Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hej cwr,

Joh, det luftede en del - yrk!

Mht. C2´eren:

Tjah bumbum, den fungerer rigtigt fint som opvarmning. Og jeg kan rigtigt godt lige at sidde i den nu jeg har vænnet mig til at have fanen på 3-4 og "kun" 25 tag i minuttet. Det er jo en helt anden måde at ro på end før.

Men jeg synes ikke at jeg har "set lyset" nok til at bruge den til mere end opvarmning. Måske kommer det med tiden men ellers kunne jeg jo spørge om hjælp :blush: . Især tror jeg at jeg falder lidt sammen i sædet (har nok generelt lidt dårlig holdning også når jeg sidder ned) og at jeg ikke får lænet mig langt nok tilbage i afviklingen. Er heller ikke helt sikker på at ben og overkrop kører i den rigtige rækkefølge.

Nu du lige fik genskabt opmærksomheden på det kunne det være at jeg igen skulle holde højt fokus på teknikken de næste gange jeg skal i den så jeg "tør" bruge den som primær træning også.

Kh

Gregers

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

:blush: jeg var nu heller ikke så kæk inden jeg kørte ud. En hvis person jeg lige fik mailet med vil nok bruge ord i retning af tudeby, tror jeg. Men fedt at det blev så positivt.

Jeg overvejede om jeg skulle tage pulsbæltet på til banetræning. Undlod og det er jeg glad for, for det blev en meget let dag på kontoret i dag. 90 minutter var afsat - var jeg mødt før kunne jeg have kørt meget længere for pga. tidligere arrangement i Arenaen var vi det eneste hold der skulle køre i dag men der var ledigt på banen meget før. De med insideviden havde også tyvstartet og nogle af de mere garvede "snydt" sig til en ekstratræning og skiftede fra cykeltøj da jeg ankom.

Nå, det blev til 20 minutters fri opvarmning. For mit vedkommende en 3-4 trilleomgange på løbebanen, 3-4 på fortovet og så op på den blå streg og trille rundt. I starten gik det lige langsomt nok (lå i en lille tremandsgruppe) og forhjulet ruflede to gange på selve stregen :crazy: heldigvis synes træneren også at det gik for langsomt og råbte at vi skulle køre hurtigere. Var også lige nede på den sorte et par omgange for at komme rigtigt igang og så op på den røde igen hvor vi lå en lille gruppe. Gik ned på den sorte for at køre en omgang ind men efter et par runder blev vi kaldt ind på midten.

Derefter til selve træningen som var 100% tekniktræning i dag. Dels i at ligge på hjul men primært på at fokusere på at køre PÅ den sorte streg - og ikke 10 cm ved siden af. Vi blev delt op i seks firemandshold hvor jeg kørte sammen med Frank fra cykelklubben. Tre hold samtidigt på banen - ca. 5-7 opvarmningsomgange og derefter 16 omgang på ca. 80% - ny mand tog føring ved hver omgang. Derefter byttede vi. 2 ture til hvert hold.

Første tur gik nogenlunde men ikke pralende men fik dog tryghed ved at ligge på hjul og fandt banens rytme. Hvis man kører jævnt er man ved at køre op i ham foran når man kommer ud på langsiden men falder til gengæld af i svingene så der skal kompenseres hele tiden. Efter ca. 10 omgange lykkedes det også at blive på banen på langsiden og ikke falde ned på fortovet. De sidste 2-3 omgange var til gengæld noget knald da jeg tabte fokus og missede både den sorte streg og at holde hjulet.

Heldigvis pause.

Ny tur. Havde denne gang fat i den lange ende fra start. I mine føringer lå jeg rigtigt tæt på stegen konstant undtaget de første meter af svingene for der smuttede cyklen op i banen. Men det er pissesvært at holde stregen når de foran kører ved siden af - helt automatisk følger man efter og kører endnu mere skævt. Ifølge træner er det dog helt normalt. Fik dog lidt luret noget ved at "se igennem" dem der kører foran - det hjælper en del men var først til sidst jeg fik den ide. 2 gange var opslaget fra føring til bagtrop noget nær perfekt. Det føles fandme godt at prøve at slå op og falde ned igen under ½ meter fra hjulet man skal ligge på og ramme med den rigtige hastighed. Jaja - det er jo nok en selvfølge om kort tid men man må jo glædes over de fremskridt der er og når noget nyt lykkes.

Da det andet hold skulle køre stod jeg snakkede. Kjuudsss- - BANG og en gut faldt i svinget næsten lige ud for os da cyklen skred ud under ham. Næste mand kunne ikke nå at undvige og kørte direkte i ham der gled ned i bunden af banen - forhjulet stoppede på stedet så han slog en halv kolbøtte og landede på hjelmen. Hmm, så fik vi syn for sagen i alle de advarsler vi havde fået da det første styrt skyldtes en 100% kørefejl som så rev en uskyldig med i faldet. Første mand slap med lidt brandsår - den anden skulle checkes for hjernerystelse.

Synes ikke jeg havde lavet så meget og overvejede at springe badet over og skynde mig hjem men lugtede nu alligevel for svedent :laugh:

Kroppen kan ikke rigtigt finde ud af om den skal blive syg eller ej. Var godt nok sløj i går morges men så blev det bedre - dog er halsen godt øm og rød. Var snottet i morges og er ved at blive det igen nu. Men indtil videre feberfri. Måske - sidder og fryser så... i seng med mig.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Spændende beretning, og godt at læse at der nu er ved at komme lidt rutine allerede i 2. gang du er der. Tror det bliver en helt kanon træningsform her henover vinteren.

Hvis du ikke allerede tager det, så er der noget der hedder Echina Force, eller noget i den stil, som er rigtig godt mod milde forkølelses symptomer.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Jeg drikker allerede der dersens enchina-noget og har gjort det i et par uger nu. Om der så var gået værre hvis jeg havde undladt er jo aldrig til at vide. Men har det nu noget bedre i dag som jeg indtil videre er kommmet igennem uden næsespray.

Banetræningen er jo sjov fordi man bliver bedre - stort set fra omgang til omgang men glæder mig da også til at vi kan begynde at sparke til den for alvor. Og vi har fået lovning på at vi en dag også kommer til at køre en kopi af Dandanel´s (sikkert stavet forkert) berømte træningssession hvor man bortset fra opvarmning kører under 1000 meter på tre timer. Håber det er en dag jeg er til stede - er lidt spændt på hvad der skal ske. Hvis man går til stålet skulle man efter sigende ikke have "behov" for træning de efterfølgende tre dage.

Efter 3½ times nattesøvn var jeg alt for træt til at få trænet i går. Er inde i en periode hvor jeg er dårlig til at falde i søvn også når jeg gerne vil sove til middag.

I stedet lavede jeg en plan B = så Olsen Banden og smuttede i stedet for i FDK i morges, opvarmning var der desværre ikke tid til:

Chinsmaskine: 12x30, 12x60, 8x90, 10x102½, 10x102½, 10x102½ (full stack)

Rowsmaskine: 10x80, 10x80, 10x80

Bænk med håndvægte: 15x14, 12x24, 15x30, 15x30, 15x30 - havde gerne kørt alm. bænk men den var optaget og/eller med tungere vægte og lavere reps men der er kun op til 30kg

Alt. bicepcurl: 8x24 - nå, det var sq for tungt til 10 reps hvis teknikken skulle se pæn ud

Lateral raise: 10x6, 10x7 - var noget bekymret for venstre skulder men den tog det nu rimeligt

Rotator ud, stående med DB: 15x5, 15x5 - kabeltårnet var defekt.

Efter spinning:

Triceps pushdowns: 2 opvarmingsæt og 2 worksæt - anden gearing på kablet men det var vist med 27½kg til sidst

Spinning basis med Simon - det "mærkelige" væsen. Fuldstændingt modsat af KG - sidder midt i det hele og fortæller om hvordan han købte musikken eller analyserer den. Alle intervaller meget korte og simple - nogle gange er det først godt inde i den stående blok at vi får at vide hvor længe vi skal stå op. Men sjovt og underholdende og man styrer jo selv skruen. Holdt det moderat i dag og fortsatte en lille halv time bagefter så jeg alt i alt kom op på 5 kvarter med nedvarmning. Gik kold 10-15 minutter efter timen og så gad jeg faktisk ikke meget længere.

post-1580-1225377706_thumb.png

I går mødte jeg 6:05 - i aften har fri 1:22. Mon det hjælper på mine søvnkvaler, næppe.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hæhæ - ja, det skulle jeg nok lige kunne klare, også uden EPO.

Dagens indsats i FDK:

C2: 10 minutter, fane 3, 2270m - holdt mig omkring 25 SPM. Og blev ret øm i måsen :blush: Saddeltræning er ikke kun for cyklister men åbenbart også for roere.

Tåhævninger på vægtskive, 1 ben: 15xbw, 12xBW+15, 12xBW+15, 12xBW+15 - vægtskiverne er ikke helt flade så der var sjovt nok mere kontakt hjemme på dørtrinet men det finder jeg en løsning på til næste gang for det er klart bedre end at sidde i benpressen.

Squat: 15x10, 15x10, 12x50, 10x80, 10x80, 10x80, 10x80 - uff den gav hovedpine

Leg extensions: 10x55, 10x55

Lårcurl, siddende: 10x55, 10x60, 10x60, 10x60 - fik lidt ondt i lænden. Må lige spørge til lidt hjælp for kan ikke mere holde lænden i sædet når belastning er heroppe.

Lændemaskine: 15x50, 15x50

ABCOASTER - ny maskine: 15, 12, 12 - kan ikke finde ud af om jeg kan lide den eller ej. Synes ikke at der er så meget mavekontakt at det gør noget. Men den får da nogle chancer mere.

I morgen står den på funktionelt udendørs arbejde. Banetræningen på tirsdag er rykket til i morgen så havde søgt om orlov så jeg kunne være med men den kunne ikke bevilges :cry: Så nu kan jeg gå med min hoste og småsnotten og blive kold og våd. Jamen hurra :sneaky2:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Host - helt på toppen er jeg stadig ikke og har haft træningen til at ligge på hylden af samme årsag. Det virker heldigvis som om der er lidt fremgang at spore nu - lige bortset fra forkølelsen som er blevet værre.

Jeg valgte alligevel at besøge FDK for lige at give stængerne lidt at lave, jeg er træt af at de bliver DOMSede af ingenting og håber at frekvent træning kan dæmpe DOMSen. Resten fik så lige en snas af træning også, nu jeg alligevel var der. Men det var en slatten indsats på en i øvrigt skoddag. For at gøre det værre ramte jeg myldretiden. Da jeg satte mig i C2´eren var der moderat fyldt, da jeg gik til squatten var der mange mennesker og efter lårcurlen langt langt over en person pr maskine/bænk. Æv, hvor jeg hader at komme så sent at man ikke kan komme til nogle steder.

C2: 10 minutter, fane 3, 2296m - holdt mig omkring 21 SPM og blev ikke øm bagi i dag. Synes selv at jeg kørte langsomt men alligevel trak jeg en del flere tag end ham gutten fra ???? roklub der sad ved siden af. Men tror faktisk at omkring 19-21 SPM passer mig fint da fanen er kommet så langt ned i fart at der er noget modstand at arbejde med i indsatsen. Prøvede om jeg ud af øjenkrogen kunne lure hans roteknik af men det gik ikke :4disguise:- det var jo ellers oplagt

Squat: 15x10, 15x10, 12x50, 10x70, 8x80, 6x85 - allerede fra start kørte det på ingen måde og blev småforpustet allerede inden der kom skiver på stangen. Forsøgte om det var en god ide med smørrebrædder under hælene da jeg normalt har vægten på tæerne og knækker meget fremad. Om det var det som "ødelagde" øvelsen ved jeg ikke men blev i hvert fald suget mod gulvet hele vejen igennem. Havde de så bare været benene der var pressede havde det været fint men det var ikke der det drillede. Nå, vi prøver lige en gang eller tre mere med de brædder inden jeg kasserer ideen.

Leg extensions: 10x25, 8x60, 8x60 - blev hårdt pga. laaaavt tempo - noget tæsk skulle lårerne jo have når nu skvatten kiksede.

Lårcurl, siddende: 10x25, 8x60, 8x60 - modsat sidst holdt jeg idag kun fokus på at holde lænden stille og det kan faktisk lade sig gøre men OK, de føltes også ret lette i dag men kørte også 2reps mindre end sidst med samme vægt. Nej, det var ikke med vilje.

Chinsmaskine: 15x50, 10x102½

Bænkpresmaskine: 15x40, 10x80 - måtte vente en del på at komme til

Skulderpresmaskine: 10x15, 10x25, 10x30, 10x30, 10x30 - minimalt brok fra v skulder, måske man skulle holde sig submaksimalt men kaste sig ud i lidt flere sæt.

Rotator ud: 15x2½, 15x2½

Hyperextension: 15, 15x+10kg, 15x+10kg - synes stadig at det er vildt akavet med vægtskiven men ellers var den for nem og der var kø ved lændemaskinen

Mave på bold: 25, 25 - også kø ved mavemaskinerne og alle måtter var i brug. Øvelsen var overraskende nem i forhold til for længe siden da jeg sidst var på bold. Fik alligvel krampe i en af mavesegmenterne men det er jo også anderledes arbejde end låst i en maskine.

ABCOASTERen fik alligevel ikke flere chancer da den var fjernet igen.

Tåhævninger på vægtskive, 1 ben: 15xbw, 15xBW+15, 15xBW+15, 15xBW+15 - på stepbænk. Det var helt perfekt da skoene ikke glider, den skal bare flyttes hvis der ikke er fyldt med mennesker så man står bedre.

C2: 5 minutter, fane 3, ca 21SPM, vist nok 1296 meter. Blev lidt mere (eller rettere denne gang blev jeg rent faktisk) forpustet og havde lidt svært med at synkronisere åretag og vejrtrækning. Men ellers ikke tosset at blive forpustet i en C2 :bigsmile: Når jeg har lært at huske at sidde med ryggen rank skal det prøves i lidt længere tid og med noget mere intensitet.

Og så har jeg været gnaven hele dagen. I går meldte jeg mig uopfordret til at tage overarbejde på lørdag og fik da også straks en vagt. Kom så i tanke om at den på vores nye overenskomst giver 4-500 kroner mindre end i sidste måned. Men hvad værre er at at da jeg tændte PCen i morges så at et arrangement i Ballerup Superarene er aflyst og der er arrangeret en ekstra træning. Selvfølgelig lige på lørdag mens jeg er på arbejde. Fåkking typisk!!! Kæft hvor det er træls at have hekset, regeret og taget feriedage for at holde tirsdagsfri hvor træningerne bliver aflyst OG som salt i såret så bliver de kompenserende lørdagstræninger offentliggjort efter jeg har lavet aftaler på det som ellers var fridage. Så 2 af 4 træninger er uden mig. Havde jeg haft en kalashnikov havde jeg skudt tungen af mig selv :rocketwhore:

Og nu skal jeg i vaskekælden med en ordentlig røvfuld tøj. De næste fridage går med oprydning af byggerod og boring af huller til flere pæle til stakit hvis vi når det.

Ikke mere brok - det gode er at vejrudsigten på lørdag faktisk ser helt tiltagende ud. Hvis det holder og helbreddet ikke er blevet værre, så skal jeg bestemt på cyklen når jeg kommer fra arbejde - jeg skal møde klokken kvalme så temperaturen burde være på sit højeste når jeg kommer hjem. Nåja - skal lige skifte slange på bagdækket da det åbenbart punkterede sidst jeg var ude.

Og fik da høstet to cykelcomputere til sidste klubmøde.

post-1580-1225911737_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hva fa'en - skal vi nu ha' fat i tudekiksne igen??? :poking: :poking:

.. og ja, det 24 timers spinning som jeg netop havde ladet mig lokke til at deltage i, er blevet flyttet tilsyneladende Fra Ballerup Superarena til Gladsaxe Sportshal :4ranting: .. og vist uden at instruktørerne har fået besked :blink: men hva fan, det er vel osse lige meget om de kører til Ballerup eller Gladsaxe !? - men jeg har meldt pas igen nu, sådan noget gider jeg sq ikke ! selv ikke i en god sags tjeneste!

Tudekiks nok herfra :tongue:

Anyways - godt billede af dig og dit guld :bigsmile:

... og så ses vi måske inden jul, hvis ikke dit overarbejde tager overhånd :poking:

kh

Vivs

ps go fornøjelse i vaskeriet.. i morgen er det min tur :unhappy: kan godt mærke på vasketøjsmængden at træning er igang igen.....måske man osse sku begynde at få opdateret sin træningsdagbog... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivs,

Næh, det er noget tid siden man sidst kunne spore aktivitet på din kanal :poking:

Så er min vask for denne uge heldigvis overstået - bortset fra alt det som hænger til tørre jo også lige skal foldes og på rette hylde. Jeg kan i hvert fald meget tydeligt mærke at jeg er gået over til primært indendørs træning og også at jeg på arbejde nu har taget fat i termojakkerne - de fylder rædsomt i både vasketøjsbøtterne og på tørrestativet.

Men ellers så intet behov for tudekiks - kun lige over det med banetræningen som jo ødelagde humøret totalt. Og med urette for jeg har haft rådighed i hjemmet og bortset fra at jeg meldte mig klar lidt i 6 i morges har jeg intet hørt til DSB i dag så jeg burde jo have haft et humør i himmelhøjde.

Overarbejde skal IKKE forhindre at vi ses inden jul. Når KG vender hjem skal jeg i bedre tid end sidst reservere tid til noget spinning sidst på ugen i det omfang jeg ikke har "tvungne" vagter. Og jeg kunne forestille mig der skulle være en <Monrad & Rislund ON> spinkel chance <Monrad & Rislund OFF> for at rende på dig dér.

Hav det godt og pas på dig selv til vi ses :bigsmile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Næh, det er noget tid siden man sidst kunne spore aktivitet på din kanal :poking:

Argh pjat, det er da kun lidt over en uge siden, jeg skrev der sidst.. :tongue: ... der har kun været 2 x træning siden (den ene var igår..men den er stadig ikke "logført" :shades: - det må jeg vist hellere gøre i aften....)

Overarbejde skal IKKE forhindre at vi ses inden jul. Når KG vender hjem skal jeg i bedre tid end sidst reservere tid til noget spinning sidst på ugen i det omfang jeg ikke har "tvungne" vagter. Og jeg kunne forestille mig der skulle være en <Monrad & Rislund ON> spinkel chance <Monrad & Rislund OFF> for at rende på dig dér.

Jep, men du ka' måske lige sende en pm eller mail (eller sms) hvilke datoer der fungerer for dig, så kan vi arbejde mod det ?? Og yes, KG kommer til at døje med mig.. Når man skal skære ned på een træningsform, for at give plads & energi til andre ting, så må man vælge den træning, der fungerer 120% for een ! :bigsmile:

Hav det godt og pas på dig selv til vi ses :bigsmile:

Tak - i lige måde :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Sig mig har vi delvist et parallelliv? Vægtproblemer og nu forkølelse samtidigt! Eller har vi begge blot nogle dårlige vaner?

Håber du får styr på begge dele. Sigter også selv på mere indendørs træning i vinterhalvåret, men for mig kræver det nok en længere overgangsperiode.

Der er vist meget jeg har at læse op på før jeg er helt med på hvad der er de mest hotte fokus i din log.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jan,

Dårlige vaner? Mig? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej da :blush:

Der er vist meget jeg har at læse op på før jeg er helt med på hvad der er de mest hotte fokus i din log.

Hmm, der er vist ikke noget hot fokus i øjeblikket. Det er en lille smule med vilje at jeg lader tingene sejle lidt her i efteråret, dog er de sidste ugers forkølelse ikke noget der var regnet med ind og det får nu alligevel aktivitetsniveauet noget undet det planlagte. Håber at kroppen måske hurtigere får slået dårligdommene ned når den ikke skal arbejde så meget med restitution også. Det eneste som virkelig kniber er det med vægttabet men nu må vi se hvor meget værkstedet skal have for at rode med dytten om en uge. Hvis det ikke er FOR slemt går jeg i panik-mode og får fingre i en diætist el. lign for at få gang i det. Har dog lige indgået et væddemål med min ex men tvivler på at det kan lokke nok. Hun plejer ikke at være specielt standhaftig men nu må vi se - vi skal på vægten når jeg er dernede.

I øvrigt var min fornemmelse af styrketræningen i går ganske korrekt - der er ingen DOMS i stængerne overhovedet.

Til gengæld er der ny PR i snotnæse i dag - omvendt er halsen på ingen måde hverken rød eller øm (for første gang i langt over en uge) trods en smule hoste. Det er sq godt nok forvirrende og modstridende.

Nå, nu går turen til FABIN hvor der burde være en chance for at jeg kan få fingre i banedæk med nupret slidbane til dæk/slange.

Håber at næste update bliver efter en god cykeltur på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt nok spøjst med dit helbred, men ok, overgangsfasen fra efterår til vinter tager altid hårdt på visse mennesker. Men da altid noget at du er ved godt mod når alt kommer til alt :smile:

Hvis du har tid og lyst i de kommende uger, så lad os da lige få taget en tur sammen en søndag eller noget. Bare noget trilletur med et par enkelte forceringer. Men lad mig lige høre :bigsmile:

Hvordan gik DCU mødet egentlig i tirsdags?

Link to comment
Share on other sites

Hey,

Kan være vi ses til messen i Roskilde. Jeg overvejer om jeg nu ikke skulle lade kroppen få helt ro og altså ikke køre når jeg nu endnu ikke er helt på toppen men dog på vej i den rigtige retning. Og jeg tager alligevel bilen til arbejde da det passer ad Heckenfeldt til med med toget da der både er sporarbejde og kun timedrift så tidligt. Og så man jo lidt nærmere Roskilde. Adgangskortet er i hvert fald printet og ligger på arbejdstasken. Hvis det går godt kan jeg altid nappe en spinnetur i køkkenet. Nåhja, hvis jeg skal være ærlig så er jeg faktisk også noget træt i stængerne efter utallige ture op og ned ad trapperne med oprydningkrams, gamle paneler og hvad der ellers skulle flyttes på i Stege. :blush: Til gengæld foregik det meste indendørs - havde frygtet at skulle rende rundt ude i regnvejret men det slap jeg næsten for.

Og der er vist MANGE der skranter i øjeblikket. Humøret er fint og når det nu skal være så er tidspunktet udemærket - en lille træningspause lige nu kan næppe skade ret meget på længere sigt men satser nu på at der skal cykles/spinnes regelmæssigt igen fra næste uge. Hvis jeg ikke får tilbagefald burde det være forsvarligt nok.

Mht. til en fællestræning er jeg altid frisk - i det omfang DSB gør det muligt. De næste tre søndage er arbejdssøndage; den første duer ikke for det er næsten mørkt når jeg kommer hjem - nummer to er en rådighedsvagt hvor jeg i princippet kan blive ringet op så sent som lørdag aften og få en vagt men hører jeg intet har jeg fri ved 14-15 tiden (hvis jeg er rigtig rigtigt heldig omkring 13:30 herhjemmefra), nummer tre ved jeg først noget om fra mandag. Men de efterfølgende tre søndage er så frisøndage.

DCU-mødet var.. øhhh .. skal vi sige at det bekræftede mine fordomme om den slags. En person står og snakker. Og snakker. Og snakker. Men der var da to ting på programmet som ville ændre en del.

De unge knægte som starter til cykling bliver frustrerede over at blive sat når de træner med de mere rutinerede og de fleste opgiver igen ret hurtigt. Så man arbejder på at lade de små poder starte i motionsafdelingerne hvor de også lærer køreteknik sammen med voksne og når der er kommet fart i pedalerne skal de sluses ind i licensklubberne.

Og a propos licens, så overvejer man meget kraftigt at afskaffe klippekortordningen da den næsten ikke bliver brugt. Det gav dog en del protester fra salen hvor det blev fremhævet at det var et stort problem at man kom i "klippekort-karantæne" i hele 5 år hvis man blot et år havde haft licens. Hver gang det kom frem svarede ham fra DCU (ikke motion) at "ordningen bliver brugt for lidt og er for dyr at administrere". Men jeg tror slet ikke at han opfattede at flere fortalte HVORFOR den ikke bliver brugt så meget. Selv om jeg slet ikke følte mig hjemme til mødet (eller måske derfor) var det møg frustrerende at han gled af i stedet for at tage det til sig hvor skoen kunne trykke. Sådan noget irriterer mig voldsomt. Og så var der hemmelighedskræmmeri om den måde vi kørte SCS-løbet på. Det at motionsbruppe B (den vi kørte med i) - der påstod man at vi kørte på cykelstierne. Der kom jeg jo så til at protestere hvilket udløste tyssen især fra hende der sad ved siden af og var med til at arrangere løbet og derefter skiftede man brat emne. For Fanden altså - vi sad kun cykelfolk..... hvorfor lave hemmeligskræmmeri for os selv?? Havde man bildt politiet ind at det skulle have foregået anderledes og de var tilstede så kan jeg forstå det men vi var kun os. Så jeg forstår til fulde hvad Alice mente med at det var folk der havde siddet der for længe. Den slags møder er ikke noget for mig :tongue:

Hm, måske jeg skulle finde den kolde seng - har haft lukket for varmen i lejligheden mens jeg var i Stege :cold:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Arj, hvor bliver man fed af at være i Stege - kom hjem med års-PR på vægten :dry:

Og hvor er jeg uheldig med tiden i p.t. I dag var jeg "inviteret" til spinning kl. 16 i Royal. Havde fri 15:52 på Hovedbanegården men kan jo ikke nå i FDK og stille omklædt på 8 minutter. Men pokkers tæt på.

Det samme i går - fik fri og kørte til Roskilde. Ikke kun pga. cykelmessen men også fordi FABIN har fået mine banedæk (med mønster!!!) hjem. Klokken 13:02:10 holdt jeg 15 meter fra døren som selvfølgelig var låst så nu må jeg til Roskilde igen i morgen. Og så var messen lidt tam, synes jeg. Lige bortset fra den fedeste cykel jeg til dato har set - sådan lakeringsmæssigt. Alt var matsort og med lidt guld på - hvis 35K havde brændt i lommen: HAPS.

Trods jeg kun fik sovet 2½ i går nat og også i dag har måttet kæmpe nogle interne kampe for at holde mig vågen, går det alligevel fremad med helbreddet. Kan klare mig uden næsespray og den smule slim jeg hoster op er nu noget blødt noget.

I stedet for rigtig spinning måtte jeg tage til takke med min gamle efterhånden halvrustne spinningcykel herhjemme. Strengt taget trængte jeg nok også mere til noget jævn længerevarende kørsel end intervaller. Så jeg smed Bean´s ultimative katastrofefilm i DVDen og satte mig til at træde til den. Måtte lige af cyklen og skifte kanal da den var færdigt og igen da jeg ikke kunne holde det ud jeg havde zappet over på. Men der er ikke meget spræl i sådan en pulskurve:

post-1580-1226264749_thumb.png

Nu må jeg hellere være fornuftig og huske at jeg har holdt to ugers næsten-træningspause og ikke starte for vildt op.

Jeg får nok ikke gjort det i praksis men jeg overvejer om jeg skal forsøge mig med hyppigere træning men med mindre volumen - undtaget een gang om ugen hvor det helst skal trække ud. Hvis jeg skal nå flere km på vejen næste år bliver jeg nødt til at dage flere dage i brug men er ikke vant til ikke at få mine hviledage - det kunne man jo prøve at lære kroppen at leve med her i vintersæsonen. Når andre kan skulle jeg vel også kunne klare mig lidt færre.

.

..

...

..

.

Det kniber ved at styre mad og slikindtaget i Stege men til gengæld er der een ting jeg kan: gå tidligt i seng og komme tidligt op OG være frisk. Det er ret træls at jeg ikke magter det herhjemme men nu prøver jeg. Klokken er 22:20 og jeg går i seng :blink::blink::blink::blink::blink: (træerne vokser ikke ind i himlen - vækkeuret ringer 4:15)

Link to comment
Share on other sites

Og hvor er jeg uheldig med tiden i p.t. I dag var jeg "inviteret" til spinning kl. 16 i Royal. Havde fri 15:52 på Hovedbanegården men kan jo ikke nå i FDK og stille omklædt på 8 minutter. Men pokkers tæt på.

:laugh: ja, det må man sige - og som jeg skrev til dig i en sms var det en noget anderledes time - Jeg tror sq ærlig talt KG havde savnet både hulen, spinningcyklen, musikken og os - for det var bare lækkerier fra ende til anden! Og jeg har et sæt multi-DOMS'ede ben at slæbe mig rundt nu...skal nok blive sjovt at få lavet løbesko-test i eftermiddag... :blink:

Nu må jeg hellere være fornuftig og huske at jeg har holdt to ugers næsten-træningspause og ikke starte for vildt op.

Du skulle måske nærmere forsøge dig med 4 ugers cyklus ligesom i løbeprogrammer - restitutionsuge og så gi' den gaz de 3 øvrige uger! Jeg ved godt at i lokoførere ikke har samme mulighed for "regelmæssighed" (hvis den primære træning er spinningtimer - hos bestemte personer :tongue: ), som vi andre, der har et kedeligt 8-16 job... :shades: Men at starte blidt op er en fornuftig ting.. Jeg selv har nu startet blidt op i 4-5 uger :tongue: - så nu går jeg i bootcamp.... og man kan vist roligt sige at startskuddet gik igår, hvilket ikke helt var meningen....

Klokken er 22:20 og jeg går i seng :blink::blink::blink::blink::blink: (træerne vokser ikke ind i himlen - vækkeuret ringer 4:15)

Hvordan gik dét projekt så ? :bigsmile:

/Vivs

ps ses senere på ugen :bigsmile:

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Den sorte cykel med guld synes jeg var en tand for meget, og min kæreste kunne slet ikke have den :laugh: Tror det var en FRM Blackhole eller noget i den dur. Jeg var selv smaskforelsket i den Isaac Impulse, tror jeg det var, de havde stående med Mavic Cosmic Carbone Ultimate lukkede ringe og Dura Ace 7900.

IsaacImpulseBlk_08.jpg

Og så er jeg generelt bare glad for Cervelos R3.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Hatten af for din søndagstur :bowdown:

De har ret i at det var "det sorte hul" jeg faldt for - hvor´n hulan kan du huske sådan noget??? Den stod inde i FABIN i dag og jeg må jo hellere erkende at den ikke var helt så lækker som ved første øjekast. Og så er den helt sikkert en bitch at holde ren. Men man kunne godt købe et par cykler hvis man vandt i lotto, der helt bestemt noget guf derinde.

Hey Vivs,

Projektet med at komme tidligt i seng gik (i modsætning til dag) fint. Var nu alligevel møgtræt hele dagen. At jeg så fik det krydret med noget fordærvet mad (tror jeg) fra DSBkiosken i Frederikssund gjorde det ikke bedre. 15 minutter efter jeg spist fik jeg kvalme og seriøst ondt i maven og det holdt 6-7 timer inden det lettede.

Det med tre hårde og en let uge vil jeg også gerne holde i det omfang det kan lade sig gøre i praksis. Men tænkte at jeg hellere måtte lade snot og slim forsvinde helt inden jeg for alvor gik til den igen. I øvrigt fremgang på begge fronter igen i dag, faktisk var jeg kun morgenforkølet og har kun hostet "med fyld" en eller to gange i dag :bigsmile: så mon ikke jeg også skal helt op i omdrejninger meget snart.

Det med at ses har jeg desværre saboteret da de ringere fra arbejde mens jeg kørte i tæt trafik på Ring 3 og fik mig lokket til at bytte fridag. Jeg er en tumpet, >slettet af censuren< spade, I know!! Er ikke skide god til at huske aftaler (eller noget andet) når tlf. pludselig ringer og jeg også er mentalt optaget af noget tredje. Mail ligger i indbakke men siger også lige undskyld her :blush:

Håber vi snart ses alligevel.

Jeg fik trænet lidt i dag trods stor træthed og for en gangs skyld direkte ulyst til vægttræning og dermed flere timers tilløb. Det var alene fordi træningstasken var pakket og alligevel skal pakkes om til i morgen at jeg kom af sted. Men da jeg indtog FDK 50 minutter før lukketid fik jeg lige psyket mig op til at være aktiv alligevel. Kørte dog ikke helt til nær-fail på noget tidspunkt så alligevel en behersket omgang.

Elipsetræner: 10 minuter, trin 12, 130 SPM

Chinmaskine: 10x50, 8x102½, 8x102½, 8x102½ - der er da een fordel ved at have taget på: kan nu køre med full stack uden at lette fra sædet

Rowsmaskine, 1 arm: 10x60, 10x70 - blev lidt distraheret af et par fyre i tårnet ved siden af som ikke kunne blive enige om bænkpres er en brystøvelse eller ej

Upper back / bagskuldermaskine: 10x25, 10x25

Bænkpres: 15x10, 10x50, 8x70, 8x70, 8x70

Skulderpresmaskine: 10x25, 8x35, 8x35 - må nok tilbage til de 30, venstre skulder øffer på den forkerte måde

Hammercurl: 8x18, 8x18 supersættet med

Tricep pushdowns: 8x35, 8x35

Lændemaskine: 15x50, 15x50 supersættet med

Mavemaskine: 15x50, 15x50

Hvis jeg husker det må jeg prøve at have pulsbæltet på til banetræning i morgen. Hvis vi igen satser på teknisk træning bliver der nok ikke de helt voldsomme pulstal at diske frem med. Omvendt afhænger det nok mest af om man bliver sat på hold med nogle af de ældre herrer eller parres med nogle af licensrytterne :crazy:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg var lidt i tvivl om det var penge ud ad vinduet med de banedæk. Men da jeg fik dem op af æsken kunne jeg godt fornemme at de "klistrede" effektivt og de var også helt anderledes stabile at køre på.

Dagens træning foregik uden træner - dog var der een som var udset til at koordinere det. Så der var ingen tekniktræning i dag men i stedet "rå" træning, så det var en god dag til at have pulsuret på. At jeg så kom til at slukke det da jeg skulle se hvad klokken var så der kom to pulskurver ud var bestemt ikke meningen.

Vi begyndte med opvarmning - et par runder på løbebanen og da der kørte folk nede på den sorte streg sprang jeg fortovet over for at vi ikke skulle komme i karambolage i svingenene hvor de jo læner sig ind over det. Direkte op på den blå streg (moderat fart) hvor jeg dog indledte en lille jagt så jeg kunne komme på hjul. Efter nogle omgange gad haren ikke trække mere og derefter slog folk op for hver omgang. Troede faktisk at de havde lagt sig bagved men da jeg skulle slå op var der ingen bagved. Smuttede ned på den sorte streg og hentede nogle de andre som havde lavet en ny gruppe som dog hurtigt gik i opløsning og så trak vi ind på midten og holdt lidt pause.

Vi var vist 17 - delt i tre hold og 24 omgange på første tur. Vi lagde lidt hård ud men ellers ikke de store kvaler med at følge med - vi fik også overhalet holdet foran :smile:

Ny opdeling - 4 hold med 4 (og 5) på hvert og dermed to hold på banen og to der holder pause - og så kun 20 omgange. Kom på hold med "træneren", en der manglede en arm (det kunne man på ingen måde mærke på hans kørsel), en licensrytter fra Hvidovre som jeg kaglede en del med i pauserne og så mig.

Lidt mere stille start og jævn opskruning af tempo. Fik reddet mig en dobbeltføring da vi skulle overhale det andet hold. Sidste omgang blev trukket af licensmanden som skruede tempoet godt op men evnede akkurat at holde hans baghjul med det yderste af neglene. Kunne dog slet ikke overskue det tekniske og sejlede rundt på begge sider at den sorte streg på den sidste omgang. Hallen var varm i dag så herefter røg de løse ærmer af.

Trejde tur kørt af samme mønster som tur to. Omkring midtvejs fik jeg igen fornøjelse af ikke at komme på hjul da jeg igen skulle trække en overhaling. Desværre gik der kapløb i det - hvilket ellers er rigtig dårlig bane-etik. De andre var et femmandshold og de bagerste tre var der ingen kvaler med men ham der lå forrest ville ikke overhales og skruede tempoet op - så meget at andenmanden kom til at ligge på mellemhånd. Trods deres holdkammerater råbte en del blev de ved at træde og det tog mig flere omgange at køre mig op og forbi. Da det endelig lykkedes var jeg syret fuldstændigt til og måtte så lige tage min omgang inden jeg kunne slå op og komme på hjul. Ingen havde overskud til at tælle omgange i kampens hede så efter et par omgange mere stoppede vi hvilket nok var meget godt da begge hold var knækket over i flere dele. Fuck hvor blev jeg træt i benene af denne jagt som også for kun anden gang nogensinde bragte mig op på puls 194 :crazy:

Det var så i denne pause jeg fumlede med uret men pulskurve hertil:

post-1580-1226448287_thumb.png

Fjerde og sidste tur blev kørt som de to forrige. Heldigvis har der ingen dobbeltføringer denne gang og heller ingen hidsig sidste omgang for benene var helt færdige.

Umiddelbart var det meningen at stoppe men det var alligevel ærgeligt at smide de sidste minutters træningstid væk så det blev aftalt at køre et lille linieløb som afslutning. 10 minutter+10 omgange. Ah, vi skulle altså lige sunde os, så 5 minutter+12 omgange. Inden vi kom ud på banen var tiden ved at smutte så det blev kun til de 12 omgange. Flere af de andre var allerede smuttet i bad så kun halvdelen var tilbage. Her fik jeg så lidt kolde fødder for udover en gut på +60 var jeg den eneste som ikke var "trimmet" imellem de andre på banen.

Nå, men vi startede efter bogen ved at køre op til rækværket på langsiden og starte fra stilstand - så fik jeg også prøvet det. Mine bekymringer blev hurtigt bekræftet da udgangstempoet fra start var voldsomt højt. I dette selskab havde jeg intet at komme med og erfarede så at min taktik fra landevejen ved stille og roligt at æde mig ind bagfra ikke duer herinde. Når der rykkes må man med og knækker man efter bare en omgang eller to så er det dét og så lusker man af banen. Og havde jo alligevel ikke haft en chance mod licensfolkene.

Nå, men allerede efter en enkelt omgang er der een som stikker - kort efter een mere og kort efter igen smutter resten undt. ham del ældre som er faldet af. Ham der stak som nummer to har samlet een op og resten er kørt udenom - beslutter at de to kan jeg godt hente så det gøre jeg og i det samme jeg får kontakt opgiver den ene. Ligger på hjul af den anden i en omgang og da jeg har kørt min føring og håber at komme på hjul så er han også væk. Her har jeg stadig ikke opfattet at man bør forlade banen når man er sat og bliver ved at holde et tempo som er lidt for højt til at holde hjem. Er alt alt for presset til at jeg har styr på antallet af omgange men kører efter at jeg bare ikke vil hentes og har allerede tabt en halv omgang. Efter et par omgange, hvor det lykkes at overhale ham med den ene arm, er jeg stadig en halv bagud, ligger alene, fuldstændigt smadret i benene og ser at de andre der er sat holder inde i inderkredsen og fatter her, at jeg nok bør forlade banen hvis jeg skal holde "god opførsel". Kører op på den blå streg, sætter farten ned og da de tre tilbageværende har overhalet, triller jeg på ind på løbebanen og ruller af et par omgange derind.

post-1580-1226448299_thumb.png

Det hjalp at have cykelbrillerne på men den tørre luft har givet mig krillerhoste resten af dagen. Sjovt nok har jeg også været ret!!! træt i de små benser lige siden.

Dagens træning skulle ligge ret tæt op ad den normale træning. Det kan jeg godt leve med. Det er ikke voldsomt varierende men det er organiseret selv uden træner. Og når man sidder i saksen bliver man bare ved at træde også selv om det lige i nuet måske er lidt for hårdt til at være sjovt men sådan skal det nok være når man kører intervaller. Teknikken er stadig i bedring og kunne da konstatere at jeg i forhold til de andre på mit hold var den bedste til at holde stregen selv om der selvfølgelig stadig er meget at arbejde med. Men er glad for at det alligevel ikke kunne lade sig gøre at komme på mandagsholdet. De kører i tre timer og en time mere havde været for meget, jeg kan godt mærke at jeg ikke plejer at køre intervaltræning. Men det er fedt alligevel - hvis jeg kan holde min turnus på arbejde er der ingen tvivl om klubskiftet så organiserede intervaller bliver hverdagskost.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Det er sq meget sjovt - det kommer vi ikke udenom. Stadig en kende besværligt at skulle køre til Ballerup og retur og især på de dage hvor træningen slutter 22:30 eller når man engang kommer på mandagsholdet og først forlader banen klokken 23. Så jeg må nyde så længe jeg hører til på fjumseholdet og det passer med at jeg har fri når der bliver plads til en af de ekstra træningstider midt på dagen. Men i hvert fald et dejligt alternativ til HCMs evige tonserkørsel.

I morges ringede uret klokken 5. På en fridag. I dag er den årlige sponserdag af værkstedet og skulle sætte bilen 7:30 men jeg ville gerne nå at træne lidt inden. Ikke jeg jeg er voldsomt ydende på den tid men jeg prøvede da. Jeg fik lidt travlt da der kørte et spinninghold der sluttede klokken 7 og ville gerne nå i bad inden "pøblen" indtog alle bruserne. Fik i øvrigt set (vi har glasvinduer til spinningsalen) at hende der har timen onsdag morgen skal jeg ALDRIG nogensinde køre med. Det var et veritabelt helvede at dobbelttakt i et helt hysterisk tempo. Jeg har aldrig set nogen pedalere så hurtigt som hende, langt over 120RPM og vil ikke udelukke at det var nærmere 150 end 120. Men imponerende at se på.

C2: 5 minutter, fane 3, 20 SPM, 1183m

Squat: 15x10, 15x10, 12x50, 8x70, 8x80, 8x80

Lårcurl, siddende: 15x30, 12x60, 12x60, 12x60

Leg extensions: 10x20, 10x40, 10x60, 10x70

Chins, smalt "rowsgreb" lagt over crossovertårnet: 16 (6 til hver side med skulderen op og klappe i stangen - de sidste 4 blot med hoved til stang)

Tåhævninger, 1 ben: 15, 15xBW+15, 15xBW+15, 15xBW+15, supersættet med

Bænkpres: 15x40, 15x70

- og så en spurt ned i baderummet. Nåede ikke core som planlagt så da jeg kom hjem fortsatte jeg med:

Planken: 60 sek, 60 sek supersættet med

Planken på siden - begge sider: 30 sek, 30 sek

Maveliggende overkropsløft: 20, 20 - ja der er jo ikke meget ROM når man ligger på gulvet.

Krydsløft for arme og ben "siddende" på knæ: 20 skiftevis til hver side

I morgen står den på lidt distancetræning på cykel (inde eller ude alt efter vejret) og derefter tager jeg et smut til Ballerup hvor der er et lille stævne på banen. Må da lige se hvad der sker når almindelige "motionister" går til stålet derinde. Lidt afhængig af hvor dyrt det bliver med bilen - det kan jo være at jeg i stedet for kommer til at ringe og bede om en overarbejdsdag men jeg gider faktisk ikke da jeg har glædet mig ret meget til et par dage med afslapning.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det var værre med bilen end jeg havde forstillet mig - jeg får den først sent fredag og får lov at betale 16500 + evt. 1700 mere for en ny rullesele hvis de ikke kan redde den defekte. Sådan noget snot - kender een som kommer til at tage en del flere ekstravagter året ud end han havde forestillet sig.

Nå - min vægt som kan snakke med PC´en har været i drift i en måned tid så mon ikke det er på tide at offentligøre status. Heldigvis ligge de grønne områder nede i bunden så det går da den rigtige vej.

post-1580-1226520156_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Udover alm service og eftersøgning af en lyd som jeg mener kommer fra gearkassen (de fandt den aldrig men skiftede olie og filter) så skal støddæmperene skiftes, det samme med tandremmen og så nye skiver og klodser foran og der var vist også noget med bremserne bagi der skulle skiftes. Men suk...

Dagens træning efter vasketøjet blev ordnet:

post-1580-1226590172_thumb.png

Jeg ville oprindeligt have kørt lidt længere men jeg var hjemme 3-4 minutter efter solnedgang så det passede meget godt. Men det er uhyggeligt så hurtigt kroppen bliver doven. For to måneder siden gad jeg næsten ikke sådan en gnalling af en tur. I dag var den halvlang. Det var så heller ikke mere inspirerende af at maven knurrede og knugede sig sammen af sult allerede ved Skodsborg. Men sådan er det jo at være på affedning.

Nu et lynbad - lynmad og med det offentlige til Ballerup.

Optur: de vagter jeg havde fået i morgen og i overmorgen er blevet annuleret da der kom en raskmelding så nu har jeg rådighed i hjemmet begge dage i stedet for.

Håber så bare ikke at der kommer noget på lørdag (som ikke er sent) for med den vagt jeg oprindeligt havde fået kunne jeg tage til banetræning men nu er det ikke sikkert alligevel.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share