MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Uhh, nu bliver det jo næsten disko træning :tongue: Ej, fedt at du også kan køre lidt for overkroppen :4thumbup:
Ja, og så var det jo ikke engang fredag :laugh:

I dag har jeg små-DOMS i lats :smile:

Og sikke hemmelig omkring dine tider :tongue::laugh:

Men "forretningshemmeligheder" kan jo være nødvendige, du skal nok overraske de der mænner (no pressure :tongue: )

:cheer: :cheer: :cheer:

Hehe - ja, nu har jeg jo næsten selv lagt op til, at der skal være noget der overrasker på dagen :4whistling:

Det er også bare fordi Arne ikke skriver sine tider :tongue: Iiihhh - gid jeg kendte hans niveau :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Marianne - jeg håber ikke jeg har fornærmet dig, det har ihvert fald ikke været min hensigt. Tværtimod har jeg den DYBESTE respekt for din træning.

:bowdown::sorry:

Razz - som også lystrer navnet Helle :bigsmile:

Nej nej nej - det var sådan lidt sjovt/fornærmet, at jeg nævnte din bemærkning :wink::bigsmile:

Ingen sure miner her, men det irriterer nok mig selv lidt, at man ikke kan blive ved med at have samme fremgang, men sådan er det jo bare med træning :smile:

Og tak for besøget i loggen, Helle :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 1. februar 2008

Tjah... weekenden starter jo med fredagsspinning i Adelgade. Også denne gang med selskab af Candygirl :smile:

Jeg nåede lige at få kigget lidt på C2'eren inden timen og nu har jeg gennemskuet, hvordan jeg bruger pace boat'en. Uuuhh - glæder mig til at prøve det, men det blev altså ikke i dag.

Timen skulle køres som restitutionskørsel, så selv om der var intervaller mv. så blev jeg nede i puls :blush:

Pulsdata :heartpump:

Max 159 (79 %)

Gns 151 (73 %)

Wow - det er lav gennemsnitspuls :blink:

God fredag aften, MOL'ere :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Hey M - tak for træning

Og ja, du lavede åbenbart ikke meget, når du havde tid til at holde øje med mig, og spørge om jeg var ok :tongue:

Spøg til side - kredit herfra, at du kører restitution når du har sat dig for det, og ikke lader dig rive med. Det ville visse andre nok have svært ved :innocent:

Og undskyld! at jeg ikke selv spurgte til din ro-tid, men skulle have et "lille hint" først :wink::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hey M - tak for træning

Og ja, du lavede åbenbart ikke meget, når du havde tid til at holde øje med mig, og spørge om jeg var ok :tongue:

Spøg til side - kredit herfra, at du kører restitution når du har sat dig for det, og ikke lader dig rive med. Det ville visse andre nok have svært ved :innocent:

Og undskyld! at jeg ikke selv spurgte til din ro-tid, men skulle have et "lille hint" først :wink::laugh:

Selv tak da :flowers:

Jeg var da lige nødt til at høre, for det så jo ud som om du kunne falde af cyklen hvert minut :4whistling: eller måske ikke, men det ligner dig jo ikke at sætte dig i et stående interval :smile:

Og husk nu - rotiderne er vores hemmelighed :secret::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 2. februar 2008

Jeg havde lavet en træningsaftale med Candygirl i Adelgade, men mødte op lidt tidligt for at ro lidt og lave et par skulderøvelser. Af en eller anden grund gad jeg alligevel ikke rigtig roningen i dag, så der var god tid til at få lavet rotatorcuff-øvelserne og udstræk.

Candygirl og jeg havde jo planlagt en video-træning, så vi kunne få kigget på vores squat-teknik. Det gik der vældig lang tid med, men sjovt og hyggeligt var det :laugh:

Squat

8 * 41 kg

8 * 51 kg

8 * 61 kg

8 * 71 kg

6 * 71 kg (video)

6 * 76 kg

Det blev til lidt flere sæt end normal, men vi skulle jo lige have det rigtige skud :tongue: Bemærk det ærgelige forsøg på biceps-posering til sidst :laugh:

Stiff legged dead lift

8 * 51 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg

8 * 81 kg

DB Walking Lunges

20 skridt * 18 kg

20 skridt * 18 kg

20 skridt * 18 kg

20 skridt * 18 kg

Weighted hyper extension

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

DB biceps Curl

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

6 * 11 kg

Triceps push down

10 * 22.5 kg

10 * 22.5 kg

10 * 25 kg

Weighted crunch

10 * 10 kg (M+H+V)

10 * 10 kg (M+H+V)

Udstrækning :wub:

- Marianne post-10703-1201966289.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Candygirl og jeg havde jo planlagt en video-træning, så vi kunne få kigget på vores squat-teknik. Det gik der vældig lang tid med, men sjovt og hyggeligt var det :laugh:

Du er også ret god til det :bigsmile: , og siden du tager mere vægt end CG må du jo være übersquatprinsessepost-15167-1201970211.gif

Fornuftig beslutning ikke at træne CII - bliv endelig ved :devil:

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Den squat ser jo godt ud :bigsmile:

Fornuftig beslutning ikke at træne CII - bliv endelig ved :devil:

Tak :smile:

Du skal nok ikke satse alt for hårdt på, at det fortsætter på den måde mht. C2'eren :tongue:

Du får det til at se let ud *indsæt grøn-af-misundelse smiley*

Men good workout - selvom det måske ikke lige var den mest effektive :tongue:

Tak :smile: Du er da også selv ved at have ret godt styr på det :bigsmile:

Ja, selv tak. Jeg nåede da hele programmet igennem, selv om det måske tog lidt længere tid :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

WOW, det ser godt ud og legende let. Tak for videoklippet, det er virkelig fedt at I gider at bruge tid på det, så man kan se hvordan det skal gøres. :4thumbup:

Ups - jeg havde ikke lige set dit indlæg, Millemarie :smile:

Tak for kommentaren. Jeg er også selv lidt overrasket over, hvor let det ser ud. Det føltes lidt hårdere :wink: Det er faktisk også meget sjovt at se sig selv på video. Jeg havde egentlig troet, at jeg var godt under parallel, men det kan jeg jo se, at jeg ikke er.

Vi kom til at tale om, at det kunne være sjovt at maxe :w00t: Det har jeg aldrig prøvet bare for en single rep :bigsmile: men så skal jeg vist lige have lidt instruktion i, hvordan man bør gøre det.

God søndag :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 4. februar 2008

Programmet i dag bød på spinningøvet i Adelgade. Jeg var der i så god tid, at jeg kunne nå at få lavet nogle øvelser for skulderen. Jeg har været lidt øm i de sidste dage, efter jeg igen er begyndt at lave øvelserne, men i dag føltes det faktisk bedre :smile:

Februars mandagsprogram var ikke helt færdig-tunet, men det virkede nu meget godt. Programmet var:

Opvarmning

15 min

11 min stående enkelttakt, FYS8 - 8+

1 min pause

1 min siddende mellemtakt, FYS6

1 min siddende mellemtakt, FYS6½

1 min siddende mellemtakt, FYS7

11 min, skiftende mellem 45 sek siddende mellemtakt, 15 sek stående mellemtakt, FYS8.25 - 8½

1 min pause

1 min siddende mellemtakt, FYS6

1 min siddende mellemtakt, FYS6½

1 min siddende mellemtakt, FYS7

1½ min siddende mellemtakt, FYS8½

1 min stående enkelttakt (eller langsommere)

1½ min siddende mellemtakt, FYS8½

1 min stående enkelttakt (eller langsommere)

1½ min siddende mellemtakt, FYS8½

1 min stående enkelttakt (eller langsommere)

Pulsdata :heartpump:

Max 175 (91%)

Gns 155 (76%)

Jeg lå under niveau en del af timen. Har faktisk stadig DOMS i lårene efter styrketræningen i lørdags :4whistling:

Efter timen var jeg inde og se Charlie Wilsons War. Filmen handler om et kongresmedlem's (Charlie Wilson) kamp for at støtte Afghanistans kamp mod Sovjetunionen i 80'erne. I hovedrollerne ses Tom Hanks. Phillip Seymour Hoffman er nomineret til en Oscar for sin birolle som CIA-agent i filmen. Jeg synes det var en rigtig god film. Spændende, oplysende og også lidt rystende, når man ser hvordan den politiske dagsorden føres ud i livet. Faktisk minder filmens tema lidt om Syriana. Jeg giver den karakteren 5/6 og min anbefaling :shades:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 5. februar 2008

Jeg havde en styrkeaftale med Candygirl, men inden kunne jeg jo lige træne noget C2 og lave skulderøvelser.

Jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvordan man træner en sprint-distance, som man vel må sige, at 1000 m roning er. Min coach (aka Candygirl) har foreslået, at jeg simpelthen træner distancen eller kortere med 80-90% af "belastning". Det har jeg oversat til at bruge 10-20% længere tid på distancen end PR :wink:

Samtidig fik jeg i dag forsøgt mig med lidt forskellige belastninger på C2'eren. Distancerne var:

500 m, lvl5

500 m, lvl4

500 m, lvl3

500 m, lvl2.5

Jeg havde den bedste tid på lvl3 og samtidig føltes det ikke hårdest. På lvl2.5 skulle jeg virkelig kæmpe for en god tid, for jeg var måske ved at være en anelse træt og der var bare ikke modstand nok til, at jeg kunne trække igennem :smile:

Pulsen var kommet op, men i løbet af 20 min skulderøvelser kommer den alligevel ned igen :hmmm: Det er lidt kedeligt, men jeg øgede vægten i to af øvelserne. En øvelse fra ingen vægt til 1 kg og en anden fra 1 til 2 kg. Wuhuuu :tongue:

Rigtig styrketræning. Der var sindsygt mange mennesker, så øvelserne blev taget i en lidt tilfældig rækkefølge :bigsmile:

BB Bend over row

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

Push down

8 * 22.5 kg

8 * 25 kg

8 * 25 kg

Dødløft

8 * 51 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg (Sumo-style)

8 * 81 kg

Jeg forsøgte mig lige med sumo dead lift. Jeg har jo prøvet på det før, men vist nok aldrig så tungt. Jeg synes første del af løftet (bundstyrken?) er meget sværere end ved konventionelt løft, men det er vel bare et spørgsmål om træning :wink:

Cable row

8 * 32.5 kg

8 * 37.5 kg

8 * 40 kg

DB Biceps Curl

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

Ville egentlig have taget 11 kg db's på sidste sæt, men de var væk :dry: Damn :tongue:

Preacher Curl

8 * 10 kg (+ EZ-stang, 5 kg?)

8 * 10 kg (+ EZ-stang, 5 kg?)

8 * 10 kg (+ EZ-stang, 5 kg?)

Ny øvelse. Jeg spurgte Candygirl, hvor meget jeg burde kunne tage og hun sagde de 2*5 kg. Kæft de var tunge, men jeg tænkte, at hvis hun kunne det, så skulle jeg også bare. Fedt med en til at presse mig, for ellers var de vist ikke kommet op :smile:

DB One arm row

8 * 18 kg

8 * 18 kg

8 * 18 kg

Decline sit up

10 * 10 kg

9 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

Weighted lying leg hip raise

10 * 7 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg

Pull down

8 * 35 kg

8 * 40 kg

8 * 45 kg

Endelig mulighed for pull down. Min plan om at tage den tidligere i træningspasset blev altså ikke lige gennemført i dag :laugh:

Lidt udstræk og bold-gøgl. Candygirl var ved at være overtræt og høj på endorfiner... Det fjollede pigebarn var oppe og nede og rundt i ribben post-10703-1202243720.gif :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Pulsen var kommet op, men i løbet af 20 min skulderøvelser kommer den alligevel ned igen :hmmm: Det er lidt kedeligt, men jeg øgede vægten i to af øvelserne. En øvelse fra ingen vægt til 1 kg og en anden fra 1 til 2 kg. Wuhuuu :tongue:

:firebounce::cheer::firebounce:

DB Biceps Curl

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

Ville egentlig have taget 11 kg db's på sidste sæt, men de var væk :dry: Damn :tongue:

Ja, det var vel nok ærgerligt, "kun" en tangering af min PR :tongue:a055.gif

Preacher Curl

8 * 10 kg (+ EZ-stang, 5 kg?)

8 * 10 kg (+ EZ-stang, 5 kg?)

8 * 10 kg (+ EZ-stang, 5 kg?)

Ny øvelse. Jeg spurgte Candygirl, hvor meget jeg burde kunne tage og hun sagde de 2*5 kg. Kæft de var tunge, men jeg tænkte, at hvis hun kunne det, så skulle jeg også bare. Fedt med en til at presse mig, for ellers var de vist ikke kommet op :smile:

Godt det hjalp lidt. Især da det så viste sig, at jeg overhovedet ikke kunne tage de stang+10 kg :innocent:

Lidt udstræk og bold-gøgl. Candygirl var ved at være overtræt og høj på endorfiner... Det fjollede pigebarn var oppe og nede og rundt i ribben :laugh:

Ej, det kan da ikke passe :blink: det opdagede jeg slet ikke hun gjorde. Men fin abekat :wub:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvordan man træner en sprint-distance, som man vel må sige, at 1000 m roning er. Min coach (aka Candygirl) har foreslået, at jeg simpelthen træner distancen eller kortere med 80-90% af "belastning". Det har jeg oversat til at bruge 10-20% længere tid på distancen end PR :wink:

Nogen vil sige man ikke skal hjælpe fjenden, men jeg er nok bare for flink :innocent:

Tid og belastning (watt) hænger ikke særlig propertionalt sammen på en C2'er.

Det bliver mere og mere krævende at vinde ekstra sekunder efterhånden som tiden falder.

Ved ca 2:00 pr 500m koster 1 sekund ca 5 watt. Ved ca 1:30 pr 500m koster 1 sekund ca 13 watt. *

Hvis din pr-tid er 2:00 pr 500m vil 10% langsommere tid kunne klares med 25% mindre belastning.

Det perfekte program kan jeg dog ikke give. :wink:

*) Ifølge min patent-pending Concept 2 lommeregner.

Link to comment
Share on other sites

Tid og belastning (watt) hænger ikke særlig propertionalt sammen på en C2'er.

Det bliver mere og mere krævende at vinde ekstra sekunder efterhånden som tiden falder.

Ved ca 2:00 pr 500m koster 1 sekund ca 5 watt. Ved ca 1:30 pr 500m koster 1 sekund ca 13 watt. *

Hvis din pr-tid er 2:00 pr 500m vil 10% langsommere tid kunne klares med 25% mindre belastning.

*) Ifølge min patent-pending Concept 2 lommeregner.

Den kan jeg ikke lige følge, hvordan kommer du frem til det?!

/Coach-Candy

Link to comment
Share on other sites

Nogen vil sige man ikke skal hjælpe fjenden, men jeg er nok bare for flink :innocent:

Tid og belastning (watt) hænger ikke særlig propertionalt sammen på en C2'er.

Det bliver mere og mere krævende at vinde ekstra sekunder efterhånden som tiden falder.

Ved ca 2:00 pr 500m koster 1 sekund ca 5 watt. Ved ca 1:30 pr 500m koster 1 sekund ca 13 watt. *

Hvis din pr-tid er 2:00 pr 500m vil 10% langsommere tid kunne klares med 25% mindre belastning.

Det perfekte program kan jeg dog ikke give. :wink:

*) Ifølge min patent-pending Concept 2 lommeregner.

Tak :smile:

Det med, at sekunderne bliver dyrere har jeg bemærket...

Jeg har aldrig set på watt-forbruget (kalder man det forbrug? belastning?) når jeg roer. Jeg forsøger mig måske lige næste gang, men ellers skal jeg nok ikke ændre metode nu, så tæt på K-dag :w00t::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share