b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

torsdagstræning:

skulle arbejde helt frem til cykeltimerne, så det blev kun til:

Grebsstyrke træning med 10 kg skiver med strakte fingre + med min klemme-sammen-fætter

Cardio: 2 timers spinning - om 2 ugen, skal jeg kun undervise en time af gangen, det bliver godt - jeg er bare ikke bygget til den sport - især ikke fordi det er en 1'er time + en slankeholdstime og så sidder man altså ret meget ned! jeg vil have en 2'er! ( sagde enebarnet!).

jeg har fundet netdoktors løbeprogram til 10 km (om 20 uger ;) ) - så det vil jeg gå i gang med, nu hvor cykeltræningen går ned med 2 timer om ugen. ( med mindre jeg gider at køre hos andre end mig selv...)

jeg er virkelig ikke god til at løbe, synes altid der er et eller andet i vejen, maven, fødderne, knæene, lungerne, men jeg synes også det er for cool, når folk bare kan løbe og løbe og jeg skal nok lære det.

Er der noget om at det ikke er godt for ørerne at løbe med walkman (discman, minidisc, hvad det nu bliver) eller er det en skrøne?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

fredag:

minus løb- fy

rotator hjemme

lørdag:

1 time & 20 minutter spinning - fedt at jeg har fået en lørdagstime, som er en to'er, så er weekenden ligesom i gang.

Mave på swissball 3 x 8

Min skulder er møg-øm, kunne endda mærke den, da jeg cyklede, så styrketræning får lige en pause - tror jeg har ligget forkert (igen)

Link to comment
Share on other sites

søndag: Hjemme rotator + 1½ times gåtur. Havde egentlig løbetøj på, men mine fødder ville bare ikke lette. Så det blev til en god lang gåtur i stedet.

Min skulder er ikke spor på toppen, jeg tror den savner noget mere styrketræning. Så den får en tur i morgen.

Er iøvrigt misundelig på den grønne måde på alle dem, der har været til MOL-træf - vil rigtig gerne med næste gang. Motivationsfaktor 100 af at se Armoured Female løfte tunge ting. Tak til Klaus J (går jeg ud fra) for video-klippene, det giver en helt anden stemning, når man får ansigt på i stedet for bare antal kg.

Håber, der bliver et arrangement en anden gang.

Link to comment
Share on other sites

har pjækket så meget fra træning at jeg var røget om på side 3!

De sidste par dage har den stået på solskin og jazzfestival, så det eneste jeg har fået trænet er min tibialis anterior, når jeg sidder og vipper med foden i takt. Jeg har dog husket mine rotationsøvelser (døøøøgdi)

Nå, men torsdag aften kom jeg så i gang igen - meget tidspresset, da jeg skulle undervise 2 spinningtimer, men jeg nåede da:

Dødløft:

1 x 12 x 30 kg

5 x 5 x 50 kg

(fy, det var tungt, da jeg havde lavet 3 x 5 synes jeg det var rigeligt og jeg havde fortjent at sove)

Rotator-øvelser

bagside af skulder på skrå bænk 3 x 12 x 1½ kg

Mave på Swiss-ball 3 x 8

Cardio: 2 spinning timer - den sidste var afslutning med slankeholdet, som nu har kørt i 13 uger ( de "købte" sig til 5 uger mere på lukket hold ud over de obligatoriske 8 uger, den slags hold næsten altid kører.) Det er ikke alle der har tabt sig lige meget, men de har alle sammen fået lyst til at bevæge sig mere - nogle vil gå tilbage til deres "gamle" sportsgrene, mens andre vil blive ved med at cykle. Jeg har kun fået overbevist 3 ud af 25 om styrketræningens lyksaligheder, men de er tilgengæld også blevet grebet.

Er der nogen, der kan give mig et link til en overskuelig udgave af de programmer I andre kører, jeg tænker på Hatfield og Sheiko, så jeg ikke skal sidde og regne baglæns i en af jeres logbøger ( hvor I sikkert alligevel laver ballade og springer noget over og lægger noget til)? På forhånd tak :banana:

Link to comment
Share on other sites

Hej b_skaal.

Hvor køre du som instruktør og i så fald hvilket center køre du i?

Jeg kan også se at du løber på Amager, altså kunne jeg forestille mig at du også boede på Amager. Min bror bor også på Amager og han er instruktør i rulleskøjteteknik. De træner ude ved holmen.

BladeW :D

Link to comment
Share on other sites

litopsi - jo, jeg skal så. Vil prøve 3 km i morgen og se hvor længe det kan tage...

bladewalker - jeg er cykelinstruktør i Holte i Impuls

nå, lørdagstræning

dødløft (løftede også døde ting i torsdags, så jeg forventede ikke det store)

10 x 30 kg

5 x 50 kg

4 x 50 kg

3 x 50 kg

i dag med små gummi lapper, men mine hænder ville bare ikke mere

Squat:

1 x 10 x 10 kg

3 x 10 x 30 kg

Siddende roning:

12 x 15 kg

10 x 25 kg

8 x 30

5 x 35

Gulv-pres DB:

10 x 6 kg

10 x 8 kg

10 x 10 kg - PR efter skulderskaden, men nu skal jeg jo ikke blive for kæk...

Pull over vil jeg tro de hedder, ligger på en bænk, en vægt med to hænder ned bag hovedet - et lille forsøg med skulderen - og det gik fint:

3 x 10 x 10 kg

Rotator-øvelser

Mave 3 x 8 på swissball

Cardio: 1 time og 25 minutter spinning - jeg er vild med mit lørdagshold - de er syge i hovedet og vil ikke have pauser

Link to comment
Share on other sites

så fik jeg løbet - mit program fra netdoktor siger 3 km, men det siger ikke hvor hurtigt... så jeg luntede 3, 4 km på ½ times tid - det er vel som rask gang, men jeg var ikke helt flad, så jeg tog min lille rute oveni, så jeg nu fik løbet 45 minutter. Meget rart at mærke at jeg godt kan løbe/lunte længere end ned til hjørnet, men puuh, hvor skal jeg tage mig

sammen.

Rotator og stræk foran skærmen med tour de france

Link to comment
Share on other sites

b_skaal: programmerne er som regel under den perfekte træningsuge. F.eks. Hatfields er bl.a. under "Hatfields cycle på 10 uger ?"

Sheiko ved jeg ikke noget om.

Der er jo også den nye tråd om HST under maksimal muskelvækst.

(Jeg tror ikke helt på 1-2 sæt øvelser, som HST bruger, da det kræver for stor koncentrationsevne, for at få udbytte af det)

Hatfields er meget tung, og den kræver samtidig, at man kører med hjælpeøvelser til bænkpres, hvis man skal have godt udbytte (efter min erfaring)

Link to comment
Share on other sites

du kan klappe på den venstre, jarvig.

tak, x-jyden, jeg kigger mig lidt bedre om herinde ( det er nok bare mig, der er en tumpe til at søge)

OG - så fik jeg lige løbet 20 minutter i morges - det var for skønt - helt stille på Amager og lækkert solskin, men jeg glæder mig nu til at blive jyde og løbe rundt i Holstebro i stedet - den var rigtig slem i går med bil-os og anti-frisk luft... så jeg glæder mig til at komme lidt på landet. :D

Link to comment
Share on other sites

Ja det er skøøønt at løbe på landet..... hvor jeg løber er der totalt Hobittrup-stemning nogle steder. Store åbne marker og skove overalt og ikke en bil i nærheden så lige et lille gods og en bette å og hvis så lige solen falder på den rigtige måde, så synes jeg næsten man kan se alle mulige mærkeligt dyr (og nej jeg er heller ikke på svampe) og væsner i kornet...... waw, det puster godt til fantasien.

Link to comment
Share on other sites

nu kender jeg ikke naturen omkring Holstebro nordvest så godt, men så vidt jeg kunne se, var der marker, marker og atter marker lige bagved parcelhus-helvedet som vi flytter ind i, så jeg skal nok finde nogle gode ruter.

Til den tid lover netdoktor jo også at jeg kan løbe 10 km. I øvrigt et mystisk program - første uge 2,5 km 2 gange med puls mellem 132 og 175 ( svarer sikkert til mellem 60 & 75%, kan ikke lige magte at regne!), denne uge 2 x 3 km med et par dage i mellem ved samme puls.... Hvis de bare bliver ved sådan op til 10 km, så kan jeg altså også lave løbeprogrammer... Jeg troede det ville være lidt mere fancy, men det kommer måske.

I hvert fald er jeg glad for at komme i gang, glad for at min viljestyrke, der ellers har haft lidt pause, fordi jeg kun har lavet ting, jeg synes var sjove i lang tid, stadig kan hjælpe mig med at gøre nye og lidt besværlige ting.

Og skønt med denne log, der står sultent og venter på at man skriver sin træning ind.

Link to comment
Share on other sites

:banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:

JATAK! Fantastisk træning. Skulle jo finde mine maxer, så jeg kan lege hatfield med de store drenge og der var overraskelser i min krop i dag:

Dødløft: PR 60 kg (+7,5 : I'm bad, I'm bad, you know c'mon - hvis der var nogen der trænede på Amager ved 18 tiden, kunne I sikkert høre mig skrige!)

Squat: PR 50 kg ( + 20 kg - vildt syret oplevelse, men mine knæ var bare klar i dag!Dybden godkendt af herr Über Sergent von kæresten min, han tvang mig endda til at lave en ekstra for at være sikker)

Bænkpres: 35 kg, men det var 4-5 cm over brystet, kunne ikke overskue konsekvensen for skulderen.

Alt i alt helt i orden for mig, jeg er rigtig, rigtig glad og føler mig stærk.

Nå dagens øvrige træning:

Siddende ro:

8 x 25 kg

8 x 30 kg

6 x 35 kg

Rotator-øvelser

Bagvendt flyers:

3 x 10 x 2 kg

Skulderpres:

2 x 6 x 4 kg (for at holde bænken til kæresten, mens han skulle på toilet :D )

Shrugs 3 x 8 x 14 kg superset med

lateral raises 3 x 10 x 3 kg

Åhja, en glad lille mig.

cardio: løbeturen fra i morges + cykle til og fra arbejde + til træning. ( ca 1 time i alt på cykel)

:kickass:

Link to comment
Share on other sites

Se nu der b_skaal, det er indlæg som disse der giver mig lyst til at fortsætte med styrketræningen.... selv med en skulderskade kan alt muligt lade sig gøre!! og så lige en kommentar: er ham her: :banana: måske ikke bare mester i at juble?? mon ikke der kunne laves en liste over mest brugte smilies? Jeg tror han ville komme ret højt op.

:banana::banana::banana: go b_skaal go b_skaal go b_skaal go b_skaal

Link to comment
Share on other sites

Tak for de søde kommentarer. Trekamp, AF, tror det ikke, men man ved jo aldrig, hvor kæk jeg bliver. Måske næste år, når jeg har indåndet tilpas med jysk hedeluft til at blive rigtig sund og stærk.

Puh, men så har jeg lige fået en lortemail her til morgen - en af damerne fra mit slankehold har efter cykeltimen i lørdags lagt sig med 2 blodpropper i hjernen, så nu har jeg kvalme og føler mig skyldig, selv om jeg selvfølgelig ikke er det. Jeg siger jo hele tiden, at de skal tage ansvar for sig selv og tage de pauser, de har brug for, men selvfølgelig pisker jeg dem også og prøver at skubbe dem hen til nye grænser ( "nye grænser, nye lyde, hver gang" er mit motto). Nå, i alle tilfælde er jeg nu lidt ked af det :thumb_down:

I hvert fald tid til en omgang selvevaluering og er mine cykeltimer i virkeligheden for hårde i forhold til , hvad der står på skemaet... og derudover en masse tanker om, hvor pisse farligt det er at være så overvægtig.

Nå, hvis der er nogen, der er kloge på blodpropper og deres oprindelse og hvad der trigger dem, så må I meget gerne lette min samvittighed ( med mindre det hele ER min skyld!)

Puhh, ryste, ryste, ryste, så nu er jeg lidt mere klar i hovedet....

Og halløj, hvor sådan en omgang maxeri kan gøre kroppen dejlig øm, jeg vralter lidt rundt i dag...

Link to comment
Share on other sites

Hej b_skaal.

Jeg synes ikke at du skal påtage dig skylden for andres ulykke.

Selv om du eventuelt kører dit hold hårdt, så er det jo op til den enkelte at vurdere hvor intenst netop de skal køre.

En anden ting er, at din iver for at køre et godt og hårdt program viser jo bare dine elever at du selv er motiveret hvilket også skaber motivation i deres træning.

En reducering vil måske medføre at dine elever synes at sessionen er slatten og overfladisk = dårlig instruktør.

Det er jo heller ikke tilfredsstillende for dig, vel?

Så op med humøret, du er IKKE ansvarlig i mine øjne.

Mvh

Peco

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share