DM Bodybuilding, Classic BB, Bodyfitness og Athletic Fitness 2006


Guest Fitness-iver
 Share

Hvor mange stiller op - hvem kommer og ser showet???  

210 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 603
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

BB er bare en krudtsport. Selvfølgelig vil der være nogle deltagere der stiller op clean, men udadtil at få det til at se ud som om at sporten primært er clean er helt forskruet.

I hvilken anden sport hylder man en atlet som man ved med 100% sikkerhed har skydt et halv apotek i røven i mange, mange år. Og her tænker jeg selvfølgelig på Kim Kold.

Jeg synes det er okay at man hylder ham, men så skal man bare ikke gå og sige at man går ind for et clean forbund. De 2 ting er fuldstændig modstridende.

BB er og bliver en freaksport. Fasinerende, underholdende, imponerende osv. Men bare antyde at man gør noget for at bekæmpe dopingen er da helt til grin.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

BB er bare en krudtsport. Selvfølgelig vil der være nogle deltagere der stiller op clean, men udadtil at få det til at se ud som om at sporten primært er clean er helt forskruet.

I hvilken anden sport hylder man en atlet som man ved med 100% sikkerhed har skydt et halv apotek i røven i mange, mange år. Og her tænker jeg selvfølgelig på Kim Kold.

Jeg synes det er okay at man hylder ham, men så skal man bare ikke gå og sige at man går ind for et clean forbund. De 2 ting er fuldstændig modstridende.

BB er og bliver en freaksport. Fasinerende, underholdende, imponerende osv. Men bare antyde at man gør noget for at bekæmpe dopingen er da helt til grin.

:smile:

Helt enig! :smile:

Og netop af samme grund, synes jeg det var ganske fornuftigt IKKE at nævne doping med et eneste ord i åbningstalen af den nye formand..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror seriøst ikke på at alle midler er søgt :blink:

... mig bekendt har flere ministerier her i DK store puljer af penge som aldrig uddeles fordi der ikke søges!!

At søge fonde er jo ikke meget anderledes end at lave legatansøgninger... hvis man smider 50 ansøgninger afsted skal der nok være bid et sted, og blot fordi man har søgt en fond som eks. kulturministeriets og fået afslag her... så må man jo søge videre! Men den generelle undskyldning om at det er frivilligt arbejde og bla. bla. er vel bevæggrunden for manglende søgning??! Den blev i hvert tilfælde hørt mange gange på sidste generalforsamling.

Det som er endnu mere interessant er hvis man ser på de omkostninger som det sidste år kostede at drive DBFF via frivllig arbejdskraft... disse omkostninger kunne eks. via de nye løntilskudsregler snilt have dækket én person i fuldtidsarbejde..

Ved at ansætte én person til at varetage eks. al koordinering, informationsarbejde/udarbejdelse, fondsøgning, sørge for reklame for fitnessklasserne i alle landets motionscentre osv. så tror jeg man kunne have kommet et langt skridt videre både med at få flere medlemmer men ikke mindst i forhold til at fyld en slunken pengekasse mere flere fondsmidler...

Jeg har personligt meget svært ved at forstå hvordan det kan være at omkostninger ved at have en frivillig bestyrelse i DBFF som tegner sig for 250 medlemmer koster mere end at have en frivillig bestyrelse i OBBC hvor der er 3000 medlemmer?

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror seriøst ikke på at alle midler er søgt :blink:

... mig bekendt har flere ministerier her i DK store puljer af penge som aldrig uddeles fordi der ikke søges!!

At søge fonde er jo ikke meget anderledes end at lave legatansøgninger... hvis man smider 50 ansøgninger afsted skal der nok være bid et sted, og blot fordi man har søgt en fond som eks. kulturministeriets og fået afslag her... så må man jo søge videre! Men den generelle undskyldning om at det er frivilligt arbejde og bla. bla. er vel bevæggrunden for manglende søgning??! Den blev i hvert tilfælde hørt mange gange på sidste generalforsamling.

Det som er endnu mere interessant er hvis man ser på de omkostninger som det sidste år kostede at drive DBFF via frivllig arbejdskraft... disse omkostninger kunne eks. via de nye løntilskudsregler snilt have dækket én person i fuldtidsarbejde..

Ved at ansætte én person til at varetage eks. al koordinering, informationsarbejde/udarbejdelse, fondsøgning, sørge for reklame for fitnessklasserne i alle landets motionscentre osv. så tror jeg man kunne have kommet et langt skridt videre både med at få flere medlemmer men ikke mindst i forhold til at fyld en slunken pengekasse mere flere fondsmidler...

Jeg har personligt meget svært ved at forstå hvordan det kan være at omkostninger ved at have en frivillig bestyrelse i DBFF som tegner sig for 250 medlemmer koster mere end at have en frivillig bestyrelse i OBBC hvor der er 3000 medlemmer?

Godt og seriøst svar på et plan, men hvem vil arbejde fuldtid for ca. kr. 50.000 om året + evt. løn tilskud og vel at mærke en person som har de rette kvalifikationer, så synes jeg da vi skal sende det til bestyrelsen...

Måske du kunne lave lidt benarbejde med nogle fonde, eller er det ikke noget for dig? Det vil ellers være lækkert, hvis du ville for så kunne vi gøre noget ved det... :blush:

Måske vi kunne få flere til at deltage på generalforsamlingen end de 10 der altid kommer, så vi virkelig kunne få nogle forslag igennem og behandlet, det vil jeg synes vil være kanon. Men de fleste folk er jo desværre ligeglade, må vi vel formode siden der ikke kommer flere... Jeg ved du var der sidst, men det gør jo ikke den store forskel når der stadig kun er meget få mennesker..

Forslag er der jo nok af her på nettet alle mulige steder, men de kommer jo desværre aldrig videre, men når der så endelig er noget at gøre ved det, så kommer der ingen og det er jo ærligt, for så virker det jo som om folk er ligeglade anyway... :bigsmile:

Nu høre doping og evt. midler i ministerium regi jo i kulturministeriet, så det vil måske være lidt underligt at søge i socialministeriet... Den seneste konflikt omkring bl.a. børnepasning viser jo tydeligt at fordi der er penge et sted er det jo nærmest umuligt at flytte dem til et andet sted.

Nu er det jo normalt ikke en bestyrelses opgaver at køre den daglige drift i et motionscenter, mig bekendt, som det er bestyrelsens opgave i DBFF.

Link to comment
Share on other sites

Godt og seriøst svar på et plan, men hvem vil arbejde fuldtid for ca. kr. 50.000 om året + evt. løn tilskud og vel at mærke en person som har de rette kvalifikationer, så synes jeg da vi skal sende det til bestyrelsen...

Der var et større forbrug end 50.000 kr sidste år i DBFF hvis du lage alle omkostninger sammen...

Og da vi regnede på tallene kom vi frem til at der i en længere periode snilt vil være penge til at ansætte en person mere eller mindre fuldtid (eller flextid alt efter mening om behov) til at varetage alle de funktioner som Mona har klaret på egen hånd gennem alle årene + der ville være ekstra ressourcer til at klare reklame, fondssøgning, publicity osv. ...

Jeg snakker ikke om fuldtidsansættelse et helt år men at få en konsulent ind til at varetage de daglige kontakt opgaver, profileringen af forbundet og det gængse arbejde eks. 6 måneder og så derefter vurdere om der fremover skulle afsættes midler til et sådan videre arbejde!

Og igen ... så ville der også kunne søges fonde til at hjælpe med aflønning såfremt man ønskede at videreføre en i fast stilling for DBFF!!

Måske du kunne lave lidt benarbejde med nogle fonde, eller er det ikke noget for dig? Det vil ellers være lækkert, hvis du ville for så kunne vi gøre noget ved det... :blush:
Helt udelukket!! Vil aldrig og kommer aldrig til at arbejde for DBFF og dennes bestyrelse!! Specielt efter den omgang jeg har været igennem fra bestyrelsens side! :mad:

Havde ellers i forbindelse med et ønske om at komme til EM sidste år sammen med Kristina Dybdahl og Karen Louise skaffet alle midler til turen for os alle og officials ... selv specialdesignet landsholdstøj til pigerne.... men sådan skulle det ikke være :sneaky2:

Fremover betaler jeg gerne mit kontingent og afgifter/omkostninger i forbindelse med stævne... men så er den heller ikke længere fra min side - ikke sådan som jeg er blevet behandlet!

Måske vi kunne få flere til at deltage på generalforsamlingen end de 10 der altid kommer, så vi virkelig kunne få nogle forslag igennem og behandlet, det vil jeg synes vil være kanon. Men de fleste folk er jo desværre ligeglade, må vi vel formode siden der ikke kommer flere... Jeg ved du var der sidst, men det gør jo ikke den store forskel når der stadig kun er meget få mennesker..

Forslag er der jo nok af her på nettet alle mulige steder, men de kommer jo desværre aldrig videre, men når der så endelig er noget at gøre ved det, så kommer der ingen og det er jo ærligt, for så virker det jo som om folk er ligeglade anyway... :bigsmile:

Har prøvet det med at få folk til at komme og enten er de nogle krystere som ikke ønsker konfrontation, ellers gider de ikke, har været på druk (for det er jo weekend :blink: ), snakker for deres syge moster osv... mange vil gerne have bedre vilkår og ikke mindst så elsker de at brokke sig... men reelt at gøre noget aktivt ligger dem så fjernt og tror jeg af alle sidste år måtte høre på dårlige undskyldinger hvorfor folk ikke kunne komme til generalforsamlingen...

Men hvis DBFF virkelig ønskede flere skulle deltage aktivt i generalforamling kunne de måske også tage at være med imødekommmende mht. eks. at afholde denne på Fyn hvor flere ville kunne komme... det er nu engang dyrt at tage fra Jylland til Kbh for ikke at snakke bare fra Fyn med broafgiften!

Derudover så burde DBFF også tage at få en ÅBEN debat på deres egen side hvor også ikke-medlemmer kun deltage og ikke mindst få lov at stille spørgsmål og måske derigennem engagere dem til et medlemsskab!

DBFF er generelt utroligt lukket og alt foregår bag lukkede døre ... ingen info og ingen åben debat ... ikke ligefrem medlemsbefordrende! Og så denne utrolige berøringsangst if orhold til saglig kritik --> i det hele taget med at modtage kritik er ikke et godt kendetegn ved forbundet! Dette er en stor mangel sådan som jeg ser det og afskrækker mange fra at åbne munden og sige deres mening...

Nu høre doping og evt. midler i ministerium regi jo i kulturministeriet, så det vil måske være lidt underligt at søge i socialministeriet... Den seneste konflikt omkring bl.a. børnepasning viser jo tydeligt at fordi der er penge et sted er det jo nærmest umuligt at flytte dem til et andet sted.

Nu skal én sag jo ikke diktere ens levevis... der kan altid hentes penge også fra andre afdelinger ved rette ansøgninger og ikke mindst ved at bruge de rette personer som talerør...

Ansøgning om penge til dopingbekæmpelse kunne eks. også hentes i sundhedsministeriet eller Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender... det er jo ikke sådan at et ministerie kun besidder en fond men har et uoverskueligft antale fonde at hente penge fra!

Link to comment
Share on other sites

Sidenote fra et gammelt bestyrelsesmedlem i en frivillig sportsklub:

Det er altså ikke kun ministerier man kan søge penge hos. :wink:

Der er tonsvis af fonde rundt om i landet man kan søge hos. Lokale, såvel som nationale. Det er bare et spørgsmål om at ligge lidt benarbejde i opsnusningen af de relevante fonde, og så sende en ansøgning af sted. Flere fonde har endda oprettet den mulighed, at man kan sende en ansøgning via e-mail. Så er man fri for det usandsynligt hårde arbejde det er, at printe ansøgningen ud, fikse en kuvert, slikke på den, købe frimærke og smide det i postkassen. Herligt. :tongue:

Da jeg blev sat til at søge midler hos fonde, kørte jeg Angels omtalte spredehagl-metode. Find ALT der bare minder om det man har med at gøre. Alt indenfor sport, kultur, velvære, motion osv. osv. osv. ALT!! :superman:

I min situation kostede det en 4 - 5 aftener på internettet, et par timer med at skrive ansøgninger. (Hint: Lav en master, og ret den så til således den virker unik for den enkelte fond. Works everytime :wink: ). Det gav umiddelbart ikke pote, men sørme om ikke der dumpede to checks ind på 5.000 kr. stk. et par måneder senere. Det eneste fondene ville have var dokumentation for hvordan midlerne blev brugt (blev brugt i ungdomsafdelingen i en billardklub, da jeg var ungdomsleder på daværende tidspunkt) - og så havde vi pludselig 10K ekstra at gøre godt med. Behøver jeg sige formanden var glad?

Så det KAN lade sig gøre. Det er et spørgsmål om vilje.

Bevares, de 10K forslår ingenting hvis man vil forsøge at kunne teste alle deltagere ved et DM. Men DBFF er også en organisation med et lidt bredere appeal og større kundegrundlag end en billardklub i en by med max. 3000 indbyggere. :cool:

Så igen: Et spørgsmål om vilje.

Men VIL man fra DBFF's side gerne teste alle medlemmer? Jeg synes ikke det virker sådan... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Nogen konstruktiv måde at gøre det bedre på, som kan gøres med rimelige resurser, når nu midlerne i DBFF ikke er ret store.. :cool:

Jeg synes vi skal glæde os over, at der blev holdt et DM i år og at vi muligvis også får et næste år, hvis DBFF har råd til det. Der er jo ved at være tomt i kassen, når der bliver brugt ca. 20-25 % af omsætningen på doping og ingen vil hjælpe med at betale :innocent:

Det var tros alt en kanon oplevelse for de fleste og som altid lærerigt :bigsmile:

Bare ved at lægge kontrollen på selve dagen istedet for aftenen før, får man meget mere for pengene. Det ville have en præventiv virkning i forhold til brugen af vanddrivende midler fx.

Man kunne også plotte alle deltagernavne ind i en computer og få den til at trække nogle navne ud. Eventuelt kunne man lægge flere tests i de tunge klasser som har tradition for positive tests osv. Det kræver egentlig ikke ret meget at få mere ud af pengene, hvis man vil.

Mht. pengene til flere tests, så burde de 50.000kr, som det reelt koster ikke være det store problem at skaffe, men mig bekendt kom der aldrig et møde istand med kulturministeriet og til generalforsamlingen, var optimismen i forhold til at søge midler derfra ikke overvældende.

Skal man gøre noget der batter, er det dog nødvendigt at folk gider at engagere sig og det er der ikke, så alle dem der brokker sig, burde lade være med al klynkeriet og brokken.

Link to comment
Share on other sites

Tak for en fed weekend til alle MOL'erne.

Her kommer lige et par udvalgte pics:

Mass'kinen lige efter indvejning. Hvor han i øvrigt brokkede sig over at være helt depleated :laugh:

post-2616-1159300312_thumb.jpg

Mass'kin ben et par timer inden finalen

post-2616-1159300483_thumb.jpg

Big Mike viser hvad han er lavet af

post-2616-1159300519_thumb.jpg

Vetö til højre og jeg selv til venstre dwarfer Kim Kold

post-2616-1159300570_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

... forresten - atleten nr. 64 der blev nr. 3 i den høje BF klasse +164 cm er rent faktisk Sune Larsens kæreste gennem mange år (de har 2 børn sammen mig bekendt )

Jep, Camilla hedder hun. Træner i SATS på Amager.

Hun fortalte i øvrigt at Sune ikke vil stille op mere. Kunne ellers have været meget sjovt at se ham battle den ud med Kim Kold.

Link to comment
Share on other sites

Jep, Camilla hedder hun. Træner i SATS på Amager.

Hun fortalte i øvrigt at Sune ikke vil stille op mere. Kunne ellers have været meget sjovt at se ham battle den ud med Kim Kold.

Det er sgu da dejligt for hende hvis Sunes har besluttet at ligge BB på hylden :4thumbup:

... må godt nok være hårdt at have en kæreste der har krudtet den maks i så mange år!!

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu da dejligt for hende hvis Sunes har besluttet at ligge BB på hylden :4thumbup:

... må godt nok være hårdt at have en kæreste der har krudtet den maks i så mange år!!

Lidt insider-viden, hvis nogen skulle være interesseret. Sune har været totalt (!!) clean de sidste 5 mdr, og til trods for det, så står han stadig ved 122 kg og en fedt% omkring de 12-13 stk! :crazy: Han er altså bare et spildt talent... :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Lidt insider-viden, hvis nogen skulle være interesseret. Sune har været totalt (!!) clean de sidste 5 mdr, og til trods for det, så står han stadig ved 122 kg og en fedt% omkring de 12-13 stk! :crazy: Han er altså bare et spildt talent... :unhappy:

Vi er altid interesseret i sladder :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share