Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Træningssamling i OBBC (Lørdag):

Squat - (Opvarmning) - (På med udstyr) - 1x190kg, 1x210(Manglede lidt dybde), 1x220kg(Manglede igen dybde, Kom til at hænge i ryggen. Desværre ingen Pr's til mig idag, men Fætteren blev tilgengæld pryglet godt og grundigt af Hippo og Baardi B) )

Jeg prøvede en Metal deadlifter (Str 48), men kunne slet ikke komme ned til stangen, til stor underholdning for folk :lol: )

Sumodødløft (Opvarmning), 10singels med 180kg (Ikke specielt meget power på idag. Som Moos beskrev løftene; En mellemting mellem speedsingels og halvhårde singels)

Gluteham Raise - 3sæt

Dragon Flags - 3sæt x 8reps (Kørte supergodt, og er også vildt øm i maven idag :) )

HAMMERSTRENGHT PREACHER CURLS

25 x 5

45 x 5

50 x 4

55 x 3

60 x 3

65 x 2

50 x 14

En lille konkurrence med Jsc. Har "copy and past"et fra hans log lige bortset fra at jeg altså fik 14reps i backup sættet istedet for 10 ;)

En fin træningsdag. Blev desværre ikke til det vilde i squatten. Jeg skal også lige vænne mig til så superhårde knæbind som Herkules bandt på mig :cry: Jeg indrømmer gerne at jeg pev :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede en Metal deadlifter (Str 48), men kunne slet ikke komme ned til stangen, til stor underholdning for folk  )

det havde altså os en vis underholdningsværdi at se dig dykke,

men inden du overhovedet nåede ned til stangen havde dragten rettet dig op igen :lol:

men godt at du snart kommer tilbage, når vi får fat i zhee bands, så må vi igang med noget nasty dødløft :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens sløve runde i Olympia:

Siddende læg - 3sæt x 12reps

Squat (Smal stand) - 6x60kg, 2x100kg, 2x120kg, 1x140kg, 1x150kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg

Bænkpres (eller forsøg derpå <_< ) - 8x50kg, 6x80kg, 2x100kg, 3x120kg, 10x80kg (Det gjorde ondt i mit venstre håndled og albue. Desuden kunne jeg slet ikke spænde op pga DOMS i ryg og mave :chicken: )

Lidt blandet maskine ræs - chestpress, lat pulls + udstrækning

Er desværre gået hen og blevet rigtigt forkølet og fået ondt i halsen. Desuden er jeg vildt DOMS plaget i hele kroppen. Det var meget tæt på at jeg meldte afbud til træningen idag pga. DOMS, men jeg havde en aftale, og lidt let træning kan også være god restitution :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg så Pumping Iron med Arnold for første gang igår. Det var dælme en inspirende oplevelse. Fik helt lyst til at droppe styrkeløften og blive permanent bodybuilder :bigsmile:

De så godt nok markant anderledes ud i deres fysik end bodybuilderne idag. Deres ben var laaangt mindre, og her snakker jeg ikke kun om Arnold. Til gengæld havde de ikke GH maver og virkede generelt langt mere athletiske. Ikke så underligt at så mange er blevet inspireret af Arnolds fysik :devil:

Det er dog også en ret komisk film på mange måder. Jeg var ved at flække af grin over Lou Ferrigos måde at træne på. Blandt andet scenen hvor han kører milipress og råber..Arnold..Arnold på hver rep, hehe. Eller når han kører skrå bænk og råber og stønner helt vildt på alle rep :blink: :lol:

Eller da han står og curler og han tror han er færdig med sit sæt, hvorefter der kommer en med en mindre vægtstang og siger: "Jeg har en gave til dig". :lol:

Link to comment
Share on other sites

Udemærket træning i Olympia idag:

Stiff legged deadlift - (3x110kg, 3x110kg, 3x110kg), 5x150kg, 5x190kg(PR), 2x200kg(Grebet gjorde at jeg måtte holde ved de 2), 5x160kg, 5x160kg (Stivbenet dødløft kørte godt idag. På trods af stropper var stangen ved at glide fra mig på de 200kg. Jeg svedte også ufatteligt meget idag)

Rackpull - 1x230kg, 1x270kg (Ikke specielt lang trækretning. Mest en udfordring for grebet)

Dumbell Rows - (6x40kg), 6sæt x 6reps med 62kgs håndvægte (Tungeste håndvægte jeg har kørt Rows med nogensinde, så det er jo også en slags Pr ;) )

Jm Press - 3sæt x 8reps med 60kg (Ikke supergod stil idag, da jeg stadig har lidt bøvl med venstre albue og håndled)

Pullups - 9xmig, 7xmig

Face pulls - 3sæt x 8reps med stakken

"Armblaster" Ez-bar curls - 3sæt x 8reps med 50kg

Let mave + lænd

Min ømhed fra i Fredags og lørdag er så småt aftaget, og jeg er heller ikke så forkølet mere, så jeg var klar til at brænde idag. Dog stadig med et lidt medtaget venstre håndled og albue. Men ikke noget alvorligt. Det er kendte smerter, som går over igen :)

Jeg kan allerede mærket nu at jeg får DOMS i min bagside skulder efter mine Dumbell Rows. Suveræn bagside skulder øvelse for mit vedkomne, udover at den selvfølgelig også træner lats, rhomboidere, Traps og biceps :)

Link to comment
Share on other sites

Dumbell Rows - (6x40kg), 6sæt x 6reps med 62kgs håndvægte (Tungeste håndvægte jeg har kørt Rows med nogensinde, så det er jo også en slags Pr  )

hva dælen, så er Onklen os begyndt at rive de tunge db´s rundt B)

nasty dødløft iøvrigt :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jens A<< Hehe! Ja, det var også PR forsøg, men kunne desværre ikke få 5reps pga. grebet. Med dødløft over 200kg er jeg altid vildt rød i hovedet, og specielt hvis det er for reps :chicken: :lol:

Hippo<< Jo tak :) Jeg er også godt tilfreds med fremgangen i dumbell rows, selvom der stadig er langt op til Maaaaaaaskiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jens<< Ja, man skal jo finde nogle undskyldninger hvis man ikke er stærk nok :tongue: Du må iøvrigt lige hilse på næste gang. Jeg er nemlig lidt i tvivl om hvem du er? :)

Kragefar<< Jo, tak :) Det var nu ikke så imponerende da trækretningen ikke var særlig lang, men de var da helt klart tunge nok at stå med :)

Link to comment
Share on other sites

Idag havde jeg min sidste arbejdsdag som postbud, så imorgen kan jeg sove længe :bigsmile: Nu starter studierne også snart igen, og det betyder også at jeg taget til Odense fra næste uge af. Der regner jeg med at starte op på et program jeg har haft liggende noget tid som er baseret på smolov i squatten.

Næste mål må være SM i 3-kamp og der er målet en stævne Pr, men nu må vi se hvordan formen ender op med at være. Mine forventninger er ikke vildt store. Det må bliver noget med at lave Pr i squatten og så ellers løfte op til mine gamle Max i dødløft og bænk :)

Har iøvrigt bestilt Squatsko og håndled bind hos et tjekkisk firma idag. Nu håber jeg bare at jeg får svar fra dem :blink:

Link to comment
Share on other sites

Træningen i Olympia i Fredags:

Squat - (8x60kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x120kg, 1x140kg) 5sæt x 5reps med 142,5kg(PR. Det var dælme også nasty hårdt. Helt smadret bagefter)

Stående Læg - 3sæt x 16reps med stakken + 40kg

Bænkpres - (10x50kg, 6x80kg, 2x110kg, 1x120) 5x125kg, 1x147,5kg, 1x147,5kg, 1x147,5kg, 5x125kg, 1x147,5kg, 8x110kg (Min makker missede på de 147,5kg efter nummer 2, 5er og den var også rigtigt tung for mig, så vi stoppede her)

Siddende skulderpress i gammel press maskine - 8x55, 6x65, 6x65, 6x65 (Udemærket)

Dumbell Pullovers - 3sæt x 8reps med 42kg

Chinups - 10xmig, 8xmig

Let mave

Rigtig god fredagstræning :) Er også blevet godt øm i benene. Jeg har været hjulpet en kammerat med at flytte idag, så har ikke være nede og træne, men vil se om jeg få energi til lidt senere i aften / nat nede på mit kollegie :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning på kollegiet:

Front Squat - 8x50kg, 4x70kg, 2x90kg, 1x110kg, 1x120kg(På med bælte), 1(3)x135kg(Turde ikke at gå helt i bund med den, da jeg var alene i rummet. Jeg lavede derfor 3 partielle reps. Den første var dog næsten omkring parrel) 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 8x90kg (Solid runde)

Stående læg - 3sæt x 16reps

Bænkpres - (10x50kg, 3x90kg, 2x110kg), 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg (Energiniveau var helt i bund her)

Pullups - 1sæt x 10reps

Nogenlunde træning. Startede godt men gik desværre hurtigt kold. Det hænger også sammen med at jeg træner alene. Det er sjældent at jeg får banket en stor volumen af når jeg træner på kollegiet!

Link to comment
Share on other sites

Træning på kollegiet:

Bænkpres - (10x50kg, 3x90kg), 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg(Hertil alle med pause på brystet), 2x130kg, 2x130kg (Kørte meget bedre end igår)

Dumbell laterels - 3sæt x 6reps med 22kgs håndvægte (Tungt :chicken: )

Dumbell Rows - 3sæt x 6reps med 67kgs håndvægt (Tungeste håndvægt hidtil i denne øvelse, og føltes tilmed ikke tungere end 62erne sidste gang :) )

Pullups - 3sæt x 8reps

Military press (Cleanet fra gulvet) - 10x50kg, 8x70kg(PR), 2x90kg(Pushpress), 12x60kg(Pr) (Rigtig god runde. Kørte rigtigt godt i milipres idag :) )

Let mave - 50reps

Pushdowns - 3sæt x 12reps

Rigtig god omgang træning med nogle små Pr's. Der går efterhånden længe imellem at Fætter Pr får en tur af Onklen, så man bliver jo glad når det sker B)

Link to comment
Share on other sites

Dagens runde på kollegiet:

Bænkpres - (10x50kg, 3x90kg) 2x110kg, 2x110kg, 2x130kg, 1x150kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg (De kan godt se lidt vildt ud med bænkpres 3 dage i streg, men sættene igår og idag har været lette og med masser af oversku´, så mon ikke det går :) )

Frontsquat - 8x50kg, 6x90kg (Stoppede her da skulderen var smadret efter at have kørt front squat i forgårs)

Goodmorning - 3sæt x 6reps med 90kg

Barbell curls - 3sæt x 10reps med 50kg

Udemærket runde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share