TRS - Pullup FANatic!


TRS
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg efterlyser skam ikke noget. Din træning spiller helt klar for dig. Din form er ond, og du har jo en nasty grebs styrke, og er over all i glimrende form. Det var egentlig udelukkende en betragtning omkring at jeg synes du generelt holder en rimelig beskeden volume og intensitet, men på trods af det har relativt meget masse.

Så det skulle ikke opfattes negativt. Jeg tænkte bare højt :smile:

Jeg havde ikke spottet at du har kørt GVT i perioder. Det er helt sikkert noget der giver godt med afkast

Det er helt ok, fedt med andres synspunkter..

Jeg har i lang tid søgt den hellige gral og læst alt på nettet og de fleste gymbooks, og i den seneste tid r d gået mere og mere op for mig hvad der virker og hvordan det virker.. TJ skrev forleden en artikel på BB.dk ang disse små finesser som alle forsøger at fluekneppe, uden held!..

Spis, sov, træn (sørg for at være bedre end sidste gang) og make love :cool: .. Så ska både muskel og styrke nok komme.. Mange bekymrer sig for meget om ligegyldige detaljer..

Link to comment
Share on other sites

Så forklar hvad du mener med høj intensitet, ellers virker det lidt som om du bare diskuterer for at høre på dig selv.

Høj intensitet IMO er en tung 1-5'er, det kører han da en del af.

Et enkelt tungt sæt ud af en helt serie er IMO meget stille og roligt :smile:

Det er feks tilfældet med en del af CG og MP serierne så vidt jeg kan se.

Link to comment
Share on other sites

Tough'e triceps..De må snart kunne klemmes over 40 cm :wink:

Mht det med intensiteten, så er jeg enig i, at den ikke ser så høj ud fra et styrkeløfter perspektiv. Det er dog nok fraværet af tung squat og dødløft, der mest får det til at se sådan ud. Kan dog godt forstå, at et enkelt topsæt i bænk ikke ser ud af meget. TIl gengæld er pres-frekvensen høj og chins mere frekvent og tungere end de fleste.

Ville være dejligt, hvis jeg selv responderede på den slags og kunne nøjes med et enkelt topsæt i bænk og få fremgang og PR every day :smile:

Link to comment
Share on other sites

Et enkelt tungt sæt ud af en helt serie er IMO meget stille og roligt :smile:

Det er feks tilfældet med en del af CG og MP serierne så vidt jeg kan se.

Den almene definition af intensitet indenfor styrketræning er:

Høj intensitet = tung vægt, tæt på ens 1 RM

Lav intensitet = let vægt, langt fra ens 1 RM

Link to comment
Share on other sites

Det er helt ok, fedt med andres synspunkter..

Jeg har i lang tid søgt den hellige gral og læst alt på nettet og de fleste gymbooks, og i den seneste tid r d gået mere og mere op for mig hvad der virker og hvordan det virker.. TJ skrev forleden en artikel på BB.dk ang disse små finesser som alle forsøger at fluekneppe, uden held!..

Spis, sov, træn (sørg for at være bedre end sidste gang) og make love :cool: .. Så ska både muskel og styrke nok komme.. Mange bekymrer sig for meget om ligegyldige detaljer..

True. Jeg er utvivlsomt selv røget ned af en tangent hvor jeg kører 2-4 øvelser hver gang, og der er stort set altid fuld smadder på store basis øvelser. Desværre er det sådan jeg bedst kan lide at træne, men i forhold til skader (også langsitet) og restitution er det næppe heller det ideele.

Jeg bliver til tider overrasker over hvor gode resultater andre får med en helt anden tilgang (færre sæt, , og ligeledes færre sæt med procentuelt tunge løft)

Link to comment
Share on other sites

Den almene definition af intensitet indenfor styrketræning er:

Høj intensitet = tung vægt, tæt på ens 1 RM

Lav intensitet = let vægt, langt fra ens 1 RM

Enig. Og som jeg ser det er der relativt få sæt med høj intensitet. Et tungt sæt i en serie er IMO ikke høj intensitet.

Men anyway, det virker, og så er det jo underordnet.

Link to comment
Share on other sites

Tough'e triceps..De må snart kunne klemmes over 40 cm :wink:

Mht det med intensiteten, så er jeg enig i, at den ikke ser så høj ud fra et styrkeløfter perspektiv. Det er dog nok fraværet af tung squat og dødløft, der mest får det til at se sådan ud. Kan dog godt forstå, at et enkelt topsæt i bænk ikke ser ud af meget. TIl gengæld er pres-frekvensen høj og chins mere frekvent og tungere end de fleste.

Ville være dejligt, hvis jeg selv responderede på den slags og kunne nøjes med et enkelt topsæt i bænk og få fremgang og PR every day :smile:

Haha mine køller kan ikke vokse, men vil udelukkende se fyldige ud på pics :cool: ..præcis, i perioder som denne, hvor jeg ikke holder den store volumen ved hver træning, forsøger jeg netop at holde frekvensen oppe. Umiddelbart giver dette mig den bedste styrkefremgang. Hvorimod jeg i perioder med væsentlige højere volumen (læs 10x10 eller 10-15x3-5), max kan presse 1-2 gange om ugen... Vel egentlig meget normalt..

Du klær jo på med rimelig voldsom VOL nu DJ, og hvem ved hvad en mdrs Bill Starr ville gøre for dig ? ... Januar med 5x5 ramping sets :cool: ..

Link to comment
Share on other sites

Tough'e triceps..De må snart kunne klemmes over 40 cm :wink:

Mht det med intensiteten, så er jeg enig i, at den ikke ser så høj ud fra et styrkeløfter perspektiv. Det er dog nok fraværet af tung squat og dødløft, der mest får det til at se sådan ud. Kan dog godt forstå, at et enkelt topsæt i bænk ikke ser ud af meget. TIl gengæld er pres-frekvensen høj og chins mere frekvent og tungere end de fleste.

Ville være dejligt, hvis jeg selv responderede på den slags og kunne nøjes med et enkelt topsæt i bænk og få fremgang og PR every day :smile:

Lige præcis. :smile:

Link to comment
Share on other sites

     301211

CG bænk: 5x20,40,60,80,100, 3x120kg

Chins: 5x3x37,25kg

Shrugs: 3x20x100kg

BB curl: 3x10x40kg

BB tri ext: 3x10x40kg

Var OFF Idag ovenpå 4 timers nattesøvn og en smule hangovers..

Træningsugen har ellers været ideel og som jeg gerne ser dem fremover.. 3x styrke, 2x løb og 2x Grip.. Mandag-fredag.. Lørdag og søndag ska der restes og det blir Max til en gåtur eller to..

Link to comment
Share on other sites

             020112

BB MP: 5x20,30,40,50,60, 4x70kg

Chins: 4,4,3,3,3x37,5kg

Sumo død: 5x20,40,60,80, 3x110kg

DB curls: 2x10x21kg

DB tri ext: 2x12x21kg

KB windmills: 5x24kg, 5x32kg

Nytårs BW på 94kg..

Stille og rolig volumen som sædvanlig! Det er sgu fedt, at du har din helt egen approach der bare fungerer! Og 94kg?? SKUR!

Link to comment
Share on other sites

Hehe tænkte faktisk på dig et split sekund efter jeg havde smidt 32er kuglen. "sku jeg lave lidt mere for lige at vise molboerne at jeg godt kan lidt volumen!?!... Nahhhh, har sat en PR er chinup density og kan derfor Call it a day" ;)..

MP var tung Idag og ikke meget krudt nogen Steder i kroppen.. SKAL dog ha 4x120kg i smal bænk på onsdag, så regner med flere PRs iløbet af ugen..

Vær ærlig talt også brugt ovenpå dagens træning..

Forstår vrkelig heller ik vægten ka sige 94!? Må være den pizza og spaghetti carbonara igår aftes + XL kylling burger pre WO der lå i mavsen :)..

Link to comment
Share on other sites

Lol, laver du 13x2 med RB260N gripperen og fortæl mig om det et low vol ;)..

Endnu engang, shit di Dagsform på det sidste pic spiller!!..

Ah, jeg troede du mente 13 reps af 2 sæt. Anede i øvrigt heller ikke hvad RB260N var. Vildt nok, at du tager en hel dag bare med underarmstræning. Det var måske en hviledag?

Og thanx bro :cool: Nu må vi se om den holder, har lige spist 6 fastelavnsboller :laugh:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Underarm og greb er jo det VIGTIGSTE :)... Så ja, det ik for meget a dedikere en dag til det..

Har planer om min træningsuger ska se således ud:

Man: styrke

Tirs: Grip + løb

Ons: styrke

Tors: Grip + løb

Fre: styke

Lør: OFF

Søn: OFF

Self med plads til modifikationer hist og her..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share