Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Ih, du almægtige - selveste KONGEN :bowdown: har skrevet i min ydmyge log.

Okse, øhh, jeg er heller ikke helt med - måske vi bare skal lade den passere i tavshed, hihi

Og Nille - altså "i medgang og modgang" og hvis jeg er en klynkerøv, så må loggen tage fra. Du piver bare bare i bund.....

Morgenvægt: uændret og det er fint nok da jeg plejer at veje lide mere dagen efter styrketræning. Ikke at det blev til så meget men alligevel.

Jeg kan da også mærke lidt til det i dag: muskulaturen mellem skulderbladene er ret øm og det samme er pec´sene. Armene er noget trætte i det og læggene er pænt DOMSede.

Jeg startede dagen med en tiltrængt oprydning. Derefter satte jeg træningsdækkene på cyklen og kunne godt mærke at armene gik død i oppumpningen. Derefter skiftede jeg kæde (har 2 i omløb så kassetten holder længere). Desværre fik jeg væltet fadet med lampeolie og den snavsede kæde ud over badeværelsegulvet så klinkerne krævede temmelig meget rengøring bagefter. Skulle også have skiftet klamper men fik i stedet "klippet" den del af som jeg hærgede oppe i Sverige da alle skruer var løse i højre sko og jeg prøvede at volde mig fri af pedalen.

Inden jeg kørte ud for at se at det hele virkede checkede jeg lige at jeg skulle møde 14:45. Jeg skulle møde allerede 13:45 så turen blev til en lille gnalling på 45 minutter. Rolig kørsel med to spurter.

Passede kæde og kassette sammen selv om jeg nok burde have skiftet lidt før? Jeps!

Var der igen vandring i højre sko? (den defekte klampe har nemlig låst skoen og højre knæ har øffet lidt hvis skoen har været vinklet forkert) - Jeps!

Kunne jeg mærke armene? Jeps, da jeg kørte med lette ben og havde mere vægt på styret syrede det lidt i triceps.

Kunne jeg mærke læggene? Nej, da de først var blødgjort vat der intet. De kan krampe lidt til spinning men på udecyklen virker de sq altid uden bøvl.

Jeg startede i let medvind og lå med pulsen i tomgang på 33-35 i timen, hvem der altid kunne det. U-vendte ved Folehavevej og måtte lave lidt mere i modvinden, jeg kunne lige holde mig over 30 uden pulsen blev al for høj.

Byskiltet mellem Rungsted og Mikkelborg lokkede og da jeg ikke får trænet meget i denne uge kunne det nok ikke skade - så op på den store klinge og et kort blast derudaf. Tænkte dog ikke på at man er meget mere frisk når man ikke har cyklet "rigtigt" inden så gearet var lidt for lavt og på det sidste stykke løb jeg tør for omdrejninger men holdt alligevel fast i hverken at sætte mig ned eller pille ved gearet. Men fårk en iltgæld jeg fik reddet mig. Det gik lang tid før vejrtrækning kom helt ned og pulsen kom først under 140 da jeg modvilligt krøb under de 30.

Lave Skov-bakken skulle også lige have et skud. På den første delbakke fik jeg trådt fart i cyklen, holdt den siddende på det flade stykke og da det steg igen øgede jeg stille og roligt presset stående op til halvvejs hvor jeg langsomt øgede helt til bundgas. Trods det var 4-5 grader varmere end det jeg plejer at sige at mine luftveje kan lide, var de bestemt ikke glade for at trække ilt til lige under maxpuls. De stak og bed og lavede en masse slim.

Ville gerne have rullet af i medvinden til sydindgangen til Nivå men det var der ikke tid til så måtte bare køre hjem og tage på arbejde. Hvor det summede dejligt i lårene da jeg skulle til toget. Her i løbet af aftenen er der begyndt at kommer lidt DOMS i lår - især i inderlår :blink:

Var efterhånden ved at tro at de havde glemt mig, men endelig kom der en indkaldelse fra blodbanken.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt 90,6kg.

Jeg havde lidt overvejet et kort og denne gang let trilletur. Men opdagende at jeg ikke måtte spise 4 timer inden dagens helbredscheck, så jeg sprang over. Men morgenmaden..... ups - den havde jeg jo lige spist og med kun 3 timer til, så var ikke så godt.

Jeg blev desværre også busted i min fadæse - blodsukkeret lå en kende over det tilladte, dog langt fra noget faretruende men da jeg allerede inden havde indrømmet at jeg havde kvajet mig, var det ikke noget der gav panderynker. Alle andre tal var til gengæld rigtig gode - især kolesteroltallet var ekstremt lavt. Netop det gjorde at jeg også slap uden påtale mht. vægten - eller rettere fedtprocenten (20,4 :blush: ), da BMI-tallet (næsten 28 :blush::blush::blush: ) ikke interesserede lægen synderligt.

Efter lidt snak om min kost og at vægten i store træk ligger lige over de 90 (undtaget med ektremt stram koststyring eller god overspisning) konstaterede hun når kroppen tilsyneladende VILLE have denne vægt skulle det kun være pga. det kosmetiske eller cyklingen at jeg skulle tabe mig - sundhedsmæssigt var der slet intet at bekymre sig om - især med det lave kolesteroltal in mente. Lungefunktion/hjerte/blodtryk/nyre-/levertal var også efter bogen ellere lidt bedre :4thumbup:

Skulderproblemerne blev vurderet til seneskedehindebetændelse - det kan man åbenbart også have i skulderen. Blev det værre skulle jeg bede lægen om henvisning til en fys men ellers bare lade tiden arbejde.

Æv, Heino skulle have fået mit nye legetøj hjem i dag, men der går mindst en uge endnu.

I morgen er jeg kommet til at love mig ud som flyttemand - så jeg går i det stille og håber på en fredelig søndagstræning :please:

Har stadig DOMS i læggene men er ellers ovenpå igen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt 90,2

Kæft hvor jeg svedte tran under flytningen men var også ene om at bære på alt over 20kg samtidigt med en høj luftfugtighed. Har desværre nok spist for improviseret og for fedtholdigt til at jeg kommer under 90 i morgen.

Legetøjet ligner denne her:

Ridley%20baneramme%20rød-sort.JPG

Det er ikke nogen supercykel men det må kunne bruges. Ifølge Tayeb kan man samle en rimelig banecykel for 10K men jeg valgte dog at smide 2K mere. Rammen og hjulene (det var dér de 2K havnede) er OK men resten er skrællet ned til det billigste.

Jeg er stadig ikke helt sikker på om det fænger nok til at det er besværet værd at kæmpe med vagtbytninger på arbejde og derefter at rasle til Ballerup Super Arena (kommer vist endda til at skrue forhjulet af hver gang jeg skal klemme den bagi Punto´en) men det vil ærgre mig hvis jeg aldrig får det prøvet. Det er heldigvis stadig billigere end en Nimbus, en isbjørnesafari eller hvad folk nu ellers kan gå og have lyst til. Der er desværre også en pæn risiko for at falde totalt igennem for de kører <Asbjørn Riis ON> UbegAgeligt <Asbjørns Riis off> stærk derinde, selv til oldinge-træningen.

Men Heino har bare at få stumperne der er i restordre hjem :poking: - hvis jeg ikke har cyklen til introkørslen er det skrot ligegyldigt om jeg får den eller ej for så kommer jeg ikke til at køre i år. Og skal det være, så skal det være nu.

Link to comment
Share on other sites

12 K bare lige for at prøve :blink: :blink: Men jeg forstår dig godt. Havde jeg indendørs banen i nærheden skulle det helt sikkert osse prøves af selvom det ville blive på grand ol boys holdet :laugh:

Fed ser den under alle omstændigheder ud så tillykke med købet. Hvad er det for stumper der mangler sådan bare af nysgerrighed?

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Hey,

Hvis det flopper er brugtpriser på banecykler ret høje, så en hel del af investeringen kan hentes hjem igen. Men ja, det har været overvejet meget længe og hvis ikke det var fordi ønsket stammer helt tilbage fra barndommen (dog med stor periode hvor jeg har været uinteresseret) havde jeg ganske givet også laddet det ligge - til gengæld har jeg definitivt smidt mine rutschebanenørderier på hylden og trods alt er det begrænset hvad man får af rejseaktivitet for 12 tusind. Det er vist efterhånden også 5 år siden jeg har brugt penge på ferierejse sidst. Og lasternes sum er som bekendt konstant.

Men det er ret kikset er der ikke er mulighed for at køre på banens lånecykler på introduktionsaftenen, personligt synes jeg godt at de kunne have hentet dem hjem til den ene dag. Men det er jo typisk for cykelsporten den er møg uvenlig at komme ind i.

Det der mangler er pedalarme i den rette længde. De ringede faktisk først 22 minutter inden den skulle have været færdig.

Til den træning jeg smugkiggede på, buldrede de fleste af de gamle (overværede veterantræningen) rundt med små 50 i timen derinde over 7½km holdjagtsagtigt noget - lidt skræmmende :unsure:

Heldigvis var der også et lidt langsommere hold der "tøffede" rundt for sig selv.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

takker - jeg håber da også at det bliver et hit.

Morgenvægt 90,4 og det endda med snyd da al væske jeg drak i går var vanddrivende (kaffe og light-sodavand) og jeg var da også temmelig tørstig da jeg vågnede.

Satte kursen mod mødestedet for fællestræningen men nåede ikke ud af Nivå inden jeg punkterede. Tror efterhånden at jeg vil konkludere at Vredenstein ikke magter at lave latexslanger. Den var nemlig noget af snoldet fra Heino men holdt altså under en times kørsel og det var også 2 Vredenstein der punkterede på 3 ture da jeg skulle debutere med latexslanger. Kan godt være at de grønne fra Michelin er fuldstændigt håbløse at sætte på (de er næsten MTB-tykke) men når de først sidder, så fungerer det fint.

Som bonus opdagede jeg at jeg manglede mobilos og at jeg kun havde den ene ekstraslange med som jeg lige havde brugt. Så jeg kørte hjem og hentede det. Da arbejde passer skidt med fællestræningen for tiden, ville jeg gerne finde de andre, om ikke andet så hold 3 og måske køre et par linieintervaller på dem.

Så jeg kørte fra Nivå mod Karlebo, Hillerød Øst og den modsatte vej ad Oerdrevsvejen og så da også en stor gruppe grønne trøjer. Havde næsten gjort klar til en u-vending da jeg bemærkede tempoet. Alt for lavt til at jeg ville få noget ud af turen, så jeg fortsatte.

Videre lige ud i krydset og til Gørløse. Skulle jeg dreje til venstre og håbe at køre hold 1 i møde? Hvad nu hvis de allerede havde passeret Gørløse eller de kørte en anden rute? Så ville jeg ende tæt ved Hørsholm og sikkert kun lave en lille sløjfe inden jeg kørte hjem. Ergo, jeg drejede til højre og ind på Frederiksværskturs-ruten og håbede at de ville indhente mig. De gjorde de dog ikke. Da jeg nåede rutens vendepunkt ved Frederiksværk var det tid til modvind.

Da jeg havde passeret opkørslen gennem Ramløse og faktisk syntes at jeg havde pissegodt fat i modvinden besluttede jeg at fortsætte mod Helsingør. Drejede mod Rågeleje hvor jeg for en kort stund fik lidt sidevind inden jeg nåede nordkysten og igen fik vinden lige i smasken - sigtende mod Hornbæk. Det gik også fint indtil jeg kunne mærke at jeg pludselig ikke mere sad med overskud men at cyklen blev tung. Mindre end 2 minutter efter jeg indså dette kunne jeg tydeligt lugte at min udåndingsluft stank af ammoniak. Hurtigt fat i bananen og spise den halve og tage hul på den sidste drikkedunk. Tog det rolig i nogle minutter og fik redet krisen af men manglede derefter de sidste 20%. I stedet for bare at trampe over de bitte små bakker måtte jeg i stedet til at rode i gearkassen.

Fik indhentet en gut som lagde sig på hjul - han var dog lige oppe og tage en lille føring på et par minutter inden jeg igen tog fronten. Han sagde venligt tak for læ da han forsvandt i Hornbæk. Den halve banan var ren stakket frist for efter en god halv time var jeg igen ved at gå kold - prøvede at lette lidt på gassen for at trække tiden men med Ålsgårde bed og stak det så meget i bentøjet at den sidste halve banan forsvandt sammen med det sidste vand, en enkelt slurk undtaget. Desværre hjalp det ikke meget nok fordi jeg var temmelig tørstig. Jeg burde nok have tanket på en kirke men valgte at bide tænderne sammen. Da jeg tømte flasken ved indgangen til Helsingør kunne jeg have sandblæst cyklen - så tørstig var jeg men heldigvis næsten hjemme.

Fik mest sidevind men også lidt på ryggen på Strandvejen. Kunne ikke udnytte det for meter for meter kunne jeg mærke kraften forsvinde som vingummibamser i en børnehave. Men var blevet stædig og ville ikke hente vand nu. På bakkerne ville benene egentlig gerne arbejde men efter 10 sekunders pres var det som om nerveimpulserne blev bremset - for en i hæwlede hvor jeg led og pinte mig for at hutle i mål.

Det var jo også torskedumt ikke at jeg ikke tog alle 4 vandflasker med ud når jeg nu var så tørstig fra morgenstunden. At jeg ville få brug for 3 bananer var dog ikke til at forudse.

Og det er sgu en sej omgang at bo i Nivå når der er Østenvind - der er altså langt fra Frederiksværk til Helsingør med konstant mere eller mindre modvind.

Snitttet var desværre en del under min Frederiksværkstur i foråret men bilder mig selv ind at vinden ikke var på min side i dag da genvejen til Gørløse snød mig for en del medvind og på omvejen om nordkysten krydsede jeg op mod vinden.

Men fidusbamse for dels at tage turen alene, at putte ekstra modvindskm på og ikke engang overveje at opgive, selv om det klart var årets næstehårdeste tur (kun den inden jeg gik på pause pga. overtræning da jeg bonkede var værre - og dog, for i dag holdt jeg dampen oppe helt til slut uden at acceptere at jeg var færdig).

post-1580-1222005437_thumb.png

I forsøg på at få liv i stænglerne førsøgte jeg med lidt selvmassage da jeg kom hjem - da jeg efterfølgende skulle op fra gulvet gik hele inderlårs- og frontmuskulaturen i venstre ben i krampe: Av for sa... hvor gjorde det aller helvedes ondt.

Fårk jeg er smadret nu, hehe..... :devil::wub:

TILFØJET:

Kort efter jeg skrev ovenstående gik jeg helt kold og smed mig i sengen og knurrede to timer. Det hjalp rigtigt meget men stænglerne er stadig noget medtagede, dog løsnede de meget op efter at have feset op og ned af trapperne nogle gange i forbindelse med tøjvask.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter simpelthen ikke at du kan køre 119 km med 31,7 km/t i snit! Hvis du kommer til klubmesterskaberne, så er du min makker, for sådan som du kører i øjeblikket er det da lige før at du er i bedre form end jeg er. Du kan i hvert fald køre hurtigere! :superman:

Tror du er kommet dig helt fint over din overtræning, og så er det jo bare at holde formen ved lige i 2 ugers tid, og så er du klar til klubmesterskabet.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Kører naturligvis gerne som din makker - det gik jo fint sidst år.

Takker for rosen men er nu alligevel ret sikker på at kan køre mig agterud..

Vægt i går:90,3

Vægt i morges:91,3. Fatter det ikke, jeg kommer sq nok til at tælle kalorier igen selv om jeg ikke gider.

Ldt morgenstyrk - ikke lige min ynglingsret men hvis det skulle nås i dag så...

Tidsforbrug:55 minutter. Alt kørt superstrict og 3-4 sekunder på den negative fase. Gad ikke de 15 reps så hoppede ned til 12 (mave/lænd undt.)

Opvarmning på crosstrainer 3 minutter trin 10, ca 140spm

Opvarmning på C2 4 minutter, fane 5 - 964m - næsten for nem med fanen på femmeren.

Squat: 15x10, 12x40, 12x40 - turde ikke putte mere på for ikke at blive ramt af DOMS. Pæn iltgæld men ikke synderligt tungt skulle nok have haft en kiks mere på kan jeg mærke nu.

Leg extension: 12x45, 12x45

Siddende legcurl: 12x45, 12x45, 12x45 - benpres optaget så læggene kommer på senere

Bænkpres: 20x10, 12x60, 12x60 supersættet med

Chinmaskine: 12x70, 12x70

Læg i benpres: 12x70, 12x70, 12x70

Skulderpres: 12x12, 12x12 - overvejer stadig. Den bider godt i v. skulder i starten men det går bedre mod slutningen

Rotator ud: 15x2½, 15x2½

Mavemaskine: 15x45, 15x45 supersættet med

Lændemaskine:15x45, 15x45

Torsotwistmaskine: 12x25

Tricep pushdown: 12x30

Suspineret bicepcurl: 12x18

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt 90,3kg

Bentræningen i går sad alligevel lige i skabet DOMSmæssigt. Læggene er ganske let DOMSede. Baller og for/bagside af lår lidt mere men ikke noget der skulle give kvaler ved cykling i morgen.

Til gengæld er overkroppen sluppet for billigt - sidemuskulaturen i maven har som eneste muskelgruppe lidt DOMS men det var jo også debuttur i torsotwistmaskinen. Rettede lige lidt op på det ved en tillægstræning i formiddags:

Chinups: 12, 12

Ab-rolls: 15, 15

Dibs: 20, 15

Jeg har ellers planlagt ugens overarbejde efter at køre med til fællestræning i morgen aften men med det her vejr er det fristende at udnytte middagssolen og kunne køre i korte rør og få lidt luft på skinkerne - det kan meget vel blive årets sidste mulighed for den "fornøjelse". Så kan jeg også tage videre til min onkel bagefter og få slået hans græsplæne.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Okse, det giver mere mening, så. Hehe...

Kermit, velkommen tilbage - håber det var en god tur.

Turen i dag blev ikke lang. Det tog længere tid end jeg havde regnet med før det blev varmt nok til sommerdresset - godt hjulpet af at vinden kom ind fra vandet derfor gjorde det lige en tand køligere.

Jeg skulle jo på familiebesøg om eftermiddagen så det var begrænset hvor længe jeg kunne tillade mig at sidde på cyklen - kun en times tid kunne det blive til og så var det oplagt at køre nogle små intervaller. Det blev til en improviseret omgang oppe i "Kongevejsstrekanten". Jeg skulle nok have slukket tørsten med vand i stedet for te da jeg kom hjem fra arbejde i går for selvom jeg bundede ½ liter vand inden jeg kørte ud var jeg knastør i munden efter 10 minutter. Trods jeg umiddelbart føltes ret frisk i stænglerne kunne jeg alligevel mærke bentræningen (næsten pinligt når det var så let men sådan er jo når man begynder på noget nyt) i intervallerne - syren kom lige en smule før den plejede. Men alligevel lykkedes det at drøvtygge havregrøden fra i morges efter fjerde interval :gal:

post-1580-1222375439_thumb.png

I løbet af dagen er jeg blevet lige så øm i lårerne som dagen efter squatten hvilket givetvis er et resultat af intervaltræning inden de var restitueret helt, for ellers plejer jeg ikke at få rigtigt DOMS af cykling - ej heller intervaller.

Manøvren med den ektra styrketræning i går virkede i øvrigt fint da jeg hele dagen har været øm i både pecs og lats (ikke at DOMS i længden er et mål i sig selv men her i starten hvor det nemt opstår bør det altså være oblikatorisk).

Men må hellere finde høkassen - ugens første overarbejdsdag begynder ved fem-tiden i morgen :4ranting: trods aftale om tidligst at møde klokken 6 så jeg ikke skulle blive så smadret som forrige uge. Til gengæld kan jeg måske komme ud og rulle af hvis jeg ellers ikke kaster mig på sengen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hey Vivs,

Der snerper lidt henad at denne arbejdsmæssige helvedesmåned kan dække cyklen - havde det ikke lige være for topskatten. Men har jo stort set heller ikke haft fri siden ferien sluttede. Har overarbejde igen i morgen men nu kommer jeg også snart til at passe lidt på mig selv. Kan mærke at det slider rigeligt på lav-dog-noget-fornuftigt-lysten.

Spinning - ja, der er jo en ganske flink herre som er et unikum på en instruktørcykel. Jeg vil dog gerne have styr på alle de mange ubekendte der ligger træningsmæssigt inden jeg begynder at improvisere.

Morgenvægt i går: 90,7

Morgenvægt i morges: 90,0 og uden DOMS nogen steder.

Jeg var æsketræt da jeg kom hjem fra arbejde og lagde mig på sengen. Kunne dog ikke finde ro så småsov og vågnede hele tiden :mad:

Endelig fik jeg samlet mig, stod op og var på vej på cyklen da jeg lige skulle se DMI og også mail. Indbakken meldte om en lille ekstratræning i dag da mange af de faste var til vin/gin/ølsmagning i går i stedet for træning. Det var jo ikke en rulletur men parløbsruten skulle køres igennem og med min stedsans er den slags altid godt. Og ruten var faktisk heller ikke som jeg huskede den, så det var en god ting.

Vi var dog kun fire - de tre andre med tømmermændsrester hvoraf den ene alligevel kørte pænt til. Eller tog i hvert fald nogle laaange føringer i godkendt tempo. Vi kørte fra mødestedet og ud til hvor startstregen skal være og kørte ruten igennem. Ikke så meget hankypanky i det, bortset fra at der var flere steder end jeg huskede hvor oversigtsforholdende godt kunne have været bedre. Men heldigvis primært med højresving. Hen til mødestedet øffede stænglerne over at skulle arbejde (som sædvanlig for sen på den) men herude på ruten gik det faktisk OK.

Kan ske at jeg med en fornuftigere træningssammensætning alligevel sagtens kan træne flere dage i træk. Hvis jeg, hvilket er tvivlsomt med den snak der er i omløb, kan holde mig i nuværende turnus på arbejde, er det vist noget som ikke behøver den store overvejelse. Med kun tre ugentlige træningsdage får jeg næppe kørt mere end i år og kan man dreje både kvalitet og kvantitet opad burde det påvirke kørslen positivt. Så kom klubskiftet igen ind i billedet.

Nå, da vi havde stået og knævret lidt var der, især fra mig, stemning for bare at køre hjem og vi var igang med at bryde op da Laust foreslog at vi kørte ad Lågegyde - Strandvejen - Folehavevej. Sidstnævnte kan jeg jo ikke sige nej til og det var også en spændende test at køre den på "daggamle" ben.

Efter en gang normal kørsel gik ham med de lange føringer i front - fuld æde gennem Kokkedal og ned til Strandvejen og ham der lå bag mig prustede højlydt. Da det blev min tur trængte jeg til at blæse igennem igen så lagde den på de 40 indtil vi strandede for rødt ved Rungstedvej - men så var der også lidt (positivt) klynk. Ham der prustede fælt skulle overtage men var vist brændt helt af for nu gik det sq langsomt. Da ham med de lange føringer overtog blev det ikke meget bedre. Fik jeg mon endelig min "hævn" på Strandvejen (synes tit at det går rædsomt hurtigt derude og har været ved at blive sat mere end een gang).

På Folehaven var der umiddelbart stiltiende våbenhvile. Efter hver terrasse blev næste mand afleveret lige så stille til føring. Sad selv forrest på nummer tre som jeg kørte "moderat" stående så alle kunne komme med over. Typisk for Laust kom han blæsende udenom med "langføringen" på hjul. Forsøgte selvfølgelig at gå efter men var desværre på den lille klinge og kunne ikke opad lave omdrejninger nok til at overspurte dem og da de lukkede af og pressede mig mod rabatten kunne jeg lige så godt opgive helt. Der var desværre ingen der gad lege med mig ved Skovbrugsmuseet så der var jeg bare en spade der spurtede alene :tongue: Manglede generelt lige et par procent at køre med men jeg havde regnet med at det havde været markant værre så det var faktisk temmeligt positivt.

post-1580-1222461273_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt: 91,3

Jeg ville have kørt en rulletur for noget aktiv restitution men må desværre nok erkende at jeg er for svagt kørende til at gennemføre den slags hvis jeg ikke skal ned i rollatortempo når både mod/sidevind og bakker skal overvindes.

post-1580-1222501795_thumb.png

Så pulsen kom til at ligge lidt for højt. Nå, kommer alligevel til at holde hviledag i morgen da jeg skal har 12 timers rådighedsvagt på arbejdet. A propos arbejde må jeg hellere smutte.

God weekend :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kender kun alt for godt det med restitutionstræning og ens manglende lyst til at gennemføre sådan noget. Det går bare lige liiiidt for langsomt, og man vil jo gerne vise vinden at man er stærkere end den :laugh:

Men lader da til at du ellers er godt kørende for tiden. Glæder mig sgu meget til at se hvordan det kommer til at løbe af stablen på søndag. Hvis vejret er som de lover, så kan vi være heldige at det holder tørt.

Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg gerne men ved ikke helt om det kan passe i kalenderen. Har du planer om at brage for fuld skrue eller tage den lidt mere gelinde? Hvis vi skal trykke den max af synes jeg det skal være tirsdag så vi er helt sikre på at være 100% friske søndag. Men det bliver op til solnedgang inden jeg kommer fra arbejde. Ulempen er så at jeg har styrketrænet i dag så benene er nok ikke helt på toppen allerede i morgen men jeg skal gerne knokle efter bedste evne.

Men skal vi blot teste ruten og taktikken? af, er jeg frisk på både i morgen og torsdag, her i huset er torsdag lig med fridag men skal til firmabowling om aftenen så det koliderer nok med med dine tider. Fredag vil jeg gerne holde hviledag ellers skal det i hvert fald være noget der ligner en rulletur ret meget idet jeg gerne vil være absolut topklar søndag morgen.

Dagens styrketræning var en omgang med et par eksperimenter. Først og fremmest havde blodbanken nappet en halv liter af det røde en halv times tid før jeg stod omklædt i FDT. Det passede bedst i logistikken men ville det mon gå?

Tidsforbrug:75 minutter. Alt kørt efter bogen, undtaget bænken sidst i andet sæt da jeg (forgæves) forsøgte at nå rep-målet.

Opvarmning på crosstrainer 3 minutter trin 11, ca 140spm - blev ret forpustet. Gad vide om det var pga. blodtapningen?

Opvarmning på C2 3 minutter, fane 4 - 767m - forsøgte at holde mig nede på ca. 25 SPM. Meget!!! anderledes at ro på denne måde og var hele tiden ved at falde tilbage. Ekstremt lave skønhedskarakterer men prøvede at huske :blush:

Squat: 15x10, 12x60, 12x60 - 20-30 sekunder efter første worksæt var jeg ved at gå i gulvet. Blev svimmel - fik koldsved - lyden kom til at mangle diskanten - fik RIGTIGT MEGET koldsved og resten af lyden blev "ulden", så var lige nede på hug et minuts tid indtil lyden blev normal igen og så et halvt minut mere. Prøvede så andet sæt og det gik alene med lidt svimmelhed bagefter. Kæmpe iltgæld efter begge sæt og kunne mærke hjertet hamre som efter en bakkespurt.

Leg extension: 12x50, 12x50

Siddende legcurl: 12x50, 12x50, 12x50

Bænkpres: 15x10, 12x70, 10x60 - turde ikke fortsætte uden spotter men een rep mere var det nok til, tror jeg

Læg i benpres: 12x80, 12x80, 12x80

Chinmaskine: 12x80, 12x80

Skulderpres: 15x12, 15x12 - begge 14ere optaget så tog 15 reps i stedet med 12erne

Suspineret bicepcurl: 12x20 - svimmel så måtte ned på hug igen

Tricep pushdown: 12x35 - svimmel igen men holdt mig stående

Rotator ud: 15x2½, 15x2½

Mavemaskine: 15x47½, 15x47½

Lændemaskine:15x47½, 15x47½

Torsotwistmaskine: 12x25

Så konklusionen er at nej, man skal nok ikke besøge motionscenteret lige efter blodtapning.

Til gengæld kommer jeg nok til at daske til Heino-Cykler. I dag var dagen de lovede at de, i anden omgang, senest ville have banecyklen færdig men har også hele tiden haft på fornemmelsen at de ikke ville have styr på det. Ret frustrerende, faktisk.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Torsdag duer ikke - skal være i Valby allerede klokken 17.

Til gengæld har jeg tidligere fri i dag end jeg troede så hvis ikke mit sidste tog bliver fanget af nedbrud, påkørsel eller noget andet sjovt kan jeg være køreklar fra klokken 16 hvis det kan bruges? Er først på MOL igen når jeg kommer hjem.

...

.

...

Morgenvægt 90,8 - efter et par dage over de 91

Træningen i går sidder fint med lettere DOMS over det meste, lår undtaget. Bagsiden er helt uden mens der er lidt mere foran, især i dråberne som er temmeligt ømme. Mærkeligt nok for leg ext. føltes ret nem i går men så måske netop derfor da der var overskud til at trykke godt til i topstilling.

Og så havde jeg ret mht. Heino. De kan ikke skaffe de pedalarme hjem som der burde sættes på banecyklen, så nu må jeg tage et par som er 2½mm for korte. Til gengæld har de så den længde der passer til 6-dagesløb :blink: Men nu skulle den være færdig torsdag hvor jeg ikke kan nå at hente den men på fredag skulle den komme i hus.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I går blev det alligevel til en hviledag - er sikker på at mine ømme stængler trods alt var glad for at det endte sådan.

Ved 21 tiden begyndte jeg at fryse. Meget. Klokken 22 gik jeg i seng - iført DSBs langlemmede termotøj på både over og underkrop. Frygtede at jeg skulle være smittet af min lillebror som var syg sidst jeg var på besøg derovre.

Men da jeg vågnede i morgen ved 9-tiden var der ingen sygsomstegn at spore. Men køber alligevel lidt sikkert uvirksom helsetrylledrik i Føtex på vej til mors fødselsdag. Jeg skal under ingen omstændigheder blive syg nu. Og det er en ordre :4signme:

Stadig med en smule ømme lårbasser - al anden DOMS er væk - kravlede jeg på cyklen for at køre parløbsruten igennem. Allerede på vej til startstedet blev jeg en smule knotten over vinden - foretrækker stille silende regn fremfor vind. Jeg hader vind. Og jeg hader især når der er så meget af den.

Nå, men jeg fandt et eller andet der kunne lege start og målstreg og så ned og holde holde stille. Og afgang. Fik selvfølgelig lagt lidt for hårdt ud trods jeg havde besluttet at det skulle jeg ikke, men vinden frustrede mig ret meget. Men fik alligevel lige dæmpet pulsen lidt når det blev FOR kritisk så det gik alligevel, bare voldsomt hårdt.

Pffff pfff pfffff pffff pfffff - punktering :mad: Men det var ikke det værste. Lynlåsen i saddeltasken har drillet i et stykke tid. Nu drillede den ikke kun. Jeg kunne simpelthed ikke få den åbnet. Efter den første frustration og et mindre hysterisk anfald - der sker sjældent jeg får sådan et men det gjorde jeg altså her - tog jeg en slapper. Fattede drikkedunken og stod et øjeblik og nød skoven. Og så flåede jeg ellers saddeltasken i stykker. Selve slangeskiftet gik meget hurtigt lige indtil min CO2-pumpe igen var dum. Forsøgte ellers at undgå at den frøs til ved kun at pumpe lidt i, men det resulterede bare i af luften sev ud. Eneste måde at lukke "hullet" på at var aktivere indblæsningen og så kunne jeg alligevel stå og glo indtil ventilgummiet var blevet varmt nok til at kunne slippe ventilen. Men det afgjorde sagen: den bliver kasseret og fra næste sæson pumper jeg igen manuelt for med al det der går til spilde får man alligevel dæktrykket højere op med knofedt.

Og bare for at gøre humøret rigtigt skidt så opdagede jeg, da jeg satte hjulet på og lige checkede at det kørte, at fælgen har slået sig. Ikke voldsomt meget men alligevel nogle mm :mad:

Jeg tror jeg satte omvendt PR i tid for slangeskift - jeg kan ikke mindes at det nogensinde har taget så lang tid. Og for at gøre det rigtigt godt så var det jo ikke voldsomt varmt at stå der på Københavnsvej, faktisk frøs jeg ret så meget. Og fårk i låget hvor stængerne var stive at få igang igen. Efter en tid føltes det nu meget fornuftigt men havde bare ikke mere at køre med til sidst, havde ligget for længe på over puls 180 så alle reserver var væk og tabte al for meget fart på de sidste af knoldene.

Man siger vist at efter en dårlig generalprøve bliver det en god premiere. Jeg kan roligt glæde mig til på søndag såfremt det er korrekt.

post-1580-1222865497_thumb.png

P.S. DMI - havde ret. Nu er det næsten vindstille - jeg var ude da det var værst, hihi..... typisk mig.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tja, selv med slangeskift og de frustrationer der kommer af det, kører du ruten med 34,1 km/t i snit! Det er absolut ikke tosset!

Men værre ser det ud på søndag, hvor de snakker om 9 mm regn og 13-14 m/s vind. Det bliver noget værre skidt, med mindre det selvfølgelig bliver ændret.

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share