b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ja, det starter godt, min mor har lige inviteret på middag, så der bliver ingen træning, men derimod lidt ekstra kalorier... 67, 5 sagde vægten i morges - den plejer at kunne overtales til at sige 65, 5 - hm, sådan går det når man holder ferie og ikke tænker sig om.

Har naturligvis også givet flødeboller på arbejdet og spist 6 af de små med capuccino-smag.

Nå, jeg skal nok blive fin og der er jo langt til 70...

Jeg snupper en selvpiner-low calorie dag i morgen, bare for at få cutte-selvtilliden på plads igen.

Litopsi, skal lige spørge - står du virkelig og vejer alt du putter i munden - sjup op på køkkenvægten og så ind med tunen ( undrede mig bare over dine 20 g tun som mellemmåltid, er du blevet sådan en protein-hard core type, der spiser fra dåsen...?)

Link to comment
Share on other sites

Jep jeg vejer det hele...

men den der med tunen.... jeg kan allerede ikke lide det mere, så jeg har et lille problem med det. Men det er yderste nødløsning for at få prot. nok. Jeg må æde det som medicin :bigsmile: men det bliver sidste gang jeg gør det for jeg synes virkeligt det smager dårligt... efterhånden.

Link to comment
Share on other sites

Hej b skaal

Jeg har lige læst artgirls log og dit indlæg med en laaaang liste over hvad du ikke må spise, men gerne ville. Nu kan jeg se i tilfældigvis er i gang med en lille madsnak her i din log og så vil jeg tillade mig at komme med et par tips til dig :)

Jeg kan se at du har en del af mine favoritter på din liste fx lasagne mums :tongue: Laver du aldrig Knorr lasagne??? Jeg er helt vild med det og hvis du bruger 6% oksekød og skummetmælk og ellers følger opskriften vil 1/4 af den færdige lasagne indeholde ca 500 kcal og fE% er ca 25 (kan dog ikke huske præcis kcalmængde men det er mellem 500 0g 550, har beregnet den MANGE gange). Kødsauce af 150 g 6% oksekød m 75 g pasta (vægt i ukogt "tilstand") er under 500 kcal og der er masser at proteiner og gode kulhydrater i. Og prøv at spice det op med mexikansk krydderi :w00t:

Bernaise (og andre saucepulvere) synes jeg også er udmærkede med skummet- eller letmælk, tilsæt bare lidt maizena. OK det størkner hurtigere end den traditionelle smørversion, men smagen er der :a-okhand:

Det var bare et par fif fra mit køkken, prøv dem hvis du har lyst :)

Hilsen tulle

Link to comment
Share on other sites

tak for mad-tips - og litopsi, respekt for vejning af al mad!

min maddag i går var som følger:

havregryn med rosiner og skummetmælk

2 skiver vandmelon

3 små flødeboller

1/5 l cacao-skummetmælk

1 grovbolle

lille smule pasta + laks + salat + 2 glas cola light

3 små flødeboller mere

1 nektarin

1 glas skummetmælk

1 stort glas pepsimax

1 burger med ovnbagte kartofler + ketchup

1 kop kaffe med sukker og minimælk

- så i forhold til hvor galt en fødselsdag kunne være gået, så synes jeg det er ok.

Jeg nåede også at komme ud og løbe en mikroskopisk tur på 10-12 minutter - tempoet var noget højere end sædvanligt, så jeg lige fik den der jernsmag i munden. Ret rart egentlig... Fik også lavet rotator inden jeg gik i seng.

Turbocyklede på arbejde, føler mig sund.

Link to comment
Share on other sites

tirsdagstræning:

Cykle til og fra arbejde og træning ca 1,5 time i godt tempo ( er ved at blive en kæk udendørscyklist)

Cat dødløft, Cat squat og tung bænk

Squat:

10 x 10kg

5 x 2 x 37,5kg

gik fint, lidt niven i knæet

Dødløft:

10 x 25 kg

5 x 2 x 47, 5kg

Æv, de var tunge, tunge, tunge...

fik alzheimers midt i det hele, så jeg ved ikke om jeg fik lavet 5 eller 6 sæt - gælder også for squat... så kan jeg lære det.

Bent Å

5 x 5 x 25 kg - som smurt! Men doms for en femmer i dag.

Bænk:

10 x 10 kg

5 x 4 x 30

føj for den lede - jeg glæder mig ikke til 5x5 og 5x6

Bagside af skulder på skrå bænk:

10 x 1 kg

2 x 10 x 2 kg

Lateral raises superset med shrugs

3 x 10 x 2 kg af hver

egentlig lidt plat, for når man kører det sådan, syrer det helt vildt til i trapezius, men jeg kan jo godt køre shrugs med 14-15 kg, hvis jeg ikke havde kørt det som superset med lat. raises.

11 minutter på løbebånd, bare for at lege fartleg - nej, for at se, hvad hurtigt det egentlig er I andre løber.

Hold da kæft!

Jeg startede med 1 minut på 6 km/t - piece of kanelsnegl, jogging

4 minutter på 7,1 km/t, hm, ca som jeg løber, når jeg jogger rundt om blokken.

4 minutter på 7,8 km/t puha, begyndte at kunne mærke åndedrættet blive lidt anstrengt, havde ikke lyst til at blive ved.

2 minutter på 9 km/t - fy for Søren, absolut spurt !

Meget interessante 11 minutter.

Interessant fordi jeg kan køre 2 spinningtimer i træk med fuld skrue og sveden vælter ned og mine ben syrer til og jeg pruster og stønner og pulsen er godt oppe.

Interessant fordi løberne herinde kan holde 9-10 km/t over mange, mange kilometer, og jeg troede at jeg var i god form, men må bare sande at man bliver god til det man træner! Så jeg vil prøve at lege lidt mere med løbebåndene for at få et mere realistisk syn på min fart + en motivation til at blive en bedre løber.

mad:

havregryn med rosiner og skummet

1 skive vandmelon + lidt vindruer

lasagne med salat, tomat, majs, ærter, agurk og revet gulerod + 1 glas cola light

1 nektarin

½ hjemmebagt bolle med syltetøj

lasagne

3 lakrisal + et glas kakaomælk

Link to comment
Share on other sites

Ja der er nok noget om snakken.... om at man bliver god til det man træner. Men hvor præcise er de dersens løbebånd i deres målinger? jeg aner det ikke, jeg har kun prøvet 1 gang og det var da jeg skulle have lavet løbetest for at finde sko....

Jeg synes det er skægt når vi bevæger os ind på "hinandens" områder. Når jeg giver mig til at styrketræne og tænker woow b_skaal må dælme være stærk :o og omvendt.... jeg synes nemlig ikke selv at jeg løber synderligt hurtigt, men det giver da lige et rygklap at der er nogen der er imponerede. :bigsmile: B)

Link to comment
Share on other sites

cykle til og fra arbejde i turbotempo 1 time

løbe 30 minutter anti-turbo-tempo, jeg tror min røv vejer 50 af mine 67,5 kg - føj, hvor er den tung at løbe rundt med.

:lol: :lol: :lol:

Nu er det jo også en halv times intens cardio lige efter en rimes intens cardio, så det er jo ikke mærkeligt, at rø... føles tung. :)

Link to comment
Share on other sites

hm, så siger vi det. Jeg skal lige samle lidt mere humor på min bagdels vegne, tror jeg. Den har lidt sit eget liv...

På min sidste impedance fedt%måling stod der 15-16 kilo fedt, så vidt jeg husker. Jeg vil tro de er fordelt med 1:9 for overkrop og understel.

nå, jeg er gået med Litopsi på diæt, skulle jo nødigt have at hun løber fra mig... kilomæssigt i hvert fald.

:wave:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Dejligt træning.

Tung dødløft, tung squat, CAT bænk, bent Å og bagside.

Motivationen i top, lidt snusfornuft i lommen og ½ liter kakao skvulpende rundt i sækken.

Snusfornuften gjorde at jeg gerne ville varme bedre op, så programmet blev som følger:

Dødløft:

10 x30 kg

10 x mig i hyperextention

5 x 5 x 50 kg

de 3 sidste sæt med omvendt fatning, det hjælper rigtig meget.

Squat:

10 x mig

Stræk for forside af lår

10 x mig

10 x 10 kg

5 x 5 x 42,5 kg

Bænk:

10 x 10 kg

5 x 2 x 25 kg

" undskyld hvad er det du laver, skal stangen ikke ned til brystet og hvorfor er dine arme trukket ind mod kroppen og hvorfor fa'en kører du kun 2 gentagelser...?" - tja, jeg har sådan en sygdom der hedder MOL-skulder...

Bent Å:

5 x 5 x 25 kg

Bagside af skulder på skrå bænk:

3 x 10 x 1 kg

Cardio: Underviste 1 time og 15 minutter spinning, deltagerne var helt med på at jeg havde taget 2 kilo i ferien og at vi derfor skulle brænde igennem og ikke rigtig holde nogen pause + starte før tid og slutte efter. Så, jo det blev en god og hård time.

Rotator derhjemme ( glemte det)

Link to comment
Share on other sites

lørdagstræning:

CAT dødløft:

10 x 10 kg

10 x 30 kg

5 x 2 x 45 kg

CAT squat:

10 x mig

stræk

10 x mig

10 x 10 kg

5 x 2 x 37,5

Bent Å:

5 x 5 x 30 kg

Bænk, skulle have været tung, men den er taget af programmet: Jeg mærker ingen fremgang i min skulder og skal til at tage mig sammen med de rotatorøvelser + skåne skulderen i bænkpres, så:

4 x 5 x 20 kg

1 time og 10 min spinning

gåtur 20 minutter

Rotator hjemme

Link to comment
Share on other sites

søndag:

1 times gåtur

mandag:

morgenvejning: 66 kg = MINUS 1,5 kg

jaja, alt med et gran salt - min vægt kan kun tage 500 grams intervaller, så det er ret upræcist...

men den rigtige vej og hvis det virkelig er 1,5 kg, så er det jo for meget på en uge, men måske var der bare meget mad i min mave, sidst jeg vejede mig...

nå, glædeligt er det jo ligemeget hvad.

Har taget en rask beslutning om ikke at styrketræne de dage, jeg underviser i spinning, jeg kan simpelthen ikke klare det - mine ben er ikke til en snus, når jeg lige har kørt 5 x 5 dødløft og 5 x 5 squat og så ind og have 1 time eller 2. Nul putte.

Denne uge bliver i øvrigt for vild: 5. uge i hatten = 5 x 6 x 85% + 2 x spinning mandag, 1 onsdag, 1 torsdag, 1 fredag og 1 lørdag og så lige 2 x mandag. Puha...

men nu skal jeg jo bære 1,5 kg mindre, haha

:wave:

Link to comment
Share on other sites

side 3, sådan går det når man er syg.

Onsdag: Malede køkkenet med venstre hånd, det er fandeme svært. Kun panelerne fik lov til at få højrehåndsarbejde.

gåtur 30 minutter

halvhjertet rotator

Torsdag:

Stadig forkølet, men ville altså træne:

Squat:

stræk, 8 x mig, stræk,

10 x 10 kg

5 x 2 x 37,5 kg

Dødløft:

Hyperextention 8 x mig, stræk for baglår

5 x 2 x 45 kg

DB incline bænk:

3 x 8 x 4 kg ( har helt pillet den ud af hatfield)

Bent- Å:

3 x 5 x 30 kg

Laterals:

3 x 10 x 1 kg

Bagside af skulder:

3 x 10 x 1 kg

Udadrotation 3 x 10 x 1 kg med begge skuldre

Cardio: Underviste 1 times spinning uden luftpassage gennem næsen, puha. Havde sidesting de sidste 20 minutter, men man smiler vel....

Link to comment
Share on other sites

søndags træning:

den ledeste dag i hatfield (og den varmeste men det var jo ikke hans skyld)

Dødløft:

Stræk for baglår

10 x 30 kg

5 x 6 x 50 kg

en svedig omgang, men de kom da i hus. Første sæt med almindelig greb og resten med mixed - går meget bedre. Sæt 3 og 4 kørte klart bedst, der var både hjerne og muskler med, men jeg kan ikke varme så meget mere op da grebsstyrken stadig er rådden!

Squat:

10 x mig

Stræk

10 x 30 kg

5 x 6 x 42,5 kg

Ikke vildt imponerende, mit knæ larmede og flere af dem kom ikke under vandret og det var i det hele taget en ynk.

Bænk:

10 x 10 kg

2 x 10 x 12, 5kg

nu skal den skulder bliver i orden.

Rotator.

HJEM, jeg var ved at smelte og motivationen var bund.

Dagens cardio: Rengøring af badekar med venstre hånd + 20 minutters gåtur... tsk, tsk...

God doms i lænden i morges, kan ikke helt gennemskue hvad det skulle til for - den ene gentagelse mere skulle vel ikke kunne gøre så meget? Jeg har ikke været så øm efter dødløft før.

Skal cykle 2 timer i aften, ufedt med øm lænd. Jeg ved godt, at det er hoftebøjerne, der sidder fast omme i lænden, og at det ikke er dem, der er ømme efter i går, men det giver bare en eller anden generel træthed i skroget, når man er øm i nogen af de store... og så i den varme, sidste mandag var der helt fyldt op i salen, fy for Søren... og en af mine venner har bedt mig om at være back up på hans to cykeltimer i morgen, hvis han ikke kunne finde en vikar... så får jeg da cyklet igennem i denne uge...

2 uger til slankehold starter på ny, jeg glæder mig, det er et fantastisk job at give folk bevægelsesglæden tilbage.

Bare lidt strøtanker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share