b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hæhæ, jeg tror jeg kunne køre partial en armsroning med 26 kg eller måske en enkelt shrug....

nej, det var såmænd for at få nogle flere store lokummer i centeret... for at højne stemningen lidt... men de/I/vi er jo som sagt en dårlig forretning, fordi vi skal have mere for pengene, træner mere, slider mere, smider mere og fru Hansen tror vi er på stoffer og spiser hende... så det bliver nok en sej kamp.

Squatracket derimod er nok inden for rækkevidde... :wave:

Link to comment
Share on other sites

Hehe..var også lidt det jeg havde regnet med hehe...Men der hvor jeg har trænet i rimelig lang tid har de håndvægte op til 50 kg, men der er sgu ikke rigtig nogen hårde gutter overhovedet! Så der skal nok mere til ;)

Nu flytter jeg i overmorgen til Aalborg, fint nok men mister min internetforbinsele i nogle dage (forhåbentligt dage!) og skal ud og finde nyt styrketræningssted hehe Denne gang skal jeg finde et sted med squatrack som du jo også snakker om ;)))

Link to comment
Share on other sites

var igen ovre at presse luft:

skrå mave, leg extention, leg press, leg curl, triceps, mega-assisted chin ups ( jeg vejer 66 og havde 58 som modvægt, haha) altsammen 1 x 10 x ikke så mange kilo. Er ikke vild imponeret, savner faktisk technogym lidt!

fik en "guided" tur af en af de to andre instruktører - og bare på de 10 minutter vi snakkede, kunne jeg godt høre at vi hverken trænede eller instruerede på samme måde (dødløft går da ikke i baglåret..... nå OKAY, hvad er så der får det til at gøre så nas, dagen efter? - inderlårsmaskinen er god hvis man har dårlige knæ og skal trænes op til at køre body bike, piger der går til body bike behøver ikke noget styrketræning til benene og jeg kunne blive ved!) - så jeg fik fluks fat i personalechefen og sagde at vi hurtigst muligt skulle have et møde, hvor vi blev enig om en fælles sandhed... så må jeg bare få argumenterne i orden og prøve at huske, at ikke alle synes at det er fedt at være stor og stærk ( som mig, haha) - men på den anden side også huske alt hvad jeg ved og har lært herinde, så folk kan træne som effektivt som muligt og få noget for pengene...

nå, men som sagt: fedt med en udfordring til de små grå.

cardio: gik fra østerbro til vesterbro ( alle søer, 5 km?) og cyklede den modsatte vej... - ville have løbet i stedet for at gå, men min mave krøllede sig sammen og ville ikke.

Jeg er most i krop og hjerne.

over og ud :retard:

Link to comment
Share on other sites

tak, loppen.

Nåede kun lige at squatte, for mit liv går lidt stærkt for tiden:

3 x 3 x 90 %:

10 x 10 kg helt ned + stræk

10 x 30 kg under vandret

3 x 3 x 45 kg UNDER VANDRET! HA! :devil: sådan kan det gå. Og en tak til min jyske tanke-sponsor Klaus J for hans indlæg tidligere i loggen, jeg tror jeg tænkte nogenlunde hvad han skrev.

I andet sæt røg koncentrationen lidt på den sidste rep, jeg gik næsten i stå, men fandt mig selv i spejlet og stirrede mig ondt op at stå. JA!

Fed oplevelse og jeg kan ikke forstå min krop, nogen gange vil den og nogen gange vil den BARE ikke.

Puh, og så en skidt spinning time:

1 time og 10 minutter, hvoraf de sidste 26 var med sidesting/krampe i maven ( muligvis foresaget af 3 blommer i eftermiddags, men mere sandsynlig af mangel på råvarer i min krop - fik skruet for langt ned for indtaget i dag).

Nå, jeg faker en god cykel og ingen opdagede noget, før jeg måtte bede en af mine yndlingselever om noget af hans Super Carbo-drik efter timen. Så en liter vand og en superpiratos i hjørnet af omklædningen og så gik det hele jo alligevel. Måske skulle jeg være stået af og heppet på dem fra gulvet eller evt. indrømmet at jeg havde det skidt, men det kunne jeg åbenbart ikke finde ud af. :thumb_down:

Rotator-øvelser mens jeg så de tykke tv-folk på La Santa.

Link to comment
Share on other sites

Ja Godt initiativ b_skaal...kender godt det med dårlige instruktører, har gjort at der faktisk er meget få personer jeg stoler på når det gælder træning, MOL er sgu rart for her kan man høre forskellige kommentere diverse emner !

Ja og tillykke med jobbet ;)

PS B_skaal ved du hvor meget sådan en techogym stang vejer? et sted mellem 10 og 20 kilo er jeg sikker på...

Link to comment
Share on other sites

3 x 3 x 45 kg UNDER VANDRET! HA! :devil: sådan kan det gå. Og en tak til min jyske tanke-sponsor Klaus J for hans indlæg tidligere i loggen, jeg tror jeg tænkte nogenlunde hvad han skrev.

I andet sæt røg koncentrationen lidt på den sidste rep, jeg gik næsten i stå, men fandt mig selv i spejlet og stirrede mig ondt op at stå. JA!

Fed oplevelse og jeg kan ikke forstå min krop, nogen gange vil den og nogen gange vil den BARE ikke.

Så kan den fandme lære det, den elendige bambuspind! :devil:

Sådan! Jeg vil selv afprøve "I am a viking from Iceland"-tricket i morgen, så skal jeg nok fortælle om det kan give ENDNU MERE! :D

Link to comment
Share on other sites

Thomas E: Jo, jeg er sgu så i overtræning ind i mellem - tror også det er derfor min krop er lidt uforudsigelig - og så ligger jeg i en svær balance med at prøve at holde min kost lige en smule under 0, og nogen gange får jeg bare lidt for lidt og så bliver der udsolgt hurtigt.

Klaus J :devil::kickass: :devilflame:

Comeon - jeg har mødt stænger der kun vejede 7 kg :thumb_down:

Jeg har for at sige på godt dansk ondt i røven her til morgen, GODE squat i går...

Sidste kontor-nusser-arbejdsdag JUHU :wave:

Link to comment
Share on other sites

Har i dag startet nyt slankehold op... med fedtprocenter fra 37 til 50 (!) og jeg klør også på med impedancefætteren i morgen.

Jeg får det helt skidt, når de står der og kalder mig lille nips, ville på en mystisk måde ønske at jeg havde et "før" billede med, så de kan se at jeg har været på deres hold (jeg fortæller det, men det er jo bare ord). Jeg ved, hvordan jeg som overvægtig selv så på små solariebrune afblegede instruktørchicks og jeg bryder mig ikke om det blik når det lander på mig. Føler ikke at min krop afspejler hvordan jeg har det. Lidt forræder agtigt. Måske sort snak. Sikkert er det at der er flere følelser i vægt op og ned end jeg kan gennemskue/sætte ord på - og jeg har endda læst psykologi på Uni, haha.

Fik lavet rotator-øvelser ind i mellem, men måtte give min spinningtime til en anden. Æv.

Nå, op med humøret - jeg skal aldrig være kontornusser mere, nyt job fra mandag, forude venter Jylland og i morgen skal jeg dødløfte 3 x 3 x 55 kg og de kommer til at flyve, gør de.

Link to comment
Share on other sites

søndagstræning:

endnu en dag med fedtprocentmålinger og mig, der taler og taler. Jeg er så træt af min egen stemme!

Rotator

dødløft:

10 x mig i hyperekstension

10 x 20 kg

3 x 3 x 55 kg - sjup, lige op med dem. Intet problem...endda uden jyske eller islandske tanker... mangler nu kun en uge med 3 x 2 x 95 % og en med 3 x 2 x 100%, så skal der maxes...

Vandret technogym roning ;)

8 x 25 kg

5 x 27, 5 kg

8 x 27, 5 kg- mening med galskaben ...næh.

Gulv DB pres

10 x 4 kg

2 x 8 x 8 kg - rystede lidt...

Leg curl:

3 x 15 kg

3 x 20 kg

1 x 25 kg PR, bare for sjov.

Og så er det altså ud i solskinnet

:wave:

Link to comment
Share on other sites

x-jyden, jo, jeg kører den sidste uge færdig lørdag og deload så frem til torsdag eller fredag, så lidt deload bliver det ( dog stadig med mine 5 ugentlige spinning timer).

Jeg har lige været lidt mol-fraværende i et par dage - det går godt med det nye fitness-job - jeg har omvendt 2 i går og 4 i dag. Stille og roligt. En af de andre instruktører sagde at han havde fået skæld ud af ejeren, fordi han havde trænet dødløft på en larmende måde... men det må der kunne findes en løsning på - aerobicmadrasser under skiverne eller sådan noget.

Nå, men der er i hvert fald masser at tage fat på, super travlt og masser af forskellige mennesker at omvende.

I morgen starter jeg så på min første morgenspinningtime nogensinde - det tidligste jeg plejer at køre er kl. 10 lørdag formiddag, men kl 7, - det bliver en oplevelse. Arne har lovet at komme og køre med fra næste onsdag... så er der da en på holdet. Så vidt jeg kunne forstå plejer morgenholdene ikke at være så besøgte + at de lige har holdt sommerpause, så der bliver sikkert cykler nok de første par gange - så hvis der er nogen Københavnere eller rejselystne fra resten af landet, der mangler kondi... så kom glad.

Træning:

søndag:

gåtur 1½ time ud efter min cykel - ½ time på cykel tilbage

mandag:

morgenløbetur ( nye arbejdstider er LIGE mig) 20 minutter

cykling rundt omkring i byen i alt 30 minutters turbo

Tirsdag:

30 minutters turbocykling.

Både mandag og tirsdag har jeg kun fået den træning instruktør-timer har givet - det vil sige 1 sæt af 4 -5 reps med ikke den store belastning men til gengæld på mange forskellige øvelser.

Kan mærke i kroppen at den ikke er vant til at stå op 10 timer om dagen...

kosten går godt, maven holder sig indenfor buksekanten :tongue:

Link to comment
Share on other sites

jeg kører i Multisport på Amager onsdag morgen. Der hører også en center med i bixen på Vesterbrogade, hvis du vil ligge noget af din træning der. Der er rabat på indmeldelse indtil på søndag ;) tlf 32 54 13 14. Håber det er ok med administrator Herr Zacho at videregive den slags oplysninger.

Laura, det ville være festligt at se dig.

Onsdagstræning:

morgenspinning... gik faktisk fint, min sene natmad gjorde mig godt.

aftenspinning med slankehold, en fik kvalme og en gik efter 35 minutter... ellers ok. Jeg fik ikke selv cyklet så meget, fordi jeg skulle af cyklen og justere og regere og hente energidrik til de sukkerkolde o.s.v. Glæder mig til de kommer i bedre form så vi kan stå mere op og i det hele taget fyre den af...

Squat: 5 x 2 x 37,5 kg

Udadrotator 3 x 15 x 1 kg

Ja, det var hvad det kunne blive til, vildt uoptimalt efter sådan en dag, men jeg må jo udnytte det, når jeg er i nærheden af squatracket.

Over og ud, jeg er slatten som en klud

....... og kan rime

OG så har jeg talt for min syge moster og hendes dødløft, så hvis jeg lover at opdrage de trænende til ikke at smide for meget med vægten, så må jeg godt sætte dødløft på deres programmer. JOtak! :D

Link to comment
Share on other sites

Godt du dikterer dark-side metoder!! :devil::devil: Osse selvom det larmer (uhadada)...

Jeg kommer forbi en dag forklædt (som skægget dværg) og forlanger at få en prøvetime med hende den lækre Mette og så insisterer jeg på at få UDELUKKENDE kone-maskner i programmet - for at se hvad dit blodtryk kan klare. :D :lol:

Link to comment
Share on other sites

Klaus, du får en program kun med inderlår og biceps og så skal der fandeme pumpes!

Puh, har lige været nede at give blod, det vil sige, der kom ikke noget ud - mine blodårer ligger åbenbart et mærkeligt steder, så selv om de lavede hul i begge arme og var flere om det kunne de ikke ramme. På plus siden - fik pumpet godt med grebsstyrke på den der dims man har i hånden, på minus siden: Skal absolut brække mig hele tiden, er svimmel og ligner en junkie med huller i alle arme. Nå, pyt. Vi prøver igen om 14 dage og ser om mine vener har flyttet sig ( not).

Torsdagstræning:

Dødløft:

5 x 2 x 45

1 spinningtime

Bent Åge

5 x 5 x 30 kg

1 spinningtime mere med det nye slankehold, de gav sig godt nok. Jeg er vild med det job, ja, jeg er!

Kan mærke at min krop er træt efter denne uge på arbejde - det er bare noget andet og stå op og vise øvelser og løbe op og ned af trapper i forhold til at sidde og tage telefoner og læse indlæg her... Men jeg er glad og synes at mit job giver mening...

2 uger mere i hatten, så skal der maxes, jeg glæder mig for vildt! :wave:

Link to comment
Share on other sites

En på hatten-lørdagstræning:

dødløft 3 x 2 x 57, 5 kg, tja op kom den da, men jeg var ikke flyvende. Er dog stadig fast overbevist om at jeg nok skal maxe igennem om 2 uger. Glæder mig til at se 3 x 2 x gamle max i næste uge.

Squat: Øv. Ikke noget at råbe hurra for. Skal planlægge min uge bedre næste gang jeg kører hatten - to spinningtimer onsdag og to torsdag + Cat-træningen torsdag giver ikke ass to the grass med 95% om lørdagen. Så simpelt er det. Så med skam i hjertet må jeg meddele:

Partial squat 3 x 2 x 47, 5kg - den var sgu tung og jeg turde/kunne ikke gå længere ned. Glæder mig meget til MOL-træffet, hvor der er kloge hoveder der kan finpudse min teknik + folk, jeg har tillid til vil hjælpe på den rigtige måde (altså lade mig prøve, prøve og prøve, før den bliver hjulpet af). Så skal jeg nok komme ned. Nemlig.

Derefter en herlig spinningtime - det er efterhånden et ret lækkert hold jeg har om lørdagen, de skal bare charmes lidt, så yder de for vildt.

Mit nye job er stadigvæk dejligt og en udfordring - og lidt farligt. En gut jeg lagde program for i dag ville vældig gerne have Leg curl og nægtede at dødløfte det mindste, så pyt da, over i vacummaskinen med ham. Mens jeg bøjede mig ned for at checke at hans knæskaller var på plads lavede han en mildt sagt eksplosiv sammentrækning, så jeg fik en ordentlig en på hagen og kan se mit tandsæt afmærket på venstre side at min tunge... ja, det smager jo alt sammen lidt af jern...

Ellers alt vel, jeg har indtil nu kun lagt programmer jeg kunne stå inde for og selv de mindste skvatarmeblondiner ligger og lave dumbbell press med 3 kg...

Fik også snakket med nogle fyre, der trænede så mange forced reps på bænken at det ikke var til at bære - jeg tror han tog EN selv og 15 i alt. Så måtte jeg lige spørge om der var en bestemt grund til at de trænede sådan og vi fik en fin snak om restitution og planlægning og de aftalte en tid til at få revideret programmet i næste uge. Nemlig.

Så selv om der ikke er helt det rigtige udstyr og den største håndvægt vejer 26 kg, lige meget hvordan man vender den, så kan det godt lade sig gøre at snakke træningsfornuft ind i folks hoveder.

Kommer til at køre 3 ugers spinningvikar mandage, så jeg tror jeg venter med næste omgang hatfield til det er overstået. Ellers blive hviledag en by i Nordvest Jylland.

Til gengæld må jeg altså snart få en god røv af alt det spinning...

Fik en PM fra en der hedder Boelle angående min fedt%, som jeg ville måle sammen med slankeholdet - det glemte jeg, men fik den taget for et par dage siden på en Tanita-fætter/kusine, som måler fra fod til fod (altså underkroppen). Dette verdensur af perfektionistisk mekanik tildelte mit understel en fedt% på 25, 3 lige efter min morgenhavregryn. Nok meget realistisk i virkeligheden... Den kunne jo fint komme lidt ned ( jfr tidligere beretninger om løbeoplevelser, hvor visse legemsdele lidt havde deres eget liv... kommer i øvrigt snart i gang med at løbe lidt igen, der har bare manglet lidt timer i døgnet)

over og ud

Link to comment
Share on other sites

mandagstræning:

cykle på arbejde 15 min hver vej turbo ( gør jeg alle dage undtagen torsdag)

10x mig i hyperextension

Meget stræk for for- og bagside af lår, stramme sager...

Squat i smith ( æv, hvis man er eksplosiv nok letter den fra skuldrene, når man kommer op, hvor fedt er det!)

10 x 10 kg + stangen, måske vejer den ikke noget?

5 x 2 x 30 kg + stangen ( skal køre 5 x 2 x 37, 5 - så der blev improviseret)

Dødløft:

10 x 40 kg

5 x 2 x 50 - endnu engang ballade med en stang, der vejede 20 i stedet for 15, jaja, det er vel tanken, der tæller.

Bryst:

3 x 10 x 20 kg god skulder

Bent Å med håndvægte

8 x 10 kg

8 x 12 kg

8 x 14 kg

sjovt at variere lidt, men kan bedre lide det med stangen.

8 minutter i fuld firspring på løbebåndet. Bare for at lege frisk ( virkede)

herudover 9 (NI) prøvetimer/programlægning, så jeg fik vist et par øvelser et par gange.

+ en spontan spinningtime - en instruktør blev syg og trylle trylle - så blev det mig.

Åh, jeg savner at have tid til at følge med i jeres træning - kan det ikke udkomme på bog?

Link to comment
Share on other sites

tirsdagstræning: kun transport cykling + 8 prøvetimer = alle øvelser 8 x 3 med mellemtung vægt.

Har i øvrigt glemt at skrive at jeg har lavet rotator lørdag, søndag, tirsdag + onsdag. Døøøgdi.

Onsdagstræning:

Morgenspinning med Arne og Birthe Kjær. Hvad er en morgen uden Birthe? Nå, det kan være hun får fri næste uge...

Aftenspinning med slankeholdet - ingen faldne og superhøjt humør. Sådan skal det være ( men de fik også både Birthe K + "video, video").

Min krop er lidt træt af mig, min styrketræning hænger i laser, men jeg er glad og maven holder sig stadig indenfor buksekanten.. Og jeg tror godt jeg kan dødløfte 77 kg - fik lige nyt kæmpe tv i går (kærestens ide/behov!) og jeg fik det da løftet over dørtrinnet selv... Glæder mig selvfølgelig til at maxe, men tror ikke det bliver det store, alt det spinning + minitræning hver dag gør at jeg er lidt træt hele tiden og det er ikke så befordrende for et superdødløft. Jeg prøver...om en uges tid

:wave:

Link to comment
Share on other sites

Morgenspinning med Arne og Birthe Kjær.

...( men de fik også både Birthe K + "video, video").

...superdødløft. Jeg prøver...om en uges tid

:wave:

Hvis du havde spillet Birthe Kjær og video video på et spinninghold jeg var på, havde du fået flade. :D

Man spiller da hård techno? Det er jo ikke et afdansningsbal! :devil: :D :lol:

Held og lykke med dødløftet! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share