Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Klaus<< Tak tak :)

Kreasvin<< Mange tak :) Hvis bare det gik ligeså godt i squat <_< Men det kan selvfølgelig være noget med at jeg ikke træne der helt så meget :bigsmile:

Watts<< hehe! Det tør jeg slet ikke stræbe efter! Jeg sætter mig kun nogle små personlige mål, og så må man bare se hvor langt det rækker :) Og Tak :)

Baardi Builder<< Tak tak :) Jeg ved nu ikke om jeg er specielt gifted i bænkpres for jeg har da forholdsvis lange arme, men det kræver jo så bare at man smider noget mere masse på Pattøjet :w00t::devil:

Xax<< Mange tak :) Det øgenavn ville jeg bestemt ikke ha noget imod :rolleyes::devil:

Alle<<Angående mål i bænkpressen, så er mit første mål at blive bedre med bænkpres trøjen. Jeg vil meget gerne op at løfte 170 i den trøje på et tidspunkt. Det kræver først og fremmest bedre teknik, bedre lockout power og så en lille fremgang i min almindelige bænkpres :) Derfor ville det også være perfekt hvis vi (Xax) kunne finde ud af at træne noget bænk med Bands sammen nogle gange, så jeg kan få noget mere trøje specifik træning :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved nu ikke om jeg er specielt gifted i bænkpres for jeg har da forholdsvis lange arme, men det kræver jo så bare at man smider noget mere masse på Pattøjet

Det at du har en "less than optimal" bygning til bænkpres gør det bare endnu mere imponerende og ikke mindst inspirerende at læse!!!

Link to comment
Share on other sites

Squat - 10x60kg, 6x100kg, 3x110kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg

Pullups - 1sæt x 12reps

Bænkpres - 10x60kg, 6x90kg, 1x110kg, 1x130kg (På med trøjen) 1x140kg(Miss), 1x150kg(Miss :blink: ), 1x155kg, 1x155kg, 1x155kg

Incline dumbell press - 8x36kgs, 8x40kgs, 4x50kgs, 8x36kgs

Dødløft - (opvarmning 10x60kg, 6x100kg, 3x140kg) - 10singels med 160kg

Keystone deadlift - 3sæt x 8reps med 100kg

Front squat - 3sæt x 6reps med 60kg (første gang jeg får den til at virke :bigsmile: )

Dumbell Preacher curls - 3sæt x 6-10reps med 15-20kgs håndvægte

En rigtig fin træningsdag idag :) Jeg fik kørt alle de tre store og fik prøvet min trøje igen! Denne gang sad den bare strammere end sidste gang, for jeg var slet ikke istandt til at få 140kg ned til brystet uden at miste forspændingen. Selv 150kg var en for let vægt til at jeg kunne kontrollere den :blink: . De tre løft med 155kg på stangen gik dog ganske fint. Men jeg må blive bedre til at eksplodere vægte op fra bunden af, og lave opspænd med trøjen på!

Jeg prøvede for første gang front squat idag, og det kunne også kun lade sig gøre hvis jeg stod med hælene på en stålliste, da jeg har en meget stiv højre ankel pga et tidligere brud på foden.

Alt i alt en god træningdag :)

Link to comment
Share on other sites

15minutter Sandsæk træning

Bend over Rows - 8x65kg, 8x65kg, 8x85kg, 8x85kg, 8x85kg, 8x85kg

Chinups - 3sæt x 8reps

Mens jeg var ved at ordne tøjvasken, ville jeg lige ned i kollegiets motionsrum og fyrer noget energi af :)

Så jeg fyrede den af i en 15minutters tid på en sandsæk (Sikkert ikke særligt kønt at se på for kampsports kyndige ;) men en rigtig effektiv konditionstræning for mig).

Efter onsdagstræningen var der det stort set kun det øvre ryg som jeg ikke havde DOMS i, så den ville jeg lige banke igennem med noget bend over rows og chin ups!

I morgen står den på Bænkpres med trøje i et Pop motionscenter i Fredericia :bigsmile: Det skal nok blive sjovt :devil: ;)

Link to comment
Share on other sites

Pull ups - 2sæt x 10reps

Bænkpres - 10x65kg, 3x95kg, 1x110kg, 1x130kg, (På med trøjen) 1x150kg (Miss), 1x155kg, 1x160kg, 1x162,5kg(Ny PR :devil: ), (Af med trøjen), 1x140kg

Keystone deadlift - 10x80kg, 8x110kg, 6x130kg, 6x160kg

French press - 10x50kg, 10x50kg, 8x60kg

Mave - 2sæt x 8reps

Dumbell sidebend - 1sæt x 20reps med 32kgs håndvægt

Jeg trænede idag i Aktiv fritid i Fredericia som man må betegne som et rimeligt kommercielt og poppede træningscenter. Og mig og min gamle træningsmakker fra fredericia skulle bænke i trøje, så man må sige at vi fik noget opmærksomhed B)

Det blev til en ny PR med 2,5kg i bænkpres med trøje, så det er ganske tilfredsstillende :) Bagefter var det min makkers tur til at prøve bænktrøjen, og efter flere mislykkedes forsøg på 140, 150 og 155 lykkedes det ham tilsidst at lave en god rep på 155kg og en på 160kg hvilket er ret godt når man tænker på at han kun vejer 82kg og det første gang at han prøver en bænkpres trøje! Hans RAW maks er iøvrigt 145kg.

Bagefter stod den på en tung omgang keystone deadlift, og french pres kørte også rigtigt godt idag hvor 8rep med 60kg er noget der ligner en PR, men jeg er dog ikke sikker! Bare godt at vide at tricepsne er up to date :)

Bagefter træningen var jeg ude og spille fodbold i 1 1/2 times tid, og det var godt nok hårdt :retard:

Jeg er absolut ikke i særlig god aerob form for tiden, men det gik da nogenlunde af en styrkeløfter at være :tongue:

Link to comment
Share on other sites

MASS<< Tak :)

jar<< Forhåbentligt ikke ;) Jeg regner med at blive i -100kg, da min højde ikke fordre at jeg løfter i en lavere vægtklasse. Så har jeg også en god margen til at gaine på! Jeg vejer pt. omkring 92kg! Og tak :)

Dadane<< Måske :) Men det kræver nok at jeg får en del kg smidt på min squat! Og det gøres nok nemmest ved at anskaffe en squatdragt ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share