Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Tillykke med de 100 kg Tina :devil:

Du er simpelthen så grundstærk og får den lettet selvom løftet ikke er helt stabilt. Når du får lært at bruge trøjen lidt bedre, så kan du hente MANGE kilo endnu :devil: Du skal bare øve lidt mere alt imens vi prøver at holde lidt igen på dig, så du ikke træner dig i sænk.

Jeg skal med glæde give nogle flere råd og give nogle længere udredninger til de forskellige programtyper. Jeg er selvfølgelig lidt kortfattet når jeg selv træner, det skal du være klar over. Det er ikke fordi at jeg ikke gider snakke :blush: Men spørg mig når jeg har bedre tid, så skal jeg nok være lidt mere uddybende i mine forklaringer :wink:

Det lyder rigtig godt alt sammen :bigsmile:

Er så småt (efter alt for lang tid :blush: ) ved at sætte mig lidt ind i junglen af styrkeløfttræningsprincipper og diverse råd, så jeg bedre kan danne min egen mening, blive bedre samt forstå denne måde at træne på (og måske have lettere ved at "høre efter" :tongue: ).

Vil meget gerne modtage flere råd, erfaringer og uddybende forklaringer! Måske efter VM...?

Vil i mellemtiden "restituere" på fuld skrue de næste par dage med :laugh: , mens jeg er på røntgenkursus i Jylland uden tid til træning (så der kan I slappe af et par dage, med at "holde igen" på mig, så jeg ikke kører mig i sænk :laugh: )

Charlie T: Mange tak :smile: Nogle gange må kvinderne jo inspirere og vise vejen frem :tongue::wink:

Har fået god støtte i HSF - og vi har ADSKILLIGE gode bænkere nu :superman:

Hoosier: Hej Kathrine :smile:

Mange tak - også for lån af trøjen. Den skal bare lige lære at høre ordentligt efter :laugh:

Pøj pøj! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Heysa Strong girl :devil:

HVis du vil med til morgentræning så gør vi det tirsdag og torsdag kl. 7.

(Gælder selvfølgelig også andre der læser som vil prøve lidt rebklatring, ringe og andet lir :smile: )

Hey, :bigsmile:

Takker for det fine tilbud. Vil skam rigtig gerne prøve det. Det lyder skægt (har ikke rigtig gjort mig i rebklatring, ringe etc. før). Må dog takke nej til ovennævnte morgentræning, da jeg arbejder fra kl. 8 disse dage :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 12. oktober

Cykling 8 km

Kunne lige nå en hurtig formiddagstræning i kajakklubben inden tidlig afgang til Bogø til en super social weekendtur med en stor flok venner med "små og store påhæng" :4thumbup: .

Træning i kajakklubben

Bænkpres

1x10x30

1x5x40 m. stop

1x5x50

5x2x70 m. stop

Upright rowing-smalt greb, til hagen

1x10x30

1x5x40 (kun til brystet-noget tungt)

3x5x35

Supported rowing

1x5x50

5x5x57,5

Chins

4x5xbw+20 kg Sidste rep i sidste sæt hagen kun lige akkurat til stangen for det blev temmelig tungt :tongue:

Så var tiden desværre gået.

Weekendtur på Bogø.

Lang gåtur i skoven inkl. "off-road"

Rundbold (v. lyske let irriteret v. løb i dag... :sneaky2:). Rigtig løbetur aflyst.

Tur i "svedehytte" med efterfølgende dukkerter i havet

Afslapning og spas

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 14. oktober

Aften: Koncert

Cykling 15 km

Mandag d. 15. oktober

Træning i HSF

Ikke rigtig den store træningsenergi i dag. Skyldes jo nok søvnunderskud, feriebemanding på arb'et m.v. :nonono:

Bænkpres

1x10x20

1x5x40

6x3x40 m. lilla bånd og stop

Squat

1x10x20

1x10x30

4x10x45

Calf raises

1x15x50

1x15x100

Leg curls

4x8x15

Maveøvelser

Blandede. 3 sæt

"Stab.øv på underarme og tæer"

3x30-40 sek

Udstrækning

Cykling 8 km

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 16. oktober

Cykling 4 km

Onsdag d. 17. oktober

Træning i HSF

Bænkpres

1x10x20

1x5x40 m. stop

1x3x50 m.stop

1x2x60 m. stop

1x2x70 m. stop

Trøje: Fury nxg str 34

Det gik lettere med at få den på henover armene, der heller ikke sov i dag :4thumbup: (havde fået et par pust mere med bolden i v. ærme), men den sidder ikke helt godt henover brystpartiet. Krøller bl.a. øverst på brystet/ved halsen.

Alle løft m. stop. På nær de første par stykker, også med signal.

0x1x80 2 klodser Kunne slet ikke få stangen ned til klodsen. Det føltes som om skuldrene blev presset op i nakken i stedet. Blev dog enige om at rette lidt på trøjen og prøve igen.

1x1x80 2 klodser Det gik bedre denne gang, kom til klodsen - men ej super godt.

1x1x80 2 klodser

1x1x90 1 klods Lidt hakkende stil, men bedre.

1x1x90 1 klods Superbt opspænd. Stangen fløj op :smile:

1x1x92,5 Der blev givet lidt for hurtigt startsignal for den nåede vist efterfølgende at flytte sig lidt på brystet. Var svær at få stabilt ned, men god opdrift!

1x1x92,5 Igen svær at få ned - synes jeg hørte en lyd fra stoffet ved venstre skulder - men intet at se bagefter. Kun nogenlunde på opturen.

1x1x92,5 Godt løft med masser af fart.

Det er utroligt, så forskellige trøjetræningerne føles og udvikler sig. Jeg får i hvertfald øvet mig :tongue:

Det gik nemt med at få trøjen af og på i dag :smile: . Armene sov slet ikke, men trøjen sad til gengæld underligt mht. at kunne bruge især h. skulder ordentligt. Det føltes flere gange, som om den blev presset langt opad mod hovedet på en underlig måde, selvom det efterhånden gik ok med løftene. Generelt var der en god udvikling og forbedring ned gennem løftene!, især da det til at starte med føltes helt umuligt at løfte i den trøje i dag...

Katana str. 38

2x2x80 m. stop Valgte at stoppe her for en sikkerheds skyld, for ikke at få problemer med skuldrene (fasthæftningen mellem arm og krop). Ikke at der var noget helt definertbart, men de føltes brugte...

Chins

BW med træningstøj, sko og bælte+kæde: 66 kg

2x5xbw+15 kg

2x5xbw+20 kg Føltes en smule lettere end sidst :smile:

Supported rowing

1x8x50 Fik lige en kort kommentar til teknikken (tak), der straks blev forsøgt optimeret :wink:

3x5x55 Sidste sæt ej helt oppe at ramme. Føltes generelt lidt tungt i dag :nonono:

Shrugs

1x10x20

1x8x60

1x5x80

3x5x90 Normalt greb. Yeeah, kan lidt bedre holde fast i stangen nu.

Reverse hyper extensions

2x20

Mave

/langsomme bensænk m. strakte ben på strakte arme i dipstativet

2x10

Cykling 11 km

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 18. oktober

Vippebræt

Cykling 8 km

Fredag. d. 19. oktober

Pyha, endnu en ekstrem travl dag på arbejdet, hvor der blev "løbet ekstra stærkt" fra start til slut. Nåede knapt at holde frokost og kom 1½ time senere ud af døren :blink: Da der var godt gang i alle træningsfacilitetterne, valgte jeg lige at benytte lejligheden til at sidde og slappe helt af i 10 min, overvåge det trænende folk og samle energi til dagens træningssession :biggrin: Nice!

Træning i HSF

Bænkpres

1x10x20

1x5x40

7x3x40 m. lilla elastik og stop. Let og god fart på.

Dødløft

1x10x60

1x6x65

1x6x67,5

2x6x70

På strømpesokker, uden bælte. Føltes meget godt og kun lidt tungt :smile:

Squat

1x10x20

1x10x30

1x8x45

1x6x50

1x6x52,5

1x6x55

Sit-ups på skråbænk

3x10xbw+10 kg

Leg curl

2x10x15

1x8x20

supersættet med

Lateral+front raises m. tynde grønne elastik

2x10+10

Cykling 7 km

Lørdag d. 20. oktober

Kajak

Lækker morgentur (Kalveboderne rundt) med kæresten. Det er begyndt at blive køligt, så lagde ud med rohandsker på. Fik dog varmen og måtte tage dem af igen undervejs.

Vandet var roligt og krystalklart, lyset helt fantastisk, himlen dækket af flotte stribede, racerbaneagtige skyformationer. Langs Valbyparken roede vi blandt store flokke af rødhovede ænder.

Distance: ca. 7 km i kapbåd.

Travetur i Hareskoven

Skønne efterårsfarver! Travetur med veninde og to hunde rundt i terrænet.

Cykling 34 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Da der var godt gang i alle træningsfacilitetterne, valgte jeg lige at benytte lejligheden til at sidde og slappe helt af i 10 min, overvåge det trænende folk og samle energi til dagens træningssession :biggrin: Nice!

Haha, vi var jo nogle stykker, som aldrig troede du skulle igang med dagens træning :tongue:

- nogle gode træningspas du får kørt!

Link to comment
Share on other sites

Haha, vi var jo nogle stykker, som aldrig troede du skulle igang med dagens træning :tongue:

- nogle gode træningspas du får kørt!

Ja ja, var næsten selv i tvivl :tongue: Meen, 10 min's restitution kan gøre underværker :wink:

Og mange tak! Er nu ikke selv synderligt imponeret, men har jo fået besked på ikke at træne mig i sænk :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 22. oktober

Træning i HSF

Bænkpres

1x15x20

1x8x40

1x6x50

1x5x60

5x3x70 m. stop

Forholdsvist tungt, så der var ikke for meget fart på opad. Ville hele tiden gerne regulere 3. rep længere ned mod brystet, da 2. rep havde tilbøjelighed til at komme lige højt nok op mod hovedet, så den blev tungere...

3. sæt kørte super.

Skal nok prøve på at lære at regulere mere vha. justering af albuerne og holde dem lidt længere ned mod kroppen...?

(Følte der var styrke til at tage flere sæt, men at det passede meget godt mht. vægten til 3-reppere m. stop.)

Pull-ups-bred fatning

3x8xbw(+bælte)

Chins

1x5xbw+20 kg

3x4xbw+20 kg

Chest supported rows

1x5x50

2x5x52,5 Kagede lidt rundt i det ene sæt...havde lagt mig et åndsvagt sted og bumlede mod det træktårnet, og vægten føltes tung etc.... :nonono:

1x5x55

1x5x52,5

Squat

1x10x20

1x10x30

1x10x40

1x6x55

2x6x57,5

1x6x60 PR :devil: Måtte lige prøve følelsen af at squatte med "rigtige voksenvægte", så babyskiverne blev byttet ud :laugh:

Det føles klart tungere, meen der er jo mere i mig :smile: Kunne godt have taget flere gentagelser samt kg - men vi fortsætter roligt fremad lidt endnu.

Shrugs

1x10x20

1x10x60

2x5x90

1x5x95

2x5x100

Skulderøvelser m. tynde grønne elastik

2x10+10

Skulder støtte-øv - navn?

2x15x1,25 kg (vægtskive)

Ser tåbeligt ud, men er blevet den anbefalet fra pålidelig kilde...

Maveøvelser

ca. 5 min blandede bolcher ud i en køre

Stab. øv. på underarme og tæer

2x60 sek

Cykling 7 km

Og selvfølgelig masser af "gode" kostråd undervejs mv. fra den kære kostguru L^P :tongue:

Nøjedes i dag med mazarintærte fra formanden :4mewantfood: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Squat

1x6x60 PR :devil: Måtte lige prøve følelsen af at squatte med "rigtige voksenvægte", så babyskiverne blev byttet ud :laugh:

Det føles klart tungere, meen der er jo mere i mig :smile: Kunne godt have taget flere gentagelser samt kg - men vi fortsætter roligt fremad lidt endnu.

Så rigtig let ud :superman: Det skal nok blive rigtig godt når du først kommer ordentlig igang med det squat :4thumbup:

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Og selvfølgelig masser af "gode" kostråd undervejs mv. fra den kære kostguru L^P :tongue:

Nøjedes i dag med mazarintærte fra formanden :4mewantfood: :laugh:

Det glæder mig at du kunne bruge mine kostråd Tina you go girl! :4mewantfood: :superman: :4thumbup:

Husk at du har lovet at lave god mad til moi und das Dahlinen :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 23. oktober

Vippebrætøvelser

Cykling 4 km

Onsdag d. 24. oktober

Cykling 18 km

Træning i HSF

Bænkpres

1x15x20

1x8x40

6x3x42,5 m. lilla elastik og stop

Dødløft

Minus sko på.

1x10x50

1x10x60

1x8x70

5x4x85 m. bælte. Begynder at kunne mærkes :4thumbup: Kørte absolut rimeligt, selvom det teknisk ikke føltes helt så godt ifh. til de 70 kg og under. Men, det er vel meget normalt...

Leg curl

Alle squatstativerne fyldt med TUNGE vægte... så nappede lige nogle leg curls først

1x10x10

1x10x15

2x8x20 Ret tungt

Rygbøjninger samt maveøvelser

3x15 + div.

Squat

1x10x20

1x8x40

2x8x45

Det er efterhånden 8 måneder siden min korsbåndsoperation. Kan stadig mærke knæet ikke er fuldt funktionsdygtigt endnu, men det går da temmelig godt, og det kan tåle mere og mere :smile:

Tror dog det vil have godt af lidt mere "hoppe-badutagtig-træning"... :4whip: :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 25. oktober

Cykling 4 km

Fredag d. 26. oktober

Cykling 7 km

Træning i HSF

Bænkpres

1x15x20

1x6x40

1x3x60 m. stop

1x2x70 m. stop

Fury nxg str. 34 på

Den glider efterhånden lettere på :smile: Men stadig lettere besværlig at få af...

1x1x85 Kom ned til brystet, men var uden stop

1x1x90 m. stop. Langsom, men ellers ok

1x1x95 m. signal. Røg opad mod hovedet i toppen, ellers god fart op.

1x1x97,5 m. signal. Langsomt ned, men ellers sikker løft.

0x1x97,5 Drejede vist, ved ikke lige hvad jeg lavede...

1x1x97,5 Pas på i toppen af løftet, har tendens til at ville køre ind i recken, styrken ellers ok

2 klodser m. pause

1x2x97,5 Råd: læg dig på bænken med albuerne nedad, tag forsigtigt fat, så trøjen ikke ryger opad i halsen

1x2x102,5 Lidt usikkert (men kom nogenlunde fint op)

1x2x105 Vægten er ved at føles tung

Alt i alt en udmærket trøjetræning!

Men, hvor er der stadig meget at rette :dry: . Gad vide, hvorfor jeg ikke bare lige kan gøre det korrekt og sikkert hver gang. Utroligt med alle de små detaljer, der betyder SÅ meget :nonono::wink:

Chins

1x6xbw+15 kg

2x5xbw+20 kg Føltes egentlig ganske lette, men der var kun til 4 sættet efter.

1x4xbw+20 kg

Upright rowing

1x8x20

1x8x?

1x5x? (mere) tungt

2x5xezstang+29,5 kg

One arm row

1x7x23,5

1x5x28,5

1x6x28,5

Massagekursus 3 timer

Koncert

Snart kursus igen hele lørdagen - en booket dag, men har nydt og nået det hele :devil:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 27. oktober

Puha - minus søvn denne nat, men det lykkedes at holde mig vågen og fokuseret (selv mens, hun selv modtog massage :4thumbup: ) inkl. bagefter til efterfølgende fødselsdag.

Kursus (idrætsmassage)

Underviseren var uddannet fysioterapeut, som tilfældigvis arbejdede en del med skulderskader. Fik en kopi af nogle øvelser, der er gode til at træne "rotatorcuffen" m.m., som hun netop havde klargjort til et nogle elitesvømmere, hun også arbejder/træner med.

Ved gennemgangen af skulderen, så vi tilfældigvis et eksempel på tydeligt usymmetrisk bevægelsesmønster, lidt udadsiddende skulderblade m.m. hos den frivillige deltagermodel. Det blev tydeliggjort ved at tegne omridset af skulderbladet op, hvorefter vedkommende skulle løfte armene op og ned langs siden, mens vi andre kiggede på. Ganske interessant og meget lærerigt!!

Tror jeg må anskaffe mig en elastik og afprøve dem...

Cykling ca. 35 km

Søndag d. 28. oktober

Løbetur

Distance: 2 km + 10 min's trappeløb og blandede løbe-hoppeøvelser.

Har ikke løbet et stykke tid pga. snert af irritation i v. lyske, så valgte lige at lægge forsigtigt ud.

Løbet gik dejlig let. Knæet sætter efterhånden ikke begrænsninger mht. løb :bigsmile:

Mandag d. 29. oktober

Træning i HSF

Squat

1x10x20

1x10x40

1x10x50

1x6x60

1x6x65 PR

1x4x70 PR

1x1x80 PR Nu er det tungt for mig.

1x2x80 En anelse hjælp på 2. rep.

Bænkpres

1x15x20

1x8x40

1x3x40 m. lilla elastik og stop

8x3x42,5 m. lilla elastik og stop. Gik rigtig godt. Det føltes som om, der var god fart på, godt opspænd og generelt god bane.

Dødløft

1x10x50

1x5x60

3x3x70

Var egentlig ikke helt opsat på dødløft i dag, så det blev kun en smule, der ikke kørte særlig godt.

Har kunnet mærke en lille snert i lysken :unhappy: i dag - og føler det dels er DL og dels nok også løb, der vedligeholder det? (Selvom det ikke kan mærkes under selve udførelsen af øvelserne - så det er ikke nemt at være sikker) Synes ellers lige, det var helt væk, så jeg ikke burde skulle mærke mere til det.

Latterligt!

Det er heldigvis meget lidt, så jeg er nok lidt overforsigtig, men har fået (nogenlunde :tongue: ) respekt for skader, og vil gerne ordentligt i gang nu.

Mave m.m.

Div. maveøvelser, rygbøjninger inkl. til siden samt stab. øv. på underarme 5x45 sek.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 30. oktober

Cykling 4 km

Onsdag d. 31. oktober

Cykling 20 km

Løbebåndstest mht. valg af korrekte løbesko. Er vist meget "klassisk" type. Pronerer lidt indad (mest på venstre), så antipronationssko anbefalet. Dertil blev en model fra Assics anbefalet til mig frem for Nike, da de ville være FOR antipronerende.

Fik et par snorebåndsfif samt løbefif: blev anbefalet ikke at tage længere skridt (med lavere kadence) ved løb i hurtigere fart (da det belaster musklerne mere, og de bliver hurtigere trætte end "kredsløbet"), men derimod hellere sætte kadencen op og beholde den lidt kortere skridtlængde.

Især vigtigt på længere løbeture. Den hurtigere kadence og fart ville automatisk medføre lidt længere skridtlængde.

Træning i HSF

Dette blev dagen, hvor min nyanskaffede Fury nxg str. 34 blev indviet. :devil: Må hellere lære at :wub: den. Så nu må jeg vel officielt betragtes som styrkeløfter (også), når jeg både har deltaget i en konkurrence og har mit eget udstyr :tongue:

Bænkpres

1x15x20

1x8x40

1x6x50

1x3x60 m. stop

1x2x70 m. stop

Ny Fury nxg str. 34 på. Tror det så ret komisk ud :laugh: , da jeg skulle iføres den, for den er godt nok LILLE! Efter fra start af at have udvidet ærmerne lidt, gik det dog over al forventning :bigsmile: Den sidder dog og krøller på brystet og ryger let op i halsen...

1x2x80 3 klodser

1x2x85 2 klodser

1x1x90 1 klods

1x1x90 1 klods. Udmærket løft. God kontrol.

1x1x90 1 klods Sejlede lidt i bunden

1x1x90 1 klods Ditto

Der skal arbejdes en del endnu med trøjetræningen, men tror der er en god chance for at fury'en (med mig indeni :wink: ) skal nå at blive klar til at satse på til DM i bænkpres, som jeg forøvrigt nu er blevet tilmeldt :devil:

Trøjen af - gled let af med poser :smile:

1x2x40+kæder (v. afmærkningen - dvs. delvist løftet fra gulvet)

1x2x40+kæder (2 led op fra afmærkningen-tungere)

1x2x40+kæder (2 led fra afmærk.)

1x2x45+kæder (2 led fra afmærk.) Bedste kædeløft indtil nu.

1x2x45+kæder (2 led fra afmærk.) Udmærket

1x2x50+kæder (2 led fra afmærk.) Udmærket

Chest supported rowing

1x6x50

5x5x52,5

Shrugs

1x15x20

1x10x40

1x10x60

3x5x90

Supersættet med

Pull-Ups

3x5xbw+15 kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share