b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

Dumb - tak. Men sådan en tur ind i de dyre bikse omkring kronprinsessegade, der er jeg ikke mange sure sild værd.

Dagens første træning:

Bib-test - nåede op på bib 9.4, men jeg havde misforstået reglerne - man må gerne misse en gang(advarsel) og så ryger man først ud næste gang. Og jeg var ikke helt mast, så jeg kunne nok godt have drevet det til lidt mere. Jeg prøver at høre om jeg må låne den til min aerobic-time næste onsdag, så kan de lære det. Tror 9.4 giver et kondital på ca 43.

Herefter Submaximal to-punkts cykeltest, hvor konditallet viste 47,8 (jfr 31 fra cooper testen).

Afsluttede med Step test, hvor jeg efter kryptiske udregninger scorede 92,4 hvilket betyder at jeg er "excellent" til at komme ned i puls efter arbejde (der mindede meget om 5 minutters step-time ved puls 175 - min max er 192-195 stykker).

Så i løbet af en uge har jeg fået kondi-målinger der svingede fra temmelig rådden til vældig fin... siger vist mere om testene end om mig.

Glæder mig nu endnu mere til at få Arnes pulsur og bare træne derudaf - kan mærke at det er noget, der motiverer.

NU: Vand og lidt proteiner i form af letvægter-yoghurt og så turbo-restitution til motionsdamerne kl 17 - sidste time jeg har med dem, så de skal nok få kærligheden og mælkesyren at føle (to sider af samme sag).

Det er sådan her det skal være at læse fys - en masse test og noget vævsundersøgelse, det er lige mig - ikke så meget teori om postural kontrol og stabilitet kontra mobiltet.

Man kunne spille Bull-shit-ords bingo og vinde store præmier på denne skole ind i mellem...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Man kunne spille Bull-shit-ords bingo og vinde store præmier på denne skole ind i mellem...
:lol: :lol: :lol:

Lyder lidt som min verden: Her er det bare en masse fine titler, engelske ord & dajlige forkortelser...................... <_<

Hørte den ultimative tittel for en malkepige i morgentv, det var vist: Kopattehivogslipassistent :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hvor poetisk :)

Dagens sidste træning: 1½ times motionsdamer, jeg var ikke så oplagt. Men det blev ok - de var i hvert fald glade og flade.

Jeg kan mærke den sidste 4 dages intense træning temmelig meget i hele kroppen, og kunne ikke bære tanken om kun at skulle have yoghurt efter træning, så jeg røg på et pitabrød med kebab og godt med chili. Ahhh, det kunne min mave godt lide. Og nu i et langt varmt bad og så zappe fra sengen.

Tager den manglende oddsning på min fedt% som et udtryk for høflighed :lol: Vi får se i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Det var da en ok gang Bip-test du fik lavet der... det er noget af det ondeste der findes :cussing: :4ranting: :puke2: vi lavede den en del på idræt-studiet... jeg skal nok undlade at nævne mine egne præstationer :tongue: men en af mine klasse-kammerater kom op på 18 :blink:

Link to comment
Share on other sites

jeg er sikker på at du var lynende hurtig... :tongue:

tror jeg vil prøve alle testene igen inden alt for længe, så jeg er bedre forberedt. De fleste der har set mig til en aerobic time vil nok sige, at jeg er i god form, - kan rent faktisk hoppe i en time i træk, mens jeg råber 30 mennesker op, så jeg vælger at tro på, at min krop bare ikke er tilpasset de her tossede test.

Har lige siddet og kigget billeder hos Angel, Racermusen og Annbritt... Ak og ve, pine og plage. Hvad skal man sige... De er bare gode, er de. Sorry, hvis der er nogen, jeg har glemt eller ikke kender i den forsamling af stærke og viljestærke chicks.

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

Det er lidt sjovt med det der aerobic vs Bip-test/Cooper-test... der gik en pige i min klasse som var aerobic-instruktør... hun kørte os igennem de ondeste aerobic-pas nogen gange... hun stod og råbte og skreg... hoppede rundt omkring med et sindssygt smil og vilde arm-fagter... vi andre var fuldstændig færdige efter sådan en time og jeg mener virkelig færdige :( ... når det så kom til Bip-test og diverse andre tests kunne hun slet ikke være med... der slog vi hende med flere længder.. lidt mystisk... det skyldes jo nok at Bip-test bliver mere og mere anaerobt som tiden skrider frem ;)

Link to comment
Share on other sites

det har du nok ret i - glæder mig i hvert fald til at få puls-ur på til de aerobic timer og se hvad jeg egentlig laver. Måske skal man lige trække et par opmærksomheds-slag fra og et par råbe-slag.

Dagens vægt: 61,6 kg

Morgentræning: 15 minutters løb/lunten/jogging/sjosken - hvor cool er man, så når man kommer op kl 6.15 og løber...nå, ja i min bog er man cool :)

Link to comment
Share on other sites

Lea, ved det ikke, til min numse er stram :lol: Tror det bliver omkring 55 kg, men jeg aner det ikke. Ja, til min numse er stram og jeg har det rart i bikini på Bellevue (mit værste mareridt).

Vivsen, taaaaak, det var lige det jeg fiskede efter B)

Fedt% sagde 19, 78 - haha, tror roligt vi kan runde op til 20. Det blev jeg rigtig glad for.

Dagens træning:

Bryst og skulder i hyggeligt selskab. Min bænkpres er gået VILDT meget ned, men jeg overlever nok og var dygtig til ikke at træne alt for meget - bare sådan lige tilpas. Det er alligevel noget tid siden jeg har været oppe på fuld kraft, så jeg tager det lidt stille og roligt. 3 x :banana: for den

Aftenens træning: Besøg fra Kbh :wub: :inlove:

Link to comment
Share on other sites

.. og jeg har det rart i bikini på Bellevue (mit værste mareridt).

Hmmm - hvorfor skulle du ikke have det?

Er Bellevue mere specielt end andre strande? (bortset fra sektionen HELT mod nord :lol: )

Ok, lidt vel mange poptøser - men gør DET nu noget?? :lol:

Seriøst, det har du altså ikke grund til at føle, Mette...

Link to comment
Share on other sites

Spock, tak for det, men det er en følelse, der sidder rigtig godt fast i min mave. Det hjælper nu på det - render da rundt i bar røv ind i mellem ;) Men Bellevue står for mig som det ultimativt værste sted, et kødmarked med en kæmpe bedømmelses-komité.

CLO: B) :devil: , søde lille mig? Visse vasse :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Puh, har sovet rigtig skidt - var inde og se Gothika med Halle Berry i går aftes - havde helt glemt, at jeg bare skal lade være med at se den slags film. Den var så tykt indsmurt i BØH! hele tiden - men jeg blev vildt forskrækket og havde den vilde puls og det fortsatte så hele natten, hvor jeg fik gratis glæde af filmen en gang til, men hvor min sjove hjerne bare digtede lidt videre, så det blev endnu mere uhyggeligt. Godt at have en dejlig varmepude at putte sig ind til, når man vågner fra sådan noget.

Nå, ud af kroppen skulle det - så dagens første træning blev en uplanlagt løbetur på 15 minutter. Dejligt. 5 x :) for initiativet, 1 x :banana: for tempo, stil og udholdenhed :tongue::chicken:

Dagens vægt: 61,7 kg

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

Dagens anden træning: Windsor Pilates Bun & Thigh båndet. Var millimeter fra ballekrampe, så jeg måtte skifte ben halvvejs igennem og spole tilbage og tage det i etaper. Der er godt nok meget statisk arbejde, men på en cool nok måde, - jeg skal nok blive udholdende af det her i alle tilfælde.

Dagens tredje træning: Ryg-dag.

10 minutters opvarmning på CII

Træk til bryst - close grip

10 x 20 kg

3 x 8 x 30 kg

Squat med mig:

4 x 10 x de var vist kun partial, men bedre end ingenting

Bent Åge:

10 x 20 kg

3 x 8 x 30 kg

En arms roning i kabel oppefra:

8 x 20 kg

3 x 8 x 25 kg

Hyperex:

4 x 10 x mig

Hyperex med twist:

3 x 10 x mig

Leg press - lille bevægelse:

5 x 30 x 60 kg

Træk til bryst wide grip:

3 x 8 x 25 kg

Bagskulder froggy style:

3 x 10 x 3 kg

+ lidt rhombe + miderst trapz træning til stabilisering af skulderblad (uden vægt 4 x 20)

Hammercurls:

10 x 6 kg

2 x 8 x 7 kg

6 x 6 x 9 kg

god træning, men energien var der ikke rigtig, så den får 3 x :banana:

Dagens fjerde (og hvem ved om det bliver sidste træning): Windsor Pilates Abs båndet. 20 minutter med anderledes maveøvelser. Der er flere øvelser jeg ikke kan lave, fordi jeg bare ikke er smidig eller stærk nok, men det kommer vel. Nu vil jeg i hvert fald strække ud og spise yoghurt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i øvrigt helt pjattet med reklamen for Winsor Pilates - især der hvor de fortæller om at pilates forlænger og slanker musklerne, og Daisy fortæller hun bliver stor og "bulky" bare ved at kigge på en vægtstang  :lol:

Ja, for man får jo store klumpede muskler af maskinerne :lol:

Og ved winsor pilates er intensiteten jo lav og forbrændigen høj :tongue: nå det blev hvist lidt best of tv-shop på messenger off topic, sorry ;)

b_skaal----> har du prøvet at lave den der flipper øvelse til maven. Den ser sgu ret komisk ud men er faktisk ret så hård: benene oppe i vejret, forblive i en chrunch og så ligge at baske med armene strakt ned langs kroppen :w00t:

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

CLO - godt spottet - varmepuden skulle afsted søndag morgen til barnedåb på Fyn, så derfor blev der liiiiiiige plads til lidt træning.

Devito, jojo, jeg har skam prøvet hele programmet efterhånden - mangler kun det sidste bånd, der er "Advanced Body Sculpting" og varer 57 minutter og det tror jeg ikke min stakkels hals kan klare - det er sgu lang tid at ligge med hovedet løftet! Men jeg skal nok blive glad for det - jeg tror ikke, jeg ville få trænet så meget mave hjemme, hvis det ikke var for båndet. Man ligger jo ikke lige i 20 minutter og laver statisk hold, hvis ikke nogen beder om det :lol: Men bulky - nej, det bliver man nok ikke. Til gengæld bliver jeg god til at holde min egen kropsvægt i alle mulige positioner og det skal nok komme til nytte en dag... B)

Dagens vægt - kom til at spise morgenmad først, ups, men så sagde den 62,5 kg. Sådan kan det gå- vi ser i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Devito, jojo, jeg har skam prøvet hele programmet efterhånden
Er MOL så ved at have en bendy b-skaal :lol: ;)
- mangler kun det sidste bånd, der er "Advanced Body Sculpting" og varer 57 minutter og det tror jeg ikke min stakkels hals kan klare - det er sgu lang tid at ligge med hovedet løftet! Men jeg skal nok blive glad for det

Flaatscreen tv i loftet ville ik være ringe ;)

Til gengæld bliver jeg god til at holde min egen kropsvægt i alle mulige positioner og det skal nok komme til nytte en dag... B)
En hænger i baren en lørdag aften fx. :tongue:
Link to comment
Share on other sites

:lol: :lol: :lol:

Nå, gårsdagens træning var skide god - 1½ times aerobic, fuld smæk x :banana: - til gengæld var min netforbindelse ikke så god, så jeg kunne ikke skrive log. Sådan er karmaen måske fordelt.

Dagens vægt: 62,3 kg - kaloriestraffen for en kæreste-weekend - et skridt frem og to tilbage... Nå, det er jo egentlig ikke så slemt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share