MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Den kan jeg ikke lige følge, hvordan kommer du frem til det?!

/Coach-Candy

:laugh:

2:00 pr 500m ~200 watt

10% af 2:00 (dvs 120 sek) = 12 sek

12 sek á ca 5 watt/sek = 60watt

(200w-60w)/200w * 100% = 70%

Tallene er ikke præcise, men det er derhenaf. Superlommeregneren siger 72%

Fortsat god vind med coachingen. :shades:

Snart sengetid?

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

2:00 pr 500m ~200 watt

10% af 2:00 (dvs 120 sek) = 12 sek

12 sek á ca 5 watt/sek = 60watt

(200w-60w)/200w * 100% = 70%

Tallene er ikke præcise, men det er derhenaf. Superlommeregneren siger 72%

Fortsat god vind med coachingen. :shades:

Snart sengetid?

Ok, gav lidt mere mening. Men hvordan ved du at 2:00 pr.500 svarer til 200 watt. Og 1 sekund mindre kræver 5 watt?!

Og 1000 tak :cool:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

[.

Jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvordan man træner en sprint-distance, som man vel må sige, at 1000 m roning er. Min coach (aka Candygirl) har foreslået, at jeg simpelthen træner distancen eller kortere med 80-90% af "belastning". Det har jeg oversat til at bruge 10-20% længere tid på distancen end PR :wink:

Samtidig fik jeg i dag forsøgt mig med lidt forskellige belastninger på C2'eren. Distancerne var:

500 m, lvl5

500 m, lvl4

500 m, lvl3

500 m, lvl2.5

Jeg havde den bedste tid på lvl3 og samtidig føltes det ikke hårdest. På lvl2.5 skulle jeg virkelig kæmpe for en god tid, for jeg var måske ved at være en anelse træt og der var bare ikke modstand nok til, at jeg kunne trække igennem :smile:

GO Marianne :superman: Jeg satser på at du vinder. :w00t:

Preacher Curl

8 * 10 kg (+ EZ-stang, 5 kg?)

8 * 10 kg (+ EZ-stang, 5 kg?)

8 * 10 kg (+ EZ-stang, 5 kg?)

Ny øvelse. Jeg spurgte Candygirl, hvor meget jeg burde kunne tage og hun sagde de 2*5 kg. Kæft de var tunge, men jeg tænkte, at hvis hun kunne det, så skulle jeg også bare. Fedt med en til at presse mig, for ellers var de vist ikke kommet op :smile:

Stangen vejer 8½ kg :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Ok, gav lidt mere mening. Men hvordan ved du at 2:00 pr.500 svarer til 200 watt. Og 1 sekund mindre kræver 5 watt?!

Og 1000 tak :cool:

Jeg har testet det - roet forskellige tider og noteret belastningen (eller var det omvendt? :tongue:) og udledt en approksimeret sammenhæng.

Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke at man med bedre roteknik kan få en hurtigere tid med samme effekt, måske ro-eksperten Arne kan bidrage her?

Jeg tror det dog ikke, for belastningen man måler er jo netop hvad der bliver puttet ind i maskinen, og ikke hvad du konkret bruger/yder.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 6. februar 2008

Det skulle egentlig have været hviledag, men det passede bare bedre, hvis den blev flyttet til torsdag (i dag), så jeg besluttede mig for en gang spinningElite i Royal med Spock og Arne var der også.

Inden timen nåede jeg lige lidt Concept2. Det blev til 2 * 500 m i sådan et semi-frisk tempo :smile: Jeg havde jo klædt mig på til spinningen, så jeg havde også pulsrem på og det kunne C2'eren i royal opfange. Det har jeg ikke oplevet før, men det var egentlig meget rart, da jeg jo kender min puls temmelig godt. Nu skulle jeg jo ikke presse mig selv for hårdt, men jeg kunne jo så nu se, at pulsen lå på ca 80 % af max-puls.

Spinningtimen var jo en Elite time, og det vil jo sige, at det skal være hårdt. Det var det så også :devil: Måske lidt mindre hårdt, hvis jeg var ldit bedre til at høre efter :laugh: Der var vist en 15 min opvarmning og opbygning af puls til FYS8. Derefter 24 min, bestående af 4 omgange:

1 min siddende enkelttakt

3 min stående enkelttakt

1 min siddende tempo

1 min stående tempo

Jeg havde hørt udmeldingen som om de første 4 min var på FYS8 og højere i de sidste 2 min. Det fandt jeg så ud af efter timen, at jeg ikke havde fået korrekt fat i, for det første min var lavere belastning. Det betyder faktisk temmelig meget for, hvordan man kan kører de 24 min :tongue:

Til afslutning var der 5-7 min på FYS7-7½

Pulsdata :heartpump:

Max 175 (91%)

Gns 160 (80%)

Rigtig fin time :bigsmile:

Bagefter nåede jeg ind og se Things we lost in the fire Det var egentlig en bedre film end forventet. Jeg havde ikke læst så meget om filmen, så jeg havde vist tænkt, at den ville jeg se, fordi det var Susanne Bier's debut i Hollywood og jeg synes godt om Benicio del Torro. Det var utrolig godt skuespil og Benicio dT spillede fremragende og det gjorde Halle Berry også. Og jeg blev ret grebet af handlingen og stemningen. Faktisk måtte jeg nok lige knibe en tåre undervejs :blush:

I dag.... ingen træning :unhappy: men i morgen :superman::yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Weee, update - bliver jo helt bekymret for dig, når der går så lang tid før du opdatere :blush:a055.gif

Jaaa, det bliver godt i morgen - bliver spændende hvilke nye øvelser der kommer til at stå på programmet til :tongue:

Edit: Du får godt nok set en del film for tiden :blink::laugh: Men det lyder nu også som en god film... har også læst lidt om den.

Edit2: Jeg prøvede også CII'eren i dag :blush:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Weee, update - bliver jo helt bekymret for dig, når der går så lang tid før du opdatere :blush:a055.gif

Jaaa, det bliver godt i morgen - bliver spændende hvilke nye øvelser der kommer til at stå på programmet til :tongue:

Edit: Du får godt nok set en del film for tiden :blink::laugh: Men det lyder nu også som en god film... har også læst lidt om den.

Edit2: Jeg prøvede også CII'eren i dag :blush:

Heh - der var du lige :smile:

Ja, kom lidt sent hjem i aftes, så det blev først i dag, der var update :wink: Nu skal vi jo træne ben i morgen, så måske skal glute-ham-raise med igen :unsure: Eller tænker du på abe/flag/frø/happy quacking?

@film: Der er bare så mange gode film for tiden :blush: Jeg får jo næsten lidt stress af det :bigsmile:

@C2: Flot tid :superman:

Link to comment
Share on other sites

Heh - der var du lige :smile:

Ja, kom lidt sent hjem i aftes, så det blev først i dag, der var update :wink: Nu skal vi jo træne ben i morgen, så måske skal glute-ham-raise med igen :unsure: Eller tænker du på abe/flag/frø/happy quacking?

@film: Der er bare så mange gode film for tiden :blush: Jeg får jo næsten lidt stress af det :bigsmile:

@C2: Flot tid :superman:

Nej, det var ikke glute-ham-raise jeg tænkte på :crazy: Det var mere completely new exercises :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 5. februar 2008

Jeg havde en styrkeaftale med Candygirl, men inden kunne jeg jo lige træne noget C2 og lave skulderøvelser.

Jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvordan man træner en sprint-distance, som man vel må sige, at 1000 m roning er. Min coach (aka Candygirl) har foreslået, at jeg simpelthen træner distancen eller kortere med 80-90% af "belastning". Det har jeg oversat til at bruge 10-20% længere tid på distancen end PR :wink:

Samtidig fik jeg i dag forsøgt mig med lidt forskellige belastninger på C2'eren. Distancerne var:

500 m, lvl5

500 m, lvl4

500 m, lvl3

500 m, lvl2.5

Jeg havde den bedste tid på lvl3 og samtidig føltes det ikke hårdest. På lvl2.5 skulle jeg virkelig kæmpe for en god tid, for jeg var måske ved at være en anelse træt og der var bare ikke modstand nok til, at jeg kunne trække igennem :smile:

Jeg kan se, at du er begyndt at gå strategisk til værks (stadigt med hemmelige tider :cool: ).

Jeg har i øvrigt bsluttet, at jeg er hurtigst på lvl5, da jeg ikke har kondien til at ro lige så hurtigt på lvl4 og jeg ikke kan bevæge mig hurtigt nok på lvl6.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se, at du er begyndt at gå strategisk til værks (stadigt med hemmelige tider :cool: ).

Jeg har i øvrigt bsluttet, at jeg er hurtigst på lvl5, da jeg ikke har kondien til at ro lige så hurtigt på lvl4 og jeg ikke kan bevæge mig hurtigt nok på lvl6.

Jeg har jo fået personlig coach :laugh: Desværre har hun sagt, at jeg ikke må træne max mere, og det er lidt underligt, for jeg ville gerne vide hvor hurtigt jeg kan ro til K-dag. Jeg må jo bare satse på PR den dag :wink: Jeg har faktisk meget lyst til at offentliggøre mine tider, men nu bliver det først efter konkurrencen. Arne har jo ligesom sat standarden, da han ingen tider overhovedet har offentliggjort :dry::tongue:

Ja, jeg er hurtigst på lvl3. Det er sikkert et spørgsmål om styrke i forhold til kondition, så det giver jo meget god mening, at du er bedre på et højere level :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har du forøvrigt Energia?! Der er en sjov krops-curl øvelse på s.27, der minder lidt om glute ham raise

Man bruger Lat.pulldown bænken, sidder omvendt på knæ (med læggene under lår-tingen) og læner sig så frem og op igen. Men man bruger stangen som støtte i yderpositionen.

Er jeg nu personlig coach.. så må vi jo håbe mine anbefalinger virker :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Har du forøvrigt Energia?! Der er en sjov krops-curl øvelse på s.27, der minder lidt om glute ham raise

Man bruger Lat.pulldown bænken, sidder omvendt på knæ (med læggene under lår-tingen) og læner sig så frem og op igen. Men man bruger stangen som støtte i yderpositionen.

Er jeg nu personlig coach.. så må vi jo håbe mine anbefalinger virker :innocent:

Jeg har ikke energia, men jeg har set øvelsen udført på den måde. Kan ikke lige huske om det var på youtube eller et billede. Måske det skal prøves i morgen :laugh:

Ja, min personlige coach, så jeg ikke behøver at tænke på strategi, taktik, teknik eller andet. Bare give gas :devil: Jeg er sikker på de virker.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 8. februar 2008

Tjah.. endnu en gang fredagsspinning i Adelgade m/Chr Lykke. Det er en forholdsvis hård time, der bliver kørt om fredagen (synes jeg :smile:). Man ligger højt i niveau og der er flere hårde intervaller. Jeg nåede at opleve både svimmelhed og kvalme :4thumbup: Jeg havde Candygirl ved min side og det hjælper gerne lidt på motivationen. Hun har forøvrigt gengivet programmet i sin log

Pulsdata :heartpump:

Max 169

Gns 162

Max-pulsen burde have været højere, men til gengæld er gennemsnitspulsen pænt høj :smile:

Inden spinningen nåede jeg lige et par 500 m intervaller på Concept2. Underligt, hvordan min lyst til det svinger. Nogle dage gider jeg bare ikke og sådan var det her. Jeg håber ikke det er sådan en dag når konkurrencen skal stå :unsure:

Arne og MaxP: Er i med på, at det bliver næste lørdag, d. 16., at slaget skal stå?

Efter en shake og lidt tørt tøj på var Candygirl og jeg klar til styrketræning :superman:

Jeg plejer jo at starte med de tunge ben-øvelser, når de er på programmet, men i dag passede det bare bedre at starte med lidt for overkroppen, for benene var jo lige blevet brugt godt til spinningen.

DB Biceps curl

8 * 11 kg

8 * 11 kg

8 * 11 kg

Dejligt at vægten stiger (altså når det ikke er badevægten :tongue:)

C fik kapret squat-racket og det passede bedst, at jeg kørte good mornings, mens hun squattede der ud af. Teknikken bliver helt klart bedre :4thumbup:

Good mornings

5 * 41 kg

5 * 46 kg

5 * 46 kg

5 * 51 kg

5 * 51 kg

Jeg bestemte undervejs, at jeg ville køre 5*5 for at øge lidt i vægt og det virkede FINT. Mere om det nedenfor

Squat

5 * 51 kg

5 * 61 kg

5 * 71 kg

5 * 71 kg

5 * 81 kg

De 81 kg er tangering af PR og helt sikkert pænere end jeg tidligere har lavet det. God dybde og hæderlig teknik :devil:

Stiff legged dead lift

5 * 61 kg

5 * 81 kg

5 * 81 kg

5 * 91 kg

5 * 91 kg

2 * 93.5 kg PR

Juhuu - det var en rigtig PR. Det tungeste jeg har løftet. Candygirl overtalte mig til at prøve og det gik fint. Jeg er begyndt at lægge stangen mere død mellem reps og ind i mellem larmer det temmelig meget - BOOOOMMMM!!!!!11.

Push down

8 * 22.5 kg

8 * 25 kg

8 * 27.5 kg

DB Walking lunges

20 skridt * 18 kg

20 skridt * 18 kg

20 skridt * 18 kg

20 skridt * 18 kg

Candygirl var ved at være færdig med sit program, så jeg måtte nærmest spurte :tongue:

Lateral flexion

8 * 10 kg (H+V)

8 * 10 kg (H+V)

8 * 10 kg (H+V)

supersættet med

Ab wheel

8

8

8

Så var der lige tid til lidt udstræk og leg med GH-raise i kabel-stativ (gik ikke så godt) og forsøg på at gå i bro, men jeg er aaaalt for stram på maven og usmidig på ryggen til at rejse mig i den stilling. Room for improvement :wink:

Hurtigt bad, sushi og snak. SUPER start på weekenden :banana3:

Link to comment
Share on other sites

Vi kan vel lige så godt få det overstået :laugh:

Btw: Chris27 skal vel også med, og hvor kan vi ro 4 samtidig?

Jeg er på... på Nygårdsvej står der mindst 4 ved siden af hinanden...

Det lyder godt :smile: Ja, Chris skal da også have mulighed for at forbedre sin tid :4jumpy:

Nygårdsvej er en mulighed og ellers nævnte Candygirl også at der er en del C2'ere i Valby, men jeg kan ikke lige huske hvor mange...

Link to comment
Share on other sites

Det lyder godt :smile: Ja, Chris skal da også have mulighed for at forbedre sin tid :4jumpy:

Nygårdsvej er en mulighed og ellers nævnte Candygirl også at der er en del C2'ere i Valby, men jeg kan ikke lige huske hvor mange...

Valby ligger i et andet land der hedder Sjælland - jeg fortrækker København
Link to comment
Share on other sites

Squat

5 * 51 kg

5 * 61 kg

5 * 71 kg

5 * 71 kg

5 * 81 kg

De 81 kg er tangering af PR og helt sikkert pænere end jeg tidligere har lavet det. God dybde og hæderlig teknik devil.gif

Det var altså for fedt, med ham der kørte mellem dine sæt! Han var nødt til at stå på tæer for at få stangen rigtigt ud, selvom Marianne lagde den en tand længere ned. Altså én ting er, at hun skal gøre det, når vi køre sammen, men liiidt sjovt når det er en fyr der kommer.

Og hans stemme hver gang hun sagde "om så 5 mere på i hver siden" :laugh:

Stiff legged dead lift

5 * 61 kg

5 * 81 kg

5 * 81 kg

5 * 91 kg

5 * 91 kg

2 * 93.5 kg PR

Juhuu - det var en rigtig PR. Det tungeste jeg har løftet. Candygirl overtalte mig til at prøve og det gik fint. Jeg er begyndt at lægge stangen mere død mellem reps og ind i mellem larmer det temmelig meget - BOOOOMMMM!!!!!11.

Jaaeh, det var nogle fine (KAAAA)BOOOOMMM! du lavede :4thumbup:

Selvom stilen altså blevet ødelagt lidt af, at du begyndte at grine, når det larmede meget :laugh:

Ja, det var en fin PR med de små kiks aka krummerne :wink:

DB Walking lunges

20 skridt * 18 kg

20 skridt * 18 kg

20 skridt * 18 kg

20 skridt * 18 kg

Hey, det er da også PR?!

Ab wheel

8

8

8

Så var der lige tid til lidt udstræk og leg med GH-raise i kabel-stativ (gik ikke så godt) og forsøg på at gå i bro, men jeg er aaaalt for stram på maven og usmidig på ryggen til at rejse mig i den stilling. Room for improvement :wink:

Troede lige du havde glemt broen :tongue: Men det må være din stramme mave slem.gif

Til gengæld er en stram mave vist en fordel i Ab wheel - for hold k*ft hvor så du sej ud der :1356:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Det var altså for fedt, med ham der kørte mellem dine sæt! Han var nødt til at stå på tæer for at få stangen rigtigt ud, selvom Marianne lagde den en tand længere ned. Altså én ting er, at hun skal gøre det, når vi køre sammen, men liiidt sjovt når det er en fyr der kommer.

Og hans stemme hver gang hun sagde "om så 5 mere på i hver siden" :laugh:

Jaaeh, det var nogle fine (KAAAA)BOOOOMMM! du lavede :4thumbup:

Selvom stilen altså blevet ødelagt lidt af, at du begyndte at grine, når det larmede meget :laugh:

Ja, det var en fin PR med de små kiks aka krummerne :wink:

Krummerne :rofl2:
Hey, det er da også PR?!
Kun en tangering fra d. 2. februar :4smartass:
Troede lige du havde glemt broen :tongue: Men det må være din stramme mave slem.gif

Til gengæld er en stram mave vist en fordel i Ab wheel - for hold k*ft hvor så du sej ud der :1356:

:hehe:

Jeg tror nu også jeg skal øve noget smidighed :smile:

@ Ab wheel: det er jo kun på knæ endnu. Jeg vil gerne op på strakte ben. er det sejt :shades:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med dine PRs- synes du skal dedikere hele næste uge til at sætte nye rekorderi tunge løft - især fredag - hvor du så også børkøre en grum gang spinning :4smartass:

Gentager: Valby ligger ikke i Danmark men i et andet land der hedder Sjælland. VETO nedlagt mod Valby!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share