MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Hm hm hm.... Jeg fornemmer ikke, at du ser mig som den store udfordring :tongue:

Det må vist være en forglemmelse :innocent: .

Men jeg har jo ikke set nogle tider på under 4min i din log, men omvendt kan jeg nu se, at du undlader at skrive din gode tider ned. :nonono:

Da Arne heller ikke har nogle tider, sidder jeg jo i total uvidenhed om, hvad jeg er oppe imod.

Jeg er tydeligvis nødt til at få lavet vores romaskine, hvis jeg skal vinde. Så det gør jeg i morgen.

Men hvornår er jeres deadline for tider. Jeg har ikke set, at i har sat nogen dato.

Link to comment
Share on other sites

Uhh, det er sørme spændende. Jeg træner den ikke, men har i hvert fald officielt den hurtigste tid. Chris er kun 1 sek fra og træner den rent faktisk. Du går frem med stormskridt og så vidt jeg husker din 500m-tid ser det slet ikke tosset ud. Jeg vil tillade mig at betegne Arne som the dark horse - han holder i hvert fald kortene tæt til kroppen og jeg har ikke opdaget nogle tider overhovedet i hans log ud over et kort notat om 10 min @ ca 200 watt. :laugh:

Ja, jeg er heller ikke sikker på, hvad jeg skal forvente mig af Arne. Han har dog sagt, at vi er rimelig tæt på hinanden :smile: Alligevel er jeg stadig ikke sikker på om han bluffer :unsure::tongue:

Det må vist være en forglemmelse :innocent: .

Men jeg har jo ikke set nogle tider på under 4min i din log, men omvendt kan jeg nu se, at du undlader at skrive din gode tider ned. :nonono:

Da Arne heller ikke har nogle tider, sidder jeg jo i total uvidenhed om, hvad jeg er oppe imod.

Jeg er tydeligvis nødt til at få lavet vores romaskine, hvis jeg skal vinde. Så det gør jeg i morgen.

Men hvornår er jeres deadline for tider. Jeg har ikke set, at i har sat nogen dato.

Jeg kan godt se, at det er liiiidt unfair, men min PR på 500 m er 1:40.8 (mener jeg). Den kan jeg naturligvis ikke holde i 1000m, men jer er under de 4 min :smile: Det er vist alt den hjælp du får lige nu :wink:

Der er ikke sat nogen dato endnu, men vi talte om weekenden d. 9-10. februar... eller der omkring :bigsmile: Det skal nok blive offentliggjort.

Link to comment
Share on other sites

Hm hm hm.... Jeg fornemmer ikke, at du ser mig som den store udfordring :tongue:

Det skal du ikke tage dig af - tror på dig som underdog

Giv mig et M - M! :cheer:

Giv mig et A - A! :cheer:

Giv mig et R - R! :cheer:

Giv mig et I - I! :cheer:

Giv mig et A - A! :cheer:

Giv mig et N - N! :cheer:

Giv mig et N - N! :cheer:

Giv mig et E - E! :cheer:

Hvad si'r det? MARIANNE c018.gif

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 26. januar 2008

Startede dagens træning med 25 min mave/ryg-hold :smile: Stille og roligt, primært statisk træning. Nok mest for maven egentlig :wink:

Jeg havde besluttet, at jeg skulle forsøge mig med lidt flere overkropsøvelser og forsøge at stige en anelse i vægt i nogle af dem. Selv om min skulder har det bedre for øjeblikket, er jeg lidt bange for at presse den for tidligt, så bedringen ikke fortsætter. Derfor de tiny vægte :blush:

Nå ja, der var lige en enkelt øvelse for underkroppen:

Dødløft

8 * 51 kg

8 * 61 kg

8 * 61 kg

8 * 61 kg

Jeg synes, jeg havde en lidt "knagende" fornemmelse i lænden, så jeg valgte at køre med lidt lavere vægt og i stedet fokusere på korrekt teknik :smile:

DB One arm Row

8 * 16 kg

8 * 16 kg

8 * 16 kg

Cable row

9 * 32.5 kg

9 * 32.5 kg

8 * 35 kg

Cable push down

10 * 20 kg

8 * 22.5 kg

8 * 25 kg

BB Bend over row

10 * 30 kg

8 * 32.5 kg

8 * 32.5 kg

DB Biceps Curl

8 * 7 kg (H+V)

8 * 7 kg (H+V)

8 * 7 kg (H+V)

DB Kick back

8 * 8 kg (H+V)

8 * 8 kg (H+V)

8 * 8 kg (H+V)

Seated rear Lateral Raise

8 * 3 kg

8 * 3 kg

8 * 3 kg

Cable biceps curl

8 * 10 kg

8 * 12.5 kg

8 * 12.5 kg

Cable Pull down

8 * 20 kg

8 * 25 kg

8 * 30 kg

Udstrækning :wub:

Det var en fin omgang. Jeg holdt et højt tempo og selv om ingen af vægtene for alvor pressede fik jeg holdt en rimelig høj intensitet. Som den vågne læser kan se, så er der overhovedet ingen øvelser for bryst og forside/midt-skulder. Det vil jeg meget gerne have med snart, men nu ser jeg lige hvordan kroppen reagerer på ovenstående.

Totalt hyggelig stemning i centeret, hvor jeg fik talt med lidt flere af de faste medlemmer :bigsmile: Der er ikke særlig mange, der træner i Adelgade i weekenderne. Jeg går ud fra, at det er fordi det normalt er mange, der træner i forbindelse med arbejde i hverdagene og så ellers træner andre steder i weekenderne, eller måske holder de fri :w00t::tongue:

God lørdag log-læsere :shades:

Link to comment
Share on other sites

Blaah, der er sku da ikke mange tiny vægte derimellem :tongue:

Håber virkelig, at du ikke for nogle efterveer af træningen (andet end evt. DOMS). Det under jeg dig sku efter alt din tålmodighed :bigsmile: Lyder også hyggeligt, at få chit-chattet lidt med nogle af de andre.

Goood weekend

Link to comment
Share on other sites

@Candygirl: Stort set ingen DOMS. Måske en lille bitte smule i øvre ryg af alle de forskellige row's :smile: og det føles fint i skulderen også :bigsmile:

Søndag d. 27. februar 2007

Ugens højdepunkt (træningsmæssigt) var dagens spinningtime, PulsEvent. Event’et gik ud på, at vi skulle arbejde specifikt med pulsen, primært for at bestemme vores FYS8-niveau og sekundært for at bestemme maxpuls.

Desværre fik jeg igen problemer med mit pulsur, og det var en lidt ærgerlig dag det skete :dry: Selvom jeg forsøgte at gå udenfor, for at matche uret og remmens signal, så var den gone :mad: Desuden følte jeg mig ikke godt kørende, på trods af at jeg havde forsøgt at planlægge ugens træning, så jeg var velrestitueret til i dag. De to ting tilsammen gjorde mig så sur og rasende, at der vist på et tidspunkt var lidt tårer af raseri iblandet sveden, der sprang af mig :crybaby::4jumpy: Faktisk var jeg tæt på at udvandre på et tidspunkt, men kunne heldigvis lidt senere grine lidt af mig selv, og overbevise mig selv om, at jeg jo altid kunne få en træning ud af det uanset de uindfriede forventninger :tongue::laugh: Jeg er ikke sikker på, at jeg fik al frustration ud gennem benene, men kørte en hæderlig time alligevel. Jeg var dog ikke tæt på maxpuls, er jeg ret sikker på.

Nu var jeg jo nok lidt irritabel, men jeg synes heller ikke helt jeg forstod timens opbygning. Vi skulle over den første del af timen (vel 20 min?) langsomt få pulsen op på FYS7½ og derefter skulle vi køre FYS8 i 25 min, skiftende mellem 5 min, siddende mellemtakt og 5 min stående enkelttakt.

I Fdk er FYS8 defineret som det niveau, du kan holde i 15-35 min og det vil jo sige, at man kun kunne køre de 25 min FYS8, såfremt man allerede havde sat FYS8 konservativt :unsure: Det er jeg ret sikker på at jeg ikke har, så hvis jeg havde kørt til min 8-talsværdi, ville jeg ikke kunne have gennemført de 25 min. What’s the point then?? Jeg ville finde ud af, at den måske var sat for højt? Det er den jo ikke nødvendigvis :raisebrow:

Nå, men nu har jeg jo tænkt lidt over dagens præstation, og jeg kan jo egentlig godt se, at jeg ikke har overholdt min egen regel om Kvalitet > Kvantitet. Træning mandag, onsdag, torsdag, fredag og lørdag :nonono::tongue: Desuden forsøger jeg jo lige at sænke fedtprocenten en smule og det gør jeg naturligvis ved at være i kalorieunderskud og det er primært kulhydraterne jeg sænker. Det havde jeg tænkt på i morges, så jeg fik en god omgang havregryn, men måske ikke nok til at egentlig få fyldt glykogendepoterne (det ved jeg faktisk slet ikke om man kan bare ved et måltid 1-2 timer før træning :unsure:) Så jeg må nok lige affinde mig med, at jeg ikke lige sætter nye rekorder, mens jeg er i kalorieunderskud (med mindre jeg tager nye øvelser på programmet selvfølgelig :innocent:)

Heldigvis starter en ny træningsuge i morgen, men mange muligheder for fortræffelige træningsoplevelser :biggrin: Jeg starter ugen med at holde træningsfri :bigsmile:

Tillykke med EM-guldet :cheer:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Ihh, så regner jeg med at komme hjem til en herlig træningsberetning - og så har det dumme pulsur, bare ødelagt det. Hvad skal vi dog også med dem?! :tongue:

Men kan sku godt følge din fustrationen, det var jeg nok også blevet i samme situation :wink:

Mht resitution, så er det dog næsten rart at læse, at du stadig kan "falde i" træningsfælden. :laugh: Alle dine planer lyder jo, så fornuftige, så godt at du ikke er blevet helt fornuftig i nu... så ville jeg jo bare føle mig mærkelig, Ohhh no! a025.gif:laugh:

Men lækkert at skulderen ikke har brokket sig - og du stadig er lidt fornuftig der :wink:

Knus C

PS. Hvor/hvad står der på tirsdagens program? :blush:

Link to comment
Share on other sites

Ihh, så regner jeg med at komme hjem til en herlig træningsberetning - og så har det dumme pulsur, bare ødelagt det. Hvad skal vi dog også med dem?! :tongue:

Men kan sku godt følge din fustrationen, det var jeg nok også blevet i samme situation :wink:

Mht resitution, så er det dog næsten rart at læse, at du stadig kan "falde i" træningsfælden. :laugh: Alle dine planer lyder jo, så fornuftige, så godt at du ikke er blevet helt fornuftig i nu... så ville jeg jo bare føle mig mærkelig, Ohhh no! a025.gif:laugh:

Men lækkert at skulderen ikke har brokket sig - og du stadig er lidt fornuftig der :wink:

Knus C

PS. Hvor/hvad står der på tirsdagens program? :blush:

Ja, der var lige et stykke tid, hvor jeg bare syntes hele træningsugen var spildt :tongue: Dumt, hva'? :laugh:

Jeg tror tirsdag bliver styrke og SpinningØvet i Fields, men det har været planlagt tidligere, hvor det er blevet aflyst :smile: Jeg kan lige holde dig orienteret.

Link to comment
Share on other sites

Ja, der var lige et stykke tid, hvor jeg bare syntes hele træningsugen var spildt :tongue: Dumt, hva'? :laugh:

Ja! Træning er jo aldrig spildt :wink:

Jeg tror tirsdag bliver styrke og SpinningØvet i Fields, men det har været planlagt tidligere, hvor det er blevet aflyst :smile: Jeg kan lige holde dig orienteret.

Please do!

Og.... sov godt d025.gif

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 29. januar 2008

Jeg havde lavet en træningsaftale med min bror i Fdk, Fields. Der er godt nok laaaangt ud og jeg havde lidt travlt, så jeg var godt varm, da jeg nåede frem.

Han har ikke styrketrænet i nogle år, så i dag fulgte han bare med på mit program og prøvede sig lidt frem. Hans hovedfokus er på landevejscykling, så han skal sikkert have lavet et program, der passer til der til. Jeg fik ikke helt lavet alt det jeg gerne ville, da der også gik lidt tid med instruktion og snak, men vi var da godt brugte bagefter alligevel :smile:

Squat

6 * 50

6 * 70

6 * 70

6 * 70

6 * 70

Ikke så tungt igen :smile:

Weighted Hyper extensions

8 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Ikke så tungt igen :smile:

Stiff legged Dead Lift

8 * 50 kg

8 * 60 kg

8 * 60 kg

8 * 60 kg

Ikke så tungt igen :smile:

DB Walking Lunges

20 skridt * 16 kg (hver hånd :-)

20 skridt * 16 kg

20 skridt * 16 kg

20 skridt * 16 kg

Lying Leg Curl

8 * 30 kg

8 * 30 kg

8 * 30 kg

Cable Push Down

8 * 50 kg

8 * 75 kg

8 * 75 kg

Der var så mange trisser og kabler, at der skulle rigtig meget vægt på for at det gav bare lidt :tongue:

DB Biceps Curl

8 * 9 kg (H+V)

Ikke så tungt igen :smile:

Og så var det blevet tid til SpinningØvet :smile:

Der var vikar på timen, men geeze louise - hvilken vikar :rolleyes: Det var det værste jeg har prøvet i min tid som spinner. Der var virkelig tale om spin-spin. Dobbelttakt i opvarmningen, FYS7 efter 3 min og FYS8 kort tid efter. Drikkepauser på FYS8, pauser i musikken, forskellige armstillinger dikteret osv. osv. Pludselig husker jeg igen, hvorfor jeg er så glad for Chr. Lykke's timer, Lasse Träff, Henrik Withen, Spock, Tanja Hall, Kurt m.fl. Der føler man da, at instruktøren har en plan med timen og har forstået, hvordan en time bør bygges op :smile:

Jeg fik nu en udmærket træning alligevel, for jeg var godt kørende, havde godt selskab og jeg fik min irritation ud ved at køre hårdt :4thumbup:

Pulsdata :heartpump:

Max 177 (92%)

Gns 161 (80%)

Så var der udsolgt og heldigvis var der medvind på cykelstien, da jeg skulle hjem :smile:

- Marianne :4george:

Link to comment
Share on other sites

Squat

Ikke så tungt igen :smile:

Weighted Hyper extensions

Ikke så tungt igen :smile:

Stiff legged Dead Lift

Ikke så tungt igen :smile:

DB Biceps Curl

Ikke så tungt igen :smile:

c045.gif

Og så var det blevet tid til SpinningØvet :smile:

Der var vikar på timen, men geeze louise - hvilken vikar :rolleyes: Det var det værste jeg har prøvet i min tid som spinner.

Hehe, kan godt se at jeg trods alt slap mildt idag :laugh: Men det er jo altid godt, at prøve noget andet - blot for at finde ud af at "hjemme er bedst"! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Du er jo stærk kvinde! Hold lige lidt igen med den der cardio træning - jeg vil jo gerne have en fordel på en front inden vores challenge :tongue:

Du har vist oplevet et typisk Fields time - sådan har det set ud mange gange når jeg har stået udenfor og fulgt med derude...

Link to comment
Share on other sites

Du er jo stærk kvinde! Hold lige lidt igen med den der cardio træning - jeg vil jo gerne have en fordel på en front inden vores challenge :tongue:

Du har vist oplevet et typisk Fields time - sådan har det set ud mange gange når jeg har stået udenfor og fulgt med derude...

Jeg tror ikke jeg har intensiveret træningen og vil naturligvis derfor heller ikke holde igen :laugh:

Ja, jeg har også hørt beskrivelsen derfra før, men troede faktisk ikke det kunne være så slemt igen.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 31. januar 2008

Opvarmning:

Concept2, 500 m, 2:10 min

Ja, i dag var der faktisk tale om opvarmning i roligt tempo :smile:

1000 m, PR

Fik atter et par sekunder af tiden, men synes også det var en hel del hårdere. Jeg forsøgte at indstille pace boat, men kunne ikke finde ud af det :blush: mon nogen har et hint til, hvordan man indstiller tiden for den? Pleaze :smile: I stedet måtte jeg så fokusere på at holde en gennemsnitstid, der ville give mig en tilfredsstillende sluttid. Jeg holdt ikke helt farten til sidst, men det var ok for i dag. Desværre var min ene fod ved at gå løs, så jeg kunne ikke hive helt igennem der. :smile:

Jeg var ved fysioterapeut i går, for at få set på skulderen og få chekket udførelsen af mine øvelser og evt. få nogle nye. Jeg skal stadig fokusere 100% på at holde højre skulderblad lavt (ja, også venstre, men det gør det ligesom af sig selv). Jeg fik nogle nye øvelser og præciseret hvilke jeg stadig skal lave og hvilke jeg kan holde igen med.

Jeg er ikke i tvivl om, at jeg er i bedring, så jeg vil meget gerne undgå endnu en blokade og se om jeg ikke kan få styrket muskulaturen så meget om skulderbladet, at det ikke "glider op" og generer skulderen.

Jeg lavede derfor 5 øvelser, alle 4*15 gentagelser for hver side og udstrækning.

- Push up med plus

- Liggende løft af arme "langs ører"

- Liggende løft af arme til siden på bænk

- Stående udad rotation mod væg, 1 kg

- Stående indad rotation

Jeg har et par liggende øvelser mere, jeg også skal lave hver dag, men dem vælger jeg at lave hjemme, så det skal jeg lige have gjort inden jeg skal i seng :smile:

Dødløft

8 * 51 kg

8 * 61 kg

8 * 71 kg

8 * 76 kg

Pyh ha - jeg synes det er tungt. Måske jeg for alvor begynder at mærke, at jeg er i kalorieunderskud

Cable row

8 * 32.5 kg

8 * 35 kg

8 * 37.5 kg

BB Bend over Row

8 * 30 kg

8 * 35 kg

8 * 40 kg

Biceps cable curl

8 * 10 kg

8 * 12.5 kg

8 * 15 kg

DB One arm row

8 * 18 kg

8 * 18 kg

DB biceps curl

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

Triceps push down

8 * 20 kg

8 * 22.5 kg

8 * 25 kg

Front Pull down

10 * 30 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

Her skal jeg virkelig koncentrere mig for at trække med lats. Måske jeg skulle prøve at tage øvelsen lidt tidligere i træningspasset, så jeg ikke er semi-udmattet når jeg når til den :wink:

Decline sit-up

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

Lateral flexion

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Udstrækning for overkroppen :wub:

Og nu - sleepgc8.gif

Link to comment
Share on other sites

Uhh, nu bliver det jo næsten disko træning :tongue: Ej, fedt at du også kan køre lidt for overkroppen :4thumbup:

Opvarmning:

Concept2, 500 m, 2:10 min

Ja, i dag var der faktisk tale om opvarmning i roligt tempo :smile:

1000 m, PR

Og sikke hemmelig omkring dine tider :tongue::laugh:

Men "forretningshemmeligheder" kan jo være nødvendige, du skal nok overraske de der mænner (no pressure :tongue: )

:cheer: :cheer: :cheer:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share