Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Tillykke med anskaffelse af egen trøje. :laugh: Det skal nok blive godt til DM Bænk. :devil:

Mange tak, Kathrine! :bigsmile:

Er super glad for lige at have muligheden for at prøve, om jeg overhovedet kunne proppes i så lille en str. :laugh: (troede det egentlig ikke helt, men det er da gået), inden jeg valgte at investere selv :smile:

L^P: Louis :nonono: :nonono: :nonono: Du må spise flere gulerødder og mindre marcipanbrød/ lære at bruge øjnene/ få en bedre hukommelse :tongue:, for Thomas har fuldstændig ret. Det er en FURY NXG+ . Det er den type trøje, jeg har løftet bedst i samt fundet mest behagelig (hvis de kan kaldes det :wink: ) og derfor selvfølgelig valgt at anskaffe. Men, ja - den har fået en ny farve og der står også TITAN henover brystet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 1. november

Cykling 4 km

Skulder-elastikøvelser (rotatorcuff+scapula):

Prøvede de øvelser igennem, vi fik anbefalet af fysioterapeuten på weekendens massagekursus.

Opsummering af massage af ryggen sammen med veninde, der var med på kurset. Ah, det var skønt lige at få masseret, især øvre ryg efter gårsdagens træning. Og bonusen udover velværet, skulle være endnu hurtigere restitution :smile:

Været lidt generet i h. knæ i dag :unhappy: (ganske let hævet, lidt ondt i det)

Fredag d. 2. november

Cykling 9 km

Træning i HSF

Knæet ok igen :smile: Men, valgt at træne let i alle øvelser i dag. Dejligt. Har desuden været en smule træt i hovedet de sidste par dage (en god bog stjal lidt fra nattesøvnen, travlt og udfordrende på arbejdet, og mange gøremål i det hele taget), så det er nok ganske smart med lidt afslappet træning.

Dødløft

1x8x50

1x8x60

5x6x65

Uden sko

Squat

1x10x30

1x10x45

5x6x50 Med overskud

Bænkpres

1x15x20

1x10x42,5

2x3x42,5 m. lilla elastik og stop

6x3x45 m. lilla elastik og stop. Føles let og med god fart. Var desværre ikke 100 % koncentreret på alle reps :blush:

Hjemme: Skulder-elastik-øvelser. De er ikke hårde, men kan godt mærke at der bliver taget fat i nogle mindre trænede muskler mellem skulderbladene.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 3. november

Cykling 9 km

Søndag d. 4. november

Cykling 9 km

Skulderøvelser med elastik

Mandag d. 5. november

Har været noget træt i dag. Det har været en temmelig hård dag på arbejdet, hvor jeg dels pga. sygemelding (medførende nedsat personalekraft) mødte en time før, mandag er generelt er en travl dag - og der oveni kom en akut patient, som jeg stod non-stop og opererede hele eftermiddagen, så dagen også blev længere end normalt i den ende :blink:

Træning i HSF

Bænkpres

1x12x20

1x10x40

1x3x60 m. stop

1x2x70 m. stop

Trøje: Fury nxg+ str. 34 ny (2. gang)

m. stop

(tynd klods = ca. 2 cm?)

1x2x85 4 tynde klodser

1x1x85 3 tynde klodser

1x1x85 2 tynde klodser - lå lidt skævt på bænken, trøjen langt oppe i halsen

1x1x90 1 tynd klods - løftede enden lidt, da stangen gled ned mod hagen

1x1x90 1 tynd klods - bedre, men stadig tendens til at glide ned mod hagen

1x1x90 1 tynd klods - lang pause på brystet, kom op men føltes ret tungt

1x1x90 1 tynd klods - udmærket løft :smile:

Kommentarer: trøjen glider hele tiden op i halsen (prøver at lægge mig forsigtigt under opspændet, men kan stadig ikke helt gøre det uden, at den ryger op og er ved at "kvæle" mig). Trøjen sad ikke helt perfekt i dag - var kommet lidt for langt op af overarmen på h. arm, hvorefter den også var lidt besværlig at få af. Trøjen sidder ikke videre behageligt på huden bag på h. arm... :nonono:

raw

1x2x60 m. stop

1x2x65 m. stop

1x2x70 m. stop

Chins

4x3xbw+25 kg

Shrugs

1x10x20

1x8x60

1x5x90 overhåndsgreb - svært at holde ordentligt fast i dag

1x5x95

1x5x100

1x5x105

2x3x110

Her kan man forestille sig rows og mave :tongue: Ikke rigtig energi til mere, og kl. efterhånden mange.

Cykling 7 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 6. november

Cykling 24 km

Onsdag d. 7. november

Været utrolig træt i hovedet og kroppen hele formiddagen - sov flere timer midt på dagen (sker meget sjældent, at jeg kan falde i søvn om dagen - og lidt ærgeligt at måtte bruge sin fridag på at sove, når der er andre ting, man hellere ville have lavet)

Overvejede at droppe træningen, men følte mig langt friskere om eftermiddagen.

Træning i HSF

Det blev en lidt hurtig træning, da tiden pludselig blev knap...

Bænkpres

1x15x20

1x8x40

8x3x42,5 m. lilla elastik og stop

Supersættet med

Squat

1x10x20

1x10x30

1x6x50

5x6x57,5

Leg curl

1x10x10

1x10x15

4x8x20

Supersættet med

Maveøv.-skråbænk

5x20xbw (dybe)

tid: 40 min

Cykling 23 km

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 8. november

Skulderøvelser m. elastik

Cykling 4 km

Fredag d. 9. november

Cykling 10 km

Træning i HSF

Bænkpres

1x15x20

1x6x40

1x3x60 m. stop

1x2x70 m. stop

Fury nxg+ str. 34 på

Sad rigtig godt (så godt sådan en trøje nu kan sidde :laugh: )

Kørt m. stop og de tykke klodser.

1x2x85 - 3 klodser. Lidt sejlende.

1x2x85 - 2 klodser

1x1x85 - 1 klods. Fint.

1x1x95 m. signal. Godkendt. 1. løft til brystet i denne trøje :bigsmile:

1x1x95 m. signal. Godt løft! Lige til brystet, stabilt op og ned :4thumbup:

1x1x95 m. signal. Kom lidt for langt op mod hovedet, inkl. på brystet - men kom op.

1x1x95 m. signal. Rutchede vist igen en anelse på brystet :dry:

Havde nogle ganske udmærkede løft, og vigtigst - fandt ud af, at jeg KAN få stangen helt til brystet i den :devil: - (selvom den sidder og presser irriterende mod halsen, når jeg spænder op).

Det bliver trøjen, der satses på at løfte i til DM :smile:

raw

2x2x70 m. stop

Chins

4x4xbw+25 kg PR I god stil med hagen helt over stangen :smile:

Trænede chins med Rasmus, der i dag valgte at køre med overhåndsgreb (pullups) samt nappe 8 stk. i træk (m. de 25 kg).

Rart at se, at det trods alt så lidt hårdt ud :tongue:

Uprigth rowing

1x8x20

2x5x40 kun kørt til brystet, semibredt greb

1x6x30 til hagen, smalt greb

Synes den er lidt hård for skuldrene,når der kommer vægt på, så valgte at stoppe her.

Chest supported rows

2x5x50 Ryggen ved at være træt.

3x4x52,5

Pistols

3x8+8. På h.ben ikke helt ned, men det hjælper gevaldigt på det :4thumbup:

Pull-Ups, bredt greb

2x6xbw

Sindet svagt - blev lokket med på en saftig guldøl efter træning med gutterne, selvom jeg "var gået" :laugh::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 10. november

Skulder-elastikøvelser

Travetur i skoven

Et par timers travetur i Suserup skov ved Tystrup-Bavelsesøerne og omegn. Kuperet terræn med masser af forhindringer a la væltede træer, sumpede områder m.m.

Fedt at gå rundt i "vildtvoksende" efterårsskov med dybt løvlag på bunden, næsten frostfrisk luft og klar himmel med sol :bigsmile:

Cykling 8 km

Søndag d. 11. november

Cykling 1 km :laugh: Den må med.

Masser af "huslige ting" :innocent:

Mandag d. 12. november

1,5 km gåtur i den friske morgenluft for at nyde det let snedækkede landskab og morgensolen på vej til arb. Trængte lige til lidt frisk luft med den dejlige morgen, men var stået for sent op til at nå så meget mere :innocent:

Cykling 8 km.

Træning i HSF

Bænkpres

1x15x20

1x8x40

6x3x45 m. lilla elastik og stop.

Et enkelt sæt uden stop. Føltes generelt som med god fart, godt opspænd samt god bane.

Dødløft

1x10x50

1x6x60

1x6x70

1x5x80 m. bælte

5x3x90 m. bælte

Uden sko. Kørte udmærket, føltes endda ikke overdrevet tungt :smile:

Squat

1x10x30

1x10x40

1x6x50

1x10x60 Formanden lokkede mig til at ta' 10. Det ku' jeg :tongue:

1x5x65

1x6x65 Lokkede til en ekstra rep. Hvad skal det ikke ende med, med alt det lokkeri :wink:

1x7x65 Og igen. Temmelig tungt.

Maveøvelser+udstrækning

3 sæt

Link to comment
Share on other sites

Arg hold op Tina!!!! Der er til meget mere i den squat.

Med tiden skal der i hvertfald nok være mere :devil:

Mit knæ er stadig ikke på FULD styrke endnu (DESVÆRRE), og det har været let hævet i går som følge af mandagstræningen :blahblah: ... og desuden som tøz, må man vel ha' lov til at pive lidt en gang i mellem :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 13. november

Cykling 18 km

(knæet let hævet i knæhasen og en anelse "stivere", men ingen smerter)

I teateret

Onsdag d. 14. november

Træning i HSF

Sidste tunge trøjetræning inden DM i bænk d. 24.

Bænkpres

1x12x20

1x8x40

1x5x50

1x3x60 m. stop

1x2x70 m. stop

1x1x75 m. stop

Fury nxg+ str. 34

1x1x85 2 klodser (tykke). Lidt svingende

1x1x85 1 klods. Bedre

1x1x95 m. signal. Optimalt, hvis stangen kommer en lille bitte smule længere ned ad brystet, men ellers udmærket løft.

1x1x97,5 m. signal. Meget (for) langsomt ned og op.

1x1x97,5 m. signal Meget bedre, men pas på i bunden - hold det opspænd og hold stangen stabilt. (Var tæt på at blive kvalt af trøjen...)

1x1x100 m. signal. Fik vist ikke stabiliseret skuldrene ordentligt fra start, kom lidt slingrende op.

Klodstræning

1x1x100 2 klodser. Trøjen ryger generende op i halsen.

1x1x105 2 klodser. Rimeligt - ikke super. Tungt.

1x1x110 2 klodser. Bob bob - kom op, men ej imponerende teknisk.

Fik undervejs en latterlig blodsprængning i øjet. Følte egentlig ikke det kørte specielt godt, selvom der var enkelte acceptable løft. Trøjen sad udmærket (pånær dens tendens med at krybe op i halsen under løftene), men blev generelt lidt irriteret over, at jeg ikke bare kunne løfte perfekt, og at det føltes tungere end "forventet".

Trøjen kom let af armene ved også at bruge af poser til aftagning.

Men, må jo tænke fremad og positivt - så skal nok holde humøret højt og komme glad igen!

(tak for opbakning drenge)

Chest supported rows

1x5x50

1x5x52,5

5x4x55

Chins

3x3xbw+25 kg. Følte egentlig ikke rigtig, der var til mere - men fik så lige en "opfrisker" på at i dag må/ skal der gås til den...

1x2xbw+30 kg

½x1xbw+40 kg øv, men optimismen tilbage, så kunne jo ligeså godt prøve.

3x2xbw+ 30 kg

Shrugs

1x15x20

1x8x60

1x6x80

1x5x90

1x5x100 Med "forvip" i knæene

3x3x110 Ditto. Godt for grebstyrken.

Cykling 13 km

Link to comment
Share on other sites

Hey Tinapigen. Long time no see! Holder kæresten sympati-pause fra CSA sammen med dig?? Godt at se, du får smidt rundt med nogen tunge vægte. :superman:

Hej D! :bigsmile:

Dejligt at høre fra dig! Ja, må jo holde styrken lidt ved lige :superman: , når teknikken nu halter lidt efter denne noget længere pause :wink:

Ikke sympatistrejke - han har bl.a. haft problemer med nakken... Skal nok trække ham med igen, ellers bliver det jo svært for ham :tongue: Men, min bror holder jer vel lidt i gang?

Glæder mig selv utroligt meget til at tage BJJ op igen (skulle være klar engang i starten af det nye år) - regner dog med at fortsætte med vægtene også, men skal nok få det kombineret.

En kæmpe hilsen til alle i CSA! :bigsmile:

/ Tina

Link to comment
Share on other sites

Hej D! :bigsmile:

Dejligt at høre fra dig! Ja, må jo holde styrken lidt ved lige :superman: , når teknikken nu halter lidt efter denne noget længere pause :wink:

Ikke sympatistrejke - han har bl.a. haft problemer med nakken... Skal nok trække ham med igen, ellers bliver det jo svært for ham :tongue: Men, min bror holder jer vel lidt i gang?

Glæder mig selv utroligt meget til at tage BJJ op igen (skulle være klar engang i starten af det nye år) - regner dog med at fortsætte med vægtene også, men skal nok få det kombineret.

En kæmpe hilsen til alle i CSA! :bigsmile:

/ Tina

Ja, for h***** din bror giver den gas. Han er blevet rigtig god!!! Jeg har desværre ikke haft så meget tid til træning i CSA (kun lidt vedligeholdelse), men er også klar til at give den gas i '08! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 15. november

Cykling 8 km

Fredag d. 16. november

Træning i HSF

Hurtig træning efter endnu en meget hektisk og udfordrende arb'sdag med alt for sen frokost.

Squat

1x10x20

1x10x30

1x10x40

1x10x60

3x5x70

Bænkpres

1x10x20

1x10x40

6x3x42,5 m. lilla elastik og stop

Leg curl

1x10x10

4x6x20

Maveøvelser

Blandede

Cykling 22 km

Til fødselsdag i byen.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 17. november

Skulder-elastikøvelser

Søndag d. 18. november

Løbetur

Tror lysken er ved at kunne tåle det igen, selvom jeg vist lige skal holde øje med squatten fremover - da jeg tror, det er den, der fremprovokerer...synes at kunne mærke det ligge på lur i fredags :dry:

En let morgentur med kæresten i Vigerslevparken (i nye ordentlige løbesko). De virker rigtig fine. Ingen gener fra knæ eller lyske :bigsmile: . Løbeformen skal dog lige have et nyt nøk påny, så vejrtrækningen kan følge ordentligt med.

Distance: Lige knap 3 km (med (planlagt) gåtur i begge ender.)

Tid: ca. 13-14 min

Mandag d. 19. november

Cykling 9 km

Træning i HSF

Dødløft

1x10x50

1x5x60

1x5x70

1x5x80

2x3x90 overhåndsgreb - er dog lige ved at glide ud af hænderne.

1x3x90 omvendt greb

På bare fødder, uden bælte. Med overskud.

Bænkpres

1x10x20

1x8x40

1x5x50 m. stop

2x2x60 m. stop

4x4x40 m. lilla elastik og stop

En meget kort træning. Planlagt i bænkpres og var hverken sprængfyldt med energi eller havde oceaner af tid. Tror det er helt udmærket, da kroppen (og hovedet) har føltes lidt bustet på det sidste :nonono: og nok påskønner et let nedsat aktivitetsniveau.

Mit v.øje er for tiden enormt "farvestrålende" (ildrødt og ondt :devil: ) og ser helt vildt ud (men giver ingen gener derudover).

Har forøvrigt fået målt mit blodtryk (på et hjemmeblodtryksapparat) og det ser normalt ud (ca 120/60, puls ca 50)

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 20. november

Cykling 18 km

Til faglig temaaften på KVL

Onsdag d. 21. november

Træning i HSF

Squat

1x10x20

1x10x30

1x10x40

4x8x45

Bænkpres

1x10x20

1x6x30

1x6x40

1x3x50 m. stop

2x2x55 m. stop

3x3x40 m. lilla elastik og stop

Let bænk endnu en gang. Føltes udmærket i dag :smile:

Mave

Blandede øvelser

Stab.øv på tæer og underarme

3x1 min

Cykling 5 km

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 22. november

Cykling 6 km

Løb

Var nok nærmere en luntetur i behageligt tempo :wink:

(aften)

Distance: 3,7 km

Tid: knap 21 min

Havde ikke decideret ondt i knæene, men de var alligevel let påvirkede efter gårsdagens lette squat :nonono:

Så står den på DM i bænk lørdag. Det bliver spændende!

:4boxing: :4boxing: :4boxing:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

DM i bænk - 24. november 2007

Stedet var Bjerringbro Gymnasium i Jylland.

Da der var indvejning for damer allerede kl. 8, valgte jeg at tage derover dagen før, for at være nogenlunde udhvilet og klar.

Dertil er jeg så heldig, at min mor nu bor i Bjerring (Bjerringbro), så det passede jo perfekt at DM lige skulle afholdes her (når det nu ikke var på Sjælland) og man så kan kombinere flere ting.

Blev "fedet godt op" hele fredagen :4mewantfood: :4thumbup:, så da jeg (efter morgenmad) blev vejet ind lidt over halv ni (indvejningen >½ t forsinket pga. "manden med vægten" endnu ikke var ankommet) sagde vægten 63,3 kg.

Fik noteret stævneudstyr samt opgivet min startvægt på 95 kg.

Den første tid gik med at se det hele lidt an og hilse på flere af de andre - fik en varm velkomst af de andre stærke "tøser" :4thumbup: så stemningen var egentlig ganske fin fra start af.

Havde selvfølgelig lettere kriller i maven.

Lige pludselig er det et seriøst stævne med høje forventninger (ikke mindst fra mig selv), jeg skulle løfte i en ny trøje, der selvom jeg efterhånden har løftet nogle gange i den, føltes mere "usikker" og er forholdsvis besværlig at få på og få til at sidde ordentligt, mine klubkammerater ville kun lige på et hængende hår kunne nå at ankomme lørdag morgen og hjælpe mig i trøjen, så der var lidt usikkerhed omkring dette :unsure:

Der blev heldigvis taget fint hånd om det - via tlf. blev adskillige shanghajet til om nødvendigt at give en hånd (og er heller ikke bange for at spørge selv). Men, det blev heldigvis ikke nødvendigt, stævnestart blev udsat ½ time pga. den forsinkede indvejning, og både Sune B samt (resten af) HSF-crewet nåede at være der i god tid.

OPVARMNING

1x10x20

1x5x40

1x3x50 m. stop

1x2x60 m. stop

1x1x70 m. stop

Blev hjulpet i trøjen af Sune - den sad perfekt :4thumbup:

1x1x85 - 2 klodser

1x1x90 - 1 klods (ca. 2 cm)

STÆVNESTART

1. løft: 95 kg Godkendt 3-0.

2. løft: 100 kg Underkendt 3-0. Ramte racken og der var vist let nedadgående bevægelse. Teknikken dårlig, men styrken fin nok. Det er især delen med at få stangen hurtigt og sikkert ned til brystet, der volder mig besvær - samt at holde opspændet hele vejen...Dertil kig op i løftet - ikke på stangen.

3. løft: 102,5 kg Godkendt 2-1. PR (med 5 kg)

Den magiske grænse på 100 kg til stævne krydset :devil::devil: :devil: :bigsmile:

Løftede lige efter Susse, der løftede samme på vægte som mig (på trods af hendes langt lavere kropsvægt :1356: ). Hun fik godkendt de 100 kg på 2. løft, hvor jeg fik underkendt dem :crybaby: Jeg var MEGET interesseret i at løfte bedre end de 95 kg, så blev SUPER glad, da jeg fik "taget mig sammen" og fik sidste løft godkendt :4thumbup:

Wilkes point: 109,685

Resultatmæssigt gav det guld i min vægtklasse (-67,5), og bronze i samlet dameklasse.

Er blevet en masse erfaringer rigere, havde en dejlig dag og har noget at arbejde videre med i træningen :tongue:

Det bliver alt for nu :smile:

:4boxing: Tinapigen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share