b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

puh

mandagstræning:

skulder-dag + cyklehelvede.

Armen til side og armen lige frem, lille pause i mellem

1 x 10 x 1 kg

1 x 10 x 1,5 kg

1 x 10 x 2 kg

Shrugs DB:

3 x 10 x 12 kg

Bagside af skulder, legede lidt med vinklen - sad omvendt på skrå bænk:

3 x 10 x 1 kg

Udadrotation:

3 x 10 x 1 kg

bag kroppen

3 x 20 x mig.

En mild og god omgang til skulderen, jeg håber, den bliver glad. Må og skal finde motivation til at holde genoptræningshumøret oppe - dette er trods alt en genoptræningslog og ikke en styrkeløfterlog!

Underviste 2 timer og 10 minutter spinning, suk, det er hårdt. Min lænd fulgte egentlig ok med, men i sidste halvdel af sidste time var der udsolgt. Nå, men så må de jo bare sidde ned (powertrip), tju bang chokolademand, det' mig der bestemmer her...

en god træning

bliv nu ikke oppe for længe, vi skal restitueres og repareres

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Klø på Mette - set herfra ser det ud til at du nærmer dig målet - flot indsats du gør!

Sidder og tænker at når jeg en gang er blevet slank kan det være, at jeg skal være spinning instruktør om vinteren - lader til at man kan få stillet sin cykeltrang og få brugt sin stemme!

Link to comment
Share on other sites

var lige på vægten i morges - 67 kg igen. Jeg begriber det ikke - jo, jeg gør, for jeg har spist for meget... men jeg har også bare cyklet og cyklet! Når slankeholdet starter 31/8 hopper jeg nok også på vægten og sender lidt strøm igennem mig selv for at se om det er muskler det hele... ( med alle de forbehold, vi snart har snakket nok om herinde...)

Tirsdagstræning:

Ikke det store, gåtur/slentretur på ca 40 minutter. - kunne mærke at min krop gerne ville have en pause dag, så det fik den.

Alle rotatorøvelserne gjorde ondt selv uden vægt, så det blev der ikke noget af - kun sænke bag kroppen, som er den eneste, der er lidt fremgang i.

Link to comment
Share on other sites

onsdagstræning:

cat-dag i 6.uge, skal søndag prøve at køre 3 x 2 x 90 %, bliver spændende...

Squat:

10 x mig og den brede helt til gulvet

Stræk

8 x 10 kg igen godt ned (beslutsomhed i min krop i dag)

5 x 2 x 37, 5 kg alle sammen under parallel. Stolt af mig selv.

Dødløft:

Stræk af baglår

10 x ryg på gulvet (ligge på maven, løfte overkrop)

10 x 10 kg

10 x 20 kg

5 x 2 x 45 kg

den var lidt tung, det er sjovt så forskelligt det er, når man tror det skal være let og det så er lidt tungt - i forhold til sidste tunge træning, som jeg virkelig frygtede og så gik det egentlig ok.

Søde små drenge trænede biceps med en 7 kilos stang med 20 kg på (i alt) og den ene kunne helt klart ikke løfte den - ikke engang en! I starten smilede jeg bare til ham i spejlet og så grinte han og sagde at han var helt flad i dag (hvorfor så ikke gå lidt ned - kan godt love at de ikke er på noget specielt program!). Men til sidst så det så vanvittigt ud at jeg blev nødt til at sige "nå, så for du da også trænet ryg samtidig, tror du ikke, du skal have lidt af?" Men det skulle han ikke. Go nat...

Seated row:

Bent å med 10 kg x 10 rep

seated 10 x 10 kg

6 x 20 kg

4 x 30 kg

Bænk:

3 x 15 x 10 kg

slut finale

Skulder:

til siden ( laterals?) 3 x 10 x 2 kg

lige frem 3 x 10 x 2 kg

udadrotation: 3 x 10 x 2 kg

Shrugs 3 x 8 x 12 kg

Triceps kabel tov-sjov: 3 x 10 x 10 kg

gik ok, har ikke lavet den i månedsvis, da jeg ikke kan få hænderne over hovedet og nå enderne... jo, jeg er 170, men altså. I dag sørgede jeg for at hive den ned mest med venstre og så bare køre med overarmen lodret hele tiden. Nev en lille smule på den lækre måde i triceps...

indadrotation + sænk bag krop - mens jeg ser fodbold.

God træning:D

Link to comment
Share on other sites

Men til sidst så det så vanvittigt ud at jeg blev nødt til at sige "nå, så for du da også trænet ryg samtidig, tror du ikke, du skal have lidt af?" Men det skulle han ikke.

Du kan jo have knækket den stakkels knægt fuldstændig! Permanente traumer -> Had til mennsker -> Seriemorder -> Socialdemokrat!

Skam dig! :lol:

Det ser rigtig godt ud med dit dødløft og fremgang! Bravo! Nu har jeg jo reserveret udtrykket kranen til Litopsi (til nogen smalsporede pernittengryneres store fortrydelse :lol:), men hvad siger du til at vi kalder dig for "gaffeltrucken" så? :devil: Det bliver når du løfter 65kg for første gang, du får ret til titlen!

Næste gang du synes det er tungt (men du reelt i dit hovede VED du burde kunne løfte den), så hids dig selv lidt op. "Den rykker ud fandme, Mette - er ikke andet end et par riskager på en bambuspind... Har gjort det før... Den skal fandme op og flyve"

Det virker! Hvis man bare går og laller og flexer baller i spejlet mellem sættene og ikke sætter sig op - og så pludselig forbereder sig mentalt - det gør en kæmpe forskel.

Link to comment
Share on other sites

tak, Klaus, jeg tror jeg var lidt indsatsmat efter squatten, som jeg endelig (efter 5 uger i hatten, hm) fik taget mig sammen til at "gå i dybden" med. Men jeg skal huske på dine ord tilen anden gang (kan du ikke skrive det med lydskrift, jeg skal jo til at lære jysk ;) )

Link to comment
Share on other sites

torsdagtræning:

underviste spinning 1time 10 min.

skulder: (døøøøgtig, velmotiveret o.s.v)

Shrugs:

3 x 8 x 12 kg

skulder til siden:

3 x 10 x 1,5 kg

skulder lige frem:

3 x 10 x 1,5

Sænk bag kroppen:

3 x 10 x mig

Udadrotation:

3 x 10 x 1,5 kg

bagside af skulder:

3 x 10 x 1,5kg.

kaster mig foran flimmeren om 2 sekunder med min 2 kilos Ikea-vægt og kører indadrotation.

Er kampklar til at træne skulder - og har været til jobsamtale... det gik godt og jeg havde redt håret og det hele og skal afsted igen på mandag... :a-okhand:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i firmafestena navn:

30 minutters gåtur

20 minutters stangtennis

5 minutters strand tennis ( god syretræning til min skulder, tjuhej!)

30 minutters beach volley med 1 medspiller og 4 statister, så vi piskede rundt og her søndag har jeg stadig doms de mærkeligste steder.

20 minutters svømning i Kbhs havn ( overraskende lækkert)

2 glas rødvin og cola light for resten- ret godt klaret på sådan en heldagsfest synes jeg selv...

Skægt at se sine kolleger i bar overkrop og short - der var mange spøjse syn og en enkelt meget glædelig overraskelse... altid godt med lidt pænt at se på....

lørdagstræning:

Skulder:

til siden 2 x 10 1½ kg

lige frem 2 x 10 x 1½ kg

bagside 2 x 10 x 1½ kg

bænkpres 2 x 10 x 10 kg

udadrotation 2 x 10 x 1½ kg

sænk bagved 2 x 10 x mig

Underviste 1½ times spinning

hjemme: Sleb malingen af alle vinduer og karme udendørs og malede 2 gange (skiftede mellem højre og venstre...)

Link to comment
Share on other sites

søndags turbotræning:

dødløft:

stræk for bagside

10 x 30 kg

3 x 2 x 55 kg

puh, ja, jeg er nået til den uge.... gik fint, jeg var stærk :D

Squat:

stræk for forside

10 x 10 kg

10 x 30 kg

3 x 2 x 45 kg

ja, hvad skal jeg sige? Jeg tror jeg skal prøve en gang i hatten mere, hvor jeg fra starten kommer ORDENTLIGT i dybden med den squat - det er bare ikke godt nok - jeg fatter ikke hvordan jeg kunne lave det max på 50 kg!?!

Skulder:

tilside, ligefrem, skulderpres, udadrotation alle 3 x 10 x 1½ kg

ingen cardio, men jeg har malet ALT færdigt nu og så har jeg bagt boller :wave:

Link to comment
Share on other sites

jeg har 3 øvelser fra fyssen : En der roterer udad (med min lilla Ikea-håndvægt på 1½-2 kg - er ikke helt sikker) og en der roterer indad ( som at lægge arm) og en hvor jeg sænker vægten ned bag kroppen, mens jeg ligger på siden. Alle kan laves i sengen - og det er sket mere end en gang at jeg er faldet i søvn med vægten i hånden... :D

tak for banan - jeg glæder mig rigtig meget til mit nye job - er næsten bange for at sige det, men jeg skal være fuldtidsfitnessinstruktør med lidt spinning oveni, - så håber jeg, at jeg kan holde hovedet koldt og skille alle de informationer ad, jeg har herinde fra + fra min uddannelse og egne erfaringer...

min første opgave bliver at få "inder- og yderlår"maskinerne ud og et squatrack ind i stedet - og så at få bare et par håndvægte, der vejer mere end 26 kg...

Men ud over det er det et fedt sted - meget ambitiøse på medlemmernes vegne med styr på det hele på computeren og opfølgning og samtale-gruppe-halløj som tilbud til overvægtige (personalechefen er psykolog og det kan man godt mærke) og i går, da jeg var til samtale sad de og røg smøger og drak cappucino og spiste kanelsnegle - og de var klar til at trække rødvin op til mig, da jeg sagde at jeg kun ryger, når jeg drikker ( kl. var 9.06). Så jeg glæder mig... selv om der ikke bliver så meget tid til at være på nettet...

Link to comment
Share on other sites

min første opgave bliver at få "inder- og yderlår"maskinerne ud og et squatrack ind i stedet - og så at få bare et par håndvægte, der vejer mere end 26 kg...
Thats the spirit girl - ham forstanderen må nødvendigvis forstå, at det var en fejl fra starten, ikke at have noget sqaut rack - det er ethvert centers alter, og jo før folk lærer det jo bedre - i den sammenhæng kan du jo betragte dig selv lidt som frelser :D
Link to comment
Share on other sites

skal ind og afprøve "mit " nye center i aften -jeg er jo opdraget på technogym maskiner hos F&F (selv om jeg selvfølgelig ikke bruger dem mere) og det nye center, hvor jeg skal arbejde har sådan nogle italienske vacum-cappucinomaskiner, hvor man presser mod et vacum og ændrer "vægten"/modstanden ved at trykke på en lille fodpedal - man kan hoppe et kilo af gangen. Der er et kabeltræk med vægte + en træk til nakken/brystet-fætter med vægte,1 bænkpresstativ og håndvægte fra 2- 26 kg. Desuden et smith stativ. Der ser ud som om der er skiver nok til alle...

Nå, men i alle tilfælde, så skal jeg have prøvet det af og tænkt mig om, så jeg kan lægge programmer, som jeg kan stå indenfor uden at få for meget krise over den begrænsede plads til dødløft og det manglende squatrack... Det er jo også en udfordring at få det bedste ud af omstændighederne.

Så hvis min træning for de næste par dage ser lidt syret ud og der er lige lovlig meget lir, så er det bare derfor. Skal nok få passet Hatfield alligevel, er nået til 3 x 3 x 90 %... jeg glæder mig som et lille barn til at maxe i dødløft, jeg tror mindst der er 65, men mon ikke der er lidt mere. Sidste max blev lavet med ømme fingre uden handsker og uden mixed greb... så hold vejret 3 uger endnu... min hemmelige drøm er 72,5 - men nu må vi se. Det virker som meget, når det ligger der i skiver...

har lige sagt nej til is, stadig flad mave og lidt sommerfugle. FEDT :lol:

Link to comment
Share on other sites

tirsdagstræning (ikke grine)

cardio: 2 x 20 minutter turbocykling, 1½ times gåtur ved søerne i kækt tempo.

løbebånd: gå i 2 minutter

step: step i 1 minut

kondicykel: cykle i 58 sekunder

(skal jo lære maskinparken at kende ;) )

Lateral raises: 1 x 10 x 7 g

lændedims (sidder ned og bøjer bagud) 1 x 10 x 20 kg

Glut maskine 1 x 10 x 30 kg hvert ben

Et bens leg curl 1 x 10 x 8 kg hvert ben

seated row 3 x 10 x 24 kg

biceps 1 x 10 x 7 kg (jo, i en stor fin maskine, det er sgu kønt)

triceps 1 x 10 x 10 kg -ll-

Og så til det sjove:

Dødløft:

5 x 2 x 45 kg ("nå, du går nok til den, hva'?") - yes, ellers er det ikke sjovt.

lidt tunge - måske vejede stangen 15 i stedet for 10, hvem ved - den var stor...

Squat (i smith, sig det ikke til nogen - jeg kunne faktisk godt lide det... men det er altså også noget nemmere...)

5 x 5 x 40 kg ( stadig eksplosivt, men lidt en omskrivning af hatten, - der stod den her søde fyr og skulle også køre smith-squat og han kørte med 40 kg og så skulle jeg også ;) og jeg tror ikke, han var klar til at se mig pruste 5 x 2 høj-eksplosive omgange af, så det blev en modereret udgave... instinktiv træning, som Beleriand K måske ville kalde det... på en off dag :D

Rotator ud ad: 3 x 10 x 2 kg

Bænk:

2 x 10 x stangen, som vejer 10 eller 15

Virker som et rart sted at træne i alle tilfælde, man skal bare vænne sig til at trykke mod vacuum i stedet for at løfte vægte...

Er stadig glad i min mave og spiser GLIMRENDE.

:kickass:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share