Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hrmpf hvor arbejdet lå tidmæssigt skidt i dag - jeg kom hjem så sent at det ikke kunne svare sig at køre ud (= ikke meget mere end en time før solnedgang og vanvittig dehydreret). Det havde jeg forudset så jeg havde sat vækkeuret til at ringe 5:30 i morges men efter et par slag på "snooze" stillede jeg det frem så det passede med arbejdet. Så der blev ingen cykling i dag.

I stedet lavede jeg lidt hjemmetræning da jeg kom hjem.

4 runder uden nævneværdig pause imellem noget af det (hidsig vejrtrækning mod slutningen)

10 krophævninger

30 mavebøjninger

20 dibs

20 forsøg på lændetræning på sofabordet hvor jeg holdt overkroppen fast og flapsede op og ned med benene. Strengt taget gik det nok mere i glutes end i lænd.

Kropshævningerne var skiftervis med under- og overhåndsgreb og maven skiftevis skrå og lige.

O.T.:

Umiddelbart virker det lidt som om at jeg ikke er helt så depri men fik lige reddet mig en skideballe på arbejde i dag fordi jeg ret uindpakket havde ytret min mening om en beslutning jeg ikke var enig i (taget for flere måneder siden men synes stadig at det var en brok værd). Det andet er der ingen ændring i.

Bl. a. af samme årsag har jeg haft fat i kontaktpersonen til sommercuppen for at melde fra så en anden kan få min plads. Når der er venteliste er det jo møg-tarveligt at jeg optager en plads for en som står og tripper for at komme til. På et tidspunkt kommer jeg nok til at fortryde det men det er bare ærgeligt.

Lige nu og her håber jeg også at det vil styrke "træn 100% efter lyst og få glæden tilbage"- planen, ikke at have dårlig samvittighed over det. Og skal man jo ikke glemme at jeg i bund og grund er et useriøst pjathoved der, når tingene bliver for "organiserede", let taber lysten til dem som det skete på mine to tidligere jobs og til dels også med min gamle hobby og det kunne jeg godt være lidt bange for skal ske igen.

Jeg kunne ikke helt tyde den mail jeg fik retur så er faktisk lidt i tvivl om jeg kan køre med når det det igen flasker sig - jeg har hverken skulle aflevere startnummer eller chip. Men første mål er at samle mod til at få kørt med de gamle kendinge i Hørsholm.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hov - Hej Kermit! Du fik lige skrevet mens jeg selv boksede i tastaturet.

Men nej - jeg har droppet det. Helt og aldeles. Selv om jeg er kulret i hovedet er jeg stadig flink nok til ikke at optage pladsen for andre :bigsmile: Og så længe min mave kan finde på at gå helt amok når jeg er blandt andre har jeg ikke lyst til at ignorere advarslerne når der ikke er et toilet i nærheden :blush: og formoder ikke at arrangementet er så stort at der ligefrem er kørt toiletvogne ud.

Og så kom jeg til at dobbeltbooke kalenderen for onsdag også.

Men håber da at kunne læse et fyldig sammendrag i din log - jeg er temmelig spændt på hvad jeg går glip af.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig får du et fyldigt referat når jeg har krydset målstregen og kommet til hægterne igen. Men surt at det har ramt dig så hårdt at du ligefrem dropper serien.

Hvis jeg må komme med et godt råd, og det skal nok ikke tages så hårdt som det måske lyder, men så er det virkelig at få sparket sig selv et vis sted og komme over stepperne. Du får intet ud af at vente på at lysten kommer igen, for det som unægteligt motiverer dig er 1. Succesoplevelser, og 2. Det sociale ved at cykle. Kom afsted til nogle fællestræninger, enten i CCH eller HCM(vil nok selv foreslå CCH til hverdage da de har et stort hold 3 som du ikke har problemer med at følge med), og genfind noget af glæden ved at køre på cykel. Det kan godt være at du ikke kommer til at køre med 32 km/t i snit, men op i r*ven med det. Tag et par gode føringer, og kør med i et par spurter, så er den forhåbentlig hjemme igen. Motivation er en sjov størrelse, men den skal stimuleres for at der sker noget.

Og det lækre er jo at du altid får de her perioder, og du ender altid med at være i kanon form under alle omstændigheder. Behold chip og nummer til Sommercuppen, og se at få trænet igennem. Kommer lysten ikke af det, så er det måske bare fordi den ikke er at finde. Men hvis den nu kommer, så vil du ærgre din bagdel i laser over at du afgav dit nummer, og muligheden for at køre med i disse løb.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Du har ret og langt han ad vejen er jeg også helt enig - der er så lige det med at jeg ikke kun skal overvinde det mentale, det klarer jeg sq nok for når jeg først sidder i suppedasen ligger tankerne et andet sted, men maven skal altså te sig hvis det skal virke i praksis og når er slemt er det ikke er nok at dope mig med immodium plus´ser. Men satser på at lege mig gennem forsommeren, finde gnisten og alligevel køre nogenlunde anstændigt til sidst.

I dag har jeg været absurd træt på arbejde. Jeg har virkelig måttet kæmpe for ikke at falde i søvn og har spist helt uhæmmet. Ikke alt har kunnet tælles men jeg ligger vist laaangt over 4000kcal. Da jeg kom hjem kastede jeg mig i sengen og fik sovet 2½ time og er vågnet med snot og ondt i halsen. Da maven også har kapituleret under overspisningen føler jeg mig pænt ynkelig rent fysisk.

Skal nu se "ha´det godt" og ellers i gang med de skiver "Huset på Christionshavn" som jeg har fået forærende. Lige så snart jeg er træt så går jeg i seng.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det med maven kender jeg kun alt for godt selv. Jeg bryder mig f.eks. ikke om at køre i bil hvis jeg har udsigt til at skulle holde i kø. Af samme årsag har jeg meget dårlige anelser hver gang jeg sætter mig ind i Metroen eller S-toget, for der er ikke toiletter, og hvis toget pludselig holder i 15 minutter og venter på signal, så begynder min klaustrofobi at brede sig, og det går i maven med det samme. Heldigvis har jeg efterhånden fået det sådan, at hvis jeg endelig skulle få det skidt ved starten af et cykelløb, så er det ikke værre end at jeg må finde en busk og gemme mig bag. Så kan sgu godt følge dig. Heldigvis er meget af det mentalt, men netop derfor er det også pisse besværligt.

Men jeg glæder mig sgu til at se dig på landevejen igen, så jeg har nogle at køre bakkespurter med :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Den med at sidde fanget i toget kender jeg alt for godt. Og det sker sq altid når man har haft for travlt med at snakke i pausen og ikke nåede på potten inden man skulle ud og køre. Men det er jo også derfor jeg altid er dehydreret når jeg kommer fra arbejde.

Aftenens mavepine fortsatte og jeg endte med at tilbringe et par nattetimer på porcelænet. Umiddelbart surt men det redede mig fra gårsdagen kæmpeindtag som jeg har regnet mig frem til at indeholde ca. 5700 kcal. Jeg havde tabt et kg i morges - det meste vand men alligevel. Maven har virket fint men føles stadigvæk forkert. Det var nu ikke derfor jeg ikke kunne tage mig sammen til at komme ud i det gode vejr. Men til sidst lykkes det. Ikke noget spændende - bare lidt kørsel oppe i Kongevejstrekanten med 3 halvhjertede intervaller, en bakkespurt på Lave SKov-bakken og så lang nedvarmning. 1 time og 20 min blev det til i alt.

Jeg kom frisk hjem så der skulle gerne være til en fornuftig tur igen i morgen, man må jo nyde solen inden "efteråret" sætter ind. Sidst jeg var ved familien blev jeg noget overrasket over onkels brandert og irriteret over det af min mors nips som han absolut ville flytte og naturligvis endte med at smadre. Så nu er han sur - uimiddelbart giver det mig en ekstra dag for mig selv i morgen da jeg ikke er velkommen på matriklen.

Og nu kender jeg en der har pænt travlt :blush:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Så du mig? Altså så skal man dytte og vinke :poking::bigsmile:

I øvrigt nu vi er ved i går fik jeg taget mig sammen til at ringe til Bikefit igen. Denne gang lykkedes det at få lavet en tid :smile:

I formiddags var planen at komme ud i solen og varmen men jeg gad simpelthen ikke igen at køre en østenvindtur alene igen. Så handlede lidt fødselsdagsgaver og satsede på at køre med HCM. Kom hjem lige sent nok til at Immodiumerne fik helt styr på maven men kom kun et minut for sent og det ligger vist indenfor mit normalområde :blush:

Der var var hele 12 fremmødte og meningen var dele op i hold når feltet knækkede over - det skete på Sørupbakken. Forinden fik jeg min sølle eneste føring :dry: ude på Kongevejen med Carsten H på siden som meget "elskværdigt" gav den pind mere da jeg kom op på siden. Var lidt presset men det lykkedes at holde sidste års stil med ikke at slippe føringen før jeg blev viftet ind foran. Ved Sørup lå jeg næsten bagerst og ved ikke helt hvad der skete oppe foran. Kørte behersket så fik bare hentet et par stykker udover de 4 der blev til hold 2 som vi ikke så mere til. Nu da hold 2 var siet fra kørte jeg meget ydmygt da jeg ikke vidste hvor meget de ville skrue farten op og benene heller ikke var helt friske efter turen i går.

Derefter ventede Esrumbakken som var noget af en nitte. Vejen er ikke så bred så vi kørte efter ordre på een række. Fronten spottede en gruppe fra CCHillerød som de satte efter (forgæves i øvrigt) Jeg lå allersidst og blev fanget bag "doktoren" som ikke kunne holde tempoet og jeg kunne ikke overhale pga biler bagfra. Da jeg endelig kunne komme udenom var der ikke krudt nok til at køre de andre ind. MEGA nedtur! Fik kun lige akkurat hentet Jan men synes det var for plat at køre udenom ham 50 meter inden svinget.

Så skete der ikke meget andet end at jeg igen kogte fælt på min hadebakke på ruten - også sidste år da jeg ellers kørte OK var jeg altid presset på lige bestemt den møgknold og det var bestemt ikke bedre idag. Doktoren var ved at være slidt og faldt af flere gange hvor jeg så måtte udenom og køre hullet op. Selvfølgelig i modvindsstykkerne hver gang :sneaky2:

Humlebækspurten var en fesen omgang set bagfra men da jeg bare havde ligget på hjul holdt jeg mig i skindet. I stedet ville jeg bytte om op min primær og sekundær flaske. UPS! de var begge to tomme. 2 minutter senere ville jeg lige slippe en lille bøvs. Det blev så til et gylp i stedet med lidt banan og masse mavesyre. Bvadr og havde ikke mere vand - hvor det fristede at dreje fra i Nivå. På Lave Skov skete der heller ikke meget. Det var tydelig at Claus manglede til at piske stemningen op. Eller Kermit som åbenbart kigger forbi en gang i mellem.

Strandvejen plejer at være mit hadestykke - der er ikke lige til min fysik at ligge og banke ud af flad vej med konstant høj intensitet så længe. Men i dag var det turens roligste stykke. Selv Carstens føring var en slatten sag - siger jeg som lå og fes den af hele vejen, så er det jo let at være kæk. Det fristede at køre op og puste liv i flokken men undlod.

Folehaven - første knold var som sædvanlig den værste. Nummer to relativ komfortabel. På den sidste var der en der trak fra. De andre tre gad ikke og rørte ikke meget på sig så måtte lige på bremsen for at komme bagom. Laust hyggede for meget og havde luft til et "hvad Fanden" men jeg var for langt bagud til at kunne fange udbryderen inden byskiltet men på den lille efterbakke var der bid og kunne stille og fredeligt holde føringen ned til museet.

Det trøstede lidt, men havde været sjovere hvis der havde været mere end een at "lege med". Alt i alt var det ikke så håbløst som jeg havde frygtet (så kan det måske være lettere at komme ud af døren næste gang :poking:). En smule af det jeg vandt ved at sidde på hjul bagved satte jeg til ved køre huller ind og så var vi så mange at elastikken betød at bremserne blev brugt en del. Men med til historien hører at starten var blandet med hold 2 og at de værste/bedste spurtgale folk manglede så reelt set er der meget at arbejde med endnu før det er dér hvor jeg synes der skal være. Men vil da gerne have bare at par føringer mere næste gang, det var lige lidt for let i dag når spurterne manglede. Trods alt.

post-1580-1241126780_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Sådan! Det lyder sgu da som om at det var en ok tur alligevel, selvom du ikke følte dig så presset som hvis en Klaus havde været med. Ja, jeg gæster HCM engang imellem, og skal også have overført de 185,- det koster at være medlem uden motionslicens. Synes sgu egentlig det er hyggeligt fra tid til anden lige at køre med dem, også fordi de altid kører i lokalområdet, så man altid kan finde hjem :laugh:

Hvis du ikke har andre planer på søndag, så kører jeg en tur omkring middag.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Jeg har desværre en aftale med arbejdet - der er lige et par arbejdssøndage tilbage inden jeg kan komme helligdagene ihu.

Dvs. jeg har en vild og urealistisk plan om at stå grumme tidligt op for at supplere morgendagens træning med et par få intervaller inden. Hvis altså jeg kommer ud i morgen. Hvis jeg er lige så træt og dehydreret efter arbejde som i dag kan det være lige meget. Bare at sjoske op af trapperne var næsten en grinder. I øvrigt (så - nu skal han brokke sig igen) lidt træls med arbejde: på fire dage får jeg prøvet at køre både morgen, mellem og aftenvagt.

Efter to kander halvliters af kommunens, ville jeg lige give overkroppen lidt at arbejde med:

4 runder:

10 chins - fik kun 9 den sidste runde

15 "fattigmands"reverse hypers = lændeøvelse

20 mavebøjninger

25 armstrækkere - de sidste 2 reps var ikke meget for at køre hjem

Ingen pauser mellem nogen af øvelserne. Bagefter fik jeg bundet en liter vand mere, lidt proteindrik og en masse kanínfoder.

Egentlig burde jeg bytte kæde på cyklen i dag men heldigvis :innocent: har jeg ikke mere lampeolie og det passer mig fint for hold fast hvor er jeg træt og hvis jeg skifter kæde burde jeg også vaske cyklen da den trænger ganske voldsomt (fik den ikke vasket efter sidste regnvejrstur - jaja, det er pinligt længe siden). Det er sq lige før jeg håber den skal ud og køre i regnvejr igen så snavset kan blive opløst. De ord fortryder jeg nok i næste uge, hihi.

Nu da tosserne er færdige med at lege med dørtelefonerne kan man måske komme i seng så der er en chance for at få trænet i morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvor skummelt - jeg var stadig flad i benene på arbejde i dag og den vinkel skulle lige med for at komme ind på dagens to skæve:

- kom for sent i morges da togføreren i Kystbanen skulle have et par på skrinet og vi derfor måtte vente til politiet havde fjernet synderen

- trafikken stoppede en overgang mellem Svanemøllen og Østerport da der var en mand der havde lagt sig til at sove på svellerne og ikke umiddelbart var til at flytte

Nå, men jeg kom hjem fra arbejde ikke helt så dehydreret som normalt men ufatteligt træt. At gå i seng allerede kl 22 rækker ikke langt når uret ringer allerede klokken 4. Jeg satte det famøse ur til at ringe efter 20 minutter og lagde mig i sengen. Hørte det stykke musik færdigt de spillede i radioen og starten af næste nummer. Det næste var lyden af vækkeuret som fik to slag på snooze inden jeg slog det fra. Det fortrød jeg dog, væltede i bad og kom i cykelklunset. På vej ud, valgte jeg at tage de løse ærmer på. Heldigt, for det føltes mere koldt end det så ud til på DMI. Jeg burde også have haft løse knæ på. Eller de løse ben.

Plan A var en bakketur men var for træt. Plan B gad jeg ikke i sydøstenvind og gad ikke igen bare at køre på Strandvejen og slet ikke i den kulde. Så det blev alligevel bakkerne. Som forventet kunne jeg ikke samle energi til at komme op i det røde område - til gengæld visnede stængerne ret hurtigt alligevel. Om det så er den manglende bakkekørsel i år eller den meget hastigt guldnende dåbsattest hen over vinteren må tiden vise.

Ruten gik ad Strandvejen, Skodsborgvej, et smut ind om Slotsbakken (tak MarianneB for kortet i din log) 1ste gang dog den forkerte vej rundt til toppen men de næste to den stejle vej op, på sidste tur var det lige før skinkerne syrede til på den ultimative måde men redede lige skindet. I øvrigt en lækker have ud for "Arnen" fyldt med rhododendroner :wub:

Tilbage på Skodsborgvej, th ad Kongevejen op over Geels og Holtebakken. Planen var en tur ad Vasevej men jeg frøs allerede her så jeg vendte bare hjem ad Kongevejen mod Hørsholm. Føj for pokker hvor er der mange bakker på den :crazy: Har faktisk kun kørt den sammen med Kermit og han har sendt mig så meget til tælling at jeg ikke helt har opfattet alle bulerne. Kørte mod Sandbjerg og den "forkerte vej" ad Gyngehusvej hvor man tydeligt kunne mærke temperaturen falde endnu mere på vej ned til Strandvejen. Kom til at køre op ad Folehavevej inden jeg fandt Strandvejen hjem. (Hvorfor har jeg ikke GPS i min cykelcomputer?)

Er fint tilfreds med at jeg fik kørt turen trods det var ikke lige dagEN. Men jeg skal i hvert fald ikke op 5:30 i morgen for at nå et par intervaller, bentøjet har fået rigeligt klø i dag. Med tanke på gynger og karruseller vinder jeg vist mest på at få sovet igennem til i morgen så jeg kan blive frisk til at træne igennem igen. Og så håber jeg bare at jeg ikke bliver forkølet.

Slatne pulstoppe:

post-1580-1241297394_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ruten gik ad Strandvejen, Skodsborgvej, et smut ind om Slotsbakken (tak MarianneB for kortet i din log) 1ste gang dog den forkerte vej rundt til toppen men de næste to den stejle vej op, på sidste tur var det lige før skinkerne syrede til på den ultimative måde men redede lige skindet. I øvrigt en lækker have ud for "Arnen" fyldt med rhododendroner :wub:

Hey -

Godt du kunne bruge kortet og nu fandt bakken :smile:

Den er god at tage en tur omkring, når man ikke lige kan motivere sig selv til at give så meget gas, for man kan ikke rigtig "liste" op ad den.

Jeg kan se, jeg ikke er den eneste, der også har tid til at "smell the flowers" :smile:

Fortsat god træning :bike:

Link to comment
Share on other sites

Tak Marianne og i lige måde.

Det der nok er mest træls ved lejligheden er nok at jeg ikke har mulighed for at lave lidt blomster (jaja, det er nok lidt tøzet) og også avle egne jordbær, kartofler m.m.

Dagens lille træning:

3 sæt ekstra langsomme chins: 12, 10, 8

supersættet med

3x25 fattigmands reverse hypers

4 sæt ekstra langsomme dibs: fra 30 til 8 reps

4 x 20 blandet mave

1 planken

Kort månedsstatus:

Humør: generelt i bedring, lidt mærkelig da det plejer at være enten eller men det skyldes nok at jeg stadig har forbud mod at vise mig ved familien og jeg derfor har fået noget konkret at tænke på. Umiddelbart troede jeg at socialfobien også var aftagende men til fællestræningen i torsdag var det helt tosset igen - men da det nu ikke var så farlig alligevel, håber jeg at næste forsøg går bedre.

Vægt: Ustabil!!!; hopper op og ned. Taget i betragtning af at jeg spiser meget mere end før er det underligt at den ikke er steget mere men det gør bestemt ikke noget. I øvrigt er det vist nættenerne med for lidt søvn der får det hele til at vælte da jeg dels vejer ret meget om morgenen og så den efterfølgende dag er konstant hundesulten.

Søvn: Er blevet bedre til at gå tidligt i seng og vil forsøge at lægge mig til at sove allerede ved 20-21 tiden hvis jeg bliver træt i stedet for at trække tiden - i hvert fald de dage jeg skal op ved 4-5 tiden dagen efter.

Motion: Savner motionscentreret lidt men det er OK med hjemmetræning. Jeg kan igen se glæden ved at sidde på cyklen dog er alt droslet helt ned. Turene kan sagtens nøjes med at være på 40-50 km og jeg savner ikke specielt +100km søndagsturene med klubben som de mange morgenvagter udelukker. Jeg har heller ikke mere behov for at hænge konstant med tungen ud af halsen, dog er der ved at gå liiidt for meget komfortzone i alenekørslen, det er faktisk ret hyggeligt bare at ligge og hyggetrille :blush: Fordelen er så at jeg kan køre to dage i træk uden at være helt forpint. Vil dog gerne give lidt mere gas til fællestræningen så der kan komme noget der ligner "til hegnet-intervaller" på programmet.

Har ellers nydt den ekstra fritid og har dovnet den og lavet lige hvad jeg har haft lyst til = ikke ret meget. Og med god samvittighed. Det kan man godt blive forfalden til :wub:

Og nu vil jeg høre om jeg må tage hjem fra arbejde så jeg kan komme med det sidste tog i stedet for første morgentog - jeg glemte at tage bilen så har måttet fifle lidt for at få før fri men skal lige have grønt lys inden jeg forlader etaten.

Link to comment
Share on other sites

Fællestræning med Hørsholm.

Det gik lidt bedre med at komme ud i dag - puls kun 125 da jeg forlod lejligheden hvilket er 25 under i torsdags :smile: men måtte stadig have hjælp af Immodium :nonono:

Inden havde jeg brændt alt for mange kroner af i Føtex og fået drukket for lidt så alle tre drikkeflasker var i brug i dag og den første tømt ved mødestedet.

Umiddelbart var der heller ingen turbofrønser i dag ud af de 9 til start men det var der så alligevel. Et af de nye medlemmer trådte en god sveske og trak tempoet ubehageligt op på sine mange føringer - han gik så kold og forlod os halvvejs.

Ruten var præøcis som i torsdags og der skete ikke meget i dag - fik dog hele to :tongue: føringer så det går da fremad. I betragtning af modvinden var udgangstempoet ret giftigt og med en masse nye holdt jeg mig i ro på spurterne; hvis det skulle fortsætte sådan var det om at økonomisere også fordi dagens vægt var 1,3kg under i går så sukkerdepoterne burde være sparsomme. Bananen røg da også ned allerede efter Esrumbakken. Men folk begyndte at knække og intensiteten faldt da vi endelig fik medvind. På Strandvejen blev vi hentet af nogle Lyngbyfolk som vi fulgtes lidt med. Da jeg endelig kom op i front var jeg jævnt frisk så fik lige lagt et par pinde til. Folehaven var stort set som sidst, een faldt af på knold 2 og de tre andre stod stille da jeg kom med et ellers ret forkølet ryk på den sidste.

Men det kunne være at man snart skulle begynde at lege med på spurterne selv om det vist bliver et sølle udbytte efter hvad jeg lige umiddelbart kan vurdere. Men skidt - bare underholdningsværdien er i top, det er sådan set det, det handler om.

post-1580-1241558582_thumb.png

Og så er der blevet ædt svinagtigt igennem her til aften. Jeg er meget spændt på hvad der sker med maven da jeg er hoppet på vognen med de omtalte slankepiller i håb om at jeg trods alt i det store og hele lever fedtfattigt nok til at undgå bivirkninger men at de lige kan tage toppen af vægten. Men leger lidt med nogle grænser for fedtindtaget og på et tidspunkt træder jeg jo nok over stregen. Første pille blev spist her til aften så der går jo nok nogle timer inden evt. resultat viser sig :unsure:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lyder da som en god tur, og så endda med overskud til at rykke på den sidste bakke i Folehaven, det kræver gode ben. Specielt hvis du har været ude og køre med Laust og Carsten K, da de alligevel kan nogle små tricks på bakkerne og ikke mindst lige er kommet hjem fra Mallorca træning.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Alle var blevet kørt lidt flade i det hidsige udlæg og det var mit "held" at jeg ikke fik møffet mig til føringer undervejs. Den der gemmer til natten gemmer til Folehaven :tongue:

Jeg må lige prøve om jeg ikke kan holde fast i træningen denne gang, det bliver trods alt noget sjovere når der kommer overskud til at lege med i stedet for bare at hænge i elastikken, jeg kunne godt mærke kløen i går.

Du får ellers kørt med klatten i "Slotsklubben" :4thumbup: Kørslen virker også mere varieret end i HCM, det er nogle lækre turbeskrivelser.

Maven er rolig men har prøvet at drille den lidt mere her til frokost men ikke så meget at jeg forventer de store uheld.

Inden da tog jeg lige 30 minutters restitutionsspinning på puls 115-120 for lige at løsne op i skinkerne som ellers ikke var specielt hærgede men spiste også meget efter turen i går. Endte alligevel i halvstort kalorieunderskud i går og vægten var flnk at vise under 90kg i morges :cool:

Efter spinningen var jeg lige oppe i pinden af nappe 20 chins - ikke helt i træningstempo men alligevel nogenlunde roligt.

Derefter 57 armstrækkere - ikke roligt tempo :tongue:PR

Mave: 40 til hver side og lige

Sofabordet er rodet så lændetræningen blev 50 overkropsløft fra gulv

Nu: oprydning, støvsugning og hvis jeg kan nå det inden bestyrelsesmødet også tøjvask. Hvor spændende :dry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja, træningen er MEGET mere varieret, end Hørsholms noget monotone tempo. Du kan så bare blære dig af et højere snit :laugh: Men ja, der er mange små ryk, og perioder hvor man har mulighed for at presse sig helt ud i ydergrænserne, og det kan godt mærkes.

Overvejer lidt at køre en tur med HCM i morgen, kører du med der?

Link to comment
Share on other sites

Det er i hvert fald planen. Hvis vejret er ligeså træls som i dag gider jeg nok ikke men ellers :smile:

Umiddelbart vekslede jeg gerne snittet for variationen så hvis der kommer mere fart i cyklen i løbet af sommeren så jeg kan følge med i CCH så var det da planen. Men nu må vi se... synes sq det kører noget tungt. Men er det sådan det er, ja så er det bare sådan :bigsmile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Here we go again: denne dag kunne jeg nemt have undværet.

Når nu alle andre (ej, sådan er det jo ikke men....) er samlet om noget, f. eks. varme hveder føles det ekstra tydeligt at man er rangeret allerhelvedes langt ud på et øde vigespor.

Nå, men kunne da muntre mig med en fællestræning. Not.

Først og fremmest startede turen i kold blæst (i forhold til påklædning) og regn. Nå ja, det var faktisk sjovt - Laust, vores holdkaptajn, havde lige kommenteret at vi kørte både foran og bagom en bil da vi skulle starte. 3 minutter senere overhalede han en venstresvingende bil. Tsk tsk. Det var vist stort set også det eneste der skete på denne tur. Der var mødt en fra hold 3/4 op og han havde meldt ud at han ville hænge på den tid han kunne men tempoet var så lavt at han rigeligt sad med, i hvert fald indtil hans cykel lavede forkerte lyde så han tog hjem.

Ingen af bakkerne blev der rykket på. GAAAB. Selv for mig var tempoet lavt trods det stille og roligt kom op. Fik også dummet mig lidt - jeg har jo ikke rigtigt formået at komme op til føringer i år og da jeg endelig fik en, kunne jeg ikke lige lure hvor meget gas den skulle have i modvinden for at holde niveauet så fik smidt en af de andre af men det var bestemt ikke meningen især ikke fordi jeg også selv endte i hegnet. Selv ikke skiltespurten i Humlebæk gav anledning til noget spas og ham der trak, havde kørt tempoet op så man næppe ville kunne rykke sig fri alligevel. Ved nr. to indkørsel til Nivå gad jeg ikke mere og drejede fra. Men vel egentlig OK at turen blev som den blev for benene gad ikke at bestille meget i dag, det kunne mærkes uden at forsøge. Det blev til 69,6km i kørt i ret behersket tempo.

Meningen var at køre igen i morgen efter arbejde.

MEN.

Allerede i starten på Stumpedyssevej fik jeg lavet et eller andet som gjorde avs i lænden - tror såmen bare at jeg sad akavet. Efter 5 minutter mærkede jeg det ikke mere men nu jeg sidder ned er der en konstant trykken.

Hvad værre er så har jeg fået pænt ondt i venstre knæ. Jeg mærkede det ikke på turen men først på vej op i lejligheden og når jeg nu skifter mellem siddende og stående og der er pres på, så øffer det ret meget.

Årsagen har jeg næsten luret. Da jeg ikke har en momentnøgle har jeg været en tøsedreng når jeg har ændret saddelhøjde og skulle spænde omkring carbonsaddelpinden. Jeg synes at jeg sidder lavere og lavere (i hvert fald ringere og ringere) så mon ikke saddelpinden stille dumper ned i saddelrøret ved kørsel over bump. Det vist godt at cyklen skal fittes næste uge.

Hvis al ubehaget er væk og jeg ikke er for søvnig til at komme ud i morgen skal sadlen i hvert fald hæves :poking:

Godnat - og ser frem til en ny dag bedre end denne.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Knæet var allerede fornuftigt i går morges. Lænden tager lidt længere tid, sådan i runde tal bliver ømeden halveret for hver dag.

Det var bestemt meningen at få kørt i går men da jeg ikke kunne falde i søvn da jeg gik i seng og fik derfor sovet under 2 timer. Ville sove til middag da jeg kom hjem men igen vidste telefon hvad jeg pønsede på og ringede. Og så manglede jeg altså selvdisciplin til at komme ud.

I morges mens jeg pakkede til arbejde:

2x10 chins

2x10 pullups

3x40 mave (skrå h, v, lige)

2x25 dibs + et sæt til fail som jeg kiksede at tælle.

Desværre bliver de næste dage ektremt hektiske så det er helt umuligt at komme på cyklen. Snotski! men det kan da være at det er godt for motivationen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg tilbragte en forskudt weekend i Stege. Denne gang var hjælpearbejdet lige mig: optagning og slæbning af fliser til det ene hjørne af haven. Det var endda i sol og læ, så det var dejligt varmt (faktisk måtte t-shirten af selv om jeg ikke er så meget for at kvart-strippe men var dog for genert til at følge opfordringen til at stå og flexe i al offentlighed) Men "bibserne" blev brugt godt og er stadig DOMSede.

I dag skete der meget, heraf de store ting:

Bilen var på værksted hvor det blev BILLIGERE :blink: end ventet.

Fik shinet cyklen op: vasket den (incl rens af kassette), skiftet kæde og dæk. Vredenstein dæk + Vredenstein latexslanger = epic fail. Den ene sprang under monteringen da den fandt en lille sprække i dækket. Den anden fik jeg punktering på efter ca. 20 minutters kørsel. Efter vask er der noget der klikker hved hver pedalomdrejning :mad:

Efter træningen opdagede jeg at havde smækket mig ude pga. nøglekludder efter bilens værkstedstur.

Fællestræningen med HCM var den sædvanlige rumle. Vi var 10 og fik møffet mig lidt op foran for at nappe en eller tre føring men blev nu hurtigt blev smidt om bagved igen men det er ligegyldigt. Jeg HAR forsøgt og kan så også tillade mig at lege med i spurter og det gør det lidt sjovere. I øvrigt styrer cyklen meget mere stabilt nu vinterdækkene er kommet af.

Første bakkespurt (Sørupbakken) var nu lidt ufrivillig, jeg lå næstsidst med et lille hul op. Ham foran fik defekt, så måtte op til fronten for at få dem til at vente. På Endrupbakken stak Frank og en anden så hidsigt at jeg opgav at hægte mig på. Jeg trak før vi drejede til højre mod Humlebækspurten og selv om jeg vinkede de næste frem efter svinget ville ingen tage over så den måtte jeg lægge op til. Typisk, så må man gerne føre. Umiddelbart var der ingen der andreb men pludselig kom der to med en voldsom!! fart. Vi frygtede at de ville køre ud af svinget men de holdt sig på banen. På Lave skov sad jeg lukket inde og kunne derfor intet. På Folehaven holdt jeg mig til og endte med at trække op til den sidste knold. Martin kom pludselig skudt udenom og der blev råbt bagfra at jeg skulle lade hem køre - derefter angreb Laust og ham der råbte. Lidt for snedigt da jeg nu forventede at vi bare skulle mosle os op og ikke havde gearet inde til en spurt. Martin visnede totalt med krampe - Laust bakkede af efter spurten og jeg fik kørt den anden op og kom først ned til museet.

Herefter fik vi følge af politiet og vi kørte helt lovligt undtaget Ole som ikke havde set dem. Første tog han et højresving på fortorvet overfor rødt. Så ud i venstresvingsbanen hvor han sivede overfor rødt. Og så fik han en balle men slap for bøden (her burde han have givet is for alle de penge han sparede).

Og så var det jeg kom hjem og opdage den manglende nøgle. Som sidst havde jeg absurd ondt i venstre knæ da jeg stod af cyklen og igen var der intet der havde varslet det. Mystisk. Men det er heldigvis gået hurtigt væk i dag. Fik først mad 22:15. TILFØJET: og sikkert derfor er jeg megatung i benene i dag. Har også fået ondt i hals + snotnæse, formodentlig af at vente på låsesmeden.

post-1580-1242163336_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Fino bandino :bigsmile:

Jeg havde tid midt i ulvetimen så Nicolais hustru var i gang med grillmaden så man blev også lidt sulten, hehe. Nå men til det han pillede ved: (jeg laver lige indlægget laaaaaaaaaaaaaaaaangt i tilfælde af at der er andre end mig selv der undrer sig over hvorfor man kyler 2K ud til sådan noget pjat).

Efter en grundig hiven og strækken i ben og fødder kom han frem til den ret simple løsning med klamperne at de blev sat så langt frem som muligt. Venstre fod passede fint med den vinkel der er i Specialized sko men den højre fik en kile der neutraliserer den indbyggede vinkel. Og dertil 4 modsatrettede kiler for at kompensere for uens benlængde. Så der rettede han ikke meget.

Styret blev vippet en smule nedad - bremsegrebene endnu mere opad. Og blev introduceret til en ny fatning om bremsegrebet som var den han målte ud efter.

Da jeg er mildt sagt usmidig fik jeg besked på at lægge en 5mm spacer under frempinden.

Sadlen blev hævet ca. en cm. og skubbet 2-3 cm frem :blink:

Efter montering af målekabler og et par ture på turbotræneren rettede han på saddelhøjden to gange. Så målte han cyklen op med de nye indstillinger op og han kunne endelig sætte sig til spisebordet :4mewantfood:

Hvordan kan jeg så mærke forskel?

Først og fremmest er det markant lettere at nå rattet. Umiddelbart ved moderat kørsel føles sadlen ret høj, men når det trampes til, så føles den lidt lav. Så alt i alt er det nok bare tilvænning.

Ved siddende antrit reagerer cyklen markant hurtigere end før, det er som om den er blevet meget mere stiv. Siddende skal jeg dog lære at pedalere igen for det føles ret underligt at have fødderne så langt ind under kroppen. Når jeg sidder rigtigt med en god vægt i styret er det som om cyklen er udstyret med hjælpemotor. Før holdt jeg mig meget oppe med lænden og så stemte jeg imod med begge fødder, dvs at jeg sad og trådte modsat med det opadgående ben - her henter jeg nok lidt gratis watt. Jeg er endnu ikke så god til at udnytte det i lang tid ad gangen og har det også med at falde sammen i skuldrene, især til sidst, men det kommer nok med øvelsen.

Stående bakkekørsel inviterer til at hive op med det ben der ikke træder, så indstilling af bremsegreb giver underlig nok også noget.

Før, når jeg var flad, så kørte knæene i 8-taller og stødte nedadgående på overrøret - nu blev jeg ikke kørt flad til dagens træning men bliver meget overrasket hvis det sker igen.

Kørsel nede i styret føles også meget bedre både siddende og stående.

Det eneste der er skidt er at jeg fik krampe i tæerne på begge fødder men jeg havde mine nye sko på og da sålen er noget mere stiv end den gamle og læderet ikke har givet sig endnu håber jeg at det er forbigående - ellers får Nicolai lige et kald om hjælp.

Lænden var helt frisk da jeg kom hjem.

Venstre knæ har det også fint. Kunne kortvarigt mærke lidt midtvejs men det ER noget sart skidt og det er før prøvet værre.

Mine stakkels små lægge var som ventet på hårdere arbejde end normalt og gav kortvarigt varsel om krampe - det plejer jeg ellers aldrig at have men nu må de lære at lave lidt!

Cyklen kører også meget lettere gennem sving end før.

Dagens træning:

Efter arbejde måtte jeg lige købe den manglende spacer til styret og umbaconøgle til at skrue det af og på.

Jeg nåede ikke opsamlingen ved Surina men fangede gruppen lige inden vi forlod Hørsholm.

Det blev igen den sædvenlige rute - om det var fittet eller hvad ved jeg ikke men der var lidt mere overskud i dag så var faktisk lidt grumpy de gange især Laust sprang mig over så jeg missede at ligge i front. Jeg holdt de føringer jeg trods alt fik lidt korte så jeg ikke blev smidt retur til bagperronen men tog den frivilligt. Fik vovet mig ud lidt vildere pulstoppe end de sidste gange men sidder bestemt ikke på de første pladser i år. Droppede Folehaven og kørte fra i Nivå så jeg kunne komme hjem i varmen.

Da jeg kom hjem gik der 10 minutter så rystede jeg helt vildt af kulde - tog et monsterbad på næsten en time med ultra varmt vand men begyndte at fryse allerede inden jeg havde fået tørret mig. Et endnu mere snottet end i går (nu er det også betændelsesgrønt) og har stadig ondt i halsen, så det kan undre at jeg ikke faldt helt igennem.

Umiddelbart var det planen at køre igen i morgen men det bliver kun hvis jeg er feberfri. Jeg kan igen ikke cykle i weekenden så vil jo helst ud i morgen - jeg er rigelig bagud i forvejen. Og der er et par stykker som det kunne være sjovt at give baghjul i spurterne, så lidt motivation er der vendt tilbage :bigsmile: og sikkert af samme årsag tror jeg også at jeg kan komme pulsmæssigt over 190 når jeg bliver lokket.

post-1580-1242333229_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Man har en plan til man laver en anden....

Gik i øvrigt i seng i går med 38,3 - kampsvedte så meget i nat at jeg måtte kyle hovedpuden væk da den var for våd og stod op klokken 4:30 med 37,0. Stadig snottet - føles som det har sat sig i bihulerne. Halsen OK bare med en masse halsbrand pga. snot der løber bagom.

Da nu helbreddet er i slinger og der er nogle tvungne træningsfri dage kan jeg lige så godt samle det og nappe en rolig uge. Eller rettere 5 trænigsfri døgn. Da jeg ikke har trænet så hårdt på det sidste er det sikkert også fint nok.

Maven har ikke lavet ballade inden fællestræning de sidste gange så jeg overvejer om man skulle prøve om jeg kan følge med hold 3 i CCH - er ved at være lidt træt af det sædvanlige HCM-rute.

Og så frister det at nappe nogle fridage i det midtjydske her til sommer:

Det er da en hyggelig cykelvej - men havde jeg skullet vælge havde jeg filmet mellem Sejs og Laven.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share