Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Haha jeg ka slet slet ik hamle op med din squat og dødsløft, det satme stærkt! Altid fedt at se hvordan en "dagsform" approach snildt laver vanvittige resultater. Tager ofte mig selv i at blive ved med at læse om træning, programmer, øvelser osv osv... Selvom vi alle godt ved hvad der virker..

Link to comment
Share on other sites

Haha jeg ka slet slet ik hamle op med din squat og dødsløft, det satme stærkt! Altid fedt at se hvordan en "dagsform" approach snildt laver vanvittige resultater. Tager ofte mig selv i at blive ved med at læse om træning, programmer, øvelser osv osv... Selvom vi alle godt ved hvad der virker..

Ja, tror det er vigtigt at stole på ens egen erfaringer virker. Men derfor er det da stadigvæk fedt at lærer noget nyt om træning og måske kan man også lærer noget nyt. Thomas Jagd har skrevet en fin lille artikel omkring sin egen træning, hvor han virkeligt fik fremgang i en periode hvor han lagde alt teori på hylden og bare brændte igennem :-)

Crazy Squat Troels. Det er vanvittigt så glad din krop bliver når den får mere end tre sammenhængende trænings pas af gangen

Haha. Jo, nu begynder det at ligne lidt. Er dælme også øm idag. Håber at mit pres snart kan blive rigtigt flot. Har det ikke godt med at du repper med mit patmax :-(

Link to comment
Share on other sites

Er det en ny TJ artikel :)?.. Link?

Jeg har rodet lidt efter den på Bodylab men har ikke kunne finde det jeg tænkte på. Måske er det bare et indlæg jeg tænke på.

Pointen var bare at efter lange perioder med nøje tilrettelagte træninger, WSB, Sheiko osv, så havde han en periode hvor han bare nød træningen og lavede lige præcis det han havde lyst til på dagen. Om det var skulderpres 3 dage i streg eller noget helt andet. Det betød ikke noget. Nogle gange tungt andre gange let. På dagsformen. Og det var i den periode at han boostede sit bænkpres fra omkring de 175kg til over 200kg efter ikke at have flyttet sig i en del år.

Med til historien hører så at han i perioden ikke fokuserede på squat og dødløft men kun lavede lidt af det efter lyst :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har rodet lidt efter den på Bodylab men har ikke kunne finde det jeg tænkte på. Måske er det bare et indlæg jeg tænke på.

Pointen var bare at efter lange perioder med nøje tilrettelagte træninger, WSB, Sheiko osv, så havde han en periode hvor han bare nød træningen og lavede lige præcis det han havde lyst til på dagen. Om det var skulderpres 3 dage i streg eller noget helt andet. Det betød ikke noget. Nogle gange tungt andre gange let. På dagsformen. Og det var i den periode at han boostede sit bænkpres fra omkring de 175kg til over 200kg efter ikke at have flyttet sig i en del år.

Med til historien hører så at han i perioden ikke fokuserede på squat og dødløft men kun lavede lidt af det efter lyst :-)

Det er bb.dk :)

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning i abeskuret:

Dødløft - 10x100kg, 5x150kg, 5x180kg, 5x180kg, 5x180kg, 5x150kg

Kb Press - 3/3x20kg, 3/3x24kg, 3/3x32kg, 3/3x40kg, 7/7x40kg, 5/5x32kg, 5/5x32kg, 5/5x32kg, 5/5x32kg, 5/5x32kg (God runde. 7er med 40ere som var allout og så noget 5x5 med 32erne med masser af kvalitet :-) )

Kb swings - 5sæt x 10reps med 48kg

Reversed grip Benchpress - 10x50kg, 10x50kg, 6x80kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x100kg, 6x90kg, 10x80kg, 10x80kg (Inspiret af en artikel på bodylab ville jeg prøve denne øvelse. Helt ny øvelse for mig. Ret så akavet men faktisk pissefedt. God ting med et powerrack med korrekt indstillet Pins må jeg sige. Selvom det ikke gik galt på noget tidspunkt :-) )

Coc1 - en masse singels

Dejlig lille runde. Noget ømhed i kroppen efter træningen søndag.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

Front Squat - 6x50kg, 6x50kg, 3x80kg, 3x90kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x100kg(Kørte slet ikke. Midtryg gjorde avs og lukkede ned for mullerne. Havde ellers overvejet en tung singel. Men det må blive en anden dag)

Ring Rows - 10sæt x 10reps

Incline dumbell Press - (10x20kgs), 5sæt x 10reps med 35kgs

Decline Dumbell flyers - 5sæt x 12reps med 20kgs håndvægte

Isolatede dumbell curls - 5sæt x 10reps med 20kgs håndvægt

Styrken var der ikke rigtigt idag. Så en let omgang bodybuildings. Som den prol jeg er havde jeg været nede og handle med tysken. ved Calle og Fleggaard. Meget bilkørsel og slæbemands med sodavand og øller samt ingen presubs idag må være en del af forklaringen på min svagemandstræning :-)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Slæbearbejde og tung rygmandstræning på samme dag, fungerer på ingen måde for mig, så jeg ved hvad du mener.

Godt at hører du også er menneskelig :-)

Nogle gange skal man også bare respektere at der skal køres let. Det er ikke så sjovt men godt i det lange løb. Jeg plejer at arbejde med noget muscle/mind BB hvis jeg bare er slap

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange rammer Monster Low carb kunne du have med hjem i Onkel T-mobilen og var der plads til mandler i tagboksen?

Haha, selvfølgelig havde jeg mandler med hjem til konens skyr :-D

Men ellers var det 12rammer sodavand, 3alm(30styks) kasser øl, + diverse slik! ROM, Bracha. Så den var slet ikke Loaded max. Bor jo kun 100km fra grænsen og arbejder i Sønderjylland. Så igen grund til at go all in :-D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share