b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

takker allesammen - og især Klaus fordi du huskede min nye titel... det var det der holdt mig oppe hele formiddagen...

Og nej, jeg kunne ikke overskue at prøve flere kilo af, så det blev ikke til noget "miss", men som sagt vil jeg da prøve at holde formen ved lige til det næste mol-træf, så jeg kan prøve igen mens de kloge hoveder kigger og retter teknik. Jeg synes, det var sindssygt svært at holde ryggen lige/ let svajet.

Og så godmorgen til en fin lille baglårsdoms, egentlig ikke så slemt og kun lidt træthed i lænden - måske fordi jeg ikke nåede en "miss"-omgang, hvem ved...

Det var en lidt underlig fornemmelse, lige da jeg havde lavet løftet, jeg havde bare lyst til at ringe til nogen med det samme ( blev kæresten som sagde: "Øh, flot, hvad tid er du hjemme i aften" og min stærkeste vens telefonsvarer, som sagde "biiiiiib"). Jeg glædede mig bare til at komme hjem og tænde for computeren og dele det med nogen, der forstår. Egentlig en lidt ensom fornemmelse - selv de andre instruktører i mit center var 100% ligeglade og kunne slet ikke se det fede i det.

Så tak for jeres kommentarer, de varmer. :bblush:

Link to comment
Share on other sites

3 sæt af 10 gentagelser med hele 1½ kg ;) som jeg kørte for bagside af skulder, siddende omvendt med hovedet opad på en skrå bænk mens jeg flagrer med armene.

rotator alle veje er udadrotation og indadrotation + ned bag ved kroppen-sænkning - de samme som jeg har kørt hele tiden.

søndagstræning:

2 x ufrivillig gåtur, mens lejligheden blev vist frem...

har spist uhæmmet i denne weekend, gider ikke veje mig, men strammer op i næste uge.

Link to comment
Share on other sites

tirsdag: bloddonering og restitution ;) - denne gang var der held i sprøjten, om man så må sige og jeg fik lagt 450ml O negative i 1. klasses kvali. Dvs min blodprocent var dalet så jeg fik jern-piller, så helt kvali var det måske ikke.

Rotator på sengekanten

onsdag:

morgenspinning med Arne og ikke Birthe - 1 time og 10 minutter (mødte tidligt til ære for Arne)

Dødløft:

10 x 30kg

5 x 5 x 50 kg, som var tunge. Ja, jeg fatter ikke min krop ind i mellem.

Squat:

5 x 5 x 30 kg, meget smuk dybde.

Incline Db press

3 x 10 x 6 kg

Mave:

3 x 8 på Swiss ball

superset med

Pullover på swissball ( halløj, balance-Kaj)

3 x 10 x 10 kg

Bent Å:

5 x 30 kg

4 x 30 kg, min lænd nev af pommeren til og det var tid til at få cykelshorts på (IGEN), så det var hvad det kunne blive til.

Rotator om et øjeblik foran fjerneren.

Link to comment
Share on other sites

torsdagtræning:

2 timers spinning

rotator hele møllen

bagside af skulder med 1½ kg håndvægte

shrugs 3 x 8 med 14 kg

lørdagstræning:

Incline DB press

10 x 4 kg

8 x 6 kg

8 x 8 kg

Bent Å

10 x 20 kg

4 x 30 kg, det er åbenbart for tungt i disse dage

2 x 10 x 20 kg

1 time og 10 minutter spinning

udadrotator

Leg raises, halløj til min hoftebøjer 3 x 10

Strøgtur= gående slalom i 1½ time.

Link to comment
Share on other sites

søndagstræning:

hovedrengøring af 2 værelses lejlighed

mandagstræning:

morgenspinning, var ikke verdens mest inspirerende instruktør, men det så ud til at folk svedte og knoklede alligevel.

Jeg har ondt i knæet, måske er der vel meget cykling på programmet for tiden? Niver meget, når jeg går op af trapper. Har i alle tilfælde squat lidt på hold + jeg tager min dejlige varme bil på arbejde...

+ 100 mavebøjninger ( vel nærmere 10 x 10) - kærestens ide, som noget hyggeligt vi kan lave sammen hver aften. Stik mod alle træningsprincipper har jeg sagt ja til det fordi det er sjovt. - og fordi jeg stort set aldrig træner mave alene alligevel. Så om ikke andet, så bliver jeg god til at tage 100 mavebøjninger.

+ rotator.

Link to comment
Share on other sites

tirsdagstræning

5 min. opvarmning på løbebånd

bænkpres

10x 20 kg

8 x 25 kg

6 x 27, 5 kg

6 x 30 kg

god skulder, når bare jeg vinkler den lidt.

Lying pullover

10 x 12 kg

5 x 5 x 16 kg

Incline Db press

5 x 5 x 8 kg

Dødløft

5 x 5 med 50 - 50- 60 - 60 - 50

Biceps fik lidt - 2 x 10 x 6 kg

Bent Åge

4 x 8 x 20 kg

shrugs

2 x 10 x 20 kg

40 mavebøjning + 57 om aftenen ( det nye projekt - er stadigvæk hyggeligt)

Knæet stadig ikke på toppen, så ingen squat til mig - kunne også virkelig mærke det i dødløft, hvor lænden måtte tage det meste af slæbet.

onsdag:

DOMS!!!!!!!! i brystet + trapezius, for faen! nå, det fik vist også lidt tæsk i går...

Morgenspinning, uden Arne som måske er syg? Timen er faktisk aflyst fra nu af, fordi der ikke er morgenfriske mennesker nok på Amager, men jeg kæmper for at beholde den.

Link to comment
Share on other sites

på mit visitkort: fitness chick og professionelt enebarn.

pjækkede fra min onsdags aften time med slankeholdet, havde hovedpine og mere brug for en kæresteaften.

torsdagstræning:

morgenmavebøjninger 30 stk

2 timers gåtur i det skønne vejr

Incline DB press

10 x 6 kg

3 x 8 x 10 kg

Dødløft:

5 x 5 - 50-60-60-50-50, stadig knæet, der driller, det er godt nok tungt for lænden, når benene ikke laver så meget

forsøg med squat:

10 x 6 kg (bodybar)- inderste lårmuskel niver oven på knæet og ned langs siden, så mere blev det ikke til

1 spinningtime - fuld knald, god time

Bent åge:

5 x 5 x 30 kg

Udadrotation af min skulder, som har det ok

bagside af skulder 3 x 12 x 1½ kg

lying pull over

5 x 5 x 16 kg, høhø, den var tung, men der var nogen, der kiggede og så skulle jeg lige spille smart...

en arms bent å

3 x 5 x 16 kg

15 mavebøjninger på swissball

1 spinningtime med slankeholdet - de fik bare hug i dag, fuld knald...

Link to comment
Share on other sites

søndagstræning

dødløft

10 x 24 kg

3 x5 x 60 kg

forside, bagside, midten skulder 3 x 10 x 2 kg

shoulder db press 3 x 8 x 4 kg

shrugs 10 x 12 kg, 10 x 16 kg

hyperextension 2 x 10

mave i maskine 100 x 20 kg ( i 3 bidder)

udadrotation med 2 kg

indadrotation + 4 andre vinkler med elastik

så havde den skulder vist også fået hvad den skulle have...

nåja + 3 x squat i Parken, da vi skulle rejse os og klappe af FCK - synd at det ene mål blev scoret med armen, jaja, det skal jo prøves... for morsomt at høre deres fanklub synge ( har ikke været den slags kamp før) "hvornår skal I ha løn, hvornår skal I ha løn, hvornår skal I-i-i ha lø-ø-ø-ø-ø-øn, hvornår skal I ha løn" - lidt synd for Silkeborg, men sjovt var det nu.

glæder mig til MOL-træf og er allerede begyndt at regne på hvor mange boller der skal bages til sådan en omgang store drenge....nok ikke så lidt....

Link to comment
Share on other sites

mandagstræning:

Ikke det store, havde mange prøvetimer, blandt andet med en, der havde gået i Tårnby styrkeløfterklub og som egentlig godt vidste det hele, han havde bare glemt det i en biceps-pumpningsrus. Så er det jo ingen sag, jeg skulle bare minde ham om det, han vidste i forvejen.

Men jeg fik da sneget mig til lidt bryst træning

bænkpres

10 x 20 kg

8 x 25 kg

8 x 27, 5 kg

hvad! min venstre skulder pev lidt i dag, hvad er den nu af?

Armstrækkere

10 på tæer

2 x 10 på knæene, tøs-tøs-tøs-tøs-tøs, men jeg skal nok komme efter det.

Incline DB press

10x 6 kg

5 x 10 kg

2 x 8 x 10 kg

Lying pullover

10 x 12 kg

2 x 9 x 16 kg

tirsdagstræning

med gæstesolister, der spændte fra arne til min exkæreste til en musikanmelder fra politiken - 1 times morgenspinning.

Jætte-indsats fra Arne, der sikkert selv gerne vil fortælle hvilket nummer, han fandt sin nye maxpuls til....

Link to comment
Share on other sites

Jætte-indsats fra Arne, der sikkert selv gerne vil fortælle hvilket nummer, han fandt sin nye maxpuls til....

"Vi maler byen rød! :retard: :devil: havde jeg ikke sagt at hvis du brugte den igen så... Du var så "fej" at gemme den til den sidste spurt - så det var omsonst at udgå i protest :D :rolleyes: Men jo den virkede -maxpuls inden Birthe 194 - efter Birte 195 - du er en effektiv slavepisker Mette - men jeg kan jo også se, at jeg var i godt selskab, der skulle have nogle venlige tæv :rolleyes:. Mere i min egen log senere [reklame]

Link to comment
Share on other sites

jeg lover at jeg ikke spiller Birthe næste gang.

onsdagstræning:

8 mavebøjninger, haha, så gad jeg ikke mere den morgen ( skylder 92 + mange flere for de sidste par dage)

turbotræning

Incline DB press

3 x 8 x 8 kg

Bent åge

3 x 8 x 25 kg, den var nem, men nu lå der lige en stang der passede og jeg havde bare travlt

Udadrotation

2 x 10 x 1½ kg

Spinning med slankeholdet, halløj, hvor jeg bare lavede ingenting, var stort set ikke forpustet eller svedig og en pulskurve havde sikkert vist mellem 60 og 70 % af max.... så sikke jeg fik fedtforbrændt :lol: Men de knoklede og så var den jo bare i vinkel.

Jeg synes ikke jeg får dødløftet nok for tiden, men der sker hele tiden et eller andet, så jeg ikke kan få tid til en ordentlig træning eller knæet laver dårlige lyder... ikke flere undskyldninger - i aften går det løs igen.

Link to comment
Share on other sites

torsdagstræning:

Kan ikke huske det så godt, fik kørt mine skulder ting, bent å + incline db press og lidt biceps...

og så var der dødløft:

10 x 30 kg

3 x 5 x 50 kg

1 x 60 kg

1 x 70 kg

1 x 80 kg miss

1 x 80 kg

op kom den. Det var egentlig bare et forsøg på at se om jeg stadig havde det i mig at løfte 80, det var fandeme tæt på. Fik prøvet mit første dødløft-miss, Halløøøøøj for en doms næste dag!

2 spinningtimer 1 action 1 hygge

lørdagstræning:

1 times spinning, fuld knald, mange mennesker med gode ben, så den fik alt hvad den kunne trække.

incline db press

3 x 10 x 4 kg ( baaaah :thumb_down: )

rotator ind og ud + flyers med elastik.

farmers walk med for 542, 75 fra Kvickly 200 m. AV.

Link to comment
Share on other sites

torsdagstræning:

incline db press

10x 6 kg

2 x 10 x 8 kg

Technogym roning

3 x 10 x 20 kg

skulderøvelser en masse

2 x gange spinning á en time

fredagstræning:

en MAVE- BALLE-LÅR time, ja, så fik jeg bekræftet mine fordomme + syret rigtig godt til i m. gluteus medius og minimus!

Havde mange prøver timer, og alle ville have vist nye og spændende maveøvelser, så min vom er FLAD ( på to måder)

Lørdagstræning:

1 x turbo-spinning, har fået solgt lejlighed + fået den der ketchup song, så der var liv og glade dage.

Skal nu til udklædnings/30 års fest/fødselsdag i en spejderhytte på Lolland. Mit liv er for tjekket...

Link to comment
Share on other sites

lørdag aften : Dans i et par timer ( til musik der var værre en selv min slemmeste spinning time)

søndag : lille gåtur

mandag: nada... lidt maveøvelser og lidt halløj, mangler i den grad energi til at træne efter 10 timers arbejde i et fitness-center.

tirsdag: morgenspinning.

styrketræning, styrketræning, hvor er du?...

jeg er alvorligt bekymret for om jeg overhovedet kan dødløfte 10 kg til træffet!

glæder mig til jeg skal læse igen, så kan det være, det går bedre med træningen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share