Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Endnu en nat med for lidt søvn - denne gang 4 timer. Med små øjne fandt jeg centeret på vej hjem fra arbejde.

Elipsetræner

10 minutter, trin 12, snit 184 watt

Chinups

15

15

Øvre-rygmaskine

12x35

12x35

Rowsmaskine, 1 arm ad gangen

10x97½

10x97½

Bænkpres

15x10

10x50

8x80

8x80 , stoppede. De to som spurgte hvor meget jeg manglede da jeg var i gang med opvarmningen stod og stirrede med armende over kors - ret distraherende. De havde fået tilbudt at flette men det ville de ikke.

Military

10x30

15x30

15x30

Reverse BB bicepcurl

12x30

12x30

Rotator, ud

15x2½

15x2½

Vristcurl, åbent greb

15x16

15x16

Kickbacks med strakt arm

12x10

12x10

Torsotwistmaskine

15x25

15x25

Lændemaskine

15x52½

15x52½

Maveøvelse aner ikke hvad den hedder - en som jeg fik vist ved programopdatering for nogle måneder siden men dengang var den lidt for hård. I dag var den kun dejlig hård.

15

15

Planken, ben på bold

3 x midt->venstre->midt->højre x 10 vejrtrækninger i hver stilling

En banan og proteindrik

Motionscykel

20 minutter, trin 5, moderat RPM - bare en lille forsigtig gang gennemblødning af lårbasserne som er noget trætte i dag.

Tiltede om kuld på sengen da jeg kom hjem

Så må vi se hvor hurtigt cykeltøj kan tørre; jeg har først lige pillet det ud af maskinen og skulle gerne køre en tur i morgen inden jeg skal på familievisit men det bliver så måske til en gang spinning.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja det var fandme et fedt arrangement i mandags. Men Prince cyklerne var også monteret med komplet Dura Ace, og så koster sådan en satan fandme 43k. Med den nye Ultegra SL gruppe koster den 33k. Så det er pænt pebrede priser. Man kan jo få en suuuuper fed Cervelo Soloist Carbon med Ultegra til omkring de 24k :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har lige googlet den - den ser jo ret lækker ud!!

Jeg har det bare lidt sådan - og det er uden tvivl totalt tåbeligt - at den helst skal købes nede i Surina. Ikke fordi han er hovedsponser, men det er dér jeg kommer til at stå med hatten i hånden når der sker et eller andet. Og jeg gider ikke tage til København eller andre steder når der skal skrues på den. Og hvis jeg forventer at han skal kunne skaffe mig akutreperationer så er det vel fair at man også har købt lågen hos ham. Jeg må se hvad han ellers har dernede... priser på 43 og 33K er i hvert fald ikke på dagsordenen.

Tak du ikk´ trykke på solknappen og slukke for vinden - skal snart ud og trille en lille tur :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det var også fristende med en brugt. Men så kommer min carbonskepsis ind for hvad har den været udsat for? Man ved det ikke og kan heller ikke se det. Men rammen har helt sikkert fået smæk når en licensrytter har trådt den og den har taget mange vibrationer i og med at den har kørt menge km. Så jeg tør sq ikke :chicken:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ikke så reglemæssigt jeg får kigget herind, men spændende læsning omkring din syregrænse og maxpuls-test.

Har dog ikke så meget styr på hvad der er "godt" i forhold til hvor mange watt man kan yde, men har det nok som dig, lidt trænings-puls nørderi mv. er jo lidt sjovt. Og i sær hvis man også får lavet en test senere og kan måle forbedringerne :w00t:

De målte ikke din iltoptagelse vel?! Og deres hjemmeside er tilsyneladende nede pt. :unhappy:

God træningslyst - og påskeferie :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hej Candy,

Nogle gange er det de lidt sære og ikke særligt brugbare ting der er sjove :blush: Ahh, helt ubrugeligt er sådan en test ikke men så i hvert fald ikke en nødvendighed at få lavet. Der var ingen måling af iltoptagelsen - såfremt jeg husker korrekt kan de heller ikke lave den men lidt svært at se når deres www ikke er i drift.

Om watt-tallet er pænt eller ej - jeg tror det er "rimeligt uden at være prangende" målt efter hvordan de andre i klubben kører. At sammenligne sig med licensryttere eller ligefrem proffer er nok ikke så relevant men jeg mener at kunne huske at de bedste træder 1000 watt på toppen men det er så heller ikke efter 8½ minuts langsom nedbrydning. Men der er nok her de ville være sjovt at få lavet en test igen for at se hvor længe man kan holde den kørende.

Takker og bukker for trænings- og ferieønskerne og sender fluks retur af samme skuffe :sun:

Dagens træning var alt andet end :sun:. "Det blæst´ en wældi´ wind uj´ fra west" og efter et kvarter stod det ned i stænger. Man siger at det ikke er vejret der er dårligt men påklædningen der er forkert. Jeg kan konstatere at på en cykel er det skærmene der gør forskellen. For første gang kørte jeg en regnvejrstur uden at få gennemblødte sko - de blev knap fugtige - og jeg kom også hjem uden en mudderpøl på popo´en. Turen blev igen ret meget for kort men SÅ sjovt var det nu heller ikke og jeg var som sædvanlig også bagud i forhold til tidsplanen men vejret er finfin undskyldning... På småbakkerne var der umiddelbart masser af krudt i benene men når iltgælden kom og ventilationen blev øget snævrede det lidt til i luftvejene og fik også produceret lidt slim dernede men det var også under de magiske 8-9 grader så alt i alt en godkendt tur.

post-1580-1205450752_thumb.png

Altså bortset fra at jeg på nedvarmningen fik en siver :mad: kan godt ske at fabrikken selv mener at de laver de bedste dæk men jeg synes sq jeg punkterer på dem tit og tør slet ikke tænke på hvordan det ville gå uden indlæg i. Har købt en dåse lappegas og er spændt på om den virker. Fik også hentet de bestilte 1ltrs drikkedunke så jeg ikke så hurtigt løber tør for vand når det engang bliver varmt, jeg købte 6 af slagsen så der er lidt på lager. Til gengæld var der så meget sus over ekspedienterne i begge cykelforretninger så jeg fik slet ikke luret på ny cykel.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hey Kermit

Det burde jo nok have været de dæk men det er dem her bare i sort. Og jeg checker altid dækkene for sten inden jeg kører ud. Og har indlæg i.

Det var en OK lille tur - har du set vejrudsigt? Suk!!! det går sq den forkerte vej i den nærmeste fremtid og inde i mit lille hoved var der ellers en smag af forår. Er dog ret nede over at jeg ikke kan komme ud og trille på søndag hvor det ellers ser ud til pænt vejr. Derefter er der dømt nattefrost og dermed salt på vejene igen :mad:

Lækkert hvad man læser om gemalinden - hvis du så også kan lokke hende med til klubtræning; selvom du vist ikke har de store kvaler med forståelsen fra hendes side, så alligevel. Hvis interessen er fælles er det helt super.

Dagens træning var nok lidt en tossestreg, udecykling er udelukket da jeg arbejder i de lyse timer så i stedet valgte jeg at hygge mig med en gang vægtprygl til stænglerne. Desværre er det ret længe siden jeg har vægttrænet dem sidst, så for ikke at blive invalideret af DOMS forsøgte jeg at lægge en dæmper på mig selv. Det var vist ikke nok, for de er allerede pænt ømme nu til aften (og i mit stille sind sidder jeg og gnækker tilfreds over det og at jeg stod op efter 5½ times søvn klokken 6:45 for at nå til træning før arbejde)

Elipsetræner

5 minutter, belastning 12, 194 watt

Læg i benpres, 1 ben ad gangen

12x50

12x50

12x50

12x50

12x50 , lidt for let - troede det ville passe til sidst

Squat

15x10

12x40

12x50

12x60

12x70

12x80 , nu begyndte det ellers lige at blive tungt på den sjove måde men kunne mærke at det nok var klogt at stoppe hvis jeg ville kunne cykle fornuftigt i starten af næste uge.

Leg extension, 1 ben ad gangen

12x25

12x30

10x35 , supersættet med venstre ben alene 7x35 med fail på sidste rep. Holdt presset og gav først op da den begyndte at rende baglæns - og lige dér er det så at bentræning er det fedeste. Fårk det er dejligt hårdt.

Lårcurl

15x30

15x50

12x55

12x55

12x55

og så lige 4 minutter let cyklen for at lave lidt gennemblødning.

Poppe og nitte på arbejde:

Poppe: alle de mennesker på perronerne som med mere eller mindre panik i stemmen skulle koordinere mad og andet via mobilen så de kunne nå hjem og se X-factor eller meget bestemt fortalte dem de fulgtes med at "et-eller-andet" BARE skulle være klar til X-factor. Selv har jeg ikke set et eneste sekund og er slet ikke nysgerrig efter hvad jeg går glip af :blink:

Nitte: mit tog gik i stykker og jeg kunne sq ikke få pisset til at køre mere end et par meter ad gangen. Da jeg så fik løsningen serveret fra "hotline" lå den lige til højrebenet. Kæft hvor det irriterer mig at jeg ikke selv fandt løsningen :nonono: , :nonono: og mere :nonono:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

... godt jeg stoppede allerede ved de 80 i skvatten i går. Quadriceps og Glutemus er pænt DOMSede, så jeg går som havde jeg skidt i bukserne :bigsmile:

I morges måtte jeg kapitulere overfor dynen - da uret havde snoozet nogle gange satte jeg det frem. Men kunne så ikke falde i søvn. Det var for sent at tage omkring motionscenteret inden jeg skulle møde så jeg improviserede herhjemme - og fortsatte her til aften.

Chinups

10

10

10

8

Kropsvægtsrows (chinpinden op og ligge mellem to køkkenborde og fødderne op på kontorstolen)

8 , overhåndsgreb

8 , underhåndsgreb

6 , overhåndsgreb

6 , underhåndsgreb

Pullups

5 , hvert sæt påbegyndt hvert hele minut

5

5 , gik liiige akkurat

Chinups

5 , hvert sæt påbegyndt hvert hele minut

5 , det var også det sidste mulige med 5

Alm. mavebøjninger

20

20 , 30 sek pause mellem hver serie

20

supersættet med

Rev. mavebøjninger = dyp tæerne

20

20

20

Ab-rolls

10

10

10 , turde ikke rigtig tage flere da jeg har fået lidt ondt i knæet de sidste gange jeg kørte med 20 reps

Lidt blandet flex da jeg huskede at skyde nogle her-slutter-vinter-sæsonen-billeder.

ARBEJDE

Hvad så nu man er hjemme?? Hmm, en PRISON CHALLENGE - det er jo lææænge siden sidst. For lige at repetere hvad sådan en fætter er for en størrelse vil jeg nævne min egen variant hvor tiderne mellem gentagelserne ligger helt og aldeles fast = ingen slinger og ingen snyd.

Man tager et spil kort og blander kortene. Det øverste kort vendes og hver gang der påbegyndes ½ minut (altså sekundtal 00 og 30) tages der det antal reps som kortet viser. Billedkort tæller 10 og et ES giver 30 sekunders ekstra pause.

For øvelser hvor man ikke kan lave så mange reps f. eks chinups, slår man i stedet med en terning og en etter giver det halve minuts pause.

Nå, men jeg startede min aftentræning med en prison challenge i dips:

3

9

4

7

9

5

3

D

4

8

8

9 mindre krise

7 den blev ikke mindre

5

4

6

7

K arrggh den var tung til sidst - nær fail

5

ES meget tiltrængt

8

7

J øv

10 shit shit shit

K failede på 5te rep

Fed spas - det måtte jeg prøve igen og for at tage livet at de stakkels pecs holdt jeg ca 4 minutters pause og fortsatte gennem kortstakken men denne gang med armstrækkere og så vendte jeg kort hvert 15ende sekund (ES stadig 30 sek pause) så med de høje kort var der ikke meget pause imellem

3

6

6

10

ES

ES spild af ES

2

ES totalt spild af ES

J

K hårdt

4

2

10

J tæt på fail

5 stadig ret tæt på fail

2

D krise

6 grande krise

J fail på 4de rep

For at være helt sikker på at klemme alt ud af de stakkels muller så vendte jeg tilbage til

Dips

11 , alle set til fail og 30 sekunder til næste sæt

8

6

5

5

og nu er jeg totalt smadret. Jeg vralter rundt og har kun lige fået styr på finmotorikken men har stadig kvaler hvis jeg skal flytte albuen for at bevæge musen - så sitrer det pænt i pectoralis og den "niver" også lidt.

I morgen bliver en hviledag - derefter ændring i prioriteringer men dette indlæg er rigeligt langt så ikke noget om det i dag.

God søndag!!!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

har du set vejrudsigt? Suk!!! det går sq den forkerte vej i den nærmeste fremtid og inde i mit lille hoved var der ellers en smag af forår. Er dog ret nede over at jeg ikke kan komme ud og trille på søndag hvor det ellers ser ud til pænt vejr. Derefter er der dømt nattefrost og dermed salt på vejene igen :mad:

Enig enig :4ranting: her står der outdoor racerbike på mit træningsprogram i påskedagene, og så truer de med både sne, slud, frost og...ARGH!!!!! ingen ordentlige spinninginstruktører heller :4ranting:

Nå, må vi få sat mit nyindkøb op så jeg kan træne i tørvejr på raceren... :innocent:

Nitte: mit tog gik i stykker og jeg kunne sq ikke få pisset til at køre mere end et par meter ad gangen. Da jeg så fik løsningen serveret fra "hotline" lå den lige til højrebenet. Kæft hvor det irriterer mig at jeg ikke selv fandt løsningen :nonono: , :nonono: og mere :nonono:

:laugh: :laugh: :laugh: meget levende beskrevet ...:tongue:

/Tomba

ps hva er det for et FORBUDT TEGN jeg ser i dit indlæg af 13. marts ???? :nonono::nono::nonono::nono:

Link to comment
Share on other sites

Forhåbentlig når metrologerne at sende vejret et andet sted hen så vi undgår den fandens frost og dermed grus og salt. Håbede ellers lige på at man kunne få kørt et par ture her i løbet af ugen, men det kan da godt ske at de bliver aflyst.

Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt 90,7kg

Kermit,

Aflyse?? Har du ikke snekæder :tongue: Ej det er sq noget bras. I forgårs og især i går kørte jeg på arbejdet og nød at man fra time til time kunne se flere og flere lysegrønne, hvide og gule blade på træerne. Og mindre end 20 timer senere tangerer vejret en snestorm. Konstant fra jeg tog på arbejde og til jeg kom hjem har det sneet omkring mig, så det er da altid noget at der gik lang tid inden det begyndte at blive liggende. Men tror ikke at jeg har tænkt mig at hilse på HCM her i påsken som jeg ellers havde håbet på.

Vivsen,

ps hva er det for et FORBUDT TEGN jeg ser i dit indlæg af 13. marts ????

Når katten er ude.....

Nyindkøb???????

Som nævnt er mine prioriteringer ændret. Det er noget tid siden jeg annoncerede at jeg ville smide noget af vinterisoleringen men det er slet ikke gået. Og det vil det ikke komme til så længe der er mere end moderate mængder styrketræning på programmet. Om det er reel sult eller en tvangstanke ved jeg ikke men faktum er at når kroppen er DOMSet er sulten slet ikke til at styre. Så nu er den del af træningen reduceret til vedligeholdelsestræning - med enkelte undtagelser som jeg stadig overvejer da jeg ikke kan bestemme mig til hvad jeg vil satse på (mere masse på brystet eller træne efter en one arm pullup) samt underarmstræning.

Status efter vinteres træning er nemt overstået: det blev ikke så organiseret som jeg havde håbet og generelt er jeg stoppet 1-2 reps for tidligt og har trænet med for lille workload, så der er ikke sket ret meget. Eneste sted der er flyttet noget er maven der er blevet markant stærkere og hvis fedtet skulle smelte af (ha - som om) tror jeg det ville se mere end fornuftigt ud.

Doms efter bentræningen er ved at være overstået og overkroppen er stadig rimelig øm.

I morges ville jeg lige tage en lille bitte spinnetur på restitutionsniveau. Og så skete det som bare ikke kan lade sig gøre. Efter 7-8 minutter får jeg en forstrækning eller en lille "fiber" i venstre balle. Helt til grin når jeg ligger og hyggetriller på puls 130. Jeg må hellere holde fridag i morgen og vurdere onsdag om jeg tør spinne igen og elles bliver det til en moderat gang styrk for overkroppen. Skader som forhindrer pedaltræning er på ingen måde velkomne :nono: Det er dog blev væsentlig bedre i løbet af dagen så jeg håber at slippe med skrækken.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vaaaa, Vivsen - nu må du gerne løfte sløret for hvad du har investeret i...

De sidste to aftener før sengetid har jeg muntret mig med min pind i entreen. Første dag tog jeg nogle snyde one arm pullups da jeg havde sat en stol under for at hjælpe. I går hoppede jeg op sank kontrolleret ned. I modsætning til for ½ år siden da jeg trænede sådan er det denne gang mig der bestemmer og derfor føles det ikke skidt i led og sener. Dermed er det bestemt at den slags træning er på programmet fremover. I disse små mængder (bare 2-3 reps til hver arm) er det heller ikke særligt restitutionskrævende.

Men inden da var jeg lige inde på FDK.DK og der var næsten ingen venteliste til KGs morgentime :bigsmile: jeg ville blive nummer to og inden jeg gik i seng var jeg direkte på listen. Desværre var klokken 0:30 og uret skulle altså ringe allerede klokken 5 så jeg var noget træt i morges.

Da jeg søvnigt entrerede spinningsalen sad Vivs + gemal allerede og trampede lystigt. Fik selv trillet et kvarters tid inden det for alvor gik løs. Som sædvanlig kan jeg ikke huske programmet, men det står i Arnes log. Taget i betragtning af at jeg dels ikke havde sovet meget og endnu værre trænede mens klokken kun var et-cifret, gik det ret fornuftigt. I starten af sidste interval fik jeg desværre fæl krampe i venstre læg og selv om jeg prøvede at fedte den af (ses tydeligt i pulskurven) ville det ikke gå væk så da vi skulle op og stå i ½ minut snød jeg og strakte ud i 15-20 sekunder. Næste siddende serie gik bedre men der var stadig lidt svage spasmer i læggen. De sidste tre serier gik uden problemer men mentalt var jeg koblet fra og fik ikke tværet mig selv ud som der ellers var lagt op til. Overvejer lidt om krampen kan skyldes at jeg bællede 1½ kande te i går aftes og den slags er jo vanddrivende og medførte et par toiletbesøg og gad vide om salte og mineraler dermed er blevet skyllet ud så de har manglet i morges?

post-1580-1205963629_thumb.png

Inden arbejde nåede jeg omkring kirkegården med lidt lys og blomster. Mormor ville have haft fødselsdag i dag og selv om jeg normalt er nogenlunde afklaret med kirkegårsbesøg var det ret tungt i dag.

I morgen skal jeg til Holeby og besøge dem fra Stege som er i sommerhuset. Er blevet tilsagt at hjælpe med at slæbe "rammer" fra Tyskland så jeg skal op allerede klokken 6 :crybaby::crybaby::crybaby:

Og store smæk i måsen til mig selv :bottom: kosten har ellers været fin de sidste to døgn men har i den grad overspist her til aften og har helt sikkert sat det overstyr igen. SPADE, Gregers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vaaaa, Vivsen - nu må du gerne løfte sløret for hvad du har investeret i...

jaja - ok så.. er det cykeltræneren (hjemmetræner eller hva dælen man kalder den), du mener, eller er det den rejse jeg skal på uge 26 ???? :tongue: bjergcykling, bjergløb og svømme i "kun" 24 grader varmt/koldt havvand ?

Nå, men det er nok cykeltræneren du tænker på....:wink:

Da jeg søvnigt entrerede spinningsalen sad Vivs + gemal allerede og trampede lystigt.

ahh det er vist en sandhed med modifikationer - jeg tror vi skal nøjes med at sige at min kære gemal trampede lystigt, men det var forsøg på at vågne inden timen startede... :laugh: XSelvom jeg var meget forsigtig, min knæ situation taget i betragtning, kom vi da begge op i nærheden af vores max på den time, hvor vi ikke måtte komme over FYS 7.... :innocent::blush:

Rigtig god påske :bigsmile: - ses mandag !!!!

/ :sun: (fantastisk vejr i skrivende stund...... )

Link to comment
Share on other sites

Ahh, so ein dinge :smile:

(Det med vejret har forandret sig noget :dry: )

I går blev til en dovnedag - ville have spinnet inden jeg skulle på familievisit men så ringede min søster og da vi kun taler sammen et par gange om året havde det prio 1. Kunne så træne når jeg kom hjem. Og jeg kørte faktisk tidligt hjem. Men efter at have sumpet lidt i sofaen gik jeg i seng klokken 21:30 :blink::blink::crazy: Men jeg har sq også været træt de sidste par dage. Jeg nåde lige et hyper-supersæt for maven og lidt negative OAPs. Er blevet lidt øm i senerne i underarmen og formoder det må være dem der gør der, så bliver ved men skruer lidt af i hyppighed.

Dagens vejr var i modsætning til hvad man ser på TV uden sne men dog koldt - så jeg tog træningen indendørs.

For ikke at falde i komfortzonen kørte jeg til FDK med god musik i ørerne og nappede 1½ times landevejssimulering. 100 gange bedre følelse end herhjemme.

Jeg havde ikke siddet i spinningsalen meget mere end 5 minutter da en af instruktørerne kom ind med en CD og spurgte om jeg ikke ville have musik at køre til. Det så en service jeg ikke havde forventet og takkede noget uhøfligt nej tak da jeg gerne ville testet om den musik jeg har samlet også i praksis er god at køre til. Men pil opad.

post-1580-1206211806_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt: 90,4kg

Jeg synes ikke at det er helt retfærdigt at vægten ikke falder men må tage det til efterretning og skrue mere sult ind i hverdagen. Dagen i dag var dog et slik- og kagemæssigt orgie til min onkels fødselsdag - har ikke været så overædt siden andenjuledag. Jeg tør slet ikke tænke på vægen i morgen men hyggeligt og velsmagende var det!!

Startede dagen med 20 minutters restitutionsspinning på puls 120

Efter et par timer var jeg i FDK til en omgang styrk inden fødselsdagen - tidsforbrug: 90 minutter

Elipsetræner

5 minutter, trin 12, snit 204 watt

Rowsmaskine, 1 arm ad gangen

10x97½ (fullstack)

10x97½

10x97,3

Enarmstræk i træktårn

5x30

5x40

5x50 , der er nok til lidt mere men det må vente til min højre underarm ikke længere driller.

Suspineret bicepcurl

5x18

5x22

4x24 :sneaky2:

Military

10x10

10x30

8x40

8x40

8x40

Kickbacks med strakt arm

10x10

10x10

Rotator, ud

15x2½

15x2½

Lændemaskine

15x55 , rep-PR

15x55

Bænkpresmaskine

10x50

8x70

5x90

5x102½ (fullstack), maskin-PR

5x102½

5x102½ , meget tættere på en fail kommer man ikke men det gik

Inclinebænk-maskine

10x50

10x50

Fransk pres med Z-stang

10x30

8x35

8x35

Torsotwistmaskine

15x25

15x25

Mave på bold

30

Planken, ben på bold

3 x midt->venstre->midt->højre x 5 vejrtrækninger i hver stilling

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt 91,3 og det er vist nådigt sluppet.

Heldigvis havde Vivs gjort mig opmærksom på at KG kørte en ekstra time i Royal her til formiddag og den bed jeg på - det er om at gribe de chancer der er for klasse-spinning. Timen i dag var bestemt en af dem. Den gode KG skulle teste et par ting så det var en time med KG-klassikere både hvad angår intervallerne og vist også i musikken - der var flere stykker som jeg i tankerne klart parrer med KG. Det var en super time fra KGs hånd - eneste lille anke er mig selv. Dels burde jeg være kommet lidt før så jeg ikke overså Vivsen :sorry: og også havde kunnet tyvstarte lidt med opvarmningen; det går altså liiige en intervalblok inden jeg for alvor får fyret op under kedlerne. Og så skal jeg stole lidt mere på mig selv; er ikke helt modig nok til at satse hele butikken før jeg har målstregen i syne og selv om jeg ikke ligefrem sidder og driver den af er jeg lidt for påpasselig med ikke at havne i hegnet i utide.

post-1580-1206363539_thumb.png

I aften har jeg fri 1:47 og det bedres langsomt frem til torsdag hvor jeg har fri allerede 0:54 med finalen fredag 0:16. Da jeg kender min manglende evne til kvalitetssøvn når jeg kommer så sent i seng forventer jeg en slatten uge hvor jeg også får store kvaler med at holde sulten i kort snor.

Motionsplanen er lagt men om den holder må vi se:

mandag: intervaltræning - det var i dag så dén er hjemme

onsdag: 100 minutters selvspinning - landevejssimulering

torsdag: en smule styrk - bare lidt

fredag: 60 minutters selvspinning - landevejssimulering

søndag: hvis vejrudsigten forsat er mild og jeg kan komme op (har en halvsen aftale med Monrad & Rislund lørdag aften) håber jeg på min sæsonpremiere med cykelklubben. Ellers booker jeg nok en spinning som plan B hvis jeg kan finde noget passende op ad dagen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dels burde jeg være kommet lidt før så jeg ikke overså Vivsen :sorry:

bare ok du - du fik jo din straf efter timen - som instruktør for Signe og undertegnede :bigsmile:

Og så skal jeg stole lidt mere på mig selv; er ikke helt modig nok til at satse hele butikken før jeg har målstregen i syne og selv om jeg ikke ligefrem sidder og driver den af er jeg lidt for påpasselig med ikke at havne i hegnet i utide.

Det kommer - det kommer - har selv været "i den situation" i meget lang tid, men lige pludselig slipper man tøjlerne og kører med hovedet under armen..nogen gange :blush::innocent: - og så er jeg iøvrigt sikker på at KG går og sætter usynlige hegn i de spinninglokaler, hvor han siden hen skal undervise... :nono: :nono:

:tongue:

søndag: hvis vejrudsigten forsat er mild og jeg kan komme op (har en halvsen aftale med Monrad & Rislund lørdag aften) håber jeg på min sæsonpremiere med cykelklubben. Ellers booker jeg nok en spinning som plan B hvis jeg kan finde noget passende op ad dagen.

Hvis vejr udsigten holder, så blir det temmeligt vådt på søndag ? men ok, temperaturerne stiger og man kan jo håbe at regnen er så kraftig at den skyller salt og grus og småsten væk, så vi kan komme ud næste uge, for der ser det vist ok ud :w00t: Sq osse på tide.. nu har der stået outdoor cykling på programmet et par uger, men jeg må indrømme jeg har ikke modet til at køre udenfor i sådan et føre... :blush: for ikke at tænke på alt det rengøringsarbejde.... Men jeg kan lugte forår (læs har lidt pollenallergi), så mon ikke der snart kan ske noget på vores lille outdoor cykelhold ???

Og husk dig selv, næste gang du skal på arbejde......

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivs,

Efter jeg har fået skærme på cyklen er jeg ikke mere så hys omkring regnvejr. Men ok, hvis det står ned i stænger er det ikke sikkert jeg frivilligt tager ud i det i tre timer.

Morgenvægt i går:90,5 - hviledag

Morgenvægt i dag:90,3 - reduceret træning, når man både kæmper med sløvsind, vægelsind og teknisk fejl så må jeg altså kapitulere.

For at gøre en lang historie kort startede dagen med at jeg brugte for meget tid på nettet. Et er at jeg ikke har styr på hvilke stumper jeg vil have på cyklen men kunne da i det mindste komme ned i butikken og have taget stilling til farven. Og da det var meningen at købe cykel efter dagens træning og jeg er i syv sind mht farven tog det alt for lang tid.

Efterfølgende valgte jeg så at lave spinning om til stille udecykling. Sidst jeg var ude punkterede jeg jo og har købt en flaske lappegas. Den brugte jeg men da jeg efterfølgende var kommet i de mange lag cykelkluns og skulle bære cyklen ned var den igen halvflad. Jeg kom til at skifte slange alligevel og dermed nærmede mødetid på arbejde sig.

Men nåede at klemme 50 minutters landevejsspinning ind - må se om jeg får kompenseret i morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvad ender du så med af cykel? :w00t:

Du siger bare til hvis du har brug for nogle råd. Synes efterhånden ikke jeg snakker om andet end cykler, så må sgu da for helvede vide bare en lille smule :cool:

Til gengæld ser det ikke ud til at der kommer til at falde så meget vand på søndag, men til gengæld kommer det til at blæse ca. 10 m/s. Jeg ved ikke selv om jeg kommer ud, selvom jeg rigtig gerne vil, for der er en praktikopgave der skal være færdig til på onsdag i næste uge :unhappy: Og jeg er selvfølgelig ikke startet endnu!

Link to comment
Share on other sites

Hey Kermit,

Det med at søge gode råd kan det godt være jeg holder dig op på. Indtil videre har jeg dog været ret fastlåst på Pinarello FP5 som er rimelig cool i udseendet men det kan ske at jeg bløder op. Jeg var nede i Surina i dag - faktisk villig til at gå over smertegrænsen i pris men han startede med at lægge ud med at prisen var presset helt ned og at jeg ikke engang ville få klubrabat :unhappy:

Så fuldt opmonteret med Ultegra (også hjul) stod den i 28K og med Scram til 30K. Dertil kommer det løse som pedaler, flaskeholdere, saddeltaske, pumpe, computerholder og sikkert et par småting mere. Da mit budget startede med 20K synes at vi er kravlet noget over så jeg lod dankortet blive i tegnedrengen. Indtil videre tror jeg at jeg klapper hesten og ser hvor meget gang der kommer i cyklen. Bliver det kun som sidste år er jeg nok for nærig men holder min nyerhvervede immunitet over for dårligt vejr så jeg kommer mere ud kan det godt ske at jeg alligevel bider på. Kunne sænke prisen ved at smide 105 på men ved sq ikke.....

Mandag skal jeg alligevel til Kbh og vil liiiige smutte ind omkring roadbikeshop som flere af mine kolleger anbefalder meget varmt. Og ellers i Øbro cykler i Hillerød hvor jeg handlede inden jeg meldte mig ind i klubben.

Om jeg selv kommer ud på søndag er meget tvivlsomt. Hele ugen med sene vagter har smadret min søvnrytme totalt så jeg er ret sikker på at jeg ikke kommer op klokken 7:15

God arbejdslyst med opgaven :poking: men synes dog at kunne kende billedet fra mig selv, hehe.

Morgenvægt 90,7 (er skrup hamrende sulten når jeg kommer hjem ved 2-tiden og plyndrer køleskabet. Dårlig strategi....)

Dagens værk, træningstid 45 minutter:

Elipsetræner

5 minutter, trin 13, snit 209 watt

Enarmstræk i træktårn

5x30

4x40

3x50

2x60

1x70 , højre side måtte hjælpes de sidste 15 cm

5x50

Rowsmaskine, 1 arm ad gangen

12x97½ (fullstack)

12x97½

12x97½

Suspineret bicepcurl

3x22/28 , var først chokket over at højre side var totalt svag men der var så lige 6kg mere på. Fandens at folk ikke kan sætte vægtene rigtigt på plads.

5x22

5x22

Underarmscurl, lukket greb

15x14

15x14

Underarmscurl, åbent greb

10x10

10x10

Lændemaskine

15x55

15x55

Torsotwistmaskine

15x25

15x25

Mavemaskine

15x55

15x55

Bænkpresmaskine

10x50

10x102½ , med nød og næppe

Skulderpresmaskine

10x50 , igen max presset

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hi Gregers

Den Pinarello kan jeg sgu godt forstå du er brændt varm på. Smukke smukke linier der nærmest oser af fart. Men kan godt forstå at du lige tænker lidt over det. 28K er sgu osse en slags penge at lægge for en cykel. Har du overvejet noget ala købe stellet og så flytte noget af den gamle cykel udstyr over og så købe ny gruppe senere? Det kræver selvfølgelig at man selv kan stå for arbejdet med at flytte stumper osv. Men man kan jo stadig smide nye dele på der hvor det for alvor betyder noget visuelt og så lade cykel snedkeren står for f.eks styrbånd kabelmontage olign mens man selv flytter de mere indlysende dele. Normalt er de jo trods alt ret flinke til at hjælpe med råd og vejledning.

Og de kan iøvrigt findes i tyskland til 2500 € hvis du skulle komme på den forkastelige tanke at svigte jeres sponsor. Og så er det jo osse bagefter lidt flovt at komme ned til ham og skal have hjælp hvis der er noget der driller ....

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Tak fordi du lige gjorde mig opmærksom på hvorfor jeg ikke gider handle i Surina: Deres priser er helt forrykte.

Jeg sad lige og kiggede på Fabins hjemmeside, og der kan du få en komplet FP5 til omkring 24k med Ultegra. Til sammenligning med den pris du har fået fra Surina mht. FP5'eren, så kan du hos Fabin få en Pinarello Prince(topmodellen) med Ultegra SL(den nye Ultegra der har smidt lige knap 100 gram i forhold til den normale Ultegra) til 32k. Der burde være stor forskel på FP5'eren og Princen, så den med at de i forvejen har presset deres priser er vidst en sang fra de meget varme lande!!

Tag et smut i Heino eller RBS som du allerede har nævnt og se hvad de kan gøre for dig. Surinas priser er i hvert fald ikke konkurrencedygtige!

Hvis du alligevel har tænkt dig at smide omkring 25k, så snup en Cervelo Soloist Carbon med Ultegra! Pisse lækker cykel!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share