Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Advarsel: Anyone vil nok føle sig en smule stødt. :tongue: Det er gaas gamle dreng, du kan tage det. ;)

LOOOOOL :lol:

Det var fe'! Det kommer helt spontant og uden betænkningstid fra Troels "A' ska' jo ik' lav' en Æniworn"

De andre klip er også rigtig gode! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

hey troels, jeg har lgie siddet og set dine squats. Du er jo bygget som en dødløfter, men alligevel sidder du mere lige under stangen end jeg selv gør på trods af jeg er bygget til squat. Jeg er helt overbevist om at du kan løfte meget mere hvis du smider røven noget mere tilbage og læner dig lidt mere forover :)

Link to comment
Share on other sites

Henning<< Fee' klip der! Super :)

Thomas<< Tak tak :)

Zoa<< Hehe, ja, Kern kan jo sagten drille med det monster squat han selv har :w00t:

Anyone<< Hehe! Det var som du selv siger ikke en særlig planlagt "sviner". Det var ret spontant :bigsmile:

Prehn<< Okay! Ja, jeg har før fået at vide at stangen er ret højt placeret på nakken af mig. Jeg har prøvet at få den længere ned at ligge, men jeg synes at det føles ubehageligt og jeg føler ikke jeg har styr over stangen sådan. :)

Link to comment
Share on other sites

Da jeg begyndte at lægge stangen længere ned, gjorde det både ondt i skulder og håndled. Det tog mig 14 dage at vænne mig til det. Jeg ændrede også lidt undervejs, bla. fandt jeg ud af at jeg ikke kunne tåle at have tommelfingeren rundt om stangen, så den holder jeg bagved, for ikke at få ondt i håndleddet.

Jeg er overbevist om at en god lowbar stil, hvor du skyder røven tilbage og overkroppen lidt længere frem er den mest effektive for dig. Stangens lodlinje når du løfter er for langt tilbage, som jeg ser det. Det skal gerne passe med den er ca. lige midt på vristen, og det ser for mig ud som om den er noget længere tilbage, fordi du sidder for oprejst :)

det kan godt være det ikke ser lige så pænt ud, men jeg er overbevist om det vil være mere effektivt

nu vil jeg tage ned og squatte ;)

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning forgik i Olympia i Fredericia:

Closegrip bænkpres med pause i bunden - (12x20kg, 8x60kg, 6x90kg) 3x110kg, 3x120kg, 1x130kg, 1x140kg, 1x140kg, 1x140kg. (Hamre svært at lave ordentligt opspænd da bænken var vildt glat :chicken: )

Alm. Bænkpres 3sæt x 3reps med 120kg

Squat - (6x60kg, 6x60kg), 6sæt x 2reps med 100kg (Tekniktræning hvor jeg prøvede at få stangen længere ned at ligge på ryggen. Kørte slet ikke med stange så langt nede - smadre skuldre og håndled og balancen føles underlig)

Pullups - 1sæt x 18reps (PR :) Indrømmet de sidste par reps ikke var de kønneste ;) )

T-bar Rows - 3sæt x 10reps med 45kg

Hyperextension - 2sæt x 12reps

Side pres - 2sæt x 8reps med 30kgs håndvægt

Chestpres maskine - 2sæt x 20reps med 50kg

Hammercurls - 1sæt x 10reps med 16kg

Fin træningsdag selvom jeg var lidt smadret efter påskefrokost igår. Lækkert at få kørt kroppen igennem :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Fik trænet lidt på arbejdet idag:

Dumbell Rows - 12x30kgs, 12x40kgs, 12x40kgs, 12x40kgs, 12x40kgs, 12x40kgs, 12x40kgs

Træk til nakken - 12x60kg, 8x70kg, 8x70kg, 8x70kg

Hyperextension - 3sæt x 12reps

Horizontal træk i maskine - 3sæt x 10-20reps

Lidt blandet chins og pullups + 2sæt mave

Er efterhånden ved at være helt frisk igen og har ikke feber mere, men appetitten har aligevel ikke været så god idag som normalt! Håber alligevel at der er energi til et ondt træningspas i morgen i OBBC :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Er efterhånden ved at være helt frisk igen og har ikke feber mere, men appetitten har aligevel ikke været så god idag som normalt! Håber alligevel at der er energi til et ondt træningspas i morgen i OBBC :w00t:

Selvfølgelig bliver det et ondt pas i morgen i obbc...

... Ellers skal jeg nok sørge for at det bliver det :devil:

Jeg kommer bare hen til dig, trækker ærmerne op, flexer min garn og råber dig lige ind i hovedet: "KU DU GODT TÆNKE DIG SÅ STOR EN GARN HER?!?!"

Du svare så automatisk "Ja, den er jo stor og beskidt :unsure:"

Hvorefter jeg, med en pisk i hånden, sætter dig igang med at lave en masse :devil:

:lol: :lol:

Det er nogen fede dagdrømme jeg har, ik :D?

Ej, det lyder sgu godt Troels :)

Det er i øvrigt nogen rigtig fede videoer i har fået med hjem fra DM. Især din dødløft er fed - fed musik, masser råberi også den onde måde du fare ned tager fat i stangen hvorefter du ødelægger den fuldstændig :devil:

Det klip er så genialt, at jeg tvang kæresten til at se hvor fedt det var :)

Edited by Anton
Link to comment
Share on other sites

Bænkpres - 8x60, 8x60kg, 6x80kg, 2x100kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg, 5x130kg, 2x130kg, 2x130kg, 2x130kg, 2x130kg, 1x140kg, 1x140kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg. (En solid omgang selvom jeg godt kunne mærke at min sygdom havde snuppet toppen af styrken. Vægten sagde iøvrigt kun 94,2kg med tøj idag :chicken: ).

Dips - 8xmig, 8xmig+25kg, 8xmig+25kg, 8xmig+25kg, 23xmig (Var lidt flad men det gav et nasty pump)

Elbow out extension - 8x22,5kgs, 8x20kgs, 8x17,5kgs, 8x17,5kgs, 8x17,5kgs (Har set at Søren W og Herkules kører denne øvelse og ville lige prøve den. Teknikken var først god på de 17,5kg :chicken: Men faktisk en rigtig god øvelse der mest rammer de 2 korte hoveder af triceps)

Zercher squat - 6x60kg, 6x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x120kg, 3x140kg, 2 1/2x160kg(PR :devil: Missede på den trejde rep. Det bedste jeg har lavet før er 3x150kg så det var super :) )

Squat - 6x100kg, 6x100kg, 6x120kg, 1x140kg

Breathing squat - 18x120kg ( :wacko: :beatup: Damn, den brændte! Havde kun tænkt mig at lave en breather med 110kg men Jsc og kragen havde sat 120kg på. De sidste 8 reps var på ren vilje :blink: )

Pavel dragonflags - 3sæt x 6reps

Dumbell laterels - 1sæt x 16reps med 12,5kgs håndvægt

Hele posset var i hulen idag, og der blev brændt til den store guldmedalje alle vegne.

Jeg brændte også mig selv helt af på trods af jeg havde tabt mig et par kg. Det kunne mærkes en smule i bænken, men energi niveau var alligevel i top, så det blev til en rigtig god omgang træning, hvor fætter PR måtte lægge mås til endnu en seriøs omgang gruppe voldtægt af store dele af posset :devil::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hele posset var i hulen idag, og der blev brændt til den store guldmedalje alle vegne.

Jeg brændte også mig selv helt af på trods af jeg havde tabt mig et par kg. Det kunne mærkes en smule i bænken, men energi niveau var alligevel i top, så det blev til en rigtig god omgang træning, hvor fætter PR måtte lægge mås til endnu en seriøs omgang gruppe voldtægt af store dele af posset :devil:  :bigsmile:

Det var min garn dig gav dig energien :4flex: :devil: :lol:

Godt brændt i squatten :blink::devil:

Ellers hyggeligt i dag :)

:upwave:

Edited by Anton
Link to comment
Share on other sites

Efter lidt overvejelser angående program valg, tænkte jeg!! Hvorfor skal man altid skifte over til noget nyt hvis de gamle virker? Derfor har jeg tænkt mig at kører noget ligende der her igen:

Programmet kunne se således ud:

Mandag:

Pullups - 2sæt x max reps med kropsvægt

Bænkpres - 5sæt x 5reps startende på 120kg med en 2,5kgs progression hver uge. Uden pause i bunden

Board press med relativt højt board - 4-5 sæt

Goodmornings

Mave

Onsdag:

Pullups - 2sæt x max reps med kropsvægt

Squat - 5sæt x 5reps

Speed bænkpres - 6-8sæt x 2reps med 70% med pause i bunden

Dumbell laterels - 3sæt x 10reps

French press - 3sæt X 8-10reps

Fredag:

Pullups - 2sæt x max reps med kropsvægt

Floorpress - en masse sæt op til en træningsmax 3er eller singel

Dips - 6sæt x 6-10reps med vægt

Box squat - 5sæt x 2-3reps

Dødløft - højst sandsynligt en masse singels

Mave - 3-6sæt

Det er muligt at det ikke bliver 5x5 i bænken hver gang, men at jeg variere lidt i reps. eks. 4x6, 6x4, 5x5, 8x3...

Dette program kørte jeg op til ER Equitment og der tror jeg næsten jeg kunne tage 180kg i bænken den dag. Det kunne jeg slet ikke til DM og derfor tilbage til det gode gamle bænk program :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Var ude og spille kollegie fodbold i en halv times tid idag. Vi vandt 4-3, og jeg var faktisk overrasket over hvor forholdsvis kvik jeg var på fødderne. Har nemlig ikke rørt en fodbold i et års tid, og har ikke lavet nogen former for cardio i lang tid :)

Bagefter var jeg dommer til en pigefodbold kamp...Det var min dommer debut, og det kunne vidst også godt ses :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share