Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

DELOAD:

Squat - (8x60kg, 8x60kg), 5sæt x 5reps med 100kg

Pulldowns - 4sæt x 8reps

Bænkpres - (8x60kg), 5sæt x 5reps med 100kg (Med pause på brystet)

Boardpress (3") - 3x130kg, 3x150kg, 3x160(PR)

Dødløft - (6x60kg, 3x100kg) 5singels med 130kg

Tatepress - 3sæt x 8reps med 17,5kgs håndvægte

Mave - 3sæt x 16reps

Ikke så meget at sige til dagens træning. Tiltrængt deload :smile:

Mødte både Mass, Baardi og Angel, og fik også lige tjekke om Kragens lee abs virkeligt er rigtige og ikke bare et 3D hologram :devil:

Link to comment
Share on other sites

DELOAD (Sidste dag inden SM på lørdag):

Pulldowns - 4sæt x 8-12reps

Squat - (6x60kg), 3sæt x 3reps med 90kg (Med ansigtet væk fra spejlet)

Squat Walkouts - 230kg x 10sek, 275kg x 10sek, 320kg x 10sek(PR :devil: Nasty vægt at have liggende på nakken :blink: Men så er det godt jeg slet ikke squatter så meget :wink: )

Mave i maskine - 3sæt x 8reps

Bænkpres - (12x20kg, 8x60kg), 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 1x130kg, 8x80kg (Med pause på brystet og konkurrence greb)

Boardpress (3") - 3x150kg, 3x165kg(PR :smile: ), 3x150kg

Dødløft - (6x60kg), 3sæt x 3reps med 100kg

Det var så sidste runde inden SM på lørdag. Det er lidt hårdt at deloade fordi man ikke kan få lov til at brænde igennem. Men lidt sjovt skulle det være at træne. Derfor de tunge walkouts og en lille PR i boardpress :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke dumt at køre så tungt så tæt på konkurrencen Troels ?? Også selvom det kun er walkouts og board presses. Efter min erfaring kan den slags sidde i kroppen i temmelig lang tid. Derudover indebærer deload jo som regel både et fald i intensitet og volumen. Det ser ud som om du har skåret i volumen, men uppet intensiteten. Bare lidt at tænke over.....

Og så held og lykke ;)

Link to comment
Share on other sites

Lidt tunge walkouts og en enkelt halv tung 3er i boardpress tror jeg ikke koster særligt meget. Boardpressen var på ingen måder en grinder. Men det kan måske godt være at det var lidt dumt at lave så tunge walkouts. Er lidt i tvivl om de koster noget rent restitutions mæsssigt. Lavede dem mest for det mentale, for hvis jeg skulle komme op på 240kg i squatten på lørdag, så ved jeg at jeg for nyeligt har stået med 80kg mere på nakken og frygter derfor ikke kgene på samme måde.

Ellers er der jo kørt super let i de 3 store. Både lav volumen og intensitet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo selvfølgelig heller ikke værre, end at se tiden an. Går det godt på lørdag, så har det sikkert ikke haft nogen negativ effekt overhovedet. Går det dårligt på lørdag, så kan man prøve at gøre det anderledes næste gang, for at se om det er her forklaringen skal findes.

Det var nu heller ikke så meget walkout´sne jeg tænkte på. Det var mere dit board press. Du ligger og leger med en vægt som ligger omkring det som du bænker med trøje. Det er lidt voldsomt ganske få dage før du skal i ilden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kigget lidt på min deload uge, i ugen op til ER Equitment hvor jeg lavede 175kg i bænken, hvilket er det bedste jeg har lavet hidtil. Her laver jeg tunge rackouts i bænken hvilket kan sammenlignes lidt med boardpress, og laver 12reps med mellem 100-120kg, hvor jeg idag kun lavede 10reps. Jeg har det ikke så godt med disse lange bænkpres pauser når man er vant til at bænke 3 gange om ugen. Squatten og dødløften kan bedre klarer en længere pause. Mener at JFK har det på samme måde som mig i bænken :smile:

MANDAG:

Pullups - 17xmig (PR  ), 10xmig

Chinups - 6xmig, 6xmig

Bænkpres - (10x60kg, 6x80kg), 2x100kg, 2x120kg, 2x130kg, 2x130kg, 2x130kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 6x100kg (Alle med pause på brystet)

Squat - (10x60kg), 6sæt x 6reps med 100kg (Har lidt bøvl med det ene knæ, derfor ikke så tungt. Det fik dog alligevel sveden frem på panden med de 6x6  )

Stiff legged deadlift - 3sæt x 6reps med 110kg

ONSDAG:
Dødløft - 8x60kg, 8x60kg, 6x100kg, 3x140kg, 1x160kg(Miss med overhåndsgreb  Mit greb stinker mere end jeg troede. Herefter alm greb), 1x160kg, 1x180kg, 1x200kg, 1x200kg, 1x200kg, 1x200kg, 1x200kg, 6x120kg (Damn, der var smæk på de 200kg idag  )

Bænkpres - 8x60kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x120kg, 2x100kg (Rasle, rasle sagde skiverne  )

Rackouts - 1x170kg, 1x210kg

Dumbell rows - 3sæt x 8reps med 50kg

Dumbell curls - 1sæt x 4reps med 35kgs håndvægte (Det er vidst PR)

Mave - 2sæt x 8reps

Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt tak for din kommentar, Thomas :smile: Det er helt klart noget man skal tænke over. Jeg synes faktisk det er lidt af en videnskab det med deloading. Måske er det slet ikke nødvendigt? Måske ville jeg have bedre af en helt uge fri?

Squat og dødløft koster mere for kroppen og tror derfor også de kræver længere tid for at være fuldt superkompenseret. Men der er jo som du selv siger, ikke andet at gøre, end at prøve sig frem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Deload handler jo om at få den optimale top-styrke ud af den form, man har nået.

Men det er i mine øjne yderst sjældent, det kan være den forskel i absolut styrke, som kan komme ved at være deloadet helt og aldeles optimalt og så mindre end optimalt, der gør forskellen mellem at få det ene løft med hjem - og ikke det andet. Det er nærmere teknik, rutine, trygheden med vægten, selvsikkerheden - og så naturligvis styrkeniveauet (som ikke ændres radikalt af at være optimalt deloadet og så lidt mindre end optimalt deloadet).

Hvis den første tanke man får når man løfter 200kg ud af racket er "hold da kæft det er tungt", så har man sandsynligvis allerede tabt slaget mod tyngdekraften inden hovedommeren siger "squat".

Hvis derimod den første tanke er "gad vide om de nu har sat 200 på, det føles som 100", så er man rigtigt godt på vej mod at vinde slaget.

Optimal stævne-forberedelse handler om mange ting. At toppe styrkemæssigt er en af dem, men det mentale og praktiske aspekt skal man i mine øjne bruge langt mere kraft på de første mange år man er styrkeløfter, indtil man opnår det mentale overskud, så man "bare" skal koncentrere sig om at fylde 100% indsats i løftene. Hvis da nogensinde den dag kommer... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Moos<< Jo, den var sgu godt nok pæn tung at stå med :w00t: Tror at jeg lige blev 10cm lavere på den sidste rackout. Det er nu rart nok at have en stående bagved selv jeg rackede dem inde i powerracket :smile:

Klaus<< Jeg tror virkelig at du er inde på noget af det rigtige der. Det psykiske aspekt har rigtigt meget at sige. Men selvfølgelig skal man ikke møde op til stævne med mega DOMS i lænd, bentøj og pattøj :bigsmile: Måske man skulle prøve at lave max effort i goodmorning efterfulgt af 14 dropset og 2 gange all out breathing squats afsluttet med 10minutters testen i armstrækninger på fredag :laugh:

Jeg bekymre mig sgu bare lidt meget. Måske fordi at jeg bommede ud i bænkpres til DM hvor jeg syntes at forberedelserne havde været optimale

Link to comment
Share on other sites

Prehn<< Ved ikke helt specifik hvad du tænker på, men nu når jeg kigger tilbage i min logbog kan jeg godt se at der var en del dårlige træningspas op til DM i bænk :dry: Syntes egentligt at jeg trænede rimeligt seriøst og spiste en masse, men det er rigtigt nok at jeg havde nogle dårlige træningspas lige inden. Kan heldigvis se at jeg er stærkere nu end jeg var lige inden DM i bænk :smile:

Link to comment
Share on other sites

folk har jo hver deres trænings filosofier. Selv mener jeg ikke tunge board presses som du lave i samme uge som du skulle konkurrere hører hjemme. Ej heller mener jeg hjælpeøvelser hører hjemme i den sidste tid op til stævnet :smile:

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Nu ødelægger I jo stakkels Troels' selvtillid  :laugh: Du skal ikke tænke så meget over det, Troels, du ska' bar' ind og straf' now' jern  :cooldance:  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Er forberedelserne i top er der ingen grund til, at træne hårdt ugen op til et stævne, man får alligevel ikke noget ud af det :wink:

bare gi den gas til stævnet Troels, så skal det sgu nok gå :devil:

Link to comment
Share on other sites

folk har jo hver deres trænings filosofier. Selv mener jeg ikke tunge board presses som du lave i samme uge som du skulle konkurrere hører hjemme. Ej heller mener jeg hjælpeøvelser hører hjemme i den sidste tid op til stævnet
Måske er jeg bare vildt bange for at miste det jeg allerede har bygget op :blink:

Det er svært at sige om jeg ville være stærkere hvis jeg gjorde sådan.

Moos<< Bare rolig, Moos! Jeg er ikke så sart og uskyldig som jeg ser ud :laugh: Kun fedt at folk kommer med nogle input på hvordan de gør det :smile:

Pumaen<<

I ugen op til et stævne plejer jeg at slappe af og stoppe så meget føde i krateret, som muligt samtidigt med at jeg passer på ikke, at træne for tungt, så kadaveret er så restitueret som muligt

Egentligt også min min filosofi. Men det kan da være at jeg er kommet til at lave lidt for meget i disse 2 deload dage. Men nu er det heldigvis også første på lørdag jeg skal give den gas :smile:

bare gi den gas til stævnet Troels, så skal det sgu nok gå

Mange tak :smile:

Prehn<< Tak :smile: Ja, programmet har været fulgt rimeligt til punkt og prikke og føler mig da også i fin form :smile:

Link to comment
Share on other sites

Måske er jeg bare vildt bange for at miste det jeg allerede har bygget op

Det er svært at sige om jeg ville være stærkere hvis jeg gjorde sådan.

når jeg mener hjælpeøvelser mener jeg alle de øvelser man ku finde på at anvende til at øge muskelstørrelsen. dvs. alle mulige bodybuilder øvelser som flyes, pulldowns, press downs osv.

Dropper man disse mener jeg man har mere overskud til det det trod alt drejer sig om, og samtidig er muskelmassen jo ikke noget der sådan lige rasler af en. Specielt ikke hvis man arbejder med nogle meget tunge vægte i de 3 store.

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

hehe, louis hvad tror du selv?? - selvfølgelig gør det det :)

jeg havde ellers skumle planer og at prygle ham busted i squatten og få en ordentlig røvful i de andre 2, men sådan skulle det ikke være  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

HAHAHAHAHAHAHAHA det sgu humor "og få en ordentlig røvfuld i de andre" :laugh: men tror du du ville kunne nuppe ham i squatten?

Og troels hvad klasse stiller du op i?

Link to comment
Share on other sites

L^P <---- det ville jo nok være ret svært, men hvis han fik det samme med som til Dm, så havde jeg ikke været chanceløs.

nå nok om det. Jeg svarer gerne på troels vejne omkring det emd vægtklassen. Han stiller op i 100. Og så må vi vist nok holde igen med svineriet i loggen :-D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share