Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Ja, det er da rigtigt nok! Udstrækning kan da godt bruges som led i et rehabilitering forløb, idet udstrækning vil øges blodgennemstrømningen til den givne muskel. Tror dog ikke at udstrækning er specielt nødvendigt, faktisk ret unødvendigt hvis du spørger mig, hvis man ikke har nogen skader og blot vil forebygge.

Jeg kan da også selv finde på at strække min M.levator scapulae ud engang imellem, hvis det begynder at syrer i min nakke når jeg sidder ved computeren eller spiller guitar.

Du skal dog ikke forvente at udstrækning hverken før eller efter træning nedsætter DOMS 

Jeg strækker hellere ikke fordi det nedsætter doms, men generelt har jeg mindre myoser og spændinger, hvilket er helt på linie med de råd jeg har fået.

Har jeg nogensinde sagt at jeg var det??
desuden skal dødløft ikke trænes med så høje procenter (Det var da noget Nicolai Holtein og mig var enige i
var det jo heller ikke din sidste træning som Jsc og jeg kommenterede! Sidste gang kørte du bænkpres, og det er jo fint nok

Ah, come on. Bænkpres er jo hellere ikke en rigtig øvelse, vel da?! ;) :tongue:

Forresten, nogen skal med toget i morgen. Hurra kunne ikke skaffe bil alligevel.

Og så er der vel ingen grund til at fortsætte der her, vel? :) Du får ret og jeg får fred. :tongue:

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Fredagens træning i Thisted (Var med som hjælper til Thy cup. Det var Fee :) ):

Bænkpres med Kæder (Opvarmning) - 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 1x120kg, 1x120kg, 1x120kg, 1x120kg, 1x120kg (Vægten er angivet uden kæder. Kæderne vejede vel 15-18kgs stykket)

Dips - 3sæt x 12reps (Dybe reps i jane fonda stile)

Rows i maskine - 3sæt x 8-10reps

Plus lidt forsøg på squat lige indtil mine short sprækkede under opvarmningen :blink:

Lørdagens træning under stævnet:

Bænkpres - 7sæt x 2reps med 100kg + 1singel med 130kg

En fed dag iøvrigt, men skriver ikke så meget, da jeg sidder ved en andens computer nu her, da mit eget net IGEN er nede <_<

Link to comment
Share on other sites

Hej Sugardaddy!

Resultaterne er kommet i Henning og Baardis logs. De gjorde det rigtigt godt, og jeg glæder mig selv til at komme til trekamp igen :)

Jeg var lige ved at købe en Viking squatter str 48 oppe i Thisted, men så blev Hesten forelsket i dragten og købte den i stedet for mig. (Jan havde kun 1 med). Det var ok, da jeg jo også har lovet at købe din dragt, og de 1200 spir en ny dragt koster er lidt pebret for mig.

Vi må lige finde en dag hvor vi kan gøre handlen til en realitet :)

Link to comment
Share on other sites

Som jeg lige har skrevet prøvede jeg en Metal Viking V-squatter i lørdags i Thisted. Jeg havde i forvejen troet at den var noget for lille til mig, men faktisk viste den at passe mig ret godt. Prøvede ikke at squatte i den men dødløftede lidt i den. Det blev til et par singler med 190kg. Både i alm. stil og i sumo. Dragten virkede bedst for mig i sumo, da jeg letteste kunne komme ned til stangen sådan. I alm. stil havde jeg meget svært ved at holde et svaj i ryggen, men tror alligevel at det var en perfekt størrelse. Omend den nok skulle give sig lidt inden den spillede helt.

Man bliver sgu helt udstyrs liderlig af at være til sådan et stævne :blink::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Pullups - 2sæt x 10reps (Fin stil)

Pulldowns med smalt greb - 10x10klodser, 8x12klodser, 8x12klodser, 8x10klodser (Blev kørt med ryggen trukket ned til vandret, for at få en Row lignende bevægelse)

Bænkpres - (Opvarmning) - 5sæt x 5reps med 127,5kg (Kørte rigtigt fint idag. Noget bedre end de 125kg sidste mandag :) )

Paused flat dumbell press - (6x32,5kg), 6x40kgs, 6x40kgs, 6x40kgs (God øvelse for bundstyrken)

Halve pres i smithrack - 6sæt x 3reps med 90kg (Kørt med smalt greb, og presset fra lige omkring panden. Ok triceps øvelse)

Shrugs i maskine - 4sæt x 12reps med 100kg

Dumbell triceps extension - 8x17,5kgs, 8x17,5kgs, 8x15kgs, 8x15kgs (Stående med en arm ad gangen. Brændte godt)

Squat - (opvarmning) - 3sæt x 10reps med 100kg (Uden bælte, Stille og roligt)

Squat Walkouts - 160kg, 210kg, 270kg, 300kg (Detvar første på de 300kg at jeg følte at de blev rigtigt tunge, ellers følte jeg der var Ok kontrol over vægten, så det er vidst ikke nødvendigt at træne for mig :) )

Læg - 3sæt x 12-20reps

Gluteham Raise - 10xmig, 4xmig+10kg, 4xmig+10kg (Damn, de ekstra 10kg gjorde øvelse laaangt hårdere. De 4 reps brændte rigtigt meget)

Mave - et sæt dragon flags i ringe stil + lidt torso rotation i maskine og lidt situps

Rigtig god træningsdag idag :) Normalt plejer mandagstræning at være rigtigt sløv, men jeg har jo heller ikke drukke noget af betydning i denne weekend, og det kunne virkeligt mærkes :blink:

Både energi niveau og styrken var fin, og så var stemningen også fin i centret idag, med en del mollere som sædvanligt :)

Link to comment
Share on other sites

Bend over Rows (Overhåndsgreb) - 10x60kg, 8x80kg, 6x100kg, 8x120kg, 6x130kg, 10x100kg (130kg er det tungeste jeg har kørt i denne øvelse før, men notere ingen PR, da MO'mentum kiggede godt og grundigt forbi ;) Reppene med 100kg var dog nice and strict :) )

Rows i maskine - 3sæt x 10reps med 70kg (Ny maskine. Faktisk helt god)

Bænkpres - 8x60kg, 8x60kg, 2x100kg, 2x100kg, 1x120kg, 1x130kg, 1x130kg (På med trøjen) 1x160kg(Ned til board 2"), 1x170kg (Kom ikke ned :blink: ), 1x175kg (Ok), 1x177,5kg (Var for tung, lettede røven) 3x160kg (2" board), 3x160kg(2" board), 3x160kg(2"board) (Rigtig solid omgang bænkpres træning, hvor jeg teamede op med Kragefar, som fik en NASTY PR, og Hesten der havde nok at gøre med at få skidtet til brystet :tongue: )

Decline bænkpres - 6x100kg, 6x100kg, 6x120kg, 6x120kg

Plate Raise - 3sæt x 10reps med 25kg

Laterels i maskine - 3sæt x 12reps med 60kg

Box squat - (10x60kg) - 10sæt x 2reps med 100kg (Kørt med super korte pauser)

Igen en rigtig god træningsdag. Jeg var dog lidt i tidsnød, så bentræningen blev kørt meget hurtigt igennem. Jeg har været god til at få spist en del valle protein og det kan også godt mærkes på træningen. Jeg havde solid DOMS i patterne og triceps i dag, så jeg havde ikke forventet så meget i bænken. Så det var okay, det jeg fik lavet. Formen skal heller ikke toppen endnu :)

Link to comment
Share on other sites

Torsdags træning i Nyborg:

Skulderpress i maskine - 8sæt x 8reps med 60-100kg (Faktisk en god skulderøvelse)

Isolatet hammer curls - 3sæt x 10reps med 16kgs håndvægt

Restitutions bænkpres i smithstativ - 10sæt x 10reps med 50kg

Shrugs i smithstativ - 4sæt x 10reps med 90kg

Halvanden times fodbold sammen med nogle af kostskole lærerne og en del af eleverne. Jeg var godt smadret tilsidst, men jeg fik da vist nogle af knægtene hvordan en rigtigt skuldertakling skal laves ;)

Da jeg kom ned i centret igen, var der en af eleverne der spurgte:"Hvaa, ka' du løfte det store håndvægte der"?

Mig: "Tjoo, hvordan skal jeg løfte dem"

Eleven"Det ved jeg ikke, du skal bare prøve at løfte dem"

Så måtte jeg jo lige kører lidt incline press med de største håndvægte de har dernede, som er nogle store gummi 40kgs håndvægte ;)

Eleven: "Åhhh, mand..Hvad er det meste du har kørt med"?

Mig: "54kgs håndvægte er vidst det tungeste jeg har lavet pres med" :)

Eleven:"Vildt mand"!!

Så var jeg også godt brugt den dag :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OBBC:

Squat - 10x60kg, 10x60kg, 6x100kg, 6x100kg, 2x120kg, 2x130kg, 2x140kg, 6x100kg (Uden bælte. Havde lidt ondt i det ene knæ efter en overstrækning i fodbolden igår, men ikke noget alvorligt)

Leg curls - 3sæt x 10reps med 13klodser

Bænkpres - (10x60kg, 2x100kg) 5sæt x 2reps med 110kg (Stille og roligt. De sidste dages hårde bænk og skuldertræning sidder i pressestrukturen, så har godt af 2 dages hvile her)

French press - 8x50kg, 2x70kg, 15x50kg (Brændte godt, og har stadig solid DOMS i triceps)

Cybex triceps extenstion ala Friis Extensions - 2-3sæt for lige at prøve øvelsen.

Ok, træningsdag, selvom energi niveau ikke var helt på toppen. Gårsdagens fodbold sad også i kroppen endnu. Også derfor jeg ikke brændte helt så meget igennem i squatten som jeg egentligt havde i tankerne. Men en double på 140kg uden bælte er også ok, når jeg regner med at bælte giver mig omkring 10kg :)

Link to comment
Share on other sites

Nååå, var den Cybex maskine god så? 

Nope! Det var noget skidt. Springene i kg er for store i maskinen. Jeg kunne lave en 8er med 130 (Mener jeg det var), men kunne ikke tage en enkelt med en klods mere <_<

Men nu var mine triceps selvfølgelig også godt brændt af inden :)

Desuden sidder jeg underligt i maskinen. Næ, du frie vægte, du!! Du skulle prøve det, Henning :tongue: ;)

Link to comment
Share on other sites

Der sidder sådan nogle små skiver ved klodserne, hvor man kan justere vægten med 5 lbs i stedet for en hel ekstra blok. 
Nå, ja! Det kom jeg i tanke om da jeg havde postet mit indlæg og var inde og tjekke din log :)
Normalt er jeg også til frie vægte, men den her maskine er ganske fin, når nu skulderen ikke vil som jeg vil. 

Jaja, det er iorden, Henning..Vi ved jo godt alle sammen at du er diskopumper :w00t:

Øvelsen er sådan set ok, og triceps skal da heller ikke absolut trænes med frie vægte. Jeg foretrækker bare triceps øvelser der får fat i det lange hoved af Triceps lidt mere end den her øvelse :)

Link to comment
Share on other sites

Idag(Eller rettere igår) lørdag var jeg ude og løbe et par km med nogle ungdomssvømmere jeg træner.

Bagefter fik vi spillet noget ultimate og tilsidst lidt fodbold.

Fik dog carbet og prottet den godt aw, da jeg var hjemme ved lillemors kødgryder for en gangs skyld, så tror ikke jeg er komme i kalorieunderskud på trods af al det renden rundt ;)

Og notere lige: Klokken er 5min i et og jeg har ikke rørt grafrakkas i denne weekend...hvad skal det dog ikke ende med :tongue:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Der var dømt tudefjæs i OBBC idag :( :

Bænkpres - 10x60kg, 2x100kg, 3x100kg, 2x120kg, 2x120kg, 3x142,5kg(Tung som bare fanden. Lort <_< ), 1x140kg, 1x140kg, 2x120kg, 2x105kg, 2x105kg, 5x105kg, 2x105kg (Ingen fart idag :thumb_down: )

Incline dumbell press - 8x32,5kg, 8x32,5kgs, 6x40kgs (Baaaahh :sneaky: )

Shrugs - 1sæt

Benpres - 3sæt (Nogenlunde)

Cabel Rows - 2sæt

Dragon flags - 2sæt x 6reps (Udemærket, trods alt :) )

Jeg har ikke rørt grafrakkas hele weekenden, og har sørget for at spise godt, og har har restitueret godt i 2 dage, derfor var forventningerne til dagens pas ret store. Det viste sig dog at det hele var tungt idag. Min røv lå og flagrede 2 meter over bænken, når der kom lidt kg på, så bænken kørte virkeligt ikke godt.

Men nok tudefjæs for idag.

Tror måske jeg tager ud og træner imorgen for at få lidt revanche :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Du glemte i øvrigt et løft, 140x1!
Det er rigtigt nok! Det må jeg lige rette. Det var vidst iøvrigt 2 singler med 140kg jeg fik lavet.
Sommetider har man bare ikke dagen  træls!

Ja, det kan jo bare ikke spille hver gang! Det er vidst kun Mass'kinen der har den særlige evne at få et nasty pas ud af det selvom det ikke kører :blink: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share