Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Ja man træner hårdere end man engentlig kan holde til, men man deloader ikke i den forstand og starter forfra. Man hopper på en gang conjugated loading, som er træning med lavere volumen, men tungere. Jeg kan da prøve at smide et forslag op til dig i løbet af uge. Nu vil jeg tilbage og nyde resten af min fødselsdag.

Lyder rigtigt godt. Ser frem til dit forslag :smile: Og fortsat god fødselsdag det du har tilbage af den :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Efter at have fordøjet den ærgelige præstation til SM og ikke har rørt en vægt siden i lørdags, er min træningsmotivation virkeligt ved at vende stærkt tilbage :bigsmile:

Går konstant med tanker om programmer, øvelser osv. i hovedet og glæder mig til at brænde igennem igen.

Måske man skulle prøve en WSB bodybuilding hybrid eller en 20rep breathing squat program. Ved ikke helt.

Og når jo.

Så lavede jeg lige lidt meget let træning i mandags nede i Shootfighting klubben

Pullups - 3sæt x 6reps

Pushdowns - 3sæt x 10-12reps

Bænkpres - 2sæt x 20reps med 20kg

Ikke noget som gav sved på panden.

Link to comment
Share on other sites

Efter at have fordøjet den ærgelige præstation til SM og ikke har rørt en vægt siden i lørdags, er min træningsmotivation virkeligt ved at vende stærkt tilbage :bigsmile:

Går konstant med tanker om programmer, øvelser osv. i hovedet og glæder mig til at brænde igennem igen.

Måske man skulle prøve en WSB bodybuilding hybrid eller en 20rep breathing squat program. Ved ikke helt.

Og når jo.

Så lavede jeg lige lidt meget let træning i mandags nede i Shootfighting klubben

Pullups - 3sæt x 6reps

Pushdowns - 3sæt x 10-12reps

Bænkpres - 2sæt x 20reps med 20kg

Ikke noget som gav sved på panden.

Nå nå man bliver nok 100 % dedikeret til BB :wink:

Jeg så lige et opslag om shootfight i en eller anden butik i odense i dag. Hvad går det helt præcist ud på?? Bare at slå hinanden med slag så hurtige som skud :tongue: (yeah, i'm a real english-expert hehe)

Link to comment
Share on other sites

Nå nå man bliver nok 100 % dedikeret til BB
Har altid lidt under et stærkt BB gen :innocent:

Men bliver vidst kun rigtig bodybuilder hvis man opfinder bajer med protein pulver i

:laugh:

Jeg så lige et opslag om shootfight i en eller anden butik i odense i dag. Hvad går det helt præcist ud på?? Bare at slå hinanden med slag så hurtige som skud (yeah, i'm a real english-expert hehe)

Du kan læse lidt om det her

http://firmadesign.dk/about.htm

Til fightgalla er der nogle regler for hvad man stiller op i.

Vale Tudo er der man må mest. Man må slå på modstanderen når han ligger ned og er nok det der minder mest om rigtig kamp. Det er bla. Lars Besand stiller op i.

Hvis man stiller op i Shootfighting må man sparke, slå og give knæ stående men når man kommer ned på jorden vil man bruge submission wrestling, hvor man prøver at få modstanderen en en lås eller strangulering som få vedkomne til at give op.

Albuer er så vidt jeg ved forbudt i begge stilarter. Sådan en albue kan altså også gøre seriøst meget skade :blink:

Link to comment
Share on other sites

Har altid lidt under et stærkt BB gen :innocent:

Men bliver vidst kun rigtig bodybuilder hvis man opfinder bajer med protein pulver i

:laugh:

Hehe ja det kunne sku være dejligt.. Men indtil videre er det kun nikotin de har fyldt på de fadbamz'

Du kan læse lidt om det her

http://firmadesign.dk/about.htm

Til fightgalla er der nogle regler for hvad man stiller op i.

Vale Tudo er der man må mest. Man må slå på modstanderen når han ligger ned og er nok det der minder mest om rigtig kamp. Det er bla. Lars Besand stiller op i.

Hvis man stiller op i Shootfighting må man sparke, slå og give knæ stående men når man kommer ned på jorden vil man bruge submission wrestling, hvor man prøver at få modstanderen en en lås eller strangulering som få vedkomne til at give op.

Albuer er så vidt jeg ved forbudt i begge stilarter. Sådan en albue kan altså også gøre seriøst meget skade :blink:

:blink::blink: troede slet ikke du var så voldelig anlagt... Troede du var ham der lappede folk mere sammen, end prøve at skille dem ad :tongue:

Link to comment
Share on other sites

troede slet ikke du var så voldelig anlagt... Troede du var ham der lappede folk mere sammen, end prøve at skille dem ad

Man behøver da ikke at være voldelig anlagt for at dyrke shootfighting :blink: Se det istedet som en lidt ekstrem sport hvor man få lov til at være en stor dreng der "slåsser" med andre store drenge :wink:

Jeg er ALDRIG oppe at slås når jeg er i byen da det da er noget af det mest ynkelige man kan bruge tid på når man er ude for at morer sig. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg igang med noget træning igen.

Torsdagens træning i OBBC:

Squat - (8x60kg, 8x60kg), 8x100kg, 8x120kg, 2x140kg, 2x160kg, 4x170kg(PR :cooldance: ), 10x135kg (Fin runde som også kan mærkes idag)

Dødløft - 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg (2 af sættene i sumostil. Damn, der var ikke meget krudt i lænden)

Dips - 8sæt x 20reps med kropsvægt (Ikke så ringe med 160 dips med 100kgs kropsvægt)

Supersættet med

Pulldowns i maskine - 8sæt x 10reps med 80kg (led nok combo som gav det lede pump på overkroppen :w00t: )

Nakke extension i maskine - 3sæt x 8reps (Damn, jeg har en øm nakke idag)

Biceps i maskine - 3sæt x 8reps

Mave - 6-7sæt x 8-20reps

Fin træningsrunde og godt at komme igang igen efter 4dages træningsfri :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i OBBC:

Press behind the neck - 10x40kg, 10x50kg, 5x70kg, 5x70kg, 5x70kg, 8x50kg

Laterels i maskine - 4sæt x 10reps

Skulderpress i maskine - 4sæt x 10reps

Rear delts - 4sæt x 10reps

Upright rows - 3sæt x 8reps med 40kg

Bænkpres - Op til en double på 100kg :sleeping::w00t:

Stille og rolig træning. Skulderen fik lidt ekstra fokus for en gangs skyld :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ubergun<< Jo, tak! Det kunne også mærkes i stængerne næste dag :smile: Fuld og fuld..Tjo, var da ikke helt ædru :w00t:

Gunhof<< Mange tak, selvom det jo er ingenting i forhold til det i brænder igennem i Slemborg :devil:

Guarden<< Tak tak :bigsmile: Det højeste er 44 eller 45 reps ud i en kører. Håber jeg kan øge det til 50 i den nærmeste fremtid :w00t:

Børsten<< Yeah, BB er pissefee' :cooldance::cooldance:

Måås<< Haha! Ja, det må have været en stor ting lige at være fyldt 18 og står der med det pas og det hele og så skaldes beskægget gammel mand ikke komme ind på fordi han aldrig her ID med i byen :laugh:

Jeannette<< Tak, i lige måde! Igen var jeg godt til at få tømt ud i dit barskab :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Måås<< Haha! Ja, det må have været en stor ting lige at være fyldt 18 og står der med det pas og det hele og så skaldes beskægget gammel mand ikke komme ind på fordi han aldrig her ID med i byen

Jaja, lille ven... Sig nu til, når du engang kan komme med os andre i byen, ikke? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Måås<< Jaja, du havde alligevel ikke godt af at komme ind til alle de hunkønsvæsener, da de ville fjerne din fokus mod at gå i +125kgs klassen og leve 100% som styrkeløfter :w00t:

Og så var Akaden da også et ganske godt alternativt til A-bar når man skulle ud og kigge på "omme Bawi" :bigsmile:

Bedre for nogen end andre...

:wink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Squat - (8x60kg), 3x110kg, 3x130kg, 3x130kg, 1x150kg, 1x160kg, 1x170kg, 1x180kg, 1x185kg

Box squat - 1x140kg, 1x170kg

Høj Box squat - 2x190kg

Hyperextension - 4sæt x 10reps med 25kgs skive

Decline Bænkpres - 10x50kg, 10x80kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x115kg, 10x80kg, 10x80kg (Pump på æ pattøj :cooldance: )

Incline chestpress maskine - 3sæt x 8reps

Bend over rows - 5sæt x 12-16reps med 60kg

Mave - 1sæt x 8reps med Pouls lede maveøvelse :devil:

Udemærket lille træningsrunde. Holdte mig stortset kun til singels i squatten da jeg skal til Shootfighting lidt senere i aften. Skulle dog lige sige at de 185kg brændte rigtigt meget :innocent: Men ikke desto mindre så er squatformen da ganske fin for tiden :smile:

Min skulder føles ikke helt god for tiden så derfor alt det højrep i presseøvelserne.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens Shootfighting (2Timer):

Der var god stemning i klubben, da alle 8 kæmpere havde vundet deres kampe i første runde til fightigalla i lørdags :devil:

Dette vidner jo om at det nok ikke er helt galt det der bliver trænet nede i klubben :smile:

Vi startede ud med den sædvanlige opvarming og giv videre til noget Muay Thai træning. Herunder spark og knæ.

Bøf og jeg var MEGET lidt smidige så det var sgu ikke noget specielt køn syn da vi skulle lave cirkelspark :laugh:

Efter dette blev der trænet teknik i submission brydning. Tilsidst stod den på lidt fri kamp med Bøffen. Lidt ironisk fik vi begge hinanden i en Heel lock, men vi var jo begge halv stædige så der gik lidt inden jeg endeligt tappede ud. Tror hans greb blev sat lidt bedre end mit, og har da også en fin lille bule på anklen idag :wink:

Tilsidst trænede jeg lidt boxning med en anden gut fra klubben. Jeg havde en fordel i rækkevidde og ramte derfor klart mest, dog lykkede det ham at få et enkelt sving til at sidde godt på min kæbe, hvilket resultede i en lille kæberasler. Så kan man lærer at bide sammen om tandbeskytteren hele tiden :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dagens styrketræning i OBBC:

Dødløft - (6x70kg, 6x70kg), 3x120kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x160kg, 3x170kg, 3x180kg (Ryggen er vidst stadig præget efter stævnet. Tungere end det burde være. Brugte ikke bælte og havde squatsko på)

Pulldowns - 4sæt x 8reps

Dette var så dagens reelle styrketræning men efter at have set lidt video af en Amerikansk stærkmand der trænede noget cirkeltræning fik jeg lyst til at prøve det samme.

Sarge Circuit:

Skulderpress - 20kgs håndvægte skiftevis højre og venstre

Frontsquats - 60kg

Maverulninger - 25styk

Armstækninger - 20styk

Squat - 80-100kg

Towel chins - max reps

Pullovers - 30kg

læg - Hele stakken på læg maskinen

Dødløft - 100kg

Målet er at få 15reps i alle øvelserne, og det køres uden pause mellem øvelserne overhovedet. Det skal siges at jeg i nogle af øvelserne ikke fik 15reps da jeg var helt brændt aw :w00t:

Gennemførte cirkel 2 gange og var fuldstændig smadret efter dette.

I Dare you to Try :devil:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share