Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Nej, så ringe kan du da vist ikke have kørt, lyder til selvkritikken godt kan pakkes væk :wink:

Stort tillykke med f015.gif Godt kæmpet!

Det er lidt tid siden jeg har været forbi loggen, men spændende at læse om banecyklingen, det lyder spændende men svært. Håber det hele flasker sig med træning mv.

Link to comment
Share on other sites

Marianne og Candy,

Taaaark :bigsmile:

(er generelt ikke så god til det med at klappe mig selv på skulderen men er til gengæld god til at sætte mit lys under en skæppe :tongue:)

Kermit,

Ja...man burde vel tage tyren ved hornene. De planer der er lavet for vintertræningen kunne jo sagtens ændres trods jeg ellers havde glædet mig lidt til dem. Men jeg må dog også indrømme at jeg ikke gider melde mig forgæves ind i flere klubber hvis jeg bliver verfet tilbage i de gamle arbejdstider. Realistisk set så bliver træningen bombet tilbage til forrige års magre indsats hvis det sker :unhappy: Sidste uges energimangel vidner tydelig om at en skæv søvnrytme ikke er til noget positivt og hvis det så endda bliver helt blandet med morgen og aftenvagter får jeg ikke rørt en negl - den slags er jeg sq blevet for gammel til.

Så det bliver tidligst fra januar og så kommer det an på hvad mine bronkier i mellemtiden har sagt til udekørsel i kulde. Men kuldekørsel skal i hvert fald prøves af.

Så indtil videre holder jeg fast i plan A, måske nok lidt inspireret af Franks ord om hyppige små lette træninger.

Men er nu blevet ret sikker på at hvis arbejdet ikke kommer i vejen, så er klubskifte også en realitet for mig, så meget har du smittet mig.

Om målet er 85 eller 90 eller noget tredje, så skal der ske noget med vægten. Ikke lige nu. Har nogle aftaler de næste par dage hvor det ikke uden varsel vil være pænt at "spille kostbar" med maden men efter min brors fødselsdag på torsdag skal der en ny attitude til.

Og det er helt generelt, for jeg har været et slingrehoved siden sommerferien sluttede. Ikke kun er køleskabet altid halvttomt så jeg må handle "frokost" på Hovedbanegården. Usundt og til overpris. Det er også for få gange lykkedes at fange Kystbanetoget på Nivå St., ellers har jeg måttet tage bilen enten helt ind eller fange et S-tog fra Hellerup. Tåbeligt at give afkald på befordringsfradraget for at have et frikort der næsten ikke bruges. Og den slags ladhed har været lidt for udtalt siden 1/9.

Og det er jo ret typisk for mig at det er alt eller intet. Så fra at det hele sejler vil jeg gerne igen have styr på det hele.

Link to comment
Share on other sites

Tak allesammen :bigsmile:

Egentlig var det meningen med en lille besøg i FDK men jeg er blevet tilsagt at møde i BonBon-land her ved 10-tiden og eftersom jeg først havde sent fri orkede jeg ikke igen kun at få sovet under 5 timer.

Lille! minimalistisk hjemmestyrk i stedet:

Ab-rolls: 15, 15

Chinups: 12, 12 - uff den sidste var tung

Dips: 25, 22½ :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hva Gregers, hvornår kommer der billeder fra weekenden op på HCM's hjemmeside? :laugh: Synes det er lidt skidt at klubmestrene ikke er repræsenteret på forsiden :cooldance:

Og i øvrigt, jeg tager nok op og kører med CK Kronborg her på søndag, hvis du skulle have interesse i at køre med.

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Hey Kermit,

Jeg har lige været et par dage i Stege så Allen der tog billerne havde kvaler med min overfyldte indbakke. Så snart jeg har alle billederne fra ham lægger jeg dem ind - pipper lige når det er sket. Men de fik vist slet ikke taget et billede af os da vi havde for meget fart på over målstregen (eller også trykkede de for sent). Og det billede de ville tage bagefter, det glemte vi. Så vinderholdet kommer vi nok til at undvære.

Har ikke trænet men synes alligevel jeg er lidt brugt.

Mandagen gik i Bonbon-land hvor man var på fødderne hele tiden.

Tirsdag hjalp jeg med med at flytte lidt rundt på nogle skabe og var et par gange på genbrugsstationen. Guddatteren havde besøg af gammel børnehavekammerat og han er totalt "skal vi slås" hele tiden så lå også og boksede rundt med de to plus den mellemste på 3 som nu også vil være med. Efterhånden ved at være ret krævende at passe på den lille og samtidigt holde slagene fra de store væk - de er sq begyndt at slå halvhårdt efterhånden, når de rammer plet selv om vi har måttet reducere de tilladte "slagfelter".

Kort før midnat blev "Flammen og Citronen" sat på. Synes ikke at den var direkte dårlig men den skuffede fælt. En masse enkeltstående likvideringer uden den store sammenhæng. Det sidste kvarters tid trak lidt op men kan alligevel slet ikke forstå at den fik så stor succes.

Kom i seng så jeg lige kunne høre radioavisen klokken 04 og vågnede lidt over 10 :sleepy:

Overvejer om jeg skal

- styrketræne lidt hvilket plejer at være det letteste når jeg er træt

- køre lidt selvspinning

- cykle en tur

- tage fat på "samvittighedslisten" og få pudset vinduer, afrimet fryser, bore cykelholder op osv osv.

Bliver det noget med motion kommer afsløringen jo nok senere på dagen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Naij, hvor har jeg været lad i dag - nærmer sig en PR. Så er det slemt :tongue: Det hjalp nok heller ikke at jeg ikke gad gå i Netto så jeg havde intet at spise med kulhydrater i - kun de sidste par proteinbarer indkøb forståeligt billigt da de ikke smagte specielt godt.

Har også fået benDOMS især i lægge og hamstrings - givetvis en "hilsen" efter at have båret rundt på ungerne i benene eller hvordan man nu forklarer det at "hægte" dem og holde dem fanget efter benfægtning :blink:

Ville ikke overlade mig selv til at træne så besluttede at opgradere til fuldtidsmedlemsskab til FDK. Dermed kunne jeg tage til en spinning øvet 17:15 i Birkerød med Preben, en for mig ny instruktør. Troede at jeg vidste hvem det var så det overraskede lidt.

Gode ting:

Venligt væsen og behagelige instruktioner. Meget i stil med Kim Greisen.

Lækker musik.

Gav sig nok tid til nedvarmning inden udstræk.

Gode strækøvelser som ikke blev jabbet igennem.

Og når man kommer fra landevejen hvor man jo kan tage et par mikrohvil i ny og næ var det et kærkomment indslag at vi efter en hård blok fik 10-15 sekunder med rul inden vi kørte videre. Den detalje har jeg ikke set før.

Dårlige ting:

Ingen udmelding fra start om timens opbygning.

Ingen udmelding inden intervalserierne om intervallets opbygning.

Stående dobbelttakt.

Rigtigt meget siddende dobbelttakt - over halvdelen af timen.

Desværre trækker al dobbelttakten ned i min verden - han får en chance mere senere for at se om det er det samme og ellers er han desværre på minus-listen. Og synd at man ikke kunne disponere kræfterne, men det kan man måske hvis han kører nogenlunde det samme hver gang så man kender programmet.

Nå, de to første serier fik jeg pulsen godt nok op. I serie to syrede jeg helt til da vi gik fra ca. 70 rpm til 100 rpm med samme belastning. Det kom jeg ikke over. Desuden var sadlen nok lige et par mm for høj og har ikke fået sat yderligere 2 sæt klampeforhøjere under højre sko så jeg trådte virkeligt skævt i forhold til udeskoene. Med andre ord blev resten af timen en slatten omgang desværre også med lidt ømhed bagpå knæene og i hæfterne til hamstring. Sidsnævnte er stadig ømme.

Forsøgte at fortsætte efter timen men var gået kold og hørmede af ammoniak. De manglende kulhydrater satte sine grænser og er stadig vældig tung i benene nu til aften i forhold til at pulsen trods alt ikke var så høj.

post-1580-1224100721_thumb.png

Hvis ikke vejret er alt for tåbeligt (og jeg kan vågne) føler jeg mig ret fristet til at hilse på Kronborgerne på søndag. Jeg var nu ellers helt sikker på at årets sidste plus 100km-tur var kørt men det er den måske ikke alligevel.

Mangler stadig de fleste fotos fra klubmesterskabet men undertegnedes enkeltstart lå da i indbakken.

post-1580-1224099789_thumb.jpg

Så smil da for fanden - målstregen ligger jo lige foran. Men det kunne nu godt se ud som om jeg kunne have trådt lidt mere - flere andre virker noget mere balastede ud fra billederne.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kermit,

jeps - samme mimik.

(Normalt ser man jo kun Kermit bagfra men her til formiddag fik jeg billederne fra klubmesterskabet)

Dermed lidt fotoredigering og så en større oprydning på hjemmesiden. Det tog på den forkerte side af to timer. Da jeg skal til fødselsdag om lidt sidder jeg og skriver dette og pakker gaver ind mellem sættene i lidt hjemmestyrk da jeg desværre ikke kan nå at træne rigtigt.

Squat: 15, 15 med vægtvest (10kg) + arbejdstaske (8,6kg)

Pistols: 10 til hver side (skiftevis) - måtte dog støtte en del aht. balancen eller mangel på samme.

Pullups - smalt greb uden afstand mellem hænderne: 12, 12

Dips: med vægtvest: 15, 20 - der er desværre ikke plads til arbejdstasken også

Planken: 100sek, 65 sek

Sideplanken: 30, 30 (til hver side altså)

Tåhævninger på dørtrin, et ben ad gangen: 15, 15 med vægtvest og arbejdstaske

I øvrigt lidt svært at styre gavepapir m.m. når man er syret i armene.

Dagen i dag skulle gerne være den sidste med håbløs kost. Satser på at indlede vægttabet på egen hånd og så formodentlig købe mig til hjælp senere.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hmm - kan godt mærke i stænglerne i dag at det er længe siden de sidst har smagt lidt vægttræning. Tænk at der ikke skal mere til.

Kørte en lille løsne-op-tur fra morgenstunden. Meget mere er der vel ikke at sige om den. Andet end at jeg skal huske at trække vejret når pulsen kommer lidt op. Sidder og har noya over om jeg skal få kuldekriller så jeg ubevidst holder vejret. Ellers havde solen masser af magt så trods lav temperatur var det på ingen måde koldt - havde dog både halsedisse, lange handsker og skoovertræk på.

post-1580-1224231858_thumb.png

Og så har jeg besluttet alligevel ikke at køre med Kronborg på søndag. Delv vil jeg vente til jeg ved om jeg kan køre med dem næste år men primært fordi jeg er helt i kælderen rent energimæssigt. Der skal soves nogle nætter til normal tid før jeg igen er ovenpå og fra lørdag til søndag får jeg maximalt sovet fra 3 til 7. Ikke meget og uden lidt at tære på bliver det nok ikke så sjovt med sådan en udebanetur, den slags er jeg jo generelt ikke så glad for og hvis jeg ikke har bare en lille smule overskud så....

På søndag får Scott´en i stedet sin sidste tur for i år. Derefter bliver den gjort hovedren, kæde afmonteret osv. og så skal vinterlågen lige have luft i dækkene, sat skærme på og måske have indstillet sadlen og så må den holde for de næste måneder. I hvert fald hvis vi ikke får en tør og varm periode for så ved man jo aldrig.

Når jeg kommer på arbejde kan jeg se arbejdstiderne for næste uge og håber voldsomt at det er slut med natteroderiet.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hip hip - to eller tre dage i næste uge skal jeg møde klokken 7. Nå vi kommer dertil bliver jeg sikkert nok en klynkerøv fordi jeg pludselig skal tidligt op efter flere uger med det modsatte. Men så må jeg jo gå tidligt i seng når jeg er træt :smile:

Puha - er tæt på glad for at jeg ikke skal køre med Kronborg i morgen. Jeg er stadig DOMSet i lår og baller - næsten pinligt at de stadig er ømme. Men der er sikkert ikke meget at køre med, så. Jeg prøver nu alligevel at sætte uret til en tur med HCM og hvis jeg er for træt efter de 3½ til 4 timers søvn så lægger jeg mig bare på den anden side og sover færdig.

Nå - jeg skulle jo på affedning og der er jo "lissom" mere forpligtende når det er ude i cyberspace. Min USB-vægt fra Føtex er så flink at den viser noget mindre end min gamle vægt men det flyttter nu ikke på behovet. Den sidste del af perioden hvor vægten gik i vejret er med - de første uger mangler for der havde jeg ikke købt den endnu. Skal lige prøve om jeg ikke kan lave lidt sjov i excel men indtil videre bare et screendump fra opfedningen. Herfra skulle det gerne gå den anden vej. Bare for sjovs skyld havde jeg også fat i målebåndet i går så det kan konstateres hvorfra der forhåbentlig ryger nogle cm.

post-1580-1224336489_thumb.png

Ellers står den bare på hvile i dag og togkørsel i aften. Regner også med at tage en ekstra tørn i morgen aften. Det er et par uger siden sidst og de mangler voldsomt mange førere i denne weekend. Og da de ringede i går for at aftale en vagt i morgen brød personaledisponeringssystemet ned og kom aldrig op at køre igen. Så alt i alt vil jeg tro at der bliver aflyst mange tog i denne weekend.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Som nævnt havde jeg fornøjelsen af at køre dagens sidste S-tog ind på Hovebanegården lørdag aften. Satte vækkeuret til at ringe halvsent - snoozede et par gange og slog ny rekord i at sove "længe" og stadig nå til klubtræning - 7:50 satte jeg fusserne på gulvet. DOMSen i benene var væk men de var ikke ret friske og det føltes nok værre idet jeg stadig var dehydreret efter aftenarbejdet.

Ved mødestedet var jeg noget lunken ved at køre og da Sven Erik mødte op - ganske vist på vinterlåge - meldte jeg kyllingeagtigt ud at jeg kørte med hold 3/4. Det blev jeg selvfølgelig drillet en del med. På vej ud af Hørsholm besindede jeg mig og meldte mig ind på hold 1/2 og så blev jeg drillet igen :laugh:

Som øjenåbner for smatføret kunne Sven Erik fortælle om et styrt på en af hans nylige træningsture hvor een skred ud i et sving og trak 4 andre med ned - den ene med kraniebrud og der var vist også en brækket hånd samt masser af blod.

Udgangstempoet var ret moderat. For en gangs skyld kørte vi meget paradekørsel og ikke med kæmpelænge føringer. Har ikke helt styr på ruten men det var noget med Hørsholm, Hillerød, Nødebo, Gadevang, ??, Græsted, ??, ud midt på Grisebakken og hjem via Danstrup, Humlebæk og Folehavevej. Efter en tvivlsom tur på Københavnsvej med så mange visne blade at man ikke kunne skelne cykelsti fra græsrabbat fik vi to samtidige punkteringer på Overdrevsvej men det sparede da tid på den måde.

Herefter kom vi ud på småvejene og da jeg jo ikke mænger mig ret meget og derfor ofte falder bagerst i feltet efter krysning af veje m.m. så jeg blev snydt for en føring eller to. Tempoet stadig alt for jævnt uden de store udsving. Efter Danstrup var de fleste ved at være flade så der lå jeg længe på siden af Sven Erik. Han prøvede at trække ind men ingen kørte op og så lagde jeg mig bare på siden igen. Og een gang til. Humlebækspurten var for glat til de fleste, kun Claus kørte efter den. Han var vist træt af tempoet for han trak længe ude i en grim sidevind på Strandvejen. Desværre kom jeg også der sidst ud så jeg fik ikke en skid læ som bagprop. Fik kun en enkelt føring derude inden vi kørte ind på Folehavevej. Op af første knold kunne jeg godt mærke at stænglerne ikke var helt på toppen; jeg syntes at Claus holdt et kedeligt højt tempo men ikke engang halvvejs op tabte han pusten. Overvejede at overhale på stigning to men holdt mig i skindet. Ventede på at een skulle angribe på tre´eren men Claus fik lov at holde den opad - også fair nok nu han havde trukket så længe. Men efter en tur uden en eneste bakkespurt, skiltespurt eller hidsig føring havde jeg nu glædet mig til at tænde af trods tunge ben og at det trods alt kunne mærkes at jeg den sidste måned kun har kørt een tur over 46 km.

Men ret mærkeligt at køre med lavere puls op af Folehavevej end ude på Strandvejen.

post-1580-1224445970_thumb.png

Meget mor-agtigt var Sven Erik meget øm om min cykel og især hjulene mht. at blive gruset til. Jeg var ellers ved at fortryde men det gav lige det der gjorde at sommercyklen nu er blevet vasket og klar til at komme op på væggen. Jeg mangler lige at rense kæde og kassette men ellers er den stald-klar.

Incl. det jeg kørte på den gamle cykel i foråret er det indtil videre blevet til 5800 km. Det tal kunne/burde være højere men troede faktisk at det lå meget lavere. Tror nu lige at jeg regner efter een af dagene. Bortset fra at dagens træning var lidt (host-host) kedelig så var det ret lækkert igen at komme "rigtigt" ud. De næste træninger får jeg noget mere at lave da vintercyklen er noget tungere at danse med men håber alligevel at der kommer lidt fartleg ind. Vil forsøge at passe søndagstræningerne i det omfang arbejdet tillader - har dog droppet at bede om sene søndage da banetræningen får førsteprioritet og der er jo grænser for hvor besværlig jag kan tillade mig at være.

Holdt i øvrigt fri i dag alligevel - da jeg spurgte i går aftes manglede de alligevel ikke nogen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja, lyder godt nok som en tur der ikke bød på de store udfordringer. Jeg har siddet og sammenlignet lidt, og jeg har det sådan at det er fint nok med et højt snit, men der er mere i livet end højt snit.

Jeg ville sgu også ønske at jeg havde en vintercykel jeg kunne hive frem nu, men det lader sig ikke sådan lige gøre sig. Jeg har min flatbarracer, men den kommer først for alvor frem når der er grus og salt på vejene. Modsat, jeg har smidt mine "billigere" hjul på raceren, og hvis den så bare bliver vasket efter hver tur(tager jo alligevel kun 5-10 min) så tager den ikke den store skade, men man værner jo om sin cykel. Modsat: Grus skader sgu ikke stellet som sådan, så hvis der endelig er noget der skal skiftes så kan det gøres forholdsvis billigt :laugh:

Men som sagt, prøv at kom en tur med op i CK. Det kan godt være der er 13 km transport, men i mit tilfælde er det kun 5 km længere end til Hørsholm, eller 12 min. Og man hopper jo af et sted ude på ruten som oftest, så man ikke har nær så lang transport hjem, så i det store hele går det hele op :)

Link to comment
Share on other sites

Hey Kermit,

Tror også at det vigtigste er at holde de gode hjul hjemme - hvis man har flere sæt at vælge imellem.

HCM får lige en chance mere på søndag - så ser vi hvad der sker. De efterfølgende tre søndage er arbejdssøndage så hvis jeg ikke har sen vagt kan af gode grunde ikke lege med. Men så får jeg da lige en chance for at vænne mig til vintercyklen, de par gange jeg har skiftet over har det givet ondt i lænden men den kan ikke desværre ikke indstilles så den modsvarer Scott´en.

Kosten har været markant bedre, læs: sundere og uden slik eller kager. Desværre er der ikke helt styr på mængderne endnu så vægten står stadig stille men alene det at jeg har madpakke med hjemmefra på arbejde og ikke køber junk er OK skridt.

Dagens træning var en omgang i FDK. Det kan godt tænkes at jeg skal splitte det op. Det er lidt voldsomt mængdemæssigt og synes ikke at der er så meget energi tilbage når bentræningen er overstået. Og så må jeg også hellere ned til 10 reps næste gang.

Træningstid 1t55m

Crosstrainer: 4 minutter, trin 12, ca 140 spm

C2: 4 minutter, fane 4, 948 meter

Squat: 15x10, 15x50, 12x70, 12x70 - skulle nok have varmet knæene lidt mere op da de var lidt ømme i sæt 2 og 3.

Læg i benpres, et ben ad gangen: 12x70, 12x70, 12x70, 12x70

Leg extension: 12x42½, 12x50, 12x50 - de sidste par reps var lige til øllet

Leg curl, siddende: 12x50, 12x50, 12x50

Chinsmaskine: 12x102½, 10x102½ - fullstack og kunne så heller ikke holde de 12 reps

Rowsmaskine, en arm ad gangen: 12x70, 12x70, 12x75

Crossover: 12x7½, 12x12½

Bænkpres: 15x10, 12x50, 12x70, 10x70

Skulderpresmaskine: 15x20, 15x30, 15x30 - gør stadig ondt i de første sæt

Kicksbacks med strakt arm: 15x8, 15x8

Rotator, ud: 15x2½, 15x2½

Biceps curl: 12x22

Fransk pres med Z-stang: 12x23, 12x23, 12x23

Mavemaskine, lige: 15x47½, 15x47½

Mavemaskine, skrå: 12x22½, 12x22½

Lændemaskine: 15x47½, 15x47½, 15x47½

Først her til aften er der ved at komme liv i lårerne igen. Skvatten var da "halv"tung men udover en frygtelig iltgæld følte jeg ikke at jeg var helt tæt på max, alligevel er jeg åbenbart så uvant til bentræning at jeg må tage straffen: Jeg kommer vist til at gå mærkeligt i morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hva fa´en - så har jeg jo ligefrem været flittig. Så skal der bare køres klogere :devil:

Puh, hvor blev jeg DOMSet faktisk alle steder undt. biceps men det var heller ikke meningen og de fik jo derfor ikke så meget at lave. Lårene var ellers OK i går morges men i løbet af dagen begyndte jeg at blive "funktionshæmmet" og helt galt var det i morges og efter et par timer i en blød stol på arbejdet (sad stand by og der gik nogle timer før der skulle køres. Havde i øvrigt håbet på at kunne sove færdigt men de mere spasmager-agtige kolleger havde morgenvagter så selv om jeg holder pause i "stille-stuen" var der temmelig opløftet stemning fra morgenstunden).

Af en eller anden mærkelig årsag aftog benDOMSen meget i løbet af dagen - dog ikke så meget i venstre ben som er noget svagere og derfor har fået relativt flere tæsk.

Der var jo een som havde lokket med en spinning basis hos Kim Greisen. Desværre stod jeg nummer 5 på ventelisten og kun 4 udeblev - hvor er det bare typisk. Nå, men øvettimen bagefter havde ledige pladser og eftersom jeg allerede havde skiftet tøj kunne jeg lige sidde med avisen indtil.

Ifølge KG var det lidt et eksperiment og sikke et. Så simpelt i opbygningen at jeg måske kan huske det:

10 min opv:

4 siddende

3 x (1 stående / 1 siddende)

10 min kvalitetsopv (er ikke helt sikker men vist nok):

2 siddende / 2 stående

1½ siddende / 1½ stående

1 siddende / 1 stående

½ siddende / ½ stående

arbejdsserie:

2 min let siddende

2 x (1 minut stående / ½ minut siddende - lidt mere balastning til den næste stående minut)

2 min let siddende

3 x (1 minut stående / ½ minut siddende - lidt mere balastning til den næste stående minut)

2 min let siddende

4 x (1 minut stående / ½ minut siddende - lidt mere balastning til den næste stående minut)

2 min let siddende

5 x (1 minut stående / ½ minut siddende - lidt mere balastning til den næste stående minut)

Nedvarmning og udstræk

En GRUMME omgang med DOMSede ben. Alt det stående var i noget der lignede mellemtakt, jeg plejer ellers at "foretrække" det stående i enkelttakt men når udveldingen er angreb så holder det jo ikke rigtigt og der skal heller ikke kun køres det nemme.

Jeg havde udvalgt en cykel helt omme bagved i hjørnet hvis jeg ikke skulle kunne holde udmeldingerne men det gik. Fik ikke kørt pulsen helt op men det var benene simpelthen for smadrede til. Fik et dejligt spinners high, desværre kort inden vi skulle sidde ned, men blev også svagt utilpas på de sidste 2-3 minutter hvor jeg ikke ænsede meget andet end musikken, Kims nedtællinger og så den indre kamp for ikke at opgive.

post-1580-1224796000_thumb.png

Umiddelbart kom pulsen ikke så højt op som det før er set MEN - jeg fulgte vist udmeldingerne nogenlunde og dels skulle jeg gerne igen snart kunne sætte mig ned uden at tage fra med armene for at tage smerten. Og så kunne benene altså ikke træde så hårdt i dag.

Er noget mere øm i stængerne nu end da jeg havde fri. Så kan de fanme bare se at vænne sig til det :poking:

Og det er helt ufatteligt så stor forskel det gør om man kører med en instruktør hvor man kan lide stilen eller ej.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Der var jo een som havde lokket med en spinning basis hos Kim Greisen.

:innocent: :innocent:

Desværre stod jeg nummer 5 på ventelisten og kun 4 udeblev - hvor er det bare typisk. Nå, men øvettimen bagefter havde ledige pladser og eftersom jeg allerede havde skiftet tøj kunne jeg lige sidde med avisen indtil.

:laugh: ja, der var fuldt hus, dér, og da der manglede et beslag på een af "kundecyklerne" ofrede KG uden tøven sit beslag - og brugte derefter sin løbesko som sadel! :devil: :1356: Så er man hardcore ! (der kom indimellem nogen sjove lyde fra instruktørcyklen... :4jumpy: )

Er noget mere øm i stængerne nu end da jeg havde fri. Så kan de fanme bare se at vænne sig til det

Ja, vi må igang med lidt seriøs træning (jeg må) :poking: just in case ! :shades:h015.gifn065.gifd055.gif .... d030.gifd030.gif

Og det er helt ufatteligt så stor forskel det gør om man kører med en instruktør hvor man kan lide stilen eller ej.

Helt enig !

Godt at se dig igen, omend det var noget kort, må man sige..... :wink: Ha' en ritti' go' weekend!

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivs,

Det var alt for få ord vi fik snakket - havde jo troet at der ville blive lidt tid bagefter.

Men den må vi tage en anden gang.

Løbesko som saddel - hmm, ja man må jo improvisere når materiellet svigter, hehe...

Benene havde det nogenlunde fint i morges, stadig lidt ømme men ikke SÅ meget igen. Jeg nåede ikke i FDK så lidt moderat hjemmetræning i stedet:

Knæbøjninger: 15, 15

Pistols: 5

Tåhævninger på dørtrin (et ben): 20, 20

Chinups: 10, 10

Dips med vægtvest: 20, 20

Til gengæld fik jeg slettet det ældste punkt på min to do liste. I foråret (eller var det sidste efterår?) købte jeg i Netto nogle stativer så man kunne hænge cykler op på væggen. Jeg købte to og i dag blev de boret op.

Og nåede for tredje dag i træk Kystbanen på arbejde. Og har ikke spist forbudte ting, men har desværre ikke tabt mig af den grund. Jeg kommer ikke udenom at tælle kalorier selv om jeg egentlig ikke gider.

Og nu jeg lige har pralet med sund kost så er jeg på vej ud ad døren til en kop familiekaffe og der ryger jo gerne et nøddehorn eller to. Har dog sparet sammen og ikke spist så meget indtil videre.

I morgen bliver det en meget!!! tiltrængt hviledag hvor jeg passende tager på overarbejde. Når 2x10 chins begynder at volde kvaler så er kroppen trængt i hjørnet.

God weekend til boardet :bigsmile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vågnede i morges stadig med DOMS i ben og baller - gad vide om det nogensinde går væk eller er blevet en permanant tilstand :blink:

Afsted til klubtræning. Og der fik jeg så lige endnu en grund til at vælge en anden cykelklub for der var ikke andre der mødte frem. Bevares, jeg skal være den allerførste til at erkende at det ikke engang var tæt på at være lækkert cykelvejr, meeeen alligevel.

Når det første minut er overstået og regnen er trængt gennem hjelmen og cykelbukserne og huden lige har vænnet sig den nye temperatur er det det ikke slemt. Skoovertræk holder fusserne varme trods at vandet trænger langsomt ind gennem klampehullerne i bunden. Og det var jo slet ikke koldt - omkring 9 grader og havde faktisk fået FOR meget tøj på. Vinden var slem men jeg har jo også indrømmet at jeg hader i at køre i hård vind - i hvert fald alene. At køre i fuldt cykeldres, ned ad bakke og alligevel ikke kunne holde en marchfart på 25 er ikke godt for stoltheden, der hjælper det at andre omkring en der i samme båd. Jeg kan ikke bebrejde at mange valgte at blive hjemme men så meget regnede det heller ikke og det er vist normalt det som afskrækker. Men at alle og enhver foretrak sofaen var derimod skuffende.

Nå, men jeg måtte jeg køre alene og et eller andet sted var det nu meget godt for knæene kan ikke lide vinterlågen som den står nu og øffede flere gange undervejs. Af samme årsag valgte jeg at forkorte turen.

Sadlen skal 3-5 mm op.

Sadlen skal 5-10 mm tilbage.

Styret skal vinkles lidt opad.

Alligevel kommer den ikke til at køre som Scotten. I flere sving troede jeg at jeg var punkteret på forhjulet - så trægt styrer den i forhold. Man den var nem at styre i sidevind, hehe. Og så opdagede jeg at pedalarmene er kortere på vintercyklen - mærkeligt da rammerne er lige store.

Kørte generelt nogenlunde roligt med et par enkelte ikke-helt-hardcore-da-lårmullerne-stadig-var-ømme intervaller undervejs. På stykket mellem Karlebo og Stumpedyssevej er der en del småbakker hvor den til gengæld fik bundgas opad men de er så korte at pulsen ikke nåede op i rødt område. Skal også lige prøve at justere på trøjer og jakker da jeg føler at jeg ikke kan få luft med alt det som er lukket helt oppe i halsen.

post-1580-1225050952_thumb.png

Hmm, det lyder måske lidt negativt men det var det nu ikke, alt i alt var det faktisk en temmelig hyggelig tur. Hyggen fortsatte hjemme. Efter en hurtigt cykelvask (den var i forvejen så våd at den så nyvasket ud efter under 60 sekunder med bruseren), lidt mad og et langt varmt bad, var det i kassen og sove til middag et par timer :bigsmile:

Om det er søvnen der har fået styr på sulten ved jeg ikke men med lidt held vender det måske nu. Aftensmaden spiste jeg trods jeg faktisk ikke var sulten men gider ikke vågne med knurrende mave i nat og har generelt ikke spist alverden i dag.

Hviledag og overarbejde igen i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share