MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Torsdag d. 16. april 2009

Ryg og biceps

Skuldermobilisering mv. som opvarmning. Jeg synes jeg bliver mere og mere usmidig i mine skulderled :unhappy: Jeg må vist være mere seriøs med min smidighedstræning :hmmm:

Pull Up (OH)

3 * BW

3 * BW

3 * BW

3 * BW

3 * BW

3 * BW

3 * BW

3 * BW

supersættet med

Dødløft

8 * 60 kg

8 * 70 kg

8 * 80 kg

8 * 90 kg

4+4 * 100 kg

Jeg havde ikke fået straps med, og de 100 kg blev lidt for meget at holde, så sættet måtte lige bides over i to :smile:

Face Pull

10 * 23.75 kg

10 * 23.75 kg

10 * 23.75 kg

10 * 23.75 kg

BB BOR

10 * 50 kg

8 * 60 kg

8 * 60 kg

10 * 50 kg

De to første sæt med OH-greb, de to sidste med UH-greb

DB Row

8 * 26 kg

8 * 32 kg

8 * 32 kg

8 * 32 kg

DB Curls

10 * 15 kg

... mens jeg ventede på ez-baren

EZ Curls

10 * 27 kg

10 * 27 kg

9 * 27 kg

6 * 27 kg

Rigtig hyggelig træning. Jeg troede det skulle være en hurtig træning, men så mødte jeg en gammel ven, så der gik lidt snak i pauserne :shades:

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne!

Er det dine skulderled, der er usmidige, eller er det dine thoracale hvirvler der blokerer dine bevægelser?

Hej Kauf

Thanks for stopping by :smile:

Jeg er egentlig bare gået ud fra, at det er mine skulderled, men det er ikke noget jeg har fået diagnostiseret :unsure:

Jeg mærker det bl.a. når jeg laver opvarmning med kosteskaft. Jeg synes, jeg skal holde bredere og bredere for at "vende" kosteskaftet over hovedet med strakte arme.

Også i den øvelse, hvor man prøver at lade hænderne mødes på ryggen, ved at lade den ene arm gå over skulderen og den anden omkring lænden (håber du forstår - jeg kan ikke lige finde et billede af den) havde jeg tidligere ingen problemer. Nu kan jeg ikke mere :unhappy:

Det er nu ikke noget, der hæmmer mig på nogen måde i træning eller dagligdag, men bare en undren :smile:

Edit: forslag til øvelser eller andre råd er naturligvis velkomne :smile:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 17. april 2009

Landevejsræs :bike:

Jeg kom lidt sent afsted efter arbejde, så jeg var ikke mere end lige kommet ud af byen, da jeg mærkede at jeg egentlig var sulten. Jeg burde nok have taget lidt mad inden afgang..

Turen gik rundt på Amager "mod uret". Syd på ad vestsiden, ørestaden og Amager fælled, var der god fart på og jeg lå på 32-35 km/t det meste af tiden på de næsten tomme stier. Jeg havde på det tidspunkt følelsen af at der var stort set vindstille, men jeg fandt senere ud af at jeg havde haft let medvind :tongue:

Da jeg nåede til Dragør for jeg lidt vild, da jeg troede jeg kunne huske en alternativ rute, men jeg fandt da tilbage til den jeg har kørt mest. Samtidig med jeg mødte modvinden (som godt nok var svag, men uventet) begyndte jeg at blive virkelig sulten og solen stod ret lav, så det blev egentlig også lidt koldt. Men der var jo ikke andet at gøre end at køre til, for jeg skulle jo hjem igen :blush: Selv om jeg var oppe i pedalerne nogle gange kunne jeg stort set ikke holde tempoet over de 30 km/t og til tider helt nede på 26 km/t. Jeg var hjemme lige omkring kl. 20 - glubende sulten :4mewantfood:

Turen endte på 43 km og en gennemsnitsfart på ca 27 km/t inkl. opvarmning og nedkøling.

Alt i alt er jeg dog ganske tilfreds med turen og hastigheden. Det er naturligvis ikke det samme som da sæsonen sluttede sidste efterår, men det skal nok komme igen :smile:

Der var forøvrigt totalt forårsstemning på turen. Jeg så en gås med gæslinger ved ørestaden :wub:

Link to comment
Share on other sites

Hej Kauf

Thanks for stopping by :smile:

Jeg er egentlig bare gået ud fra, at det er mine skulderled, men det er ikke noget jeg har fået diagnostiseret :unsure:

Jeg mærker det bl.a. når jeg laver opvarmning med kosteskaft. Jeg synes, jeg skal holde bredere og bredere for at "vende" kosteskaftet over hovedet med strakte arme.

Også i den øvelse, hvor man prøver at lade hænderne mødes på ryggen, ved at lade den ene arm gå over skulderen og den anden omkring lænden (håber du forstår - jeg kan ikke lige finde et billede af den) havde jeg tidligere ingen problemer. Nu kan jeg ikke mere :unhappy:

Det er nu ikke noget, der hæmmer mig på nogen måde i træning eller dagligdag, men bare en undren :smile:

Edit: forslag til øvelser eller andre råd er naturligvis velkomne :smile:

Den nedsatte bevægelighed kunne godt ligge i dine thoracale hvirvler. Måske du låser dem en smule og derved nedsætter din skuldermobilitet en smule. Jeg har øvelser, men ikke nogen jeg har nogen links til. Lad mig lige vende tilbage en anden dag - sidder med en lille stump, der ikke kan finde ud at hun er træt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den nedsatte bevægelighed kunne godt ligge i dine thoracale hvirvler. Måske du låser dem en smule og derved nedsætter din skuldermobilitet en smule. Jeg har øvelser, men ikke nogen jeg har nogen links til. Lad mig lige vende tilbage en anden dag - sidder med en lille stump, der ikke kan finde ud at hun er træt :smile:

Der er to mike boyle viser her:

http://www.youtube.com/view_play_list?p=CC3696B53E4DC054

Kan de bruges? Jeg mærker ihvf effekt af dem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne,

Det kan sagtens være, at andet end skuldrene er problemet - bare hør Musashi om, hvad der hjalp på hans skuldersmerter og mobilitet :wink:

Det kan faktisk være, at det er i dine hofter svaret ligger, jeg kan jo kigge på det en dag, hvis du har lyst :smile:

Anna

Link to comment
Share on other sites

Klassisk nitte.

Hihi - ja, det er det vel. Jeg er heller ikke sikker på, at det er første gang jeg gør det :4whistling:

I dag var det så temperaturen der snød mig. Jeg troede det lunt, når nu solen skinnede så fint, men vinden er godt nok kold, så det blev til en meget kort tur :cold::blush:

Link to comment
Share on other sites

Den nedsatte bevægelighed kunne godt ligge i dine thoracale hvirvler. Måske du låser dem en smule og derved nedsætter din skuldermobilitet en smule. Jeg har øvelser, men ikke nogen jeg har nogen links til. Lad mig lige vende tilbage en anden dag - sidder med en lille stump, der ikke kan finde ud at hun er træt :smile:

Fint - det vil jeg gerne høre mere om, når du får tid :smile:

Der er to mike boyle viser her:

http://www.youtube.com/view_play_list?p=CC3696B53E4DC054

Kan de bruges? Jeg mærker ihvf effekt af dem :smile:

Mange tak - det vil jeg forsøge mig med. Det kan vel ikke skade :smile:

Jeg er ret sikker på, at jeg ikke kan rotere så meget i overkroppen, som han viser i videoen.

Hej Marianne,

Det kan sagtens være, at andet end skuldrene er problemet - bare hør Musashi om, hvad der hjalp på hans skuldersmerter og mobilitet :wink:

Det kan faktisk være, at det er i dine hofter svaret ligger, jeg kan jo kigge på det en dag, hvis du har lyst :smile:

Anna

Hej

Jeg havde godt nok ikke lige forestillet mig, at det kunne være relateret til mine hofter. Interessant :smile: Det kunne være spændende at høre, hvad du kan se :bigsmile:

Jeg vil lige prøve at få fat på Musashi :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 19. april 2009

Bryst, triceps og lidt skulder

Så var det blevet dagen, hvor gulvet i IK99 var færdig og der skulle flyttes vægte, stativer og maskiner på plads. Vi var heldigvis en hel del, så det gik ret let. Det nye gulv - som er flot og blåt - er blevet lagt oven på det gamle gulv, så der var et par redskaber, der ikke lige kunne monteres i de gamle bolte og huller i væggene, men bortset fra det, var vi klar til at indvie det med en gang træning efter 1½ times tid.

Jeg havde taget racercyklen dertil, for jeg havde en idé om, at jeg lige kunne tage en kort tur inden styrketræning, men som skrevet ovenfor, så var det noget koldere end forventet, så jeg valgte at udsætte den ekstra tur til en anden dag, hvor det enten er lunere eller jeg har lidt mere tøj på :smile:

Der var selvfølgelig mange VL'ere og BB'ere til stede :4flex: Pludselig stod der også en af mine kolleger. Det var egentlig lidt underligt for os begge, for selv om mine kolleger godt ved, at jeg træner meget, så tror jeg ikke der er nogen af dem, der ved hvor BB-orienteret, jeg træner og så plejer jeg jo heller ikke gå rundt med en lille top med bryderryg på arbejde :4whistling: De tror sikkert bare det er sådan lidt fitness-agtigt i nogle maskiner mv. :laugh:

Bench Press

15 * 20 kg

15 * 20 kg

5 * 40 kg

5 * 50 kg

5 * 55 kg

5 * 55 kg

5 * 50 kg

5 * 50 kg

Push Down

8 * 20 kg-flat bar

10 * 15 kg - rope

10 * 15 kg - rope

10 * 15 kg - rope

10 * 15 kg - rope

Dips

6 * BW

6 * BW

6 * BW

6 * BW

supersættet med

DB incline flyes

10 * ~8kg

10 * ~8kg

10 * ~8kg

10 * ~8kg

Military Press

8 * 20 kg

8 * 25 kg

6 * 30 kg

8 * 25 kg

Det er vist på tide den kommer på programmet igen

Jeg havde ellers lidt DOMS i ryg og lats i dag efter havearbejde det meste af eftermiddagen i går. Jeg er kommet ret godt med, med klargøringen i år, så nu er der sået squash, gulerødder og nogle sommerblomster, sat kartofler og plantet et par blåbærbuske. Jeg mangler stadig at få plantet lidt kål - grøn- og blomkål tror jeg det bliver - og løg, sået rødbeder og fennikel og så skal jeg have gang i nogle bønner og hokaido til forspiring herhjemme. Og kender jeg mig selv ret, så kommer jeg nok til at købe nogle flere frø og/eller småplanter næste gang jer er på planteskole :smile:

I går blev de første asparges og rabarber høstet :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

@Kauf: Jeg er også superglad for den :smile:

Jeg ved godt det lyder lidt :hippy: men det er altså total afslapning (i hvert fald mentalt) når jeg går derude og arbejder og tiden flyver bare afsted :smile:

Tirsdag d. 21. april 2009

Ben

I IK med friends hug.gif

Meget ledopvarmning af det meste af kroppen og smidighedsøvelser.

Squat

8 * 20 kg

8 * 50 kg

3 * 70 kg

3 * 70 kg

3 * 70 kg

3 * 70 kg

3 * 70 kg

3 * 70 kg

3 * 70 kg

3 * 70 kg

Måske et 9. sæt :unsure:

Det er første squat i et stykke tid. Knæet opførte sig... nogenlunde... Jeg er lidt spændt på hvordan det kommer til at føles i nat og i morgen. De 70 kg føltes tungere end de burde, men det hænger nok sammen med det lange squat-pause

BB Walking Lunges

16 skridt * 40 kg

16 skridt * 40 kg

16 skridt * 40 kg

Lying Leg Curl

15 * 25 kg

10 * 30 kg

10 * 35 kg

3 * 40 kg :gal:

Der nåede jeg godt nok lige grænsen :tongue:

Good Mornings

8 * 20 kg

8 * 40 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

Jeg ville egentlig også have taget noget mave, men ovenstående havde taget temmelig lang tid, så jeg valgte at udsætte til en anden dag :smile:

Jeg har bestilt nye hjul til raceren for en måned siden. I dag fik jeg så at vide, at de tidligst afsendes fra tyskland om 2 uger. Lidt irriterende, men så bliver jeg tilgengæld flyvende når de kommer :bike: :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestilt nye hjul til raceren for en måned siden. I dag fik jeg så at vide, at de tidligst afsendes fra tyskland om 2 uger. Lidt irriterende, men så bliver jeg tilgengæld flyvende når de kommer :bike: :superman:

Det kan man jo ikke skrive uden osse at komme med lidt detaljer .... Hvad har du købt??

mvh

MTBforever

Link to comment
Share on other sites

Det kan man jo ikke skrive uden osse at komme med lidt detaljer .... Hvad har du købt??

mvh

MTBforever

Sorry :blush::laugh:

Jeg har bestilt KSYRIUM ELITE 09 silber M10 og forsinkelsen er forbundet med, at jeg ikke vil have dem i sort men i sølv *bling**bling* :slut:

De hjul jeg kører på nu er håndbyggede til en tung rytter, så de har vældig mange eger :smile:

Link to comment
Share on other sites

WEEIIIIiii :cheer:

Nu har jeg alligevel fået besked om, at hjul og andre reservedele er blevet afsendt i dag :bike:

Torsdag d. 23. april 2009

Ryg og bicepzzzz

Jeg fik en lang dag på arbejde, så var først i IK99 omkring halv syv. Jeg nåede dog lige at se Simon ligge og gispe efter at have squattet 50 * 100 kg... Efter at have taget 2 sæt á 5 * 140 kg :gal:

Hvis han squatter 50 * 100 kg og jeg har squattet 50 * 50 kg og 1 * 100 kg - er han så dobbelt så stærk som mig eller 50 gange stærkere :unsure::tongue:

Pull Up (OH) lidt bredere fatning end normalt

3 * bw

3 * bw

3 * bw

3 * bw

2½ * bw *hihi*

Dødløft (snatch grip)

8 * 50 kg

8 * 70 kg

8 * 70 kg

5 * 90 kg (alm. grip herfra)

5 * 100 kg

5 * 90 kg

Chin up (UH)

5 * bw

5 * bw

4 * bw

Jaja - man bliver god til det man træner og jeg har ikke trænet chins længe :smile:

Pull Down

10 * 40 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 45 kg

DB Rows

5 * 40 kg

8 * 32.5 kg

8 * 32.5 kg

8 * 32.5 kg

EZ Curls

10 * 27 kg

10 * 27 kg

10 * 27 kg

10 * 27 kg

Ganske god træning - var næsten så træt til sidst, at jeg ikke orkede at cykle hjem :blush:

Jeg er blevet ret forkølet, men heldigvis lod det ikke til at have indflydelse på træningen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil spørge dig om to ting_

1. Er det rigtigt at Simon kastede en bananskrald på dig under træningen?

2. Kastede Simon også vægte efter dig?

:laugh: Ja, vi har det sjovt når vi træner.

1. Det med bananskrællen er sandt - jeg kastede den dog tilbage på ham bagefter :biggrin:

2. Jeg opdagede ikke, at der blev kastet vægte efter mig :smile:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Ja, vi har det sjovt når vi træner.

1. Det med bananskrællen er sandt - jeg kastede den dog tilbage på ham bagefter :biggrin:

2. Jeg opdagede ikke, at der blev kastet vægte efter mig :smile:

Du er sej når du ikke opdager der bliver kastet vægte på dig.

Tror du Simon er forelsket i dig?

Link to comment
Share on other sites

:devil:

Haha - det er jeg ret sikker på han ikke er, for han har aldrig spurgt om jeg vil være hans GIRLFRIEND :laugh:

Har du nogensinde tænkt på, at han måske ikke tør?

Et afslag ville ganske enkelt gøre for ondt.

Så er det lettere at kaste en bananskrald på dig for at få opmærksomhed.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Har du nogensinde tænkt på, at han måske ikke tør?

Et afslag ville ganske enkelt gøre for ondt.

Så er det lettere at kaste en bananskrald på dig for at få opmærksomhed.

Joh, nu ved jeg jo ikke hvad han har sagt til dig, men jeg ville nu ikke lige tro, jeg er i hans målgruppe :smile:

Simon behøver skam ikke kaste bananskrald efter mig for at få opmærksomhed hug006tm9.gif

Link to comment
Share on other sites

@Kermit: Ja, jeg glæder mig også til dem. Jeg er ikke sikker på hvor stor effekt man vil mærke, men man skal jo heller ikke undervurdere placebo-effekten :laugh:

Og jeg kom faktisk ud på landevejen i dag :smile:

Lørdag d. 25. april 2009

Landevejs-ræs

Jeg teamede op med Candygirl til vores første fællestur i denne sæson :smile:

Turen gik op langs Hillerødmotorvejen til Farum, Birkerød, lidt ind ad Kongevejen, nordøst ad Hørsholm Kongevej og sydpå ad gøngehusvej over Gl. Holte, Lundtofte og ind langs lyngbymotorvejen. Vi havde medvind nordpå og modvind sydpå. Tror nok vinden kom fra sydøst :unsure:

Det var en fed nok tur, men jeg må nok indrømme, at jeg blev lidt presset af Candygirl. Om det var forkølelsen, den dårlige kondition eller at jeg havde fået for lidt at spise inden vi skulle ud ved jeg ikke - måske en kombi af det hele, men min puls lå højere end jeg synes den burde. Vi holdt en pause ca. midtvejs, hvor jeg lige fik spist en energibar, men synes ikke rigtig den hjalp. Måske gjorde den, men kunne dog ikke udrette mirakler :laugh:

Jeg er måske bare for utålmodig for at komme op på samme niveau som sidste sæson sluttede på :4whistling:

Jeg kom til at slukke cykelcomputeren nogle km undervejs, så data er ikke helt præcise, men alt i alt endte turen vist på 65 km heraf. ca 15 km bykørsel.

Jeg havde fået planlagt, at jeg kom ind over østerbro, jeg kunne tage i IK99 til en gang styrketræning og meget passende var det overkrop, der stod for tur :smile: Det var totalt gak-gak dernede i dag :laugh:

Bryst, skulder og triceps

DB incline Press

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

Push down (rope)

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 10 kg

15 * 10 kg

DB lateral raise

10 * 9-ish kg

10 * 9-ish kg

10 * 9-ish kg

10 * 9-ish kg

10 * 9-ish kg

DB incline flyes

10 * 9-ish kg

10 * 9-ish kg

10 * 9-ish kg

10 * 9-ish kg

10 * 9-ish kg

Lying triceps extensions (EZ)

10 * 27 kg

10 * 27 kg

10 * 27 kg

10 * 27 kg

10 * 27 kg

Så var jeg fuldstændig færdig. Jeg havde drukket min post wo-shake under træningen, fordi jeg var sulten :blush: Jeg bør være lidt bedre til at vurdere hvor meget mad jeg skal have inden - og på - et så langt træningspas :smile:

Planen var egentlig en bentræning i morgen, men det kan godt være den udsættes en dag pga. træthed i stængerne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 27. april 2009

Jeg fik ikke lavet bentræningen i går. Dagen gik bare med andre ting :rolleyes::smile: Den havde jeg så til gode i dag, men jeg ville også ud og cykle. Ikke den bedste kombination og nogle ville nok endda kalde den idiotisk upsvb9.gif Jeg forsøgte dog, at sætte mig mellem to stole - ikke for hidsig cykling og ikke for tung bentræning. En anden gang vil jeg nok ikke ligge det på samme dag/aften :smile:

Landevejscykling

Jeg havde fået spist lidt frugt i løbet af eftermiddagen og nappet en skive brød fra kantinen. Desuden er forkølelsen næsten væk, så jeg var betydelig bedre kørende i dag end i lørdags :4thumbup: Nordpå af strandvejen havde jeg naturligvis også god hjælp af medvinden. Ved skodsborg drejede jeg ind i landet og fortsatte ind til den lille rundtur ved slotsbakken, hvor jeg kørte intervaller nogle gange sidste år. Jeg tog dog kun 2 ture i dag, for sidste år - hvor jeg tog 10-12 runder - var nok en af de dage, hvor jeg var mest DOMS'et efter cykling :w00t: Ind mod byen tog jeg samme rute som i lørdags, over lundtofte og ind langs Lyngbymotorvejen. Selv om der var lidt modvind kørte det godt.

Turen blev kun på 40 km. Jeg syntes ellers jeg havde opmålt den til 50 km... Ah - well. Det betød jeg kom i IK99 lidt før VL'erne var færdige, men det passede mig nu også meget godt med en pause og en banan :smile:

Når jeg skal til styrkebagefter har jeg jo brug for lidt skiftetøj og i dag også squat-sko. Til det har jeg købt en rygsæk, Deuter 22liter. Den er simpelthen bare så fed, så det tænkte jeg lige, at jeg ville dele med jer. Den sidder kanon på ryggen og har stativ, der er designet, så der er luft mellem ryggen og rygsækken + mange andre fede effekter. Jeg kunne måske godt have brugt den i en lidt større størrelse nogle gange, men indtil videre har den været perfekt :bigsmile:

Ben og mave

Squat

10 * 20 kg

10 * 40 kg

10 * 60 kg

10 * 60 kg

10 * 60 kg

BB Walking Lunges

12 skridt * 40 kg

12 skridt * 40 kg

12 skridt * 40 kg

Ja, der var ikke så meget plads, så det blev nogle korte ture

Good mornings

10 * 40 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

Hyper Extensions

10 * BW

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Crunches - centreret og twisted

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Floor wipers (med vægtskive)

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Alle maveøvelser supersættet... av av av min mave :laugh:

Mine hjul til raceren er ankommet, så de skal sættes på i morgen.. WEEEEEIIIII :bike:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share