Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

hehe jeg har af og til måtte spørge alm. motionister om de gider hjælpe mig med boardet. modsat udløft kræver det jo ingen kendskab eller noget at holde et bræt.

men kender i ikke de fleste i jeres center? uanset hvornår jeg træner er der altid nogle man kender man kan spørge om hjælp 

Ja, lige nøjagtig! Der er altid så mange oppe i centret der kender hinanden. Og udløft synes jeg kun jeg har brug for hvis jeg træner i trøje :smile:

gider i ikke lige uddybe det med kerns klodser?
For helt at få historien om Kerns klodser / løg, så prøv at se denne historie som han har skrevet i Boznes log: :laugh:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...ic=23698&st=200

Læs..og grin :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lige stærk til borads mig et vis sted :tongue:

Godt at høre, at det ikke var noget slemt med delten, Troels. Der gjorde du mig lige nervøs et øjeblik :wink:

der er netop en kæmpe forskel, men jeg kan bare ikke lide at ulejlige nogen

Hold nu mund, ååååååål, og bed nogen om at bruge 3 sekunder på at hjælpe dig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lige stærk til borads mig et vis sted  :tongue:

Godt at høre, at det ikke var noget slemt med delten, Troels. Der gjorde du mig lige nervøs et øjeblik :wink:

der er netop en kæmpe forskel, men jeg kan bare ikke lide at ulejlige nogen

Hold nu mund, ååååååål, og bed nogen om at bruge 3 sekunder på at hjælpe dig :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Nå, ja tre sekunder er jo ikke lang tid... ca den tid tid det tager omme ved din mor (selv :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Lige stærk til borads mig et vis sted  :tongue:

Godt at høre, at det ikke var noget slemt med delten, Troels. Der gjorde du mig lige nervøs et øjeblik :wink:

der er netop en kæmpe forskel, men jeg kan bare ikke lide at ulejlige nogen

Hold nu mund, ååååååål, og bed nogen om at bruge 3 sekunder på at hjælpe dig :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Nå, ja tre sekunder er jo ikke lang tid... ca den tid tid det tager omme ved din mor (selv :tongue: )

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, men bare rolig, når du har prøvet det et par gange, vil selv du kunen holde mere end et par sekunder i sengen :smile:

Nu er min mor jo self også en frækkert, så forstår dig godt :wink:

Spejl- :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Moos<<

Lige stærk til borads mig et vis sted 

Godt at høre, at det ikke var noget slemt med delten, Troels. Der gjorde du mig lige nervøs et øjeblik 

Hehe! Vi ligger faktisk slet ikke så lang igen fra hinanden i boardpresses fra den position. At jeg så nok er lidt stærkere helt i bunden og helt i toppen er en anden sag :bigsmile:

Men der burde da ihvertfald være til 150kg i en semi stram titan trøje :smile:

Det var ikke så slemt med skulderen som jeg først troede. Kan mærke lidt nu hvis jeg spænder på en bestemt måde, men det er ingenting :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kragefar<< Hehe! Ja, det var sgu en LEE' omgang guns :devil: Synes det er en god tradition at team op sammen til ryg og guns om onsdagen. Man får lige 1-2reps mere i hver øvelse end hvis man havde trænet alene :bigsmile:

Og som Arnold siger så er det de sidste 1-2reps som gør at man vokser :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres - 1sæt x 100reps med 25kg i Jane Fonda udførelse. (Kom ned på kollegiets træningsrum for at tage lidt sol og fandt ud af at de havde smidt noget af det eneste brugebare væk, nemlig den gode bænkpres der også kunne indstilles så man kunne kører frontsquat. Og istedet erstattet det med en pap, lorte bænkpres med sådan en fidus til at sætte benene op på :blink: Hvad fanden tænker producenterne til det gale udstyr på. Utroligt at folk der laver bænkpres bænke ikke selv ved hvordan man bænker. Skræmmende. Derudover har stativet kun 1 indstilling. Jeps, i læste korrekt! Det er jo lige til at få et par smadret skuldre af. Det er sgu lige til at blive gal over at der findes så ringe træningsudstyr :blink: )

Coc1 - 2sæt x 8reps med hver hånd

Link to comment
Share on other sites

Moos<< Ja, egentligt burde man skrive ind til producenten til det givne produkt og fortælle dem at de er helt galt på den.

Angående dem der køber udstyr til kollegiet, har jeg da også tænkt mig at nævne det for, men så længe jeg ikke selv er med i udvalget har jeg jo ikke så meget at skulle have sagt.

Men nu varer det jo alligevel ikke længen inden jeg forlader kollegiet, så kan det være ligemeget :smile:

Link to comment
Share on other sites

Uge.5. Dag 3. på "Smolov Bænkpres" programmet:

Squat (ME) - (10x60kg, 2x100kg, 2x100kg) 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x165kg(Udemærket. Min alltime bedste er 3 med 170kg), 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg (Fin runde :smile: )

Dimel Deadlift - 3sæt x 20reps med 60kg (Stående på gummiskive. Damn, jeg kom i iltgæld af det skidt, men det river godt i haserne)

Bænkpres - (10x20kg, 6x60kg), 2x100kg, 2x100kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x130kg, 2x130kg, 2x140kg, 2x140kg (Ok runde. Gider simpelthen ikke det der Smolov mere. Må indrømme at jeg er lidt en kylling, men gider ikke ligge og grinde alle repsne. Der skal være fart på, og det var der idag :smile: )

Boardpress (4") - 8x160kg, 8x160kg (Faktisk ret fedt at kører mange reps til højt board. Brænder virkeligt Triceps af, og så får jeg fyrer en fin volumen af i boardpress og skal kun få en til at holde boardet 2 gange :smile: )

Upright Rows - 20x20kg, 12x40kg, 12x40kg (Sidder perfekt i laterale Deltoideus :smile: )

Dragon Flags - 3sæt x 8reps (Halv ringe stil, desværre)

Tatepress - 10x15kgs, 12x15kgs, 12x15kgs (Stille og roligt)

Rigtig fin træning, hvor der dog ikke var særligt mange hoveder deroppe på samme tidspunkt med mig. Poul og Måsen gik da jeg kom, og Kern kom da jeg gik. Ellers var det en udemærket omgang træning :smile:

Og så kan jeg slet ikke styrer min nye kamera telefon, derfor lige et pic i dårlig kvalitet af en halv bulket styrkeløfter :blush:

post-858-1122037463_thumb.jpg

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Uge.5. Dag 4. på Smolov Bænkpres programmet:

Snatch Grip dødløft - 3sæt x 8reps med 80kg (Jeg var en doven hund her, men det var også første øvelse så kroppen skulle lige igang)

Hammerstrenght Rygmaskine - 10sæt x 8-12reps hvoraf de 4-5 af sættene var meget submaximale.

Bænkpres - (10x60kg, 6x60kg), 2x100kg, 2x100kg, 2x120kg, 2x120kg, 1x140kg (På med Fury 46), 1x165kg(Til 2" Board), 1x165kg(Til 1" Board), 1x165kg (Fuldt godt løft. Ingen problemer), 1x185kg (Til 2" Board. Lidt ujævn men ok)

Military press - 3sæt x 5reps med 67,5kgs (Med bredt greb og pause på kragebenet)

Skulderpress maskine - 3sæt x 8-10reps

Læg Battle med Henning :cooldance: -Op til 6reps med hele stakken. Fuck jeg bliver øm imorgen. Mine små lægge er faktisk ret stærke når man tænker på jeg næsten aldrig træner dem. LEE' :devil::w00t:

Hammer curls - 6x25kgs, 6x27,5kgs, 6x30kgs, 4x35kgs(PR :smile: ), 6x22,5kgs, 6x20kgs

Biceps Kabel øvelse - 4sæt

God og laaang træning. Der gik en masse tid med at snakke og trøje pjattet tog også en del tid.

Nu tager jeg en uge til Bulgarien imorgen, og dernede bliver der nok ikke trænet meget mere end "Genstandsleddet" og kigget på Omme Bawi's :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Læg Battle med Henning :cooldance: -Op til 6reps med hele stakken. Fuck jeg bliver øm imorgen. Mine små lægge er faktisk ret stærke når man tænker på jeg næsten aldrig træner dem. LEE'  :devil:  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Det var dælme sjovt. :4thumbup:

Jeg vil godt strække mig så langt som at sige at du vandt på styrken. :wink:

Men styrken er lige meget når man flexer på stranden. :4flex: :tongue::innocent:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jalle<<

Fuuck nogen leee guns du har.. Syg dybde på triceps
Mange tak :smile:

Little Mr. Big<<

Hva' sytten!? Jeg skal sgu vist være halvbulket styrkeløfter!  Det ser sgu godt ud, Onkel Troels!

Tak tak :bigsmile:

Jeanette<<

Det ser sååååååå godt ud Troels.... og til jer andre.... uhha så skulle i se hvad dødløft og squat har gjort ved hans røv.....

 

Det spiller bare..........

:blush:

Totalt iorden at komme hjem fra ferie til sådan nogle indlæg i sin log :bigsmile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Træning i Bulgarien i Torsdags:

Dødløft - 5sæt x 2reps med 160kg (Foregik i sandet med stang helt uden riller udendørs i 35graders varme. Trækretningen i dødløften blev større og større for hver rep da stangen gravede sig ned i sandet når man lagde vægten ned. :laugh: )

Pullups - 10xmig, 10xmig, 10xmig, 8xmig

Chinups - 10xmig, 10xmig

Mågen - 5sæt x 12reps med 12kgs håndvægte

Dumbell curls - 3sæt x 10reps med 26kgs håndvægte

Hyperextension - 12xmig, 20xmig, 20xmig

Mave - 2sæt

Dips - 30xmig

Incline bænkpres - 10x60kg, 6x80kg, 6x90kg, 10x80kg

Side press - 2sæt x 12reps med 26kgs håndvægt

Jeg er lige kommet hjem fra fra en uges ferie i Bulgarien, så det har været småt med træningen, men vi fandt dog et meget spartansk og gammelt overdækket træningsområde nede ved stranden, hvor man for 8kr kunne komme ind og træne.

Alle redskaberne var totalt Old shool og bænkene lignede noget selvlavet grej. Men der var dog alt det man skal bruge alligevel. En vægtstang og nogle skiver :smile:

Derudover mulighed for dips og Chins og nogle enkelte hjemmesvejset håndvægte. Faktisk en overraskende god træning og så foregik al træningen næsten så RAW som det kan blive kun iført badeshorts.

Link to comment
Share on other sites

Igang igen efter ferien. Træning i OBBC:

Chinups (Neutralt greb) - 10xmig, 10xmig, 10xmig+5kg, 10xmig+10kg( :bigsmile: ), 6xmig+15kg, 10xmig (Overraskende god styrke. 10reps med kropsvægt +10kg ekstra tror jeg er PR :bigsmile: )

Squat - 8x60kg, 8x100kg, 8x120kg, 8x140kg, 3x160kg, 16x120kg (Mine ben føltes som Gelé efter næsten 2 uger uden squat, men styrken ok, og kg'ene føltes super lette på ryggen. Teamede op med Bøffen som fik fyret nogle lette 6ere af med 180kg :devil: )

Leg curls - 3sæt x 8-12reps (Brændte godt)

Bænkpres - (10x60kg, 4x100kg), 1x140kg, 1x140kg, 1x140kg, 1x140kg, 1x140kg(Den sidste singel var den nemmeste. Farten var dog ikke alt for god. Skal lige igang igen)

Boardpress (4") - 10x160kg, 10x170kg, 8x180kg (Dælme en god runde der brændte Triceps ned til grunden. Pisse Fee' :bigsmile: )

Close Grip Bænkpres - 10x100kg, 9x100kg, 9x100kg (Var lidt for brændte AW i min Triceps efter boardpressen til at der var overskuuu her)

Upright Rows - 12x20kg, 6x60kg, 6x60kg, 20x20kg (godt pump i Delt som sædvanligt :smile: )

Ez-Barbell Curls - 12x30kg, 10x40kg, 8x50kg, 6x60kg

Cabel Preacher Curls - 4sæt x 8-10reps (Brændte dælme godt :w00t: Teamede op med Svenskeren i Biceps :smile: )

Super træningsrunde. Havde frygtet det værste efter 1 uge med druk og ærgelig kost, men på den anden side er det jo ikke så markant anderledes end min normale hverdag :laugh:

Jeg snakkede idag med Bøffen om at vi skulle igang med noget kampsport. Noget submission fighting eller lign. Planen er kamptræning 2 gange om ugen og styrkeløft 3 gange om ugen. Det skal nok blive LEE :devil:

Link to comment
Share on other sites

Igang igen efter ferien. Træning i OBBC:

Chinups (Neutralt greb) - 10xmig, 10xmig, 10xmig+5kg, 10xmig+10kg( :bigsmile: ), 6xmig+15kg, 10xmig (Overraskende god styrke. 10reps med kropsvægt +10kg ekstra tror jeg er PR :bigsmile: )

Squat - 8x60kg, 8x100kg, 8x120kg, 8x140kg, 3x160kg, 16x120kg (Mine ben føltes som Gelé efter næsten 2 uger uden squat, men styrken ok, og kg'ene føltes super lette på ryggen. Teamede op med Bøffen som fik fyret nogle lette 6ere af med 180kg :devil: )

Leg curls - 3sæt x 8-12reps (Brændte godt)

Bænkpres - (10x60kg, 4x100kg), 1x140kg, 1x140kg, 1x140kg, 1x140kg, 1x140kg(Den sidste singel var den nemmeste. Farten var dog ikke alt for god. Skal lige igang igen)

Boardpress (4") - 10x160kg, 10x170kg, 8x180kg (Dælme en god runde der brændte Triceps ned til grunden. Pisse Fee'  :bigsmile: )

Close Grip Bænkpres - 10x100kg, 9x100kg, 9x100kg (Var lidt for brændte AW i min Triceps efter boardpressen til at der var overskuuu her)

Upright Rows - 12x20kg, 6x60kg, 6x60kg, 20x20kg (godt pump i Delt som sædvanligt :smile: )

Ez-Barbell Curls - 12x30kg, 10x40kg, 8x50kg, 6x60kg

Cabel Preacher Curls - 4sæt x 8-10reps (Brændte dælme godt :w00t: Teamede op med Svenskeren i Biceps :smile: )

Super træningsrunde. Havde frygtet det værste efter 1 uge med druk og ærgelig kost, men på den anden side er det jo ikke så markant anderledes end min normale hverdag :laugh:

Jeg snakkede idag med Bøffen om at vi skulle igang med noget kampsport. Noget submission fighting eller lign. Planen er kamptræning 2 gange om ugen og styrkeløft 3 gange om ugen. Det skal nok blive LEE  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan godt lide at du siger "Havde frygtet det værste efter 1 uge med druk og ærgelig kost, men på den anden side er det jo ikke så markant anderledes end min normale hverdag" :laugh::laugh:

Syg squat runde, også efter 2 uger uden squat!! Du må få de ondeste DOMS i morgen!!

og lige til sidst: Du ser sku ret lee og cut ud på det sidste billede :cooldance::cooldance: :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share