Bambi1981


Bambi1981
 Share

Recommended Posts

Det var altså ikke min mening at skrive, at det ikke var rigtig dødløft, hvis det kunne læses på den måde :smile: Bare et nysgerrigt spørgsmål :wink:

Jeg synes det er superflot løftet og Pia lægger den mere død end jeg selv normalt gør. Jeg synes nemlig det larmer meget og tiltrækker mere opmærksomhed end jeg normalt opsøger i frivægtsområdet :tongue: Det kan godt være, at jeg skal øve mig i at lægge vægtstangen død, hvis det giver mig en fordel, at jeg holder muskelspændingen over løftet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg skrev:

Imo er det heller ikke dødløft, hvis vægten ikke ligger død på gulvet, før man løfter (hvis den ikke ligger død, ville jeg kalde det rumænsk dødløft eller lignende). Men det synes jeg nu også godt, man kan sige, Pias 102.5 kg gør, selvom hun løfter dem på en noget utraditionel måde med at unracke og racke vægten før og efter løftet.

Ergo synes jeg, at Pias løft er et rigtigt dødløft.

Du skrev:

Selvom de kloge tøser som er hardcore styrkeløfter siger at det ikke er rigtig dødløft, så syntes jeg at 102 kg er SUPER flot og utroligt at du kan løfte den op på rack stativet selv igen bagefter.. he he.. (så er den vist IKKE tung nok)
Link to comment
Share on other sites

Den næste uge kommer jeg ikke ned i centret, da jeg skal have fjernet mine mandler i morgen. Det lyder totalt latterligt, men kan virkelig mærke at jeg er nervøs. :unhappy: Jeg har aldrig prøvet at være i fuld narkose og frygter lidt for smerterne efterfølgende. :unsure: Jeg skriver lige en lille update herinde, når jeg er hjemme fra sygehuset igen. :smile:

- Pia (Bambi) :wub:

Jeg har fået fjernet mandlerne ikke noget at være nevøs over, OP og narkose er ikke noget, men halsen er godt nok øm bagefter, jeg kunne ikke engang spise is efter OP, det tager heldigvis ikke lang tid før det bliver bedre, har du fået at vide du ikke må træne en hel uge efter OP?

Held og lykke med OP :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Pia

Held og lykke med operationen i morgen :flowers: Jeg kan godt forstå, at du er lidt nervøs, men det må alligevel være rart at vide, at det er ren rutine for dem som skal udføre operationen :smile:

Det var et flot dødløft du postede video af. Imponerende vægt i forhold til din kropsvægt :4thumbup: Laver du altid singles, hvor du starter oppe? Det giver selvfølgelig samme belastning, om man løfter ned og op, i stedet for op og ned, men jeg troede egentlig man startede nedefra :bigsmile:

Tusind tak Marianne. Ja fjernelse af mandlerne er faktisk det de gør aller mest i Randers, så jeg kan vist være helt rolig. :smile: Jeg plejer faktisk altid at tage stangen fra racket og lægge den tilbage igen, når jeg dødløfter, uanset om det er singler eller flere :wink: Men det er helt korrekt forstået, at dødløft normaltvis startes fra gulvet, hvilket jeg også vil gøre fremover. :smile:

Hej Pia

Held og lykke med operationen i morgen. Jeg er sikker på at det nok skal gå godt. :bigsmile:

Desuden flot PR i dødløft, :4thumbup: jeg har det på samme måde som Marianne. Jeg troede også at det var mest naturligt at flytte den fra gulvet og op i stedet for oppe fra. :wink: Men det gør jo ikke din PR mindre flot :cool:

Tusind tak Signe. Som skrevet ovenfor har du også helt ret mht. dødløften.

"Rigtigt" dødløft løfter man fra gulvet - d v s fra at stangen ligger "død". Men nu er der jo så mange forskellige slags dødløft. F eks Keystone, Stiff legged og Rumænsk dødløft starter man med stangen oppe. Det er hårdere at løfte stangen når den starter død, da man ikke kan udnytte spændingen som bygges op i muskler og sener ved den excentriske fase :4smartass:

@Pia

Tillykke med PR og held og lykke med vejen til DM! :smile:

Tusind tak Linis. Jeg vil fremover starte fra gulvet og se om det får stor betydning for mine løft.

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Imo er det heller ikke dødløft, hvis vægten ikke ligger død på gulvet, før man løfter (hvis den ikke ligger død, ville jeg kalde det rumænsk dødløft eller lignende). Men det synes jeg nu også godt, man kan sige, Pias 102.5 kg gør, selvom hun løfter dem på en noget utraditionel måde med at unracke og racke vægten før og efter løftet.

Tillykke med PR'en. :4thumbup: Altid lækkert med en PR - især i en af de tre store. :innocent: Og held og lykke med operationen i morgen. :1112:

Mange tak Hoosier. Jeps jeg eeeeelsker de 3 store basisøvelser - bænkpres, squat og dødløft :wub: Og vægten begynder ligeså stille at snige sig derop af i alle 3 øvelser. :wootdance:

Hej Pia..

Tag det fra en tøs som har prøvet fuld nakose et par gange.. :laugh: Det er ikke særlig slemt og syntes ikke det er en ubehagelig oplevelse hvis det hjælper lidt på nervøsiteten :smile:

Det må da egenlig være rart at slippe for de mandler, som kan være ret så irreterende at have og har ikke helt forstået hvad deres funtion er endnu (andet end at være pisse irreterende når man er forkølet) :tongue:

og SUPER flot dødløft og utroligt at du kan løfte den op på rack stativet selv igen bagefter.. he he.. (så er den vist IKKE tung nok) :wink:

Knus Nillepige

(ps. rettet)

Hey Nillepige. :flowers:

Mange tak og jo den var tung nok :wink: Tror ikke der havde været til meget mere. :blush: Det lyder godt med narkosen, jeg tror også bare det er mig der er lidt pylret. :blush:

Knus Pia (Bambi)

Det var altså ikke min mening at skrive, at det ikke var rigtig dødløft, hvis det kunne læses på den måde :smile: Bare et nysgerrigt spørgsmål :wink:

Jeg synes det er superflot løftet og Pia lægger den mere død end jeg selv normalt gør. Jeg synes nemlig det larmer meget og tiltrækker mere opmærksomhed end jeg normalt opsøger i frivægtsområdet :tongue: Det kan godt være, at jeg skal øve mig i at lægge vægtstangen død, hvis det giver mig en fordel, at jeg holder muskelspændingen over løftet.

He he ja det larmer af h...... til :w00t: Hvilket jeg godt nok også lige skulle vænne mig til da jeg startede nede i Equinox, da dødløft-platoet ligger midt imellem alt det andet styrketræningsgrej, så hele rummet ryster når man først går igang. Men på den anden side set, så lyder det som om loftet er ved at brase sammen, når der er hold-træning oven på - Det er lige så lysstofrørene blinker. :laugh:

Ergo synes jeg, at Pias løft er et rigtigt dødløft.

Sådan forstod jeg den også og det er jeg glad for, at du synes, for du er sgu en mega sej tøs til dødløft - DAMN. :4flex:

Jeg har fået fjernet mandlerne ikke noget at være nevøs over, OP og narkose er ikke noget, men halsen er godt nok øm bagefter, jeg kunne ikke engang spise is efter OP, det tager heldigvis ikke lang tid før det bliver bedre, har du fået at vide du ikke må træne en hel uge efter OP?

Held og lykke med OP :smile:

Mange tak Mollerup. Jeg har hørt meget blandet fra folk. Nogle synes smerterne er meget bedre efter 2 dage og andre synes det er slemt i op til 2 uger. Nok det sidste der skræmmer mig lidt. Jeg har fået atvide at man skal holde sig fra hård idræt i 2 uger. Men derfor kan det selvfølgelig godt være at jeg kan træne lidt let efter 1 uge. :hands:

- Pia (Bambi)

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Lille update

Nå så kommer der lige en lille og kort update herfra. :smile: Jeg mødte ind på Randers sygehus fastende kl. 7.00 og fik tildelt en seng på stue med en 12 årig pige og hendes mor, pigen skulle også have fjernet sine mandler. Så sad vi ellers der indtil kl. 10.30 hvor der kom en portør og kørte mig op på operationsgangen - prøv lige at spørg om jeg var sulten på det tidspunkt? :blink: Jeg husker knap nok at jeg kom i narkose - pludselig var jeg bare væk. :sleeping: Det næste jeg husker var at jeg blev kørt på opvågningen lidt over 12.00 og der lå jeg så til kl. 16.00 - kunne slet ikke vågne igen og hold kæft hvor havde jeg ondt i halsen og kvalme. :crazy: Inden jeg blev kørt op på afdelingen igen kom lægen og kiggede til mig. Hun sagde at alt var gået som det skulle og at hun var ret sikker på, det ville gøre mig godt at komme af med de store mandler. Resten af dagen sov jeg stort set væk. Kunne intet spise og måtte have morfin indsprøjtning da de smertestillende tabletter ikke kunne tage det hele. Casper var sød at komme og besøge mig ved 19.00 tiden. :smile: Jeg var dog ikke vildt selvskabelig, da jeg sov det meste af tiden væk. Tirsdag morgen syntes jeg egentlig jeg havde det bedre og efter stuegangen kom mine forældre og hentede mig. Jeg blev godt nok køresyg på vej hjem og sov det meste af dagen i min mors seng. :sleeping: I dag går det lidt ligesom i går. Ondt i halsen, sløv og ingen appetit. :unhappy: Jeg forsøger at spise lidt når de væste smerter er dulmet, men får ret let kvalme desværre :ill: Jeg håber det ligeså stille bliver bedre fra dag til dag, så jeg forhåbentlig er frisk til at komme hjem til mig selv på lørdag igen. :smile:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

panda-145.gifpanda-145.gifHejsa søde Pia panda-145.gifpanda-145.gif

Jeg tænkte du måske trængte til en lille smileyhilsen... !! Dejligt at høre du er kommet godt over operationen og så krydser jeg fingre for du snart bliver smertefri og kommer til kræfter igen...

elephant.gifKæmpe knus, kram og tanker fra Nita elephant.gif

Hvor er du dejlig Anita :flowers: Tusind tak for din dejlige hilsen. Jeg ser den først nu. :blush: Men denne uge har været et mareridt, hvilket du kan læse om i min update lige om lidt. :smile:

Stort bamse kram fra mig til dig søde. :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 9. februar 2008

Så kommer der lige endnu en lille update herfra :smile: Torsdag og fredag har rent ud sagt været et helvede at komme igennem. :unhappy: Jeg har haft så mange smerter i halsen og ørene, at jeg næsten ikke har kunne være i min egen krop. :cry3: Jeg har intet kunne spise eller drikke - totalt dehydreret tilsidst. De gigtpiller og panodil som jeg fik ordineret fra lægen på Randers sygehus kunne slet ikke slå smerterne ned. Så til sidst lå jeg bare og kastede mig frem og tilbage i sengen, hvorfor min mor igår aftes ringede efter vagtlægen. Det tog ca. 3 timer inden han kom frem og han var dybt ubehøvlet. Gad knap nok undersøge mig. "Ja det gør jo lidt ondt at få fjernet sine mandler, det kan vi jo ikke gøre så meget ved" :blink: ...... "Jamen kan I da ikke give mig noget stærkere?"...... "Ja det kunne I jo bare have sagt i telefonen" :blink: Siden hvornår er jeg blevet kompetent til at ordinere medicin? Nå men jeg fik de stærkeste smertestillende før morfin og dem skal jeg tage 8 af om dagen. De har virkelig hjulpet, selvom jeg fortsat har svært ved at spise og drikke, men den konstante skærende smerte er aftaget kraftigt. :bowdown: Jeg har temmelig meget kvalme, så ligger stort set i sengen døgnet rundt, med undtagelse af en enkelt lille gåtur med min mor. :wub: Pillerne sløver jo også ret meget, så sover meget. :sleeping:

Jeg ved endnu ikke hvornår jeg er frisk til at komme hjem til mig selv. :unhappy:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Hejsa igen

Jeg håber på at dette bliver den sidste opdatering i forbindelse med dette sygdomsforløb. :smile:

Det har virkelig været et helvede det her og jeg havde aldrig i min vildeste fantasi troede at det skulle tære så hårdt på mig. :unhappy: Badevægten siger at jeg har smidt omkring 5-6 kg, hvilket jeg er meget ked af og spekulere en del over, hvad det mon får af konsekvenser for konkurrencen. Når man er syg er det jo velkendt at massen ryger nemmere end fedtet. :unhappy:

Jeg har fortsat ond i halsen og op i ørene ved synkning og specielt når jeg skal spise og drikke, men det er meget bedre end det var i weekenden. :crazy:

Jeg håber meget på at jeg fra på mandag atter kan spise normalt og så småt tage fat på træningen igen. :hands: Det bliver dog stille og roligt de første dage, da jeg jo er totalt 'depleted' efter denne omgang. :blink:

Jeg glæder mig til at komme tilbage til logland. Det er jo begrænset hvor meget jeg har fået fulgt med her på siden i den seneste tid. :blush:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Det var da ellers godt nok en træls omgang, du har været igennem :unhappy: Kan godt forstå du bekymrer dig om vægttabet - men synes du først og fremmest skal give dig selv tid til at komme til kræfter igen efter operationen og passe på helbredet.

Anyways - du må have rigtig god bedring! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Puha, sikke en omgang du har været igennem :sneaky2:

Fik selv fjernet mandler som barn og husker SLET ikke, det var så slemt. Tværtimod husker jeg, at jeg måtte spise ALT det is jeg kunne :icecream:, hvilket var lykken, da jeg var, og stadig er :innocent: , meget isglad...

Håber ikke det har ødelagt for meget mht krop og konkurrence

Du ønskes i hvertfald god bedring herfra :flowers:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Det var da ellers godt nok en træls omgang, du har været igennem :unhappy: Kan godt forstå du bekymrer dig om vægttabet - men synes du først og fremmest skal give dig selv tid til at komme til kræfter igen efter operationen og passe på helbredet.

Anyways - du må have rigtig god bedring! :bigsmile:

Tak Rune :smile: Ja det har været en rigtig træls omgang jeg har været igennem. Jeg har ikke rigtig tålmodighed til sådan noget. Vægten sagde i morges 55.5 kg, så det er minus 6 kg siden den 4. februar. Jeg prøver at slå kold vand i blodet, fra næste uge af, skulle jeg gerne kunne spise normalt igen og så småt tage fat på træningen igen. :smile:

Puha, sikke en omgang du har været igennem :sneaky2:

Fik selv fjernet mandler som barn og husker SLET ikke, det var så slemt. Tværtimod husker jeg, at jeg måtte spise ALT det is jeg kunne :icecream:, hvilket var lykken, da jeg var, og stadig er :innocent: , meget isglad...

Håber ikke det har ødelagt for meget mht krop og konkurrence

Du ønskes i hvertfald god bedring herfra :flowers:

Rikke

Tak Rikke :flowers: Det skyldes højest sandsynligt at det er langt værre at få fjernet mandler som voksen end som barn. Voksne er mere følsomme i halsen end børn. Ydermere kunne jeg forestille mig at størrelsen på ens mandler kunne have en betydning. Mine var blevet meget store, så sårene i halsen var tilsvarende store. :unhappy: Nu er det værste heldigvis overstået og pt føles det "bare" som en slem halsvirus, man skal tage panodil for at kunne holde ud. :smile: Håber så bare at smerterne og ømheden i halsen fortager sig hen over weekenden. :hands:

Høres ikke sjovt ud. God bedring :flowers:

Tak Amity. Nu er jeg heldigvis over det værste. :bigsmile:

Knus fra Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Hyggetrning1.jpg

Egentlig må jeg først starte med at træne igen i morgen, men besluttede alligevel liiiiiige at tage i Equinox for at sige 'Hej' :blush: Det blev dog også kun en meget rolig hyggetræning. :smile: Det er helt vildt som min krop er smadret. Bare cykelturen til og fra Equinox, var ved at tage livet af mig. Tosse1.gif For slet ikke at tale om min styrke og kondi til træning. :blink::nonono: Håber hurtigt det kommer igen. :hands: Fik mellem sættene hyggesnakket lidt med Casper, Danny og Christian. :smile:

Morgenvægt: 57.1 kg

Chins

1x6 (bw)

1x4 (bw)

- Okay jeg troede så jeg kunne trække lidt flere efter at være kommet ned i fluevægt igen. :sneaky2: But noooooooo :nonono:

Dips

1x22 (bw) :yo:

1x12 (bw)

Rotator Cuff

1x10 vandret (3 kg) - 1x10 Lodret (3 kg)

1x10 vandret (3 kg) - 1x10 Lodret (3 kg)

1x10 vandret (3 kg) - 1x10 Lodret (3 kg)

1x10 vandret (3 kg) - 1x10 Lodret (3 kg)

Jack Kniefe Sit Ups

1x20 (bw)

1x20 (bw)

1x20 (bw)

1x20 (bw)

Swiss Ball Sit Ups

1x12 (bw)

1x12 (bw)

1x12 (bw)

1x12 (bw)

Pull Ups - Close Grip Neutral

1x3 (bw)

1x3 (bw)

- Meget underligt greb, ikke sådan rigtig close grip. Den er vist ikke med på liste over øvelser fremover.

Standing Calf Raise

1x20 (40 Lbs)

1x20 (40 Lbs)

1x20 (40 Lbs)

1x20 (40 Lbs)

Alt i alt rigtig dejligt at være tilbage i centret. Dog er det ret hårdt at se sig selv i spejlet, hvor popoen, skuldrene og armene ligner pandekager. :unhappy: I morgen skal jeg træne bryst og skulder og håber virkelig ikke min styrke viser sig at være helt til hundene. Jeg skal virkelig sørge for at få spist godt inden træningen. :4mewantfood:

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

SkulderogBryst2.jpg

Puhaaa sikke en nat. Har slet ikke kunne sove fordi jeg skiftevis frøs, svedte, var sulten og have ondt i halsen og ørene. :unhappy: Så var oppe 2 gange for at spise, tage panodil og ekstra tøj på. :sneaky2: Kl. 4.00 var jeg oppe sidste gang og besluttede at slå vækkeuret fra, så jeg kunne få bare lidt søvn inden træningen i dag. De andre praktiske ting som jeg skulle have lavet i dag, må så blive rykket til i aften. Nå men vågnede så først kl. 11.30 :blink: Forsøgte at få en pæn mængde mad ned inden træning. Jeg var noget spændt på hvordan det ville gå idag. :unsure: Men en eller anden stædighed indeni mig, gjorde at jeg bare nægtede at overgive mig. :devil::blush: Grundet den 'lange' pause valgte jeg kun at gøre 3 workset frem for 4. :smile:

Dumbbell Skulderpres

1x15 (10 kg)

1x8 (16 kg)

1x8 (16 kg)

1x8 (16 kg)

- Puhaaa de 16 kg holdte hårdt, men op kom de. :devil:

Smith Skulderpres

1x8 (25 kg)

1x8 (27.5 kg)

1x8 (27.5 kg)

1x8 (27.5 kg)

Standing Dumbbell Lateral Raise

1x30 (6 kg)

1x25 (6 kg)

1x25 (6 kg)

1x20 (6 kg)

- Ialt 100 reps. :firebounce:

Standing Dumbbell Front Raise - Suppineret

1x12 (7 kg)

1x8 (8 kg)

1x8 (8 kg)

1x8 (8 kg)

Barbell Bænkpres

1x20 (25 kg)

1x8 (35 kg)

1x8 (35 kg)

1x8 (35 kg)

Dumbell High Incline Brystpres

1x8 (15 kg)

1x8 (15 kg)

1x8 (15 kg)

- Ved at være ret træt nu. :gal:

Dumbbell Low Incline Flyers

1x12 (8 kg)

1x8 (10 kg)

1x8 (10 kg)

1x8 (10 kg)

Træningen var gennemført på ca. 1½ time. :smile: Jeg er meget tilfreds med min egen indsats og synes det er rigtig fedt at jeg ikke rigtig har mistet min styrke til trods for et rimeligt pludseligt og stort vægttab og dårlig kost de seneste 14 dage. :superman: Nu skal der arbejdes med noget vejledningsmateriale her ved pcén. :4smartass:

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Ryg, Bagskulder og Biceps

Endnu en nat uden meget søvn. :unhappy: Jeg har haft mavekramper det meste af natten. :crazy: Som om min krop slet ikke kan finde ud af at jeg er begyndt at spise normalt igen. :blink: Derfor lå jeg i sengen til ved 10.00 hvor Anita ringede for at sige 'Hej' og sludre lidt. :blahblah::tongue: Senere mødtes jeg med Casper nede i byen :smile: Vi gik på café hvor vi delte en sandwich. Desværre hjalp det ikke på mavsen :unhappy: Jeg har faktisk haft mavepine hele dagen og har det fortsat. :cry3: Jeg føler lidt at jeg går rundt med en begyndende influenza. :crybaby: Jeg fik mig dog slæbt igennem træningen.

Chins

1x1 (bw)

1x2 (bw)

1x3 (bw)

1x4 (bw)

1x4 (bw)

1x3 (bw)

1x2 (bw)

1x1 (bw)

- Bare lige for at prøve at kører dem på en lidt anderledes måde. :smile:

Cable Pull Down - Wide Grip Proneret

1x12 (45 kg)

1x6 (60 kg) - DAMN :gal: det var for tungt i dag.

1x8 (55 kg)

1x8 (55 kg)

Cable Pull Down - Close Grip Neutral

1x10 (45 kg)

1x8 (50 kg)

1x8 (50 kg)

1x8 (50 kg)

Hyperextension

1x20 (bw + 15 kg)

1x20 (bw + 15 kg)

1x20 (bw + 15 kg)

1x20 (bw + 15 kg)

Dumbbell Bent Over Lateral Raise

1x12 (8 kg) - dropsæt - 1x12 (6 kg) - dropsæt - 1x12 (4 kg)

1x10 (8 kg) - dropsæt - 1x10 (6 kg) - dropsæt - 1x10 (4 kg)

1x10 (8 kg) - dropsæt - 1x10 (6 kg) - dropsæt - 1x10 (4 kg)

Standing Dumbbell Curl

1x50 pr. arm (6 kg)

1x50 pr. arm (6 kg)

- Ialt 100 reps :firebounce::devil:

Seated Dumbbell One Arm Conc. Curl

1x7 pr. arm (8 kg)

1x7 pr. arm (7 kg)

1x7 pr. arm (7 kg)

I morgen står den på bentræning. Glæder mig egentlig til at få rørt dem lidt igen, men hvis min mave ikke bliver bedre, tror jeg ikke rigtig jeg vil kunne give den gas. :unhappy:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Hej Pia

Det er da noget værre noget med dig.. :unhappy: Træls at du skal gå igennem alt det og at din krop har så svært ved at komme over den mandel operation... øv øv øv øv... Håber ikke at du også skal til at døje med noget influ også, det ville næste være "for meget af det gode" eller omvendt.. :tongue:

Men ALT MULIGT GOD BEDRING OG PØJ PØJ ... OG GOOD BLESS YOU..... Og... Håber du snart bliver rask.. :superman:

Knus Trunte :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share