Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Tillykke Tina :smile: det gik jo rigtig fint.

...og der er masser af kilo at hente i dig fremover, det er bare at blive ved med at øve :devil:

Jeg har iøvrigt din medalje. Jeg tager den med ned i HSF så du kan få den. Din 3. plads wilks pokal vil blive eftersendt, da de "manglede den", men den skal du nok også få :smil:

Link to comment
Share on other sites

Stærkt løftet i dag, Tinatøsen :devil: :devil: :devil:

Glæder mig til at høre historien!! Og tillykke med det :4thumbup: :4thumbup:

Tak for det. Historie nok? - eller oplys hvad du mangler af slibrige detaljer (så må vi se, om du får dem) :wink:

Super TOUGHE Tina :4thumbup: skide hyggelig tur hjem, det så ud som du hyggede dig pragtfuldt i midten af Kasper & Busted bagi lupoen på vej hjem :laugh:

Og tak for massagen, det skal vi har indført noget mere af i klubben :4mewantfood: :4thumbup:

Ja, man bliver åbenbart tough af miljøet i HSF-hulen :wink: Gad vide om det er den "intense lugt af "mand" :laugh: , den stille, rolige musik eller blot tonen?! :smile:

Klart jeg hyggede mig på turen hjem! Mit humør fejlede i hvertfald ingenting, jeg blev bragt lige til døren af "limousinen", sad tæt omgivet af toughe, mandlige "stjerner" og blevet underholdt i stor stil samt tilbudt lakridser :wub::wink:

Stort tillykke med de flotte løft og PR!

Ærgeligt jeg ikke kunne være med ovre og råbe af jer!

Thanks, og ja, det havde været perfekt med hjemlig støtte og opbakning, nu man var på udebane - især Louis manglede den - men så bliver man vel bare endnu mere tough?! :smile:

Stærkt presset Tina samt tillykke med metallet, og tought øje du rendte rundt med! :superman: :4thumbup:

Begynder helt at kunne lide alt det metal :wink:

Kan ikke klage, selvom der ikke mindst teknisk er en del at arbejde videre med endnu.

Håber ikke alt for mange blev skræmt af mit "evil eye" - det var en ret seriøs blodsprængning, jeg fik forrige onsdag :unhappy: Har selv en teori om, at det at trøjen pressede så hårdt på min hals samtidig med tung træning ikke var en heldig kombination (jævnfør "choke eye"). Heldigvis er der ingen gener udover det flotte udseende.

Link to comment
Share on other sites

Du er sku en sej tøs - tillykke med DM-titlen og 3. over-all er skisme godt :4thumbup:

:bigsmile::blush: Tak! :bigsmile: ja tænk, for bare lidt over ½ år siden var det ikke lige til at forestille sig, da man lå nyopereret derhjemme.

Kæmpe tillykke!

Sk... godt gået :4flex:

Takker. Bliver altid glad for en hilsen fra dig, Gregers :smile:

Kæmpe stort tillykke med stævnet Tina :4thumbup:

Dælmer sejt løftet :superman:

(Ved ikke om du overhovedet kan huske jeg meget hurtigt hilste på dig under opvarmningen. Havde på det tidspunkt ret travlt med at hive Mona og Melani i trøje :wink: )

Hilsen Stina

Hej Stina,

Mange tak :bigsmile: Det var super rart at blive så "pænt modtaget"! Jo, kan godt lige erindre det - selvom jeg selv var ret koncentreret, og der var mange nye indtryk samt ansigter.

Men, mon ikke vi ses igen :smile:

Tillykke Tina :smile: det gik jo rigtig fint.

...og der er masser af kilo at hente i dig fremover, det er bare at blive ved med at øve :devil:

Jeg har iøvrigt din medalje. Jeg tager den med ned i HSF så du kan få den. Din 3. plads wilks pokal vil blive eftersendt, da de "manglede den", men den skal du nok også få :smil:

Hey Sune,

Takker for overbringelsen af det fine, tunge metal :bigsmile:

Masser af kilo... lad os da håbe det - det er jo skæggest at have fremgang. Skal nok blive ved at øve lidt endnu...

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 23. november

Lige lidt forsinket.

Skovtur

Lang gåtur i de jydske skove med mutti og vovser :4dog: :4dog: :walking:

I barsk efterårsskov og truende himmel :4thumbup:

Søndag d. 25. november

Legede flyttekvinde for brormand et par timer.

En anelse træt efter at være kommet hjem til uventet festligt lag, varm gløgg, irish coffee m.v. til at fejre den nye titel... :4drunk: :cheer: :cheer: :cheer:

Cykling ca. 10 km

Mandag d. 26. november

Træning i HSF

Bænkpres

1x15x20

1x10x40

1x3x42,5 m. lilla elastik og stop. Føltes egentligt lidt tungt og var bare til let bænkdag i dag, så valgte at gå helt let

5x3x40 m. lilla elastik og stop.

Øvede mig i at kigge op i loftet i stedet for på stangen. Den lander lige på brystet, hvor den skal uden at kigge :4thumbup:

Squat

1x10x20

1x8x30

1x8x40

1x5x60

1x3x70

1x2x75

1x2x80

1x2(1)x80 Hjælp på nr. 2, da jeg slingrede og kom ud af banen.

1x1(2)x80 Gik efter 2 igen, menkom for langt forover, så nr. 2 gik slet ikke.

1x3x72,5

Følte egentlig ikke specielt god styrke i benene i dag, så var udmærket tilfreds med at kunne løfte de 2x80 i det ene sæt.

Bagskulder øv.

4x8x5

Leg curl

1x10x10

1x10x15

(prøvede et par enkelte på 25, men var for tunge i dag)

1x8x20

2x6x20

Supersættet med

Maveøvelser

3 sæt blandede bolcher

Leg curl

1x15x60

1x15x80

1x15x100

2x15x110

Cykling 7 km

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 27. november

Cykling 9 km

Erfa-møde om aftenen

Enkelte skulder elastikøv.

Onsdag d. 28. november

Træning i HSF

L^P blev lokket tidligt til træning :4thumbup: Tak!

Kort efter dukkede M. også op :smile:

Dødløft

1x8x50 m. sko

1x5x60 herfra u/ sko, + bælte

1x3x70

1x2x80

1x1x100

1x1x105 PR

3x2x90

Bænkpres

1x10x20

1x8x40

1x5x50 m. stop herfra

1x3x60

1x2x65

1x2x67,5

1x2x70

1x3x62,5

Supported rowing

1x5x50

2x5x55

2x3x57,5

1x5x55

Pullups-bred fatning

3x6xbw

Chins

3x4xbw+20 kg

Bagskulder

1x10x20

3x8x30

Koncert om aftenen

Cykling 17 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 29. november

Cykling 4 km

Ville gerne ha' været ude at løbe en tur m.m., men det blev droppet pga. en snigende "forkølelse," ondt i halsen, der sætter mere og mere ind kombineret med en ualmindelig træthed i hele kroppen :unhappy:

Fredag d. 30. november

Træningsplanerne blev desværre ændret i løbet af dagen, så en hurtig improviseret træning i kajakklubben uden assistance var alt, hvad der blev tid til udover hundepasning og arbejde.

Forkølelsen tiltaget :ill::unhappy:

Gåtur med 5 vovser

Nåede lige ud i det sidste dagslys og få lidt frisk luft. Det er til gengæld altid rart :bigsmile:

:4dog: :4dog: :4dog: :walking:

Træning i kajakklubben

Bænkpres

1x15x20

1x10x40

6x3x50 m. stop

Sidste ½ supersættet med squat

Squat

1x10x20

1x10x30

1x8x40

1x5x50

5x5x60

Bagskulderøv. lig. på "bænk"

1x10x5

3x8x7

Hyperextensions+lateralextensions

1x10xbw

3x10xbw+10 kg + 3x15+15

One-legged toe raises m. db?

3x10xbw+18,5 kg

Cykling 21 km

JULEFROKOST med HSF

:partytime2: :4mewantfood: :4drunk: :cheer::beerchug:

Meget fornøjelig aften, nat og morgen... :biggrin::wink:

Hej Tina.

Jeg vil da egentlig osse ønske dig tillykke med titlen, flot. :4thumbup:

Håber tricotten passer. :superman:

Hvornår skal du egentlig til at føre logbog i det rigtige forum????? :w00t:

Takker mange gange :biggrin:

Er udmærket tilfreds med forum'et :tongue::wink:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 1. december

Tur med le dogs.

Cykling 22 km

Julefrokost med CSA

Skønt at være i muntert selskab med alle de "gamle" og nye ansigter :4thumbup:

Søndag d. 2. december

Længere tur med vovserne.

Mandag d. 3. december

Cykling 10 km

Træning i HSF

Hmm... har sovet dårligt og usandsynligt lidt (igen) i nat og har tilmed stort set mistet stemmen. Men, har det ellers rimeligt.

Let træning, da jeg stiller op til Copenhagen Cup på lørdag. For lige at se, hvordan et tre-kampsstævne forløber...

Det bliver uden de store kg og store udstyrsshow i squat og dødløft - men går sandsynligvis i trøjen i bænkpres.

Squat

1x10x20

1x10x30

1x6x40

5x3x50

Bænkpres

1x15x20

1x6x40 m. stop

1x3x50 m. stop

1x2x62,5 m. stop

2x2x60 m. stop

1x3x50 m. stop

Føltes dejligt.

Dødløft

1x6x50

1x5x60

3x3x70

Stab. øv på underarme og tæer

4x1 min med 30 s pause

En smule blandede maveøv.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 4. december

Cykling 4 km

Inde at se "Crazy Christmas Cabaret"

Onsdag d. 5. december

Træning i HSF - Deload

Bænkpres

1x10x20

1x5x40 m. stop

1x3x50 m. stop

1x2x55 m. stop

3x3x40 m. lilla elastik og stop

Fokus på teknik. Kigge op i loftet, holde skulderbladene sammen, klemme om stangen, fart på, holde banen.

Squat

1x10x20

1x6x30

3x3x40

1x3x40 m. løse knæbind - på opfordring og lagt løst på af Louis. Min knæbindsdebut

Kom fint og dybt ned. Man tøffer lidt stivbenet rundt med de knæbind, men kan sagtens mærke at de gør knæene mere "elastiske" og "letter" løftene.

1x1x50 m. løse knæbind og bælte. Føltes fint. Var faktisk meget sjovt at prøve.

Dødløft

3x3x50

Sidste træning inden Copenhagen Cup på lørdag.

Cykling 5 km

Stemmen stadig rusten...men har fået sovet mere og hvilet ud i dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 6. december

Cykling 4 km

Fredag d. 7. december

Cykling 4 km

Julefrokost med arbejdet

:nissegrin: :nissegrin: :nissegrin:

Masser af lækker, lækker mad :4mewantfood: , super godt selskab... det var SÅ HYGSOMT at

klokken blev temmelig sent ... inden næsen blev vendt hjemad :nonono:

Fik en god travetur til og fra en S-togs st. i "begge ender" på et par km, så der skulle turbosoves da hun endelig kom hjem (blev ikke helt lykkelig over at se, at kl. havde sneget sig hen på ca. 3:30 og toget kun var nået til Lyngby st....)

Lørdag d. 8. december

Copenhagen Cup, min 3-kampsdebut

:weight_lift: :weight_lift: :weight_lift:

Morgenen kom hurtigt :nissetunge:

Af sted til Grøndals parkcenteret på cykel (7 km hver vej), hvor stævnet blev afholdt af KSK.

Der var indvejning kl. 8:30. Vægten sagde 62,4 kg.

Indstilling af squatstativ: 11 (skal måske være 12 næste gang)

Indstilling af bænkpresstativ: 9 og 5 for "sikkerhedsbøjlerne"

Opvarming squat, ca...:

1x8x20

1x6x30

1x3x40

1x2x50

1x1x60 m. knæbind, lagt løst

10:30 var der stævnestart.

Jeg fik lov at åbne :hehe:

Squat

Med løse knæbind og bælte.

1. forsøg: 1x1x75 Godkendt 3-0. Meget let.

2. forsøg: 1x1x90 Godkendt 3-0. Let. PR

3. forsøg: 0x1x105 Underkendt 3-0. Desværre. Ramte ikke banen helt optimalt, så den blev for tung og måtte gribes af spotterne. Tror ellers den ville have været der med optimal løfteteknik. Fik vist også drejet lidt i mit venstre ben.

Lidt skuffende, men hva'..det er første gang jeg løfter tungt i knæbind og har kun squattet tungt få gange i det hele taget.

Mht. knæet: en anelse påvirket bag efter af de mange kg's belastning, så der skal stadig gås stille og roligt til værks, men ingen ømhed og ikke bekymrende.

Herefter var der adskillige TIMERS ventetid, mens alle de øvrige deltagere (opdelt i 3 andre grupper) fik deres squatløft. Der var heldigvis mange spændende løft, og jeg fik forklaret nærmere af en af dommerne, hvad der blev kigget efter og hvad forskellige farver kort betød m.m. :4thumbup:

Det var ikke helt nemt at time præcist, hvornår man skulle starte sin opvarmning!

Bænkpresopvarmning...ca

1x10x20

1x6x40

1x3x50

1x2x60

1x1x70

Trøjen på (Furi nxg+ str. 34) og et alm. smalt bælte. Igen var Louis flink at hjælpe - det gik udmærket, men det føles altid lidt usikkert, når det er "en ny", der giver trøje på.

1x1x80 m. klods

1x1x85 Føltes tung og ikke optimalt. Herfra var der lidt for god tid til start, så valgt at tage et løft mere

1x1x85 Føltes heldigvis noget bedre. Der var ved at være lidt nerver på efter et for mig ikke helt tilfredsstillende 3. squatforsøg, en ikke super form ved opvarmningen og så den enormt lange ventetid samt lidt almen træthed...

Bænkpres

1. forsøg: 1x1x95 Godkendt 3-0. Ikke et perfekt løft teknisk, men let nok styrkemæssigt.

Forsøg på at slå dansk seniorekord.

2. forsøg: 0x1x103,5 Underkendt 3-0

Startede med at holde for bredt med venstre hånd, hvilket dog blev korrigeret. Under selve løftet ramte jeg slet ikke banen, men kørte den vist straks op mod hovedet, hvilket resulterede i, at stangen styrtdykkede ned mod mit hoved. Spotterne nåede desværre ikke at gribe den, så stangen rev min venstre skulder ud i en lidt skæv vinkel inden jeg så den nærme sig mit ansigt med stor hast og heldigvis kun ramme sikkerhedsbarren.

Havde ondt i skulderen :crybaby: herefter, så valgte at droppe 3. forsøget.

Endnu adskillige timers ventetid, mens resten af holdet bænkpressede løs.

Hentede her noget is at lægge på skulderen.

Det gjorde heldigvis slet ikke ondt at holde skulderen i dødløftstilling, så det var fjong :4thumbup:

Skal dog ikke løfte og påsætte på de "tunge" vægtskiver, da det kan mærkes. Ligeledes med "klappen" og løfte armen opad - en "mildere smerte", der forhåbentligt bare skal have kort tids ro!

Tre-kampen skulle gennemføres - hoved formålet var netop at "prøve det af" og få lidt stævneerfaring og blive "rigtig styrkeløfter" med en gennemført tre-kamp :nissetunge::wink: samt se, hvor niveauet ligger i de andre løft udover bænkpres.

Dødløftopvarmning....ca

1x5x50

1x3x60

1x2x70

1x1x80

Med bælte og flade "gymnastiksutter". De SÅ YNDIGE :nissetunge:

Blev i øvrigt orienteret (tak Kathrine!) at der SKAL bæres knæstrømper under dødløft :surprise: ...hmm...heldigvis skulle formanden ikke bruge sine :nissetunge: :nissetunge: :nissetunge: så dem fik jeg pænt lov at låne - og de passede perfekt :wink:

Fik til 2. løft smurt benene ind i babypudder - så stangen glider lettere op af lårene uden at hænge fast. Men, få det endelig ikke på fingrene!

Dødløft

1. forsøg: 1x1x95 Godkendt 3-0. Let

2. forsøg: 1x1x110 Godkendt 3-0. PR. "Let"

3. forsøg: 0x1x130. Den rokkede sig ikke op fra gulvet. Var blevet overtalt til så høj en vægt, selvom jeg ikke selv var helt vild med idéen. Sikke'n tiltro fra mine kære klubkammerater :wink:

Har også lidt at lære i dødløften med f.eks. at "få lidt sving i fra bunden" (?), meen har jo stadig også kun dødløftet i ganske kort tid og endnu engang få TUNGE løft.

Samlet blev det til et gennemført 3-kampsstævne, en total på 295, Wilks' point blev til 319,131 og dermed en 2. plads til mig i min vægtklasse.

Derudover blev Hvidovre Styrkeløft Forening bedste klub til stævnet. :bigsmile:

Det måtte selvfølgelig fejres bagefter :beerchug:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Samlet blev det til et gennemført 3-kampsstævne, en total på 295, Wilks' point blev til 319,131 og dermed en 2. plads til mig i min vægtklasse.

Derudover blev Hvidovre Styrkeløft Forening bedste klub til stævnet. :bigsmile:

Det måtte selvfølgelig fejres bagefter :beerchug:

Tillykke med at være blevet "rigtig" styrkeløfter. :devil: Og tillykke med at være blevet bedste klub. :nissegrin: Det var hyggeligt med lidt hygge bagefter :beerchug: - synes godt nok, jeg blev pænt stiv bare af de to øl. :rudolph::blush:

Og godt at det ikke gik værre med skulderen!!

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med at være blevet "rigtig" styrkeløfter. :devil: Og tillykke med at være blevet bedste klub. :nissegrin: Det var hyggeligt med lidt hygge bagefter :beerchug: - synes godt nok, jeg blev pænt stiv bare af de to øl. :rudolph::blush:

Og godt at det ikke gik værre med skulderen!!

Tak! - og et STORT TILLYKKE med 1. pladsen til dig - især din dødløft var flot! :bigsmile:

Jeps - det var super med hygge bagefter! :nissegrin:

Håber du kom lige og helskindet hjem i din "tilstand"? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tak! - og et STORT TILLYKKE med 1. pladsen til dig - især din dødløft var flot! :bigsmile:

Jeps - det var super med hygge bagefter! :nissegrin:

Håber du kom lige og helskindet hjem i din "tilstand"? :wink:

Mange tak! :bigsmile: Og tak, den var jeg også glad for. :nissegrin:

Det gik lige mht. at komme helskindet hjem - Kim kørte mig stort set til døren. Blev I længe, efter vi var gået? :beerchug:

Link to comment
Share on other sites

Hej Tina.

Først og fremmest stort tillykke.

Dernæst et par spørgsmål: Hvor holder HSF til og hvor længe har klubben eksisteret?

Jeg er født og opvokset i Hvidovre, men kan ikke erindre at der fandtes en styrkeløfter-klub dengang jeg slog mine folder på vestegnen.

Bruun

Hey :bigsmile:

Mange tak :bigsmile:

HSF holder til i Rebæk Søpark 1 - i kælderen - lige ved Rødovre st.

Mener at HSF fylder 15 år i 2008 (hvis jeg husker rigtigt hvad Formanden fortalte lørdag aften).

Har kun selv været der ca. siden maj måned.

Tjek hjemmesiden ud: www.hvidovrestyrke.dk

Og du (og andre) er selvfølgelig altid velkomne til at kontakte os eller komme forbi!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 11. december

Cykling 4 km

Onsdag d. 12. december

Julegaveindkøb...der bliver trasket en del rundt på jagten efter de perfekte gaver :nissegrin:

Cykling 19 km

Kort aftensession i kajakklubben

Skulderen stadig ikke ordentlig, men kan ikke holde ud at "være i ro" længere, så kunne lige nå en bette tur herned efter et aften-personalemøde.

Kajakergometer

Distance: 1000 m på lav belastning (2).

Tid: 6.35 min

Kunne (overraskende) ikke mærkes i skulderen, men løsnede tværtimod lidt op :4boxing:

Måtte lige afprøve hvor slemt/ikke slemt det står til med skulderen -hvorfor vil man helst træne det man ikke kan...? skal generelt ikke løfte eller holde for meget fast med v. arm, mens andre ting føles helt normalt...

"Lateral raises lig. på høj bænk"

1x5x5 Ej helt super

Træktårnøvelser

1x5x35 OH greb - træk til bryst: næsten ok i skulderen, men kan mærkes en smule

1x5x35 UH greb - træk til bryst: ditto

½x1x35 OH bredt greb - træk til bryst: ej godt - det kan mærkes meget!

Lateral raises og frontraises uden vægt - bare selve bevægelsen føles nærmest normalt

Lateral raises+front raises

1x3x4 + 1x3x4 Kan anes en lille smule

Venter et par dage mere... :dry:

Back extensions+lateral extensions

1x15xbw+15+15

3x10xbw+10 kg+ 15+15

Vippebræt

Kan mærke det vil være godt at få trænet lidt mere vippebræt igen...er blevet lidt dårlige balancemæssigt...

Pistols

1x5+5 H. ben næsten helt ned :nissegrin: Juhuu.

1x5+5 Når der gås HELT ned på h. ben skal der lige hjælpes en smule med hånden, men nu kan knæet tåle at komme helt ned uden at det gør ondt eller føles meget vakkelvornt :4thumbup:

1x5+5 H.ben: 2 helt ned+hjælp, 3 kom 3/4 ned, men op uden hjælp

1x5+5 H.ben 3/4 ned

1x5+5 H.ben helt ned og med lidt hjælp

Så går der ikke længe, før de kan laves ordentligt på begge ben :bigsmile:

Hoppeøvelser

Div. hoppeøvelser inkl. til siden og hurtigt afsæt på gulv samt på stepbænk, over stepbænk m.v. Føltes godt i knæet og uden problemer eller gener.

Kajakergometer

Distance: 1000 m på lav belastning (2)

Tid: 6:13 min

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 13. december

Cykling 4 km

Fredag d. 14. december

Træning i HSF

En lidt improviseret træning efter forholdende - med en endnu ikke helt god v. skulder og tilgængeligt udstyr (Der er f.eks. lidt store spring i løsvægte :nissetunge: )

Dødløft

1x8x50

1x8x50 stående på bræt

1x5x70 ditto

1x4x70 stående på 20 kg skive + 25 kg tynd skive

2x3x80 ditto. Husk "forspændingen" nede ved stangen inden du løfter.

1x3x80 Føles bedre

1x3x80 Omvendt greb

Ville prøve en smule squat, men skulderen ville ikke være med til at holde i den vinkel om stangen, så droppede det. Under nedenstående øvelser kan intet mærkes.

Triceps push downs

1x10x15

3x8x20

1x5x25

Stående biceps curl

1x10x11

1x5x15

3x4x15

Leg curl

1x10x10

1x10x15 Langsomme nedsænk

3x6x20 Langsomme nedsænk

Reverse curls

1x8x20 Lige stang

1x8x22,5

3x5x25

Mave

Blandede, bl.a. 50 sit ups med ben på stol, side, langsomme bensænk...

Stab.øv på underarme og tæer

5x40 sek - 20 sek pause

Sidelæns: 20 sek til hver side.

Udstrækning.

Cykling 9 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

TILLYKKE med Føs´dagen Tina :nissecool:

Tina har fødselsdag og det har hun jo og det er idag :nissegrin: tralalalala :4winkkiss:

Ihh, fødselsdagssang :blush::bigsmile: Ja, man kan jo lige så godt fejre sig, og at man nu er et år lækrere :wink:

Lørdag d. 15. december

Cykling 15 km

Travetur langs stranden

Fra Brøndby havn til Vallensbæk havn og retur. Frokost i det fri, ahh :4mewantfood:

Søndag d. 16. december

Cykling 10 km

Mandag d. 17. december

Træning i HSF

Ankom sent pga. overarb.

BænkpresIngen smerter ved opvarmning med stangen, så vi lægger let ud :smile:

1x15x20

3x5x40 m. stop

1x3x50 m. stop. Kan lige akkurat mærkes.

1x5x40 m. stop

Front squatMin debut i front squat...kræver lidt tilvænning...

1x10x20 Alm. med meget bred fatning - skulderen kan slet ikke lide den normale position - "vridningen".

2x6x20 Eksperimenterede lidt med "normal" front squat fatning, men det duede jeg ikke lige til, stangen var ved at trille ned ellers fik jeg ondt i håndleddene :nonono: - men det gik fint med albuerne fremme og krydsede arme :bigsmile:

2x6x30

1x6x40

2x5x50

2x5x55 Gik ganske udmærket med krydsede arme - kg'ne ved at føles tunge - især i h.ben.

Fransk pres

1x3xez-stang+17 kg .Venter lidt endnu aht. skulderen - men ej mærkes ret meget

Triceps push downs1x10x20

3x5x25

DB pres

1x12x8

1x12x10

3x10x15

Pullup-smalt greb

½x1xbw Av- dårlig, dårlig idé :unhappy:

Machine rows

Ny øvelse

1x8x20

1x8x40

1x8x50

1x5x60 Synes ikke den kommer helt op

1x8x50

One arm rows

1x8x21 Let

3x5x27 Lige det tungeste

Triceps extensions

2x10x5

Udmærket og igen meget improviseret træning. Men, det er rart med nogle afvekslende øvelser og kunne lave bare lidt igen :xmas:

Cykling 7 km

Generelt kan siges mht skulderen: den kan bevæges i alle alm. retninger uden smerte. Holdes overarmen ned langs siden og roteres underarmen udad - så gør det ondt nær yderstillingen og den vil/kan? ikke roteres de sidste ca 30 grader ud sammenlignet med den anden. Ligeledes gør det ondt at holde om squatstang og armhævninger...Der er dog kraftig forbedring bare siden fredag, så håber det sidste snart går i orden.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 18. december

Cykling 4 km

Vippebræt

Onsdag d. 19. december

Cykling 18 km

Løbetur

I selskab med :inlove: Temmeligt køligt.

Distance: 3,3 km

Tid: 17 min

Gennemsnitsfart: 11,5 km/t

Max.hast: 14,1 km/t - kortvarigt til sidst

Endte desværre med at korte distancen ned, da knæet og benet begyndte at brokke sig lidt i dag. Synes egentlig ikke, det har været noget særligt i løbet af dagen, selvom jeg fik en kommentar om at jeg haltede, af en jeg ikke har set længe...det synes jeg nu ikke. Her bagefter kan det lokaliseres til mere på ydersiden af h.ben lateralt for knæet og ved "muskelindsnævringen" over knæet - end inde i knæet, og kan også mærke jeg automatisk skåner benet, og det gør ondt når jeg går ned i knæ. Knæet virker dog ikke hævet. :unhappy::dry: :annoyed: Var frontsquaten mon i overkanten?

Min tålmodighed mht. skader og begrænsninger i træningen er desværre ved at være meget, meget lille efterhånden - #¤%"##¤¤% - det opper absolut ikke humøret -

Dyb vejrtrækning, tænk positivt, det går jo stadig ret godt, der er "kun" gået 10 mdr siden knæoperationen i dag, og du træner forholdsvis tungt på det, benyt chancen til alternativ træning og nye øvelser, hvil ud, lav noget andet, bl.a. bl.a. - fjols!

Sorry, ka' vist godt bruge et par råd og lidt opbakning... :blush::please:

Mavetræning

3x15xgarhammer raise - nem, når man ikke har mulighed for hældning...

3x10xserratus crunch m. 1 håndvægt holdt af begge hænder

3xthree postition bridge a 30 sek til hver side

Lidt nyt, bare for afvekslingens skyld...

Udstrækning

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 20. december

Solotræning i HSF

Var i nærheden og havde lige lyst og mulighed, så nappede lige en hurtig times træning.

Det kan nu være helt rart bare at herske over lokalet alene en gang i mellem :nissegrin:

Bænkpres

1x12x20

1x10x30

1x8x40 m. stop

1x8x50 m. stop. ingen gener fra skulderen, hurra

5x5x60 m. stop. Føles ret tungt. Løftede enden på allersidste rep.

Styrken dykker sandelig hurtigt...men føles skønt at kunne bænkpresse igen!

DB-curl, stående

4x5x15 (ja, det er nogle gammeldags vægte med 2 kg skiver)

Det føles helt rart med lidt BB.

Chins

4x10xbw. Ingen smerter ved uh-greb. (Måtte sætte en tå i væggen til hjælp på sidste rep i sidste sæt. )

Hammer curl

4x5x11

Flyes

1x10x5

1x8x7

Cykling 9 km

Ingen smerter fra knæet, men tegn på let irritation (minimal hævelse og "stivhed").

Humøret højt igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share