b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

Arne, jeg vil prøve at holde onsdag morgen nogenlunde melodi grand prix -fri...

Og Klaus - jeg har slet ikke sådan noget musik - når jeg absolut skal finde noget larm, må jeg ud i kærestens Golf og stjæle nogen af hans "armen i vinduet og fuld bas i bagsmækken"-musik. Jeg tænder bare ikke på det og så bliver det svært at sælge timen, hvis instruktøren sidder og putter ørepropper i...

:lol:

Bare pulsen ryger gennem taget og kadencen får et puf, så går det nok

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sidste uge i Hatten vel overstået:

Torsdags træning:

Dødløft:

Stræk for baglår

10 x 30 kg

3 x 2 x 60 kg, som jo var mit gamle max. Jeg prustede lidt, men ingen alvorlige problemer. GLÆDER mig til at maxe :devil:

Squat:

10 x mig

Stræk for forlår

10 x 30 kg god dybde

3 x 2 x 50 kg fy for Søren, den var da lidt tung, TÆT på vandret, men måske var den der ikke helt.

BB Bent Å 5 x 5 x 30 kg

Bænkpres 10 x 10 kg, 2 x 10 x 20 kg

1 spinningtime i en helt fyldt sal, FEDT! Så er det ved at være vinter. Efter slut-spurten bad de selv om at få Birthe! Sådan skal det være.

Rotator-øvelser

1 spinningtime mere med slankeholdet. Der var røget en i svinget i tirsdags - 1 blodprop i hjertet, han har det ok, men jeg bliver så ked af at tænke på hvor ødelagte deres kroppe er - og samtidig superegoistisk glad fordi jeg nåede at gøre noget i tide - der var alligevel ikke mere end 6-7 kilo op til de 100 kg på et tidspunkt. Tør slet ikke tænke på hvordan de sidste par år ville have været med 30 kilo mere at slæbe på - jeg kunne slet ikke have gjort alt det jeg har gjort - ville aldrig have taget på Oure, kunne ikke have fundet dette job og til jul den uddannelse, som gør mig glad.

Vægten i morges sagde 64,5 - et meget mildt tal at starte dagen på, der ryger bare noget mere energi end der plejer lige i øjeblikket. Håber de neurale tilpasninger kan køre showet for mig, for muskler kommer der vist ikke på.

Link to comment
Share on other sites

Hej Mette

Har jo været ude af drift et par dag ;) :blink: :D , så jeg har ikke fulgt så meget med hos dig på det seneste. Vil lige kigge tingen lidt igennem - så kommer jeg med kommentarer. :)

Ville bare lige lægge en hilsen - og sige tak for dine kommentarer i min log :) :wave: :) :wave:

Link to comment
Share on other sites

Efter slut-spurten bad de selv om at få Birthe! Sådan skal det være.
Du giver ikke op var!?

Jeg er glad for at det er en med din indstilling og erfaring der arbejder med et slankehold - har du virkelig vejet 25-30 kg mere? Svært at forstille sig nu.

Link to comment
Share on other sites

Arne, jeps, jeg har været en sød lille bolle...

Jarvig, tænk du nu bare lidt på dig selv først, min log løber jo ingen steder... men godt at du har fået det meste af hovedet ovenvande igen.

fredagstræning:

cykle til arbejde og gå hjem (minus lygter)

skille 18 body bike cykler ad, smøre, rense, pudse, tømme for sved. jeg er bare den fødte mekaniker ( not, men det var egentlig hyggeligt nok)

9 programlægninger i træk, for satan det er længe, kan lige nå at hælde lidt cola i hovedet ind i mellem, det er lige før at jeg bliver træt af at høre mig selv tale til sidst. Men fedt at også de store drenge har luret at jeg har en mening om træning, så de kommer og spørger om dit og dat. Rigtig fedt endda.

Lørdagstræning

1 times spinning, vel nok den mest uinspirerede time, jeg til dato har kørt - 100% på rutinen. Jeg tror kun det var de mest trofaste cyklister de opdagede det, men jeg kunne bare mærke at jeg ikke GAD at give mere. Folk måtte køre deres eget løb, jeg var bare hende med musikken og "mere belastning", "mere tempo".

Nok en kulmination på et par sindssyge uger med lige lovlig meget ud fra mig og ikke så meget ind til mig.

Tager en slapper-weekend og bruger hele lørdag på at hygge i køkkenet med dejlig middag til søde venner. Søndag bliver nok noget med nogle videoer og nogle rotatorøvelser ;)

Link to comment
Share on other sites

velrestitueret efter weekenden:

søndag: september-gåtur rundt i København, lidt vemodigt, "min sidste sommer her i nogle år"-tanker. 1½ time + cykle 20 minutter ( laaaangsomt)

mandag: 2 timers spinning

tirsdag morgen - vægten siger nu 64 kilo, det kan jeg slet ikke huske hvornår den sidst har gjort, selvfølgelig glad, men tænk at et job-skifte kan gøre så meget. Jeg spiser mere og "usundere" end før, men jeg pisker selvfølgelig også rundt på arbejdet dagen lang og kommer hele tiden til at sige ja, til vikar-spinning-timer.

Kan ikke helt finde ud af hvornår jeg skal prøve at maxe igen - restitution er en by i nordvestjylland og blablabla.... måske er jeg i gang med at lave undskyldninger på forhånd, hvis det ikke går godt... Måske skal jeg bare smide det ind i min arbejdsdag og sige - hep, jeg holder lige en times pause og så på med jogging-hans og op og løfte.

Min skulder har det pænt, måske vil jeg smide et spinkelt forsøg på bænkpres ind, bare for at se hvor det er kommet til med den.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

morgenspinning uden Arne, men med Birthe K

1½ times stræk for hele kroppen. Så herligt!

Grundig rotator, IGEN skal jeg til at stramme op omkring de øvelser - tror i øvrigt, jeg vil konsultere en fys mere, bare for at få et andet bud på hvordan jeg kombinere styrketræning og genoptræning.

Aftenspinning med slankeholdet - ingen døde og ingen kvæstede, hurra.

Skal over og se på mit dødløftmax inden for den næste time.... meget spændende.

Squat bliver på lørdag, for der er jeg ved stativet inden spinning.

Bænkpres tror jeg bare jeg prøver af på arbejdet, der er sikkert en eller anden der gerne vil spotte lidt.

Er meget spændt på den dødløft, meget!

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Dødløftmaxforsøg:

stræk for baglår

10 x mig i hyperextension

10 x 40 kg

4 x 50 kg

1 x 60 kg

1 x 67, 5 kg (PR)

1 x 70 kg (PR)

1 x 75 kg (PR)

1 x 80 kg (P good damn R!!!!!!!!!!)

synes det var svært at holde yndig teknik med så mange kilo på, så jeg turde ikke gå videre... måske 82,5 en dag, hvor der er nogen dygtige øjne der kigger og retter. De skiver, der kom på var lidt større end de sædvanelige, så mit løft kom til at starte lidt højere over jorden, det har nok også givet lidt.

Men alligevel....

Hatfield - dagens mand i skysovs!

herefter 10 x mig i hyperextension igen, TJ skrev noget om at få gang i blodgennesmtrømningen engang, så hvorfor ikke?

Bænkpres:

3 x 8 x 20 kg

ok-skulder :)

Og så lidt curls, så jeg kunne få lidt selvtilfreds tid med mig selv foran spejlet. 2 x 10 x 5 kg. Jeg er meget, meget tilfreds med dødløft-fremgangen, havde ikke troet det ville give så meget - især fordi der har været så mange dage, hvor det har føltes megatungt undervejs. Glad fordi min hjerne og mine muskler er gode til at tale med hinanden, selv om jeg har tabt et par kilo.

GO hatfield

GO neurale tilpasninger

GO mig!

2 times spinning her til aften - ingen døde.

.....

Udadrotation i bilen hjem fra spinning - der var et trafikuheld på Lyngbyvejen og så kunne jeg jo lige så godt lave noget fornuftigt i køen.

Har givet mig selv en hvidløsspegepølsemad med ristede løg, remoulade og revet peberrod i belønning for dagens indsats ( mig og min drageånde er alene hjemme :tongue: ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share