MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Spurgte du, fordi du synes det er dumt at lave de to øvelser først? :unsure:

Det undrede, men din forklaring giver fin mening, og hvis det virker, så fortsæt endelig. :smile:

@Pussergøj: Og så skulle bænkpressen jo også passe med min squat, som jeg kørte først.

Hvem skriver du til? Tror ikke der er nogen ved det navn her... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

søndag d. 13. april 2008

Ugens første spinningtime :w00t: Det er vist lidt for lav frekvens :wink: Det var SpinningØvet i Adelgade med Jacob. Han leverede en fin time, men manglede et par udmeldinger om niveau et par gange. Eller også kunne jeg bare ikke høre ordentlig efter :tongue: Jeg følte mig godt kørende, men der var nogle stående intervaller i anden halvdel af timen, som var lidt hårde ved min lidt trætte lænd :smile:

Pulsdata :heartpump:

Max 169

Gns 161

Jeg var i haven nogle timer i går for at gøre lidt forårsklar. Det betød bl.a. at et stykke jord skulle graves og selv om vi var to til det, og jeg forsøger at løfte mest med benene, kommer jeg altid til at bruge ryggen lidt for meget. Derfor var jeg lidt træt i lænden og benene i dag og det passede jo dårligt med at det lige præcis var styrketræning for ben og ryg, der stod på programmet i dag :rolleyes: Jeg overvejede kort at droppe træningen, men valgte så alligevel at gøre et forsøg. Resultatet bar dog tydeligt præg af, at jeg ikke var udhvilet :smile:

Squat

5 * 51 (opvarm)

5 * 86 kg

4 * 86 kg

5 * 86 kg

5 * 86 kg

4 * 86 kg

Det passer mig sådan set fint, at jeg ikke skulle stige igen. Jeg var virkelig presset her :gal:

Stiff legged dead lift

5 * 91 kg

5 * 91 kg

3 * 91 kg

3 * 91 kg

Jeg var så træt i lænden og havde krampe der, så jeg måtte lave udstrækninger mellem sæt. Derfor valgte jeg simpelthen at droppe 5. sæt

BB Walking Lunges

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

Leg Curl

5 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

4 * 62.5 kg

4 * 62.5 kg

4 * 62.5 kg

Jeg var egentlig overrasket over, at denne øvelse gik så godt som den gjorde :bigsmile:

Weighted hyper extensions blev droppet i dag pga. overdreven træthed :sleeping: :4whistling:

En lidt handicappet træning - men min form taget i betragtning - er jeg egentlig meget tilfreds :smile:

Link to comment
Share on other sites

søndag d. 13. april 2008

Ugens første spinningtime :w00t: Det er vist lidt for lav frekvens :wink: Det var SpinningØvet i Adelgade med Jacob. Han leverede en fin time, men manglede et par udmeldinger om niveau et par gange. Eller også kunne jeg bare ikke høre ordentlig efter :tongue: Jeg følte mig godt kørende, men der var nogle stående intervaller i anden halvdel af timen, som var lidt hårde ved min lidt trætte lænd :smile:

Pulsdata :heartpump:

Max 169

Gns 161

Jeg var i haven nogle timer i går for at gøre lidt forårsklar. Det betød bl.a. at et stykke jord skulle graves og selv om vi var to til det, og jeg forsøger at løfte mest med benene, kommer jeg altid til at bruge ryggen lidt for meget. Derfor var jeg lidt træt i lænden og benene i dag og det passede jo dårligt med at det lige præcis var styrketræning for ben og ryg, der stod på programmet i dag :rolleyes: Jeg overvejede kort at droppe træningen, men valgte så alligevel at gøre et forsøg. Resultatet bar dog tydeligt præg af, at jeg ikke var udhvilet :smile:

En lidt handicappet træning - men min form taget i betragtning - er jeg egentlig meget tilfreds :smile:

JA! det er aaaalt for lidt spinning :nonono: din - din - bodybuilder :tongue::laugh:

Syntes ellers de sms'er der tikkede ind tyede på et par overvejelser vedr. træning :wink: Men godt du kom afsted.

Ham jeg kørte med i går, manglede også en del udmeldinger - og overholdelse af de udmeldte tider. Man er godt nok blevet vant, ved ens faste instruktører :innocent:

God dag d030.gif

Link to comment
Share on other sites

JA! det er aaaalt for lidt spinning :nonono: din - din - bodybuilder :tongue::laugh:
"... hvislede hun vredt ud mellem de sammenbidte tænder" :rofl2: Det preller fuldstændig af på mig. Indtil maj har styrketræningen øverst prioritet :4flex: :biggrin:
Syntes ellers de sms'er der tikkede ind tyede på et par overvejelser vedr. træning :wink: Men godt du kom afsted.

Ham jeg kørte med i går, manglede også en del udmeldinger - og overholdelse af de udmeldte tider. Man er godt nok blevet vant, ved ens faste instruktører :innocent:

God dag d030.gif

Ja, jeg må indrømme, jeg var lidt i tvivl om træning eller ej og det var også tæt på at glippe :smile:

Mht. instruktørerne, så er Jacob nu en vældig god instruktør, men det er længe siden jeg har kørt med ham, så jeg skal lige lære at kende hans niveauer og udmeldinger igen, tror jeg. Bortset fra det, så giver jeg dig da ret i, at vi er vant til nogle gode instruktører :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 15. april 2008

Hvis der var nogen af jer, der var i nærheden af lufthavnen her sidst på eftermiddagen og der tænkte "var det et fly, der brød lydmuren? og hvad var det blå-hvide glimt, jeg lige så der?" :unsure: Ja, så kan det godt være, at det var Candygirl og jeg, der racede forbi :tongue:

Hun fik mig overtalt til en tur, og jeg havde jo også selv lyst. Vi mødtes hos mig og tog en tur ned ad Amager Strandvej og langs vandet til Dragør og hjem ad Englandsvej (eller hvad den nu hedder helt nede ved Dragør). En tur på ca. 25 km, minimalt vind - let medvind sydover og let modvind nordpå.

Jeg har monteret hastigheds- og kadencemåler på cyklen og havde naturligvis også pulsmåler på. Så kommer grafen til at se ud som nedenstående. Pulsen er ret lav, da vi ikke pressede os selv rigtigt og det var faktisk også lidt koldt :cold:

post-10703-1208291504_thumb.jpg

Pulsdata :heartpump:

Max 159

Gns 133

Hastighed

Max 51 km/h (fejl-måling...)

Gns 24.6 km/h

Efter en lille pause og lidt nødder og rosiner var jeg klar til at tage til styrketræning :4flex:

Opvarmning

Concept2

500 m, 1:43.0 min

500 m, 1:39.4 min

I dag var jeg presset og kunne godt mærke, at jeg havde brugt benene lidt rundt på cykelturen :wink:

Dødløft

5 * 93.5 kg

5 * 93.5 kg

5 * 93.5 kg

5 * 93.5 kg

4+1 * 93.5 kg

Jeg mistede grebet på den sidste rep og måtte lige lægge stangen fra mig. Det sidste løft blev så også ret grimt, så jeg bliver lige på denne vægt en gang mere. (Heldigvis er jeg tæt på at sige, for det er da freakin' f**kin' tungt nu :gal:

Face Pull

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

Assisted Chin Up

5 * -10 kg

5 * -10 kg

5 * -10 kg

5 * -10 kg

5 * -10 kg

YAHOO :yahoo: Jeg begynder at tro på, at jeg skal komme til at tage dem uden vægt-assist :bigsmile: Måske kan jeg allerede, men har ikke lige forsøgt :smile:

Pull Down

4 * 62.5 kg

4 * 62.5 kg

4 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

En lidt underlig sammensætning af sæt og reps, men jeg var ved at gå helt i stå indtil jeg lige tog mig lidt sammen :blush:

BB Bent over row

5 * 56 kg

5 * 56 kg

5 * 56 kg

4 * 56 kg

5 * 56 kg

Mon ikke den er der næste gang? :4whistling:

DB Rear lateral raise

8 * 6 kg

8 * 6 kg

8 * 6 kg

Preacher Curl

5 * 20 kg + stang

5 * 20 kg + stang

4 * 20 kg + stang

3 * 20 kg + stang

2 * 20 kg + stang

Phew - var vist ved at være lidt træt :rolleyes:

Ab roll

8 * "full ROM"

Den er der ikke helt - enten kommer jeg ikke dybt nok, eller også falder jeg helt ned :blush: Det rykker dog godt i maven når jeg skal op igen. Faktisk også helt ned på forlåret :tongue:

5 * 5 på knæ - det kan jeg da post-10703-1208292515.gif

Det blev sent og ikke meget energi til sidst, men fed træningsdag :smile: Nu skal jeg snart hygge mig med genudsendelsen af Kongemordet som jeg ikke lige fik set i søndags.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 16. april 2008

En lidt kort, men effektiv træning i dag :blush:

Opvarmning

Concept2

500 m, 1:47.9 min

500 m, 1:42.4 min

Pull Over

8 * 18 kg

8 * 18 kg

8 * 18 kg

Av av av - kunne mærke DOMS'en fra mavemusklerne pga. gårsdagens ab roll-leg :wink:

DB lateral raise

8 * 7 kg

8 * 7 kg

8 * 7 kg

8 * 7 kg

DB incline Press

8 * 14 kg

8 * 14 kg

8 * 14 kg

Jeg manglede jo min spotter/coach i dag, så jeg besluttede mig for at køre en let bryst dag :wink:

BB Lying triceps extensions

8 * 26.5 kg

8 * 26.5 kg

8 * 26.5 kg

Push down

5 * 31.25 kg

5 * 31.25 kg

5 * 31.25 kg

5 * 31.25 kg

5 * 31.25 kg

Ja, jeg skrev jo sidst, at 28.75 kg vist var for lette, så jeg måtte jo hellere gå lidt op i vægt

DB Shoulder Press

8 * 12 kg

8 * 12 kg

8 * 12 kg

8 * 12 kg

Jeg tror jeg vil forsøge mig med de 13 kg næste gang. Jeg er vild med den her øvelse :devil:

En lille smule udstræk og så lidt massage på sådan en maskine, der ruller rundt og rundt. Av for pokker det gjorde ondt i balder og lår :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 18. april 2008

Veludhvilet, velrestitueret, tilfreds og mæt... Så kan det kun blive en god træning :smile:

*** Candygirl-get-well-soon-tribute ***

Opvarmning

Cross trainer 5 min

Squat

5 * 51 kg

5 * 86 kg

5 * 86 kg

5 * 86 kg

5 * 86 kg

5 * 86 kg

:cheer:

Stiff legged Dead lift

5 * 91 kg

5 * 91 kg

5 * 91 kg

5 * 91 kg

5 * 91 kg

De to sidste sæt var sådan set 4+1, for grebet kan ikke rigtig følge med længere. Bliver spændende at se, hvordan det kommer til at gå næste gang :smile:

BB Walking Lunges

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

Leg Curl

5 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

:yahoo:

Weighted Hyper Extensions

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Ab roll

8

8

8

Alle full ROM, men med en exetube om hjul og en stang, så den kunne hjælpe mig med 2. halvdel af bevægelsen, hvor man skal op igen. For første gang blev jeg totalt forpustet af øvelsen :laugh:

Weighted twisted Crunch

8 * 10 kg (H+V)

8 * 10 kg (H+V)

8 * 10 kg (H+V)

Kanon træning. Ikke så mange andre i centeret, men nogle stykker som trænede rigtig hårdt og det virker da lidt motiverende. Jeg fik "lukket" de tre 5*5 øvelser, der var på programmet i dag, så det bliver tuuuungt næste gang :blush::laugh:

Jeg er begyndt at tænke lidt over, hvordan mit program skal se ud efter denne omgang 5*5, som slutter med næste uge. Der vil komme mere fokus på spinning/landevejscykling i nogle måneder, så der bliver nok kun tale om 3 gange styrketræning om ugen. Nogen forslag? :unsure:

God bededag :shades:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 19. april 2008

Totalt DOMS'et efter bentræning i går besluttede jeg at gå til træning i formiddag for at få varmet de stive stænger lidt op :blush: Det gik sådan set også godt nok mens jeg gik, men det var nu stadig smertefuldt at sætte sig ned mv. :rolleyes:

Opvarmning

Concept2

2000 m, 7:47 min

Stille og roligt, 28-29 spm

Face Pull

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

Assisted Chin Up

5 * -7.5 kg

5 * -7.5 kg

5 * -7.5 kg

4 * -7.5 kg

4 * -7.5 kg

Gik faktisk bedre end ventet :bigsmile:

BB Bent over Row

5 * 56 kg

5 * 56 kg

5 * 56 kg

5 * 56 kg

5 * 56 kg

YESSIR :4thumbup:

Pull Down

5 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

4 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

Lige ved og næsten :wink:

DB Rear lateral raise

8 * 6 kg

8 * 6 kg

8 * 6 kg

Preacher Curl

5 * 20 kg + stang

5 * 20 kg + stang

5 * 20 kg + stang

3 * 20 kg + stang

4 * 20 kg + stang

Pheeeww :4whistling:

Udstræk :wub:

Fik lige hilst på Kauf, der skulle køre HardCore-event. Det kunne være sjovt at være med, men i dag passede det dårligt, da træningsdagen endnu ikke var slut. Jeg havde faktisk også lige skippet Dødløft for at skåne benene lidt. Den tager jeg i morgen (tror jeg nok :4whistling:)

Jeg var lige hjemme og få frokost og så på med cykeltøjet... Eller dvs. mit cykeltøj består pt. af en smuk sammenblanding af spinningtøj, skiundertøj og løbetøj :laugh: Jeg gider ikke rigtig investere i cykeltøj til det kølige vejr det er nu, så jeg må klare mig med hvad jeg kan finde i skabet.

Turen gik denne gang ud over sjællandsbroen til Avedøre, hvor vi tog en runde inden turen gik tilbage til Amager og en kort tur ud over vestamager til Kongelunden, inden vi drog nordpå igen. Jeg havde egentlig været opsat på at tage ned om Dragør og lufthavnen, men ikke dagen efter tung bentræning :blush:.

Hastigheden var i dag lidt højere end sidst. Jeg havde en makker, der pressede mig lidt mere og jeg var også lidt mere fortrolig med cyklen. Vi havde et par stop undervejs, for at "fjerne flue fra øje", en punktering og ellers bare lyskryds. Det var virkelig lækkert cykelvejr med sol og let vind. Jeg fik lov at lægge lidt på hjul, da vi havde modvind sydøst(?) over Vestamager og det var meget let at mærke forskel i forhold til at ligge ved siden af hinanden.

post-10703-1208618100_thumb.jpg

Pulsdata :heartpump:

Max 170

Gns 149

Max blev nået op over sjællandsbroen, men i vinden kunne man nu også godt få lidt modstand på cyklen

Hastighed

Max 35 km/h

Gns 28.1 km/h

Jeg får nogle fejlmålinger på hastigheden, så max er sådan set gættet

Dejligt at det kun er lørdag i dag :smile: I morgen venter atter en (trænings)dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Assisted Chin Up

5 * -7.5 kg

5 * -7.5 kg

5 * -7.5 kg

4 * -7.5 kg

4 * -7.5 kg

Gik faktisk bedre end ventet :bigsmile:

IHHH altså du er der jo snart :superman:

BB Bent over Row

5 * 56 kg

5 * 56 kg

5 * 56 kg

5 * 56 kg

5 * 56 kg

YESSIR :4thumbup:

Hvordan er din grebstyrke egentlig, synes du den bliver bedre ? Og ved du evt. hvordan man kan træne den ?

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 20. april 2008

En noget lang træning, med masser af snak og hygge :blush: Jeg havde aftalt at teame op med Femina og Candygirl. Det var dejligt at hilse på Femina og dejligt at se Candygirl igen :smile:

Opvarmning

Concept2

500 m, 1:45 min

Jeg fik faktisk ikke noteret tiden, men jeg mener det var lidt under 1:45 min.

Dødløft

5 * 60 (opvarm)

5 * 95 kg

5 * 95 kg

5 * 95 kg

5 * 95 kg

5 * 95 kg

Yeeiiiiiiiiiirrrh :alright:

Pull Over

8 * 18 kg

8 * 18 kg

8 * 18 kg

Bench Press

5 * 28.5 kg (opvarm)

5 * 48.5 kg

5 * 48.5 kg

5 * 48.5 kg

5 * 48.5 kg

5 * 48.5 kg

Wauw - det kører bare det her :banana3: Men jeg havde naturligvis også min superspotter med igen :wub:

DB Lateral raise

8 * 7 kg

8 * 7 kg

8 * 7 kg

Push Down

5 * 33.75 kg

5 * 33.75 kg

5 * 33.75 kg

5 * 33.75 kg

5 * 33.75 kg

:4jumpy: Jeg bliver altså selv lidt overrasket over, hvor meget jeg stiger i vægtene :smile:

Shoulder Press

8 * 13 kg

7 * 13 kg

8 * 13 kg

Laaang pause mellem 2. og 3. sæt hjalp mig, så jeg fik de 8 reps i sidste sæt :smile:

Lying triceps Extensions

8 * 29 kg

8 * 29 kg

7 * 29 kg

Tuuungt :blush:

Cable superman Press

8 * 11.25 kg(H+V)

8 * 11.25 kg(H+V)

8 * 11.25 kg(H+V)

Femina skulle lige lave sine dips og Chins - stærk pige der :4flex: Jeg blev så lokket til at forsøge mig med BW og der tog jeg sørme lige 5 reps :w00t: Jeg er ikke helt sikker på om der er lidt cheat i dem, da jeg ikke strækker armene helt ud mellem reps og jeg bøjede også en del i hoften :bigsmile: Jeg er nu godt tilfreds alligevel :smile:

Link to comment
Share on other sites

IHHH altså du er der jo snart :superman:

Hvordan er din grebstyrke egentlig, synes du den bliver bedre ? Og ved du evt. hvordan man kan træne den ?

Yup - Chins var der faktisk til dagens træning :4sport: Jeg var selv overrasket over, hvor godt det gik :smile:

Jeg er nok lige på grænsen af, hvad mit greb kan klare nu, hvor jeg kører 5*5*90+kg i f. eks. dødløft. Jeg synes ikke det er så slemt i BOR, da vægten jo er lavere der, men det kommer også an på, hvilke øvelser jeg har kørt tidligere i træningspasset. Jeg har ikke prøvet at bruge straps, da jeg egentlig har tænkt at grebet ville blive stærkere i takt med, at jeg kan løfte tungere vægte, men det er jo ikke sikkert at det bliver ved med at følges ad. Decideret træning for grebet mener jeg er CoC (sådan en fjeder man klemmer sammen om) Den kan købes i forskellige sværhedsgrader. Den letteste (trainer) synes jeg er ret stram. Jeg prøvede den en gang hos MaxPower, og jeg mener ikke jeg kunne lukke den helt. Bortset fra CoC'er ved jeg ikke lige hvordan man træner grebet :blush:

Link to comment
Share on other sites

Dy rykker bare for vildt Marianne :worship:

Grebsstyrke kan også trænes ved at løfte noget tungt og holde det :tongue: Man kan placere en stang forrest på squatracket - altså på bundstoppet - sætte en helvedes masse kg på og løfte og holde - løfte og holde...

Link to comment
Share on other sites

Dy rykker bare for vildt Marianne :worship:

Grebsstyrke kan også trænes ved at løfte noget tungt og holde det :tongue: Man kan placere en stang forrest på squatracket - altså på bundstoppet - sætte en helvedes masse kg på og løfte og holde - løfte og holde...

Tak for kompliment :smile: Jeg er altså selv vildt begejstret over den her 5*5-træning. Det har virkelig rykket, at jeg ikke selv skal "vurdere" vægten, men har et program, der dikterer hvornår jeg skal stige i vægt. Jeg må jo have været doven tidligere :w00t: Meeeen... det er godt nok også lidt hårdt. Jeg ser nu lidt frem til at det stopper snart :laugh:

Og tak for info om grebstræning :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina

Hey MarianneB

Tak for gæstekort-mulighed - det var bare alletiders! :w00t:

Dine dødløft og gennemførelsen af 5x5 går jo pænt godt og STÆRKT fremad :w00t: Pissegod stil, power & energi! :4thumbup:

Fortsætter du som nu, kan jeg slet ikke forestille mig hvilke vilde PR du kan sætte :blink:

(De chins dér var gode! Du kan altid øve dig i at strække armene længere ud næste gang :4thumbup: )

(By the way: Hvorfor mener du, at man ikke skal bøje i hoften, egentlig?)

Go træning - eller fortsæt den gode træning :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hey MarianneB

Tak for gæstekort-mulighed - det var bare alletiders! :w00t:

Dine dødløft og gennemførelsen af 5x5 går jo pænt godt og STÆRKT fremad :w00t: Pissegod stil, power & energi! :4thumbup:

Fortsætter du som nu, kan jeg slet ikke forestille mig hvilke vilde PR du kan sætte :blink:

(De chins dér var gode! Du kan altid øve dig i at strække armene længere ud næste gang :4thumbup: )

(By the way: Hvorfor mener du, at man ikke skal bøje i hoften, egentlig?)

Go træning - eller fortsæt den gode træning :tongue:

Selv tak - det var super-hyggeligt at have dig med :smile:

Jeg regner altså ikke med, at jeg kan blive ved med at stige i det tempo, der er set hidtil. Det må klinge af på et tidspunkt :w00t:

Okay - jeg øver mig i at strække armene mere i Chins. Det bliver de nok lidt tungere af :4flex: Det med at bøje i hoften, var egentlig pga. en bemærkning fra Candygirl, tror jeg nok :unsure: Og så ser det nok mere strict ud, hvis man er helt strakt ud i kroppen.

Egentlig skal det jo heller ikke nødvendigvis være "godkendt stil", da det bare er for min egen fornøjelse, men jeg har det nok alligevel sådan, at jeg ikke vil notere det i loggen, hvis det er "snyde stil" :wink: Derfor mine forbehold :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina

Hehe. :smile: Synes ikke det er snydestil. Det er mere almost-perfect-stilen :4thumbup: Det bedste er jo, at man er opmærksom, hvis noget kan gøres lidt bedre.:bigsmile:

Hvis jeg kun kunne skrive de øvelser jeg lavede 100 % korrekt, så er jeg lidt i tvivl om jeg så skulle stryge en stor bid af loggen... :blink:

By the way: Kan godt lide jeres kvalitetsopmærksomme stil :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hehe. :smile: Synes ikke det er snydestil. Det er mere almost-perfect-stilen :4thumbup: Det bedste er jo, at man er opmærksom, hvis noget kan gøres lidt bedre.:bigsmile:

Hvis jeg kun kunne skrive de øvelser jeg lavede 100 % korrekt, så er jeg lidt i tvivl om jeg så skulle stryge en stor bid af loggen... :blink:

By the way: Kan godt lide jeres kvalitetsopmærksomme stil :superman:

Tak :smile:

Jeg tror, du overdriver en hel del, når du kritiserer din egen stil. Jeg så ikke dårlig teknik i nogen af dine øvelser :4thumbup:

Måske vores kvalitetsopmærksomhed er en arbejdsskade? :unsure::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Squat

5 * 51 kg

5 * 86 kg

5 * 86 kg

5 * 86 kg

5 * 86 kg

5 * 86 kg

:cheer:

Stiff legged Dead lift

5 * 91 kg

5 * 91 kg

5 * 91 kg

5 * 91 kg

5 * 91 kg

De to sidste sæt var sådan set 4+1, for grebet kan ikke rigtig følge med længere. Bliver spændende at se, hvordan det kommer til at gå næste gang :smile:

Ikke småting du river rundt.

Med hensyn til grebet er det ingen skam at bruge straps, hvis grebet bliver den begrænende faktor. Kører du dem med krydsgreb? Ellers er der altid låsegreb - men det er jo kun for de mest allermest hardcore (lokke lokke) :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Ikke småting du river rundt.

Med hensyn til grebet er det ingen skam at bruge straps, hvis grebet bliver den begrænende faktor. Kører du dem med krydsgreb? Ellers er der altid låsegreb - men det er jo kun for de mest allermest hardcore (lokke lokke) :biggrin:

Takkelak :smile:

Jeg kører med overhåndsgreb. Jeg har kørt med mixed(kryds?)greb i en periode, men jeg syntes det gav et mærkelig skævt løft, så det stoppede jeg med igen.

Det der med låsegreb... Jeg er ikke helt sikker på hvad det er, men det lyder godt nok spændende når du lokker på den måde. Jeg ved dog ikke, om jeg kvalificerer til at blive kaldt hardcore :unsure: :4whistling: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Takkelak :smile:

Jeg kører med overhåndsgreb. Jeg har kørt med mixed(kryds?)greb i en periode, men jeg syntes det gav et mærkelig skævt løft, så det stoppede jeg med igen.

Det er rigtigt at man løfter en anelse skævt med krydsgreb, men hvis man skifter grebet (altså hvilken hånd der holder med underhåndgreb) imellem sættene så burde det ikke give skævheder i muskulaturen.

Det der med låsegreb... Jeg er ikke helt sikker på hvad det er, men det lyder godt nok spændende når du lokker på den måde. Jeg ved dog ikke, om jeg kvalificerer til at blive kaldt hardcore :unsure: :4whistling: :laugh:

Låsegreb (hook grip) kommer fra vægtløftning, hvor man bliver nød til at trække tunge vægte med overhåndsgreb. Man lægger simpelthen tommelfingeren inderst og holder om stang og tommel med de andre fingre. Når tyngdekraften trækker ned i vægten trækker den i mod tommelfingeren, som er låst under de andre finge. Effektivt men smertefuldt (og derfor kun for de mest hardcore).

HookGrip.jpg

Du kan naturligvis også blot bruge straps. Personligt synes jeg at det er væsentlig mere bøvlet.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 22. april 2008

Landevejscykling nord for byen denne gang :smile: Det betød kørsel gennem byen i myldretid, hvilket var lidt stressende, men heldigvis uden problemer. Jeg er stadig ikke helt tryg ved gear og sko-i-pedaler, men det bliver bedre hele tiden :wink: Jeg skulle selvfølgelig mødes med Candy-cykelmyggen og hun stod klar på hjørnet. Desværre var der sket et eller andet med hendes pedaler eller sko i hendes styrt, så vi måtte lige en tur omkring RoadBikeShop for at få det fikset. Man kan sikkert læse mere i hendes log :smile:

Lidt forsinkede kom vi nordpå langs Hillerød motorvejen. Det var dejligt at komme ud på en længere strækning uden lyskryds og andre stop. C havde lagt en rute for os, hvor vi skulle op til Furesø. Desværre blev vi ramt af en punktering efter ca 14 km. Well - det måtte jo klares og jeg havde fået det demonstreret to gange :4whistling: Men en ting er jo at se det og noget andet at skulle gøre det selv. Det gik nu sådan noooogenlunde :rolleyes: dækket var møg-svært at få af og på og det med at få hjulet på igen var også ret besværligt.. Efter et par km viste det sig så også at vi ikke havde fået det sat rigtigt på, da det pludselig sad skævt :crazy:

På daværende tidspunkt var vi nået til Værløse og solen begyndte at stå lavt og jeg skulle jo ligesom også gennem byen igen inden jeg var hjemme og jeg har jo ikke lige lygter med eller på cyklen, så jeg var ved at blive en anelse bekymret :blush:

Jeg tror C havde det lidt på samme måde, for det føltes som om tempoet blev sat lidt op. Ikke mindst da vi nåede Hillerød motorvejen igen og nu bare skulle lige ud :superman: Men ak og ve... vores strabadser var endnu ikke overstået. Candygirl fik endnu en punktering og nu måtte min ekstra slange i brug. Vi satte PR i slangeskift og påsætning af hjul :cheer: selv om det ikke var blevet nemmere at få det fordømte dæk af :hmmm: Mens vi stod og kæmpede med det og Candygirl lige havde sagt "hvor er den stærke mand, der lige hjælper os?" var der nu faktisk en flink cykelrytter, der stoppede og hørte om vi havde hvad vi havde brug for :smile: "Ja tak, det har vi" svarede vi naturligvis :wink: Det endte heldigvis med at det lykkedes for os og vi kom på cyklerne igen og farten blev øget yderligere. Sådan føltes det i hvert fald :superman:

Da vi nåede til byen skiltes vi hurtigt, så jeg kunne nå hjem inden lygtetændingstid :smile: og egentlig også få noget mad inden jeg gik helt sukkerkold. Jeg havde haft en bolle med på turen, som jeg havde fået spist noget af, men jeg var temmelig sulten, da jeg kom hjem :4mewantfood:

post-10703-1208896903_thumb.jpg

Jeg fik kun opsamlet data fra Roadbikeshop og hjem, så distancen blev nok ca. 50 km for mig.

Pulsdata :heartpump:

Max 83% af pulsreserven

Gns 70 % af pulsreserven

Det kræver godt nok noget mere at få pulsen presset op udenfor end når man sidder i en varm spinningsal :4whistling:

Jeg havde et lille optimistisk håb om at tage til styrketræning efter cyklingen, men det blev alligevel for sent, så det må blive i morgen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt at man løfter en anelse skævt med krydsgreb, men hvis man skifter grebet (altså hvilken hånd der holder med underhåndgreb) imellem sættene så burde det ikke give skævheder i muskulaturen.

Låsegreb (hook grip) kommer fra vægtløftning, hvor man bliver nød til at trække tunge vægte med overhåndsgreb. Man lægger simpelthen tommelfingeren inderst og holder om stang og tommel med de andre fingre. Når tyngdekraften trækker ned i vægten trækker den i mod tommelfingeren, som er låst under de andre finge. Effektivt men smertefuldt (og derfor kun for de mest hardcore).

HookGrip.jpg

Du kan naturligvis også blot bruge straps. Personligt synes jeg at det er væsentlig mere bøvlet.

Jeg skiftede nu med hvilken hånd, der holdt med under-/overhånd, så det var ikke en varig skævhed jeg var nervøs for, men jeg synes man kunne se i spejlet (ja ja ja, vi har spejle i Fdk) at ryggen så skæv ud.

Lige nu kan jeg simpelthen ikke huske, hvordan jeg normalt holder om stangen, men det er nok hvor tommelfingeren ligger over de andre fingre. Jeg må lige prøve at eksperimentere med låsegrebet og om jeg kan udholde smerten :unsure::smile:

Link to comment
Share on other sites

Synd med punkteringerne, men I er da heldige at tilhøre det rigtige køn mht. at få hjalp af galante mandfolk. Hvis det er en trøst bliver det ikke kun letterere at ordne slangeskift fordi man bliver bedre men dækkene blødes også op med tiden - især når man tager dem af og på så tit som I gør :laugh: Husker I at kontrollere dækkene og fjerne de småsten der har boret sig fast inden I kører ud? Det kan også gentages ved mødestedet. Mange sten er længe om at bore igennem så man slipper for en del hvis man gør dæk-check til fast vane.

Og jah - der er ikke noget "snyd" med varmehjælp til pulsen.

Må også hellere komplimentere for lækker alsidig træning hvor det bliver gået til vaflerne :worship:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Synd med punkteringerne, men I er da heldige at tilhøre det rigtige køn mht. at få hjalp af galante mandfolk. Hvis det er en trøst bliver det ikke kun letterere at ordne slangeskift fordi man bliver bedre men dækkene blødes også op med tiden - især når man tager dem af og på så tit som I gør :laugh: Husker I at kontrollere dækkene og fjerne de småsten der har boret sig fast inden I kører ud? Det kan også gentages ved mødestedet. Mange sten er længe om at bore igennem så man slipper for en del hvis man gør dæk-check til fast vane.

:4nope:

Det er jo lige præcis sådan noget vi ikke ved :smile: Det må vi hellere huske næste gang. Tak for tippet :smilejap:

Nu er mine dæk godt nok helt glatte, mens Candygirls har lidt slidbane. Det må være hhv. sommer- og vinterdæk blev vi enige om :w00t:

Og jah - der er ikke noget "snyd" med varmehjælp til pulsen.

Må også hellere komplimentere for lækker alsidig træning hvor det bliver gået til vaflerne :worship:

Mange tak :blush:

Jeg fik forresten eksperimenteret lidt med kadence og klinger i dag. Jeg forsøgte at køre med kadencen over 90 og bruge den lille klinge en del mere end sidst. Jeg synes nu stadig den er meget lille, men det er måske bare et spørgsmål om træning :unsure: Jeg må også lige få hørt, hvor mange tænder den egentlig har (ja, eller også må jeg jo tælle) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share