Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Søndag d. 22. juli

Cykling 10 km

Mandag d. 23. juli

Hold-genoptræning

Knæet en smule irriteret under løbeøvelser, så holdt lav profil (vippebræt+trampolin) der. Ellers helt fint ved andre øvelser... Hesten forlæns tripløb samt baglæns, trappehop+hink, et-bens squat h.ben: 10+6, pistols v. ben: 10. Balanceøvelser, haseøvelser, sidestab. øv, udstrækning.

Træning i HSF

Har lånt en mindre bænkprestrøje i str. 36, (Fury?), som selvfølgelig skulle indvies :bigsmile::superman:

Bænkpres

1x15x20

1x10x40

1x8x40

1x3x60

Trøjen på - sidder lidt bedre end den anden :4thumbup:

Trøjetræning m. signal:

1x1x80 Fløj op, godt løft :smile:

1x1x85 Kom også rimelig pænt og let op

1x1x90 Faldt lidt sammen, så den kom ikke op så pænt.

1x1x90 Hmm...meget dårligt løft

Trøjen af, klodstræning m. 2 klodser og pause på brystet:

1x2x70

1x2x75

1x2x77,5

1x2x80

Supported rowing

1x5x50 Let, juhuu

4x5x52,5

Uprigth rowing - til brystet, ret bredt greb

1x10x20

5x5x40

Supersættet med squat

Squat

1x10x20

3x10x25

Chins

1x8xbw+10 kg

3x5xbw+15 kg

Dragonflags, efterfulgt af "bensænk"

3x5x½, 3x15

Cykling 10 km

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 24. juli

Aah, tidligere fri end forventet - dejligt :smile:

Endte med at tilbyde min kære mit selskab til en hyglig, men i starten våd cykeltur rundt i det Københavnske :wub:

Knæet har dog været lidt sart de sidste dage - og blev desværre også lidt irriteret og hævet i knæhasen....øv...så måtte ty til lidt ekstra hjælp, og fik god skubhjælp den sidste strækning hjem for at skåne knæet. Men, det er tilgengæld en fornøjelse at suse af sted i høj fart på denne vis :bigsmile:

Cykling ca. 30 km

Synes ikke, det er nogle specifikke øvelser, der har udløst irritationen i knæet - men mere den samlede mængde af forskellige belastninger :nonono:

Onsdag d. 25. juli

Hold-genoptræning

"Afsluttende holdtræning for mig" (ferie m.v. - har dog fået lov, at træne med uge 33, hvis jeg kan- hvorefter mig og en anden ellers afsluttes helt).

Blev sluttestet (-i de ting, jeg ikke scorede max i sidst):

Fremgang i alle de ting jeg havde problemer med sidst (for ca. 1 måned siden).

Funktionsscore (1 til 3, 3 bedst)

"Hængepartier" /ting der kan forbedres /arbejdes med:

Baglænsløb - 2,5 - minimal forskel (besluttede at indføre 2,5, når det var rigtig godt - men alligevel kunne en svag forskel lige anes)

Gadedrengehop - 2,5 - igen minimal forskel

Et-benshop - 2 - Kan hinke, men kan hinke længere og lettere på venstre.

Accelereret løb (og hurtigt stop) - 2 - Var kun 1 sidst - føles markant bedre, men venstre ben tager markant mere fra.

Låromkreds uændret fra sidst, målt 10 cm over knæskallen. V: 44,5 cm/ H: 47,5 ifg. deres målinger.

Dertil kan knæet stadig hæve en smule, ikke 100 % "haltfri" altid, let smerte ind i mellem

(mest fra "arvævet" lateralt på knæet).

Ellers topscore i bevægelighed, alm. løb, fremfald på et ben, retningsløb forlæns/baglæns, side/side, sidelæns u-hop, trappegang 2-trin op+ned, 8-talsløb, et bens balance (1 min), et bens squat over stol 10x....side på hug, løshed, instabilitet...

Nåede med til ½ times øvelser: div. haseøvelser, langsomme sænk fra skammel, læg m.v.

Knæet har også været en smule irriteret i dag.

Træning i HSF

Let bænkdag

Bænkpres

1x15x20

1x10x40

4x3x40 m. elastik + pause

4x3x40 m. elastik

Har stadig svært ved at få ordentlig fart på, men prøver og det går da langsomt fremad.

Dødløft

2x8x50

2x6x55 Ej specielt tungt, men trapper langsomt op.

Fransk pres

3x8xstang+2x8,5 kg Let

DB press

3x8x11 Let

Laterals

1x10x5

2x12x5 Let

Supersættet med en serie maveøvelserx2

Push-Ups

2x25

Pull-Ups

3x12xbw

Bicep curls m. lige stang

2x6x20

Cykling 10 km

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 26. juli

Cykling 4 km

Fredag d. 27. juli

Var til polterabend :cheer::banana: :pimp: :biggrin::partytime2: :hippy: :flowers::beerchug::cooldance:

Var bl.a. med til 1 times afrikansk dans - rigtig underholdende, sjovt og anderledes... :4thumbup: knæet sagde dog fra til sidst :annoyed: og jeg måtte nøjes med nogle enkelte danse senere på aftenen :dry:

Cykling ca. 20 km

Lørdag d. 28. juli

Træning i HSF

Bænkpres

1x15x20

2x8x40

1x3x60

Trøje på: singles m. signal

1x1x80 Ok løft

1x1x85 Slappede lidt for meget af...kom op...

1x1x85 Bedre, men kom for tæt på stativet

1x1x85 God nok, men der kan sættes mere fart på fra starten af løftet

1x1x90 Godt

1x1x92,5 ...

1x1x92,5 Godkendt (men fik vist ikke startet helt perfekt)

Supp. rowing

5x5x52,5

Barbell shrugs

1x10x40

1x8x60

1x5x70

1x5x80

5x5x85

Cykling 8 km

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 29. juli

Cykeltur i det Jydske Højland

Så blev cykeltaskerne pakket og cyklerne læsset :bigsmile: Af sted med bus 888 til Silkeborg med planer om et par dage i det fri i de naturskønne områder deromkring i selskab med kæresten :heartpump::wub:

Vejrguderne tilsmilede os - for det lykkedes os at ramme alle solhullerne og undgå byger :4thumbup: :sun: :sun:

Det blæste dog livligt, og i det temmeligt kuperede landskab gav det god udfordring for bentøjet :tongue:

Knæet føltes en lille smule hævet og irriteret efter de første 10-12 km, men efter en god pause forsvandt det :smile: Og ved at holde pause de næste dage for hver 10-15 km (kunne mærke hvornår, lidt afhængigt af bakkekvantiteten) gik det forrygende uden irriteret knæ - selv op af stejle bakker og på trods af fuld oppakning :alright:

Satte kursen sydover langs søerne syd for Silkeborg og mindedes sidste år, hvor distancen blev foretaget i kajak. Smukt område!

Een havde desværre glemt gudebogen over overnatningssteder, når man er på cykeltur i DK (Overnatning i det fri), så vi endte på en (dejlig) campingplads syd for Ry, lige ned til Gudensø.

Distance i alt denne dag 4 km hjemme + 28 km i Jylland (Silkeborg-Ry).

Mandag d. 30. juli

Cyklede tilbage til Silkeborg på dan anden side af alle søerne og videre langs Gudenåen og Tange sø op til Bjerring (Bjerringbro).

Der bor min kære mor nu efter at være emigreret, så man blev budt velkommen med lækker aftensmad og en opredt seng :4mewantfood: :bigsmile:

Distance 64 km.

Var først halvsent fremme, da det ikke går helt så stærkt i det pustende vejr og bakkerne blev ved med at smile drillende til os :tongue: Tempoet lidt under sædvanligt (selvom vi da kom op på 45 km/t ned af enkelte højdedrag :4thumbup: ) - om det skyldes vind, bakker, ekstra pauser, omgivelser der også skal nydes med øjnene eller måske lidt knæet - der ellers klarede det over al forventning - står hen i det uvisse...

Men, igen lækre, lækre omgivelser at cykle i med skove, søer, modne kornmarker etc.

Skovhindbær'ne er også store, søde og saftige netop nu!

Tirsdag d. 31. juli

Træning i Sport og Fitness i Bjerringbro

Let dag

Lækkert center med "ordentligt" udvalgt udstyr i vægtafdelingen :4thumbup: (for en gangs skyld :innocent: ). Har heller aldrig set så stort et spinningslokale.

Bænkpres

1x20x20

2x10x40

5x3x45

5x3x45 m. pause

Havde fokus på eksplosivitet og fart - og det lykkedes faktisk meget godt denne dag!

Dødløft

1x10x50

3x8x55

Squat

2x10x25

3x10x27,5

Chins

1x15xbw

2x10xbw

supersættet med

Dragonflags

3x5x½

Back extensions+side extensions (til hver side)

3x15+15+15

Lidt maveøvelser

Derefter

Cykeltur (uden fuld bagage) i skovene langs Tange sø m.v.

Distance 38 km

Knæet en smule irriteret: kan ikke helt finde ud af, om det er squat og dødløft eller alt i et mix. De gør ikke ondt, føles ikke tunge, og knæet ikke hævet lige bagefter...men??

Onsdag d. 1. august

Travetur med hunde + i skoven (Hjermind skov) med hunde og familie - i alt ca. 8 km.

Meget varieret skov og terræn. Kan anbefales - tror ikke jeg har været i så afvekslende skov på så kort en distance før.

Hjem igen.

Torsdag d. 2. august

Træning i HSF

Bænkpres

1x20x20

1x8x40

1x4x60

1x4x65

1x2x70 m. signal

1x1x75 m. signal Kunne nok være mere eksplosivt, men føltes ikke tungt.

0x1x80 m. signal - bommede fuldstændig ud

Trøjetræning m. signal

1x1x80 Godt løft

1x1x85 bredere greb (pegefingre på mærket)

1x1x90 ukoncentreret...ikke godt løft

1x1x90 meget bedre

1x1x92,5 Ramte ind i stativet, glemte at eksplodere...

1x1x92,5 Kom op, men stilen kan være meget bedre

0x1x100 m. klods Røg for langt op mod hovedet

0x1x100 m. klods Hmm...er vist ikke til mere bænk i dag.

Supported rowing

5x5x52,5

Uprigth rowing - bredt greb - til brystet

1x10x20

5x5x40

Chins - i smalt greb med hænderne vendt ind mod hinanden (gunchins?)

1x10xbw

2x6xbw+10 kg

1x4xbw+15 kg

1x3xbw+20 kg

Laterals

1x10x7

1x8x7

Reverse barbell curl supersættet med barbell curl

1x8x20+1x6x20

1x8x20+1x3x20

DB press

2x10x11

Cykling 7 km

Vil ønske alle loglæsere nogle herlige dage. Tager selv af sted i morgen - til Frankrig på klatreferie i 10 dage :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

3.-12. august: Klatreferie i Chamonix, Frankrig

Fløj til Geneve, hvor ½ dag bl.a. blev tilbragt med at beundre byens vartegn - deres over 100 m høje springvand, jet d'eau - og en solskinsfrokost i deres smukke parkanlæg, indtil 4. mand stødte til :bigsmile:

Ned til Genevesøen var en legeplads, hvor høje træer var viklet ind i tykke gummibånd, så der nemt kunne klatres op i træerne og derfra klatres rundt i armgang højt over jorden. Absolut populært tiltag (også for større børn :tongue: ). Sikkerhedstilsynet ville dog næppe godkende denne slags sjove og motorikfremmende legepladser i DK...

Derfra videre i bil til Chamonix - en god times kørsel derfra. Blev godt indkvarteret på campingplads med smuk udsigt til gletscheren. SMUKT og LÆKKERT.

Startede perfekt ud med højt solskin de første dage. Superbt for humør og klatring :sun:

Kroppen skulle lige i gang igen mht. klatring (det er meget længe siden sidst), så startede ud med nogle nemme ruter. En af følget var på sin første klatreferie, så det blev der også taget hensyn til.

Fik dog klatret en hel del og klatreteknikken blev meget bedre igen i løbet af turen :4thumbup:

En uge mere havde været perfekt!

Knæet brokkede sig en smule nogle af dagene (mest i starten, bl.a. efter et high step - fy) - men fandt ud af at skåne det, og bruge venstre ben så meget så muligt og helst helt undgå highsteps med højre ben. Og så klatre lidt kortere tid nogle af dagene.

Der var bl.a. nogle overhæng (et af vores svage punkter), der udfordrede temmelig meget - men jo større er succesfølelsen bagefter :biggrin:

Ligeledes en passage på en 6a-rute skar tænder for os alle sammen - men til sidst lykkedes det - og så skulle den lige øves lidt mere i topreb til arme og ryg var helt syrede til.

Fik (genopfrisket lidt "rebteknik" og) klatret flere flerrebsruter samt rapellet.

Ruterne føltes lidt forskelligt gradueret mht. sværhedsgrad fra sted til sted - men i år nåede mit generelle klatreniveau til at føre ruter op til 5b/5c - fik prøvet enkelte 6a, der efter megen kæmpen lykkedes (hmm-synes jeg var en tand bedre sidste klatreferie for et par år siden, men alt skal jo holdes ved lige - det psykiske ligeledes! - og så føltes det lidt hæmmende - ikke at turde stole 100 % på sit ene ben).

Hvor er der mange imponerende dygtige klatrere, sådant et sted! Børn der bare drøner derudad og klatrere, der flyver op, hvor man selv koncentrerer sig dybt :tongue::laugh:

Desværre blev Chamonix overmandet af regnvejr nogle dage midt i ferien - øv, øv :mad:. Det er ikke til at klatre i regnvejr på våde klipper. Heldigvis kan man finde på andre ting.

Fik for første gang prøvet canyoing (af sted ned gennem flodleje med stejle sider). Det foregik i Italien (hvor der var bedre vejr :4thumbup: ).

Denne rute var spækket med mange udspring fra høje klipper ned i vandbassiner. Nogle hvor der lige skulle sættes godt af, så man ikke ramte klipperne, men netop det dybe vand...gisp.

Lidt rapelling, rutchen ned af klipperrutchebaner, klatring gennem små "huler" og ellers vandring nedad på våde sten...

Var lidt nervøs for knæet, men lod det andet ben så vidt muligt tage af i landinger, og var forsigtig ved spring/gang fra sten til sten - så gik det helt fint.

Vores guide var Sylvain Ravanel, der bl.a har "udviklet" (klatret, boltet og gradueret) bl.a Frendo area, under Les Gaillands.

En gang hydrospeed (svømme nedad flod med kort "bræt") blev det også til. Dejlig fornemmelse og oplevelse - selvom det var en lidt tam omgang rent hydrospeedmæssigt bl.a. pga. lav vandmængde (blev dog lovet bedre forhold næste år, hvor nogle nye steder i Italien - grad 4 vil komme til).

Fik desværre ikke mulighed for styrketræning undervejs. Kunne ikke lige få det til at passe sammen åbningstidsmæssigt med byens eneste sted og vores klatre- og dagsrytme. Havde en planlagt dag, hvor ovennævnte 6a-rute betød at tiden skred og det så ikke kunne nåes alligevel.

Og så var klatringen højst prioriteret.

Fik lavet 4x10 eksplosive "brede bryst pushups" tirsdag (tror jeg) samt OAPU: 8/8, 8/8

og 5/5 (lørdag d. 11).

Men, alt i alt en kanondejlig ferie - på trods af nogle rolige dage indimellem :wink: :wink: :wink:

Mandag d. 13. august

Kajak

En ganske let hyggetur i kapkajak på det salte vand i selskab med kæresten - kombineret med afslapning, badning og boldspil på sandøen undervejs.

Distance ca. 6 km

Cykling 18 km

Træning i HSF

Bænkpres

1x10x30

1x8x40

1x3x60

1x2x70

5x2x70 m. pause

Føltes lidt tungt, at komme i gang igen efter ferien.

Råd: Prøv at fokusere på at føre stangen en anelse længere ned ad brystet og bruge lats'ne mere. Koncentrer dig om opspændet HELE tiden - ingen afslapning, når stangen "hviler" på brystet...

Supported rowing

1x5x50

2x5x52,5

2x5x55

Shrugs

1x10x40

1x10x60

1x5x80

4x5x85

Pullups

4x5xbw+15 kg

Suppersættet med

Leg curls

1x12x10

2x10x15

1x10x20

En smule mave inkl. enkelte ½ dragonflags.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 14. august

(Gået en masse rundt i Odense Zoo m.v.)

Onsdag d. 15. august

Hold-genoptræning

2. sidste gang inden jeg afsluttes.

Opvarmningsøvelser...

"Step-øvelser" på skammel. Knæet ikke helt supertilfreds med gentagne trin på den lidt høje skammel.

Cykling: stående intervaller m.v. Går fint.

Gulvøvelser - bl.a. med haseøvelser på stor bold. Syrede af en eller anden grund fuldstændig til i læggene...(med efterfølgende dom's).

Udstrækning.

Fik lige tjekket korsbåndet. Ej løst og skulle fungere ok :smile:

Træning i HSF

Let bænkdag

BP

2x15x20

1x10x40

1x5x30 m/kæder

3x2x30 m/kæder

1x2x40 m/kæder

3x2x35 m/kæder

squat

1x10x20

3x10x25

Mave-skråbænk

5x20

Gunchins

4x5xbw "aktiv restitution" :hehe::wink:

Mave-"langsomme bensænk"

3x15

Skrå

3x8/8

Cykling 19 km

Torsdag d. 16. august

Cykling 20 km

Fredag d. 17. august

Hold-genoptræning - sidste gang

Intervalcykling. Løb udendørs på trapper. Balanceøvelser m/ bold på sammenrullede underlag m.v. Div. gulvøvelser (benløft etc.). Går rimelig godt med hinkeøvelser (men forskel på opereret og ikke-opereret ben).

Statiske øv. Udstrækning.

Godt knæ i dag :bigsmile:

Det er super lige at få arbejdet knæet igennem. Man kommer ud i nogle andre positioner end ved dagligdagsbrug og styrketræning. Håber at få fortsat genoptræningen selv fremover!

Cykling 27 km

Træning i HSF

BP

1x15x20

2x10x40

2x3x60

1x2x70

1x1x75

1x1x75 m. pause

Trøje på. Løft m. signal.

1x1x80 Rimeligt løft

1x1x85 Løftede hælene :bottom: - ellers godt løft

1x1x85 GODT LØFT :4thumbup:

1x1x85 Godt løft igen. Er vist endelig ved at kunne holde opspændet/gå op og møde vægten med brystet lidt bedre...

Trøjen af. Klodstræning. Løft m. signal.

1x2x80 m. 3 klodser. Udmærket

1x2x85 m. 3 klodser. Udmærket

1x2x90 m. 3 klodser. Kom for langt op mod hovedet på 2. rep.

Supported rows

1x5x52,5

2x5x55

2x5x57,5

Chins

5x5xbw+15 kg

Upright rowing - til brystet m/bredt greb

1x10x20

5x5x40

Knæet føles godt i dag, så prøver lige om DL skulle være medvirkende synder til at belaste det... Ser vist ikke ud til det :smile:

Dødløft

3x8x50

Pullups - halvbredt greb

Måtte jo støtte :cheer: og motivere :tease: formanden så tog lige nogle få: han fik presset sig godt :devil:

1x5xbw

1x6xbw

Tjah...blev lige inspireret til at prøve maxchinformen af...nu var man jo varm, så det ku' jo være...

:violin::nonono:

Chins

0x1xbw+40 kg. Hmm, armene bevægede sig lidt i bunden - men ej nok--> forced rep m. hjælp fra den kære formand

1x1xbw+35 kg Så klatreferien har vist fået holdt chinformen lidt ved lige. Må prøve med de 40 kg ekstra udhvilet efter SM...

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Hej Flotte trænings resultater du har nået indtil nu.

mht. til din stagnering i chin-ups, så oplever jeg det samme. har trænet en hel del chin-ups(underhånd) siden sidste sommer.

for 1 år siden, før jeg begyndte at fokusere meget på chin-ups, kunne jeg tage ca. 15-17 rep. I dag er min PR 30 rep, og 46kg.(har dog ikke prøvet 1x1 i ca. 2mdr.) 10 rep med +20kg.

har dog ikke trænet med mere end +20kg. særligt meget. så mit max 1x1 har været uændret i ca. 8-10 mdr.

Jeg tror dog "blot" at det er fordi jeg træner for ensformet, og sjældent varierer greb og belastning.

begyndte at klatre i KK her i maj 2007, og har ikke problemer med grebet mere, når jeg træner chin-ups. :-) det kneb lidt i starten - sidste år.

mvh

Bo

Link to comment
Share on other sites

Hej Flotte trænings resultater du har nået indtil nu.

mht. til din stagnering i chin-ups, så oplever jeg det samme. har trænet en hel del chin-ups(underhånd) siden sidste sommer.

for 1 år siden, før jeg begyndte at fokusere meget på chin-ups, kunne jeg tage ca. 15-17 rep. I dag er min PR 30 rep, og 46kg.(har dog ikke prøvet 1x1 i ca. 2mdr.) 10 rep med +20kg.

har dog ikke trænet med mere end +20kg. særligt meget. så mit max 1x1 har været uændret i ca. 8-10 mdr.

Jeg tror dog "blot" at det er fordi jeg træner for ensformet, og sjældent varierer greb og belastning.

begyndte at klatre i KK her i maj 2007, og har ikke problemer med grebet mere, når jeg træner chin-ups. :-) det kneb lidt i starten - sidste år.

mvh

Bo

Hej Bo!

Tak og velkommen :smile: Rart at hilse på endnu en "chinup-tosse" :wink: Og supertillykke med dine nye PR's! Har du overvejet en-armschinups?

Er sikker på klatring er en fordel for lige netop denne disciplin. Var i hvertfald selv blevet bedre efter en klatreferie (for nogle år siden) - selvom jeg ikke trænede chinups dernede og egentlig ikke synes, det havde været særlig hårdt rent fysisk.

/ Tina

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 18. august

Kajak

Vågnede til solskin og blå himmel. Måtte lige nå en hurtig tur på vandet med kæresten inden vi skulle til bryllup resten af dagen og natten.

Mødte to af de "gamle, garvede" og blev lokket med på en intervaltræning.

Roede selv i kap-båd - men måtte koncentrere mig lidt om balancen visse tidspunkter, da der var nogle bølger - og har roet meget lidt i år.

Distance: ca. 10 km med 6 intervaller a 500 m (med hvad der skulle forestille 80% intensitet)/ 6 x 500 m pause.

God træning - men vi fik vist god gammeldags "kajaksmæk" af et par ca. 60-årige gutter :laugh:

Cykling 9 km

Masser af dans om aftenen/ natten. Knæet er blevet meget bedre - men skal stadig ha' hvilepause ind i mellem før resten af kroppen...

Mandag d. 20. august

1. arb'sdag efter ferien.

Knæ-træning

45 minutters udendørs træning m. diverse løbeøvelser, lidt trappe, hink, elastik etc.

Træning i HSF - let bænkdag

Rart med let dag, da var lidt træt efter weekendens søvnunderskud.

BP

1x20x20

2x10x40

3x3x40 m/ lilla elastik og pause på brystet

6x3x45 m/ lilla elastik og pause på brystet

De sidste sæt supersættet med

Maveøv. på skråbænk, 20 lave efterfulgt af 20 høje vip

4 sæt

Squat

1x10x20

1x10x25

1x10x27,5

2x10x30

Knæet haft det super hele dagen!

Mave-øv: Langsomme bensænk m. 5 s statisk pause højt og lavt.

2x15

Syrede fuldstændig til under sidste sæt.

Cykling 8 km

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 21. august

Cykling 4 km

Onsdag d. 22. august

Cykling 24 km

Træning i HSF

Bænkpres

1x20x20

1x10x40

1x8x50

1x5x60

1x2x70 m/ pause

1x1x75 m/pause

Trøjen på

5x1x80 m/ signal Alle godkendte :4thumbup: 1. gang med så mange godkendte i træk :smile:

Opvarmningen i bænk supersættet med

Squat

1x10x20

1x10x25

2x10x30

1x10x32,5 Føltes let og knæet godt :bigsmile:

Supported rowing

3x5x55

2x3x57,5 (de sidste 2 rep ej helt op)

Chins

1x8xbw+10 kg

4x4xbw+20 kg

1x3xbw+25 kg

Shrugs

1x15x20

1x10x40

1x10x60

1x5x80x5x5x90

Maveøv m/ vægt

"konkurrrence"/fællestræning :tongue:

1x13xbw+10 kg

1x3xbw+15 kg Så blev det tungt for hende :crazy:

1x5xbw+15 kg

Dødløft

1x8x50

2x8x55

Rigtig god træning, men nøj hvor er det varmt at træne for tiden.

Lidt vippebræt hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 23. august

Cykling 4 km

Fredag d. 24. august

Morgentræning - Genoptræning med løbetur

Ca. en times bentræning m/ diverse løbeøvelser, hop, hinkning, elastik, udstrækning.

Inkl. en løbetur i Vigerslevparken på 3,3 km (tid ca. 15 min).

Føltes egentlig meget godt, men knæet en lille smule hævet om eftermiddagen, så ikke mere træning til knæet denne dag

Træning i HSF - let bænkpresdag

Bænkpres

1x20x20

2x10x40

8x3x40 m/ kæder - løftet ca. ½. De første sæt blev der justeret lidt op og ned, så det ikke var for tungt, så det kunne blive lidt eksplosivt.

Maveøvelser på skråbænk

4x20 nede+20 oppe

Pull-Ups

"Bred" fatning

4-5x5xbw Eksplosivt - "aktiv restititionstræning?"

Cykling 8 km

Lørdag d. 25. august

Kajaktræning

Atter en tur ude med "lørdagsholdet". Pænt med vind endnu en gang. De to "gamle" samt H. og så mig. De skal alle ro Tour de Gudenåen og er i god roform, så ...

Valgte endnu en gang kapkajak (Idéfix) for der var jo ingen bølger ovre på Hvidovresiden af Kalveboderne :nonono:

Program: 4x5 min's roning ca. 80-85% intensitet (jeg prøver bare at følge med, så godt som muligt :tongue: ), 1 minuts rolig roning, 1 minuts pause (sidebølger).

2x3 min's roning, 1 minuts pause. Vi valgte så at dreje op langs Valbyparken pga. stærk vind og sidebølger. Endnu nogle rointervaller i modvind med 1 minuts pause: gætter på de har været på ca. 2 minutter. Ku' holde tempoet med de andre på den sidste spurt, der heldigvis var kort :smile:

Distance i alt: 12 km

Der var godt med bølger ovrre langs Amager og godt med strøm i "kanalen" - men det gik egentlig meget godt balancemæssigt :bigsmile:

Men, hårdt var det allerede efter de første 4 lange intervaller :crazy: .

Cykling 16 km

Knæet helt sig selv i dag.

Og så til 2x30 års fødselsdagsfest :4mewantfood: :cheer: :4band:

Søndag d. 26. august

Kajakinstruktion

Introducerede MaxPower til kajakens vidunderlige verden :4thumbup:

Vejret var jo perfekt begyndervejr med jævn til hård vind med vindstød af kulingstyrke :tease: (ifølge avisvejrudsigten). Men, det ku' ikke slå os ud! :devil:

Valgte at holde os på lavt vand "nogenlunde" i læ af kysten på Hvidovresiden.

Det gik dog strålende - og vi fik roet små 4 km i blæsevejret :4thumbup:

Det er ikke helt nemt i sidebølger og stærk blæst. Så GODT ROET!

Cykling 8 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 27. august

Knæ-genoptræning

Udendørs: Ca. 35 minutters blandede øvelser inkl et par km'ers løbeøvelser (høje knæløft, sidelæns, baglæns, høje knæløft etc.).

Cykling 10 km

Træning i HSF - Tung bænkdag-Trøjetræning

Super træning med bl.a. ny PR i bænk med trøje :superman::bigsmile:

Bænkpres

Træning på konkurrencebænken

1x20x20

1x10x40 Fik straks "skæld ud" for de mange reps :bottom: , selvom jeg selv mener, at det varmer mig godt op og i øvrigt ikke er spor tungt (samt har kørt det alle de andre gange...). Hvad skal vi dog gøre med mig :tongue:

1x3x50 m/ pause på brystet (m.p.)

1x2x60 m.p.

1x1x70 m.p.

1x1x77,5 m.p. Kom lidt skævt op

Trøjen på - løft m/ signal

1x1x82,5 Kom igen lidt skævt op - Blev gjort opmærksom på (af Sneglen) at selve bænken sad skævt på stativet forneden... Tak - hjalp at få den på plads

1x1x82,5 Ok

1x1x87,5 Ok

1x1x90 Godt løft

1x1x92,5 OK

1x1x95 Ej helt perfekt

1x1x95 Godkendt. PR :4thumbup:

Generelt nogle udmærkede løft. Fik da også fin opbakning og gode udløft :smile:

- skal dog lige fokusere på at holde opspændet især i starten og under udløftet, så stangen ligger pænt stille - samt ikke ligge for tæt på stativet.

Trøjen af - lock-out træning

1x2x30 m/ grøn elastik m.p. Meget let. :bigsmile:

1x2x40 m/ grøn elastik m.p.

0x1x40 m/ grøn elastik og kæder. Alt for tung!

2x1x40 m/ grøn elastik og kæder - justeret syv led ned

Chins

1x8xbw

5x3xbw+25 kg Alle i rigtig fin stil med hagen godt over stangen - (Er vel en slags PR i sæt m. 25 kg)

Prøvede lige at veje mig med bælte, kæde og træningstøj: 66 kg, så det vil sige en samlet vægt på 91 kg :smile:

Sup. rowing

2x5x55 Ej helt pæne, lidt mærket i ryggen efter chins

3x5x52,5

Supersættet med squat de sidste sæt

Squat

1x10x20

2x10x30

Uprigth rowing -bredt greb, til brystet

1x6x30

5x5x40

Det blev en ret langvarig træning med mange sæt - og bænkprestræningen tog sin del af tiden med de tunge løft og "udstyrspåklædningen", men hygligt og godt det var det :bigsmile:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 28. august

Cykling 6 km

Onsdag d. 29. august

Træning i kajakklubben - og kystagerparken

Cykling 20 km

Bænkpres

2x10x30

8x3x45 med pause på brystet. Fokus på opspænd og ekplosivitet.

Genoptræning-ben

10 min's opvarmning med hoppeøvelser. Det føles nu helt godt og ubesværet at hoppe - uanset retning :smile:

Løbetur på græsunderlag: 3 km - tid 15 min.

Løb føles efterhånden rimelig normalt og ubesværet - skal bare have genopbygget løbeformen! Synes stadig det er hårdt at løbe bare 3 km. Det er også stadig en af de ting, knæet reagerer en smule på.

Græsset var lidt ujævnt og hullet nogle steder - skal stadig løbe lidt ekstra forsigtigt og passe på, så der ikke vrikkes om i knæet.

Har til gengæld ikke mærket nogen smerter fra mit "arvæv" det sidste lange stykke tid. Det er der dog stadig og krepitation kan mærkes af og til uden at holde på det med fingrene.

Vippebræt 10 min. Balancen føles dårligere - Gad vide om det skyldes træthed efter løbeturen eller for lidt balancetræning på det sidste?

Havde ingen bold, men tog en 2,5 kg vægtskive at balancere rundt om kroppen etc - det virkede faktisk bedre og mere udfordrende end bold.

Haseøvelser.

Maveøvelser.

Squat

1x10x10

2x10x30

2x10x32,5

Pause

Kajaktur

Lånte og prøvede "Ferrari" en go' gammel kapbåd, der er lige en lille tand sværere end dem, jeg har roet i indtil nu.

Er glad for at kunne "lægge pagaj på", ellers ku' jeg godt være blevet våd et par gange :laugh:

Det gik dog bedre efter lidt tid - selv i mindre sidebølger. Det blæser jo stadig lidt - selvom det er mindre end i søndags.

Distance: ca. 7 km.

Har været en smule træt i kroppen i dag og i går, men de sidste 2 km løste virkelig op. Dejligt!

Link to comment
Share on other sites

Hej Tina :smile:

Jeg har lige rodet din log igennem for at se genoptræningen fra en patients side :smile:

Jeg ville være ovenud lykkelig, hvis jeg bare halvdelen af mine patienter ville være ligeså træningsivrige som dig :4thumbup:

Det er sgu godt at se at det går fremad - og jeg tror at din manglende balance primært er et spørgsmål om at du har været træt efter løbet.

Keep up the good work :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej Tina :smile:

Jeg har lige rodet din log igennem for at se genoptræningen fra en patients side :smile:

Jeg ville være ovenud lykkelig, hvis jeg bare halvdelen af mine patienter ville være ligeså træningsivrige som dig :4thumbup:

Det er sgu godt at se at det går fremad - og jeg tror at din manglende balance primært er et spørgsmål om at du har været træt efter løbet.

Keep up the good work :4thumbup: :4thumbup:

Hej Kauf :bigsmile:

Godt at høre, at mine beskrivelser set fra "en patients side" kan bruges af andre (inkl. fagfolk). Og tak for ros og svar! :smile:

Ja, jeg tror jo på (og kan mærke) at genoptræning har effekt, og da jeg er træt af at være hæmmet af mit knæ, så prøver jeg...

Det er dog en langvarig affære, sådan en korsbåndsoperation - og jeg er jo ikke lige den allertålmodigste type - samt har andre "jern i ilden," så det kan faktisk være lidt svært at opretholde motivationen altid. Tror efterhånden på, at det nok skal blive helt godt igen!

God weekend!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 30. august

Cykling 8 km

Fredag d. 31. august

Morgentræning - Ben

Løbetur: knap 4 km, tid 20 min

Vippebræt

Pistols: 2x8+8 H.ben: ("3/4 ned")

Træning i HSF - sidste trøjetræning inden SM

Bænkpres

1x20x20

1x8x40

1x5x50 m. stop

1x3x60 m. stop

1x2x70 m. stop

1x1x75 m. stop

1x1x80 m. stop

Trøjen på - løft m. signal

1x1x80 Udmærket løft

1x1x85 Udmærket

1x1x90 Udmærket

1x1x92,5

1x1x95 Dette samt foregående løft rimeligt, men ikke helt perfekt.

Trøje + 3. klodser, m.stop

1x2x90

1x2x100 "sejlede rundt", kom ud af banen

1x1x102,5 Fint løft m. overskud

1x1x105 Glemte stoppet, men ellers fint

1x1x110 Ok - har aldrig løftet så tungt før

Det kørte generelt rimelig godt - og fik "tilladelse til" :tongue: at løfte tungere end forventet, så det var jo også skønt :wink:

Havde et lidt strammere bælte på (TH's) - det føltes meget godt.

Supported rowing

5x5x55

1x5x57,5 På opfordring - var lige det tungeste i toppen

Shrugs

1x15x20

1x10x40

1x6x60

1x5x80

4x5x90

1x5x95

Pull-Ups

4x5xbw+15 kg

Cykling 8 km

Lørdag d. 1. september

Kajak

5 km stille og rolig restitutionstur (Idéfix) sammen med kæresten.

Solskin, næsten ingen vind, aaaahhh. Lækkert rovejr.

Følte mig frisk i ryggen og kroppen generelt, men "forskuldrene" var påvirkede af gårsdagens tunge løft, så det blev der taget hensyn til.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Du er fandme så stærk, tøs! :devil: (også selvom det var til 3 klodser)

:blush: :blush: :blush: Taaark.

Guarden: ... mutant... :laugh: Bryder mig ikke lige om det udtryk :nonono: men ta´r det som en kompliment :wink:

Søndag d. 2. september

:dry: Er ikke helt tilfreds. Vågnede med ondt i halsen :cold::nonono: Det er bare et dårligt tidspunkt at være bare den mindste smule syg på. Kan det lige blive jaget tilbage, hvor det kom fra :4whip:

Har det dog bedre her til aften, så håber det går hurtigt over igen.

Let ben-genoptræning

Vippebrætøvelser 10-15 min

Pistols på vippebræt: 3x5+5 H. ben: kan snart komme helt ned :smile:

Det er faktisk en udmærket øvelse på vippebræt!

Haseøvelser

Link to comment
Share on other sites

Enestående, ekstraordinær og unik :innocent:

Iiih, tak altså :blush: Meget bedre! :bigsmile::wink: (og i lige måde!)

Træning i HSF

Bænkpres

1x15x20

1x8x40

1x6x50

3x2x62,5 m. stop. Let

1x3x42,5 m. lilla elastik og stop. Meget let.

5x3x45 m. lilla elastik og stop. Lette.

Sup. rowing

1x6x50

5x5x52,5

Upright rowing, bredt greb

1x15x20

5x5x40

Dødløft

1x8x50

2x8x55

1x6x60

1x6x62,5

Chins

4x3xbw+20 kg "let"

Squat

1x10x20

1x10x30

1x10x32,5

1x10x35

Cykling 9 km

Link to comment
Share on other sites

Hippo: Tak, og velkommen! :bigsmile: Bliver altid glad for "hilsner" :blush::smile:

Guarden: :bigsmile::laugh:

Tirsdag d. 4. august

Cykling 25 km

Onsdag d. 5. august

1 1/4 times gåtur i det dejlige solskinsvejr med svigerfamiliens 5 vovser :walking: :4dog: :4dog: :4dog: :4dog: :4dog: :sun:

Hvor er det dejligt, at kunne gå ordentligt igen uden større besvær :smile: Glæder mig til det også kan blive en tur i bjergene med rygsæk på ryggen!

Vejret og vandet jo perfekt til rotur - så nappede lige en hurtig tur på vandet også :bigsmile:

Kajak

5 km hyggetur i kapbåd (Ferrari). Uden overtræk - skønt :smile: Selv om der var svag vind, så gav sidebølgerne - efter at have taget tilløb henover Kalveboderne - alligevel større udfordring end forventet.

HSF - meget let træning

Bænkpres

1x15x20

1x5x40 m. stop

1x2x50 m. stop

2x2x60 m. stop

5x3x40 m. lilla elastik og stop

Squat

1x10x20

1x10x30

1x8x35

1x8x37,5

Cykling 16 km

That's all

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share