Vores eksamen er 4 timers skriftlig, hvor man skal svare på ca 18 siders spørgsmål, hvor man stort set kommer hele pensum igennem. Starter med columna, så thorax, o.s.v. Så varierer det lidt, hvad der lige bliver spurgt om, men opbygningen er altid det samme. En afslutningsklassiker i indre organer er urinens eller sædens vej... eller "nævn to muskler, der hedder noget med levator...." tsk tsk. Nå, tillykke med at du er færdig og jeg skal nok huske en banan eller to....

Har skruet lidt ned for forventningerne til mit slik-indtag, da min hals lige nu kun vil finde sig i kamille-te og yoghurt....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share