Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Kim P<< Jo, tak :smile: Sidste jeg målte benene var de 70cm omkring højre ben og 68cm omkring venstre. Asymmetrien skyldes manglende smidighed i højre ankel (Har været brækket) og derved mindre knævandring quads aktivering.

Tja, det ender jo nok med at jeg ikke kan holde mig helt fra styrkeløft, men har ingen konkurrenceplaner i øjeblikket. Men ellers er det jo meget hyggeligt at være diskoboy :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kim P<< Jo, tak :smile: Sidste jeg målte benene var de 70cm omkring højre ben og 68cm omkring venstre. Asymmetrien skyldes manglende smidighed i højre ankel (Har været brækket) og derved mindre knævandring quads aktivering.

Tja, det ender jo nok med at jeg ikke kan holde mig helt fra styrkeløft, men har ingen konkurrenceplaner i øjeblikket. Men ellers er det jo meget hyggeligt at være diskoboy :bigsmile:

Damn god størrelse :w00t:

Mine er nok 61 :chicken:

Ja disco er ikke så ringe endda :dumbbell_lift::cooldance:

Så vidt jeg husker læser du til Fys. eller er du blevet færdig?

Det har jeg også overvejet - Hvad synes du om studiet/praktik/fag/arb. osv?

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Jo, tak! De er pænt store i omkreds, selvom de ikke syner af det store pga. min højde :smile:

Ja, du huskede rigtigt. Blev færdig som Fysioterapeut her i sommer og må med skam i stemme sige at jeg stadig er arbejdsløs :innocent: Det vrimler ikke med Fys stillinger når man er færdig, men på den anden side skal man nok få job hvis man er seriøs nok med at opsøge det. Jeg har ikke være så opsøgende, men er efterhånden godt træt af ikke at have arbejde, så er endeligt kommet igang med at få skrevet jobansøgninger. :blush:

Personligt synes jeg bedst om de første 3 semestre hvor der var masser af Anatomi Fysiologi og Idræt på programmet. Manuelt væv var også et yderst spændende fag, ligesom at praktikkerne er der hvor man i virkeligheden først lærer faget. Ellers var der da nogle fag hvor jeg var mindre flittig da de ikke helt fangede min interesse :innocent:

Men alt i alt kan jeg absolut godt anbefale studiet, da det har en god balance mellem teori og praksis, og det meste af undervisningen foregår i klasser af 20-30personer, istedet for forelæsninger med flere årgange.

Alt i alt et spændende studie, som spænder rimeligt vidt. Var selv glad for de naturvidenskabelige fag, men man skal også kunne klarer de mere bløde fag som sociologi, psykologi osv.

Og så er der klar overvægt af kvinder :cooldance::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jo, tak! De er pænt store i omkreds, selvom de ikke syner af det store pga. min højde :smile:

Ja, du huskede rigtigt. Blev færdig som Fysioterapeut her i sommer og må med skam i stemme sige at jeg stadig er arbejdsløs :innocent: Det vrimler ikke med Fys stillinger når man er færdig, men på den anden side skal man nok få job hvis man er seriøs nok med at opsøge det. Jeg har ikke være så opsøgende, men er efterhånden godt træt af ikke at have arbejde, så er endeligt kommet igang med at få skrevet jobansøgninger. :blush:

Personligt synes jeg bedst om de første 3 semestre hvor der var masser af Anatomi Fysiologi og Idræt på programmet. Manuelt væv var også et yderst spændende fag, ligesom at praktikkerne er der hvor man i virkeligheden først lærer faget. Ellers var der da nogle fag hvor jeg var mindre flittig da de ikke helt fangede min interesse :innocent:

Men alt i alt kan jeg absolut godt anbefale studiet, da det har en god balance mellem teori og praksis, og det meste af undervisningen foregår i klasser af 20-30personer, istedet for forelæsninger med flere årgange.

Alt i alt et spændende studie, som spænder rimeligt vidt. Var selv glad for de naturvidenskabelige fag, men man skal også kunne klarer de mere bløde fag som sociologi, psykologi osv.

Og så er der klar overvægt af kvinder :cooldance::laugh:

Det lyder ikk så ringe endda.

Overvejer at tage uddannelsen i Ålborg efter jeg er færdig med Min Htx samt et ½ år i Beredskabskorpset.

Det lyder altsammen spændende, og de bløde fag er jeg nu ikke så bange for så det skal nok gå :tongue:

Dog skidt at høre at du ikke har fundet arbejde endnu, men det kommer jo nok :wink:

Held og lykke med det og tak for info :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Dagens fredagsafbrænding i OBBC:

Manta Ray Box Squat - (6x60kg), 5x110kg, 5x110kg, 5x125kg, 5x125kg, 5x125kg, 5x125kg, 5x125kg (Uden bælte. Helt fedt at kører med den Manta Ray. Det betød at stangen lå ret højt, og samme med en lav box og uden bælte blev det faktisk ok hårdt :bigsmile: )

DE Box Squat - 5sæt x 2reps med 125kg (Med bælte. Der gik lige lidt inden jeg fandt banen ordentligt. Det første sæt var faktisk hårdt :blink: Men så tog jeg mig sammen, så de sidste 3 sæt var raketter :cooldance: )

Læg - 3sæt x 20reps (Rotatory Calf maskinen er så dejlig afslappende at sidde og vippe i :bigsmile: )

Bænkpres - (6x80kg, 8x80kg, 3x100kg, 3x120kg), 1x140kg, 1x140kg, 1x142,5kg, 1x142,5kg, 1x142,5kg, 5x127,5kg, 5x127,5kg, 5x127,5kg, 5x127,5kg, 5x127,5kg (Udemærket runde. Teamede op med Bøffen og Hippo og kørte bare med på Bøffens bænk program. Singlerne var lette, men 5erne var lidt halv hårde)

Incline Dumbell Press - 10x30kgs, 8x40kgs, 8x40kgs (Ikke meget krudt i pattøjet efter bænkpressen)

Gluteham Raises - 6xmig, 6xmig+5kg, 6xmig+5kg, 6xmig+5kg (Sad sgu godt)

Push Downs - 4sæt x 12reps (Slet ikke så skidt øvelse som den ofte bliver gjort til. Man skal bare gide at træne den tungt og i god stil :smile: )

T - Bar Rows - 3sæt x 20reps med 50kg (Bare for at have lavet lidt for ryggen :innocent: Let Let)

Dejlig træning med masser kendte hoveder i OBBC :smile: Godt humør og fin power i de fleste øvelser :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning i OBBC:

Squat - (Opvarmning), 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x150kg, 3x160kg, 3x160kg (Alle sæt på nær det sidste uden bælte. Tog bælte på med, på den sidste trippel med 160kg men fik det stramt det for hårdt, så sættet faktisk blev hårdere end det uden bælte)

Pullups - 12sæt x 8reps (Kørt indimellem squat sættene. Fin volumen. Bliver sikkert øm i morgen :bigsmile: )

Upright Rows - (12x20kg), 10x50kg, 10x50kg, 10x50kg

Goodmornings - 2sæt x 6reps med 100kg

Roundback goodmorning - 2sæt x 8reps med 60kg

Dumbell Laterels - 3sæt x 8reps med 15kgs håndvægte

Mave - 3sæt x 20reps

Incline Bænkpres - 3sæt x 10reps med 60kg (Bare for at få lidt blod til patten)

På trods af heftig bytur igår, så gik træningen idag ret godt :smile: Overskuuuu' i squatten og pullups'ne :cooldance:

Og så havde jeg hyggeligt selvskab af Lunau drengen :wub: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke ved at være længe siden, du har lavet noget heavy ass dødløft?

Jo, det har du ret i! Gider ikke rigtigt dødløft for tiden. Tror heller ikke jeg er god for en PR i dødløft lige Pt. Men det kunne da godt være man skulle tjekken dødløft formen(Eller mangel på samme :innocent: ) ud en af dagene :smile:

Nu når jeg tænker over det kunne det jo være cool bare at gøre ligesom Champen, og helt lade være med at træne dødløft og så bare gå hen og rive 250kg op som pebernø'er når man får lyst :4thumbup:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning. Shootfighting 1time:

Var ikke til Shootfighting hele sidste uge, men idag måtte jeg hellere komme afsted. Vi lagde ud med Skyggeboxning, shooting og "Udfald" som opvarmning. Af 3 x 5min var det vidst. Det blev faktisk pænt hårdt tilsidst.

Efter dette stod den på Submission teknik og jeg teamede igen op med Den lede Nordmand Erland, men jeg var mildest talt ikke noget som helt værd idag :chicken:

Jeg gik også en halv time før træningen reelt sluttede idag, da jeg var fuldstændig brændt aw.. Det hele flød samme når træneren (MMA Instructor herinde :smile: ) stod og viste hvordan de forskellige takedowns skulle laves.

Jeg må siges at forklaringen nok findes i, at jeg kun havde fået en hotdog, en pose chips og en Faxe kondi hele dagen inden træningen kl 20 om aftenen. Det er der sgu nok ikke helt nok energi i, til at holde en fed styrkeløfter kørene i højeste Cardio gear :laugh:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Jeg må siges at forklaringen nok findes i, at jeg kun havde fået en hotdog, en pose chips og en Faxe kondi hele dagen inden træningen kl 20 om aftenen. Det er der sgu nok ikke helt nok energi i, til at holde en fed styrkeløfter kørene i højeste Cardio gear :laugh:

Og stadig er du en led og beskidt karl at se på.....hvor er det dog uretfærdigt. :laugh:

--

grinder

Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC:

Squat - (10x20kg, 6x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 2x130kg), 1x155kg, 2x155kg, 3x155kg, 4x155kg, 5x155kg, 6x155kg, 5x155kg, 4x155kg, 3x155kg, 2x155kg, 1x155kg (Led nok squatrunde :smile: Og så var det lettere end sidst da jeg kørte med 150kg i samme Pavel Ladder...Med andre ord overskuuuu' :cooldance: )

Bænkpres - (12x20kg, 3x100kg, 3x100kg, 1x130kg), 1x140kg, 1x140kg, 1x145kg, 1x145kg, 1x145kg, 5x130kg, 5x130kg, 5x130kg, 5x130kg, 5x130kg (Kørte udemærket. 5erne var lidt halv toughte at komme igennem men det lykkede da :smile: )

Hyperextension - 3sæt x 20reps

Face pulls - 4sæt x 12reps

Incline Hammerstrengh Chest press - 10x80kg, 8x100kg, 5x110kg, 10x80kg (Det LEE' pump på pattøjet :devil: )

Biceps maskine - 3sæt x 8reps

Igen en god træning. Hvis squatten fortsætter sådan så kan det ikke vare længe inden hjulene komme i PR humør :4thumbup:

Spottede iøvrigt Bæltetasken i bænkpres, hvor han tog en 3er med 170kg og en 2er på 175kg :devil: Han er fanme Lee' har så vi begge samme holdning mhs. til mad. Junkfood styrer :bigsmile::cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning (Shootfigting 1½time):

Rigtig fed træning med masser af Shooting og kast :smile: Teamede op med Bøffen så der var lidt at kaste rundt med :tongue:

Senere kørte vi Vale Tudo med slag liggende. Det var ret cool at ligge og slå løs på hinanden, og blev også pænt hårdt tilsidst :devil:

Energien var lang bedre idag, selvom jeg var lidt mærket af squatten i forgårs.

Tilsidste kørte vi noget muskeludholdenhed med armtrækninger, mavebøjninger, rygbøjninger osv. Det kunne nu også godt mærkes.

Link to comment
Share on other sites

Dagens styrketræning i OBBC:

Chinups - 5xmig, 5xmig+5kg, 5xmig+10kg, 5xmig+15kg, 5xmig+20kg, 5xmig+25kg(LEE' :bigsmile: ), 5xmig+15kg, 5xmig+15kg (Fin runde! 5eren med de 25kg var også pænt hård, og skulle sprælle lidt for at få den sidste rep helt op)

Råtræk - 10 Singels med 60kg (Let nok, men teknikken er ikke den bedste)

Cabel Rows - 5sæt x 8-12reps

Pistols - 4sæt x 8reps

Biceps - 4sæt

God solid simpel træning der ikke tog meget mere end 1time :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share