Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Hold da op, en flot tid, synes jeg! :bowdown: Med tanke på at du ikke rigtigt ligner en fra Kenya :tongue:

Er også kommet meget stille og rolig igang med mit løb igen - det er hårdt her i starten, men det er dejligt at man løbet så meget som man gjort i sit liv - det føles som man har en form for "løbeminne" som hjælper på at få en rundt, selv om vægten er 10 kg mere end den gang jeg løb halvmarathon :4flex:

Hvad er grunden bag alt det løb? Er det alligevel en skjuldt ønske om at stå oppe på BB scenen? Vi har jo allereden set Flex-billedene :tongue:

Mange tak :bigsmile: Har dælme også været øm i benene specielt dagen efter, men det er allerede meget bedre, så jeg er klar til at løbe en lille tur imorgen.

Lyder da godt at du er kommet igang med løberiet. Synes godt nok jeg skulle have nogle turer i benene for at vække "Løbemindet", og nogle gange kommer det slet ikke :laugh:

Men ser ellers ud til at vi står i situation. Jeg vejer også 10kg mere end da jeg sidst var i ok løbeform, så man skal passe på man ikke løber ind i noget overbelastning, da kroppen jo lidt mere at slæbe rundt på.

Og grunden til løberiet er såmen at jeg skal løbe marthon den.23ende september i Odense. Så bliver sgu nød til at få lidt kilometer i benene, hvis jeg skal gennemfører :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i OSK:

Råtræk fra hæng - 5x60kg, 3x65kg, 3x65kg, 3x65kg, 3x65kg (Tror jeg går efter 5x3 med 70kg næste gang. Med min teknik skal det nok bliver tungt :innocent: )

Smal Bænkpres - (Opvarmning), 5sæt x 5reps med 115kg

Renegade Rows - 3sæt x 6reps med 30kg (Med hver hånd)

Pullaparts med Bands - 6sæt x 12reps

Fiskestangen - En masse sæt. Bed godt i underarmene.

En lille let omgang træning i hyggeligt selskab :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak :bigsmile: Har dælme også været øm i benene specielt dagen efter, men det er allerede meget bedre, så jeg er klar til at løbe en lille tur imorgen.

Lyder da godt at du er kommet igang med løberiet. Synes godt nok jeg skulle have nogle turer i benene for at vække "Løbemindet", og nogle gange kommer det slet ikke :laugh:

Men ser ellers ud til at vi står i situation. Jeg vejer også 10kg mere end da jeg sidst var i ok løbeform, så man skal passe på man ikke løber ind i noget overbelastning, da kroppen jo lidt mere at slæbe rundt på.

Og grunden til løberiet er såmen at jeg skal løbe marthon den.23ende september i Odense. Så bliver sgu nød til at få lidt kilometer i benene, hvis jeg skal gennemfører :crazy:

Det er også noget af et mål! :1356: Held og lykke med det!

Var for 2 år siden i form nok at gennemføre et halvmarathon - nu føles det meget lang vek... Det er heller ikke mit mål, længere, at blive en supergod løber - nu skal jeg bare være jacked, så jeg kan få lov at smøre mig ind i bruncreme og stå i spotlightsene :4flex:

:wink:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Det er også noget af et mål! :1356: Held og lykke med det!

Var for 2 år siden i form nok at gennemføre et halvmarathon - nu føles det meget lang vek... Det er heller ikke mit mål, længere, at blive en supergod løber - nu skal jeg bare være jacket, så jeg kan få lov at smøre mig ind i bruncreme og stå i spotlightsene :4flex:

:wink:

Takker, håber skam heller ikke jeg skuffer og ikke gennemfører, da jeg efterhånden har lagt pres på mig selv ved at sige det til mange :innocent:

Jeg laver heller ikke nogen vild tid, men vil da gerne under de 4timer. Det er ok for et førstegangs marthon og når man vejer 0,1ton :laugh: Det bliver uden tvivl meget hårdt, specielt mentalt kunne jeg forestille mig.

Også cool nok at gå efter fætnæss looket :4thumbup: Jeg kommer dog aldrig til at stå og posere på en scene, da løbefims nok er fesent, men g-string og bruncreme og ÜBER - fesent :tongue:

Du er dog en pige så du må godt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i OBBC:

Dødløft / Sumo - 5x60kg, 5x60kg, 5x100kg(Sumo), 5x100kg, 5x110kg(Sumo), 5x110kg, 5x130kg(Sumo), 5x130kg, 5x160kg(Sumo), 5x100kg(Sumo) (Lidt fundament og tekniktræning. Føltes godt at stå sumo. Min alm. stand føltes mærkelig. Uden bælte og i løbesko)

Sissy Squats - 4-5sæt x 10reps (Lang tid siden. Lidt til quads. Kørt imellem dødløft sættene)

Laterels i maskine - 8sæt x 8-12reps (Brændte godt)

Ultra Wide Pullups - 5sæt x 10reps

Fatman Pullups - 5sæt x 8reps

High Incline Dumbell Press - (10x30kgs, 10x35kgs), 5sæt x 5reps med 42kgs håndvægte

Coc1 - En masse blandet sæt kørt imellem al den anden træning

Mave - (Dragonflags - 10reps), (Floating Chunhes - 10reps), (Dumbell sidebend - 10reps)

Løb på løbebånd - 6min af 15km/t (2min pause) 4min af 15km/t (2min pause) 2min af 15km/t (Puha, det var hårdt. Mere af dette vil være godt for mig...)

God solid omgang træning idag, dog uden Pr's eller noget.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Løb - 6,6km (31min og 57sek)

Har ikke tunge ben mere. Kunne dog godt mærke det hurtige løb på løbebånd igår på siden af mine knæ. Dog småting, og forsvandt når jeg blev varm.

Erector Maskine - 6sæt x 10-12reps op til stakken (Går lige i mørbradene)

Hyperextensions - 6sæt x 12reps

Pushdowns - 8sæt x 8-12reps (2 forskellige håndtag for lidt afveksling)

Derudover 3kvarters bordtennis og ½times hockey.

Rimelig aktiv dag. Men får nok heller ikke trænet noget som helst af betydning den næste uges tid, da den står på Roskildefestival :4thumbup:

post-858-1183049126_thumb.jpg

post-858-1183049132_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Takker, håber skam heller ikke jeg skuffer og ikke gennemfører, da jeg efterhånden har lagt pres på mig selv ved at sige det til mange :innocent:

Jeg laver heller ikke nogen vild tid, men vil da gerne under de 4timer. Det er ok for et førstegangs marthon og når man vejer 0,1ton :laugh: Det bliver uden tvivl meget hårdt, specielt mentalt kunne jeg forestille mig.

Også cool nok at gå efter fætnæss looket :4thumbup: Jeg kommer dog aldrig til at stå og posere på en scene, da løbefims nok er fesent, men g-string og bruncreme og ÜBER - fesent :tongue:

Du er dog en pige så du må godt :4thumbup:

:laugh:

Ja, mænd i string kan vi godt klare os uden. Tja, ved ikke hvis jeg kommer op på en BB-scen på et tidspunkt, men jeg gad godt gennemføre træningen op til det alligevel :4flex: I første omgang skal fedt% dok under de 20. Måler pt 23,7 med fedt-tang, så det er ikke så meget mere der skal af. Og det er gået stærkt ned fra de 30 :smile:

Derefter skal den stille og rolig længere ned og så må jeg se hvor meget der er af muskler siden 1 1/2 år siden, hvor jeg startede med alt det her styrkeløftlignende-semiBB-hallojsa :smile:

Hyg dig på Roskilde!

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Ja, mænd i string kan vi godt klare os uden. Tja, ved ikke hvis jeg kommer op på en BB-scen på et tidspunkt, men jeg gad godt gennemføre træningen op til det alligevel :4flex: I første omgang skal fedt% dok under de 20. Måler pt 23,7 med fedt-tang, så det er ikke så meget mere der skal af. Og det er gået stærkt ned fra de 30 :smile:

Derefter skal den stille og rolig længere ned og så må jeg se hvor meget der er af muskler siden 1 1/2 år siden, hvor jeg startede med alt det her styrkeløftlignende-semiBB-hallojsa :smile:

Hyg dig på Roskilde!

Flot at du har smidt så meget fedt. :superman: Poul bliver jo ikke til at styre på 10 tønder lang :laugh:

Det bliver også nemmere og nemmere at løbe når kg'ene rasler af.

Jeg var lige på vægten igen igår, og den sagde 100,0kg med tøj. Så har stagneret lidt med vægten, efter at have smidt et par kg.

Der skulle gerne ryger 3-6 kg inden marthon løbet i september. Det burde give noget mere fart på løbet.

Ellers taber jeg ihvertfald nok 1-2kg muskler her i næste uge på Roskilde :laugh:

Sp skal ølmaven bare trimmes væk med spinning og pilates bagefter :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så er der ellers tanket op med 2 flasker gammeldansk og andre fornødenheder. For nu går turen til Ros'seren :bigsmile:

Spillede iøvrigt noget rundbold igår, hvor der var lidt mulighed for at sprinte. Det er sgu meget sjovt. Sjældent at jeg sådan rigtigt sprinter igennem.

Kan ikke rigtigt finde ud af om jeg er rimelig hurtigt eller bare en sløv padde. Tror jeg vil prøve at teste en 60meter og en 100meter på et tidspunkt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du er smuk Troels :wub:

Ærger mig over, at jeg ikke curler mere end dig.. :unhappy:

Ser fandme lee' ud :bigsmile:

Glæder mig faktisk lidt til at høre om dit marathon projekt..

Hehe! Kan love dig at jeg ikke har været smuk i hele sidste uge, hvor jeg har været på Roskilde. Men tilgengæld må al mudderet efterfølgende have gjort mig smuk som en rose :hippy:

Ja, det er også sørgeligt ikke at kunne curle mere end mig :wink:

Men takker. Det er bare at gi' den gas. Regner også med at mit hammercurl er steget betragteligt efter konstant træning af genstandsleddet på Roskilde.. :4drunk:

Link to comment
Share on other sites

Igang igen træning præ Roskilde:

Pullups - 18xmig, 10xmig, 8xmig

OL Squat - 10x60kg, 6x100kg, 6x100kg, 6x100kg (Meget let, men mega gummiben og IOMS efter første sæt :w00t: )

Military press - 10x20kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x40kg

Bænkpres - 10x20kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg

Hyperextension - 2sæt x 12reps

Dumbell Laterels - 12x5kgs, 12x5kgs

Pushdowns - 2sæt

Kabel Biceps 2 sæt

Tog omkring 40min og var bare for at komme igang igen. Følte mig IKKE særlig lee' :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Dagens anden træning:

10min Jogging

Interval Løb - 8 x 4-500meter på bane.

10min Jogging

De første runder var der masser af fart på, men gik virkeligt kold efter 3-4 runder og måtte nede at ligge. Havde ondt i hele torso og hyperventilerede max. :crazy:

Satte farten lidt ned og distancen ned til 400meter. Det blev lidt bedre. Så jeg kunne give den max på sidste runde tilsidst.

Hård men god træning. Kondien har dog lidt godt under Roskilde. Så at Morten Z var ude at fortælle hvor god træning gang i mudderet er. Synes ikke lige jeg har mærket noget til det :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Løb - 45min

Aner ikke hvor langt jeg løb, men det meste af turen var henlagt til bakkede skov i Fredericia, så kunne tydeligt mærke at det ikke er noget jeg er vant til i flade, flade Odense.

Måtte også vende om på et tidspunkt da jeg fandt ud af at den sti jeg løb på i gamle dage var totalt groet til :crazy:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Løb - 45min

Aner ikke hvor langt jeg løb, men det meste af turen var henlagt til bakkede skov i Fredericia, så kunne tydeligt mærke at det ikke er noget jeg er vant til i flade, flade Odense.

Måtte også vende om på et tidspunkt da jeg fandt ud af at den sti jeg løb på i gamle dage var totalt groet til :crazy:

yeaaaaaaaaaaaaaaarg :superman:

post-1305-1184165298_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

yeaaaaaaaaaaaaaaarg :superman:

Haha :4thumbup: Nemlig, der er noget krigerfølelse over at løbe i kuperet terræn i silene regnvejr, så man hele tiden skal tænke over hvor man sætter fødderne næste gang :bigsmile:

Det er ret fedt og man føler sig virkeligt brugt bagefter. Men må også erkende at min cardiovaskulære form stadig ikke er helt klar til civillisationens undergang, men der bliver arbejdet på det :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OBBC:

Dragon Flags - 3sæt x 6reps (Ok form. Sad godt)

Gluteham Raises - 3sæt x 8reps

Bænkpres - 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, , 3x100kg, 3x100kg, 3x130kg, 3x130kg (Nogenlunde runde. )

V-barre Dips - 4sæt x 15reps (Helt i bund. Går godt i pattøjet)

Biceps i maskine - 4sæt x 8-10reps

Statisk hold i chinups barre - Først så lang tid jeg kunne helt oppe, og derefter så lang tid jeg kan i 90grader. 3sæt

Dumbell Snatch - 10/10x28kg, 10/10x28kg (Let vægt, men rigtigt god måde at få pulsen op)

Løb på løbebånd - 12min + Lidt test af farten på de gamle løbebånd. 20km/t så går det pænt stærkt

Fin runde hvor jeg stødte ind i Fitness Bøffen og Jan Håndtryk der også skal løbe marthon. Lee' :superman:

Fitness Bøffen kan dog ikke magte den slags udfordringer og vil meget hellere træne for fitness looket, med sin superstramme t-shirt. Tror snart vi ser at han begynder at bruge bruncreme... :crazy::tongue:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Haha :4thumbup: Nemlig, der er noget krigerfølelse over at løbe i kuperet terræn i silene regnvejr, så man hele tiden skal tænke over hvor man sætter fødderne næste gang :bigsmile:

Det er ret fedt og man føler sig virkeligt brugt bagefter. Men må også erkende at min cardiovaskulære form stadig ikke er helt klar til civillisationens undergang, men der bliver arbejdet på det :superman:

Haha.. helt klart super fedt at løbe i terræn :devil:

Og hell, du kompensere for din VO2 ved at være urokkelig når de stakkels urukhaier kommer stormende uanende om hvad der venter dem :devil:

Link to comment
Share on other sites

Haha.. helt klart super fedt at løbe i terræn :devil:

Og hell, du kompensere for din VO2 ved at være urokkelig når de stakkels urukhaier kommer stormende uanende om hvad der venter dem :devil:

Yeah, det er også planen at være så hård som granit at deres økser bliver ødelagt hvis de rammer mig :devil:

:laugh:

Om ikke andet vil de ramme PURE FORCE især hvis eder står klar ved min side med jydsk galskab i øjene :superman: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share