Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Nåja og så har Heino sat en kadancemåler til CS-serien på og der er derfor den viser forkert. Det kommer de til at bytte.

Hmm - det er da vist ikke eneste fejlvisning.. medmindre du altså har kørt 112 km/t med en puls på 122% af din maxpuls :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hæhæ - nej, uret var lidt tovligt fra start til mødested hvor jeg fik rettet pulsbæltet til som sad for stramt om brystet. Hvorfor det så fik indvirkning på "alt det andet" ved jeg ikke lige men alle fejlvisninger forsvandt samtidigt og heldigvis inden selve turen.

Selv om jeg ikke kørte med 112km/t var stænglerne lidt matte fra morgenstunden. Har kørt en lille restitutionspinning på 30 minutter med 60% af maxpuls. Om det er indbildning eller ej ved jeg ikke men jeg synes at det har hjulpet, eller også er det fordi jeg er blevet hydreret efter en pæn nattesøvn.

I de her dage med (for mig) meget cykling har min one-arm-pullup-projekt stået stille men fik lige taget 2x10 meget srickte chinups i lav hastighed. De var faktisk ret nemme men det er jo også noget tid siden jeg har brugt begge arme og så skal det jo nok føles let.

Håber benene er til fællestræning igen i morgen men ellers kører jeg en lidt mere moderat tur alene. Men satser på igen at smæk :crazy: også fordi alle aftaler er kringlet ind efter træningstidspunkterne og overarbejde ligeledes er afblæst i denne uge da det ellers ikke hang sammen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I går inden sengetid kom jeg til at lave et par OAPs med lille hop-tilløb og et quatrosæt for maven.

Dagen i dag har jeg ikke lavet NOGET SOM HELST fornuftigt - bare fyldt sukkerdepoterne op og ventet på at den skulle blive 17:10 så jeg kunne tage til fællestræning.

Woops - lige så snart jeg trillede ind på P-pladsen spottede jeg ret ukendte ansigter men også nogle af damp-børnene fra i forgårs. Det lignede helt bestemt at jeg bare skulle træne alene. Men hov - der var også en ny og Laust fra bestyrelsen var hurtigt til at "parre" os så de andre kunne lege i fred. Nå, det var måske fair nok. Men det viste sig nu at være en som normalt cykeltræner fra Vedbæk til Nivå og retur og går kold på turen. Hun havde lige fået ny cykel som hun kørte på for første gang - muligvis med debut i udvendige gear da det skar tænder 10 sekunder hver gang hun skiftede klinge. Og det var hendes debut i at køre i klamper og vi husker nok hvor meget de driller i starten.

Men fik da hevet hende rundt på en afkortet rundtur med 22 i snit - 10km/t langsommere end i forgårs. Til gengæld fik jeg for første gang brugt de lave gear i dag på bakkerne for at holde bare lidt drev i pedalerne.

Da jeg havde parkeret hende ved opsamlingen satte jeg kursen mod Folehaven hvor jeg kørte op og ned tre gange inden solen stod mistænkeligt lavt over horisonten. Satte kursen hjemad og fik lige fyret en kort skiltespurt af på vejen.

post-1580-1209073795_thumb.png

Havde jeg ikke skulle på arbejde fra 7-19 i morgen havde jeg gerne kørt en lille suppleringstur. Nu må det vente til søndag og jeg håber på normale tilstande trods vi kommer til at mangle to kaptajner.

Link to comment
Share on other sites

Lidt styrketræning må der altså til. Hjemme blev det til:

Pullups 10,10

Chinups 10,10 - de sidste to rep med kip - ellers var jeg ufrivilligt stoppet ved 8

Ab-rolls 15,15,15

Dibs med vægtvest 15, 15, 15, 9 + et sæt til fail (som jeg ikke fik talt) uden vægtvest

Er lidt træt i benene men er også temmelig dehydreret. Der er kuk i banen så jeg modererer alligevel mit væskeindtag indtil toiletter er noget man kan regne med. Hjælper væske ikke tager jeg en lille gang restitutionsspinning i aften.

I morgen bliver hviledag, så god weekend herfra :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den sidste tids cykling var ellers begyndt at påvirke mavens udseende men så faldt jeg lige i overspisning to dage i træk så nu kan jeg starte forfra :dry:

Søndag-morgen-fællestræning er den bedste kalorie-killer jeg endnu har fundet og trods mad inden, banan og sukkervand undervejs så knurrede maven helt vildt da jeg kom hjem :4thumbup: så nu prøver jeg igen at smide lidt vinterisolering.

Dagens træning var ikke den vildeste men absolut brugbar.

Igen i dag var der intet hold 3 men heller intet specifikt hold 2 :crazy: Udover hold 4 og det blandede hold 1/2 var der een der skulle til golf, en som ikke mente han kunne følge med dér, så vi tre ville dreje fra undervejs.

Turen gik fint indtil vi kørte henover et bump og så sad jeg pludselig på en Harley - med andre ord havde jeg ikke fået spændt saddelpinden godt nok så den var sunket en hel del cm. Desværre havde jeg ingen umbraconøgle på mig og holdkaptajnen mente ikke at det var værd at stoppe for. Heldigvis var der så en der fingerede en tissepause og så fik jeg rettet sadlen til.

Ham der ikke mente at være godt kørende begyndte at hænge på elastikken på bakkerne (hvilket jo er meget forståeligt med en vægt på den pæne side af 100kg) og da han ikke længere umiddelbart kunne lukke hullerne besluttede vi at slippe. 5 minutter senere var der en anden der måtte slippe og vi samlede os og prøvede at finde hjem.

Pludeselig hørte vi bagfra nogle underlige "skrig" og så var der defekt: et knækket styr :crazy: Gudskelov det ikke skete mens vi lå og kørte igennem - nu klarede han det fint uden at styrte. I betragtning af at køre med halvt styrtøj kørte han friskt til og vi fulgtes naturligvis hjem. Da de andre drejede fra ved Kokkedal fortsatte jeg lige til Rungsted og op ad Folehaven og derfra trillekørsel hjem.

Selvom intensiteten af gode grunde ikke var super høj hele vejen er det alligevel lækker at kunne komme hjem efter næsten 100km og føle at der var til mere.

post-1580-1209295409_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lyder da som om du er ved at være kommet helt i form, og det har du jo hele tiden haft potentialet til! Varer sgu ikke længe før det er mig der ligger på dit hjul størstedelen af tiden :4thumbup: Det er sgu godt klaret!

Lidt sært at der for tiden ikke kører et hold 3, plejede ellers at være det største hold der var. Skræmmende at der var en der knækkede styret. Lyder godt nok ikke rart!

Håber på at jeg kan komme med på torsdag hvis der køres om morgenen, og ellers er jeg helt tilbage på søndag, hvis alt går efter planen. I dag snupper jeg i hvert fald turen fra Østerbro til Nivå af Strandvejen med de løse knæ og en lang undertrøje indenunder klubtrøjen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Det var da noget at tur hjem du havde forleden - lækkert "velkommen tilbage på cyklen". Og så blev du også grøn. Det passer jo godt til dit nickname.

Meget skræmmende når et styr knækker - ikke noget man skal tænke for meget over derude - hørte lige i dag at en fra resten af gruppen havde styrt så der skete lidt rigeligt på den tur.

Mht. hvem der ligger på hvis baghjul så er jeg vis på at du ikke får ret - du har alt for meget krudt i benene men hvis jeg kan presse dig lidt på bakkerne så du er tvunget til at ramme det rigtige tandhjul for at hænge på er det også spas nok til mig.

Jeg har morgenvagt på torsdag så den træning kommer jeg desværre til at undvære men vi ses på søndag.

Efter en mental slatten opstart fik jeg plantet flaget på mit territorium. Men starter lige fra start.

Dagens overarbejde skulle ligge så jeg kunne nå fællestræning og endte med at møde 4:30 :puke: og fik sovet lidt under 3 timer i nat. Mentalt kunne jeg slet ikke overskue at skulle cykle i dag og slet ikke i den stride blæst så jeg var meget tæt på at droppe fra.

Men den slags slinger duer ikke - bortset fra vinden var det jo perfekt vejr her på den Sjællandske østkyst. Sommeren SKULLE indvies i dag så på med korte rør og kortærmet trøje og af sted til træning. Mit held var at Alice (klubformanden) også var der og dermed bliver dampbørnene holdt i kort snor - ergo ville jeg ikke blive smidt af i modvinden ude på Strandvejen. Det tror jeg nu faktisk heller ikke at jeg var blevet i dag - føringer i modvinden var der bestemt ikke til men er næsten sikker på at jeg havde kunnet hænge i med neglene.

"LØBS"REFERAT

Efter 10 meter fra mødestedet havde vi første punktering - og eneste. Formanden var tyvstartet- hende hentede vi på vej til Hillerød og det gav lidt kludder i rækkefølgen så jeg måtte lige æde to føringer kort efter hinanden. Efter nogle km. var der en der fik kadancesensoren ind i forhjulet - det gav et par stop indtil han opgav og trillede hjem.

Det sidste stykke op til Nøddebo sad jeg igen i front og der blev jeg gennem Nøddebo og det første af opkørslen gennem Gribskov - efter et par minutter var der to der smuttede udenom og skruede en bid op for tempoet - blev hængende som tredjemand og læen gjorde at pulsen blev uforandret.

Grisebakken blev der igen ikke spurtet på men spurten kommer efter højresvinget så Grisebakken er bare til de indledende manøvrer. Holdt 5tepladsen uden at køre mig helt ud - der var stadig en bid vej hjem.

På vej ud til Strandvejen var der en som havde store kvaler med at hænge på og Alice var også presset. Kaptajnen var flere gange ned og hente den ene og jeg prøve at tage vinden for Alice og lukke huller - kæft hvor er jeg egentlig flink :tongue:

Strandvejen blev så beskidt i sidemodvinden som forventet - den disciplan er jeg sq ikke god til :unhappy: På et tidspunkt blev der piftet bagfra og en gruppe kom blæsende udenom med mindst 5 km/t i overhastighed. Den ene var den kvindelige spinninginstruktør som der er venteliste til i FDK Birkerød. Hendes kæmpe røde garn går man ikke galt af.

Fronten ville selvfølgelig ikke lade sig overhale og skruede op for tempoet og Alice faldt af mens jeg gav hende læ. Håbede hun ville komme igen men da vi havde tabt 25-30 meter og ikke kunne råbe de andre op valgte jeg at satse butikken og lukke hullet for at få dem til at vente.... og for ikke at gå glip af Folehaven :blush: knap 40 i sidemodvinden er meget når man er mig og var nær knækket helt sammen men nåede op og da fronten endelig fattede budskabet holdt vi stille indtil hun var med igen. (Hvor ærgeligt at vi ikke gør os i intervalkørsel - lige så hårdt det er lige så sjovt er det når man ikke er alene om det). Derefter "rolig" kørsel indtil Folehaven hvor formanden snød med en genvej.

Den eneste jeg kendte af de 7 andre var Jan så taktikken måtte improviseres - anede ikke hvad andre kunne diske op med opad. I modvinden var jeg agterlanterne men i min egen sandkasse burde jeg kunne lege med. Én satte et fesent tilløb ind inden opkørslen - de andre var afventende indtil to mere stak og så ville jeg oss´ være med. Kein problem. Det var et par små stik mere men i bedste Kyllingen-stil fik de lov at sprinte sig til et lille forspring og når de så måtte slippe gassen åd jeg dem stille og roligt. Efter at haft fronten en tid var der en som ikke ville slippe og vi lå side om side ret længe og også op af den sidste terrasse inden byskiltet. Desværre fik han lavet Kermit-tricket og fyrede pludselig kanonen af og jeg fik selvfølgelig ikke lukket hullet inden vi nåede byskiltet så jeg måtte nøjes med en andenplads. Da han gik helt i stå troede jeg at det var overstået og lettede selv gassen da der pludelig kom en udenom (ved ikke hvorfor jeg ikke så ham komme) dog ikke hurtigere end jeg uden store kvaler kom på siden af ham. For ikke at ikke igen at lade mig overrumple var det mig fik der først pløkkede et gear op og sprintede op ad den sidste knold inden det går lidt nedad mod Hørsholm bymidte - da han ikke gav op var det bare fuld skrue indtil de sidste 90-graderssving som ikke er egnede til kapkørsel, så hvis Folehave-spurten går "i bund" var det min. Og ellers må jeg nøjes med at være to´er (ham jeg tabte skiltespurten til kørte 200km i går så jeg skal nok ikke gøre mig forhåbninger om at slå ham når han har friske ben).

Men nu jeg har plantet mit territorielle flag for enden af Folehaven - så længe det får lov at stå.

post-1580-1209503004_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det var bestemt meningen at skulle have trænet i går men det sædvanlige gik galt: gik på nettet for at checke vejret men da der sammen med dmi.dk åbner en håndfuld andre faner (bl. a. themeparkdenmark, feltet og MOL der alle har fora) gik der igen over en time. Og så var lysten til at cykle totalt forvundet og det blev ikke bedre da det var holdt op med at regne. Ja, det er ren Rasmus Modsat men havde mentalt forberedt mig på en regnvejrstur og da det så blev tørvejr kunne det være lige meget. Havde jeg været smart havde jeg skudt lidt styrketræning af men i stedet men det blev til oprydning i køkkenskabene (hvoraf flere alligevel var tømt da jeg lige har fået ny emhætte) og en start på at genindspille backupper tilbage fra 2001. OG! har lavet en genvej på skrivebordet der kun åbner for DMI.

Nå, men i dag kom jeg ud. Den nye cykel er til "første service" så det blev en tur på den gamle. Øhh - hvorn fa.. har jeg kunne holde ud at sidde på den? Kan forstå hvorfor jeg overvejede at hæve sadlen. Den skal ½-1 cm op. Og styret roteres så bremsegrebene kommer til at vende mere opad. Og så blev det ikke bedre at at jeg havde de nye klamper i de gamle pedaler. Hvis man trådte det runde tråd så lød det som en stepscene med Fred Astaire + man trådte så nemt ud af dem at jeg ikke turde stå op. Hvis jeg ellers kan få min tunge r.v ud af sengen tids nok i morgen inden arbejde så skal jeg ud på en justeringstur, ellers er jeg ikke sikker på at gider køre på den 3 timer på søndag - forhåbentlig når jeg også at montere nyt dæk bagpå nu det er købt. Har heldigvis mine "regnvejrssko" der passer, så klamperne behøver jeg ikke at pille ved.

Det blev ikke til nogen voldsom tur - bare lidt zigzagkørsel i "Kongevejstrekanten" syd for Helsingør. Muskulært var jeg faktisk ret presset på nogle af bakkerne men pulsen fulgte ikke rigtigt med - måske pga den lave saddel så jeg syrede til??

post-1580-1209762557_thumb.png

aiiij hvor var det hyggeligt med en kadencesensor der virkede.

OT

Sidst jeg var ude på motorvejen så jeg en anden bils motorhjelm klappe op "og over" og lægge sig op ad forruden. Heldigvis kørte han/hun lige så stille ind i nødsporet og parkerede men det så sq lidt vildt ud - kunne godt forestille mig at få en pæn forskrækkelse på kontoen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Var oppe i god tid :blink: og var ret forberedt og alligevel gik det lidt i fisk.

Vågnede lidt før vækkeuret ringede og stod op. Spiste morgenmad og checkede at umbraconøglen passede til både frempind og saddelrør.

Fik trænet lidt :

Chinups (neutralt greb): 25, 12, 7 - lidt sørgelig at der kun var til 25 i første hug men har selvfølgelig ikke trænet så meget på det.

D.o. halve reps, øverste reprange: 10,9,7

D.o. halve reps, nederste reprange 7

Statisk hold ved 90 grader til max

Næsten uden pause også 4 meget kortvare hold i topstilling

Et combo-dropsæt i dibs

Fik spist lidt protein og kom i noget passende tøj. Men så var umbraconøglen væk. Helt væk. Brugte over 45 minutter men fandt den ikke. Opgav, gik i bad og tog arbejdstøjet på og så lå nøglen i klædeskabet. DOH!!!

Må se om det er for mørkt til en mikro-test i aften og ellers må jeg jo køre i god tid i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Hov-hov unge dame;

Bare fordi man har en vag antydning af at jeg har et perifært problem med at opnå visse af mine planlagte handlinger, behøver man jo ikke at udbasunere det til hele motion-online.

Nå, men jeg er måske alligevel nok afsløret på dette punkt.

:laugh::tongue:

Men nu må vi se om jeg over hovedet kan køre i morgen - jeg fik en vaskeægte lammer på arbejdet i dag.

Jeg skulle fra skærverne og op i et tog da jeg noget nonchelant og kækt svingede det ene ben op og ind i toget. Desværre var der lidt højere op end jeg havde planlagt så jeg begyndte at trække benet indad inden det nåede døråbningen så jeg bankede dråben (inderste del af quadriceps) ind i toget som desværre hverken væltede eller på anden måde flyttede sig. KLASK!! Der var inerti nok til at benet kom indenfor men da jeg ville rejse mig op var jeg nær væltet til siden. Lårmulleren var ganske enkelt lammet - ingen kontakt til hjernen før efter 10 sekunder da der igen kunne sendes impulserne til nerverne.

Jeg havde forventet et voldsomt blåt mærke men der er intet at se. Til gengæld gør det pænt ondt på slagstedet når jeg bøjer benet og lægger pres på f. eks. ved trappegang.

Håber det bliver markant bedre natten over - og afventer voldsom DOMS i lats som allerede er ret mærkbar :devil:

Link to comment
Share on other sites

Auuvv hvor er jeg DOMSet efter styrketæningen.

Startede morgenen med at snurre noget rundt - sidste cykeltur blev jo ikke til noget så intet lå hvor det plejede og lidt autist er man jo. Men kom ud ad døren med et nymonteret bagdæk. Måtte dog hurtigt køre hjem igen dajeg havde glemt cykelhandsker og så kom jeg alligevel for sent. Men fik smidt de løse ærmer i starten :sun:

Jan (holdkaptajn) var frisk fra start. Da vi skulle til at sætte hold fik jeg marchordre til hold 2 og det gjorde Kermit også. Og så var det hold 3 lukket. Vi startede 11 mand ud - for en gangs skyld i et roligt udgangstempo hvilket er dejligt når turen er lang.

Til, tror jeg, en smule ærgelse for Kermit var ruten i dag ret flad - ingen Sørupbakke. Ingen Esrum Søbakke. Og bedst da vi havde kurs mod Grisebakken drejede vi fra. Til gengæld var Kermit i hopla når han lå i front - hver gang tempoet pludselig steg 2 km/t lå den grå trøje i spids. Altså, hvis det er en forsigtig Kermit der drejer fra inden Folehaven :blink: så skal du vist op til hold 1. Der er ingen tvivl om at du var feltets hurtigste i dag.

Nå men det går stille og fredelig - indtil Kermit tager en voldføring på Strandvejen mellem Hornbæk opg Helsingør og jeg forsøger at holde den ved lige indtil der pludselig kommer bud bagfra om at bagtroppen er sat markent. Stille kørsel - kling kling kling. Så sprang der igen en eger i baghjulet - så det holdt altså ca 70 km.

Vel inde ved Helsingør når vi Kermit-bakken - en kort lille satan med grum stigningsprocent. Og som sædvanlig bragede han op. Om Kermit er blevet mere eksplosiv eller jeg er tung i røven ved jeg ikke - plejer at kunne holde hullet under 20-25 men det var ingen grund til at forsøge. Trådte i stedet "nogenlunde behersket op siddende" og fik en pæn andenplads.

Kermit tog hjem ved Nivå og dermed kunne jeg beholde Folehaven - dog var jeg ret mærket af at det var min længste tur nogensinde så jeg måtte slås lidt for den i dag.

Mens vi stod og kaglede da vi havde kørt færdigt eksploderede min bagslange. Ganske givet da fælgbåndet ligger en smule skævt. Mon ikke jeg skal investere i nyt baghjul i morgen?

post-1580-1209907487_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Godt at høre at du tog Folehaven, frygtede ellers at Jan kunne sætte tempo. Ellers rigtig godt kørt i dag! Havde det ikke været for dit baghjul tror jeg godt du kunne have fulgt mig på bakken der i Helsingør!

Link to comment
Share on other sites

Tak for turen i dag - altid lækkert at have dig med til at gå til stålet, sætte kampgejst i holdet og få os ud af komfortzonen. Man kommer ikke sovende med rundt i dit selskab.

Bakken i Helsingør har du for dig selv - der er jeg for hæmmet at at skulle slæbe alle 90 kg op, men på de andre "almindeligt fæle" stigninger håber jeg at kan give dig kamp til stregen når jeg ikke skal "træde en bagt kartoffel". Men skal da selvfølgelig se hvad det kan blive til.

Det var fristende at forsøge at sætte efter Jer på Skiltespurten selv om jeg havde brændt en del krudt med min tørn som windbreaker. Men er sq ikke meget for at ligge og fedte rundt med over 50 og slet ikke når der er sving med i billedet. Og rigtigt træls at Lave Skov faldt ud - jeg sad også og lurede på den og overvejede at åbne den da Alice stoppede legen.

Havde Jan kunnet kyle mig af på Strandvejen inden Folehaven tror jeg han havde gjort det. På et tidspunkt skruede han kraftigt op for gassen men Alice råbte op så han måtte lige dæmpe sig lidt, jeg havde også siddet i vindsiden og givet ham læ nogle km og var ved at være liiiidt presset.

Tankerne om at køre Grejsdalen på søndag er droppet. Jeg er ganske enkelt for smadret også koncentrationsmæssigt til at at tage 2½ time på motorvejen bagefter. Håber at søndagsfremmødet bliver nogenlunde alligevel.

Uf - jeg skal til tandlæge i morgen :unhappy:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

- også her ....

Men den spøger stadig. Inderst inde ved jeg godt at jeg ikke kommer af sted men det kunne altså være lækkert at blive banket ned af det østjyske terræn.

Iført faktor 8 satte jeg kursen mod klubbens pensionisthold. Sæsonen er nu så godt i gang at fællestræningen ikke mere er vigtigere end alt andet og da resten af ugen byder på aftenvagter må ugens oblikatoriske familiebesøg/indkøb lægges i dag - også selv om det er ret pinsomt af glippe en tirsdagstræning. Og så i det her spitzenklasse solskinsvejr. Faktisk ulidelig pinsomt.

:cry:

Ikke mere om det inden jeg bliver alt for ærgelig...snøft.

Dagens tur burde have været kørt i går:

1 kæææft jeg var bræt i benene efter søndagsturen så en trille tur havde været guld værd

2 for en tirsdagstur gik det for langsomt. De andre kunne sagtens have kørt hurtigere men det er åbentbart rent hygge og det skal der også være plads til. Men helst dagen efter en hård træning.

Men fik da smidt 52 km ind på kontoen. Mere kan der ikke skrives om det.

post-1580-1210073211_thumb.png

Kan jeg komme tidligt op i morgen vil jeg gerne skyde lidt intervaller af men skal skal jeg sq også meget tidligt op så det kommer til at trække på viljestyrken. Og at køre intervaller så tidligt af bare noget skidt men det er mørkt når jeg kommer hjem så...

Link to comment
Share on other sites

Fra forleden: Kunne ikke falde i søvn og kom derfor heller ikke tidligt op :dry: Efter arbejde var jeg sløv og udtørret og kastede mig for en sjælden gangs skyld foran flimmerboxen.

Og æv hvor er jeg bare sløv i disse dage. Årsagerne kan være flere:

- Den sædvanlige forårsdepri er ved at indfinde sig. Jeg synes nu ikke at humøret er værre end normalt men energien er godt nok sølle.

- Søvnmangel. Har ganske vist sovet et ret stabilt antal timer hver nat men der mangler 1-2 og bortset fra i nat er det over en uge siden jeg sidst har været over 8 timer.

- Dehydrering. Har været konstant dehydreret siden klubturen i søndags måske lige bortset fra mandag aften. En mulig effekt af ikke længere at drikke mælk for tørst er at drikkemønsteret skal ændres lidt - hælder jeg bare en liter postevand ned synes jeg at der en tendens til at noget af det render direkte igennem uden at det når at blive optaget. Men i går aftes drak jeg ½ liter hver halve time efter fyraften og efter 3½ liter lykkedes det at få de synlige tegn på dehydrering til at forsvinde - men vågnede da tørstig klokken 03 alligevel. Men er meget obs på dette emne da jeg tror det er hovedårsagen og har også lige bællet 2x½ liter her til aften.

Efter at have handlet i formiddags var jeg nu alligevel klar til at sove til middag. Godt hjulpet af igen af have sommerlågen hjemme kom jeg dog i dresset og ud på vejene. Ikke den store opfindsomhed :poking: men den gamle tur ned til Café Jorden rundt og tilbage. Kan godt mærke at formen er blevet bedre for turen var lige kort nok så der er nok ingen vej udenom at finde nye ruter.

Allerede efter 5 minutter stod jeg af for at pumpe cyklen. Tænkte ikke videre over det da baghjulet ikke har kunnet holde luften specielt længe. Men nu var det blevet til en regulær siver så to gange mere på "hovedturen" og en gang på nedvarmningen måtte jeg have fat i pumpen. Men ellers en fed tur. Det er nogle uger siden jeg kørte den sidst og der er sq sket meget i den tid. Tror formen har forbedret sig mere de sidste 50 dage end hele sidste år tilsammen, så jeg er sq noget ærgelig over at må misse de fleste fællestræninger den kommende tid. Man bliver nok nødt til at komme ud på længere ture også alene.

FAT DET DOG, Gregers :bottom:

Trods turens korte længde lykkedes det nemt at tømme begge drikkeflasker 10km før jeg var hjemme. Fik noget ondt i lænden på turen men det satser jeg på forsvinder - det har drillet i lænd/hofte hver gang jeg har skiftet cykel, så længe de er så uens bliver det nok ikke anderledes. Men konstaterer med tilfredshed at den nye kadancesensor virker fint og at snittet ligger oppe i 91 RPM.

post-1580-1210377025_thumb.png

Nå, men må hellere skruppe i seng. I morgen har jeg pressekort til åbningen af BonBon-land hvilket er hyggeligt stadig at blive inviteret med til selv om jeg står lidt ude på sidelinien hvad angår rutschebanenørderierne.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det blev en lang og varm dag i går. 4 timers søvn - derefter gå og stå i mange timer i BonBon-Land og så videre ned til Stege for aftensmad og lidt hygge, nu jeg var godt sydpå. Det trak desværre lidt ud så nåede ikke i seng så jeg kunne hente noget af søvnunderskuddet.

Startede dagen i dag med det sædvanlige interval til fællestræningen - jeg havde sq glemt siveren på baghjulet så måtte skifte slange i en ruf. Umiddelbart er Ksyriumhjulene ikke helt håbløse på det område for det gik nogenlunde fornuftigt.

Hold 4 var kørt og til min rædsel så jeg Kermit og 3 andre jeg ikke kender specielt - ergo folk fra 1 eller 2. Ooops - nå men bordet fangede men det var ikke lige i dag jeg havde lyst til trætte ben efter at havde gået en masse dagen i forvejen.

Det gik nu over al forventning alligevel. Vi startede 5 mand hvoraf den ene sprang sine føringer over - fint nok hvis det er det der skal til for at hænge på. En af de andre forsvandt i øvrigt i Frederiksværk da han skulle videre. Efter et fornuftigt udlæg rammer vi den østligste del af Strø bjerge der stiger straks efter et sving og der var meldt ud til bakkespurt. Kermit lå lidt i klemme så jeg øjnede chancen til for en gangs skyld at nappe en bakkespurt - de andre 3 virkede ikke specielt bakkestærke. Men op gik det - desværre fik jeg smidt lågen et gear eller to for højt op så den var sq noget sej at hive op. Vel oppe på toppen kom Kermit forbi og fortalte af spurten fortsatte. Damn!! Nå, men ned igen og ud på det flade hvor "de gule sko" blæste udenom - holdt nogenlunde trit og da han visnede kunne jeg tage spidsen. Slækkede lidt på gassen for ikke at brænde helt af men øjnene kontakt bagfra så måtte lide og stå igen for at lukke den igen. Men så fik jeg da hevet min første skliltespurt i hus :smile:

Efter lidt mere moderat kørsel kom vi til Thors Bakke (ude ved Kregme og Frederikssvæk) som jeg ikke før har cyklet op ad. Jeg lå i spidsen med de gule sko ved siden af og den så sq fæl ud nedefra - ikke at der var meget vind men den var selvfølgelig den forkerte vej. Men bakken var nu ikke så slem - havde Kermit ligget ved siden af havde jeg givetvis kørt den noget hurtigere men pulstoppede på lige over 180. Havde der ikke været lang vej hjem tror jeg den er som skræddersyet til en bakkedyst af de værre/sjovere.

Ellers kom der et roligt stykke og så et hvor vi hev nogle gode intervaller hjem på føringerne - synes selv at jeg var "heldig" at sidde i spidsen hver gang det gik opad men så meget desto hårdere. Relativt tæt hjemmepå var det tid til at lege på Gunderødbakken - må indrømme at jeg her var ret stegt i stængerne (bananen lå på køkkenbordet og ikke i trøjelommen - kan det bruges som undskyldning??) og da jeg lå som bagerste mand da Kermit tændte op foran kunn jeg slet ikke overskue OGSÅ at skulle lukke hullet så ud over en forcering fes den lidt ud fra min side men havde heller ikke taget den alligevel kunne jeg se. Der var god fartleg på de efterfølgende småveje og fik hentet en "knold-spurt" hjem der i stedet.

Næsten hjemme var jeg mentalt begyndt at rulle af. Hvor dum kan man være når man skal op over Helsingørmotorvejen (terræn stiger i forvejen) og når Kermit med. Han skød nede bagfra - de gule sko satte efter og det gjorde jeg også. Kermit forsvandt forude og de gule sko lagde sig på mit baghjul. Ufatteligt af man (Kermit altså) kan være så eksplosiv efter 3 timer sadlen :bowdown:

Super tur - blev de allesammen kørt sådan så er behovet for at køre intervaller ved siden af ikke til stede. Kermit klokkede turen til et snit på 32,5. Mit pulsur er desværre mere fedtet og nøjes på 32,0. Håber at der er Kermits der viser korrekt. Må nok erkende at det med at køre på hold 3 ikke mere er aktuelt. Umiddelbart er jeg mere end tilfreds med at kunne holde trit med 2´erne men hvis det er der korrekt som Kermit skriver at holdet i dag mere ligner hold 1, jamen så er det jo dér ambitionsniveauet skal ligge. Udover lidt mere tempo næppe vil skade, tror jeg også at nogle flere gode søndagsture af den lange slags vil gavne idet de vist altid kører over 100km og jeg generelt visner på det sidste. Men kan de gule sko køre på hold 1 mangler jeg ikke meget og hvis Kermit overvejer at flytte op bliver jeg nødt til at rykke med ret hurtigt - ellers bliver bakkerne aaaalt for kedelige :wink:

(spørgsmålet er så om jeg vil hygge mig lige så godt ved at klamre mig til bagsmækken med fingerspidserne fremfor at have overskud til for alvor at turde lege i intervallerne som i dag)

Tak for at at I ventede ved Statoil - har sat ny PR i træningsdruk: 1 liter saltvand/skummetmælk inden jeg kørte ud, 1 liter matilde på vej til opsamlingen og 3 liter vand på turen. Og drak så lige en liter mere da jeg kom hjem.

post-1580-1210517241_thumb.png

Note til puls: den skriver 102% - jeg nåede kun 192 i skiltespurten og maxpulsen er sat til 193 så forstår ikke helt hvorfor den gør det.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jo tak og lige over.

Hmmm, der mangler da vist en mellemtidsstreg et sted - må lige nærlæse pulskurven i morgen men det tyder på at jeg ikke fik trykket hårdt nok på knappen da vi kørte fra Surina så der mangler en mellemtid, ja det kunne faktisk godt se sådan ud.

Men det generer mig bestemt ikke at du nok har ret. Troede ellers bare at vi måske havde indstillet vores computer forskelligt.

Link to comment
Share on other sites

Og æv hvor er jeg bare sløv i disse dage. Årsagerne kan være flere:

- Den sædvanlige forårsdepri er ved at indfinde sig. Jeg synes nu ikke at humøret er værre end normalt men energien er godt nok sølle.

- Søvnmangel. Har ganske vist sovet et ret stabilt antal timer hver nat men der mangler 1-2 og bortset fra i nat er det over en uge siden jeg sidst har været over 8 timer.

- Dehydrering. Har været konstant dehydreret siden klubturen i søndags måske lige bortset fra mandag aften. En mulig effekt af ikke længere at drikke mælk for tørst er at drikkemønsteret skal ændres lidt - hælder jeg bare en liter postevand ned synes jeg at der en tendens til at noget af det render direkte igennem uden at det når at blive optaget. Men i går aftes drak jeg ½ liter hver halve time efter fyraften og efter 3½ liter lykkedes det at få de synlige tegn på dehydrering til at forsvinde - men vågnede da tørstig klokken 03 alligevel. Men er meget obs på dette emne da jeg tror det er hovedårsagen og har også lige bællet 2x½ liter her til aften.

Lyder nu meget som søvnmangel, hvis man går tilbage i vor korrespondance det sidste (lange) stk. tid.. og så iblandet en gang dehydrering ! Nu ved jeg ikke om du altid bæller 3-4 dunke på een gang sidst på dagen, men det vil være en god ting at sprede det ud over hele dagen, hvor du har meget mere brug for det, end når du sover... du får formentlig også afbrudt nattesøvn af den store mængde væske der før sengetid ? Og ja, jeg ved godt hvordan forholdene er på skinnerne... :smile:

Lyder til gengæld ikke som om at jeg skal plage mere for at komme med på een af dine cykelture :crazy: - det er jeg skun'te i form til .....

...så måtte skifte slange i en ruf

Godt du øver dig lidt... :tongue:

Ha' nu en ritti' dajlig dag, monsieur!!

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

Heyiii Vivs

- og hvis der går for lang tid uden punkteringer har jeg gemt mit gamle baghjul til at smugtræne på :blush:

Det med at fordele væsken er en ting jeg arbejder på. Det med nattesøvnen PRØVER jeg også men er ikke så skarp endnu.

Nu kan vi godt følges på en tur alligevel - behøver jo ikke at fyre raketten af på hver tur.

Men ellers har jeg en anden ide: Fra 1/6 har jeg igen adgang til FDK - abbonementet skal godt nok stilles i bero igen, som jeg vist antydede i "billeder af dagsformen" i OT så har jeg besluttet at gå ALL IN på cyklingen og nøjes med styrketræning i vintersæsonen.

Men måske vi kunne nappe en spinningtime med en inspirerende instruktør - du kender vist en fin fyr, ikke - inden jeg lukker FDK ned igen?

Solskinshilser på vej mod Hellerup :sun:

Link to comment
Share on other sites

Fed fællestræning i dag: Rosende ord og ny PR på lågen. Havde ellers besluttet at logge kortfattet i dag men det holder ikke når der er postive tanker i omløb.

Har ellers kun sovet 3½ time nat og var ved at komme for sent da Kystbanen var over 30 minutter forsinket. I stedet for Banestien der ville have givet læ for modvinden måtte jeg ty til Kongvejen og det passede perfekt for da jeg nåede opsamlingstedet var de ved at køre. 2 ville køre for sig selv og jeg fulgtes med 3 andre - på et tidspunkt var der en "civil" rytter der ville slutte sig til men efter 10 minutter gav ham op. Det havde jeg også mest lyst til - fuuuuuuuck det gik stærkt og det havde sin årsag: de tre andre kørte alle på hold 1.

Sven-Erik som efter sigende er klubbens klart hurtigste, trak gruppen næsten helt til Hillerød - kun korvarigt afløst af en jeg ikke ved hvad hedder. Martin og jeg sad fint i læ bagved. Inden vi drejede mod Nødebo måtte jeg krybe til korset og høre om det var OK at jeg sprang mine føringer over for ellers ville jeg brænde sammen. Det kunne der slet ikke være tale om :nono: - jeg skulle køre mine føringer i det tempo jeg kunne holde og så måtte de andre bare indrette sig efter det. Fin løsning - så føler man sig ikke helt som en nasserøv.

Kæmpede selvfølgelig en brav kamp for ikke at falde igennem og det viste sig hurtigt at Matins føringer var kortere end mine. Nice! Umiddelbart dalede tempoet også mere på hans end på mine. Dobbeltnice!! Han mente i øvrigt godt at jeg ville kunne holde trit med hold 1 som jeg kørte i dag. Trippelnice!!!

På opkørslen gennem Gribskov gik føringerne for en gangs skyld skift så jeg var godt ristet da vi nåede toppen. Her annoncerede Sven-Erik heldigvis at nu satte vi farten ned inden vi igen skulle køre til. Det skift lavede vi et par gange og det var en lækker disponering. De andre tre der havde "mad" med gumlede lystigt frem til Grisebakken hvor vi langsomt øgede presset opad og fra toppen var det igen kørsel for fuld skrue. Før Humlebæk blev vi sat til at køre rulleskift - ehh, det havde jeg jo ikke prøvet før. Efter to lidt for sløve slåen ud fik jeg nogenlunde styr på timingen men først til sidst fattede jeg også at ligge på hjul når man skulle glide tilbage i gruppen. Tempoet blev langsomt øget og ved skiltespurten i Humlebæk havde jeg intet overskud så de tre andre accelerede fra og jeg holdt pænt mit eget tempo. Jeg havde også fået konstant småkrampe i læggene - det blev sjovt nok værre på den rolige hjemtur og forsvandt først ved hoveddøren.

Derefter rolig kørsel indtil vi kom fri af Humlebæks vejarbejde. Igen kom vi på et kvikt rulleskift som gik for hurtigt for Martin som måtte bede om at få den en pind ned. Lækkert at det ikke var mig det måtte lide den tort - men var nu så presset at da Martin sprang sine føring over så sagde mig mig også fri. Kort efter drejede Martin fra og jeg havde luft til igen at komme ind på rullen. Måtte dog igen opgive - var ellers krøbet ned i hornene men over 40km/t i timen i modvind er over mine evner og måtte kæmpe for bare at holde hjulet som ikke var stabilt da de to stadig kørte rulleskift. Så var der en mere der skulle hjem og at sidde alene med Sven-Erik - ej. Opfordrede ham til at køre selv men det ville han sgu ikke. Han holdt mig presset frem til Statoil-krydset men så kunne vi tage det roligt frem til Folehaven.

Første etage gik hårdt presset men ellers fint. De næste skulle fightes op men til sidst faldt pulsen ikke rigtigt mere på de flade stykker og da han rejste sig for at fyre den af på den sidste knold forsøgte jeg naturligvis at holde trit. Men så fik jeg gelé i benene og stod stille som et træ i Hatzen. Bum og jeg var slukket. Helt slukket. Heldigvis ventede han lidt længere fremme og efter et minut uden pres kom der igen gang i stængerne - dog kørte vi lidt i snakketempo inden der igen kom moderat fart på.

Han spurgte hvilket hold jeg normalt kørte på. Hold 2-3. Han rystede på hovedet og konsterede nærmest irriteret at "det er jo HELT galt!". Nævnede min bekymring efter Laust muggede over mine manglende fyringer for to uger siden (den dag jeg blev sat af på Strandvejen) og det synes han var tåbeligt. Kan man ikke tage føringerne skal man have lov at sidde bagerst bare man så ikke mænger sig når der køres skilte- og bakkespurter.

Jeg kom så ind på at man måske kunne have evner i den retning. Han kunne slet ikke forstå at jeg var velkørende på bakker - jeg havde klart kropsbygning som en tonser så jeg måtte lære at køre på cykel. OK så! det må kunne tolkes som om at der er basis for yderligere forbedring.

Nu kunne man måske være fristet at af snuse til hold 1 men trods alt kørte vi "kun" 65 km i dag og der er langt til de 100km eller mere, især taget i betragtning at at jeg var helt ude på kanten af det mulige og oven i købet forskånet for krævende spurter og anden fartleg, så der går nok lidt inden jeg tør. Men det er da klart en ambition efter i dag.

Men der var smæk for skillingen i dag: de 65km blev kørt med et snit på 34,6km/t.

post-1580-1210719904_thumb.png

Taget i betragtning af hvor meget jeg selv synes jeg "led" i dag er jeg noget overrasket over at der ikke er mere puls oppe i rød zone. Kan det mon skyldes de sølle 3½ times nattesøvn og at jeg ikke just havde spist optimalt inden turen? eller er jeg mon bare pivet, hihi

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Sådan Gregers :4thumbup: Det er sådan det skal være, og du kan sagtens køre med på hold 1, hvis du kører som du gjorde i går ser det ud til!

Jeg vil give Svend Erik ret, hvis man måske ligger et halvt niveau under hold 1, så skal man stadig køre med hold 1 for ellers bliver man sgu aldrig bedre. Man bliver jo netop bedre ved at køre med nogle der er bedre end en selv, og hvis man ikke kan tage sine føringer, så skal man bare springe dem over. Jeg har det i hvert fald sådan at man jo sagtens kan tage en føring i måske 1-2 minutter, og så kalde det for interval træning :w00t:

Men sgu da vildt fedt at du havde en succesoplevelse, de er altid mega rare!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share