Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Dagens motion på vej til arbejde. 65 minutter i FDK Birkerød (så der var dømt korte pauser i dag)

Elipsetræner

5 minutter, belastning 12, 203 watt

Chinmaskine 2 (front mod maskine)

10x95

10x95

10x95

10x95

Rowsmaskine

10x65

10x65

10x65

Øvre ryg-maskine

15x32½

15x32½

Bænkpresmaskine

10x65

10x65

10x65

10x65

9x65

Inclinemaskine

10x50

10x45

10x45

Bicepcurl, nedre trisse

15x25

15x27½

15x27½

supersættet med

Tricep pushdown

10x30

10x30

10x30

Underarmscurl, åbent greb

15x6

15x6

15x6

supersættet med

Tricep extension, DB, 1 arm ad gangen

15x6 , puny vægte men de blev nu ret tunge til sidst

15x6

15x5

Crossover - endelig blev der ledigt

16x12½

10x12½ , lige så lette de første var lige så pludselig ramte jeg muren

(lidt viften med kosteskaft)

Et eller andet mavehejs i mavetræner-bænken

15 , en øvelse jeg fik vist af instruktøren for nogle uger siden. Den skulle være ret hård, men det var den på ingen måde så jeg lavede den nok forkert.

15

Torsotwistmaskine

15x22½

15x22½

15x22½

Hyperextensions

20

20

20

supersættet med

Mave på bold

20

20

20, hold da op de var nemme i dag.

og afslutningsvis nogle ikke særligt vellykkede forsøg på "planken" på bold med skiftende fodstillinger. Den kræver noget øvelse.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ikke megen energi i dag, så det blev kun til 30 minutter hjemmespin foran fjernsynet: alt siddende på omkring puls 145-150.

Jeg glæder mig (næsten) til min hviledag i morgen - synes jeg trænger allerede. I morgen skal jeg også til næstsidste besøg hos diætisten. Og jeg ved ikke rigtigt om jeg får ris eller ros. Vægten er støt stigende men det kunne meget vel være kreatinen som er ved at "sætte sig". Arbejdsbukserne er til gengæld blevet lidt løse i livet, men kun hver anden dag. Omvendt er den vene på maven der dukkede op forleden desværre forsvundet igen. Nå, vi får se hvad der sker.

I morges fik jeg indviet mit næsehorn. Det føles ret underligt og nok især da min næseryg er temmelig smal og jeg i den ene side måtte hjælpe lidt med en tandstikker for at vandet kunne rende ud igen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nå, så næsten hviledag.

Jeg startede dagen med 25 minutters selskab med min mave-DVD.

Skuffende besøg hos diætisten. Livvidden var uforandret, hvilket ikke er OK da den var steget en cm både ved sidste og ved forrige besøg. Som resultat af et ekkoplaget køleskab havde jeg ellers ikke spist meget i går og så ellers "tynd" ud i spejlet i morges men det var åbenbart ønsketænkning.

Link to comment
Share on other sites

Øv, jeg havde regnet med at jeg for en gangs skyld kunne komme med hele to gode nyheder som var indtruffet indenfor de sidste 24 timer men så for en lille time siden fik jeg at vide at min onkel er kørt galt og har totalsmadret bilen, men heldigvis ikke er kommet til skade. Vanlig "optimist" har jeg desværre også en forudsigelse af efterspillet, da 1: bilen var uden kasko. 2: en invalidepensioist ikke har råd til en ny bil. 3: han bor ude på Lars Tyndsskids og kan derfor ikke undvære en bil. Jeg fornemmer at min kassekredit kommer under maksimalt pres. Nå, vi må se hvad der sker - skal derover efter fyraften men da jeg kun fik 3½ times søvn i nat havde jeg ellers satset på at sove tidligt. Skal op klokken 04 i morgen for at møde klokken kvalme, så vi må se om trænngen i morgen falder til gulvet.

I morges var jeg oppe klokken 5 for at træne inden jeg skulle have bilen til syn inden jeg skulle på arbejde.

Dagens aktive indslag i FDK, Birkerød. Tidsforbrug 65 min

Elipsetræner

5 minutter, belastning 12, snit 197 watt

Concept 2 roning

5 minutter, 1319

Squat

15x10

20x40

20x40 , prust støn prust

20x40 , damn en iltgæld - det var som efter en hårdt interval i spinning.

Leg Extension, 1 ben ad gangen

15x30

15x30 , lige liige ved at ramme en fail på venstrebenet.

Benpres, kun venstre ben

10x30

10x40

Inderlårsmaskine

10x40

10x70

10x70

supersættet med

Lårcurl, siddende

10x40

10x70

10x70

15x50

15x50

Military

15x10

10x35

10x35

10x35

Kickbacks med strakt arm

12x9

12x9

12x9

supersættet med

Laterals med strakte arme

10x7

10x7

10x7

Rotator ud, kabel

15x2½

15x2½

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg for træt til at træne da jeg fik fri og efter 1½ times søvn gad jeg ikke :nonono: Overvejede kraftigt at køre til 6-dagesløb men så fandt jeg priserne og så var jeg alligevel for nærig.

Nok om det - endnu en gang var jeg tosset nok til at stå tidligt op for at nå at træne; i dag har jeg rådighed i hjemmet fra 11-20 og da man skal kunne være på hovedbanen klokken 11 skulle jeg være klar til at gå klokken 10 og så må man jo stå tidligt op.

I modsætning til de sidste to gange hvor jeg kørte fra start til slut er jeg sluppet nådigt i dag med 7 timer på Ringbanen sluttende med et tog der skal natparkeres I Klampenborg og derfra er jeg næsten halvvejs hjemme :4thumbup:

Nå for fa... det var jo træningen det handlede om, 90 minutter i FDK Birkerød

Elipsetræner

10 minutter, belastning 12, 193 watt

Chinmaskine 2 (front mod maskine)

10x100

10x100

10x100

9x100

Rowsmaskine

10x65

10x65

10x65

Øvre ryg-maskine

15x35

15x35

Bicepcurl med Z-stang

15x35

15x35

Underarmscurl, åbent greb

15x6

15x6

15x6

Underarmscurl, lukket greb

15x12

15x12

Bænkpres (den ægte var for en gangs skyld)

15x15

15x50

15x60

15x60 , aaarg var liige ved at misse sidste rep

Incline (også i fri vægt - jow jow)

9x40

10x40

Crossover

10x10

12x10

Liggende fransk pres med Z-stang

15x30

15x30

Tricep pushdown, en arm ad gangen, åbent greb

10x5

10x5

Torsotwistmaskine

15x22½

15x22½

Mavemaskine

15x45

15x45

15x44

Mave på bold

20

20

Lændemaskine

15x45

15x45

15x45

Hyperextensions

20

20

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gad vide hvornår jeg lærer at bestille spinningtider i god tid til weekenden? Nå, men så må man jo nappe en omgang styrk i stedet. Jeg var ikke 100% restitueret efter sidst, så det blev en smule neddroslet.

Træning i FDK, Birkerød. Tidsforbrug 55 min (er jeg ved at blive syg???? var oppe 6:30 for at nå at træne - det tager jo snart overhånd, hihi)

Elipsetræner

5 minutter, belastning 12, snit 203 watt

Concept 2 roning

5 minutter, 1324m - det begynder snart at bide fra sig at slå PR hver gang

Læg i benpresmaskine

12x50

12x50

12x50 , kun venstre

Squat

15x10

12x50

12x50

12x50

Inderlårsmaskine

10x40

12x70

12x70

12x70

supersættet med

Lårcurl, siddende

10x40

12x60 , en af senerne bagpå venstre knæ var lidt hærget efter de 70 kg jeg kørte med de sidste gange

12x60 , så jeg droslede lidt ned aht. helbreddet

12x60

Leg Extension, 1 ben ad gangen

15x27½ , ahh - huskede forkert så fik sat vægten ned i stedet for op

15x27½ , maskinen var optaget så den blev ikke kørt efter squat som ellers så det opdagede jeg ikke

15x27½ , kun venstre ben

Military

15x10

10x35

10x35

10x35

Laterals med strakte arme

10x7

10x7

Kickbacks med strakt arm

10x10

10x10

Rotator ud, kabel

15x2½

15x2½

Hmm, vægten har de sidste to morgener ligget på 88,8 så det er vist meget godt at næste uge bliver med fokus på spinning (i hvert fald hvis ikke DSB ændre min vagtplan - det ved man jo aldrig). Prøver lige med en øvettime mandag morgen inden jeg bestiller timer men har en plan i skuffen hvis det går godt :wink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gad vide hvornår jeg lærer at bestille spinningtider i god tid til weekenden?

det er forhåbentlig snart ikke nødvendigt længere :dry::tongue::hands:

(er jeg ved at blive syg???? var oppe 6:30 for at nå at træne - det tager jo snart overhånd, hihi)

:dropjaw: :blink:

Hvad sker der dog for dig ??

Prøver lige med en øvettime mandag morgen inden jeg bestiller timer men har en plan i skuffen hvis det går godt :wink:

Sikke dog en cliffhanger ... :nonono: det kan min nysgerrighed ikke kapere, unge mand... :poking:

Tog lidt solskin med hjem til dig:

:sun: :sun: :sun:

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs

Tak for solen - det er sq dejligt :smile:

Dagen blev - og dermed ugeplanen - ændret da jeg har været en fumlegøj hele morgenen.

Da jeg ankom til FDK for at træne overkrop steg jeg ud af bilen og ville lægge nøglerne i jakken - og opdagede at alle lommer var tomme. Uden adgangskort og andet at lægge som erstatning tog jeg bare hjem igen :mad:

Oprindelig var det jo planen at træne spinning i dag, så jeg tog en halv time hjemme.

Efter 8 minutters opvarmning blev det til et 20 minuters interval skiftende stående og siddene et halvt minut ad gangen til takten fra Voice. Endte som en ren benknuser med 45 RPM. Pulsen steg stille og roligt fra 150 til 173-4.

Men så i morgen skal der trænes overkrop - der bliver så mere intensivt end ellers og incl skuldre.

Og så er der planlagt 4 spinningtimer med forskellige instruktører - nu må jeg vide hvem der kører hvordan.

Tirsdag en øvet med Tanja i Royal.

Onsdag en basis med Spock (hvis tirsdagstimen går godt, hvis benene er friske og hvis der er ledigt opgraderer jeg den måske!! til elitetimen)

Fredag en øvet i Birkerød 6:15 hvis jeg kan kommer op - har sent fri torsdag - også en instruktør jeg ikke har prøvet før.

Søndag formiddag en basis i Royal hos en der hedder Kim.

Og det med at fumle: da jeg var i bad efter min lille spinning havde jeg glemt at få håndklædet ud i badeværelset efter det hængte til tørre og madpakken drillede så meget at jeg ikke nåede toget men måtte tage bilen på arbejde.

Og nu står den på togkørsel indtil 21:08 - forhåbentlig uden fumlefejl.

Hav en god søndag!!

Link to comment
Share on other sites

Nogen gange så tror jeg altså at jeg er født under en uheldig stjerne :unhappy:

Kører rolige 80 ude på landevejen i den landlige "myldretidstrafik" som lige er begyndt. En af de modkørende er en lastvogn med lidt lavsidet container. Hvordan det sker ved jeg ikke men ud over kanten falder en sten eller klump jord og lander på forruden: Knald og var den udsmykket med tre fine stjerner :mad: Ergo flere udgifter til "ingenting". Suk, suk og atter suk.

Dagens styrketræning foregik igen i Birkerød. Jeg var ekstremt dehydreret fra morgenstunden så det startede ud stille og roligt indtil jeg fik tømt nogle vandflasker. Tidsforbruget var lidt voldsomme 125 minutter men det var så heller ikke stressende i dag.

Elipsetræner

10 minutter, belastning 12, 193 watt

Chinmaskine 2 (front mod maskine)

8x102½ (fullstack)

8x102½

8x102½

8x102½

8x102½

Hente penge og indtage en "præventiv" proteindrik da jeg havde en fornemmelse at det ville tage lang tid i dag

Rowsmaskine

12x70

12x70

12x70

Øvre ryg-maskine

15x35

15x35

15x35

Bænkpres

15x10

15x50

12x70

12x70

10x70

Incline

12x40

12x40

Crossover

16x10

16x10

Military

20x10

10x40

8x40 :dry:

6x40 :cry:

5x40 :crazy::blush:

5x40 :blush::blush::blush:

Laterals

15x6

15x6

Kickbacks med strakt arm

15x9

15x9

15x9

Rotator ud, kabel

15x2½

15x2½

Hammercurl

6x22

6x22

6x22

Bicepcurl med Z-stang

20x30 , lige let nok

15x35 , men den sved dejlig

Liggende fransk pres med Z-stang

8x35

8x35

8x35

Tricep pushdown, en arm ad gangen, åbent greb

10x5

10x5

10x5

Underarmscurl, åbent greb

15x6

15x6

15x6

Underarmscurl, lukket greb

15x14

15x14

15x14

Torsotwistmaskine

15x22½

15x22½

15x22½

Lændemaskine

15x45

15x45

15x45

Hyperextensions

20

20

Mavemaskine

15x45

15x45

15x45

Mave på bold

20

20

Planken på bold, roterende til begge sider

3

2 - trillede af + een mere. Det bliver nok ikke lettere af at overkroppen var mærket af træningen så arme og bryst sitrede som en Sonofon shaker men det har sikkert set sjovt ud. Men ok - når hende yoga/cirkusprincessen (*) kan trille af bolden så er jeg ikke flov over at jeg heller ikke mestrer den.

(*) - en dag var der en kvinde som brugte midten at cirkeltræningsfeltet til at "optræde" med noget som kunne være yoga men endte over i noget man ser på tv fra cirkus. Træningen i den del af lokalet som kunne se hvad hun lavede gik også helt i stå da alle stod med tabte underkæber. For at fuldende værket var det noget hun lavede i forlængelse af udtrækning efter en spinningtime.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dagens spinning blev ikke som planlagt. Først fik Vivsen lokket mig væk fra Royal og ind i ABC til Thomas-Martin og fik jeg en mindre hjerneblødning og lyst til en dobbelttime. Problemet var bare at det var en elite efter en øvet og da det er mindst 14 måneder siden sidste jeg kørte en elite var det nok lidt overilet. Jeg fik lokket Vivsen med til tosserierne, men det var nu faktisk heller ikke synderligt svært :tongue:

Allieret med ½ liter kakao, to drikkedunke á 0,7 liter (med lidt sukker og salt i :blush: ) og en ½ litersflaske med alm. vand og en banan til efter timen fandt jeg frem til ABC. Det lykkes mig at drikke det sidste vand inden sidste serie så det passede lige akkurat omend en tår efter timen ikke havde skadet.

Første time var jeg ikke hurtigt nok til det rush-in der var i det lille spinninglokale og havnede omme bagved - Vivsen kendte til gamet og fandt en cykel i front. Til time to blev jeg vinket op foran og hvor hendes bedre halvdel også havde indfundet sig.

Da det som nævnt var længe siden jeg kørt en elitetime og så vidt jeg husker også var min debut med dobbelttimer var jeg altså lidt forsigtig. Da elitetimen efter opvarmningen var een lang serie med en masse! stående arbejde og halvdelen heraf i mellemtakt - som jeg stort set ikke ellers har kørt - var jeg glad for denne disposition. Jeg var mere smadret til sidst end jeg synes pulskurven antyder.

Musikken var mere end godkendt og Thomas-Martins stil passer mig rigtigt fint, så ham kører jeg bestemt gerne hos igen.

post-1580-1202248925_thumb.png

Den positive opdagelse var så hurtigt pulsen droppede ned mellem serierne og efter timen - sådan synes jeg ikke det var i forrige uge. Måske ideen med at veksle mellem styrk og spinning på ugeplan slet ikke er så tosset endda - når jeg nu partout vil begge dele.

:4offtopic:

Hm, for at financiere at få lavet forruden har jeg måttet droppe fridagen i morgen og dermed forsvandt muligheden for at køre hos Spock - derfor ville jeg køre en dobbelt i dag. Jeg må improvisere lidt for resten af ugen - alle dage er jeg hjemme efter midnat, så morgentimer er ikke i høj kurs men omvendt er jeg på arbejde når eftermiddagstimerne køres. Vi tager den på dagens sove-form. Tøjskabet er tomt :uniform og trænings-tanktops er udsolgte og med to par sokker og eet par underhylere er der dømt vask. Køleskabet er lige så tomt og Glasmanden kommer i morgen og cykelklubbens hjemmesiden bør opdateres efter klubmødet i går, så i morgen bliver sq lidt hektisk og i hvert fald uden træning.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Mangler det sidste på hjemmesiden og når det alligevel ikke.

Så:

Mave-DVD

Pullups: 12,12,9,8

Dips med vægtvest: 28, 18

Forruden blev lavet ret pænt for kun 400 kroner, så Glasmanden kan anbefales.

Det her lyder sq meget rart, så kan man måske snart gå frit omkring: http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Fred...56.htm?rss=true

og så lidt mad og på arbejde :superman:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik lokket Vivsen med til tosserierne, men det var nu faktisk heller ikke synderligt svært :tongue:

:innocent::blush:

Musikken var mere end godkendt og Thomas-Martins stil passer mig rigtigt fint, så ham kører jeg bestemt gerne hos igen.

In that case, så husk du har muligheden for at få målt max-puls..det mener jeg du har talt om - på et tidspunkt for længe siden !? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs,

typisk mig - glemte at se hvornår det er selv om jeg bemærkede opslaget. Det må jeg lige undersøge - med mindre du har svaret som paratviden? Man ved aldrig med dig og den slags :tongue: Men ellers står del på hjemmesiden et sted. Men ellers havde jeg faktisk også haft fat i et tastcenter som også kommer med nogle terskelværdier - de har ikke svaret min mail så måske man skulle ringe til dem. En del af testen er en maxtest og der er jo ingen grund til at gå gennem den "fornøjelse" to gange lige efter hinanden.

Åh hadada. Det var nok lidt overmodigt med den dobbelttime. Mine stakkels lår er stadig som beton. Alligevel var jeg lige omkring Simon til en basistime. Lidt synd at jeg var flad, for det med basis holdt vist ikke helt i dag, dobbelttakten var så langsom at jeg kunne følge den uden de helt store kvaler og der var heller ikke ret maget af den og han satte mit yndlingnummer på. Der var basis for at fyre den af men det gik bare ikke. Havde også sovet for lidt og var "lige" vågnet inden timen.

Men det er bare ærgeligt :devil: - jeg prøver at holde presset oppe, for i starten af næste uge bliver der ikke mulighed for træning, så jeg vil gerne have lidt restitutionsmæssigt efterslæb med i bagagen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs,

typisk mig - glemte at se hvornår det er selv om jeg bemærkede opslaget. Det må jeg lige undersøge - med mindre du har svaret som paratviden? Man ved aldrig med dig og den slags :tongue: Men ellers står del på hjemmesiden et sted. Men ellers havde jeg faktisk også haft fat i et tastcenter som også kommer med nogle terskelværdier - de har ikke svaret min mail så måske man skulle ringe til dem. En del af testen er en maxtest og der er jo ingen grund til at gå gennem den "fornøjelse" to gange lige efter hinanden.

26 februar :tongue:

Jeg går også selv og overvejer en større tur i testcenteret..men kan skun'te bli' enig med mig selv.... :blink:

Åh hadada. Det var nok lidt overmodigt med den dobbelttime

Oh well, nogen gange skal man presse sig selv lidt, ikk ? :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo lige det man skal :blush:

Ikke den bedste timing i forhold til dette indlæg. I går var jeg bare flad og (sove)træt, så jeg tog en hviledag uden dårlig samvittighed.

I dag er noget andet. Kom igen sent hjem fra job i går og sov til klokken ca. 10 men kunne ikke rigtigt vågne. Om kom heller ikke rigtigt af sted til træning.

Fik lavet en plan B med en lyntræning lige inden arbejde, men da det var lige ved at være gå-tid ringede telefonen og så skred den træning også.

Har lige lavet lidt nødtræning hjemme - bare for at kunne sige at jeg har været der.

Chinups: 16, 16 - OK lidt for hurtige men ellers fine nok med fuld ROM (som sædvanlig)

Ab-wheel: 20, 20

Armstrækkere: 40, 40

og det var det.

Uhh, og vægten er nu oppe i rødt område: I "morges" da jeg stod op viste den 89,1

EDIT: stawefagl

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gul vægt: 88,9

Efter igen at komme sent i seng - dog inden 01 - binglede vækkeret lidt i 8

På vej til arbejde skulle jeg tur omkring en spinning basis med KG. Dvs. der stod basis i programmet og vi kørte da også korte serier på 10 min med pauser imellem, men ellers var der ikke meget basis over det i praksis. Men der var heller ingen "basister" til stede og de udmeldinger om "op til 7" som KG kom med blev efter folks heftige vejrtrækning ikke helt overholdt, men i stedet den annoncerede mulighed for at køre sig i hegnet til sidst.

Jeg kan som sædvanlig ikke huske programmet men det var faktisk temmeligt lækkert (noget men nogle Basso-intervall i midten og 4 enkeltstarter til sidst med selvvagt pause imellem - start hvert 2½ minut). Det med hyppige hvilepauser er slet ikke så afskrækkende selv om drevne spinnere nok vil betakke sig. Musikken som sædvanlig i top og også KGs topmotiverende udstråling (hvad det så lige er der gør det).

Pulskurven afspejler ikke helt virkeligheden - der går altså noget tid ingen jeg bliver kørt varm og især om "morgenen". I anden intervalserie var jeg lige over syregrænsen i et forsøg på at banke pulsen op hurtigere end den ellers gerne ville, men jeg må nok acceptere at det går lidt trægt med det og at det bare er sådan. Og også at min maxpuls ikke længere er oppe på 193 som for 16 måneder siden. Lige efter sidste interval var morgenmaden oppe og vende men jeg fik den da ned igen.

post-1580-1202672656_thumb.png

Jeg er vist blevet lokket til en elitetime med KG på fredag og det glæder jeg sq til :devil:

JEG HAR BARE FERIE :yahoo:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

"Vi skal op på et 8-tal. Det er der hvor kvinder kan snakke lige så meget de vil og mænd ikke kan sige en lyd"

Citat: Simon 11/2 ca. 10:21

Jojo - den er inspireret af Arnes log og selv om ordene ikke er så dybe som Chriss´s, så var det en ret sjov bemærkning nu der var godt gang i "hønsehjørnet" i dag.

Dermed har jeg så antydet at jeg var til spinning hos Simon - en basistime som sædvanlig. Jeg skulle egentlig have lavet noget styrk i dag men med tanke på hvad der venter på fredag måtte jeg hellere øve mig lidt ekstra. Jeg havde umiddelbart ikke tænkt over at det er ferietid og af den årsag var der en del nye på holdet. Frygtede lidt en skånetime men Simon kørte præsis som han plejer. Menøh Simon: 2 x næsten 1 minut stående mellemtakt og ublu mængder af siddende dobbelttakt er nok ikke lige sagen når der er så mange på deres første time :poking: og de havde generelt deres kvaler.

Selv gik det nogenlunde OK men havde også chokket kroppen op med lidt nød-styrk inden timen:

Chinups: 12, 12 i squatstativet. Stangen hang rigeligt lavt og stødte også knæene imod et par gange men ellers OK trods stangen triller rundt i holderen.

Bænkpres, DB: 10x10, 15x28, 15x28

Laterals: 10x9, 10x9

Rotator, ud: 15x2½

Mavemaskine: 15x45

Hyperextensions 20

- en lille proteindrik fra køleren og en banan - en lettere panisk lynomklædning og i cyklen som jeg heldigvis havde gjort klar i forvejen.

Endnu en gang spillede han mit p.t. ynglingsspinningnummer (det har han faktisk gjort hver gang siden jeg fortalte ham det :bigsmile: )og trods en relativ beskeden puls og siddende dobbelttakt (lille æv) fik jeg en god spinners high (i tiden 22 minutter) og da serien var slut kom mindst den kvarte banan op igen. Det var helt uforberedt og meget!! tæt på at gå helt galt :blush: Lidt senere en snert af krampe i venstre læg og senere i den højre. Me don´t like dobbelttakt i de mængder vi fik i dag.

post-1580-1202731487_thumb.png

Om en halv times tid triller jeg til mor/onkel og derfra videre til Stege. Kommer hjem onsdag/torsdag og torsdag skal jeg med onkel ud og købe en brugt bil så de kan komme omkring. Fredag+lørdag:egodage. Søndag til føs´dag, mandag til diætist (fan´me dårlig timing :tongue: ) og mor/onkel og så er den ferie skudt af. Jeg havde egentlig næsten lovet at køre en overarbejdsdag lørdag men synes ikke rigtig jeg orker det. Trænger sq til at sidde og flade ud med DVD og en kop te.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det blev sq til en arbejds"ferie".

Lidt møbelslæben og filtning, grunding og 2xmaling af begge stuerne i Stege. Men masser!! af god mad og diverse andre ting der sætter sig på sidebenene.

Morgenvægt:89,3

Og så lidt brok: hvor er jeg p... træt at a t jeg skal blive syg stort set hver eneste gang jeg har ferie :mad: Feberen er godt ok ikke kæmpe høj, men jeg er stoppet i næsen og har en fæl kaktus i halsen. Prøver at svede det ud i nat, men ellers ved jeg altså ikke om jeg har mod til en 90 minutters spinning elite i morgen. Det bliver en evt. afmelding på dagsformen.

Nå, men nu kan jeg rende rundt ude i kulden (men dog med en dejlig sol) og sparke på dæk sammen med min onkel som jo i dag gerne skulle finde sig et stykke bedaget men køreklart automobil.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg er sgu imponeret over hvor ofte du får trænet. Ser ud som om du kommer til at køre stærkt når sæsonen starter om et par måneder :superman: Og så har vi vel en lille drøm om at køre fra Jan i Folehaven eller hvad? :wink:

Kan du forklare hvad spinners high er? Har hørt udtrykket et par gange før, men har ikke helt fattet det? Runners high er jo når løbere løber og når den grænse hvor det ikke gør ondt mere, så vidt jeg husker.

Hvis vejret tillader det i næste uge, skal du så med ud på en stille tur?

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit

Tjah tjoh bum bum... det er jo pænt ofte at jeg får rørt mig - ingen tvivl om det, men om det er landevejsorienteret nok er jeg desværre ikke helt sikker på og især det med at "være på" i flere timer ad gangen kniber det gevaldigt med. Jeg er faktisk lidt (læs:ret så meget) nervøs for at falde igennem trods den ellers pæne træningsmængde og der er nok også for meget styrketræning på programmet til det er rigtigt cykelklogt. Havde jeg vidst at vores vintre ville være så "grønne" så havde jeg nok taget mod tibuddet fra Surina forrige år om en vinterracer til en fornuftig penge men det er jo for sent nu. Ellers må jeg bare prøve at trampe fra Jan, hihi og helst også på flad vej... hvor primitivt med den slags målsætninger, men altså. Lidt spas skal man jo have.

Men på den anden side (selv om det ene ikke udelukker det andet) så er netop spinners high en lille biting som jeg nødigt vil undvære og da det er ret sjældent at jeg ikke får en til spinning men aldrig får den på udecyklen så er spinning altså en lækkerbisken som jeg holder meget af. Jeg har aldrig haft en runners high så der kan jeg ikke sammenligne men i min verden er en spinners high nogenlunde at forklare således (delvist sakset fra noget jeg tidligere har skrevet):

Bla bla bla....Her ligger motivation i den rigtige instruktør og især en instruktør med noget musik får en til at vende sig ind i sig selv og blive en treenighed med lyd og cykel. Når det rigtige beat kører og man får lidt opmuntrende pace eller en verbal kindhest så forsvinder hjernens protester og bliver vendt om. For når det hele spiller sammen så er der en fantastisk belønning i form af en spinners high (hjernen udspyder pludselig nogle hormoner (adrenalin, serotonin og dopamin) og man får en rus som man vel godt kan sammenligne med samme niveau af tilfredsstillelse som ved lagengymnastik. Tidsfornemmelsen går lidt fløjten, spinningcyklen ER dig, evt. smerte i lår og baller forsvinder, man får gåsehud og har bare lyst til at kæmpe som en sindsyg for at holde high´en eller blot for at træde cyklen i smadder. Nu lyder det måske lidt sygt og man kan faktisk godt gå hen og blive "afhængig" af det, men det er samtidigt det der gør at man "piner sig" for at kommer over på den anden side hvor belønningen venter.

Ville egentlig have googlet hormonsammensætningen og fandt udover nogle af mine egne tidligere indlæg også dette sigende citat fra en anden molbo:

Har det ca. hver anden gang når jeg spinner - det er nærmest hovedårsagen til at jeg cykler, for det er _meget_ stærkt vanedannende.. man bliver rastløs, irriteret og får små rystelser på hænderne ved for meget afsavn.. det er faktisk lidt skræmmende.. men superfedt!

Sådan havde jeg det også sidste vinter. En spinningtime uden et high var en fiasko. Er noget mindre afhængig i dag hvor jeg også kan se andre kvaliteter i træningen.

Hvis vejret er rimelig og der ikke ligger salt (må jo tage hensyn til min stakkels sommercykel) kan jeg sikkert sagtens lokkes udenfor. Og ellers hvis du skulle have lyst til en gang spinning kan du jo altid tage en gratis prøvetime f. eks. i FitnessDK. Selv om det er en helt anden form for pedalarbejde har du jo smugtrænet lidt i kælderen - ved ikke hvor meget du kører stående for det er der ret meget af til spinning, men ellers er du jo i rigeligt form til den slags og en basistime kan man som ivrig cyklist altid køre.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart lader det til at det bliver overskyet i næste uge, dog ikke med regn eller noget. Grader mellem 5 og 10, så det burde være overkommeligt, dog med lidt vind. Kan vi jo altid finde ud af. Og jeg banker den af på min sommercykel i øjeblikket. Så længe der ikke ligger vand på vejene er salt og grus ikke så slemt, det er bare lige at køre den over med en klud når man kommer hjem, og så give den lidt olie.

Link to comment
Share on other sites

Vi må se om det kan klemmes ind - jeg glemte at se mine arbejdstider inden jeg gik på ferie :doh: så jeg bliver jo nok nødt til at ringe ind og erkende at jeg har dummet mig lidt. Hellere det end at tage til Kh bare for at se efter (med mindre jeg finder en spinningtime i Royal - nu de igen har fået vand i bruserne)

Dermed også afsløret at jeg meldte fra til KGs lange elitetime i dag. Ellers ærgeligt for trods let forkølelse var der gode ben i dag. Jeg havde ellers besluttet mig for en sumpedag krydret med min lange gamle liste med ugjorte gøremål men tre kvarter før timen startede fik jeg altså lyst til at røre mig lidt og tog til Henriks elitetime i FDK, Birkerød.

Det var første gang jeg kørte med ham men nok ikke sidste. Det fremgik at han var cykelrytter (vist nok i Hvidovre Cykelklub) og i disse dage tilbringer 2-3 timer på cyklen hver dag udover hans spinningtimer så det var ikke overraskende at han kørte landevejsspinning :wub: Desværre meldte han ikke ud på forhånd hvad man skulle lave og hvor længe, så det var rent gætværk at administrere resourserne og det kiksede også til sidst hvor jeg døde to intervaller før tid - og så blev første blok kørt lidt for let. Generelt kom nedtællinger kun i de "værste" intervaller. Til gengæld kørte han vist selv frisk til for han så godt nok presset ud - nærmest ovre i det aggresive (dog uden fråde om munden) og umiddelbart fik han også uddelt "nogle" skideballer for ikke at holde takten for dårlig stil men hans så helt hidsig ud. Så længe det ikke er mig det går ud over kan jeg leve med det selv om jeg foretrækker en positiv og motiverende indgang, men selve kørslen var godkendt.

Jeg tror måske at jeg husker programmet i dag :blink: men absolut med forbehold :blush:

Opv - første 5 let dobbeltakt - derefter noget mellemtakt heraf 1 minut stående. Uden pause direkte videre til

blok 1:

endte med enkelttakt skiftende stående og siddende i længere og længere tid - til sidst 4 minutter

hvilepause efterfulgt af 1 eller to minutters siddende dobbelttakt

blok 2:

1 minut siddende mellemtakt - 1 minut stående mellemtakt - så to minutter siddende, 1 stående osv op til 4 minutter siddende

55/5 siddende/stående mellemtakt -> 50/10 siddende/stående mllemtakt -> og videre indtil 5/55

samme mønster bare med siddende enkelttakt og siddende mellemtakt og 1 minuts spurt til at slutte af på.

ved 15/45 var min mellemtakt nede og ramme takten til musikken så jeg måtte file på belastningen for at fuldføre :sneaky2:

post-1580-1203108584_thumb.png

Men ellers har de sidste dages muntre indslag fra den misforståede ungdom også vist sig i min egen ghetto.

Dette billede http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminali...2/14/204413.htm stammer fra bilen der holder lige nedenfor mit soveværelsevindue - her knipset gennem køkkenvinduet da underboens træ ellers er i vejen:

post-1580-1203108548_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vågnede med ondt i halsen og godt stoppet næse men det bedrede sig op ad dagen så kun en smule forkølelse er tilbage. Hvis jeg nu kan finde sengen bare nogenlunde tidligt, tror jeg det hjælper.

Jeg valgte at tage til en lille omgang styrk og så slutte af med lidt cardio bagefter men da jeg fik fingre i vægte og stænger tog det overhånd og jeg nåede kun akkurat i bad inden lukketid. Det blev til 85 minutters træning:

Elipsetræner

5 minutter, belastning 12, 202 watt - kunne her tydeligt mærke spinningen fra i går da benene var godt trætte

Concept II

1000 meter, fanebelastning 7, 3m32s lagde alt for hårdt ud og visnede med 250 m tilbage - det må kunne gøres bedre.

(tre knægte lavede de mest underlige øvelser i squatsatativet og de skyndte sig på ingen måde - masser af bla bla bla)

Læg i benpres, 1 ben ad gangen

15x60

15x60

10x60 , kun venstre

10x60 , kun venstre

Inderlårmaskine

15x70

Lårcurl

15x30

15x52½

15x52½

Bænkpres

15x20

15x60

10x80

10x80

Squat - endelig

15x10

15x40

12x50

10x60 , håber på lidt spinning i morgen så jeg forsøger at holde mig under DOMS-grænsen eller tæt på

Leg extension, 1 ben ad gangen

10x32½

10x32½

supersættet med

Chinups, på stangen i squatrack

12

12

Military

20x10

8x40

8x40

8x40

Kickbacks med strakt arm

10x10

10x10

10x10

supersættet med

Laterals

10x8

10x8

10x8

Hammercurl

10x18 , faktisk værre for forskulderen som syrede fuldstændigt til

Underarmcurl, åbent greb

15x12

Fransk pres med DB

10x12

10x12

Rotator ud, kabel

15x2½

15x2½

Lændemaskine

15x50

15x50

Mavemaskine

15x50

15x50

Torsotvistmaskine

15x22½

15x22½

Link to comment
Share on other sites

Cardio og gå til fødselsdag passede ikke helt sammen i går så jeg forholdt mig inaktiv.

I morges var jeg til diætist for sidste gang. Desværre var timingen i forhold til gårsdagens fødselsdag og et par smovsedage i Stege som var omkranset at feriekageorgie hos mor/onkel ret (faktisk helt og aldeles) elendig. Min vægt i morges var oppe på 90,1kg hvilket er over den kritiske 90 kilosgrænse. Men så alligevel ved jeg ikke om jeg kan udelukke at det er kreatinen som nu har "sat sig". Nye vener viser sig så helt galt kan det da ikke være :unsure: med mindre selvfølgelig at det er kreatinen som får dem til at træde frem. Livvidden er desværre også steget lidt men omvendt har jeg aldrig før trænet maven på seriøs vis og rent visuelt ligner jeg mig nogenlunde fra 85-86 kg-mærket, blot fylder jeg generelt mere jævnt over det hele men især på siden af maven virker det som om der er kommet mere kød på. Nå, kosten bliver strickt i nogle dage og så må vi se hvor meget af mig der forsvinder når kreatinbøtten engang bliver tom.

Fra diætist og videre til dagens træning, stort set med samme næsten umærkelige DOMS i benene, mærkeligt at den ikke er blevet mindre. Men ellers "pæn" DOMS i inderlår og i går også i ballerne.

90 minutters træning i Royal hvor jeg kunne indvie mit bælte til at køre chins med ekstra vægt:

Elipsetræner

10 minutter, belastning 12, snit 196 watt

Chinups i lor..stativ hvor man enten holder for bredt eller for smalt. Tog det smalle greb men burde nok have kørt den med neutralt greb i stedet for overhåndsgreb.

5

5xBW+10

5xBW+10

5xBW+10

5xBW+10

5xBW+10

Rowsmaskine

15x60

15x70

15x70

Reverse BB-curl

6x30

6x30

6x30

Herocurl

15x25 , lille surprise i spejlet

12x30 , i forhold til resten af kroppen er biccerne nok noget overdimensionerede så burde nok holde igen med at træne dem men da jeg jo stadig en dag gerne vil lave en OAP så har jeg nok ikke "råd" til at springe dem over.

Underarmscurl, lukket greb

10x14

10x14

10x14

Underarmscurl, åbent greb

10x8

10x8

10x8

Skulderpresmaskine - alt optaget i vægte og stænger

10x30

8x40

8x40

8x40

8x40

8x40

Lateralmaskine - den kan jeg godt nok ikke lide. Føles alt for underligt.

10x30

10x30

10x30

Lændemaskine

15x50

15x50

15x50 , syyyre

Torsotvistmaskine

15x22½

15x22½

15x22½

Mavemaskine

15x50

15x50

15x50 , orf de sidste to reps kom ikke hjem af sig selv

Planken på bold

2x10sek i midten -> 10sek på venstre side ->10sek i midten -> 10sek på højre side

og uden af vælte af :bigsmile:

Låsen til vaskekælderen var gået i baglås i weekenden (for en gangs skyld var det ikke mit tøj der blev smækket inde) så jeg skal tidligt op i morgen og vaske :puke:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share