Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hej Comrad,

Så sandt!

Jeg blev naturligvis hængede lidt ekstra tid på RollerCoasterDataBase.COM inden jeg fandt hovedpuden men jeg kunne alligevel ikke sove så skaden var nok ikke så stor.

Fandt også lidt youtubes:

Missede cykelturen da telefonen ringede og gad ikke svine alt til i regnen for den lille tid der var tilbage. I stedet blev det til en tur i Netto og en trilletur i køkkenet. Alt for kort men sådan er det. Skal møde på arbejde om lidt. Skal være praktisk i morgen men håber også at nå en tur i FDK.

post-1580-1235917389_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Nåede at sætte en del streger på min to-do-liste men det mangler nu stadig en del.

Da jeg kom fra job i nat var jeg ikke så god til at komme i seng da jeg fik et ædeflip der kostede lageret af ugens morgenmad :4slap:

Jeg havde købt to æsker ristet mysli af den økologiske de havde på spot i Netto og to liter A-38. Indtil i går aftes havde jeg spist to portioner men da jeg gik i seng var der intet tilbage så der røg altså næsten 1½ liter A-38 og ca 600 gram mysli. Om det var derfor ved jeg ikke men jeg sov fabelagtig godt i nat. Til en forandring.

Men vågnede så heller ikke til Simons spinningtime. I stedet blev det til lidt oprydning og tøjvask som tog over 4 timer da jeg ikke var alene i vaskeriet. Derefter i kamp med min liste. Og skulle også gerne træne lidt inden aftenens klubmøde. Men HOV!!!! Det er jo blevet marts :freaked:

Hvad skete der lige med februar? Ved godt at den stakkels lille måned er snydt for et par dage men den er da rendt helt fra mig. Som vægten. Og motionen. Og stort set alt andet.

Nu er det tid at gå i panik. Som altid på denne tid af året føler jeg mig totalt!!! uforberedt på snart at skulle på landevej men det er værre i år end det plejer. Dagens styrketræning blev næsten aflyst og erstattet af en combo udført herhjemme - og nu er det vist på tide at få støvet formen af. I modsætning til de tidligere år hvor stort set alle træninger har været blæst godt igennem vil jeg i år prøve noget andet. Noget som gør at jeg ikke er totalt kvast dagen derpå men i stedet åbner op for hyppigere træninger. Nemlig at tage det stille og roligt - bortset fra i intervallerne (og når jeg lader mig rive med idet jeg håber at jeg igen bliver grebet af stemningen). Og så SKAL!!! der indføres rolig uge hver tredje/fjerde uge alt efter. Og en moderat acceleration af træningsmængden. Det var mange ting men det skal sq virke, også i praksis :poking:

Alligevel nappede jeg en "skæv" træning da jeg havde sat mig mentalt for at lege med vægte. Det blev det ikke men det smagte lidt derhenad.

Træningen:

10 minutters spin - puls under 150 (grænsen for rolig træning ligger omkring de 155).

i minuttal 10: 10 chinups, 20 mavebøjninger & 20 armstrækkere

på spincyklen igen puls op til 150

i minuttal 20: 10 chinups, 20 mavebøjninger & 20 armstrækkere

på spincyklen igen puls op til 150

i minuttal 30: 12 chinups, 30 mavebøjninger & 30 armstrækkere

på spincyklen igen puls op til 150 og med en lille spurt til sidst.

Umiddelbart ligner det slet ikke en træning i en hård uge men man må jo hellere starte stille op. For filan en fed musik i dag, min minidisc 4 med old school hip hop. Det er ellers 3´eren jeg har haft fat i når de fede tracks skulle frem men det var da uretfærdigt - trods lav puls fik jeg jeg 3 gange gåsehud under kørslen :wub:

Lige før badet blev det også til:

Pistols: 5, 5 supersættet med

Tåhævninger (kun fra gulv så lille ROM, et ben ad gangen): 15, 15

post-1580-1236033175_thumb.png

For første gang i lang tid skal jeg i morgen møde klokken kvalme så får nok ikke sovet mange timer og satser på at få streget min seddel færdig, så ingen tid og/eller energi til træning i morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det vigtigste er sgu nok at undgå at panikke. Lad dig ikke blive skræmt af dem fra klubben der har været ude i søndags på 92 km med omkring de 30 i snit. Det er fint nok til den måde de kører på. Du kan på 8 uger køre dig i form, og om 8 uger er sommercuppen lige startet, så no worries, du skal sgu nok nå det. Et par ture med CC Hillerød, så er den hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Håber at du har ret. Men 8 uger er ikke meget så helt upanisk er jeg nu ikke.

I går var en slatten dag - jeg havde kun sovet 2½ om natten og kunne ikke falde i søvn på vej ind i toget. Til gengæld kørte jeg for langt da jeg skulle hjem. Sov straks videre hjemme og vågnede konfus ved 8-tiden og fik ikke lavet meget.

Da jeg havde sovet i løbet af dagen kunne jeg så ikke falde i søvn i går, så i dag kom jeg alt for sent op. Kors hvor får jeg travl i morgen :crazy:

Men en smule motion skulle der nu til så ud i blæsten og indvie mit tøj fra CChillerød. Det er OK - lidt stift i det nu det er nyt og ikke helt så varmt som det fra HCM så det er jo genialt (når man ved det) at styre temperaturen med det ene eller det andet.

En tur forbi Folehavdevej (lidt nemmere i medvinden i dag) - et par medvindsintervaller på Strandvejen - troede at jeg bare skulle bøvse lidt da jeg hold for stop i Nivå-krydset men der var fyld med, som jeg heldigvis fik styret mellem lår og arm. Lave skov-spurten lige efter denne ufrivilligere tømning blev ret halvhjertet. Og så bare aftrilning ud til Kongevejen og hjem ad Nordvej. Skoovertrækkene savnede jeg så min venstre storetå som frøs mest gjorde naller da den kom ind i varmen, hihi.

post-1580-1236177150_thumb.png

Til gengæld har jeg fundet ud af hvad der er som har smadret min venstre skulder: at fiske husnøglerne op af trøjelommen når jeg kommer hjem. De plejer at ligge i venstre lomme og sidst fulmede jeg længe før jeg fangede dem og fik pænt ondt i skulderen. I dag lagde jeg så nøglerne i højre lomme, men da CCH-lommerne er stramme i det, kneb det med at få nøglerne fri -> og så fik jeg ondt i højre skulder.

Nå men jeg må på arbejde - forhåbentlig uden af blive skudt (skal køre på Ringbanen)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Hvis det passer med tiderne, så kan vi følges noget af vejen. Jeg synes sq jeg er noget brugt og kører næppe prangende torsdag. Men jeg kan vel ligge på hjul mens du varmer op og vende om når du er kørt varm.

Der er så det med tiden, for jeg skal på familiebesøg ved 2-3 tiden lidt bagved Hillerød og skal inden nå omkring værksetedet med dytten og så i Midtpunkt og hive en fødselsdagsgave i land. Ved ikke om det kan passe med dine planer? Og hvis du vil køre inden jeg får øjne så vil jeg lige ønske dig god tur (kommer først hjem fra arbejde lidt over 06 så vågner næppe klokken 8).

Skoddag fra sidst jeg var på MOL :tongue:

- skulle nok have kørt på arbejde i stedet for at opdatere. Nu fik jeg ikke tid til indrebytrafikken omkring klokken 16 så måtte kaste bilen af udenfor centrum og tage S-toget ind. Og nu kan jeg ikke komme hen til bilen før første morgentog. Snak om delt søvn.

- bedst som man er på arbejde og når ud til Ringbanen muntrer jeg mig med en joke til ham jeg skal afløse på toget med at der ikke er skudhuller i det. Men kort inden skulle der være skudt mod et tog (der er dog formodentlig stenkast, siger politiet. Ved ikke om jeg tror på dem eller det bare er for at berolige "pøblen"). Men vitsen faldt ret meget til gulvet.

- anden gang jeg kører forbi dér der skulle være skudt har man muntret sig med at lægge skilte og jernrør over sporet. Fåck, det hoppede og dansede da jeg bulrede henover men vi afsporede da ikke.

- da jeg kørte forbi 20 minutter efter var der "bål" lige ved siden af tanken.

Men kald det lige bandekrig een gang til - det har jo ikke en skid med sagen at gøre (mere).

Lige nu glæder jeg mig til klokken passerer 5 så jeg kan komme hjem og ca. 6:15 kaste mig på sengen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det gik slet ikke....

Op til mit forrige indlæg 2:30 havde jeg sovet en lille halv time men blev vækket af en trolje i spor 1 som ligger ca 1½ meter væk fra vinduerne.

Efter MOL satte jeg mig igen til rette i stolen men fandt ikke ro før lidt over 4. Heldigvis vågnede jeg lidt i 5 så jeg kunne tage første tog nordpå og finde min dytbil.

Da jeg kom hjem knækkede filmen: ondt i maven og rysteture af kulde. Da maven også knurrede spiste jeg lidt morgenmad :4slap: inden jeg gik i seng. Trods jeg havde tændt varmeblæseren var hænder og fødder som is under dynen. Faldt dog i søvn jævnt hurtigt.

Vågnede omkring 10:30 og vækkeuret stod og larmede og havde ringet længe. Lige nu har jeg det præcis som efter jeg har kørt natkørsel.

Jeg når ikke meget praktisk inden jeg skal afsted men må lave lidt i aften hvor jeg alligevel aldrig kan sove pga. for meget kaffe.

I dag blev det til 30 minutters restitutionsspinning på puls 125-130.

Jeg satser på at køre med HCMs pensionisthold i morgen morgen inden jeg får travlt. Derefter står den på stille uge.

Men lidt vildt som kroppen misfungerer når man ikke får sovet. Hvis jeg ikke får hilst på barbermaskinen om morgenen får jeg visse lighedstræk med vores statsminister men her til morgen (og heller ikke forleden da jeg sov 2½ time) er der noget at høvle af. Men der er vel også andre funktioner som bliver sprunget over, kunne jeg tænke mig.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg lægger positivt ud:

For første gang siden jeg blev syg har jeg i dag hverken haft næseblod eller pudset sårskorper ud.

Og så sov jeg absolut FANTASTISK i nat.

Alligevel gik dagens cykeltur i fisk: Ikke fordi jeg måtte panikke ned på ejendomskontoret med nøglen til lejligheden så Siemens kan komme ind mens jeg er på arbejde mandag. Jeg havde ellers glemt det.

Cykeltøjet kom på. Hjelmhue og hjelm. Og sko og skoovertræk eller i hvert fald det ene. Den lynløs som har drillet i et stykke tid, afgik definitivt ved døden og med skoovertrækkene i skraldeposen var jeg en kylling og blev inde i varmen.

I stedet blev det til 60 minutters hjemme-spinning og så 15 minutter delt på op- og nedvarmning oveni. Det gik let nok med at få pulsen op over de 170 men over de 180 gik ikke og der blev ellers lavet nogle grumme grimasser i forsøget.

Hvis det går som jeg håber er jeg off-mol indtil onsdag. Hvis jeg allerede logger mig på mandag er det for at vræle over at lejligheden er blevet rippet. Låsen til hoveddøren er nemlig defekt og hvis man ikke låser den på speciel måde, så låser den ikke. Er noget bekymret for om Siemens-manden gider følge instrukserne på sedlen som jeg har hængt over håndtaget i håb om at han i det mindste ser den.

Skrump udsat til næste uge - logistikken med fødselsdage og en anden som også ville forkæle mig var skidt. Når folk ligefrem beder een om IKKE at være på skrump fordi de skal udfolde sig i køkkenet, så.... den uge fra eller til gør sq nok ikke det store. Vægt stabil på 92½-93 i øjeblikket.

Hvis rygterne taler sandt er der måske mulighed for at møde regelmæssigt ved 6-tiden. Overvejer om jeg skal det i stedet for at have fri mellem midnat og 02 i weekenderne og kl 6 på hverdage. Ganske vist ryger der en portion af de lange weekendtræningsture (og nej, jeg kommer ikke over 100km på egen hånd), men det kan måske opvejes af regelmæssig og mere søvn. Der tænkes i boks A.....

GOD WEEKEND :bigsmile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Grrr - The return of Gnavpot.

Weekenden var ellers finfin. Efter fyraften fredag 01:22 kørte jeg til Møn hvor jeg dog var noget træt da jeg krøb i "min" seng.

Det var jeg også næste morgen da en af pigerne kravlede på min dyne, men vi fik ret hurtigt gjort klar til fødselsdagen og et større rykind af gæster.

En times tid før besluttede man at mænderne skulle tage børnene med til Møns Klint - fed idé, der havde jeg endnu ikke været.

Da vi var ved at forlade indkørslen kom dagens vigtigste gæst :tongue: konditoren medbringende et styk lagkage i størrelse 50x100cm :wub: :4mewantfood:

De tre børn på bagsædet ville også med til klinten og før jeg fik sagt "øhm" havde jeg fået nøglekortet til der ret så fede slæde af en bil. Rimelig tillid, da det er mennesker jeg faktisk ikke kender.

Fed tur på klinten og pludselig var der gået to timer. Sjovt som de 472 trappetrin afslørede hvem af ungerne ser TV og hvem der går til fodbold.

Kørte hjem i fornuftig tid søndag.

(Mandag havde Siemensmanden fået låst lejligheden.)

I går skulle jeg så have været til banetræning men for anden gang ud af de seneste tre træninger sov jeg over mig. Men ikke mere end at jeg panikkede op, fik gjort mig, cykel og taske klar og smidt det i bilen og kørte mod Ballerup hvor jeg desværre bare måtte køre lige forbi Superarenaen og hjem igen da det VAR for sent. Dermed faldt de sidste ugers humørstigning på gulvet men er dog tøet noget op i dag. Men hader når jeg laver det stunt og der er jo ikke helt sjældent.

Har i øvrigt fået skrevet fast morgen på ønskesedlen over arbejdstider så det forhåbentlig ikke er så tit jeg skal arbejde mig mod uret efter en periode med sene vagter selv om det næppe kan undgås en gang i mellem.

Tvivler på at jeg når at træne i dag og næppe heller i morgen men fredag :poking:

Link to comment
Share on other sites

Projekt morgenmenneske fik en unaturlig god start - gik i går i seng lidt over 22 og faldt ret hurtigt i søvn. Trods jeg først skulle med toget på arbejde 12:09 havde jeg sat uret til at ringe 5:45 meeen det var lige optimistisk nok. Men en time og et tryk på snooze senere kom jeg op og havde overstået tandbørstning m.m. inden klokken 7. Det er temmeligt vanvittigt i min verden :cooldance:

Begyndte dagen i vaskekælderen og fandt derefter vejen til FDK.

Igen uden papirer men en træning på gewfühl og nørj hvor har jeg savnet at rive i stænger m.m. Normalt kan jeg godt hygge mig med træne submaksimalt men i dag savnede jeg virkelig en makker så jeg kunne få nogle forced. Men skidt, jeg bliver garanteret temmelig øm i morgen alligevel. Fokus lå på kropshævninger, dibs og bænkpres men resten af overkroppen fik også godt med smæk.

Noget nær de sjoveste 70 minutter i laaang tid!!!

Klokken er ikke engang 22 og jeg er godt stegt, så nu vil jeg gå i seng og "mishandle" min fridag i morgen med at sætte uret til at ringe tidligt igen.

Snevejr - ptøj :gal:

Link to comment
Share on other sites

Jeps - det var SÅ fedt. Og joh, jeg er blevet ret øm.

I dag endte jeg også i hegnet - men synes det er lidt mere brutalt når det sker op ad Jonstrupbakken.

Havde planer om at køre med HCMs pensionisthold og vågnede af mig selv allerede 6:30.

Allegevel (og selvfølgelig) fik jeg travlt. De skoovertræk jeg lige har købt i SURINA kan bruges til nada og en skid da der sidder en elastikting henover klampen. Måske de kan sælges videre til en med SPD-klamper men ellers må de jo også i skralderen. Jeg opdagede det første da jeg ikke kunne klikke mig i, så de kan ikke byttes. Snotski.

Ved mødestedet var der igen ikke nogen. Nå men begav mig ud på det som skulle have været den sædvanlige hverdagsrute men så langt kom jeg ikke.

Holdt lidt pres på indtil Stumpedyssevej hvor jeg forsøgte at slappe af - lidt svært med bakkerne.

Igen lidt pulsøgning på Københavsvej og op ad Overdrevsvej - trillede ned og også ad Kulsviervej og til rundkørslen.

Drefter igen lidt gas indtil Nødebo hvor jeg også prøvede at slappe af men igen drillede bakkerne.

Så kom opkørslen gennem skoven som jeg gik MEGET ydmygt til og kunne også bare koncentrere mig om hvor meget jeg frøs om tæerne :tongue:

Roligt tråd indtil Grisebakken hvor den fik klø - den var så værre end jeg huskede.

Men så kom problemet: opkørslen til Jonstrup. Jeg huskede den forkert så jeg brændte helt og aldeles sammen opad da jeg hele tiden var sikker på at NU sluttede det. Pludselig kom manden med hammeren i øvrigt ikke længe efter regnvejret som morgenradioen ikke havde advaret imod. Og derefter var der I N T E T at træde med overhovedet.

Forsøgte om jeg kunne komme til hægterne men hver gang det steg ½ højdemeter visnede jeg igen. Frøs nu også om fingrerne og om hovedet da hjelmhuen også havde suget en del vand.

Da det samtidigt gjorde lidt ondt i luftvejene da jeg endelig nåede op til Jonstrup blev jeg meget ynkelig og besluttede at jeg ligeså godt kunne humpe hjem. Var lige omkring Statoil for at sklylle det værste grus af.

Fårk hvor jeg mangler kilometertræning (og også lidt saddeltræning- lænden brokkede sig en del da jeg var kommet hjem).

Der er kun een vej.......og må vist hellere droppe styrketræningen fra nu og koncentrere mig om pedalerne. Taget i betragtning af at jeg aldrig rigtigt kommer op i rød pulszone er det altså skidt at gå ned.

post-1580-1236950329_thumb.png

Hviledag i morgen - spin i godt selskab (håber jeg) søndag.

Hviledag mandag - banetræning tirsdag

... og så skal jeg vist ikke se længere frem hvis det skal holde.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hey,

Ikke noget at skamme sig over. Resten af livet skal jo også passes :wink:

Selvfølgelig skal man snart omkring Hillerød - for mit vedkommende skal der lige køres noget bundform på først. De meldinger jeg har fået til banetræning fra CCHillerøddere, så kørte de sidst jeg hørte noget kun med eet hold og i samme tempo og længde som i HCM så jeg kan godt styre mig i den nærmeste fremtid.

Skal du med til CCHs på tirsdag om hvad trænerne vil lave? Ville principielt gerne selv have været der men tirsdag aften passer ikke rigtigt ind; jeg kan ikke snige mig udenom en fødselsdag næste tirsdag og jeg missede velodromen i tirsdags, så på tirsdag SKAL jeg sq derind inden de lukker for ombygning.

Hvad sker ellers her.... Ja, jeg er for sent oppe, men selv om jeg gik rimeligt i seng i går så ER det tidligt når uret ringer 3:45. Jeg sov ellers i tog både til og fra arbejde men gik i ét med sengen da jeg kom hjem og reagerede ikke på vækkeuret efter en time, så det blev til 2½ times kvalitetssøvn -> stort set al DOMS i overkroppen var forsvundet da jeg vågnede (kun pecs er stadig en smule ømme).

Men har til gengæld fået udført nogle opgaver for klubben her i aftentimerne, så det er fint nok.

Jeg må hellere pakke til morgendagens spinning i aften så det ikke kikser i morgen tidligt - på den tid af døgnet er det bedst at køre efter faste rutiner :tongue:

Link to comment
Share on other sites

:4jumpy: hvad skete det lige dér?????

Spinning med Kim Greisen på podiet og endelig.... efter, ja der er vel blevet til et par måneder nu, hvor jeg på ingen måde kunne se det charmerende i at køre i kælderen så jeg lyset.

Om det så er et vendepunkt :please: eller en nødreaktion fra en krop med to timers nattesøvn i bagagen ved jeg ikke, men hvor var det dejligt igen at kæmpe mig op i en spinners high og også igen nyde at kroppen plager om at stoppe men have viljestyrke til at blive ved med at tæske den. OK, stort set :blush: , Greisen måtte lige hive mig op fra dødvandet med en hilsen fra podiet undervejs og det gav lige en tiltrængt optankning til boostknappen.

Formen er så desværre ikke hvor den skal være så det var bare monster pisse hårdt i dag - der blev vredet en del grimasser og tror at omkring 20% at timen blev kørt med lukkede øjne. Musikken er altid i orden til KGs timer men der kom lige to at mine ynglingsnumre (også når jeg ikke er til spinning) og måtte lige minde mig om at der ikke var energi til overs til at mime med.

I starten da vi blev præsenteret for noget der snerpede meget henad dobbelttakt var jeg noget skeptisk, men serveret så man ikke bare skulle trampe planløst derudaf så var det totalt i orden - og hårdt for pumpeværket. Ellers kan jeg stort set intet huske :blink:

Skal jeg lige brokke mig, så er jeg noget træt af Royals infrastruktur. Sidst jeg var der - jajaja, det er længe siden :tongue: - kunne pedalerne ikke holde klamperne fast så jeg trådte fri i en ellers fed accelerationsserie.

I dag kunne sadlen ikke rykkes frem men var låst langt tilbage så jeg sad en kende akavet.

Og så vil mit pulsur intet herinde - men virker fint alle andre steder. Må prøve om jeg kan tiltuske mig en cykel midt i salen og væk fra højttalerne næste gang, men lille generte mig putter mig ellers helst omme bagved.

Og krafthelvede hvor er badevandet varmt :surrender: det lige på kanten af at skulle på FNs torturliste.

Jeg skifter alligevel hest i vadestedet og venter lidt med at pause mit medlemsskab. Jeg vil satse på at et par timer mere med KG kan tænde motivationen og "dræberblikket" så jeg igen kan køre mig i smadder og nyde det. Det koster nok en tur eller to på landevejen men det ofrer jeg gerne. Og ellers må jeg lige selvtræne lidt bagefter indtil skoene bliver gennemsvedte. I dag havde det ikke varet mange minutter - bukserne begyndte at svuppe allerede i anden serie.

Fed time!!! Totalt optur som jeg inderligt håber kan gentages og få vendt komfortzonen ryggen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej

Kun hvis I venter :sneaky2: og hvis det ikke er samtidigt med at jeg skal på arbejde. I øvrigt spændende læsning det med bikefittet. Jeg blev vækket af ideen efter din tråd på feltet men synes at det var for dyrt. Men da jeg så fik skideballe i Heino over placeringen af min saddel, så var det jeg tænkte at det måske var åndssvagt at ofre et større femcifret beløb på cyklen men ikke sidde rigtigt. Der ligger en kladde i mailboksen med et spørgsmål Nicolai lige skal svare på inden jeg bestiller tid. Jeg skulle også lige have hevet udgiften hjem i overarbejde men nu venter jeg på min adgang til skattemappen så jeg kan se om der er lommepenge eller girokort :unsure: Hvis jeg kan se noget derinde - af en eller anden mystisk årsag har jeg (igen) fået en udvidet selvangivelse.

Nå - dagens banetræning var ved at gå i fisk af samme årsag som for to uger siden. Jeg kunne ikke sove da jeg kom hjem men faldt fint i søvn da plan A sagde at jeg skulle op. Valgte dog i dag at komme lidt for sent i stedet for igen at køre hjem.

Men var der overhovedet træning?- P-pladsen var næsten tom, indenfor flød der med byggegrej og et par håndværkere nussede rundt. Men der var sølle 5 mand der trillede rundt på banen.

Pulsuret viste fint pulsen i displayet men der er intet på pulskurven.

Opvarmingen var meget stille i dag men de sidste ti omgange råbte træneren farten op så det næsten var som et at de sædvanlige intervaller. Dem kom der to mere af - på 24 og 20 omgange. Og så et på 20 med fuld skrue på sidste føring og derefter udgå, min sidste føring gik desværre i fisk da en "selvtræner" kørte i vejen. Intet løb til sidst - det gad de andre ikke. I det hele taget var der mest stemning for at snakke, de 3 var fra samme klub så der blev udvekslet mange røverhistorier og det var også underholdende for os andre (men uhyggeligt så meget de andre har fået kørt udenfor).

I modsætning til sidst hvor jeg led mig igennem var det mere opløftende i dag hvor jeg på intet tidspunkt var kritisk presset men de hurtigste folk manglede også, så snitfarten lå lidt under sidste gang.

Kørt: 29 km

Køretid: 52 minutter

Max: 53 km/t

Nu vi var så få havde jeg håbet på at vi kunne køre nogle sprinter eller noget start/accelerationstræning men det var der ikke stemning for.

Jeg må hellere gå ind og se om jeg kan sove - endnu en fridag i morgen er erstattet af overarbejde og de næste to fridage er fyldt op med alle mulige andre aftaler. Næste fridagesblok også fyldt til bristepunket, damn jeg glæder mig til at få nogle aftalefri dage. Jeg synes jeg begynder at gå og stresse mig selv op over småting.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vinden ikke så grum som i går men stadig hård nok til at tage lidt (men også kun lidt) af glæden ved et lækkert vejr. Efter arbejde skulle jeg på familievisit, de er heldigvis vant til meget løse tidsangivelser så jeg valgte at tage en kort tur på vinterlågen. Det var meget meget fristende at hive sommercyklen ned fra væggen, men hvis jeg først har kørt på den så er det definitivt slut med vintercyklen også hvis det bliver vintervejr igen. Jeg sidder helt ufatteligt ringe på den selv om jeg i dag afhjalp det lidt ved at hæve sadlen næsten en cm. Det værste var nu at sidste tur var i regnvejr og jeg derfor skyllede cyklen under bruseren men glemte at smøre kæden. Piv piv piv piv - træls lyd.

Totalt optur af køre uden hjelmhue og med løse ben i stedet for overtræksbukser. De lange hansker blev dog på - sommer er det trods alt ikke. Kunne dog droppe jakken og nøjes med langærmet svedtrøje + trøje.

Som nævnt, turen blev meget kort men nu skal jeg bare ud og vil hellere starte med nogle små mentalt gode ture end at blive dukket ved at gå ned på de længere og er der kun tid til en ultralille tur er det bedre end ingenting.

Jeg kørte nordvest gennem Kongevejstrekanten, ad Kongevejen op og vende ved Kvistgård, ud til Strandvejen og hjem. Jeg kørte jo lidt baneintervaller i går og får også smæk til spinning på fredag så jeg kørte "hovedløst" uden struktur bortset fra en halvhjertet skiltespurt i Humlebæk, pludselig kom svinget så den blev lidt kort. Den lidt slatne banetræning gjorde at jeg ikke var specielt mærket i stænglerne efter i går. Men nu.... det er ikke meget der skal til.

post-1580-1237417314_thumb.png

Fik ydnyttet det gode vejr til at forlade kagebordet og tage hul på havearbejde med at rense et bed. Hvis jeg husker korrekt var det eneste jeg hjalp med sidste år at slå græs og da ingen af de andre gider havearbejde er det 1½ år siden der er rørt ved noget og det ses meget tydeligt. Men hyggeligt at nulre med i mangel af egen have :unhappy:

Er også voldsomt fristet til at hygge med lidt vægte i FDK i morgen, det var jo ikke meningen men da jeg alligevel ikke som planlagt har pauset mit medlemsskab kan jeg lige så godt bruge det.

I øvrigt: de sidste tre aftener: Planken ca. 1½ minut, 2 aftener også lidt alm maveøvelser og den ene aften også lidt dips. Vægten stedet til lige under 93, de sidste dage med morgenvagter og søvnkludder har kostet. Næste arbejdsblok er aftenvagter, så det er stadig blandede bolsjer.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

@ Kermit: tror at det er fornuftigt men også svært mår panikken lurer....

@ Blackmoore: Rigtigt lækkert - man begynder at kunne smage forår og sommer :sun:

Lækker sol igen i dag men trak alligevel indendørs i FDK

Elipsetræner: 5 minutter, trin 14, 133 SPM

Chinups: 10, 10, 7½ :nono:

Hammercurl: 8x20, 8x20

Kropshævninger, neutralt greb: 5, 4 :mad:

Scottcurl: 10x23, 8x28

Bænk: 15x50, 8x80, 8x80

Incline maskine: 10x40, 10x45, 8x45

Dips: 10, 10, 12

Hyperextensions: 15, 15, 15

Mavemaskine: 10x50, 8x60

Skulderpresmaskine: 10x30, 10x35, 7x35 - så stod venstre skulder af

Derefter videre på kirkegården og ordne blomster - var gennem Hillerød hvor jeg lidt fatalt glemte at købe skoovertræk. De bliver nok ubehagelige at undvære i de næste dage men om jeg kan nå at prøve igen ved jeg ikke.

Nu skal jeg gøre klar til TDC som kommer i morgen måske meget tidligt og "hærger" min bredbåndsforbindelse. Så jeg kommer til at sætte uret til at ringe klokken 6 på en fridag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I går oppe lidt over 6 og så vente på TDCmanden. Med bredbåndet ændret var det tid at indtage Hillerød for diverse indkøb, bl. a. noget fødselsdagsnoget som drillede lidt. Men hold da op hvor var der mange der var ude for at lufte cykelklunset. Det kløede lidt i skinkerne men KGs spinningtime senere trak endnu mere :wink:

Da jeg kom ind i spinningssalen i Royal lød det "Hej. Du ser stresset ud" - øhhh, jeg var ellers rimelig rolig lige der men generelt er den god nok. Måske er det også derfor jeg stadig har DOMS efter styrketræningen - den var ikke ret kraftigt men vil bare ikke gå væk.

Med kampgejsten intakt gik jeg alligevel igang med elitetimen med en realistisk indstilling og passede på at gemme lidt til sidst også - kan stadig mærke at pulsen ikke falder helt så hurtigt som den har gjort - den sidste blok der skulle have været savtakker ligner også noget der er løgn men rolig stående kørsel eksisterede ikke i min ordbog på det tidspunkt. Bortset fra det kunstneriske indtryk var det ganske opmuntrende at det kunne lade sig gøre at følge udmeldingerne og kun tage stort set al belastningen af mellem hovedserierne. Og så går det stadig fint med at ignorere når kroppen egentlig helst vil stoppe. Og så tror godt jeg tør stramme skruen lidt mere næste gang uden at risikere at gå kold.

post-1580-1237629292_thumb.png

Efter timen dalede humøret en del da et af skabene var blevet brudt op og tegnebogen fjernet. Fandens at man ikke kan have noget låst inde uden alligevel at risikere at nogen har lange fingre.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share