Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hej Kermit,

Naa - bortset fra en enkelt aftentjens kører jeg midt på dagen hele ugen :4pooh:

Men jeg tror også bare at du skal cykle for dig selv - indtil videre. Jeg havde cyklen ude i morgen og det gik ad lort - rent ud sagt.

For at starte fra begyndelsen med elendighederne så måtte jeg op efter 5½ times søvn for at vaske tøj. Inden da nåede jeg på vægten som prompte straffede for kage-til kaffen-besøget hos mor&onkel i går: 90,7kg :4pooh:

Forsøgte at powenappe mens tøjet vaskede men faldt først i søvn da nedtællingsuret stod på 3 minutter og da jeg var færdig havde den friske luft på vej hjem til lejligheden gjort mig for vågen så kunne heller ikke sove dér :4pooh:

Men næsten vindstille vejr, næsten tørre veje, næsten ingen vejsalt og næsten 7 grader klokken 9 om morgenen midt i ferbruar - årstiden i betragning får man nok ingen bedre invitation til at tage raceren ud. Der var vist også en varm jakke i den tøjpakke jeg købte gennem cykelklubben forrige år, så den kunne jo endelig få sin debut i dag.

KÆÆÆÆFT et flop. Det var præcis så ubarmhjertigt, eller mere, at komme ud som jeg havde frygtet. Med den ekstra bonus at mine luftveje ikke synes at knap 7 grader var nok så når pulsen kom over 160 (og det gjorde den skræmmende hurtigt) var det som at trække vejret gennem et sugerør - godt nok et af de tykke knæksugerør, men alligevel. Samtidigt kom drøblen flere gange ind i indsugningen hvordan det så kan lade sig gøre. Til gengæld var kreatinen ved at komme op 6-8 gange - den kraftige appelsinsmag tager man ikke fejl af :4pooh: så det var den rene elendighed :4pooh::4pooh:

Så hvis det er standarten, og det er det jo nok, så ved jeg godt hvad der skal ske om 7 uger når jeg igen må træne med uden at have skærme på. Så skal der en 20´er med i trøjelommen, for på hold 4 kan vi godt finde på at stoppe ved en tankstation og spise en is. Og det er jo heller ikke så tosset endda.

Timingen var elendig, så jeg nåede ikke at vaske klunset inden jeg skulle daffe mod arbejdet (det ryger så i en maskine i morgen) og da jeg ville nå at smøre madpakke nåede jeg ikke toget og måtte tage bilen hele vejen ind. Hele dagen har jeg frosset som en katteKYLLING og har haft hovedpine hele eftermiddagen.

Og nej, der ER ingen pulskurve. Da jeg var kommet hjem og stod foran opgangsdøren slettede jeg filen fra pulsuret - ingen grund til at skulle se på det skidt. :4disguise:

Skoddag!!!

Next, please!!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Kemit,

Jeps, det er op på hesten igen, jeg lægger mig ikke på ryggen med poterne i vejret men jeg var sq et tudefjæs i går da jeg stadig havde slagmærker fra kindhesten :tongue:

Joh måske søvnen betød lidt men det kan slet ikke forklare så meget. Jeg har da kørt med på hold 3 i sommers uden at falde igennem på 3 timers søvn. Må nok bare konstatere at jeg igen (men det er jo det sædvanlige, så intet nyt under solen) ikke har passet min vintercardio og det jeg har lavet ikke har haft nok overførsel til cyklen, læs: for meget dobbelttakt til spinning. Jeg må se om jeg kan få styr på mine spinningsko (i anden tråd) så jeg i tilfælde af "forkert" spinning kan supplere med siddende prestråd.

Om ikke andet så er mit udgangspunkt trods alt bedre end sidste år og det gik jo nogenlunde fornuftigt.

Men god vind derude :superman:

Morgenvægt 89,9kg

Vågnede med rigtigt ondt i halsen og med ægte bihulebetændelse. Heldigvis ikke nogen "rigtig" forkølelse så da jeg først havde fået bund i det seje grønne, var der nogenlunde hul igennem hornet. Har dog frosset igen i dag men har ikke feber. For alligevel at give kroppen ro til at pleje helbreddet så tager jeg to - måske tre hviledage. Måtte dog lige nå at straffe benene for gårsdagens flop.

Inden jeg tog på arbejde nappede jeg et sæt dibs til fail - men uden at tælle

Efter arbejde hurtigt i bad og ekspres til FDK.

Det blev til 40 minutters superkoncentreret træning, det var faktisk kun mellem squatsættene jeg holdt pause og var også jævnt forpustet hele vejen igennem:

Elipsetræner

5 minutter, belastning 12, 197 watt - kunne her tydeligt mærke cykelturen fra i går da benene var godt trætte

Concept II

5 minutter, fanebelastning 10, 1205 meter stille og roligt.

Squat

15x10

10x40

15x50 , nå - nu kan jeg se at jeg i tidspanikken ikke kunne regne - troede at der var 60 på

15x50 , de var nu også ekstrem nemme og uden synderlig iltgæld men det havde så en årsag

15x50

Inderlårmaskine

15x70

Leg extension, 1 ben ad gangen

10x35

10x35

trippelsættet med

Lårcurl

15x50

15x50

og

Torsotvistmaskine

15x22½

15x22½

Læg i benpres, 1 ben ad gangen

12x60

12x60

trippelsættet med

Lændemaskine

15x50

15x50

og

Mavemaskine

15x50

15x50

da jeg kom hjem nappede jeg lige igen et sæt dibs til fail

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers

Husk nu at det ikke er unormalt at man lige har en 2 - 3 ture på landevejs lågen før man rigtigt får følelsen af den igen. Der er absolut ikke noget unormalt ved at de første par ture er markant dårligere end hvad man husker, bla fordi det sidste man har i erindring er efterårets sidste ture mens man stadig var i topform.

Du har trods alt ikke holdt totalt pause gennem vinteren så det kommer helt sikkert lynhurtigt igen, og det er altså heller ikke unormalt at man lige skal bruge en periode til at omstille sig fra spinning/MTB til landevejen der stiller helt andre krav og hvorkørsels mønstret er helt anderledes.

Op med humøret og glæd dig over at du er tidligt ude i forhold til sæson start!!

/

MTB4ever

edit: stavefejl ...

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Hej MBT,

Tak for opmuntringen - jeg håber du har ret og et eller andet burde der trods alt komme ud af en rimelig aktiv vinter - også selv om det nok kunne have været mere målrettet. Om ikke andet med lidt tålmodighed.

Og Kermit,

ohh, at skulle melde pas to gange i streg er noget skidt. Problemet er at jeg dels skal være ude ved min mor/onkel i morgen kl 14 og dels er helbreddet stadig ikke helt i top (også derfor at jeg ikke har været på MOL før nu) - omvendt havde jeg tænkt mig at lave et eller andet aktivt og en cykeltur vil jo nok være ret passende for kondi :poking: og vægt :bottom: - så må vi se om om halsen holder.

Hvis du kan nå at starte klokken 12 kan vi jo følges den første halve time inden jeg vender rundt og tager hjem i bad - og så kan du jo give den gas bagefter og køre de sidste promiller ud :tongue: bare vi ikke kommer for tæt på nogle vindmøller, hehe

Nu er det jo ret sent jeg svarer på den her, men tjekker lige MOL i morgen formiddag for at se om du er på "kompromis"løsningen men ellers god tur derude :bike:

.

..

...

..

.

Idet jeg håber at vinteren udebliver, eller i hvert fald bliver kort, har jeg allerede (for mig) købt et nyt dæk, slanger og indlæg så jeg kan få friskt dæk foran og fordækket om bagpå. Det gamle bagdæk er hullet som en si trods kun eet år på bagen. Og i starten af næste uge skal cyklen til forårscheck og forhåbentlig kan cykelpusheren fikse det så der kan sidde tag-af-skærme på - købte nogle sidste år men stelgeometrien gjorde at de stødte på dækkene så de gik retur.

Så snart temperaturen er over 8-9 grader - kom nu, kom nuuuuuuu - plejer luftvejene at holde til at jeg er ude også i længere tid og/eller træder lidt til og så må jeg vist hellere komme ud også selv om det medfører ekstra cykelrengøring og med skærme må jeg gerne køre med om søndagen, hvis jeg ellers har fri. En realistisk opstart på hold 4 de første par søndage er planen og så må vi se om jeg kan nøjes med det. Går det som det plejer er det gab-gab den første time - den næste er tålelig og den sidste går jeg helt død :4whistling:

Helbredsstatus:

Snothorn: bihulebetændelse væk, men der kommer noget tyndt hvidt sjask ud med jævne mellemrum

Hals: rød, lidt hævet og moderat øm

Feber: nej

Doms: ufatteligt, men det ER faktiskt lidt tilbage især i inderlår og quadriceps

Søvn: for lidt som sædvanligt men kan skunte falde i søvn om aftenen men går til gengæld helt kold klokken 16 når jeg er væk fra min seng

Vægt: uha!!!!

Ellers har vi igen lige haft et rygerrelateret dødsfald i familien. Dog ikke en jeg var knyttet til - det var modparten i den arvekrig vi havde for et års tid siden og har vel været i selskab med ham 10 gange på 10 år, men alligevel. Efter det jeg har hørt fra min fætter var hans sidste 20 minutter overordentlig dramatiske så jeg kan kun igen opfordre folk til at droppe smøgerne.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde cyklen ude i morgen og det gik ad lort - rent ud sagt.
KÆÆÆÆFT et flop. Det var præcis så ubarmhjertigt, eller mere, at komme ud som jeg havde frygtet. Med den ekstra bonus at mine luftveje ikke synes at knap 7 grader var nok så når pulsen kom over 160 (og det gjorde den skræmmende hurtigt) var det som at trække vejret gennem et sugerør - godt nok et af de tykke knæksugerør, men alligevel. Samtidigt kom drøblen flere gange ind i indsugningen hvordan det så kan lade sig gøre. Til gengæld var kreatinen ved at komme op 6-8 gange - den kraftige appelsinsmag tager man ikke fejl af :4pooh: så det var den rene elendighed :4pooh::4pooh:
Så hvis det er standarten, og det er det jo nok, så ved jeg godt hvad der skal ske om 7 uger når jeg igen må træne med uden at have skærme på. Så skal der en 20´er med i trøjelommen, for på hold 4 kan vi godt finde på at stoppe ved en tankstation og spise en is. Og det er jo heller ikke så tosset endda.
Timingen var elendig, så jeg nåede ikke at vaske klunset inden jeg skulle daffe mod arbejdet (det ryger så i en maskine i morgen) og da jeg ville nå at smøre madpakke nåede jeg ikke toget og måtte tage bilen hele vejen ind. Hele dagen har jeg frosset som en katteKYLLING og har haft hovedpine hele eftermiddagen.
Og nej, der ER ingen pulskurve. Da jeg var kommet hjem og stod foran opgangsdøren slettede jeg filen fra pulsuret - ingen grund til at skulle se på det skidt. :4disguise:

a, ok, Gregers, nu havde du jo underholdt mig på sms-maskinen om at der ville komme et lidt negativt indlæg i din log efter den cykeltur dér, men øhmmmmmmmmmmmmmm så meget tudefjæs har jeg da vist aldrig set fra dig før :unhappy: Tror du ikke at det hele skyldes den gang bihul osv som kom lige efterfølgende ?

Men god tur idag hvis du tørner ud - her ligner det bestemt ikke vejr til udendørs cykling.... :nonono: - og fortsat god weekend :bigsmile:

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan sgu ikke helt vurdere hvordan jeg har det her til morgen. Kom først i seng ved 3.30 tiden, og er lige kommet op. Men jeg stiller mig op til rundkørslen for enden af islandshøj vej oppe ved Nordvej, så tænkte jeg at køre nordpå, køre igennem Dagelykke, køre ad Strandvejen til Rungsted, enten køre op ad Rungsted Vej eller Folehaven, og så ellers hjem via Kongevejen. HVis du er frisk kan vi jo mødes der så :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivs,

hæhæ, jeg skrev det jo.... Men håber at det er helbreddet der tager toppen af ydeevnen. Og jeg tror det faktisk også nu da jeg kan mærke at kroppen reagerer helt anderledes på styrketræningen end normalt. Så når forkølelsen slipper sit grimme greb håber jeg at det langsomt bliver bliver lidt bedre.

Men vejret var nu ikke så tosset at cykle i endda. Jo, alene havde jeg nok været en tudefjæs igen men med hyggeligt selskab med Kermit var det ingen sag. Men det gik så heller ikke hurtigere end at mundtøjet nok var det der var mest presset :tongue: men det var jo også lige præcis det det var planen. Havde man bare selvdisciplin nok til at køre flere af den slags ture for at lægge bunden med nogle km ville det være perfekt.

Når det så er sagt at det gik stille og roligt fik jeg så lige set Kermits baghjul at se et par gange op ad Folehaven og der er ingen grund til at komme med nogle undskyldninger i denne sammenhæng. Han er bare pisse hamrende hurtigt i de små ryk opad :devil: og uagtet at han til enhver kan smide mig af på "knoldene" så agter jeg altså at sprælle lidt mere i nettet senere på sæsonen.

Nå, men må hellere fedte i bad - jeg lugter fælt :blush: - og så kaste mig over lidt familehygge med kaffe, fløde og kager. Hmmm, hvordan er det nu liiige det går med vægten? :poking:

God søndag derude :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

I lige måde - ja det var en fin lille tur :smile:

Dagen fortsatte i fin stil med masser af usund kost men til gengæld ingen mad, bortset fra en pakke stegt kyllingefilet. Uden at have pudset næse siden jeg kom hjem fra cykelturen og uden ondt i halsen kom jeg i seng før midnat :blink:

På vej ind i soveværelset skulle jeg liige hænge et sekund eller to i min pind i entreen. Og dog. Som variation til bare at dingle et sekund i midtstilling prøvede jeg fra bundstilling. Og for første gang lykkedes det mig at trække mig op fra bundstillingen i een arm :4band: :partytime2:

Godt nok løb muskulaturen tør for ATP da nåede op i ca. 30 grader så der stoppede festen, ergo er der lang vej endnu før jeg kan lave en one arm pullup men nu er der taget hul på bylden. Noget overraskende da jeg har trænet ret høj-rep hele vinteren men så meget desto bedre. Succeen kunne gentages med den anden arm også og kom nogenlunde lige langt/kort op.

I morges sagde vægten 89,3kg da jeg endelig kom op. Igen med ondt i halsen og uden fri pasage i næsen. Ville lige lave lidt let hjemmetræning før arbejde.

Dips 45 PR kun en forbedring med en enkelt men det er sq lækkert nok alligevel. Ufattelig langvarig iltgæld bagefter og inden den var dækket ind:

Pullups 12, 12, 9

Ab-wheel: 20, 20, 20

Sidder så på arbejde med en fiks lille 12-timersvagt der slutter kl. 22 så jeg ved godt hvad dagen skal bruges til :dry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Her været lidt sløv de sidste dage :dry: det er vist enten fuld damp eller ned i komfortzone. Men det sidste sted gider jeg ikke være, så jeg har været på banen igen. Har ikke tid til en "rigtig" update så det bliver lidt sløset:

I går:

10 minutter elipsetræner.

40 minutter styrk - blandet for overkroppen temmelig intensivt med korte pauser hele vejen igennem.

10 minutters C2

10 minutters elipsetæner

Her til morgen:

næsten en spinning øvet i Adelgade og jeg kom faktisk op da vækkeuret ringede klokken 4. Men da jeg først kom i seng lidt over 1 valgte jeg altså at sove videre. Er vågnet lidt sent i forhold til antallet af gøremål men sidder og damper af efter en tur på hjemmespinneren. 35 minutter med 4 x siddende 5 minutters angreb med stigende belastning.

Om lidt i bad, pakke et par føs´dagsgaver ind og så til Stege. Men først efter at have hentet cyklen der har været til forårscheck :sun:

Kermit, hvis du læser dette så skal jeg ikke med på en trilletur på søndag. Jeg skal have lavet maxpulstest på onsdag og vil ikke risikere at den ulmende forkølelse bliver vækket af den kølige luft.

Satser på noget spinning (nok hjemme da alle centre vist er udsolgt) søndag inden arbejde.

Mandag: let trilletur og let styrk - mindre end i går :poking:

Tirsdag: hviledag

Onsdag: maxpulstest :puke: - øv hvorfor er den smilie væk?????

Torsdag og frem: på skrump. Vægten ligge stabilt omkring 90 og den skal ligge mellem 86 og 87 har jeg bestemt. Det burde kunne nås på en måned uden at gå i panik.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Sorry, måske også lidt kyllingeagtigt men når nu heldbreddet ikke er højeste gear. Håber du havde en god tur ude i blæsten.

Selv blev dagens indsats til en hjemmespinnetur på en time: road-style. Typisk, aldrig før har Voice spillet så uinspirerende musik i en time i træk. Umiddelbart var der ret kedelig træning men tiden gik faktisk hurtigt alligevel. En håndfuld siddende angreb med moderat belastning, et par perioder med stående enkelttakt med pulsen i ro og så 3 stående angreb for fuld skrue. Det var hvad det blev til i dag.

(Jeg er vist ikke bare faldet ned i komfortzonen hvad angår træning men snarere ned i et dybt hul energimæssigt i det hele taget. Jeg har været ekstrem ugidelig igen!!! i dag. Har lige siden jeg vågnede følt trang til at smide mig på sengen og sove 2-3 timer mere og det er ikke kun i dag der er sådan)

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs

:blush: du har jo ret. Jeg har skam også blandet en mappe med det bedste af musikken, som ligger på harddiscen men har ikke fået nusset mig sammen til brænde den på skive/lægge den på MP3eren. Indrømmer at det er lidt sløvt og at det "står på sedlen". Må nok hellere starte der i stedet for at vente til jeg har fået mixet det lækkert sammen.

Men trods alt fik jeg givet den gas i går - havde en anelse DOMS i højre lårmuller i morges.

Er igen i tidsnød - har sovet lidt for længe igen, trænet, handlet, vasket tøj og skal til klubmøde om lidt men kan lige taste lidt mens jeg spiser.

Træningen bestod af ca. 75 minutter i FDK

10 minutters elipsefætter

lidt blandet styrk - ikke for meget

20 minutters cykling på motionscykel :nonono: holy crap for noget uergonomisk bras at sidde på. Men havde ikke spinningsko med og kunne se TVlægen hvilket i øvrigt var ret interessant. Kørte på lav belastning bare for at løsne op i stængerne.

Så for en gangs skyld har jeg holdt mig til træningsplanen :tongue: Næste indsats bliver onsdag klokken 13 :devil:

Link to comment
Share on other sites

Lidt sjov skal man jo have og lidt penge skal man brænde af på fis og pjat.

Dagens udgift gik til Nordic Sportscenter hvor jeg skulle have fundet min syregrænse og maxpuls. Hvis nogen skulle have interesse i hvordan det foregår kan man hænge på og ellers trykke retur da det er emnet for dagens indlæg. Indlægget er langt men så også ret dækkende for dagens oplevelse.

Startede med ikke at kunne finde indgangen men det var fordi den lå inde i en cykelbutik. Efter en lille velkomst var det ud af klunset og i spinningbukser og sko. Og på med pulsbæltet og så indstille ergometercyklen fra Monark som var fint udstyret med klikpedaler og kontrolleret fra computeren ved siden af :clap: med et andet styr ville det være kræs som hjemmetræner, signalet fra pulsuret var også med på fladskærmen.

Nå, men jeg varmede op i 10 minutter fik jeg forklaret hvad der skulle ske og hvorfor. Første punkt var at finde syregrænsen. Princippet er man starter men en overkommelig belastning hvilket giver en puls som er stabil. Skruer man op for belastningen vil pulsen stige men stabilisere sig. Indtil man når syregrænsen, for så kan muskulaturen ikke nå at komme af med mælkesyren og pulsen vil stille og roligt "løbe løbsk". I denne test øges belastningen hvert femte minut med 40 watt og umiddelbart inden, skulle jeg angive belastningen på Borg-skalaen og få taget en lille blodprøve hvor man måler mælkesyrekoncentrationen i blodet. Gennemsnitligt har man ramt syregrænsen når mælkesyrekoncentrationen overstiger 4,0 mM.

Efter at have siddet stille på cyklen 4-5 minutter gik vi igang. Umiddelbart ville han have startet på 160 watt men valgte i sidste øjeblik at starte på 200 watt i stedet. Pulsen steg og til sidst jævnede den sig. Et prik i fingeren mens Monarken skrumlede lidt og pedalerne blev lidt tungere at træde - op i "snakkegrænsen". Pulsen steg selvfølgelig - jævnede sig næsten - faldt lidt og steg en smule igen. Inden han prikkede anden gang var han sikker på at den var over 4,0 mM og da måleren havde tallet klart fik jeg besked på at stoppe idet den viste 5,4 mM. Efterfølgende graf viste at syregrænsen ligger på omkring 205 watt eller 151,8 i puls med den dagsform og i de omstændigheder jeg nu kørte i dag.

5 minutters nedvarming og også en lille pause.

Maxpulstest - ikke så mange dikkedarer. Det er bare at gå i krig og så give manden en knyttet næve ca. 30 sekunder inden jeg forventede at gå kold så han var klar til at notere tal og tage endnu en blodprøve. Denne gang stiger belastningen med 50 watt i stedet for 40 og nu hvert andet minut da man ikke skal have pulsen stabil men stigende hele vejen. Vi startede med samme 200 watt som før. Lidt let coaching til at starte med som blev mere hidsig undervejs. Efter 2 gange øget belastning var det om at have kampgejsten klar. Puha - nu var det egentlig ikke helt så sjovt mere. Han fik knytnæven og jeg sprællede i tjørnehækken før hegnet. Da pedalerne begynde at tabe vindinger var det op og stå. Det gav lidt ekstra tid men maskinen lagde så lige 50 watt oven i. Kan faktisk ikke helt huske hvad det skete andet end at jeg blev råbt af mens lungerne kæmpede som sindsygt med at skaffe ilt nok og pludselig var det som om jeg ramte Himmelbjerget vinkelret i højeste gear på cyklen. Kadancen gik ned og ned og hvis ikke stemmen udenfor min lille skal havde råbt var jeg stoppet men jeg forsøgte forgæves at holde presset oppe. Da jeg næsten var gået helt i stå fik jeg endelig lov at slippe og fik et prik mere i fingeren. Syretallet var 13,5 mM og pulsen toppede på 189. Maxwatt udreget til 373. Efter lidt noteren fik han skruet ned for belastningen og jeg kunne rulle af.

Jeg trængte nu til et bad og stod af cyklen. Jeg havde nær sat mig på hug, for det pres som hjernen pr. refleks lægger på lårmusklerne for at bære kropsvægten var helt utilstrækkeligt nu stængerne var ristet af - jeg fik vaklet et par skridt inden hjernen fattede budskabet. På tunge ben og stadig lidt forpustet kom jeg ud fra badet og ind til computerskærmen hvor tal og graf var klar. Mens han forklarede lidt om hvor jeg bør ligge puls og Borg-mæssigt til træning fik jeg hurtigt gennemsvedt min T-shirt :laugh: havde jeg haft wattmåler på cyklen var vi selvfølgelig også kommet ind på det.

Med det lidt rodede udgangspunkt i mine arbejdstider og tilværelse i øvrigt fravalgte jeg i sidste øjeblik at han skulle være min internettræner i tre måneder selv om det ellers var tillokkende med en Big Brother til at coache. Men i praksis vil jeg næppe følge et fastlagt program til punkt og prikke og så vil jeg hellere have et par MBT-sko eller to for pengene. Men for sjov kunne jeg måske godt finde på at tage en test igen om nogle måneder for at se om der er forandring - om ikke andet så fordi jeg er ret nysgerrig backstage og ville synes det var sjovt med nogle andre tal. Jæs, jæs - det er lidt nørdet, I know.

Men med udgangspunkt i tre ugentlige træninger fik jeg alligevel noget at gå ud fra. To ugentligt ture som dem jeg typisk kørte sidste år f. eks. ud til Cafe Jorden Rundt og tilbage med en snitpuls på 154-157 var perfekt til syretræning. Så den del af træningen skal jeg ikke pille ved og kan altså desværre ikke hente noget på den konto. Og så en ugentlig tur med langintervaller, senere på sæsonen måske to; det mente han ville kunne flytte min manglende udholdenhed en del.

Udover at han så kommenterede mit BMI på 27,3 var lidt i overkanten ville han ikke udelukke at jeg måske var mere til kortere og mere eksplosive distancer end at ligge og "tøffe" i tre timer. Men det er bare ærgeligt - det er det som er målet. Hverken Mallorcature eller cykelløb men "blot" at ligge et hold højere til fællestræningen. Indrømmer dog at det lagde da endnu en pind i stakken om at jeg mægtigt gerne vil køre på bane til vinter. Det er næppe er realistisk men tror det kunne være pisse sjovt.

Men nu må jeg koncentrere mig om første fase. Indtil udetemperaturen kommer over 8-9 grader kommer intervallerne til at blive skudt af indendørs, så jeg må få bikset nogle 5 minutters mix sammen med en passende BPM. Lige nu er det lidt ærgeligt at jeg har taget tre overarbejdsdage inden for den næste uge og skal bære brædder i Stege på den efterfølgende fridag. Men OK, det gør ikke noget at der går et par dage inden, mine ben er i skrivende stund totalt bustede og hvis de ikke er DOMSramte i morgen skal jeg vist være mere end almindeligt glad.

Dagens rigelige indtag af mad og kager hos familien blev sidste ædeorgie i denne omgang - fra i morgen står den på skrump /affedning / forårstrimning - kald det hvad du vil men i hvert fald noget med mindre madmængder end der føles naturligt. Der er ikke SÅ meget tilbage i kreatinbøtten og når det nu er betalt har jeg besluttet at tømme den i maven og ikke i skraldeposen. Håber der lige slipper et kilo eller måske to mere når den tid kommer.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hm, jeg fandt lige undervejs-noterne fra i går da jeg pakkede træningstasken. Bare for en præciserings skyld så var jeg vist også lidt presset i hovedet i maxtesten, for jeg missede en enkelt optrapning af belastningen så jeg visnede "først" 55 sek inde i 400 watts perioden. Hvordan det lavere maxwatt tal så kommer frem er jeg ikke helt med på.

Nå men jeg skal lige nå 35 minutters styrk i Royal inden arbejde. Med den begrænsede tid bliver det næppe værd at skrive om efterfølgende men jeg har da husket mit bælte til at chins med ekstra vægt så mon ikke der kommer fokus i den retning?

Morgenvægten startede på beskedne 89,5 men så er jeg også dehydreret efter gårsdagen 6 kopper kaffe og noget cola.

Hav en god dag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

900 bobs :blush:

Kæft en skod-dag i dag.

De ringede til mig fra arbejde da jeg manglede som afløser på et tog - men da lå jeg i min seng. Forvirret måde at vågne på.

Og så har mor tæppebombet mig (lettere overdrevet) med SMSer fordi min onkel fakede da han tog sin antabus, så nu er han stangvissen. Og vi husker tydeligt hvordan det gik sidst da han først stoppede da falck skulle samle ham op i blodpøl og det er gerne deromkring vi lander inden han indser at det nok alligevel ikke går med ½ øl for hyggens skyld.

Nå, men for en gangs skyld havde jeg tidligt nok fri til at komme hjem inden det blev mørkt og vejret så fornuftigt ud til en tur på raceren så det har jeg glædet mig til hele dagen. Ikke intervaltræning. Ikke syretræning. Bare en rolig tur som den forrige søndag til at få lidt føling med asfalten igen.

Da jeg kom hjem måtte jeg dog liige skrive en mail til onkel (som ikke ved at jeg ved at han er faldet i) for at invitere ham til Monrad & Rislund. Ikke at det kan hamle op med en alkoholikers trang til gift - øhh alkohol men nogen få gange er det alligevel gået hvis man kunne lokke han ud af huset. Da jeg åbnede mailprogrammet var også en ønsket opdatering af klubbens hjemmeside. Igen med kludder i datoerne, så mig rode i kalender og gamle papirer og maile tilbage. Og så nåede jeg ikke up på raceren (som ikke har lys på og ikke har plads på styret uden jeg skal fjerne noget andet)

Spinning i stedet? Dovne den? MBT? Hader at køre på det tunge skrummel med alt for store spring mellen gearene men da vej-tilvænning er det jeg mangler så blev det det.

:smile: Det blev til en time startede med noget stikørsel men det var pulsmæssigt for let - det var en af de dage hvor der skulle noget muskulært pres på før pulsen gik i vejret så ud på Strandvejen og ind mod byen. Vendte i Vedbæk efter den første bakke og vendte næsen hjem.

:cry: omkring Rungsted begyndte cyklen at sejle og jeps - forhjulet var punkteret. Pis oss. Ingen reserveslange. Ingen lappegrejer. Ingen pumpe. Ingen penge/dankort til taxa. Heller ingen mobil at ringe fra. Det var så min debut ud i at punktere på MBT så det scenario indgik ikke lige i planlægningen. Det blev så til 50 minutters trækken hjem hvor jeg bare kan være lykkelig for at jeg ikke punkterede i Vedbæk. Efter 20 minutter var vinden gået gennem cykeljakken og kølet sveden af - æv det var koldt.

Og min onkel har ikke fået læst min mail - han kan ikke finde ud af at tænde PCeren.

(når jeg engang bliver diktator indfører jeg KUs forslag om at indføre dødsstraf. Salg af alkohol vil medføre øjeblikkelig seperation af hovedet fra kroppen :laugh: )

Nåja og mit venstre øre er ved at proppe til igen.

Men ellers går det godt, fru kammerherreinde.

Note til mig selv:

Jeg har lige set gengivelse i Arnes log af KGs extended elitetime. Hvis jeg nogensinde igen for mulighed for at køre den - SÅ ER DET DET JEG SKAL!!! jeg var såååå tæt på at tage spinninggrejet med på job og køre den bagefter. Det skulle jeg bestemt have gjort i stedet.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ingen klynk idag (og liiige i skrivene stund ringede de fra arbejde og spurgte om jeg ville holde fri i påsken

- ahh, så skidt da :laugh: ) så vi går hastigt til træningen:

Det blev til 80 minutters træning i et ret tomt FDK, Birkerød:

(tomt og tomt, der var mange der dyrkede cardio - alle elipsetrænerne var optagede så jeg nøjedes med en siddecykel som jeg ikke kunne lide og stoppede efter tre minutter)

Chinups

15

15

Bænkpres

15x10

8x50

5x80

5x80

5x80

5x80

5x80

Skrå bænk

10x10

8x50

10x50

10x50

Crossover

15x12½

15x12½

Reverse BB bicepcurl

12x30

12x30

12x30

Vristcurl, åbent greb

15x14

15x14

15x14

Fransk pres med Z-stang

10x30

10x30

10x30

Laterals med strakte arme

10x10 , hov - glemte det med de strakte arme

10x10

9x10

Kickbacks med strakt arm

12x10

12x10

Rotator, ud

15x2½

15x2½

Lændemaskine

15x52½

15x52½

15x52½ , (set-PR med denne vægt)

Torsotwistmaskine

15x25

15x25 , (rep-PR)

Mavemaskine

15x52½

15x52½

15x52½ (set-PR med denne vægt)

var egentlig færdig men havde lyst til lidt mere

Rowsmaskine, 1 arm ad gangen

10x97½ (fullstack)

10x97½

Øvre-rygmaskine

10x35

10x35

Udover at der ikke var mange i centeret i dag så var der støjende nok. De to "jyske betjente" (hvis en revy skulle lave parodi på sådan nogle ville deres dialoger være oplagte) var som sædvanlig meeeget fokuserede mens de trænede foran spejlet men efterfølgende begyndte de at synge højt og bevidst falsk til musikken og slå rytmen med flasker på maskinerne. Da det ikke mere var sjovt legede de fange og daskede med sjippetov mellem maskinerne. Kan ikke helt følge den ro omring deres egen træning når de lige efter kan forstyrre os andre.

Da jeg var i bad var der tre 2G - nej det må være 3Gere som spillede van dango i omklædningen. De rykkede ind i saunauen hvor de var endnu mere højtrystede. Lige indtil en af receptionister kom og flåede døren op.

"hvem har kort?"

"det har jeg" hørte man tre forargende stemmer.

"Det passer jo ikke. DU! bruger din fars kort, DU! har slet ikke noget og DU! bruger også din fars - enten er det ud lige nu eller 500 kroner i bøde."

og hurtigere end de kunne sige "øv" var de ude men knap så kække som før.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det bliver sværere og sværere det med at få sent fri - har lige haft to sene vagter til at bekræfte det. De sidste to aftener er jeg kommet i seng lidt over 03.

I går var jeg yderligere hærget af styrketræningen - kroppen dekonditionerer hurtigere end hovedet, så jeg var temmelig slidt med masser af DOMS diverse steder :blush: Så jeg tog mig en hviledag og fik i stedet sat stænkklapper på bagskærmen på cyklen og hekset lidt så forskærmen ikke støder på hjulet - den er så fastgjort med strips så ikke særlig aftagelig.

I dag skulle have været en egodag, men efter balladen omkring min onkelt missede antabus har de bedt mig om at kigge forbi i dag, så det gør jeg naturligvis. Han har i øvrigt haget "bussen" igen efter mor og lillebror truede med at flytte.

Men jeg fik da prøvesmagt et af de intervaller jeg er blevet tilrådet. Lidt mentalt tilløb er nok ikke at kimse af, der skulle sq trædes en god sveske, for nu delvis at citere Kim Greisen.

Jeg nappede nu kun et enkelt og så 15 minutter på syregrænsen bagefter, i alt sølle 30 minutter.

Dels er der ikke tid til mere og dels er kroppen ganske smadret igen i dag - dog kun af dårlig søvn.

Og det bliver værre for de næste to dage har jeg tidlige vagter så uret ringer klokken 4 :cry: jeg er sq for gammel til at omstille mig så hurtigt vi må se hvad der bliver energi til.

Nåja og sq havde jeg selvfølgelig :cool: ret mht. til datoerne i klubben og bestyrelsen der tog fejl, hihi....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

3 timer og 10 minutter - det var hvad det kunne blive til af søvn i nat. Jeg var for træt til at falde i søvn på vej til arbejde og det holdt sig heldigvis indtil jeg skulle hjem så jeg slap for kæft-hvor-er-det-svært-at-holde-mig-vågen-kriser på arbejde. Men jeg sov sødt på hjemturen (20 minutter) :bigsmile:

Jeg var træt og internettet klistrede helt vildt så igen kom jeg først i sving da jeg var ved at være presset på tiden.

Men jeg kom da ud i dag og trods at det småregnede da jeg forlod lejligheden var det med en god fornemmelse og glæde ved at være ude :blink: jeg har sq været træt, hihi - mig der hader regn.

Jeg kunne desværre ikke nå ret langt (ud på Strandvejen - op ad Folehaven - tilbage på Strandvejen og hjem) men nappede to sådan rimelige intervaller: et op af Folehaven og så et i medvinden hjem fra Rungsted til Nivå. Det var sq en meget god tur omend svær at vurdere da den var så kort men jeg havde vist en af de bedre dage. Umiddelbart efter jeg stoppede pulsuret da jeg var inde på nedvarmningsruten nappede jeg lige en kort skiltespurt - meget bedre end forventet så jeg fik den trukket op i 120 RPM så burde have valgt et højere gear.

post-1580-1205267101_thumb.png

I går var vi til sponsorarrangement i cykelklubben med masser af lækkert grej. Umiddelbart kunne jeg da godt se lækkerhedsværdien men da var først da jeg under oprydningen var med til at bære cyklerne ud i bilerne af jeg "blev ramt". Kæft mand, min låge vejer jo et ton ved siden af. Planen var at køre på den denne sæson med, nedgradere den til vintercykel og så købe en ny næste forår men jeg er meget, rigtig meget tæt på at købe en ny allerede i år.

Det løser så også min lille identitetskrise (min lille depri forrige uge) med at jeg ikke har noget mål med noget efter jeg blev gældfri da et besøg hos cykelpusheren næppe kan undgår at gøre et nyt indhug i kassekreditten.

Men nu tæller jeg lige til 10

- og oser nok en del....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share