Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Note:

Jeg er helt vildt øm i stort set hele kroppen idag, og aller værst i benene, hvilket nok skyldes det fodbold som jeg var ude og spille igår!

Maven er også rigtigt godt medtaget! Det er lang tid siden at jeg har været så øm i mavemullerne :retard: Jeg holder faktisk ret meget af DOMS, men det her er nu lige lidt for meget :huh: :)

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med bænkpressen.. der er godt gang i det patværk ;)

jah, jeg husker stadig nogle af de gange dagen efter man har squattet eller dødløftet for sindsygt...hvordan man må humpe hen til computeren om morgenen..og hvor ubehageligt det er hver gang man har siddet stille for længe....hehe.

Link to comment
Share on other sites

Tenace<< Tak :)

Watts<< Jeg kan ikke få 150kg ned til brystet uden at skulle trække stangen, og så mister jeg forspændingen, så jeg tror at den sidder stramt nok :retard: Jeg har faktisk kun et meget lille område hvor jeg kan bænke i trøjen - mellem 155kg og 162,5kg!

Jeg tror slet ikke at jeg er istand til at dreje syningen på ærmet! Den sidder i forvejen MEGET stram om armene ;)

Mit problem er mere at min styrke i bænkpres ligger i bunden, og trøjen hjælper mig derfor ikke helt så meget som den gør for mange andre <_<

Link to comment
Share on other sites

Nicolai<< Hehe! Jeg blev vildt øm i bicepsne af 3 sæt preacher curls sidste gang at jeg trænede dem! Det viser vidst bare hvor LIDT jeg træner biceps ;)

Watts<< Okay, jeg tænkte nok at der var et tricks til at få dem drejet :) Men jeg tror nu ikke at det er noget jeg vil ekspermitere lige forløbigt! Jeg synes at den sidder rigligt stramt :) Så vil jeg hellere træne efter at få noget mere lockout power :devil:

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres - 10x50kg, 6x90kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 1x130kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg

Military press - 8x50kg, 6x60kg, 6x60kg

Plate Raise - 3sæt x 10reps med 20kgs skive

Squat - 10x50kg, 6x70kg, 6x110kg, 2x130kg, 1x140kg, 1x142,5kg, 1x142,5kg, 1x142,5kg, 1x142,5kg, 20x100kg(Breathing squat :retard: )

Dødløft - 8singels med 160kg

Dumbell curls - 8x22kgs, 6x26kgs, 4x30kgs, 4x32kgs, 6x27,5kgs håndvægte

En ganske fin træningsdag hvor Xax skulle prøve min Titan fury trøje. Det gik dog ikke så godt da han ikke fik stangen ned til brystet nogen gange. Hverken 120, 130 eller 140kg kom ned til brystet så det må blive en anden gang at han får skidtet til at virke :)

Jeg fik selv kørt noget rimeligt let bænk med fokus på fart og teknik. Dog blev alle sættene ikke helt så hurtige som ønsket, men 110kg er måske også lidt for tungt når jeg kører med pause i bunden og der virkeligt skal fart på :huh:

Jeg fulgte bare med Xax i squatten idag! Det der var speed singels for ham var halvtunge singels for mit vedkomne, men vi holdt nu rigeligt lange pauser mellem sættene så det var ikke noget problem ;) Det blev til en del kæbetræning med jsc og Xax mellem sættene i squat og dødløft, så jeg følte nærmest ikke at jeg fik lavet noget! Men så ville jeg lige ha mig et back off sæt med en 20 rep breathing squat med 100kg! Det var tilgengæld hårdt :retard:

Biceps kørte fin idag, så der er masser af gunpower :devil: ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om der teknisk set var tale om breathe squats, da du jo lavede dem non-stop. Men det bliver det jo altså bare mere imponerende af ;)

Jeg synes altså stadig kun jeg fik talt til 17 :devil: , men du kan sagtens have sneget et par ind i starten, mens jeg pludrede med den lille fede. Taget i betragtning af at du kun ville have haft en otte stykker var det A OK. :pimp:

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Du er sku da for vild :devil:

"Stærk funktionel fysik" - Det tør siges med den total du har :devil:

" Og BB tendenser" 20 rep breathing squat siger vist det hele :devil:

Link to comment
Share on other sites

Infestedass<< Mange tak :)

jsc<< Hehe! Man skal ikke gøre grin med en 17årigs hormoner :D :lol:

Infestedass<< Nej, seriøst så tog jeg ikke hvad du tager i dødløft i din alder, så du har masser af tid til at overhale mig, hvilket du sikkert også gør hvis jeg ikke bliver ved med at klø på :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var lige med to gutter fra mit kollegie ovre se et nyt træningscenter som er blevet lavet ovre på Teknikum i Odense. Mens jeg kiggede på at de trænede og belærte dem lidt om træning ;) kunne jeg selvfølgelig ikke helt lade vægtene være, selvom jeg ikke var klædt i træningstøjet :bigsmile:

Så det blev til:

Dumbell laterels - 6sæt x 8reps med 14kgs håndvægte

Cuban press - 2sæt x 6reps med 30kg

Rows på maskine - 3sæt x 8-10reps med 70-90kg

Link to comment
Share on other sites

JSC - PAS PÅ JSC! DU MISTER FORSTÅR DA OGSÅ ALT!!! :angry: :angry: :rocketwhore:

Du behøver nu ikke kalde mig "mister", men det er da rart med noget respekt fra den yngre generation her på MOL. :lol:

Og ja, jeg forstår næsten alt.

Link to comment
Share on other sites

Dødløft - 6x100kg, 6x140kg, 1x180kg, 1x205, 1x205kg, 1x205kg, 1x205kg, 1x205kg

Squat - 8x80kg, 2x110kg, 2x112,5kg, 2x115kg, 2x115kg, 2x115kg, 2x115kg, 2x115kg

Zercher squat - 6x80kg, 3x100kg, 3x120kg, 3x130kg(PR :devil: ), 3x135kg(PR :devil: )

Goodmornings - 3sæt x 8reps med 60-80kg

Closegrib lockout på smithstativ battle mod Xax - Jeg endte på 210kg + papsmithstativs vægt! Xax måtte stå af ved denne vægt men fik 200kg! Der var nok til 10-15kg mere for mit vedkomne :tongue: ;)

Incline dumbell press - 12x30kgs, 8x38kgs, 8x40kgs, 8x46kgs

Shrugs - 2sæt x 8-10reps

Chin ups - 1sæt x 12reps

En rigtig fin træningsdag, hvor jeg fik ny PR i zercher squat og sat Xax på plads i lockout på smithstativ :bigsmile:

Det var tung dødløft dag idag, og det kunne også godt mærkes! Nogle af reppene blev lidt halv langsommme, men jeg kom da igennem :)

Squat kørte let og flydende og men det var også meningen!

Link to comment
Share on other sites

Du behøver nu ikke kalde mig "mister", men det er da rart med noget respekt fra den yngre generation her på MOL.

Og ja, jeg forstår næsten alt.

:lol: :lol: :lol:

Onkel T> Hvordan bærer du dig ad med holde 135 i armene i zercher squat.....jeg synes det gør pisse ondt bare med 70-80 kg :( Any tricks ;)

Edited by Kreasvin
Link to comment
Share on other sites

Jow, 135kg i Zercher ville jeg sku egentlig gerne have set. En skam jeg skulle hjem. Det er ret pænt. :devil:

Sagde du ikke i min log, at I skulle træne på lørdag kl. 14.00. Kunne godt bruge en spot til mine 20 rep breathers, bl.a., så hvis I gør, dukker jeg nok op der omkring. :)

Link to comment
Share on other sites

squatfather<< Tak tak :) Jeg er også ret vild med den øvelse, da den er super oldshool, og virker som om at den har meget overførbarhed til at løfte og bærer tunge ting i hverdagen!

Kreasvin<< Her må jeg jo nød til at gå til bekendelse..! Jeg bruger nogle sådan nogle tynde skumgummi ting til at sætte rundt om stangen :rolleyes: Så sikre man sig da at blodkredsløbet til underarmene er nogenlunde under øvelsen :huh:

jsc<< tak tak :) Jo, vi skal træne kl 14 på lørdag, hvor mig og min makker skal trøjen, og måske også louise hvis hun tør dukke op ;)

Vi skal nok være der til at spotte dig i breathing squats. Men brækspand og papir til næseblod må du selv sørge for :devil: :)

infestedass<< Jeg har ikke mærket noget til mine albuer ved disse lockouts! Derimod kan jeg godt mærke at de ligger et godt pres på pectoralis tilhæftning og udspring. :) Men hvis man har albueproblemer i forvejen, så kan det godt være at man skulle undlade at lave disse tunge lockout!

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share