Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Tossen<< Hehe! Jo, tak! Tak, fordi du råbte lidt af mig i anden runde. Det gav sgu lige lidt ekstra :bigsmile:

Shootfighting (2Timer):

Idag blev der trænet boksning og Submission i nævnte rækkefølge. Førstnævnte gik faktisk ganske udemærket. Jeg synes jeg er ved at have lidt føling med lidt andre slag end kun mine jabs :smile:

Det var dog kun tekniktræning hvilket også var fint nok da jeg havde glemt mine tandbeskytter.

Synes jeg har lidt en stilstand i forhold til min submission brydning. Jeg kan stadig kun finde ud af at vinde kampene når jeg bruger muskler og mosler mig igennem kampen. Hvis jeg så ikke vinder ret hurtigt brænder jeg ud. Når jeg tænker for meget bliver jeg for nem at gennemskue og kæmpe imod.

Der er helt klar en del at arbejde med. Jeg havde en enkelt reel kamp imod en gut hvor jeg klart havde en styrkefordel og igen og igen lå i den bedste postition. Kunne bare ikke få ham i en lås. :raisebrow:

Han tappede så ud tilsidst da han var blevet træt af at have en 102kg svedende mand liggende oven på sig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

T<< Ja, det er da helt klar planen :smile: Har også overvejet noget mere WSB inspireret men ved det ærgeligt talt ikke.

Men du må da gerne komme med et eksempel på noget concentrated loading. Det er jo forskelligt hvad kroppen kan holde til :smile:

Har du tænkt dig at fortsætte med Shootfigthing?

Hvis du har, så er concentrated loading som jeg nævnte slet ikke noget jeg ville beskæftige mig med.

Hvad var det, du ikke fik fat i? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mååsen<< Skal ud være fræk, knægt :devil: Kroppen kan ofte holde til lidt mere end vi går og tror :wink: Smolov har virket fint på mig i en periode hvor jeg cyklede 15-20km alle hverdage

Dermed naturligvis ikke sagt, at det er det optimale... :wink:

Du siger bare til, hvis du vil have en WSB-struktur planlagt... Skal gladeligt hitte på noget, og er sikker på at Anders, Tossen og de andre nok skal være behjælpelige, også :smile:

Link to comment
Share on other sites

Moos<< Tjo, tror sgu ikke jeg kunne have kørt noget der gav mig flere kg. Jeg mener 30kg på squatten efter at være stagneret i over 1år. Så tror da nok lige at Smolov var noget nært optimalt på det tidspunkt :wink:

Men ellers tak fordi i vil hjælpe med et WSB program. Nu er det jo ikke sådan at jeg ikke selv ved hvordan man bygger et WSB program op, men det kan jo altid være lækkert med inspiration fra andre :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens runde i OBBC:

Squat - (10x20kg, 6x60kg), 3x100kg, 3x100kg, 3x140kg, 1x160kg, 1x180kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg (Varierede bredden på fodstillingen. Kørte helt ok idag)

Goodmornings - 2sæt x 6reps med 100kg

Supersættet med

HamRaises - 2sæt x 6reps (Sindsygt led haseøvelse)

Bænkpres - (Opvarmning), 5sæt x 5reps med 110kg (M.pause på brystet. Kampsport træningen påvirker min bænkpres mere end squatten. Her ikke helt den tightness og lige pres som jeg plejer at have. Når man boxer bliver højre og venstre belastet meget forskelligt, da jeg bruget venstre jabbet rigtig meget. Det kan godt mærket på et lidt træthed og ustabilitet i venstre skulder og nogle gange bliver reppene presset skævt op. Alt idag var dog ganske let, men hvis jeg var i topform i bænken skulle der også gerne være 20-30kg mere på)

Kabel Rows - 5sæt x 10reps

supersættet med

Dumbell laterels - 4sæt x 10reps med 12kgs håndvægte

Udemærket runde på trods af at jeg ikke er vant til at træne som søndagen. Får ikke trænet med vægte i morgen da jeg skal ud og slæbe sten og til shootfigthing.

Link to comment
Share on other sites

Der er helt klar en del at arbejde med. Jeg havde en enkelt reel kamp imod en gut hvor jeg klart havde en styrkefordel og igen og igen lå i den bedste postition. Kunne bare ikke få ham i en lås. :raisebrow:

Han tappede så ud tilsidst da han var blevet træt af at have en 102kg svedende mand liggende oven på sig :laugh:

Hey - en sejr er en sejr :4thumbup: Det er også hvad jeg erfarer - det er bedst at mosle med folk som er stærkere/lige så stærke som en selv.. Ellers bliver man fristet til at tyre :laugh:

Kan du tage ham kæmpen fra stævnet?

God træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jørgen<< Ja, det er godt at kæmpe med en der er omkring lige så stærk som en selv. Har også kæmpet en del med Bøffen der er en smule stærkere end mig, men vil jo godt sparre med nogle forskellige :smile:

Jeg tror absolut ikke jeg kan tage kæmpen Henning. Jeg har dog ikke prøvet :bigsmile: Han er en del mere erfaren end mig, og så har jeg jo nok ingen styrkefordel der :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Du kan sku da ikke tillade dig at køre opvarmning i bænkpres med mere end min 1 RM :mad::laugh:

Godt at se at du får kørt noget martial arts også. Kan være vi skal have en brydekamp på et tidspunkt?

-Og min sandsæk mangler jo også at blive clean and presset så mange gange som muligt :wink:

Skal du med til Riggs-party hos Martin??

/Jacob.

Link to comment
Share on other sites

Guarden<< Hey Champ! Er jo også lidt federe end dig så skulle jo gerne kunne tage lidt mere end dig i bænkpres :innocent:

Jeg er klar på en lille brydekamp på et tidspunkt. Du kunne evt. kigge ned i Shootfighting klubben i Adamsgade en mandag eller onsdag aften. :smile:

Jeg komme desværre ikke med til Martins fest da jeg har et spillejob den dag :mad: Havde ellers glædet mig til at komme med. Det er altid pisse sjovt med sådan nogle rigtige drengerøvs fester :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Var Jord og Beton arbejder for en dag, så der blev dælme slæbt sten og jord i store mængder :bigsmile:

Shootfigthing:

Vi var sindsygt mange til træning idag, så det betød at vi havde en lidt alternativ træning.

Alt muligt fra koldbøtter, handstand, flyve knæ og en masse brydning. Min form er blevet bedre, men havde en rigtig Tought makker idag. Han er dælme i god form, og jeg har endnu ikke set ham tabe en submission kamp til træning, hvorimod jeg har set ham vinde over træneren og andre erfarne gutter.

Så efter den reele træning havde jeg ikke den store energi til fri kamp den sidste halve time. Og det på trods af at jeg kan mærke at konditionen er blevet bedre :smile:

Styrketræning i Shootfigting klubben:

Pullups - 3sæt x 8reps

Dumbell snatch - 4sæt x 3reps med 27kgs håndvægt

Eksplosiv Sidepress - 2sæt x 6reps med 27kgs håndvægt

Lidt curls

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i OBBC:

Squat - (opvarmning), 8sæt x 2reps med 140kg (Udemærket fart. Prøvede at ligge stangen lidt længere ned på ryggen end ellers)

Råtræk - 4x40kg, 4x40kg, 2x50kg, 1x60kg, 1x65kg, 1x65kg, 1x65kg, 1x65kg, 1x65kg, 1x65kg

Frivend - 2x75kg, 2x75kg, 2x75kg, 2x75kg (Nummer 2 reps vendt fra hæng. Gælder også repsne i råtræk)

Militarypress - 4x75kg, 4x75kg, 4x75kg (Frivendt og rent pres)

Incline Dumbell press - 10x30kgs, 10x35kgs, 8x40kg, 8x40kgs, 8x40kgs, 8x40kgs

Rühl incline smith patpres - 12x40kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x80kg, 8x90kg, 10x70kg (Vægt angivet uden smithstativets vægt, som jeg ikke ved hvad vejer)

Triceps - 6sæt

Kabel Rows - 3sæt x 10-12reps

Fin runde med god energi. Har fået udpræget DOMS i nakke og lat's her dagen derpå. Dette skyldes helt klart Råtrækken. Sjovt som det brede greb kan gøre at man bruger sine Lat's så meget :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning i Fredags:

Chinups - 10sæt x 5reps med +15kg på nær de første 3 sæt der var vægttilpasnings sæt.

Mave på Swizzball - 4-5sæt x 20reps kørt mellem chinsne.

Leg extension - 4sæt x 8-10reps

Decline bænkpres - 10x60kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x120kg, 10x130kg (Fin runde. Brænder godt med alle de reps)

Ikke så mange øvelser da jeg var lidt tidspresset, men den solide volumen i chins kunne altså godt mærkes dagen derpå.

Desværre gik jeg glip af Champens 250kgs dødløft..Utroligt når han stort set ikke har lavet andet end bænkpres og lidt lette leg extension de sidste 10 år :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Dagens runde med overkropsdelen teamet op med P1kZ0R :smile:

Floorpress - (6x60kg, 6x80kg), 3x92,5kg, 3x112,5kg, 3x112,5kg, 3x132,5kg, 3x137,5kg, 6x92,5kg (Udemærket styrke. Tæt på PR, men har vidst lavet en meget grim 3er på 140kg engang, de 137,5kg var fino nok selv den sidste rep blev noget hård)

Incline Dumbell Press - 10x30kgs, 10x35kgs, 10x40kgs, 8x45kgs, 6x50kgs (Rigtig fin runde :smile: )

Yates Rows - 10x60kg, 10x80kg, 10x80kg, 10x80kg, 10x80kg (Let let, og i god Jane Fonda stil :smile: )

Tatepress - 4sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

Squat - (6x60kg), 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 2x140kg, 1x170kg, 1x170kg, 1x170kg, 1x170kg, 15x100kg (Eksperimentede igen med placeringen af stangen på ryggen. De 170kg var pænt lette når jeg fik stangen god ned og ligge på ryggen)

Hyperextension - 10xmig+25kg, 10xmig+50kg, 10xmig+75kg(PR), 10xmig+25kg (Sættet med de 3 røde skiver i hænderne brændte nu også godt)

God runde :smile:

Link to comment
Share on other sites

Zoa-drengen<< Det skal du være mere end velkommen til. Prøvetimer er gratis og så for du jo lov til at rører ved en masse svedige mænd :laugh:

Arhh mon træneren bliver glad for at jeg sender samtlige mikado-drenge på intensiv.. tror det er bedst jeg bliver væk :innocent:

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share