b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

Dagens træning 1: Brystdag med alt hvad der dertil hører - jeg havde udsigt til to meget, meget kedelige timer mellem 10 og 12 og så kom jeg til at pjække... ned og træne...

Bænk: 10 x 20 & 3 x 8 x 25kg

Cable Flyes: 3 x 8 x 12,5kg

Incline DB press: 3 x 8 x 10kg

Lateral raises: 3 x 8 x 4 kg (havde sovet dumt på skulderen, så den fik lidt skåne-vægt)

Military press: 3 x 8 x 13 kg ( same same)

Triceps med tov i kabel: 3 x 8 x 25 kg

Stabiliseringshalløj til skulderbladet

Leg press partial med fokus på møgbenet midterste del: 4 x 10 x 60 kg

Mave på swissball: 3 x 10 x mig

Armstrækkere på swissball - 2 x 8 x fødder på, 1 x 8 x hænder på.

Dagens træning 2: Pilates mave-båndet, ca 20 minutters mavetræning

Dagens træning 3: Ryghold - de er bare søde og det er sgu ok træning.

Herudover 30 minutters gåtur.

I alt 4 x :banana: for denne skønne fitness dag

Dagens kost:

50 g havregryn 170

25 g All bran 80

200 g skummetmælk 70

800 g cheasy yoghurt 320

100 g All bran 320

75 g sukkerærter 50

300 g jordbær 100

1½ liter Nikoline light 50

250 g Bagt kartoffel 215

50 g dressing 185

Ialt 1570 kcal til mig. Det var bare skønt med jordbær og ærter - totalt smag af morfars have (eller i dette tilfælde Holstebro Føtex' fine grøntafdeling). Og jeg ved godt at det er lidt fjollet at bruge så mange kalorier på en fuldfed dressing og så i de mængder, men det er bare skøøøøøønt med bagt kartoffel og creme fraiche dressing med purløg. Kan man ikke gøre efter selv, synes jeg.

Fandt i øvrigt en fedtfattig hindbærroulade i føtex - jotak, fedtfattig, men der var 370 kcal/100g og den var TUNG, kan jeg love. Så der skal nok være til en dags mad eller to. Men jeg kan være lige glad - jeg købte den jo ikke.

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

jeg havde udsigt til to meget, meget kedelige timer mellem 10 og 12 og så kom jeg til at pjække... ned og træne...

:graduate: Fy da :lol: Men når du skal pjække kan du så ikke gøre det mellem 9 & 11 næste gang så vi ikke går forbi hinanden igen :tongue:

(til alle andre: fik en sms fra mette lige da jeg kom ind ad døren fra træning i dag, da var hun lige kommet derned ;) )....

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Dagens anden træning: Rygdag

Bent-Åge:10 x 20 kg, 3 x 8 x 30 kg

Træk til bryst: 3 x 8 x 30kg

Hyperex:3 x 10 x mig

Dødløft:8 x 40 kg, 2 x 6 x 50kg - det var lidt tungt, lille smerte (muskel), så jeg holdt her.

Bagskulder froggy style:3 x 10 x 3 kg

Skulderstabilisering 3 x 10 x mig

Squat:3 x 8 x mig

Dagens tredje træning:

2 timers aerobic (½ time alene, ikke så høj intensitet, skulle lige finde på en ny serie)

I alt får endnu en god fitness-dag: 4 x :banana:

Dagens kost:

50 g havregryn med vand= havregrød 170

5 g sukker 20

200 g mælk 70

200 g blomme 80

100 g hamburgerryg 110

20 g riskage 80

75 g speltrugbrød med æble (!) 150

20 g ost 60

10 g miracel whip light 20

200 g knorr kop med vand 80

20 g lakrids 60

50 g müsli 225

400 g yoghurt 140

10 g chokolade 50

65 g Nan brød med hvidløg og koriander 162

50 g ærter 40

500 g squash light 20

Ender på 1537 kcal som måske var en smule i underkanten, gik stort set sukkerkold det sidste kvarter af træningen - min krop ville gerne blive ved, men min hjerne var bare ikke den smule forud, man kan forvente af aerobic-else.

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning: 15 minutters løbetur. Ikke helt åndssvage ben, juhu! 5 minutters meget uengageret Pilates, bør næsten ikke tælle med.

Dagens vægt: 61,9 kg

Om lidt: 2 timers genoplivning (gad vide om det er det almindelige mennesker kalder førstehjælp?).

I aften er mit sidste måltid (inden tandudtrækning) planlagt på indisk restaurant i Kbh og det plejer jo at være en skøn, men noget drøj kaloriemæssig oplevelse, så jeg skal lige have regnet lidt på min dag... bumbumbum.... uden at gå så kold som i går.

Mit bud bliver:

300 g yoghurt 105

25 g All Bran 80

100 g æble 50

100 g rejer 100

65 g Nan brød 162

10 g miracel whip light 20

100 g asparges 15

130 tomat 37

Ialt 569 kcal - så er der 1000 tilbage til aftensmad, det må passe meget godt...

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

tak alle sammen - vil overveje det med isen, har du nogen kcal-beregninger på det, Spock?

Gårsdagens træning: Hurtig bryst-dag med bænk, incline db press, cable flyes, military & lateral raises.

Nu - træning hos SATS amager og så til tandlægen! Min mave buler for vildt ud efter maden i går og min ånde kan slå mindre børn ihjel - skønt sidste måltid... og så gør det også lidt ondt på tandlægen og ikke kun på mig... det kommer nok til at svie i hans øjne... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg overlevede!

Træningen først:

En rigtig playertræning i playercenteret over dem alle med KarmaBoy herinde fra.

Nu skal jeg jo ligge stille hele weekenden og jeg var mør i både ryg og bryst, så skuldre og arme fik en omgang + lidt mave.

Military Press:

4 x 8 x 15

Lateral raises:

4 x 8 x 5kg

Bagskulder Froggy style:

3 x 10 x 3 kg

Bagskulder i Kabel:

3 x 8 x 5 kg... der er noget med de trisser, det var ret nemt....

Gunnars show off cable biceps turbo workout:

3 x 8 x 15 kg

Bare sådan almindelig biceps i kabel:

3 x 8 x 15 kg (her var der kun en trisse og så blev det TUNGT)

Triceps med tov i kabel:

3 x 8 x 15 kg

Mave på swissball til den store guldmedalje. 2 x :banana: for den omgang.

Morgenmad:

75 g havregyn 255

200 g cheasy skovbær 80

20 g rosiner 64

Eftertrænings/prætrøste-snack: 1 magnum light til 170 kcal.

Tandudtrækning: 5 x :chicken: til mig... det var selvfølgelig bedøvelsen (=nålene) jeg gik kold over, jeg kunne slet ikke holde op med at ryste bagefter, selv om jeg fik både sladderblade og det hele. Især da han liiiiige skulle have en omgang op i ganen, der gik jeg godt nok kold. Lå bare og nev mig selv på hånden for ikke at tude... Selve udtrækningen var ikke noget særligt, jeg var jo ligesom dopet i halvdelen af kraniet. Jeg har fået tænderne med hjem, dem skal min far have. Han har alle mine mælketænder (undtagen den jeg har siddende endnu :) ) hængende på et lille stykke pap, så vil det da være festligt med de her også. Skal nok lige have renset dem for tandkød :puke2: .

Så nu vil jeg bare sidde og slappe af og savle blod, indtil kæresten kommer hjem og passer på mig. :drool:

NB - kun flydende kost i 2 dage, gode forslag som ikke er yoghurt og is modtages. :beatup:

Link to comment
Share on other sites

dyyyyyygtiiiiiiig :bigsmile:

PS: Uha hvor jeg glæder mig til om et par mdr hvor jeg skal have nuppet en vandret visdomstand (tænder bør normalt sidde lodret, når man er oprejst) og en anden den sidste som bare er underlig ;)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Godt at det ikke var så slemt alligevel. Nu er det værste ovre.

Mht. flydende føde: Jeg elsker jordbær-shakes. Måske det var noget?

Man blender bare mælk, jordbær + evt. proteinpulver/vanilie/SØD eller hvad man nu har lyst til.

Man kan allerede få friske jordbær nu, ellers er frosne også gode.

Nam nam :pint:

Ellers er der jo også diverse Knorr-supper ;) Ikke mine favoritter, men...

God weekend.

Edited by lea
Link to comment
Share on other sites

NB - kun flydende kost i 2 dage, gode forslag som ikke er yoghurt og is modtages.

hmmm, lad mig se...

En blended stor bigmack menu, med ketchup og pommesfritessovs, måske med en lille milkshake oven i ;)

Nej, hvad med en god tomatsuppe. Det er da toppen :) Med de der stjerner i (pasta stjerner)

Koldskål....mmmm

Link to comment
Share on other sites

er helt klart mest på den blendene mc d menu :lol:

er der ikke nogen, der ved hvor mange kalorier, der er i paradis jordbær is? Jeg HAR spurgt både Maxpower, Arne, Hoosier og Spock, så jeg synes nu alligevel, at jeg er gået direkte til moderskibet!!!!

Lige nu holder jeg mig til vand, fordi jeg ikke kan magte tanken om at der skal blandes mad ind i operationsstuen formerly known as min mund! Tænk, hvis der ryger yoghurt ned i hullet efter tanden, det er sgu da klamt....

Link to comment
Share on other sites

Føles det ikke bare som om du har et krater i munden nu og alt du stopper i hovedet skal lige ned og kigge ;)

Sådan husker jeg det...

Men det er vel syet sammen deromme, er det ikke?

Ang paradisen har jeg naturligvis fluks afsendt spørgsmålet til kilden :bowdown: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hey Mette :)

Så fik jeg opskriften gravet frem...

Paradis jordbærsorbet:

- 500 g jordbær

- 3.5 dl sorbet sirup (sorbetsirup: 2 dl vand + 150 g sukker (ved frosne bær bruges mindre vand og/eller flere bær; man kan godt slippe afsted med at bruge lidt mindre sukker))

- 2 dl dextrose

- 3 spsk. citronsaft

Ved ikke lige, hvor let det er at regne på. :unsure:

Men jeg ville skyde på, at indholdet ligger ret tæt på Frisko hindbærsorbet. :4mewantfood:

/Kathrine :4flex:

Link to comment
Share on other sites

2dl dextrose = 200g sukker?  :unsure:

Hvis ja giver det i omegnen af 1600kcal fordelt på 1kg is - ret tæt på Friskos.

Mon ikke sorbeterne er i den lette ende  :tongue:

Har ingen anelse om, hvad 2 dl dextrose vejer.

Og ja, sorbeterne er i den lette ende - logisk nok, idet de jo hovedsagligt består af vand, sukker og frugt. ;)

Obs! 1 liter Frisko is vejer ca. 500-550 g, en liter Paradis-is vejer angiveligt 30-40 % mere end alm. is. :tongue:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

jeg tænkte nok, at der var bid hos dig, Kathrine :lol:

jamen, det ser jo helt fornuftigt ud - hvis jeg regner med 200 kcal/100 g så er jeg helt sikker, - så kan kæresten og jeg jo nemt dele en 750 ml til morgenmad ;)

Om lidt kommer Arne med mit nye puls ur, så må vi se om der er liv i det gamle tikkeværk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share