DM Bodybuilding, Classic BB, Bodyfitness og Athletic Fitness 2006


Guest Fitness-iver
 Share

Hvor mange stiller op - hvem kommer og ser showet???  

210 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 603
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hehe... ja, og de har omtrent 800 billeder i den billedserie af det. Resten fokuserer på de kvindelige deltageres bryster. :nonono:

Useriøs omgang knipsen der fokuserer mere på nøgenhed end fysisk æstetik. Alene det, at Kim Kolds havnearbejderbillede hvor han sidder på dækket er det bedste (og her er jeg helt enig) viser, at Berlingske skulle koncentrere dem om at lave journalistisk arbejde, i stedet for at udstille deres mangel på forståelse for fotografering i offentligheden. :laugh:

Seriøst, jeg fatter ikke folk giver tilladelse til at der bliver skudt nøgen foto`s af dem til sådan en event. :blink:

Men ok. Desværre rimelig kedelig billedeserie, ikke meget der rammer ånden i sporten.

Det var slet ikke menigen den skulle postes her i første omgang :wink:

Hvorfor må vi ikke se den?

Link to comment
Share on other sites

Seriøst, jeg fatter ikke folk giver tilladelse til at der bliver skudt nøgen foto`s af dem til sådan en event. :blink:

Men ok. Desværre rimelig kedelig billedeserie, ikke meget der rammer ånden i sporten.

Hvorfor må vi ikke se den?

De har heller ikke givet tilladelse :mad:

Tror ikke engang fotografen har spurgt nogen som helst :sneaky2:

Kender i hvert tilfælde én som klager til Berlingske først i morgen tidlig!!!

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Fordi der med 100% sikkerhed kommer 20 krudtbeskyldninger i kølvandet, som der plejer her på MOL. Der er bare nogen der ødelægger det for andre desværre :dry:

Jeg er ikke sikker på jeg forstår problemet. Jeg kan allerede se xx antal billeder af din bror her på MOL. Der kommer vel ikke flere eller færre beskyldninger fordi vi får lov at se den frie rutine. Tværtimod må det vel være til hæder for hans præstation at vi som ikke selv kunne være i der på dagen, kan få lov til at se en efter sigende meget fed fri rutine.

Er det ikke lidt patetisk inden for professionel bodybuilding at brokke sig over krudt beskyldninger? Jeg mener hvis man frygter beskyldninger for doping, så er bodybuilding vel ikke sporten at gå ind i. Så er skak, dart, Counter Strike osv væsentlig mere velegnede.

Du får det lidt til at lyde som problemet kun eksisterer på MOL. Jeg vil påstå at problemet her inde er væsentlig mindre end det ville være hvis du fik "normele" ikke trænende menneskers holding. De mener nemlig med stor sandsynlighed alle sammen at han er drugged up. På MOL er der rimelig blandede meninger.

Well bare min mening. Synes det er noget pjat. Hvis jeg var blevet anklaget for at være drugged, og jeg havde mit på det rene, er der jo ikke andet at gøre end at trække på skuldrene. At folk bliver ved, tja, dem om det.

Link to comment
Share on other sites

Fordi der med 100% sikkerhed kommer 20 krudtbeskyldninger i kølvandet, som der plejer her på MOL. Der er bare nogen der ødelægger det for andre desværre :dry:

Du tror da vel ikke at athleterne til DM i BB ikke er eller har krudtet hva? :blink: så er du måske en smule naiv i mine øjne, men det er bare min egen personlige mening :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke sikker på jeg forstår problemet. Jeg kan allerede se xx antal billeder af din bror her på MOL. Der kommer vel ikke flere eller færre beskyldninger fordi vi får lov at se den frie rutine. Tværtimod må det vel være til hæder for hans præstation at vi som ikke selv kunne være i der på dagen, kan få lov til at se en efter sigende meget fed fri rutine.

Er det ikke lidt patetisk inden for professionel bodybuilding at brokke sig over krudt beskyldninger? Jeg mener hvis man frygter beskyldninger for doping, så er bodybuilding vel ikke sporten at gå ind i. Så er skak, dart, Counter Strike osv væsentlig mere velegnede.

Du får det lidt til at lyde som problemet kun eksisterer på MOL. Jeg vil påstå at problemet her inde er væsentlig mindre end det ville være hvis du fik "normele" ikke trænende menneskers holding. De mener nemlig med stor sandsynlighed alle sammen at han er drugged up. På MOL er der rimelig blandede meninger.

Well bare min mening. Synes det er noget pjat. Hvis jeg var blevet anklaget for at være drugged, og jeg havde mit på det rene, er der jo ikke andet at gøre end at trække på skuldrene. At folk bliver ved, tja, dem om det.

Det er hans eget ønske at den ikke blev postet her. Og nu er Mass hvis ikke ligefrem professionel :wink: Kan godt følge dig Blackie, men hvis du gang på gang får smidt doping beskyldninger i hovedet her på mol, hvorfor så bidrage med noget til sitet?

Du tror da vel ikke at athleterne til DM i BB ikke er eller har krudtet hva? :blink: så er du måske en smule naiv i mine øjne, men det er bare min egen personlige mening :superman:

Hvor finder du den påstand?

Link to comment
Share on other sites

Det er hans eget ønske at den ikke blev postet her. Og nu er Mass hvis ikke ligefrem professionel :wink: Kan godt følge dig Blackie, men hvis du gang på gang får smidt doping beskyldninger i hovedet her på mol, hvorfor så bidrage med noget til sitet?

Det er naturligvis hans valg. Og det er helt fair. Det kan kun han bestemme jo.

Men jeg vil dog mene at man er professionel det øjeblik man har stillet op i en national konkurrence. Men det er også bare pindehuggeri. Så who cares.

Jeg forstår godt det er irriterende konstant at få smidt i snotten når man er clean. Men omvendt forstår jeg også godt folk. Inden for Elite BB bygger sporten jo i meget høj grad på Krudt. Det er hamrende surt for dem der ikke er drugged, men jeg har svært ved at bebrejde folk at de ser spøgelser ind i mellem. Især når man stikker mere uden for normen end så mange andre. Og det må man jo sige din bror gør. Altså stikker uden for normen. Hvor de andre små klasser (hvor der jo også ER indrømmede drugged atleter) er mere opnåeligt for de fleste. Well lad os ikke tage den mere op igen, jeg undrede mig bare lidt over denne lidt "små fornærmede" holding. Men det skal du ikke forsvare, det er ikke din beslutning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

De har heller ikke givet tilladelse :mad:

Tror ikke engang fotografen har spurgt nogen som helst :sneaky2:

Kender i hvert tilfælde én som klager til Berlingske først i morgen tidlig!!!

Jeg ringer også til dem i morgen og gir dem en sviner :mad: Hvad fanden bilder de sig ind!

Godt nok var der ingen nøgenbilleder af mig, men det kunne der lige så godt ha været, for jeg havde ikke set, at der luskede en fotograf rundt inde i omklædningsrummet!

Link to comment
Share on other sites

Du tror da vel ikke at athleterne til DM i BB ikke er eller har krudtet hva? :blink: så er du måske en smule naiv i mine øjne, men det er bare min egen personlige mening :superman:

Krea er jo Mass bror, derfor vil jeg mene at han kender ham bedre end så mange andre herinde, det er da klart at han bliver en smule småfornærmet over sådanne beskyldninger, når netop Mass i umenneskelige tider har præket clean BB'ing...

- Om du så tror på det, er en anden side af sagen!

Edited by ProtPig
Link to comment
Share on other sites

Krea er jo Mass bror, derfor vil jeg mene at han kender ham bedre end så mange andre herinde, det er da klart at han bliver en smule småfornærmet over sådanne beskyldninger, når netop Mass i umenneskelige tider har præket clean BB'ing...

- Om du så tror på det, er en anden side af sagen!

Proklamerede MASS´s træningsven ikke også at han var clean og ikke var det alligevel? :blink:

Så når folk siger de er Clean så passer det?

I så fald behøvede vi jo ikke at teste folk til konkurrencer vi kunne bare spørge dem om de var på noget og så tro på hvad de siger :wink:

Link to comment
Share on other sites

ad fotos: Det er jo sådan set ikke lovligt at publicere fotos af mennesker i en position hvor de kan genkendes (dvs er centrale elementer i et billede) uden deres tilladelse - og dette skærpes naturligvis når der er tale om intime / kompromitterende positioner (nøgenhed). Sådan var det i hvert fald da jeg var fotograf!

Normalt har man jo en tilladelse feks fra forbundet, og når man tager billederne, lodder man lige stemningen og sikrer sig , evt bare ved øjenkontakt, at det er OK at tage billedet. Er det ikke det bør man ikke offentliggøre billedet.

Link to comment
Share on other sites

Proklamerede MASS´s træningsven ikke også at han var clean og ikke var det alligevel? :blink:

Så når folk siger de er Clean så passer det?

I så fald behøvede vi jo ikke at teste folk til konkurrencer vi kunne bare spørge dem om de var på noget og så tro på hvad de siger :wink:

Hvis du henviser til Granhof aner jeg ikke om han er clean eller ej, hvis jeg vidste det ville jeg heller ikke fortælle det, da det efter min mening er en personlig sag.

Men jeg kan selvfølgelig ikke garantere dig, på nogen måde, at Mass er clean. Dog har jeg selv trænet med ham, og den træning han ligger for dagen, er noget han har opbygget sig selv til igennem de sidste 5-6 år. Den fremgang jeg havde i de 9 månder jeg havde æren af at træne sammen med ham, havde den propotionelle fremgang, som enhver kan have med ordentlig kost og en god vejleder!

Jeg mener selvfølgelig ikke at man skal stoppe med at teste deltagerne til DM, men man måske engang imellem skal kigge på hvem som kommer med diverse beskyldninger. Som du kan høre mener jeg heller ikke Mass er krudtet, eftersom han er en af de største fortalere for clean bb'ing.

- Og ja traditionelt set er bodybuilding en krudtsport, men det betyder ikke at alle dem som dyrker den er krudtet?! Denne diskussion har været oppe at vende så mange gange, der er røget mange interesante logs på dennes bekostning, hvilket er ærgeligt....

Jeg gider ikke at starte en ny krig mellem believers og unbelivers, jeg er bare af den naive holdning, at jeg stoler på det mennesker som har lært mig, stort set alt hva jeg ved om træning.

..the end

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Protpig> lige for at få det på det rene: Granhof lægger ikke selv skjul på sit "krudteri", han har selv skrevet om det på MOL.

I ved hvad min holdning til MASS og spørgsmålet om krudt er, den skal jeg ikke kede jer med. Men nævnværdigt synes jeg det er, at Granhof selv - i forbindelse med sin indrømmelse af at tage krudt - gav en eller to stikpiller til at MASS, hans makker, skulle være krudtet også. Granhof skrev noget i stilen af at hvis man ville vide hvem der var på krudt skulle man bare kigge i folks logbøger og vurdere om deres resultater var realistiske eller ej, og at man nok godt vidste hvem der var krudtet..

Det læser jeg som en stikpille, da det fulgte efter indlæg hvor flere havde sat spørgsmålstegn ved om MASS var clean eller ej - at hans gains var urealistiske. Man må antage at Granhof ved eller vidste om MASS var på krudt.

Som sagt, jeg skal ikke kede jer med min holdning. De der person-fnidder diskussioner bliver alligevel slettet.

Link to comment
Share on other sites

Det sjove ved BB'ing er måske også, at der er en ualmindelig stor del 'name-calling' i branchen. Alle der er bedre end én selv krudter den. Sådan er det bare. :dry:

Ser man den slags attituder i fodbold, basketball eller dart? :wink:

Synes generelt det er blevet lidt kedeligt med den evindelige mudderkast. Der er sjældent nogen reelle løsningsforslag. Bevares, DBFF har ikke selv været nogen særlig god organisation i at forbedre sportens image, men det har MOL så sandelig heller ikke. Hver gang "krudt", som man så belejligt kalder det, fordi man ikke tør skrive steroider (måske fordi man ikke kan stave til det?) nævnes er det altid hurtigt fulgt op af en anklage mod en navngiven person, enten her på boardet eller én man har hørt om deltager i konkurrencerne.

Den personlige hetz er pinlig! Dem der jager er pinlige. Vil man noget med det her, så tager man problematikken seriøst og gør noget ved den. Melder sig ind i DBFF og får det sat i stand således alle deltagere testes ved næste DM.

Hvis ikke, er det bare larm. Og larm er der nok af. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fulgt med i denne tråd og spekuleret på, hvordår den ville komme til at handle om krudt. Og ganske rigtigt. Det viser vel, at indtil krudtproblematikken er løst, og det sker nok aldrig vil body-building være en yderst marginal sportsgren, der kun samler opbakning fra de involverede og deres pårørende og venner. Enhver ambition om øget TV-dækning og sponsorinteresse fra andet end kosttilskudsproducenter er total urealistisk.

Dette sagt med al mulig respekt for det engangement og den indsats som cleane deltagere lægger for dagen.

Link to comment
Share on other sites

ad fotos: Det er jo sådan set ikke lovligt at publicere fotos af mennesker i en position hvor de kan genkendes (dvs er centrale elementer i et billede) uden deres tilladelse - og dette skærpes naturligvis når der er tale om intime / kompromitterende positioner (nøgenhed). Sådan var det i hvert fald da jeg var fotograf!

Normalt har man jo en tilladelse feks fra forbundet, og når man tager billederne, lodder man lige stemningen og sikrer sig , evt bare ved øjenkontakt, at det er OK at tage billedet. Er det ikke det bør man ikke offentliggøre billedet.

Straffelovens § 264 d.

§ 264 d. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den,

der uberettiget videregiver meddelelser eller billeder vedrørende

en andens private forhold eller i øvrigt billeder af den pågæld-

ende under omstændigheder, der åbenbart kan forlanges und-

draget offentligheden. Bestemmelsen finder også anvendelse,

hvor meddelelsen eller billedet vedrører en afdød person.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fulgt med i denne tråd og spekuleret på, hvordår den ville komme til at handle om krudt. Og ganske rigtigt. Det viser vel, at indtil krudtproblematikken er løst, og det sker nok aldrig vil body-building være en yderst marginal sportsgren, der kun samler opbakning fra de involverede og deres pårørende og venner. Enhver ambition om øget TV-dækning og sponsorinteresse fra andet end kosttilskudsproducenter er total urealistisk.

Dette sagt med al mulig respekt for det engangement og den indsats som cleane deltagere lægger for dagen.

Fuldstændig rigtigt. Lige så længe DBFF ikke tør tage kampen op, lige så længe forbliver det en, med rette, udskældt sportsgren. :blush: Og de kan skyde mange hvide pile efter øget pressedækning.

Men vil man gøre noget, kunne man jo starte netop med at sætte fokus på dopingkontrollen. Vise både medlemmer såvel som omverden, at man gør noget aktivt for at holde sporten ren for doping. Som nævnt før er ét forslag, at man tester ALLE deltagere ved et DM og/eller lign. arrangementer som DBFF står bag.

Hvordan får man midlerne?

Fonde. Søg midler hos fonde. Start med "Vi hos DBFF vil aktivt ændre det ry og omdømme bodybuilding- og fitness-verdenen har i medierne, og vil derfor forsøge at stable en ordning på benene der betyder, at alle deltagere ved vore arrangementer pr. definition bliver testet af AntiDoping Danmark. For at sådan en aftale kan komme i hus, har vi brug for midler, da denne løsning ikke er gratis. Derfor ansøger vi hos jer, i håbet om, at I fatter sympati for vores dagsorden i kampen for at få en renere og sundere sportsgren. Vi vil aktivt ændre vores profil og offentlighedens opfattelse etc. etc. etc."

Søg fonde der går op i folkelig sundhed. Slå på at fitness-kæderne har flere medlemmer end fodbold, der er landets 'nationalsport' osv. - at potentialet er stort, at eksponeringen kan blive stor (hvis man søger hos f.eks. Tuborgs Grønne Fond eller søger direkte sponsorater hér eller andre steder).

Mulighederne er mange. Men som jeg har eftersøgt før; DBFF skal VILLE det. Jeg tror godt de KAN. Men VIL de? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fuldstændig rigtigt. Lige så længe DBFF ikke tør tage kampen op, lige så længe forbliver det en, med rette, udskældt sportsgren. :blush: Og de kan skyde mange hvide pile efter øget pressedækning.

Men vil man gøre noget, kunne man jo starte netop med at sætte fokus på dopingkontrollen. Vise både medlemmer såvel som omverden, at man gør noget aktivt for at holde sporten ren for doping. Som nævnt før er ét forslag, at man tester ALLE deltagere ved et DM og/eller lign. arrangementer som DBFF står bag.

Hvordan får man midlerne?

Fonde. Søg midler hos fonde. Start med "Vi hos DBFF vil aktivt ændre det ry og omdømme bodybuilding- og fitness-verdenen har i medierne, og vil derfor forsøge at stable en ordning på benene der betyder, at alle deltagere ved vore arrangementer pr. definition bliver testet af AntiDoping Danmark. For at sådan en aftale kan komme i hus, har vi brug for midler, da denne løsning ikke er gratis. Derfor ansøger vi hos jer, i håbet om, at I fatter sympati for vores dagsorden i kampen for at få en renere og sundere sportsgren. Vi vil aktivt ændre vores profil og offentlighedens opfattelse etc. etc. etc."

Søg fonde der går op i folkelig sundhed. Slå på at fitness-kæderne har flere medlemmer end fodbold, der er landets 'nationalsport' osv. - at potentialet er stort, at eksponeringen kan blive stor (hvis man søger hos f.eks. Tuborgs Grønne Fond eller søger direkte sponsorater hér eller andre steder).

Mulighederne er mange. Men som jeg har eftersøgt før; DBFF skal VILLE det. Jeg tror godt de KAN. Men VIL de? :wink:

Det tror jeg ikke du skal regne med :smile:

Som det tidligere er konstateret i tråden, kan man hvad man vil - ligesom med så mange andre ting her i livet..

Men på intet tidspunkt (i hvert fald i nyere tid), har DBFF erklæret hellig krig mod doping - så når de ikke officielt tilkendegiver en holdning eller en aktionsplan, er det højst sandsynligt fordi de ikke ønsker at gøre mere ved det.

Og for min skyld, fred være med det :smile:

Men jeg ved ikke alle deler dette synspunkt naturligvis..

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg ikke du skal regne med :smile:

Som det tidligere er konstateret i tråden, kan man hvad man vil - ligesom med så mange andre ting her i livet..

Men på intet tidspunkt (i hvert fald i nyere tid), har DBFF erklæret hellig krig mod doping - så når de ikke officielt tilkendegiver en holdning eller en aktionsplan, er det højst sandsynligt fordi de ikke ønsker at gøre mere ved det.

Og for min skyld, fred være med det :smile:

Men jeg ved ikke alle deler dette synspunkt naturligvis..

Jeg tror du har ret. Formanden glimrede jo ved at holde en alenlang, kedelig åbningstale. Mandens første. Den kunne være brugt meget, MEGET bedre. Han kunne have søsat en handlingsplan, men fyrede i stedet luftkasteller af sted om øget medlemstal - men ikke særlig konkret i hvordan han dog nogensinde skulle kunne lokke flere medlemmer til krudthulen. :laugh:

Så når jeg gentagne gange spørger om DBFF gerne VIL doping til livs, er det nærmere retorisk. For det vil de IKKE. Det viste DM jo med al tydelighed. Der var i hvert fald én deltager der vandt en 2 - 3 priser, og når de giver så mange præmier til én der er SÅ åbenlyst dopet, kan man umuligt forestille sig, at de nogensinde vil tage dopingproblematikken seriøst. Tværtimod. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Protpig>Granhof skrev noget i stilen af at hvis man ville vide hvem der var på krudt skulle man bare kigge i folks logbøger og vurdere om deres resultater var realistiske eller ej, og at man nok godt vidste hvem der var krudtet.

Mig bekendt har han da aldrig skrevet det? Vil du ikke lige prøve at søge tilbage i gamle indlæg og se om du kan finde det du snakker om :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det sjove ved BB'ing er måske også, at der er en ualmindelig stor del 'name-calling' i branchen. Alle der er bedre end én selv krudter den. Sådan er det bare. :dry:

Ser man den slags attituder i fodbold, basketball eller dart? :wink:

Jeg mener man burde, i hvert fald i dart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share