Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hej Rune,

Ja lige nu kører det rigtigt godt.

At jeg allerede fik DOMS var måske lidt snyd for jeg trænede om morgenen men alligevel....

God vind til dig :smile:

Dagens plan holdt også i praksis. Jeg kørte en tur sammen med HCMs formiddagshold og det var næsten en restitutionstur hele vejen rundt, så det var lækkert nok i andres selskab. Alene havde det været aaaaaalt for kedeligt.

post-1580-1244547372_thumb.png

Men hold fest hvor blev jeg sulten :blink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En gang morgenstyrk var hvad dagen bød på. Huskede at spise så der var noget at brænde af men glemte at drikke så da det først sidst i træningen efter et par vandflasker jeg rigtigt fik energi og kampgejst. Men ellers er der generelt mere iver efter at "køre i bund" og ikke ligge i komfortzonen som jeg "vist" gjorde hele vinteren.

Træningstid 1t 10m - enkelte øvelse supersættet

Crosstrainer: 5 min, trin 12, ca 124SPM :chicken:

C2: 5 min, fane 100, distance ????

Chinups: 10, 10

Suspineret bicepcurls: 10x20, 10x20

Bænkpres: 15x20, 10x50, 10x70, 10x70

Skulderpresmaskine: 10x35, 10x35

Skulderpresmaskine, prøvede neutralt greb og nu gjorde det ikke ondt i v skulder: 10x30, 10x30

Laterals: 10x8, 10x8

Kickbacks, strakt arm: 12x10, 12x10

Skull crushers: 10x21, 10x21

Tricep pushdown: 10x25, 10x25

Ab-coaster: 15, 15, uden ekstra vægt men med stop i toppen og langsomt tilbage

Rotator, ud: 15x2½, 15x2½

Mavemaskine: 15x40, 15x40

Torsotwistmaskine: 15x25, 15x25

Lændemaskine: 15x40, 15x45

Derefter kom jeg til at købe ny skærm til PCen, det frigiver mig gamle glasskærm som jeg så kan svede og savle på når den forhåbentligt bliver koblet på en Tacx hjemmetræner til vinter.

Videre til familien hvor jeg desværre kom til at fråde i kiks og kager. Det ærgrer jeg mig ret meget over nu, for vægten lå også i morges under 90 men det må jeg have fået ødelagt.

Inden var jeg inde i et nærmere motionscenter og kigge - er lidt træt at at skulle køre helt til og fra Birkerød. Skal lige vende skråen i munden men er 97% sikker på at skifte fra FDK. Overvejer også lidt det vi har i Nivå men brød mig ikke om stemningen da jeg var der for nogle år siden.

L O R T E V E J R ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! Træing i morgen bliver pligttræning.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Første gang jeg vågnede i morges skinnede solen fra en skyfri himmel. Men lagde mig igen - det var altså for tidligt.

Da jeg stod op (vægt stadig 89,9 :w00t: ) var det ret skyet og da jeg kom på cyklen var solen pist borte. Dermed også afsløret af jeg ikke gad fællestræning i regnvejr. At jeg så alligevel kom til at køre i regn er så en anden sag :dry:

Plan A blev forkastet da jeg opdagede vindretningen - gad ikke at køre hjem i alt for meget modvind. NOTE: Hvis jeg engang får råd til at flytte skal det være langt fra kysten. Plan B var at improvisere mig frem både med rute (ikke meget fantasi her) og lidt fartleg. Fik kørt et par blandede intervaller og dertil lidt bakke og skiltespurter, som altid lidt fesne når de køres alene. Men godt nok, for jeg gik alligevel lidt sukkerkold.

Kørte til Hørsholm som om jeg skulle til fællestræning men havde ingen mødetid og kunne derfor reelt bruge den strækning som opvarmning. Derefter ind på normal HCM-rute med et interval på Kongevejen. For enden af Overdrevsvej til venstre og mod Nødebo - interval efter rundkørslen men undervurderede afstanden og nåede Nødebo alt for hurtigt uden at være kommet op i rødt felt. Roligt gennem Nødebo og så preskørsel op gennem skoven. Fortsatte ligeud - 8 km før Gilleleje th mod Sode-et-eller-andet. Her begynde det så småt at dryppe. Videre mod Villengebæk med en skiltespurt et sted og så et interval som desværre gjorde at jeg smagte at gå sukkerkold. En banan i trøjelommen havde været guld værd men det var der intet af.

I stedet måtte jeg bare prøve at komme til hægterne i medsidevinden mod Helsinger. I Hornbæk måtte jeg finde regnjakken frem. Puha det var godt nok varmt med en langærmet trøje inde under. Benene fik det efterhånden lidt bedre men Ørebakken var med gele i benene fra bunden. Turistkørsel ud af Helsingør og ind på en gammel HCM-rute - sådan nogenlunde. Måtte lige uvende et (i skrivende stund ringede telefonen og min fridag i morgen forsvandt) par gange. I Kvistgård var det nogenlunde tørt, så regnjakken røg i trøjelommen igen. Nu var det koldt med fartvinden på den opsamlede sved. 5 minutter senere regnede det igen men nu gad jeg ikke mere tøj-leg. Mindsandten om ikke bentøjet efterhånden var nogenlunde fornuftigt igen. Mod Humlebæk blev jeg fanget bag en rendegraver som ikke ville give plads så måtte udenom i mudderet. Lidt efter: skiltepurten i Humlebæk (i hvert fald indtil jeg mødte en hest), bakken ved Laveskov og fik trykket det sidste ud på Strandvejen mellem Nivå nord og syd. Så afrulning hjem. Der var et par ekstra pulstoppe undervejs men kan ikke huske hvor :blush:

post-1580-1244730077_thumb.png

Mel alt i alt en OK tur når det nu skulle være i regnvejr. Ej, regn er faktisk ikke så slemt så længe man ikke punkterer og det ikke blæser for meget. Det er først når man kommer hjem med cyklen og tøjet fyldt med sand og vejsnask og skal i gang med den store rengøring at det bliver surt. Lidt ærgeligt at midterstykket gik med at komme mig men fint at det lykkedes. Det føles alligevel lidt som spildt medvind, hehe..

Det arbejde i morgen var godt nok ikke med i mine planer. Spinning i morgen aften er droppet pga logistikken mht lørdagens planer og bliver i stedet til en lille tur på cyklen hvis jeg kan finde tiden men det er ikke sikkert.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Slatten holdning - jeg gad ganske enkelt ikke at bevæge mig ud i det "strålende" sommervejr. Og gårsdagens travlhed gjorde at jeg kun fik knap 4 timers søvn i nat og det satte sit præg på restitutionen, benene var i hvert fald på ingen måde friske.

Men lasternes sum er jo konstant, så jeg smuttede en tur i FDK for en lille træning (hvor jeg åbenbart pissede receptionisten af ved at melde mig ud - smilet blev til citronfjæs og han sagde efterfølgende ikke et ord da jeg havde sagt hvad jeg ville, men kylede både kuglepen og udmeldingspair ned i disken) .

Tid 45 minutter

Crosstrainer: 5 minutter, trin 12, 130 SPM

Chinups: 15

Bicepscurl: 8x22

Lændemaskine: 15x45, 15x45

Mavemaskine: 15x45, 15x45

Bænkpres: 20x10, 10x50, 8x70, 8x70, 8x70, 8x70, 8x70

Pec deck: 10x40, 10x40

Skulderpresmaskine: 10x35, 10x35

Bagskuldermaskine: 10x25, 10x25

Triceps ext: 10x10

Rotator, ud: 15x2½, 15x2½

Derefter hjem og trille

30 minutters spinning, stille til moderat intensitet (kørte uden pulsur)

I morgen: Hviledag

Søndag på cyklen efter arbejde. Det lyder sq som om ugeplanen har tænkt sig at holde.

Har spist for meget i dag. Intet slik eller usunde ting men har kørt mad ned i rå mængder, sikkert fordi jeg har været træt.

Link to comment
Share on other sites

Men lasternes sum er jo konstant, så jeg smuttede en tur i FDK for en lille træning (hvor jeg åbenbart pissede receptionisten af ved at melde mig ud - smilet blev til citronfjæs og han sagde efterfølgende ikke et ord da jeg havde sagt hvad jeg ville, men kylede både kuglepen og udmeldingspair ned i disken) .

What? Det må da siges at være en effektiv måde at sikre, at kunderne i hvert fald ikke får lyst til at melde sig ind igen! :nonono:

Håber energien vender tilbage snart - og du kører stadig de vilde chinups, kan jeg se :wink:

Link to comment
Share on other sites

What? Det må da siges at være en effektiv måde at sikre, at kunderne i hvert fald ikke får lyst til at melde sig ind igen! :nonono:

Håber energien vender tilbage snart - og du kører stadig de vilde chinups, kan jeg se :wink:

Hey,

Tak for roser mht. chinups. Det med energien kommer jeg ind på.

Ham bag skranken var bare en kegle. Heldigvis var det ikke for nogle uger siden da min socialfobi buldrede derudaf - så var det noget jeg havde ruget på i mange dage.

:surrender:

Allerede da jeg sluttede mig til resten af selskabet i går var tiden skredet med et par timer, så det blev sent inden jeg kom hjem og sov igen kun få timer. Havde kvalme og kulderystelser på arbejde men var da heldigvis så overtræt at jeg nemt holdt mig vågen. VIlle gerne sove inden jeg ville på cyklen. Efter det oblikatoriske at telefonen ringede og også indkommende SMSer, lykkedes det at falde i søvn.

Jeg havde sat vækkeuret til at ringe en times tid senere. Derudover tog det 1t45 minutter med snooze og at stille uret lidt frem inden jeg kom op men var helt konfus. Det var først henved 20-tiden jeg begyndte at blive menneske.

Så nej, jeg fik ikke cyklet og ugeplanen faldt på gulvet (igen). Er dog stadig OK tilfreds med indsatsen i denne uge :smile:

Desværre lader det til at der går lidt tid inden jeg får sovet perfekt igen. Incl transport er jeg igang med denne arbejdsserie:

5:20- 15:30

5:20- hjemme ca kl 23

5:20-15:30

15:15 - 2:30

4:50-15:10

8:50-19:10

10:20-20:50

9:40-23:30

5:40-16:00

- naturligvis med fridage proppet ind i mellem men stadigt helt umulig at få lagt et fornuftigt sovemønster. Så må nok se i øjnene at træningen kan opleve lidt udfald som i dag samt at vægten næppe vil falde. De sidste dages træthed har sendt den 1,4 kg op. Meeeen jeg vil stadig prøve at holde fast i den aktive linie :devil:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne naturligvis ikke falde i søvn i går men sov dejligt længe i stedet.

Derefter besøgte jeg FDK - det tog 90 minutter:

Crosstrainer: 5 min, trin 12, ca 130 SPM

C2: 5 min, fane 100, ca 22 SPM, 1208 m

Crosstrainer: 5 min, trin 12, ca 132 SPM

Chinups: 10, 10

Rowsmaskine: 10x70, 10x70, 10x70

Bicepcurl, suspineret: 8x22, 8x22

Scott curl: 10x18, 8x23, 8x23

Bænkpres: 10x50, 8x75, 8x75, 8x75

Skulderpresmaskine: 10x35, 10x35, 10x35

Laterals: 10x7, 10x7

Fremadløft: 10x7, 10x7

Kickbacks, strakt arm: 15x10, 15x10

Rotator, ud: 15x2½, 15x2½

Tricep pushdowns: 10x30, 10x30

Mavemaskine: 15x50, 15x50

Torso Twistmaskine: 15x25, 15x25

Lændemaskine: 15x50, 15x50

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde sent fri i går og sov længe i dag. Derfor var der kun tre ting jeg skulle nå:

1) tilslutte min nye skærm til PC.

2) handle mad.

3) træne med CCHillerød (for første gang).

Jeg havde god tid og alt klappede lige indtil da det var tæt på at jeg skulle køre mod Hillerød: så amokkede min mave. Jeg havde følt det komme og havde spist en Immodium Plus men skulle nok havde taget et par stykker. Min socialfobi er ellers ikke specielt aktiv for tiden men det var åbenbart for meget at forlange. Men nu er jeg blevet stædig. Trods den sidder med det absolutte trumfkort (lokumskortet), så VIL jeg ikke give op. Om jeg så skal æde mavepiller hver time fra morgenstunden så skal det ikke lykkes at få mig til at kvitte. Nu går der desværre 6 tirsdage inden det igen kan lade sig gøre ifølge kalenderen men så må jeg prøve at ramme dameholdet om torsdagen i stedet for så er der lidt flere muligheder, realistisk set er det jo nok ikke det første forsøg der lykkes.

I stedet blev det HCM-træning. Vi var vist 8 mand inden vi samlede Kermit op og træningen blev lidt mere "munter" end normalt. Allerede på Kongevejen var Jan ved at blive sat og øffede over tempoet. På Sørupbakken var der en der kørte dumt og efterfølgende reprimande fra kaptajnen udløste pufferi mellem de to. På Strandvejen ville fronten (incl. kaptajnen :nono:) ikke sætte farten ned trods flere råb om det og så faldt alt fra hinanden. Ét er at de andre ikke ville vente på resten men det er sq lidt for asocialt at køre sådan, så da jeg indså at de ikke ville vente, besluttede jeg at bakke af og vente på bagtroppen (mellem os to, så var jeg også lidt stegt efter skiltespurten (stående sprint er ikke min stærke side og slet ikke når der bare bliver givet gas med det samme lige efter)) men der var kun een der kom op. Efter en del hyggekørsel kom også sidstemanden med.

Umiddelbart fik jeg kun to rigtige føringer men prøvede på et tidspunkt at opfordre til paradekørsel ved at lægge mig på siden at ham der trak men da alle andre bare lå på en række kravlede jeg bare om bagved. På Jonstrupstykket kunne jeg høre at Jans vejrtrækning var mere end presset, så jeg kvittede min plads på viften og trak ud i vindsiden så vi kunne lave en vifte til så han kunne være der. Et par steder mere kvittede jeg også mulighed for læ for bedre at skærme for ham. Det var vist dagens sociale gerning :tongue:

Nå, fra start:

Fik en god føring i rødt pulsområde på sidste del af Stumpedyssevej + næste mand ikke just sænkede farten så pulsen blev oppe indtil Jan skældte ud og tempoet dykkede.

Sørupbakken gik efter tidens standart nogenlunde men blev pakket ind mellem en langsommere mand og en vejchikane (det var faktisk først her jeg opdagede Kermit da han blæste udenom)

Emdrupbakken floppede da jeg ikke var vaks nok til at trække ud da spurten kom og da jeg havde ventet på at alle dem der lå bagved havde slanget sig udenom var der ikke meget bakke tilbage og så gad jeg ikke starte op fra sidste position.

Da vi passerede Kongevejen mod Humlebækspurten blev der angrebet fra front. Jan (foran mig og Laust) kunne ikke holde tempoet til dem der kørte op og vi faldt ret langt tilbage mens jeg ventede på at en sløv bilist endelig fik overhalet så jeg også kunne komme udenom og optage forfølgelsen - så skulle vi bare igen vente på at bilen fik overhalet og så køre de sidste meter op. At jeg er blevet en padde til bakkespurter er en ting jeg nok må leve med men kan da stadig lukke huller og fik på den konto for første gang i år ros for kørslen.

Hermed havde jeg regnet med at krudtet til Humlebækspurten var brændt af men der var heldigvis stadig noget at køre med.

Ingen spurt på Laveskovbakken - heldigvis.

Og så var det jeg bakkede af.

Folehaven i modvind blev "kun" kørt med jævn preskørsel side by side men vi tabte da Jan på den første knold.

Alt i alt en underlig tur - momentvis var jeg noget presset på de forkerte tidspunkter men alligevel virkede det også lidt mere roligt end normalt (det var enten for meget eller for lidt). Jeg prøvede egentlig at holde mig bedre til for at komme i front i dag men kom bare ikke rigtigt længere op end nummer 3-4 i køen. Benene havde det faktisk fint efter den ekstra hviledag i søndags, så havde gerne nappet en føring eller to mere.

Dagen største kiks var dog helt uden sammenligning at vi i Jonstrup passerede en Hjem-Is-bil der holdt i vejsiden for at sælge is og vi stoppede ikke :cry3:

post-1580-1245191313_thumb.png

Hvis vi er lige så mange på torsdag (CCHillerødtræning aflyst pga. sommercup) tror jeg at jeg vil høre om der også i praksis er interesse for et hold to hvor der er mindre fokus på snittet og mere på spurterne, eller om det kun er brok lige når folk er pressede. -og så lægge ruten om til den fra sidste år så et par lange opkørsler kan fungere som intervaller så der ikke kun er spurter.

Åhhh snot hvor tiden gik hurtigt nu - jeg skal op om 3 1/4 time.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Grrr. Jeg var så overtræt at jeg hverken kunne sove i toget til eller fra arbejde.

Da jeg havde fået invitation til kaffemik ved familien, var der ikke tid til FDK i dag. På vejen hjem var dog lige forbi mit "hemmelige" chinstativ og fik nappet 15, 10, 7. Det var hvad det kunne blive til; kun i første sæt kunne der trækkes flere ud.

Inden da havde jeg dog fået rodet mig ud i en gang funktionel træning og hvis jeg ikke i morgen er überDOMSet i mavens stabiliseringsmuskulatur så er jeg en heldig mand.

Jeg har jo ikke været på talefod med familien hele foråret og de første besøg efter genforeningen synes jeg skulle være på det hyggelige plan. Men nu var det på tide at få gang i hængepartierne. Første stop: græsplænen som slet ikke var blevet slået i år.

Så frem med plæneklipperen og så køre græsset over to gange - anden gang gik skidtet ud konstant. Derefter kom jeg på arbejde. Græssamleren duede ikke med de græsmængder og en løvrive findes ikke. Jeg startede med børneriven med et alt for kort skaft og 7 tænder. Det tog en evighed. Så jeg skiftede til mosriven og så blev det til tungt arbejde. Nu var det så ikke kun det løse græs men også en hel del mos der kom med op + den hang fast i alle helligdagene. Det blev til 2½ time uden pause med riven - den sidste halve time i trægt tempo da jeg var kørt flad. 22:15 var desværre for sent til at slå græsset den sidste gang som det trænger til. I stedet fik jeg fjernet ukrudt i det ene bed.

Egentlig uretfærdigt at de bor i hus med have og er pisseligeglade med det hele mens en anden ikke engang ejer en altan men drømmer om blomsterebede, frugttræer, jordbær, gulerødder, nyopgravede kartofler osv. osv..... Nå men sådan er det bare.

Plænen midt i første gennemkørsel:

post-1580-1245280226.jpg post-1580-1245279134.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Maven slap for DOMS men erectoren og området mellem skulderbladene kan mærkes. Sjovt nok var anklerne også ømme i morges.

"I morges" som om. Var stadig overtræt i går og der gik 25 timer fra jeg vågnede før det lykkedes at falde i søvn - da var klokken 5. Så i morges, det var 13:10, hehe.....

Træningen blev en fællestur med HCM, vi kan kalde den "Når katten er ude......"

Der var ikke mødt nogen "DAMP-børn" op og vi 6 der var, var enige om at i dag skulle det køre bedre end det kaos der herskede i tirsdags. Så der blev ventet efter spurterne og når de hurtige havde føringer foregik det gelinde (undt i modvind hvor forskellen i vindtryk er størst) og når de langsomme havde deres, så var den ingen brok. Og alle fik lov at trække deres del. Det var næsten retrotræning, som det var sidste og forrige år.

Havde jeg ikke været for kæk, kunnet jeg have gjort rent bord i dag, men det var jeg og pludselig var benene tomme.

Havde føring inden Sørupbakken og den holdt fint opad også.

Emdrupbakken var en tre-triner. En af de langsomme trak fra bunden og han blev ret hurtigt overhalet. I dag sov jeg ikke men var hurtigt med udenom og efter en tid kørte jeg udenom ham også.

Ved Humlebækspurten havde jeg føring næsten helt ude fra Kongevejen - det første stykke ikke alt for vildt og da vi havde drejet ind på spurtstykket var det om stille og roligt at trykke lidt hårdere hele tiden og så tage den stående fra svinget.

Lå i spidsen med nummer to på min side ude på Strandvejen så de andre kunne ikke overhale. Så jeg dikterede lav hastighed så alle kunne blive friske til Laveskovspurten men det var kun mig der kørte den.

På Strandvejen i piv sidevind forsøgte jeg at etablere en dobbeltvifte så flest muligt kunne få læ. Det fattede de andre ikke, trods jeg lå et dobbelskift ude i vinden var der ingen der tog min læ :4slap: Når jeg alligevel lå i vinden kunne jeg lige så godt tage en føring og lige lægge et par pinde mere på. Den trak en del syre men havde også ligget i vinden hele vejen fra Nivå.

Da jeg følte mig så godt kørende at jeg ikke havde følt behov for spise min banan gik det selvfølgelig galt op ad Folehaven hvor jeg gik lidt sukkerkold så da Laust rykkede på den sidste bakke kunne jeg kun hænge på men sq fanme ikke komme udenom.

post-1580-1245363379_thumb.png

Fed tur: god disciplin, ingen brok og nåja: så samme overskud som sidste år (i hvert fald de dage Kermit ikke var med). Vi kommer jo ikke udenom at det var ret hyggeligt for en gangs skyld at have fat i den lange ende men især at turde køre sig ud på spurterne uden at være nervøs for at blive sat bagefter var en sand fornøjelse - begge dele for første gang i år. Det eneste der kunnet have været bedre var at vi kørte Grisebakketuren i stedet. Er ved at være godt og grundigt træt af at køre den samme tur hver gang især fordi jeg bedre kan lide den anden.

Jeg vil ikke love at jeg får trænet i morgen. Jeg sætter uret så det kan nås inden arbejde, men er ret overbevist om at jeg stiller uret frem når det ringer og FDK har lukket når jeg har fri :dry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lækkert at høre at der indsneg sig lidt disciplin efter farcen i tirsdags, hvor det jo mildest talt var børnehave om igen. Og ikke mindst lækkert at høre at der blev ventet og samlet op efter hver spurt, for det er jo netop dér man skal køre sig ud, eller ved rulleskift(fremmedord i HCM). Det er jo supervigtigt at der bliver samlet op efter spurter o.lign, for ellers er der jo ingen grund til at køre dem da man med 90% sikkerhed bliver sat, eller skal køre et endnu hårdere interval for at nå op igen. Jeg var jo selv offer i tirsdags ved Humlebækspurten, hvor jeg selv synes jeg lagde et hårdt tempo for alle de andre - for en gangs skyld fuldstændig uselvisk, mens en stor del af de andre bare ligger på hjul og holder sig klar til de 200 meter spurten varer. Når der så ikke bliver samlet op efterfølgende så kan man sgu godt blive lidt knotten, specielt når man så får kæmpet sig op og råber, og der heller intet sker. Men sådan er gamet jo engang imellem.

Det lader da også til at formen så småt har indfundet sig, så er det jo bare om at trille til CCH snart, og køre nogle ordentlige intervaller :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes selv det lød forbandet besværligt at nedskrive og veje alt hvad jeg spiste, men det er faktisk max 10 minutter om dagen man bruger på den slags, og det er ikke meget hvis det er det der skal til. Og det er ikke spor hårdt. Mht. vægten er det selvfølgelig en kæmpe fordel at have en diætist til at følge én, men har du nogensinde forsøgt dig med at plotte kosten ind i Krop&Kost eller lignende program.

------------------------------------

Tale KærlighedSted

Link to comment
Share on other sites

Hej mershietazKY,

Det er ikke så slemt at tælle kalorier som man kunne tro, men hvis jeg er dvask er det stadig en af de ting som bliver sprunget over. Jeg bruger helsevagten.dk til at taste det. En diætist har jeg prøvet, det virkede men fik ingen redskaber der går i spænd med mere end 30 minutters hyggemotion om dagen, så de tabte kg kom hurtigt tilbage.

Hej Kermit,

Jeg skal være den første til at takke for nas af dit baghjul. Hvordan det lykkes mig at være så kluntet af falde af så jeg lå på siden af rækken fatter jeg ikke - typisk mig :unhappy: Men det gik jo fint alligevel omend jeg så måtte opgive at hænge på bagefter. Risikoen for at det ville ske er så også grunden til at den spurt var første gang i år jeg kørte med bundgas. Jeg håber også at jeg snart får så meget styr på maven/hovedet at jeg kan køre med CCHillerød - jeg vil i hvert prøve ved hver mulig lejlighed.

I morges kom jeg op så jeg kunne nå en tur i FDK omend den blev kortere end jeg havde håbet. Erectoren var stadig grumme øm og benene som bly men jeg har også været i kulhydratunderskud så det vil noget kan jeg se nu jeg har trykket de sidste dages kost ind. Ikke så kløgtigt når man har ramt muren ikke at fylde op bagefter :nono:

Nå men jeg havde en halv time til rådighed til en hurtig gang discokrøl. Opvarmningen blev droppet og udførslen blev også noget forceret (men stadig langsommere i den negative fase end så mange andres).

Chinups, neutral greb: 12, 12

Bænkpres: 15x10, 10x50, 8x80, 8x80 supersættet med

Suspineret bicepscurl: 8x22, 8x22, de var lige lidt for tunge i dag men 20erne var optagede og ville ikke ned på 18erne

Skrå bænk: 10x50, 8x50, fik holdt lidt for bredt og det kunne skulderen ikke lide

Scull crusher: 10x28, 10x30½, 10x33

Rope pushdown: 8x20,8x20

Scott curl: 12x33, 12x33 , den var ikke med i planen men lokkede

Skulderpresmaskine: 10x35, 10x35

Mavemaskine: 10x50, 10x50

I morgen var det planen at skulle op klokken 6 for at nå på cyklen men var så heldig at de gerne ville have at jeg mødte senere - det passer mig fint. Jeg trænger til at sove igennem, kom dryssende på arbejde i morges da jeg ikke vågnede på Hovedbanegården men måtte retur fra Ørestad. Igen :blush:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

- og sovet igennem, det fik jeg: lidt over 11 timer blev det til. Lækkert! Ulempen var dog at jeg først vågnede op ad formiddagen og at kroppen var lidt træg at få i omdrejninger. På cyklen kom jeg omend der ikke var tid til det helt store. I stedet lidt intervalgøgl i retning af 5x5 minutter. Men een ting vil jeg gerne klage over. VINDEN!!!! Havde jeg ønsket vind i de mængder var jeg flyttet til Esbjerg :4ranting:

Jeg trillede moderat syd ad Strandvejen til Vedbæk og nappede første og anden tur op ad Gyngehusvej. Tilbage til Strandvejen - lidt nordpå og så op ad Folehavevej med lidt for meget selvynk. Alle tre ture i stik modvind. Via Rungstedvej tilbage på Strandvejen og nappede et sidevindsinterval mellem Rungsted og Nivå. Trillede af gennem Nivå by og kørte det sidste interval mellem de to krydsninger af Gammel Strandvej.

Ret beset burde pulsen nok have ligget lidt højere men jeg er bare ikke god til at køre ud over kanten når jeg er alene og samtidigt var der for lang pause mellem intervallerne så kroppen faldt for langt ned i komfortmode. Men af en "morgen"træning at være er jeg nu OK tilfreds :smile:

Jeg var ikke den eneste på Gyngehusvej. Jeg så 6 andre i cykelkluns men jeg legede der, alle så ret sammenbidte ud opad, hehe....

post-1580-1245542917_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Jeg sov sørme over mig men nåede alligevel præcis en time i FDK inden arbejde:

Træningen startede med at et stykke kvindfolk gjorde kraftigt opmærksom på sig selv. Hun styrede direkte hen og startede med 10-15 pullups og trænede derefter biceps i den tid jeg brugte fra bænk til scott curl. Ikke så tit man oplever det i FDK.

Crosstrainer: 5min, trin12, 130SPM

Bænkpres: 20x10, 10x50, 8x80, 8x80, 8x80, 6x80

Skrå bænk: 10x50, 10x50, 10x50

Dips: 10, 10, 10

Scull crusher: 10x28, 8x38, 8x38

Chinups: 12, 8 - hrmpf. Tror myslien var brugt da resten af træningen også var for nedsat kraft

Scott curl: 6x33, 5x33

Skulderpresmaskine: 8x35, 8x35, 6x35

Kickbacks, strakt arm: 15x10, 15x10

Rotator, ud: 15x2½, 15x2½

AB Coaster: 15, 15

Lændemaskine: 15x50, 15x50

Da jeg var kommet hjem

Planken: 1 hold med vægtvest lagt på måsen, 1 hold uden vægtvest da den vippede af

(gider ikke lave planken lige efter resten af træningen da overkroppen sitrer helt vildt)

Jeg tror måske at jeg høster lette resultater af motionscenteret. Min imperedansvægt påstår at fedtprocenten er faldet lidt mens den totalt vægt er steget en smule. Og synes faktisk at mine arbejdstrøjer igen er begyndt at stramme lidt i ærmerne.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dagens program var at der ikke var noget program for cykelturen, den skulle bare køres i :sun: alt efter det øjeblikkelige humør.

Lagde ud med at køre via Karlebo mod Carlsbergvej i Hillerød - i tilfælde af at min mave en dag skulle opføre sig ordentlig var det meget rart lige at have en fornemmelse at tidsforbruget til CCHilerøds opsamlingssted. Derefter lidt citykørsel da jeg var vægelsindet, hvor skulle jeg køre hen????

Tullede op gennem østbyen, til Nødebo, op gennem skoven og via Grisebakken og holdt næsten HCMs rute kun med en lillebitte afstikker ved Toelt.

Grisebakken kunne ellers været blevet min sidste oplevelse. Efter nedkørslen lige før bakken kravlede jeg ned gennem gearene som en gammel Scania i Kasselbakkerne indtil jeg fandt et passende til at cruise opad stående. I modsat retning kørte en sættevogn - fair nok - problemet var bare at jeg blev overhalet af en lastvogn imens og så bredt er der altså ikke. Var inde på indersiden af den hvide streg (ikke en af dem der er meningen af man skal være på indersiden af) og havde heldigvis i forvejen stor fokus på at køre pænt. Da lastvognen var forbi nåede jeg næsten at tænke "PYHA" da anhængeren så kom bagefter. Havde jeg slingret 15-20cm til venstre (og det er bestemt ikke overdrevet) var jeg blevet til kødpandekage. Fair nok at stille større køretekniske krav til cyklister i klubtøj men denne har var langt ude. Eneste plus var at det sugede dejligt op ad bakken, hehe....

Ellers skete der ikke rigtig noget men det var jo heller ikke meningen i dag. Prøvede lidt på en Humlebæk- og Laveskovspurt men mentalt var jeg ikke gearet. Heller ikke til et fladt interval på Strandvejen. Kun lige ved en acceleration på stien i Nivå kunne jeg finde rå kampgejst frem. Men hyggeligt var det og det var det primære i dag :smile:

post-1580-1245695355_thumb.png

Hvis det ikke meget snart lykkes at få hul på bylden og køre med CCHillerød samt at det tænder mig så meget at jeg får fyret helt op under kedlerne har jeg besluttet at klippe en at ugens ture væk og i stedet lægge styrketræning ind for benene. Underholdningsværdien i den samme HCMrute er ret begrænset og så kan jeg ligeså godt hygge mig i motionscenteret og samtidigt prøve at sætte noget bundpower ind på kontoen som jeg kan bruge på banen til vinter. Ret beset vil jeg frygtelig gerne det hele men det kan man jo ikke. Desværre.

Havde jeg været sikker på at køre hurtigt nok til at køre sammen med løbsrytterne (som sidste år) havde jeg ikke haft så store betænkeligheder og havde så vendt helt op og ned på det hele med en træningspause nu, men med tanke på at jeg ikke er helt skarp i år ville det ærgeligt at smide sommertræningen væk for alligevel ikke at komme på banen mere end een gang om ugen. Omvendt er der nok ikke så mange der gør så meget ud af vintersæsonen så mindre burde også kunne gøre det, hvis jeg for f.... bare bliver lokket ud på noget all-out-kørsel. Sidste uge beviste heldigvis at det godt kan lade sig gøre når bare kørslen er tilrettelagt efter det.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Wooops.

Det var vist godt jeg ikke kørte længere mht. solen. Benene har været luftet en del i år så de var brune nok til at tage fra men armene som mest har været pakket i løse ærmer kunne sq ikke klare mosten og er næsten lige så røde som trøjen :cry: .

post-1580-1245702001_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej AF

Taaaark. LOLlede en del af det med det flaget. Og point for hittepåsomhed - den var ud over min fantasi.

Hyggeligt at du kiggede ind. Da jeg i hengangne tider opdagede MOL var du en af de drivende aktører herinde og absolut en af årsagerne til at jeg blev på dette forum og ikke det andet jeg havde fundet nogenlunde samtidigt.

Dagens aktive indslag var en lille smuttur til Helsingør ad Strandvejen og tilbage igen. Bestemt ikke nogen lang tur men havde lige lyst til bare at køre lidt fræs og heldigvis skærmede strandvejsvillaerne for den værste sidevind. Og i dag med solblokker :innocent:

post-1580-1245750254_thumb.png

Da jeg kom hjem fortsatte jeg med

Chinups: 12, 12 trippelsættet med

Armstrækkere: 20, 20 og

Mave: lige, hø, ve: 15, 15

Planken med vægtvest: 2 sæt

Nu til Heino og bruge penge.

En bøtte energipulver. Ganske vist er der flere der siger at der ikke er nødvendigt hvis man ikke kører mange timer men kan altså godt mærke forskel efter to timer om der er noget i vandet eller ej.

Og så er min hjelm lige ved at have 5-års fødselsdag og så er det vel rimeligt at skifte den ud - selv om slaget ikke var hårdt så var den trods alt også en tur i brædderne i vinters.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Wooops.

Det var vist godt jeg ikke kørte længere mht. solen. Benene har været luftet en del i år så de var brune nok til at tage fra men armene som mest har været pakket i løse ærmer kunne sq ikke klare mosten og er næsten lige så røde som trøjen :cry: .

post-1580-1245702001_thumb.jpg

Kan det passe at du trænede på Adelgade i aftes. Er ganske sikker på, at jeg så en person med præcis de samme arme? :superman:

(primært den røde farve jeg bemærkede, resten er lir overfor pigerne)

Edited by Dynamix
Link to comment
Share on other sites

Hej, Dynamix,

Det var desværre ikke mig (havde da ellers været hyggeligt at hilse på en MOLbo) men måske en anden der "tog den første sol" iført cykeltøj.

Havde jeg ernæret mig ved logistik og planlægning havde jeg været dejligt tynd for så havde jeg ikke tjent penge til mad. Jeg har fumlet noget rundt i mine aftaler så efter et par dage med for lidt søvn kom jeg hjem fra en tur i Stege næsten helt uden. Dagens træning i går gik derfor i vasken men fik i stedet et ædeflip og indtog små to døgns kalorier på en times tid. Jeg fik sovet godt i nat men er stadig for smadret. Så omstændighederne har igen dømt "rolig uge" uden træning.

Næste uge bliver også dum. Jeg har godt nok fået morgenvagter både tirsdag og torsdag men så sene at de ikke rigtigt duer til noget. Tirsdag er fællestræning helt udelukket så mon ikke jeg indvier mine squatsko stille og fredeligt (for at undgå cykelhæmmende DOMS). Torsdag kan jeg liiige nå en HCMtræning hvis alle tog er rettidige, cyklen pakket og tøjet ligger parat. Men mon ikke jeg kører nogle intervaller for mig selv i stedet for to timers tons med tre forkølede spurter. Gider ikke rigtigt HCMS hverdagstræning mere.

Derudover får jeg alligevel turnusens seneste vagt inden jeg skal til meget rund fødselsdag lørdag hvor vi skal medbringe løbesko og skiftetøj. Det skal ikke løbes meget før jeg er "invalideret" af DOMS, så søndagen er også tvivlsom.

Hvis jeg bare ikke sover over mig på søndag burde den i det mindste holde.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning med HCM.

Spild af tid.

Spild af gode og pause-friske ben som umiddelbart var i hopla i dag.

Jeg kørte ellers med hold 2 ledet af Frank, så det burde være retti´ godt - der var varslet både bakke- og skiltespurter.

Desværre er turlederen til hold 1 på ferie så hold 1´erne kørte med os og der gik ikke lang tid før de havde kuppet træningen så det endte i en gang tonserfræs dog med hensyn til de langsommeste.

Fra start var der stor muggen i gelederne over at vi kørte på cykelstien de steder de plejer at tonse ude på vejen. Ruten var ellers lækker med masse af småveje omkring Gørløse, Anisse og omegn. Da tempoet var halvhøjt blev der ikke sparket gang i spurterne. Der var måske en bakkespurt ude i nogle kamelbakker. Eller blev der bare kørt friskt til? Det var også en intern og kort skiltespurt ved Gadevang som de der tidligere har kørt i CCHillerød kendte til men og da den blev trukket fra spids var den faktisk overstået inden det gik ned gennem rækken hvad der skete. Det og Folehaven på 102,6 km - var det lige kedeligt eller hvad?

Kommunikation var generelt en mangelvare i dag - først da vi tre gange fik knækket feltet fordi kun halvdelen vidste at vi skulle dreje kom dén del på plads.

Det går generelt opad mod Fredensborg og et par at de ikke så hurtige lå og trak efter bedste evne. En at de værste tonsere brokkede sig højlydt over at "det går ud over snittet" :4slap::rocketwhore::gun2:

Det eneste positive var at ruten gik op ad Folehaven (vi var ud over mig, tre tonsere og en jeg ikke ved hvad er til) og selv om det desværre ikke var med et Kermits antrit (men Gud, hvor ville jeg gerne have haft det lige dér) fik jeg parkeret dem opad. Ville vente og lave opsamling men to af tonserne kørte bare udenom og så måtte jeg lige sætte dem af igen og denne gang ventede jeg ikke igen, dog blev jeg naturligvis overhalet af dem da jeg holdt for rødt lys, det er da klart.

Var så irriteret over at de tog livet af en af Franks gode træninger at jeg kom til at brokke mig ret meget over tonserkørslen da vi var i mål (det ligner mig ellers temmeligt dårligt) - om det var derfor ved jeg ikke men der var ingen hyggesnak i dag. Håber ikke at arrangementet på lørdag smadrer mig for meget - kunne godt finde på at genoptage dagens brok inden vi kører ud på søndag. Spader!

Hvis jeg ikke havde skulle leve resten af dagen på kiks og kager og dehydrerende væskeindtag (pga. familiebesøg) er jeg lige ved at tro at benene ville være friske allerede i morgen - de slap alt alt for nemt over det i dag.

post-1580-1246188662_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Da jeg læste dit indlæg blev jeg selv helt sur. Det er bare typisk de klaphatte fra hold 1 der ikke har fattet en SKID! Hvis de vil kører tons, så kan de sgu da bare køre en tur med sig selv. Og specielt hvis man så kører med et langsommere hold der i forvejen har meldt ud at der bliver kørt spurter, for på den måde at give variation. Jeg ville næsten ønske at jeg havde været med, med gode ben, så vi kunne have sprængt det hele i Folehaven. Lave en Armstrong og kigge dem i øjnene, og så ellers bare køre væk!

Jeg lurer lidt på at deltage i træningen på søndag, specielt hvis du selv dukker op. Så kan man jo håbe at der skal køres på samme måde igen, og så må der bare være nogen der skælder de andre ud, specielt når de siger det går ud over snittet. Pader! Men godt du satte dem på plads til sidst!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share