Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Det var fandme ærgeligt at du ikke fik de 275 kg i død'eren, jeg var sikker du havde dem, sådan som du grindede den, det er du jo mester i 

Ja, jeg glæder mig også rigtigt meget til at se videoklippet fra løftet for at se hvor meget jeg mangler for at have løftet den :unsure: Så må jeg se om jeg kan snuppe den til DM :)

Link to comment
Share on other sites

Casper T<< Mange tak :smile: Ja, det bliver igen spændende til DM. Man må sige at du må være favoritten til DM titlen i -100kg selvom der også er mange andre gode løftere. Hørte foreksempel fra Herkules at Asbjørn Etterup har lavet 300kg i dødløft uden dragt efter han lige har lavet en 5er på 250kg stående på skive :blink:

Zoa<<

Jeg var mildest talt i chok over dit squat igår... troede endelig jeg skulle slå dig i mindst en ting også squatter du bare det samme som mig  hehe  stærkt løftet Troels
:blush: Squatten var også det der klart gik bedst. 3 godkendte løft hvor jeg desværre kun fik 1 godkendt løft i hver af de andre dicipliner.

Mass<< Mange tak :smile:

ville sq gerne ha' set triumf-buen bræænde helt igennem på de 275kg... 

Det tror jeg også at du kan komme til for Loonie har optaget det på video. Jeg kan sige at de brændte rigtigt rigtigt meget :devil:

Anyone<< Mange tak, og i lige måde :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens diskotræning i OBBC:

Dumbell Rows - 12x35kgs, 12x45kgs, 12x50kgs, 10x60kgs, 8x70kgs, 6x83kgs, 12x44kgs, 16x44kgs (Fin omgang dumbell rows. 70erne var i fin stil med oversku´, men må indrømme at 83erne blev lidt med hiv og træk :innocent: )

Hyperextension - 10xmig, 12xmig, 3xmig(Brændt aw. Skulle være restitutionstræning men lænden er ret medtaget endnu efter stævnet)

Mave - 3sæt x 12reps

Pulls i hammerstrengh maskine - 3sæt x 8reps med 90kg

En disko lat øvelse som jeg ikke ved hvad hedder - 3sæt

Facepulls - 4sæt x 10-12reps

Laterels i maskine - 3sæt x 10reps

Leg curls - 3sæt x 8-10reps

Benpres - 1sæt x 10reps (Superlet)

Bænkpres - 20x60kg, 12x60kg (Restitutions træning)

Første træning efter SM som stod på en masse forskellige øvelser. Det var lækkert nok at rørt kroppen igennem :smile:

Jeg vil slet ikke squatte eller dødløfte i denne uge og bænkpres bliver også kun kørt let med høje reps. Ellers har jeg ingen træningsplan udover at jeg bare vil træne det jeg har lyst til de næste par uger :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vejede iøvrigt ind på 99,8kg til stævnet, hvilket betyder at jeg ikke har så mange kg at gaine af mere i -100kgs klassen. Dette skyldes tildels også at jeg har taget kreatin i 6-7ugers tid nu. Er stoppet med det efter SM.

Tror bare at jeg fortsætter træningen og så er det muligt at jeg kommer i -110kgs klassen til DM. -100kgs klassen er alligevel en af de hårdeste til DM selvom der selvfølgelig er gode løftere i -110kgs klassen også.

Jeg kan ihvertfald anbefale Smolov i squatten suppeleret med nogle lede protein shakes hvis man vil tage på i vægt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vejede iøvrigt ind på 99,8kg til stævnet, hvilket betyder at jeg ikke har så mange kg at gaine af mere i -100kgs klassen. Dette skyldes tildels også at jeg har taget kreatin i 6-7ugers tid nu. Er stoppet med det efter SM.

Tror bare at jeg fortsætter træningen og så er det muligt at jeg kommer i -110kgs klassen til DM. -100kgs klassen er alligevel en af de hårdeste til DM selvom der selvfølgelig er gode løftere i -110kgs klassen også.

Jeg kan ihvertfald anbefale Smolov i squatten suppeleret med nogle lede protein shakes hvis man vil tage på i vægt :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor mange Tunshakes ryger der ned i løbet af en dag? jeg nupper selv 2-3 stk´s :smile: dejlig prots til billig penge

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange Tunshakes ryger der ned i løbet af en dag? jeg nupper selv 2-3 stk´s  dejlig prots til billig penge

Hehe! Jeg er heldigvis i den heldige position at jeg har en sponsor som hvor jeg får de kosttilskud(Valle Protein og Kreatin + perfect balance) jeg har brug for :smile:

Er derfor fri for at skylle sådan nogle tunshakes ned :bigsmile:

Dermod har jeg med at lave nogle krasbørstige Protein shakes med omkring 100 gram pulver + perfect balance og kreatin som jeg skyller ned efter et smolov squat pas :a-okhand:

Kan iøvrigt lige lave lidt reklame for Danlab proteinet som jeg spiser. Det er dælme let opløsligt og smager rigtigt godt :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Dagens diskopump i OBBC:

Incline dumbell press - 12x22,5kgs, 12x27,5kgs, 12x32,5kgs, 12x37,5kgs, 10x42,5kgs, 8x45kgs, 8x35kgs, 10x30kgs (Brændt Aw. Udemærket fundament træning, og superpump på patten :cooldance: )

Face pulls - 4sæt x 8-12reps

Tate press - 10x17,5kgs, 8x20kgs, 10x17,5kgs

Push downs - 3sæt x 10reps

Hatch squat - 4sæt x 8-12reps (Den går i quads på en måde som alm. squat slet ikke gør. Føler mig ret svag i den øvelse. Havde vidst kun 100kg på som det højeste)

leg extension - 3sæt x 12reps med let vægt

Mave i maskine - 3sæt x 12reps

Incline dumbell curls - 10x20kgs, 6x20kgs

Fin træningsdag med masser af herligt pump :w00t: Hippo og Baardi var i fuld gang med tung bænkpres og Hippo havde også kørte tung squat og dødløft den dag :blink: Godt det ikke er mig. Det er jeg godt nok for smadret til. Men hesten havde åbenbart ikke løftet sig ud :bottom:

Hov, må også lige huske at jeg mødte Ptpoul, Masskinen og PatrickJ så jeg ikke kommer til at sårer nogle :bigsmile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning på Kollegiet:

Opvarmning - 15min på stepper

Front squat - 8x50kg, 8x50kg, 8x50kg, 8x70kg, 8x70kg, 8x70kg (Bælte på), 8x90kg, 1x110kg, 1x120kg, 1x130kg, 1x135kg(PR :smile: ) (Fin ass to the grass stil i vægtløftersko :smile: )

Bend over Rows - 20x50kg, 10x90kg, 10x90kg, 10x90kg

Bænkpres - (12x50kg, 6x90kg), 20sæt x 2reps med 110kg (Alle med pause på brystet), Backoff sæt - 24x90kg(PR+2 :smile: )

En minimalistisk træning men faktisk en udemærket runde når man tænker på at træningen lå om formiddagen og jeg trænede alene nede i den lille hule :smile:

Jeg havde ikke helt overskuddet til virkeligt at banke igennem i bænken. Derfor blev det heller ikke tungere end de 110kg. Det er en ganske udemærket vægt at træne DE-træning med, selvom det ville være mere optimalt med nogle kæder eller elastikker så der kunne komme lidt ekstra vægt på i toppen. Jeg har det nemlig med at overstække mine albuer i toppen når der komme meget fart på.

Link to comment
Share on other sites

Dagens runde på kollegiet...inklusiv tømmermænd :raisebrow: :

Opvarmning - 10min på stepper

Dødløft med små skiver - 10x50kg, 6x90kg, 1x110kg, 1x130kg, 1x150kg, 1x170kg, 1x190kg, 8x200kg(PR :devil: Lækkert med en lille rep pr i dødløft. Og så var det endda med små skiver der gjorde trækretningen lige så lang som hvis jeg selv stod på en skive og trak en stang med alm. skiver :smile: ) sumodødløft - 1sæt x 8reps med 110kg

Shrugs - 3sæt x 12reps med 90kg

Face pulls - 3sæt x 12reps

Barbell curls - 2sæt x 20reps med 25kg

Let restitutionsbænk og let mave

Rigtig god omgang dødløft :smile: Vægten sagde idag 97,8kg med tøj, så meget af vægten til stævnet havde nok været væske grundte kreatin som jeg nu er stoppet med at tage :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share